Tiitu90, kai sulla on jonkunlaista dokumenttia näyttää, että työnantaja tietää raskaudestasi? Aattelin laittaa sähköpostitse omat neuvola-ajat esimiehelleni jotta ei voi vedota siihen, että ei tiedä raskaudesta, jos jotain alkaa länkyttämään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Juu keskusteluissa käyty ja täytyy sanoa että melkein tippa tuli linssiin.... en kuitenkaan suonut heille sitä "iloa"....Niin ikävästi puhuivat. Sairaslomia ollut milloin mistäki syystä minulla ,mutta kaikkiin ollut aina hyvä ja oikea syy. Esim harrastan aktiivisesti urheilua ja siinä on sattunut välillä monen moista turmaa.
Olisin kuulema saanut potkut sairaslomien vuoksi jos en nyt olisi raskaana. Ja vielä sanottiin/uhkailtiin että he olisivat sen oikeudessa voittaneet vaikka olisin ollut liittoon yhteydessä.
Noooo... työsopimukseni kuitenkin jatkuu nyt KOSKA olen raskaana.. Siirryn vain väliaikaisesti muihin tehtäviin... Päivätoimintaan osastotyöstä. Ei mitään hajua mistään päivätoiminnan työstä ja tiedä sitten viihdynkö ,mutta tällanen on tilanne että jotain muutosta on tehtävä tilanteeseeni ja se on tämä. No ainakin olisi päivätyö ma-pe. Tiedä sitte mitä täs nyt ajatella.
Tiitu, jo on inhottava tilanne. Mä varmaan irtisanoisin itseni. Ootko hoitaja? Töitä sinä saat takuulla! Keikkaa pukkais ovista ja ikkunoista mullekin mutta en oo nyt ottanut vastaan kun ei pakko ja vaikea yks kaks järjestää lapsen hoito. Mutta ei kenenkään pidä sietää moista kohtelua.
Itse sain vakipaikan 2016 yhdestä hoivakodista, mutta totesin 2kk aikana että en jää sinne. Hurjaa menoa, tosi paljon yövuoroja miten sattuu mikä ei yhtään mun juttu ja edes raskausaikana en saanu öitä pois Vaihdoin sitten vanhaan tuttuun kotihoitoon ilman öitä. En kyllä kyenny raskaana sitä hoitajan itsenäistä hommaa tekemään mm.supistusherkkä kohtu, selkävaivat ja muut. Raskaus ei oo sairaus, mutta tuo mukanaan liudan vaivoja jotka on otettava tosissaan eikä leikittävä terveydellä eikä oman jaksamisen kanssa. Raskaus on ainutlaatuista aikaa. Jos moukka työnantaja ei sitä tajua ni se on sen menetys sitten. Työ on tärkeää toki mutta oma vointi nyt edellä