Tammikuun tarinat :)

Mutta toisaalta olen niin loppu että väliäkös sillä olisi vaikka irtisanotuisin. Henkisesti tosi raskasta kuultavaa että minusta haluttaisiin eroon:sorry:
En tosiaan tiedä miten jaksan vielä useamman kuukauden.
 
Mutta toisaalta olen niin loppu että väliäkös sillä olisi vaikka irtisanotuisin. Henkisesti tosi raskasta kuultavaa että minusta haluttaisiin eroon:sorry:
En tosiaan tiedä miten jaksan vielä useamman kuukauden.

Suosittelen että jäät sairaslomalle, jolloin et kärsi rahallisesti. Varmasti saat esim vaikka stressin tai työmasennuksen vuoksi.
 
Suosittelen että jäät sairaslomalle, jolloin et kärsi rahallisesti. Varmasti saat esim vaikka stressin tai työmasennuksen vuoksi.

Niin no sitten minut varmaan irtisanotaan jos olen kesään asti sairaslomalla:banghead:
Muuten lopettaisin heti hommat mutta kun on talovelkaa yms mitkä rasittaisivat sitten liikaa.
Työterveyslääkäri sen sijaan oli ainut joka minua ymmärsi joten kuten siinä porukassa ja vähän niinkuin puollusteli.
Tajusin tässä yhden kummallisen asian keskustelua mietittyäni...
Siinä tapahtui sellainen tilanne että työkykykordinaattori meni neuvottelun aikana vain koneelta lukemaan jotain lääkärin kirjoittamaa tekstiä siinä meille ääneen.. Ja vähätteli sairaslomaani.
Saako hän muka mennä minun potilastietoihin:mad:????
 
Muokattu viimeksi:
Huhhuh, ei tosiaankaan saa sun tietoja availla eikä huudella ääneen! Jestas! Muista, et vaikka jäisit saikulle ni eivät voi irtisanoa. Jos irtisanovat, voit riitauttaa (onko oikee termi) sen ja ottaa yhteyttä liittoon. Joutuvat perumaan ja suurella todennäköisyydellä maksamaan vielä korvauksia. Ihan uskomatonta toimintaa.. Ei raskaus oo mikää irtisanomisperuste eikä myöskään sairaslomat.
 
ja aina vain tarinani jatkuu ... Ajattelin että jes... pidän kesäloman ennen äippälomaa MUTTA minulle sanottiin että:laughing021
Ei minulla ole kuin 1 lomapäivä jäljellä... Miten sekin voi pitää paikkaansa. Eikö sairasloma-ajalta kerry lomapäiviä
lainkaan???
Taidan lähteä valkotakkisten joukkoon... niin ihme touhua tämä kaikki.
Olisi pitänyt ottaa jo keskusteluun luottamusmies mukaan:smiley-angry002:smiley-angry002:smiley-angry002:smiley-angry002:smiley-angry002:smiley-angry002:smiley-angry002:smiley-angry002:smiley-angry002:smiley-angry002
 
Lomien kertymisestä saattaa olla Tesissä maininta sairasloman ajalta.. eli kuinka kauan voi olla saikulla ja miltä ajalta lomapäivät kertyy.. tai sitten vuosilomalakia katsoa mikä siellä maininta
Voisiko olla että tarkoitti tulla yhdellä päivällä tämän kauden lomapäiviä. Lomanmääräytymis vuodethan menee niin että mitä esim. kertynyt lomapäiviä 1.4.2016-31.3.2017 välillä, on pidetty lomina nyt 2017 lomakaudella. Eli periaatteessa 2018 vuodelle tulevia lomapäiviä ei ole vielä laskettu olemassa oleviksi, vaikka ovat kertyneet..
 
Muokattu viimeksi:
Tiitu, kamala työnantaja sulla. Ole ihmeessä liittoon yhteydessä, sieltä saat parhaiten tiedon ja oikean neuvon, miten edetä. Tuohan on jo myös kiusaamista ja kiristämistä.
Kannattaa ainakin kirjata kaikki epäilyttävä ylös ja päivä, paikka ja aika ja keiden kanssa keskustelua on käyty. Voi olla apuja, ainakin siinä että itse muistat niin parhaiten mahdollisimman oikein mitä sulle on sanottu milloinkin. Voi olla hyötyä paljonkin jos tulee isompi juttu.
 
Tiitu, kamala työnantaja sulla. Ole ihmeessä liittoon yhteydessä, sieltä saat parhaiten tiedon ja oikean neuvon, miten edetä. Tuohan on jo myös kiusaamista ja kiristämistä.
Kannattaa ainakin kirjata kaikki epäilyttävä ylös ja päivä, paikka ja aika ja keiden kanssa keskustelua on käyty. Voi olla apuja, ainakin siinä että itse muistat niin parhaiten mahdollisimman oikein mitä sulle on sanottu milloinkin. Voi olla hyötyä paljonkin jos tulee isompi juttu.

Ja jos mahdollista niin ole jatkossa yhteydessä sähköpostilla, jotta saat heidän vastauksista mustaavalkoisella.
 
Miten päin sitä olisi, kun joka asennossa särkee lonkkia.. yliliikkuvuutta nivelissä, niin muutenkin särkenyt helposti joka niveltä ja nyt sitten päälle nämä raskauden aiheuttamat kivut. Istuminen sattuu ja maate ollessa pystyy olla vain yhdellä kyljellä n.5min..

Mulla on sellainen olo että mä vaan valitan koko ajan täällä :D Noh niinhän se taitaa olla mutta ehkä tänne parempi purkaa kuin kaiken esittäisi kiukkuna miehelle :D

Käytiin eilen "kauppakeskuksessa" katsomassa onko siellä vaunuja esillä niin eipä ollut minkäänlaisia että olisi kokeillut. No pitää sitten käydä RUn jälkeen vaunuliikkeessä, kun se on isossa kaupungissa. Mun käyttö kokemukset on vaunuista/rattaista vuodelta 2002 ja nekin tais olla valmistettu 90-luvun puolessa välissä :D :O
 
Tiitu90, Sun työnantaja kuulostaa kyllä ihan hirveältä, toivottavasti liitto saa asioihin muutosta!
 
Heti liiton luottamusmies otti asian hoitaakseen.
Lisäksi en saanut oltua vaan laitoin spostilla viestiä/palautetta tälle työkykykordinaattorille keskustelustamme ja pdf tiedoston
jossa ohjeistus työntekijöiden terveydentilatietojen sekä poissaolo- tietojen käsittelystä .
Luottamusmies siis kaikkien kannattaa tosiaan ottaa mukaan tällaisiin keskusteluihin ehdottomasti. Olin itse tyhmä kun en ottanut. Luulin vain että sielä leppoisasti puhutaan poissaolojeni syistä... joissa ei pitäisi olla mitään kummallista...mutta ehei kun potkut sietäisin saada yhtäkkiä. Vaikka ikinä työtäni ei ole moitittu tai en ole rikkonut sääntöjä tms. :smiley-angry019
 
Muokattu viimeksi:
Tiitu, hyvä että jaksat hoitaa asian. Tsemppiä!
Liian usein työntekijää koitetaan suoraan sanoen huijata.
Kuulosti vähän eräältä yksityiseltä jossa itsekin olin ja lähdin töissä tuo sun työnantaja.
 
Mut on aikoinaan laittomasti irtisanottu, mutta en jaksanut riitauttaa, kun halusin ko. Firmasta eroon muutenkin.. yritti kusettaa jne ja kun pidin puoleni asioissa niin yritti keksiä syitä että saisi potkittua pihalle.. tämä kun ei onnistunut niin lomautti mut, laittomasti sekin kun palkkasi siihen toisen tekemään hommat mun lomautuksen ajaksi.. sitten lomautuksen aika minulle tuli vakava sairaus ja sairaslomaa, asiasta hänelle ilmoitin niin irtisanoi.. no enpä oo tähän päivään mennessä saanut irtisanomis lappua :D että kyllä näitä löytyy.. ko. Firma vaihtoi sitten paikkakuntaa ja toimii toisella paikkakunnalla väärillä nimikkeillä(hänellä ei ole koulutusta asioihin joihin väittää olevan)
 
Tiitu, tosi ikävää touhua työnantajan puolelta, voimia... :/

Donitsi: noi kivut kuulostaa ikäviltä, en kyllä osaa sanoo mikä auttas. Mutta sympatiaa! Itelläkin alkanut olla jotain ikävää juilintaa, mutta ne helpottaa ihan vaan kun otan hetken aikaa rauhallisemmin.

Meillä oli tänään neuvolalääkäri. Terkka oli ihana kuten viimeksikin, tosi rento ja mukava suht nuori nainen. Tykkään hirmuisesti!

Neuvolalääkäristä en voi sanoa samaa. Tosi tyly. Ei sanonut mitään obviously töykeää tms. mutta tiuski ja kommunikointityyli oli jotenkin tosi "kärkäs"'. Esim. jankkasi kovastikin oliko vauva todellakin haluttu ja kauanko ollaan oltu yhdessä. Öh yli 5vuotta yhdessä, tunnettu ollaan ala-asteelta asti, naimisissakin ollaan, ja pikkuista on kauan toivottu ja kaivattu välillä vägän epätoivoisestikin... Tuhahteli vastaukseksi. Jäi jotenkin ikävä fiilis. Mutta eipä sitä rouvaa tarvitse kovin usein ilmeisesti tavata.
 
Takaisin
Top