Tammikuun tarinat

Heissan! Pakko tulla naapurikuukaudesta huuteleen! Prana, meillä on samaa sarjaa asu kun toi sun tikrupuku, meillä on vaan nasu! Onneks 68 senttinen niin menee vähä kauemmin päälle (ostin kirppikseltä 3€:llä!!). Ja Terhituuli, ihana nimi teidän tytöllä, itse aateltiin samaa!!
 
 Ja onnea kaikille vauvallisille!!
 
Hyvää päivää naiset!

Täälläkin löydettiin sitten se väsymys-mode! Viime yönä ei ollut pulloja puhtaana, joten mä päätin, että imetyksen on nyt vaan riitettävä... tarkottaen sit sitä, et jätkä heräs tunnin välein tankkaamaan :S "Onneks" isi sammahti ekan herätyksen aikaan puolilta öin sohvalle, joten hän nukkui sitten aamukymmeneen asti ja täällä on edes yksi jokseenkin täyspäinen aikuinen. Itse ajattelin kohta kurvata suihkuun ja päiväunille, sitten pitäisi vähän taas huushollia siivoilla yhteistyössä.

Kuinka kauan teillä on jälkivuoto jatkunut sillain oikeesti runsaana? Onneks taltioin muutaman niitä sairaalan paksuja siteitä mukaani, koska muutoin sais vaihtaa sidettä varmaan tunnin-parin välein... Mä luulin, että tää runsas vuoto ois jo hiljalleen kääntymässä loppuun. Mietinkin, että voiko mulla jostain syystä kuitenkin olla toi haava joka vuotaa, jos tikit on poksuneet?? Tai sama se, mikä siellä vuotaa, mutta kun ei se oma hemppa oo varmaan parhaimmillaan muutenkaan, niin ei tää kyllä tilannetta auta.

Pranametri voihan harmi toi puvun ostoaika... ois ollut vaan niin söpö ^^
No, ehkä noita lelukaupoista löytyy, tiedä sit, et minkä kokosena.  Ja onnittelut yöunista! Ei ainakaan täällä etelässä taivasilmiöitä näkynyt :)
 
Amppu kovin kuulostaa tutulta touhulta tuo äitisi möläyttely. Ihan kuin minun äitini! Siinä syy miksi mieheni ei välitä olla äitini kanssa missään tekemisissä enää ja miksi itse en puhu äidilleni mistään merkittävästä jota ei saa kertoa eteenpäin. Äiti kertoisi kuitenkin ja juuri vain pätemisen tarpeesta. Sen verran olen muiden juttuja kuullut ja aikaisemmin omieni menneen muiden korviin. Mieheni tuli anoppinsa kanssa erityisen hyvin toimeen kunnes kerran rikkoi luottamuksen, se riitti. Yritin kyllä hienovaraisesti varoitella kertomalla omia kokemuksiani, mutta näin siinä vain pääsi käymään. Harmillista. Otan osaa..

Masuvaivoista: Asentoja voi toki ottaa erilaisia. Kylvetys rentouttaa sen verran että meillä tehoaa aina jonkin aikaa. Masun hierominen hyvin kevyesti voi auttaa. Jos ihan itkuksi menee niin me turvauduimme tippoihin, ensin Cuplatonta ja sitten DIsflatyliä. Jälkimmäinen tehonnut paremmin. Mutta meillä kun on koliikkipoika niin mikään ei lopulta auta, vaan on pidettävä vain turvallisessa sylissä itkemässä (lue karjumassa).

Jälkivuodosta: Tosi runsasta oli varmaan kolme viikkoa ja loppui vasta reilu kuuden viikon jälkeen. Huh, mutta ilmeisesti aivan normaalia. Loppuaikana tuli välipäiviä ja jatkui uudelleen. Muistan kätilön sanoneen että istukkani oli repaleinen, voisiko vaikuttaa asiaan?[8|]

SannaKoo hyvä että pääset päiväunille[:)]

Mitäs korviketta te käytätte? Mietin pitäisikö varastoon pari purkkia ostaa, koska tuota lypsettäväksi asti ei useinkaan jää, poika syö kaiken. Olisi helpompi lähteä asioille, kun ei tarvitsisi niin kovasti osuttaa oikeaan aikaan, jota harvoin edes on.
 
Hei!

Maata möllöttänyt simät auki muka päiväunilla tämä äiti. Pää täynnä ajatuksia ja maha murisee nälkää, joten ylös sieltä oli pompattava. Nyt tuossa mikrolämmitetty makaroonilatikko ja taustalla turvallinen pesukoneen hyrinä. Kyllä huomaa isyysloman loppuneen. Venla vielä päiväunilla kädet levällään keskellä isoa sänkyä.Ja hämärä hiipii taas tupaan! Nää päivät on lyhkäsiä!

Huuliherpes riehuu. Kiivenny piru jo ylähuuleen alahuulesta. Käytännössä rakkulat peittää puolet huulista. KÄsidesi on taas tarpeellinen.

SannaKoo se jälkivuoto voipi olla runsaan kuukautisvuodon kaltaista hyvinkin pari viikkoa.Ite laskaskelin että tuossa kolmen ekan viikon aikan kului viis pakettia siteitä. Kolme neljäntipan kuvaa pakettia ja kaksi normaali Libresseä. Nyt vielä vähän tihuuttaa, mutta pikkarin suojat riittää. Synnytyksestä siis neljä viikkoa tasan. Joten mars kauppaan! Kori pullolleen siteitä. LIBRESSE ANTAA SIIVET...ja tietty RedBull myös...
Niin ja älä erehdy nostelemaan mitään vauvaa painavempaa pariin viikkoon. Meikä teki voimainsa tunnossa typeryyksiä ennen joulua ja jotain pikkasen repesi. Auts! Parina päivän tuli niitä luumun kokosia mustia hyytymiä. Mutta siunattu google vastasi että: nou hätä, kuitenkaan! Ja voithan sä hakee sen viiden euron Retafer paketin Apteekista. Syöt niitä viikon, kaks ja leseitä. Koeta saada veriarvot sukkelaan ylös ettei tuu mitään ikäviä yllätyksiä....( kuten esim.huuliherpes. nim.kok.on.)

Ai, oliko se vasta kolmekuun iässä se vauvauinti? No, mutta sittehän tässä ehtii paranuta!!! Me muisteltiin että vauvan piti painaa jotain seitsämän tai kymmenen kiloo.... Kiitos tiedosta Pranametri! Täytyy varmaan katoo nää paikalliset ohjeet!

Ei nähty tähden lentoja täällä, ei. Unia näkyi ja koko yö! Oisko tää nyt viides vai kuudes yö tuolla 24/05/09 sytöllä. (noin aikoja) Pakko koputtaa puuta! Kerittiin ite syödä aamupuuro ekaa kertaa synnytyksen jälkeen enne vauvan heräämistä. Kyllä maistui erikoisen hyvälle! Kahvikuppi menikin sitten mukavasti siinä tissitellessä. Isolle tuntuu tuommonen hyvän tuulinen vauva! Ehkä se on säästäväistä sorttia ja ajattelee että ei raaski karjua itselleen sitä kallista Rela-kamaa!!!

Niin, pakko vielä hehkuttaa kerran on aihetta! Tuossa aamusyötön jälkeen, kiikkutuolissa, viihdytin tyttöä laulamalla kasvotusten vanhaa lastenlaulua. En tiedä kailotinko erikoisen kovaa vai väärin, mutta se sai tytön naaman semmoseen hiljaiseen remakkanauru-ilmeeseen, ettei mitää rajaa! Meinasi tikahtua omaan hymyynsä! Lopetin hetkeksi loilotuksen ja jatkoin taas kokeilu mielessä ja  JEEE, sam uudestaa! "Mä olen pikku tiku, mä olen pikku taku! On työnämme ja huvinamme terhojen ain haku... laaaaaa ja ne loput lallatukset" sitten liikuttelin omaa naamaa sen edessä sivulta toiselle ja tämä seuraa päätä kääntämällä katsetta perässä! Hykerryttävä hetki! (tietysti jos kertoo neuvolassa, niin sanovat sen olevan refleksi...)

ELI: Meidä iskä nyt sitten tästä päivästä alkaen remontoi meidän tulevaa kotia! Minun joka päiväinen hemmottelun on siltä osin loppu... Tyttären nimi pitäisi lähettää maistraattiin. Löytyi se kirjekuori tuolta..hmmm.. avaamattomien postien joukosta. Ja virallinen muuttoilmoitus pitää kans varmaan tehdä.
Saadaan sitten aloittaa uusi luku meidän kolmihenkisen perheen elämässä: hellsinkin-savon viäntäjät Hämmeessä! Kerkisi tyttökin olla lähes kuukauden Hesalainen! Paljasjalkainen! Ainoana meistä!

Haluun kahvia ja tilaan tuon hienon vau-kerhon tutustumis kirjapaketin. Oli niin houkutteleva mainos, ja ilmaiseksi KAIKKI  :O :)
 
HEI!
Meillä nukutaan vielä. Mamman kahvitauko on juhlaa!

Kiitos Elegia tosta herpes-resepti vinkistä. Täytyykin kysyä kun menneään huomena lääkäriin. Niinhään tuo paska tuppaa tulemaan aina salaman nopeasti. Ennen muinoin pidin aina mukana tota Zoviraxia, mutta raskaana ollessa ostin Widmerin LiPACTINia. Viimeksi mainitun pitäisi olla jotenkin luomumpi vaihtari. En kyllä nyt tiiä sen tehosta... tämmönen ruvetus vaatii varppina kunnon myrkyt. Voikohan tuo Zoviraxi siirtyä äidin maitoon? Periaatteesa kai ei, mutta?

Koliikkivauvojen perheet huom!!!
äkkasin tuolta etusivujen kautta tämmösen jutun: Kirjastossa on oikeen kirja nimeltä : KOLIIKKIOPAS!
Siellä pitäisi olla helpottavia ohjeita koliikkivauvojen hoitoon. Tuolla joku mainitsi että oli löytänyt sieltä vauvan oireita helpottavat ohjeet vauvahierontaan.

Tein siis tutkimusmatkan tämän sivuston vauva-osioon....

Nyt herää reipas prinsessamme! ääntä kohti ,äiti!
 
Heip!

Ihana iltapäivä täällä! Nukuin parin tunnin päikkärit poitsu kainalossa ja sillä aikaa mies oli siivonnut kämpän! Ihan parhautta! Nyt läks ukko vielä kauppaankin, että täällä sais tuon pikkupojan lisäksi joku muukin ruokaa. Olo tuntuu niin hemmotellulta, hihih ^^

Huuliherpeksen
kirousta kannan minäkin, nyt ei oo kyllä onneksi pitkään aikaan sitä rasitetta ollut! Ja mulla on aina ollut vahva veri, että ihmettelen kovasti, jos se liittyy hempan alhaisuuteen jotenkin?? :O Tosin mä oon sen äidiltäni varmaan saanut ihan kosketustartuntana...

Ja kiitoksia muistuttelusta ton tikkien ja jälkivuodon kanssa! Itsekään en malta olla aloillani, joten tiedä sitten, kuinka monta tikkiä on jo revennyt - vaiko jo ihan niin, että kuinka paljon niitä on jäljellä enää?! En oo vielä mitään nostellut, mutta löhöasento alkoi jo raivostuttaa kuukausia sitten, niin nyt en enää vain osaa. Mun vajaatäyttöinen jumppapallo tuntuu tähänkin vielä ihan parhaalta :)

Korvikkeesta Pranametri kyseli, niin meillä käytetään tota NAN1:ä. Sitä on tunnuttu eniten kehutun täälläkin "isompien" palstoilla, niin sitähän sitten omaankin kaappiin ostettiin jo varmuudeksi ennen syntymää :) Ja hyvä että ostettiin, koska tarpeen on ollut! Meillä poitsu on sairaalasta asti ollut sekaruokavaliolla, ja tää tuntuu palvelevan meitä tosiana parhaiten :) Pysyy poika tyytyväisempänä ja vanhemmat saa joskus ehkä nukkua enempi ku sen tunnin kerrallaan. Ruoan kulutus näkyy myös kakkimisessa, sillä sitä tavaraa tulee tuolta toisesta päästä sitten päivässä pari-kolmekin kertaa! Tuntuu olevan isänsä poika (haha, mun mies ei lue näitä, joten voin hyvin kirjoittaa tämänkin ;))!

maarinen, paljasjalkaisia hesalaisia ei olekaan ;) (nimim. syntyjäni 8. polvessa paljasjalkainen stadilainen ja aina kovin tarkka tästä) Ja onneks viette sen ilon lapselta noin pienenä, niin ei kerkiä suuttua, itseä sapettaa ku joutuu asumaan täällä maalla espoossa ;)

Ampulle vielä, että paskamaisesti äitisi kyllä teki! Tosi inhottavaa! Älä kuitenkaan hyviä kummeja jätä kutsumatta vain äitiäsi näpäyttääksesi! Lakkaa vaikka kertomasta hälle asioita ja huomauta, että ei ole ennenkään osannut pitää suutaan kiinni. Eiköhän se sitten riitä näpäytykseksi.

Missä missä Halipossunen?? Toivottavasti Jorvin hellässä huomassa!! <3
 
Tuosta pitikin kysyä SannaKoolta, 8. polven hesalaisuudesta. Mielenkiintoista oikeasti, että olette noin pitkään äidin puolelta majailleet samalla  seudulla. Yritin pienessä päässäni laskeskella, että millä vuosisadalla teidän suvun "ensimmäinen hesalaisnainen" on niille kulmille rantautunut, en osannut laskea.[:D] Osaatko sinä sanoa?

maarinen kuulostaa siltä kuin olisitte kauemmaksikin muuttamassa, mutta lienee kyse jostain paikkakunta/läänirajoista joita satutte ylittämään?

Meillä harmitellaan tuota autoa. Tuulilasi saatiin uusittua lähellä, mutta sitäpä ei saakaan pestä kuin parin viikon päästä (puhtaana olisi saatava kuva myynti-ilmoitukseen) ja silloinkin jos autoa on joko käytetty pari tuntia joka päivä niin että lasi lämpenee ja saumat kuivuu tai löydettävä lämmin tallipaikka viikoksi autolle, mikä olisi meidän kannalta helpoin vaihtoehto. Huokaus* No, asioilla on tapana järjestyä. Taidan alkaa etsimään lämminta tallia viikoksi...
 
Ihan vain huikkaan teille joilla vauvat itkevät vatsojaan... oletteko ihan varmoja, että(älkää kivittäkö viestin tuojaa[:D]) on vatsavaivoja? Vauva voikin itkeä nälkäänsä. Itse ainakin erehdyin kahden ensimmäisen lapseni kohdalla luulemaan itkua/huutoa vatsavaivoiksi. Sitten kokeilin lisämaidon antamista ja niin loppui "vatsavaivat" kuin seinään. Jos antaa lisämaitoa, kannattaa se tehdä vasta imetyksen jälkeen, niin vauva saa tilata huolella tissimaitoa. [:)]

Täällä ainakin poika piereskeli alkukuukaudet kuin isomies ja hajut kaupanpäälle, mutta vatsavaivoja on ehkä pari kertaa näinä kuukausina itkeskellyt.

Meillä on muista syistä annettu sairaalasta asti lisämaitoa, mutta varmasti monilta itkuilta säästytty lisämaidon annolla. Itselläni alkuviikkoina ei juurikaan maitoa tullut, mutta imetin aina ennen lisämaidon antamista, joten sain myös samalla lisääntymään oman maidontuotannon.

Toiset ovat huolissaan, että ei tule juurikaan maitoa, kun pumpaa. Se mitä pumppaamalla tulee on ihan eri kuin mitä vauva itse imemällä saa masuunsa. Eli vaikka pumppaamalla tulisi vain pari milliä, voi vauva saada sieltä monta kertaa enemmän.

Nan on monesta eri lähteestä kehuttu vatsaystävällisemmäksi ja voin allekirjoittaa sen omasta puolestani.
 
Riikka ei kivitetä ei[:D] Minkä ikäisenä teidän vauva huusi vielä nälkäänsä? Meillä on ainakin 1 kuukautisneuvolaan asti kasvanut kiitettävästi pelkällä tissimaidolla ja huuto alkaa kyllä milloin vain. Nythän viikkoja on jo 7. Yleensä nukahtaa tyytyväisenä tissille, eli kertoisiko se siitä että maitoa tulee riittävästi? Luulisi nälkäisen yrittävän tissille koko ajan ja myös imevän. Meillä tuo poika vain menee sellaiseen huutotilaan, johon mikään ei tunnu auttavan. Ja mitä nyt itse on yritetty punnita sylissä, niin painoa on tullut.

Sitä mietin, että voiko muuten lisämaito vaikuttaa vauvan vatsaan erilailla, kun en itse käytä mitään maitotuotteita? Eli onko mahdollista että lisämaito ei sopisi sen takia vauvalle? Ei ole kyllä vielä edes annettu sairaalan ekojen parin päivän jälkeen, jolloin todettiin oman maidon riittävän.
 
Tiedoksi SannaKoolle, että Halipossunen on täällä...edelleen! [:@]
 
Viime yönä valvoskelin kolmeen eri otteeseen...välillä supistusten takia ja välillä sen takia, ettei vain uni maittanut. Lopulta nousin sängystä yhden hujakoilla, kun en enää kehdannut jäädä peiton alle nukkumaan. Tänään on ollut jostain syystä ihan hirmuisen väsynyt olo, enkä ole jaksanut täälläkään roikkua. Kohta ajattelin mennä taas peiton alle, kun silmät ei tahdo pysyä auki. (Epätoivoinen yritys, että kroppa kerää voimia tulevaa yötä varten?!)
 
Nyt oon alkanut hakemaan lohtua noista tammikuisten jutuista, kun ne ei ole vielä kaikki poksuneet [;)] Hauska lukea sieltä, kuinka jengillä on samoja vaivoja ja tuntemuksia kuin mulla. En tosin ole jaksanut sinne mitään kirjoitella. Oon ihan saamaton...(tai en nyt ihan joka asiassa sentään! [:D]) Teillä kaikilla kun on jo ihan uudet kuviot pikku karhusten kanssa, niin oon vähän ulkopuolinen. Mutta kiva, että mua jaksetaan täällä tsempata <3 Mäkin niin haluan jo oman pikkuisen ulos! Niin joo...en ole edes tonne pk-seudun pinoon ilmoittautunut, kun oon niin jälkijunassa... [&o]
 
Huomenna on neuvola ja sieltä varmaan sitten ohjeistetaan ottamaan äippäpolille yhteyttä...vai kuin? (Mä muuten eilen vähän ihmettelin tota sun kommenttia, että sun piti soittaa kiinniolevaan neuvolaan...en vaan jotenkin osannut "tarttua" siihen...) Yks kamu sanoi just, ettei kaikkia yliaikaiseksi menneitä raskauksia välttämättä käynnistetä. Onkohan siinä perää meidän kaupungin kohdalla? Mä jo olin elätellyt toiveita, että ens viikolla mulla olisi viimeistään oma nyytti kainalossa, mutta tää raskaus taitaa jatkua aina ens vuoden puolelle...[&o] Vuoden 2011 ensimmäinen vauva...sehän kuulostaa hyvältä!
 
Tänään kävin miehen kanssa taas kaupoilla. Tästä on tullut mulle jotenkin sellainen henkireikä. Mennään autolla ajelulle ja sitten pääsen käymään ihmisten ilmoilla = tänään vaihteeksi ruokakauppaan, apteekkiin yms. Miten noin pienet asiat voivatkin piristää mieltä? Tekee niin hyvää! Tänään jopa piiiiiiitkästä aikaa laittauduin ennen kotoa lähtöä. Oli aivan ihanaa sipaista meikkiä kasvoille ja tuntea olonsa jotenkin hehkeäksi. En edes muista, milloin viimeksi olisin niin tehnyt. Harmi vain, ettei mitkään sievät vaatteet mahtuneet päälle, mutta tärkeintä mulle oli se sisältäpäin huokuva hyvä olo...ja tietysti miehen kehut. [:)]
 
D-vitamiinitipat, kuinka äkkiä tippojen antamisest aootte havainneet mahd masukipuja? Meillä nvla-täti käski antaa ekana pvänä1 tipan toisena 2 jne , että maha paremin tottuis niihin... mites teillä on ohjeistettu ja ootteko mahd havainneet erilaisia masuvaivoja (enempi tai vähempi) riippuen siitä, mitä tippoja ootte antaneet?? Jelpiksi ostin sitten tosiaan cuplatonta... mahavaivaitkuja peläten odotellessa, kääk!

Ootte kyllä reippaita palstailijoita edelleen, harmittaa kun ehn ehdi tänne lukemaan ja kommentoimaan entiseen malliin...

Onnea SannaKoolle vauvan syntymästä!!! Ja tsemiä Halipossulle...
 
Iltaa!

Halipossu, tosiaan kauppareissut on ihania nykyään! Itse oon taas jumissa täällä neljän seinän sisällä, kun ei noi pakkaset anna mahdollisuutta edes yhteiselle kauppareissulle lähtöön... Ja julkisilla en vielä tän tikkirömpsäni kanssa uskalla lähteä, eikä mulla oo sitä korttia, että vois auton napata ja jättää miehen beiben kanssa. Noh, ehkä mä pian pääsen ostaa ees ne imetysliivit! (ainiin; mä oon nyt käyttäny rintsikoiden sijasta tosi napakoita toppeja. Ne rullautuu ylös, kun eivät vielä mahan päälle mahdu, ja tukevat aika hyvin! Ei purista ja kiristä muutoin, mutta tuen antaa ja on helppo nostaa ylös imetyksen ajaksi!)
Mutta siis Halipossulle vielä, että Espoossa pitäis mennä synnärille 41+5 kontrolliin. Siellä tsekkaavat vauvan tilaa ja tekevät sitten päätöksiä, että kontrolloidaanko vielä vai käynnistetäänkö vai mitä tehdään... Ennen 42+ ei käynnistetä, jos ei tilanne vaadi! Ehkä neuvolassa huomenna selviää sitten lisää :) (Mulle siis sano, että pitää soittaa ite jo hyvissä ajoin Jorviin äippäpolille ja varata sinne 41+5 aika. Ei tarvinnu lähetettä tms.)

Pranametri, en osaa nyt äkkiseltään sanoa, että milloin ja mistä toi polveutuneisuus on lähtenyt. Tiedän vaan äidin olevan 7. polvessa, ja siihen itse päälle sitten. Tiedän sen verran, että mummoni vanhemmat (vai olikohan isovanhemmat?) jo ovat asuneet Alppilan ja Sörkan rajamailla, ja sieltä äitinikin on syntyjään Linnanmäen nurkilta :)

Riikka, meillä poika on tollanen itkupotkuraivareiden vetäjä myös sillä lisämaidolla... Tänäänkin yrittänyt, josko syy oiski "liika maito" kun on tänään paristi pulautellut sellasia puolen desin pukluja, mutta sitten se vaatii lisää ja hamuaa tissiä koko aika.

Väsyttäis taasen, mut en tiedä, viitsinkö mennä nukkumaan vielä... tiedän ton poitsun heräävän kuitenkin tunnin sisään syömään, niin ei ois niin ankeeta herätä just nukahdettuaan... Onneks sai päivällä ne päikkärit, niin en oo vielä ihan tööt!
 
Huomentaa!!

Missä te ootte? ;) Meillä oli jännä yö... poika nukahti 22 ja ite luovutin sit puolilta öin. Kuudelta heräsin hirveeseen tärinään ja vapinaan ku oli kylmä! Ja tissit huus hoosiannaa, ku olivat ihan täynnä. Herätin miehen ja kysyin, et onko se syöttäny yöllä, vaan ei ollut! Eli poika nukkui 8h putkeen syömättä! :'(
Sitten olikin kova nälkä!

Jatketaas sitten vielä... itellä on ihan törkeen kylmä edelleen! Mies lähti pelaamaan sulkista tunniks naapurissa olevaan halliin, ja tää tunti tuntuu uskomattoman pitkältä! Vauva ei meinannu suostua rauhottuu ja mulla tulee edelleen vilunväristyksiä. Täytyy ettiä kuumemittari, kun kuulemma heti, jos kuume nousee, niin pitää mennä takas Jorviin... Nyt vähän pelottaa, jos mulla on joku tulehdus ja sitten joudun moneksi päiväksi eroon miehestä ja vauvasta! :(
(eli pitäkää peukkuja, jos ei musta iltaan mennessä kuulu, niin oon sit varmaan taas laitostumassa :( )
 
Possunen aamuilmoittautuu!
 
Voi SannaKoo, toivottavasti ei ollut kuumetta!!! Se ois kyllä niin syvältä, jos vielä joku tulehdus iskisi päälle ja sitten joutuis takas sairaalaan! Ihan niin kuin et ois jo kärsinyt tarpeeksi... Eikö sinne sairaalaan sais tuollaisessa tapauksessa ottaa vauvan mukaan, kun toinen on siis vielä noin pieni? Vai onko oikeesti niin, että vauvan pitäis jäädä kotiin?
Aikamoiset unet toi teidän pallero sitten vetäs...8h = no huh, huh! Ois jättänyt mullekin jotain! Meikäläinen on jo toisen yön valvoskellut ilman mitään sen suurempia syitä. Vähän väliä piti rampata vessassa ja sitten muutaman kerran kun olin ehtinyt torkahtaa, heräsin siihen, että puolet päästä tuntui olevan poissa. Toinen korva oli aivan lukossa. Hittolainen sentään! Tää flunssa on pelotellut mua jo ties kuin kauan...tulis sitten rytinällä, jos on kerran tullakseen...tai jättäis mut sitten rauhaan. En kestä tällaista "juupas-eipäs -leikkiä"! Ja jos sulla on SannaKoo ollut vilunväristyksiä, niin mulla on ollut nyt kahtena yönä ihan hillitön hiki! Siis herätessä hetken torkuilta olen kuin uitettu sika vaikka ilman rihmankiertämää nukunkin (ja nykyisin melkein ilman peittoa). Hikikarpalot valuvat pitkin niskaa, selkää ja vatsaa. Ei mulla ole koskaan ollut mitään vastaavaa! Toissa yönä mun oli jopa pakko käydä suihkussa, mutta tänä yönä selvisin onneksi vähemmällä. Joko mulla nyt alkoi vaihdevuodet?! [;)]
 
Mä luulen, että Elegian tapaan mä mietin "liikaa" juttuja. Siis en voi olla ajattelematta synnytystä, kun oon kokoajan niin odottavalla kannalla ja muutenkin on jännitystä ilmassa, tyyliin: "Joko nyt?! Tai nyt?!". Toivottavasti sulla (ja vauvalla!) on kaikki tänään lekurissa kunnossa, ettei tarvitse ottaa lisästressiä siitä. Sipaisu meikkiä ja hiustenlaitto kuulostaa niiiiiin hyvältä! Eilisen perusteella ajattelin minäkin tehdä tänään saman uudestaan...kohta suihkun kautta kaivelemaan pieniä purnukoita ja puuteroimaan nenänpäätä, jos vaikka vähän piristyisin. [:)]
 
Vauvantuoksuista päivää kaikille teille, joille se on jo syliin suotu! *haikailee oman palleron perään*
 
SannaKoo vilutus johtuu maidonnoususta, minulle kävi sama juttu jo synnärillä. Luulin olevani kuumeessa, kun tuli iihan horkka päälle, mutta helpotti seuraavaan päivään.
 
Voi Elegia, kuinka inhottavaa varmasti onkaan! Kunpa vain olisit saanut normaalin alatiesynnytyksen kokea... Mutta ihana ihminen ja äiti olet silti, vaikket ensimmäistä sylitystä napanuoran kanssa saakaan. Jaksamista ja purnaa ihmeessä, jos se vaikka helpottaisi! <3

Sen enempää en nyt jaksa kirjoittaa, luin kyllä muidenkin jutut... Tulin vaan kertomaan, että kuumettahan oli, jo heti aamusta 38.4c (normaalini on 35c) ja Jorviin kävi käsky. Tulehdusarvot koholla, ilmeisesti tulehdusta sekä kohdussa että oikeassa rinnassa! Oh my, miten tää nyt menee näin pirun vaikeeks?! Eli kahdet eri antibiootit ja Burana-kuurille mamma mars... Saa onneksi jatkaa imettämistä, ja tietty pitäis se pumppauskin mieluusti vaikka saada nyt toimimaan.
Nyt ei aivot yllättäen enää toimi, unille mentävä. Onneks on mies isyyslomalla, niin saan rauhassa sairastaa!

Haleja kaikille, kyllä mä varmaan vielä illemmalla palaan, kun en osaa poiskaan olla!
 
Huomenta Päivää!

Voi Elegia [:(]...Nyt Tsemppiä vaan!
Ei sussa mitään vikaa ole, vaan niin menee kaikki kuin on tarkoitettu.
Itseään sitä aina syyttää, mutta luonto on se mikä hoitaa asiat tavallaan.

Minuakin suretti tuo sektioon päättyminen, kun sitä lasta ei saanut siihen rinnalle heti [:(]
Ja olo oli tokkurainen, ja mies ei päässyt mukaan...en muista ekasta päivästä mitään (tai lähinnä siitä mitä tapahtui tai mitä olen puhelimessakaan jutellut heräämiseni jälkeen...)

Mulla käynnistettiin rv 42 +1, eli just viimeiseen tappiin odotettiin. Ja olipa se sitten tosiaankin ihan viimeiset hetket jopa vauvan kannalta (hyvä että selvisi hengissä, huh..).

SannaKoo tuota vilutusta tuntuupi olevan liikkeellä näinä päivinä [8|]...
Mustakin tuntu eilen illalla että kuume nousee, olin aivan jäässä, ja piti pakkautua fleecenuttuun peiton alle. Ei se täysin ole tuo vilutus vieläkään ohi.
Jaa.. olitkin ehtinyt käväistä välissä huikkaamassa!!! Voi itku, pitääkö sitä kaikenmaailman tulehdukset saada [:(]
Toivottavasti se menee ohi noilla kuureilla. Parantelet rauhassa nyt.

Mulla on toipuminen muuten mennyt niin hyvin [:)]
Kyllä noita sisäisiä kipuja on, ja joutuu noita särkylääkkeitä popsimaan (pari/pv.) mutta tuo jälkivuoto olikin yllättävää, kun odotin sen olevan huomattavasti runsaampaa (toki voi olla että sektion vuoksi tulee erilailla..niukemmin...).
Mulla lumpsahti jokin isompi "möykky" pönttöön tuossa viime perjantaina (11 pv.synnytyksen jälkeen), ja se oli sen verran iso, että tuntui jotain tosiaan tulevan(ihmettelin, että mikä sieltä tuli)[:D]
Mutta siihen loppui verivuoto! Toistaiseksi...
Kyllä haalean rusehtavaa limaista vuotoa on tullut, mutta ei enää punaista verta. Saa nähdä joko se näin pian helpottaa.

Nyt mua stressaa uudet aiheet. Ristiäiset on varattu jo kuun vaihteeseen. Mutta mutta...apua...[:o]
Se Isyydentunnustus-lappunen tuli (kutsu--->ajanvaraukseen).
Pitäisi ensin varata aika sossuun lastenvalvojalle. Ja ajan voi varata vain Ma, Ke, ja Pe aamuina klo.9-11.
Huomenna on pyhäpäivä (loppiainen), joten pitää odottaa Perjantaille [:(]
Ja siinä kestää 2-4 viikkoa (jonotusaikaa)että sille haarukalle saa ajan. Miehen pitää töistään järjestää vapaata. Ja sitten vielä noin viikko, että Maistraatti vahvistaa sen tiedon rekisteriin...Byääh!!!!
Me ei noilla ajoilla ilmeisesti ehditä ennen ristiäisiä saamaan isyyttä tunnustettua, joten lapselle ei voi ennen sitä rekisteröidä isän sukunimeä [:(]
Ja jos näin on, niin me joudutaan sitten vaihtamaan se sukunimi myöhemmin (hitsi vieköön kun stressaa jo valmiiksi...kun menee niin hiton vaikean kautta tämäkin asia taas....). Turhia paperinpyörityksiä vaan. Itkujen itku.
Niin kun minä ihan välttämättä haluan lapselle isän sukunimen (aion itsekin ottaa sen aikanaan, kun vihkiydytään...)
Toivotaan nyt parasta, että olisi älyttömän hyvä tuuri, ja saiskin ajan jo ensi viikolle tai seuraavalle (ja ehtiskin...).
Aikaa on nämä muutamat viikot...

Muuten ei mitään huolia. Kakka on hermostuttanut pientä, mutta on tuo vetänytkin maitoa sellaiseen tahtiin, että kun oikein kirjoitin eilenkin ylös kaikki syötöt ja unet, niin hyvä tahti on pikkumiehellä.
Sellaiset kiiitettävät sinapit kun valui tänään sitten taas lahkeesta (vaippa ihan täynnä..) [:D]
Hyvä, että pääsee eroon väänteistä.

Me joudutaan nyt herättelemään neljän tunnin välein syömään, vaikka poika nukkuisi vaikka sen kuusikin tuntia putkeen...ei välttämättä herää nälkäänsä.

Hyvin huomaa kuinka pikkumies on kasvanut, ja seurustelee enempi [:)]
On ihanaa sylitellä ja jutustella...tai vaan katsella nukkuvaa lastaan, jonka suupieli vääntyy hymyyn unissaan...mitähän unta vauva näkee? Kun hymyilyttää, niin hymyilyttääköhän sitä maitounet vai mitkä ihmeet? Eihän pieni vielä tiedä juuri mistään [8|][:)]
Jännä miten vauva tuoksui siellä laitoksella sellaiselle vadelmaiselle...ja nyt ihanalle "vauvalle", täällä tuoksutaan yhdessä maidolle...

Nyt on ulkona niin kaunista, että talvi on todella tullut. Laskisi vaan nuo pakkaset, niin voisi ulkoilla enempi. Voisi alkaa tekemään kävelylenkkiä. Minä en juuri mitään saa tehdä (jumppailla), niin kävely olisi se ainokainen hyvä liikuntamuoto tähän hätään.
Perjantaina viimeistään menemme taas neuvolaan pienokaisen kanssa. Toivottavasti ei ole kova pakkanen.
Haluaisin päästä kaupungillakin käymään, mutta mieluummin ihan itsekseni. Alet houkuttelevat [;)]
Olisi mukava kohta jo alkaa mahtumaan vaatteisiin, muihinkin kuin näihin yksiin ja samoihin iänikuisiin mammahousuihin.
Kivaa että edes takki menee kiristämättä päälle!

Meidän isäntä meinaa tänään lähteä juhlimaan varpajaisia veljensä kanssa. (Tuo veli ihan kysyi "hallitukselta" erikseen luvan...enhän minä voinut kieltääkään [;)])
On vaan niin hiton pitkä päivä ja vielä pidempi ilta, kun ei ehdi miestä nähdä kuin vilaukselta töiden jälkeen...
Mitä sitä ihmeitä tähän nyt keksisi, tuskin mitään, kun ei kerkiä edes lehtiä lukemaan.
Nyt ehtii just tän nopeasti kirjoittaa. Piti ihan valita nukkuako vai istua tässä [;)]

Mies meinasi "syödä" minut aamupalaksi viiden aikaan aamutuimaan...fiilisteltiin elämää kahvikuppien äärellä hämärässä sohvannurkassa, ennen kuin mies meni töihin...
Meillä oli hyvä ja hellä hetki. Saisi noita olla enempikin. [;)][:)]
Oli kuulema silitellyt ja pusutellut minua kun nukuin, mutta en herännyt! [:D]

Sanoivat mies ja veljensä, että minun vuoro "ulkoilla"on sitten pian perästä...tuo velipoika lupasi lähteä kaveriksi.
Ei oikein kyllä just nyt nappaa. Huvittaa ja ei. Ja voin jo kuvitella mikä ikävä on pientä, ja kiire kotiin...vaikka voishan se hyvää tehdä, tuulettua.
Paras toipua ensin täysin voimiinsa.

Arvot on kyllä uusissa uomissa. Ei enää riekkuminen kiinnosta edes ajatuksena. Kyllä mä tanssimisesta tykkään, mutta sekin on kyseenalaista nyt puoleen vuoteen, kun ei saa käyttää vatsalihaksia, jotta ei tulisi vahingossa käytettyä [;)]
Maidontuoksuisena pehmeänä kotisohvalla on paljon parempi vaihtoehto. Lähellä tuota pientä. Katsomassa kun se kasvaa joka päivä lisää, ja oppii uutta pikkuhiljaa. [:)] Rakkautta rinnassa...

Tästä on hyvä nyt jatkaa eteenpäin (jos sais pyykit koneeseen [;)] )
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
 
Hellou!!!

Onnittelut SannaKoolle!!! Ja kaikille muillekin, joita en ole muistanut onnitella. Odottelen tässä vielä, että ne raskauden viemät aivojen 8 % palaisivat... [;)]

Aika hurjalta kuullosti tuo SannaKoon synnytyskertomus. Tai tuo loppuosan parsiminen yms. Mutta aika äkkiä tuo "kellari" tuntuu paranevan. Onneksi!!! Meillä mies on jo kysellyt, että milloinkas... Vielä on kuitenkin tuolla alaosastossa tuntemuksia, joita ei normaalisti ole.

Vaavi kutsuu!!! Jatkan turinaa myöhemmin.
 
Harmillista SAnnaKoo ja minäkin vielä tosi tietäväisenä että maidonnoususta johtuu... Onneksi sait jo apua asiaan[:)]

Elegia voi että.. Olisi toivonut sinulle erilaista synnytystä tällä kertaa, mutta pää asia että vauvan ja sinun terveys ja turva on taattu, eikö vain. Koita jaksaa ajatuksen kansssa, voimia ja sympatiaa<3 Ei sinussa mitään vikaa ole, joskus vaan asiat menee tietyllä tavalla ja sille sinä et voi mitään.

Ninoska harmi juttu myös sinulla, mutta saahan lapsi yhteisen sukunimen sitten myöhemmin. Varmasti ketuttaa kyllä.

Meikäläisellä on tänään ollut jotain baby bluesia, itkuinen ilman kummempaa syytä. Väsyttää katkonaisesti nukutun yön jälkeen, vaikka ihanat pari tuntia vielä aamulla nukuin pikkupoika kainalossa, hänellä on ollut vatsanväänteitä ja rauhoittui aina uudelleen uneen kun silitin vatsaa unissani. Ulos pääsin kävelylle eilen pitkästä aikaa (viikko välissä) ja olo alkoi olla tosi tunkkainen. Kovilla pakkasilla ei halua mennä hakemaan rintatulehdusta.

Tällä hetkellä on menossa taas korvia raastava huutokohtaus. Valo saa huutaa isin sylissä turvallisesti, mikään kun ei auta. Koko päivän hän on ollut levoton ja yhden jälkeen vain torkahdellut ja kitissyt. Pitää välillä vaihdella syliä, että saamme vuorotellen taukoa. Voi pientä[:(]

Onko muille tullut rannekipua vauvan kantamisesta? Minulla on ilmeisesti tuo veneluu kipeytynyt vasemmasta ranteesta.

Niin, ja tänään tuli soitto kissasta. Ihan tässä parin sadan metrin päässä on joku mummeli alkanut ruokkia sydäntä särkevästi maukuvaa nälkäistä kissaa, joka sopii tuntomerkkeihin. Kissa on tullut aamuhämärissä ja iltahämärissä kuljeskelemaan pihaan ja mummeli lupasi soittaa kun näkee taas. Minä lähden katsastamaan sitten onko se meidän oma rakas perheenjäsenemme. Voi kun olisi. Soittoa odotellessa ja vauvan nukahtamista myös.
 
Takaisin
Top