Tammikuun tarinat :)

Tiitulle tsemppiä kurjaan tilanteeseen, onneks sul on liitto apuna :gen053

Tiitiainen, onpa erikoinen lääkäri:eek: mitähän tommosetkin asiat edes kuuluu hänelle lääkärinä? Mä oisin varmaa kilahtanu, ku oon tämmöne hormonihirviö :joyful: mulla on ollu kahtena neuvolakäyntinäni eri terkkarit ja kolmas ois taas ollu joku eri, mut peruin sen kokonaan. Inhottaa huudella koko terveysasemalle mun asioita. Eiköhä riitä, et yks terkkari tietää. Ei sillä et ois jotain salattavaa mut rasittavaa olla aina ihmettelyn kohteena (useimmat terkkarit ei oo kohdannu naispareja eivätkä tiiä hedelmöityshoidoistakaan oikee mitäää:grumpy:)

Huh mä lähden huomenna aamulla esikoisen kanssa ulkomaille, vähä jännittää miten jaksan reilun viikon siel touhuta. Väsymys on jotenki vallannu mut, mahtaiskoha hb olla laskussa :dead:
 
Tiitiainen, kannattaa antaa palautetta neuvolalääkäristä. Osaa sit ehkä jatkossa pysyä asiassa. :)
 
Tiitiäinen tai jospa teillä olis useampi nlalääkäri? On kyllä asiatonta tollanen..ois voinu mennä melooni nenuun jos oisin tollasta kohdannu..

kadonnut ymmärrän täysin tuon, noilla taustoilla tosiaan tuntee ehkä tietyllä tavalla suurennuslasin alla.. Mä oon kans kohdannut tuon ettei hoidoista juuri tiedetä mitään..vaikka tuntuu ettei hoidot oo niin harvinaisia nykyään niin samalla tuntuu ettei niistä varmaan sit kukaan muka tuu raskaaks jos nlan terkka ei tiedä niistä mitään :D
 
Mä säikähdin tänään päivällä ihan kunnolla kun seksin jälkeen alko vuotaan ihan kirkasta verta. Ei mitään ”vähän tuli paperiin pyyhkiessä” vaan ihan tuli siteeseen asti. Sain kuitenkin dopplerilla kuunneltua sykkeet normaalisti ja vuotokin on rauhottunut niin että enää on vähän rusehtavaa vuotoo. Neuvolasta terkka epäili että limakalvoilta tai kohdun suulta vuotaa, lääkäriaikoja ei ollut eikä juuri olisi pystynyt juuri enempää auttaan kun sykkeet kuuluu kotonakin. Sain kuitenkin ajan ens tiistaille ultraan niin saan vähän enemmän mielenrauhaa.
 
Tiitu: Huh, aikamoinen tilanne sulla töissä! Onneksi otit liittoon yhteyttä. Vähentää ehkä omaakin stressiä kun joku muu alkaa hoitaa asiaa.
 

Pakko oli heittää miehelle että nyt olis julkisuutta tarjolla.. :D

Muoks. Olipas muuten jännä kun avasin tuon linkin, niin siellä sanottiin että haetaan erityisesti nuoria odottavia äitejä. Musta aika tylsä jos jokaisessa jaksossa on esikoista odottava 18-24v äiti/pari. Oon tykänny nimenomaan siitä että on erilaisia tarinoita ja elämäntilanteita.
 
Muokattu viimeksi:
Vitsi tuntuuko kenestäkään että tämä raskausaika oikein matelee?? Nyt 18+3 ja tuntuu että koko ajan vaan saa odottaa. Ensin nt-ultraa, nyt rakenneultraa ja sitten sitä vauvan syntymää. Olen malttamaton, haluaisin pienen jo terveenä syliin.. ja se on kanssa tylsää kun ei tunne vielä niitä liikkeitä, viime viikkoisessa lääkärin tarkastuksessa lääkäri arveli ultran mukaan että istukka edessä joten voi vielä hetki vierähtää ennen kun tuntuu. Pitäisi keksiä paljon ihan jotain muuta puuhaa niin saisi ajatuksia muualle, helpommin sanottu kun tehty :D
 
^ No joo kyllä välillä.. Nyt varsinkin rakenneultran odottaminen.. Vaikka sitte kun ajattelee että rv 19 niin se tuntuu kuitenkin aika paljolta..
 
Vitsi tuntuuko kenestäkään että tämä raskausaika oikein matelee?? Nyt 18+3 ja tuntuu että koko ajan vaan saa odottaa. Ensin nt-ultraa, nyt rakenneultraa ja sitten sitä vauvan syntymää. Olen malttamaton, haluaisin pienen jo terveenä syliin.. ja se on kanssa tylsää kun ei tunne vielä niitä liikkeitä, viime viikkoisessa lääkärin tarkastuksessa lääkäri arveli ultran mukaan että istukka edessä joten voi vielä hetki vierähtää ennen kun tuntuu. Pitäisi keksiä paljon ihan jotain muuta puuhaa niin saisi ajatuksia muualle, helpommin sanottu kun tehty :D

Mulla on ihan samat ajatukset!! :D Mulla on nyt 17+3 ja lasken vaan tässä päiviä ru:hun (johon tuntuu olevan vielä ikuisuus: 9.2.) eikä oo edes neuvolaa tossa välissä. Mäkään en tunne vielä liikkeitä ja välillä en edes muista että oon raskaana :D Edes maha ei oo kasvanu mitenkään huomattavasti ainakaan. Hohhoijaa! Onneksi on työt ni saa ees hetkeks muuta ajateltavaa ja tekemistä.
 
Musta taas tuntuu että aika menee liian nopeaa! Haluan rauhassa nautiskella vielä olosta yhden lapsen kans :D
 
Musta kans tuntuu että aika matelee, varsinkin kun odottelee parin viikon päästä olevaa rakenneultraa. Yhtä odottamista tää kyllä kirjaimellisesti on :D Josko se rakenneultran ja puolivälin ylityksen jälkeen loppuis se matelu :)
 
Kiva kuulla että on samoja fiiliksiä muillakin. :D ehkä tuon ru-ultran jälkeen sitten helpottaa, se olisi 2.2. Sitten vasta ajattelin alkaa tekemään hankintoja yms. vielä ei ole tullut ostettua yhtään mitään. Ja hei totta sekin, ollaanha tässä pikkuhiljaa itsekukin jo puolivälissä tai sen yli, jee! :happy:
 
Vielä ei aika matele. Lapset ja sairastelu pitää ajatukset pois vauvasta. Tuleva kummitäti on kyl iha malttamaton. Hyvä kun ei joka pv kysy jotai vauvast. Voi olla että alkaa mun huumori loppuu jossai välis sen kanssa vaikka ihana tuki onkin. :D

4lapsi kun tulossa niin tiedän kokemuksesta et mulla alkaa rv 35-> synnytykseen asti ihan hirveet odotukset ja sillon ei vaan mitään tapahdu. :sad001 päivät ei kulu vaikka mitä tekis. Onneks nyt taas kesävauva niin on helpompi olla loppuaika. :)
 
Olikohan tänään ensimmäisiä liikkeitä..
Sohvalla makoillessani tunsin alavatsalla sellaista pientä tökkimistä tai nykimistä... vähän kuin elohiiri. Tuntui muutaman kerran ja ihan kämmeneen kun pidin kättä siinä kohtaa :-)
 
Olikohan tänään ensimmäisiä liikkeitä..
Sohvalla makoillessani tunsin alavatsalla sellaista pientä tökkimistä tai nykimistä... vähän kuin elohiiri. Tuntui muutaman kerran ja ihan kämmeneen kun pidin kättä siinä kohtaa :-)

Tuo elohiiri on kyllä hyvä kuvaus, sellaisilta ne ensimmäiset liikkeet itselläkin tuntui joita tosin vielä mietti oliko liikkeitä vai mitä. Mutta niiden voimistuessa on varmistunut että liikkeitä ne on. Elohiiri nahkan sisäpuolella :)
 
Tänne iski nyt ihan vuosisadan flunssa. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan et selviäis tästä hengissä! Panadolia olen ottanut ja nenäkannua käyttänyt. Harmittaa ku ei saa käyttää codesancompia yskään ku yöt menee yskien. Kai se on pakko nyt vaan olla saikulla loppuviikko ja yrittää levätä tää pois. Tulis jo kevät ja lähtis nää kaikenmaailman taudit pois! Lapset tuo koulusta ja pkodista kaikki kulkutaudit mukanaan! :sad001
 
Mä olin flunssassa heti vuoden vaihteessa ja se yskä oli ihan kamala. Hunajaa vedin kaikella mahdollisella tavalla kaikissa eri muodoissa ja höyryhengittelin.... kyllä niistä hetkellisesti ainakin oli apua. Paranemisia sinne!
 
Takaisin
Top