Tammikuun tarinat :)

Apua miks meillä ohjeistetaan tekemään ihan kunnon vesialapesu (huolellinen sellanen) aina ku pissaa niihin tikkuihin?! Ompa erilaisia käytäntöjä!
Mullakin oli nimittäin yhdellä plussalla ja heti kysyttiin, onko pesut tehty. Oli. Joten lähete labraan, johon piti viiä pissa , kun siellä tarkemmin tutkitaan. No siinä ei ollu onneks mitään poikkeavaa :)
 
Meillä kans kyllä ohjeistetaa tekemää kunnon alapesu, varsinki jos runsasta valkovuotoa.
 
Neuvolassa käyty kontrolli käynnillä. Suosittelivat minulle myös rautalisää. Hb 118.

Mä olin ihan varma että mulla on laskenu ku oon niin tajuttoman väsyny ja tarvin rautalisää, mutta hb oli 120 eikä suositellut rautalisää. Jos sulle oli melkein samoilla lukemilla suositeltu niin ehkä munki kannattais sitte kokeilla pieniä määriä lisätä..
 
Meillä ei muistaakseni oo mainittu alapesua.
Esikoisen kohdalla kun loppuraskaudessa tuli kunnolla vv ja plussalla oli näytteet niin kysyttiin vaan et onko runsasta vv. Sanoin et joo niin se siitä sitten.
 
Pesuista huolimatta on ollut aina 1 plussalla. Asiaa ei sen kummemmmin ole kontrolloitu.
 
Mä olin ihan varma että mulla on laskenu ku oon niin tajuttoman väsyny ja tarvin rautalisää, mutta hb oli 120 eikä suositellut rautalisää. Jos sulle oli melkein samoilla lukemilla suositeltu niin ehkä munki kannattais sitte kokeilla pieniä määriä lisätä..

Mulle sanoi neuvolassa että kannattaa hyvissä ajoin alkaa syömään rautalisää jos on alakanttiin.
Kuulemma ei rautalisä enää niin tehoaisi jos päästää hb liian alas.
 
Mulla seurattiin viime raskaudessa aika pitkään ja putos alle sataan loppujen lopuksi. Mutta kyllä se sieltä saatiin vielä ihan hyvinkin nousuun loppuraskautta ja synnytystä kohti.
 
Meillä suositellan (lähes käsketään) ottaa rautalisää jos Hb alle 110.. lääkärineuvolassa viime viikolla olin saanut Hb:n tammikuun alusta (107) nousemaan 123, mikä on minulle hyvä mutta lääkäri sanoi että voin silti aina silloin tällöin ottaa rautaa ettei lähde uudestaan laskuun kun toi ei kuitenkaan korkea ole..
 
Takaisin
Top