Tammikuun tarinat :)

Meillä esikoinen ei suostu pitää boxereita joita oon koittanu sille.
Potalle kun yritän niin vartalo suorana pistää vastaan. Kotona ei haittais vaikka vahinkoja sattuis.
Tavoite oli et esikoinen olis kuiva ennen toisen tuloa. Vielähän tässä kerkii.
 
Meillä tyttö oli 2v 8kk kun vaan jätettiin vaipat pois. Muuten ei kuivaksi opettelu edennyt tarpeeksi. Aika nopeasti alkoi oppia. :)
 
Me ollaan nyt joululomalla jätetty vaipat pois, 2v 3kk ikää. Unilla ja ulkona vielä vaippa, jola yleensä kuiva. Pitää muistuttaa käymään pissalla joka välissä. Kiipeää sitte ite pytylle, ja supistaja ei saa olla paikollaan. Siinä se sitte keikkuu ja koittaa olla tippumatta pyttyyn :D
 
Sairastuttiin molemmat Englannintuliaiset jälkeen, mieheni onneksi lievimmin oiren angiinaan ja sai vahvan AB-kuurin. Minä taas sain pikatestissä negan ja kärsin edelleen nielu ja korvakivusta. Toivottavasti saan ensi yönä unta! Saisi tämä sairastaminen loppua.
 
Tullu joku ihme ahdistus tätä turpoavaa kehoa kohtaan. Onko muilla? Jotenki tuntuu maha jo yllättävän isolta ja pinkeeltä vaikka vasta rv 16. Miten iso musta oikein tulee jos jatkuu tätä tahtia? Kohtu edessä niin se tietty vaikuttaa ja kolmas raskaus mut silti. Pyrin kuitenkin syömään terveellisesti ja päivittäin harrastamaan liikuntaakin. Ehkä tää ahdistus tästä..kiva olla valas kesällä..minkähän teltan sitä pukee päälleen alkukesän aurinkoon..:nailbiting::eek::cool:
 
Mustakin masu on yllävän iso näille viikoille ja vieläkin selkeästi turpoo päivän aikana. Esikoisesta tuo turvotus loppui jossain kohtaa ja muutenkin nyt ollaan mahan koon suhteen reilu kk aikataulua edellä.
 
On mullakin jo iso vatsa. Esikoinen kyseessä. Tällä mennään, kasvaa vatsa siinä tahdissa kun on tarve. :wink Myös turvotusta lisänä edelleen aamuun verrattuna. Painoa ei pahemmin ole lisää tullut. Vain tää vatsa kasvanut kunnolla. :D

18+0
 
On mullakin jo iso vatsa. Esikoinen kyseessä. Tällä mennään, kasvaa vatsa siinä tahdissa kun on tarve. :wink Myös turvotusta lisänä edelleen aamuun verrattuna. Painoa ei pahemmin ole lisää tullut. Vain tää vatsa kasvanut kunnolla. :D

18+0

Mä kans jaksan ihmetellä et mahaa on mutta paino ei ole noussut :0
Näin se on ollut, muistaakseni joka kerta. Ihan alkuun tuli 1-2kg turvotusta. Nyt näytti vaaka jopa vähän vähemmän. Jossain keskivaiheilla taas muistaakseni sitä painoa on sitten tullut.
 
Tullu joku ihme ahdistus tätä turpoavaa kehoa kohtaan. Onko muilla? Jotenki tuntuu maha jo yllättävän isolta ja pinkeeltä vaikka vasta rv 16. Miten iso musta oikein tulee jos jatkuu tätä tahtia? Kohtu edessä niin se tietty vaikuttaa ja kolmas raskaus mut silti. Pyrin kuitenkin syömään terveellisesti ja päivittäin harrastamaan liikuntaakin. Ehkä tää ahdistus tästä..kiva olla valas kesällä..minkähän teltan sitä pukee päälleen alkukesän aurinkoon..:nailbiting::eek::cool:

Oon miettinyt samaa ja muistan et ainakin nelosta odottaessa vähä kans panikoin mutta mulla on ainakin tasoittunut tai jotenkin siihen on sopetunut eikä ikinä oo mikään jätti maha ollut sit kuitenkaan. Varmaan kun se siihen mullakin nyt yks kaks pomppas (rv 16) niin että tosissaan näkyy jotta raskaana olen ni hämmentää jälleen. Aina on kuitenkin se kohdunpohjan korkeus mitta pysynyt suunnilleen keskikäyrällä ja vauvat olleet n.3,5kg (tai alle). Painoa itelle tullu ekasta 16kg, tokasta ja kolmannesta joku 7-8kg ja tulikohan nelosesta ööh 10kg. Joinakin viikkoina tuntuu tulevan enemmän ja toisina ei välttämättä yhtään. Ja kyllähän se vaikuttaa onko neuvola aikasin aamulla vai vasta iltapäivällä kun punnitaan ym.
Itellä liikunta jääny tosi vähälle ja lenkit aika letkeitä. Oltiin kipeinä ja kun ei vaan jaksa eikä pysty niinku ennen. Käy henkeen ja mahaan työntää rattaita tuolla sohjojäässä ja meil on hyvin mäkistä seutua täs kotikulmilla. Oikein otti päähän yks päivä ku mietti miten syksyllä vielä reippaasti tuolla käveli joka päivä ja nyt ei pysty. Noh, kesällä sitten :D

Niin ja se että maha jo on näkyvissä niin kaiketi myös oma pituus tai minulla lyhyys vaikuttaa...huikeat 162cm.
 
Tullu joku ihme ahdistus tätä turpoavaa kehoa kohtaan. Onko muilla?
Mua ahdistaa ja paljon. Eka lapsi ja painoa tullut kyllä jo enemmän kuin tarpeeksi. Ahdistaa että musta tulee ihan valtava eikä mun kroppa tuu koskaan ennalleen :banghead:
 
Onko tosiaan niin että äitiyslomalle voi jäädä jo 2 kk ennen laskettua aikaa?
Netissä vähän vaihtelevaa infoa.
Jään ainakin heti kun vaan voi..... jaksa tuota työtä:facepalm:
Olen niin loppu tuohon hoitoalaan... En taida pystyä palata siihen enää äippäloman jälkeen... Asiakkaat kiukkuisia ja kiirettä pitää. Työajat vaihtelee kuin sää ja työkaverit on p*rseestä:meh:
 
Onko tosiaan niin että äitiyslomalle voi jäädä jo 2 kk ennen laskettua aikaa?
Netissä vähän vaihtelevaa infoa.
Jään ainakin heti kun vaan voi..... jaksa tuota työtä:facepalm:
Olen niin loppu tuohon hoitoalaan... En taida pystyä palata siihen enää äippäloman jälkeen... Asiakkaat kiukkuisia ja kiirettä pitää. Työajat vaihtelee kuin sää ja työkaverit on p*rseestä:meh:

Komppaan tätä ihan täysin! Esikoista odottaessa hoitotyö oli hiton raskasta ja palkaksi sai vanhusten haukkuja ja inhottavia työkavereita. Oon pysytellyt hoitovapaalla, ku en halua palata sinne enää. Jäin saikulle töistä jo toukokuussa ja esikoinen synty syyskuussa. En vaa jaksanut:banghead:

Tsemppihalaus Tiitu:love017
 
Kiitos kadonnut:Heartred

Sairaslomalla tässä ollutkin jo jonkin aikaa ja nyt on joku hemmetin kolmikanta neuvottelu tiedossa heti siitä hyvästä. Vakituisena firmassa 2v mutta tuntuu että potkut varmaan tulee.. laittomasti toki mutta sitä varmaan miettivät. Äkkiä pois tälläinen raskaana oleva.
 
Onko tosiaan niin että äitiyslomalle voi jäädä jo 2 kk ennen laskettua aikaa?
Netissä vähän vaihtelevaa infoa.
Jään ainakin heti kun vaan voi..... jaksa tuota työtä:facepalm:
Olen niin loppu tuohon hoitoalaan... En taida pystyä palata siihen enää äippäloman jälkeen... Asiakkaat kiukkuisia ja kiirettä pitää. Työajat vaihtelee kuin sää ja työkaverit on p*rseestä:meh:

50päivää ennen LA voi jäähä aikasintaa äitiyslomalle :) toki saikullaha voi olla jo aiemmi, eikä saikku vaikuta äitiyslomaan.
 
Mua ahdistaa ja paljon. Eka lapsi ja painoa tullut kyllä jo enemmän kuin tarpeeksi. Ahdistaa että musta tulee ihan valtava eikä mun kroppa tuu koskaan ennalleen :banghead:

Mulla tuli tosiaa ekasta 20,5kg ja sama homma oli mulla sillo, mut ni ne vaa lähti kaikki puoles vuodes kevyel liikunnalla ja imetyksellä vaik söin ku hevonen :D tosin iha normi kotiruokaa, aika vähä tuli herkuteltuu.. jospa nyt kävis yhtä onnekkaasti :) ja mie ainaki aattelen ni et kropalla menee 9kk muuttua raskauden aikana ni miks ei palautumiseenki vois suoda saman ajan,rennosti vaa :)
 
Tiitu90, tunnen tuskasi. Mulla tosin kiva työpaikka, mutta nyt loppuviikolla alkoi tulla pskaa niskaan oikeen olan takaa johdon puolelta, tehtäviä deadlineineen tulee ovista ja ikkunoista ja kaikenlisäksi sain haukut työnteostani, vaikka viimiset puolvuotta pomo on pitäny minua korvaamattomana. Selvästihän yrittää nyt että irtisanoutuisin, onneks en kovin pienestä hätkähdä ja fyysinen vointi ei toistaseks rajoita työskentelyä millään tapaa. Työpaikalla noin niinkun muuten hyvä ilmapiiri, joten se auttaa jaksamaan. Mutta ajatuksissa tosiaan myös jäädä aiemmin lomille, katotaan sit lomien ja vapaiden jälkeen mistä ittensä löytää!
 
Mua ahdistaa ja paljon. Eka lapsi ja painoa tullut kyllä jo enemmän kuin tarpeeksi. Ahdistaa että musta tulee ihan valtava eikä mun kroppa tuu koskaan ennalleen :banghead:

Mulle tuli esikoisesta 35kg (joo ihan jäätävä määrä:dead:) ja voin kans lohduttaa sen verran, et kyl ne lähtee! En tehnyt mitään erityistä edes sen eteen, paino vaan putosi hiljalleen ja nyt ollaan jo pienemmissä mitoissa kuin ennen esikoisen odotusta. Kesti tosin 2vuotta palautua, mut hiljaa hyvä tuli! :smiley-ashamed004
 
Törkeetä tommonen työpaikoilla tapahtuva "pois savustaminen". Ei raskaus oo mikää syy kohdella työntekijää huonosti :sad001 tota tapahtuu kyl ilmeisen paljon, toivottavasti kukaan ei sentää oo irtisanoutunu tommosen kohtelun takia.
 
Huomenna selviää kun on se neuvottelu mitä suunnittelevat:shifty:... ahdistavaa.
Tekis vaan mieli hakea saikkua lisää.... ei vaan jaksa!
 
Takaisin
Top