Tammikuun tarinat :)

Hyvää uutta vuotta kaikille. Edessä ikimuistoinen vuosi ❤ Kovasti olisi tehnyt mieli vähän Facebookia päivittää onnen hehkutuksilla. Mutten vielä viitsinyt. Hehkutan täällä sitten. Rakkautta, Onnea, jaksamista kaikille mammoille!
 
Uudet vuodet vaan kaikille :)
Mä en taida ollenkaan hehkutella facessa tästä asiasta.. laittaa vaan sitten kun lapsi syntynyt ja kaikki ok, niin joku vihjaileva kuva :)
 
Mä ajattelin torstain ultran jälkeen jos kaikki ok nii laittaa jonku kivan kuvan, tekee mieli huutaa koko maailmalle miten onnellinen oon että musta tulee äiti [emoji173] koko alkuraskauden (ja itseasiassa vieläkin) oon pelänny että jokin menee vikaan, mutta torstaina jo neljäs ultra ja puoliväliinkään enää pitkä aika niin sen jälkeen en jaksa enää pelätä vaan alan nauttia ja otan vastaan sen mitä tulee
 
Hyvää uutta vuotta kaikille!

Mä laitoin eilen uuden vuoden päivitykseeni uutiset vauvasta ”toivomme että kaikki menee hyvin” -idealla. :) Esikoisesta laitoin vasta rakenneultran jälkeen mutta nyt tämä maha alkaa jo paljastaan itse itseään ja sopi hyvin tuohon samaan.
 
Kumma juttu, mulla ei oo mitään hinkua hehkuttaa facebookissa, vaikka muuten olenkin kohtalaisen aktiivinen someilija monessa eri kanavassa. Mutta sitten alussa taas oli kova kiirus kertoa vauvauutiset tietylle joukolle, nyt en haluais kertoo enää kellekään :D

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :)
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! :)

Tässä kuussa onkin jo rakenneultra, 25. päivä. Ei jaksais odottaa yhtään.
Itse saatan rakenneultran jälkeen laittaa vauvauutisen facebookkiin, mutta en muutenkaan ole kovin aktiivinen, niin voi jäädä laittamattakin. Toki sillä tavoin uutinen tavottaisi kätevästi ison osan sukulaisistakin.
Nyt tietää lähipiiri ja kaikki jotka mut jossain näkee, koska tän raskauden kyllä jo näkee turhankin selvästi (17+1).
Ollaan muuten kerrottu esikoiselle vauvasta, hän on kohta 2v. Nyt hän sitten taputtelee vatsaansa, kun puhutaan vauvasta :D
 
Kivaa uutta kaikille!

Itse makaan vällyjen alla. Kuumetta. Flussa.
 
Meilläkin oli lääkärineuvola tänään, eipä siellä ollut mitään kovin ihmeellistä. Jutusteltiin, katottiin verenpaine ja ultrattin. Ja kuuden viikon päästä sitten se ”kela-neuvola”.. Yritin kysellä että kuinka pitkään saa töissä tehdä raskaampia hommia niin ei ollu mitään selkeää vastausta. Niin kauan kun selkä yms kestää..
 
Meillä oli töissä sellanen ohje viime raskauden aikaan ainakin että kun 7. raskauskuukausi on täynnä niin max 5kg saa nostaa.
Mulla kun oli paljon nostoja töissä ja usein aika huonoissa asennoissa. Ergonomiaa oli vaikee noudattaa.
 
Oho apua max 5kg, kyllä mä joudun varmaan loppuun saakka viel nostelee tota esikoista joka on noin 14kg :eek:

Ellei hä ny satumaisesti opi kuivaksi yllättäen, mut oon aika varma et peppupyykkiä jatkuu vielä ikuisuuden :shifty:
 
Mulla kävi ihan tuo sama mielessä että kyllähän tota esikoista voi joutua välillä vielä nosteleen..

Ja siis oon nyt jättänyt sellaset ~20-25 kg taakat toisten nostettavaksi. Muuten oon touhunnut itse. Pomo itse asiassa jossain kohtaa itse totesi vähän ohimennen että ”kohtahan se on sulta kiellettyä”. En huomannut kysyä että kuka kieltää ja koska :D
 
Joo mulla sama. Esikoinen painaa sen 14kg. Kiva ois tietty jos oppis potalle ennen kesää.
 
Oho, 5kg! :wideyed:
Mä yritin neuvolalääkäriltä kysellä just noista nostoista muttei sekään sanonu mitään rajaa, oli vaan että ”teet niin kauan kun susta tuntuu hyvältä”. Ärsyttää toisaalta kun mä oon just sellanen ”kyl mä pärjään”-tyyppi. Meillä töissä ihan perusnostot on about 25kg ja ergonomiaa meillä myös hieman hankala noudattaa.
Saa nähdä miten sujuu kun palaan lomalta töihin takaisin, maha alkaa ainakin olla pikkasen tiellä :p
 
Joo mulla sama. Esikoinen painaa sen 14kg. Kiva ois tietty jos oppis potalle ennen kesää.

Minkä ikäinen sun esikoinen on? Meidän nappula on 2v4kk eikä kuivaks oppimisessa olla edistytty.. Vaipat on pääasiassa kuivia pitkiä päivää, et valmiudet olis mut ei hitto vaan pissi potalle eikä pytylle eikä seisten. Oon ny vähä jämähtäny ja luovuttanu, ku en usko et painostamisellakaan voittaa mitään.... Ääh
 
Meillä Mä oon jättäny rajusti vaan vaipat pois aina ennen seuraavan tuloa. Esikoinen oppi päivässä kuivaks 2v ikäsen, keskimmäisel meni 2viikkoa et oppi olemaa pissailematta jokapaikkaan 2v3kk iässä ja kuopus oppi nyt 3v kuivaks ei tullu kun 1 housuun ja loput pytylle. Toki aina vahinkoja käy mut nyt on paris kuukaudes tullu ehkä 5 vahinkoa kun ei oo kerinny/ollu kipeä. Kuopuksel pidetään vaippaa viel pitkil automatkoil ja esim lätkäpelis missä ei aina oo se vessa heti ulottuvilla.
 
Minunkin kokemuksen mukaan lapset oppii yllättävän nopeasti olemaan ilman vaippaa kun sitä ei vaan ole.. Onhan se kyllä kesällä helpompaa ja pyykkäämiseen pitää alkuun varautua..
 
Meil ei oo niin suurta vaatevarastoa esikoisella, et pystyisin tommoseen. Tuntuu, et muutenkin on aina kaikki pyykissä saati sit et antais pissojen viel tulla aina läpi... :rolleyes:
 
Minkä ikäinen sun esikoinen on? Meidän nappula on 2v4kk eikä kuivaks oppimisessa olla edistytty.. Vaipat on pääasiassa kuivia pitkiä päivää, et valmiudet olis mut ei hitto vaan pissi potalle eikä pytylle eikä seisten. Oon ny vähä jämähtäny ja luovuttanu, ku en usko et painostamisellakaan voittaa mitään.... Ääh

Esikoinen nyt 2v2kk.
 
Takaisin
Top