Tammikuun tarinat :)

Loppu tammikuu taitaa mennä madellen kun ei oo töissä.. Lapselle saanut hoitopaikkaa matkan varrelta enkä suostu viemään oman kunnan päiväkotiin ku tulee lenkkiä 60km.... -_- Jospa ne ens kuuksi saisi järjestettyä jotain tai jää tältä mammalta töiden teko äippälomaan asti pois. Puoli vuotta järjestin itse (siskoni hoiti pienintä kotona) että pääsin käymään töissä. Kuntani on perseestä. :D
 
Onpas Miiwuska typerää touhua. Minun pienessä (myös typerässä) kunnassa ostettiin heti hoitopaikka naapurikunnasta kun sain sieltä töitä. Päivittäiset ajot on nyt 40km, kun muuten olis ollut 120km... Totta kai on joku ratkaisu tuohon tultava!
 
Alkuviikosta tarjoiltiin kevyttä jännitystä kun onnistuin kaatumaan ulkoillessa. Onneksi "vain" sormi murtui ja pikkuisella kaikki hyvin. Taisin alitajuisesti suojata mahaa laittamalla käden eteen...Nyt huilitaan pari viikkoa saikulla...
 
Alkuviikosta tarjoiltiin kevyttä jännitystä kun onnistuin kaatumaan ulkoillessa. Onneksi "vain" sormi murtui ja pikkuisella kaikki hyvin. Taisin alitajuisesti suojata mahaa laittamalla käden eteen...Nyt huilitaan pari viikkoa saikulla...

Huih, onneksi ei isompaa hätää. Liukastuminen kyllä pelottaa kovasti. En uskaltanut aamulla esikoisen kanssa ulos, kun täällä on tosi liukasta. Alkutalvesta jo vedin ihan kunnon lipat, minkä seurauksena toinen käsi on vieläkin kipeänä. Onneksi noilla vauvoilla mahassa on kuitenkin aika hyvä suojaus :)
 
Te ketkä meinaatte hakea äitiyspakkauksen, laitatteko hakemuksen heti vetämään kun voitte? Ja milloinkohan aletaan jakaa sitä vuoden 2018 pakkausta?
 
Mä ajattelin odottaa siihen asti että 2018 pakkaus julkistetaan. Jos 2017 paketti parempi niin sit heti hakemus, mutta jos 2018 niin sit täytyy pitkittää sitä niin pitkälle kun mahdollista ja sen jälkeen toivoa parasta.
 
Kelan sivuilta poimittuna: vuoden 2018 pakkausta aletaan jakaa kun edellisvuoden pakkaus loppuu, yleensä kevättalvella.
 
Muistaakseni aika usein huhtikuun aikana on alettu jakaan uutta pakkausta ja yks päivä tätä pohdin.. Tulin siihen tulokseen että kun itsellä esim 20.6 la niin jos pitkittäis viimeisiin päiviin asti (hakemus pitää lähettää 2kk ennen) niin aika varmasti saa sen uuden pakkauksen.

Itse en ajatellut tälle toiselle ottaa pakkausta, mutta syntymävuoden äp makuupussin tahtoisin. Jotta jos joku ei siitä tykkää niin bingo täällä! Paitsi jos se on tosi hirvee... :D
 
Mä oon kävelly koko talven ihanku joku mummo :D Niin hitaasti ja varovasti, varon ihan jokaista pienintäkin jäistä kohtaa! Mies on kans ollu jotenki todella varovainen tän suhteen 'kävele hitaasti, älä juokse jne.' vaikka kyllähän se vauva on vielä tosi hyvässä turvassa mahassa :)

Mä tahtoisin ehdottomasti vuoden 2018 pakkauksen, jännittää että mikä se 'lisä' pakkaukssa mahtaa olla... Mulla tosiaan la vasta 24.6. eli pitkitän mahd. pitkälle että saan sen uuden :D Ellen sitten tykkää tän vuoden enemmän... Julkastais jo!
 
Täällä kans haluttais uus vuoden 2018 pakkaus kun esikoinen sai vanhan kun on alkuvuoden lapsia ja nyt ois kiva saada sama minä vuonna vauvakin syntyy, mutta laskettu on heti kesän alkuun ni saa nähdä koska julkistetaan ja pystyiskö ihan viimetinkaan laittaa hakemuksen ja sais sen uuden :)
 
Toivoisin myös että saisin 2018 pakkauksen että ihan heti en meinaa laittaa hakemusta vetämään.

Ja joo tuosta kävelystä ja liukastelusta, olen kanssa kävellyt kuin mummo koko talven kun on vähäänkään liukasta :D jotkut nastakengät voisi olla aika kova sana.
 
Alkuviikosta tarjoiltiin kevyttä jännitystä kun onnistuin kaatumaan ulkoillessa. Onneksi "vain" sormi murtui ja pikkuisella kaikki hyvin. Taisin alitajuisesti suojata mahaa laittamalla käden eteen...Nyt huilitaan pari viikkoa saikulla...

Ja tarkennuksena, että nastoilla oon mennyt koko talven niinkuin aina ennenkin, ei nekään aina auta...
 
Mikä on se rv raja jolloin sikiö vielä yritetään pelastaa jos syntyy ennen aikaisesti??
 
Tiitu90 rv 21+0 kun on täynnä niin yrittävät.
 
Huhhuh, huomenna poksuu toi raja. Näiltä viikoilta on kyllä tosi ihme jos selviää hengissä ja ilman vakavia kehityshäiriöitä tulevaisuudessa. Toivotaan että ainakin sinne 30 viikolle asti pääsisi ilman synnytyksen uhkaa. Paras olisi tietysti että loppuun saakka ilman ongelmia, mutta edellinen synnytys huomioiden ennenaikaisuus on mahdollista.
 
Viime raskauden aikana löysin jostain sellaisen taulukon, mistä näkyi sikiöiden selviytymisprosentit eri raskausviikoilla. Nyt ei millään tunnu löytyvän, ja googlettamalla tulee pelkkiä vauvapalstojen keskusteluita :). Olisko kellään linkata?
 
Neuvolassa käyty kontrolli käynnillä. Suosittelivat minulle myös rautalisää. Hb 118. Sykkeet kuuluivat kovaa ja pieni myllersi oikein urakalla.
Minulla ollut pissassa proteiini1 plussalla joka kerta.. meinasi johtuvan valkovuodosta.
 
Mää kun annan noi neuvolan pissanäytteet niin pyyhin aina ennen kosteuspyyhkeellä alapään. Mulla tulee sen verran vv että ois varmaan kunnolla plussalla joka kerta.
 
Takaisin
Top