Mukavaa lauantaita kaikille :)
Kaukaloista.
Meillä on sellainen toiselta perheeltä saatu
vanhempi kaukalo, jossa on "vyökiinnitys" autoon. Esikoinen kasvoi siitä nopeasti ulos. Teimme Ninskulle sitten tällaisen hankinnan:
http://cybex-online.com/nl/carseats/pallas.html
Olen ollut erittäin tyytyväinen tähän istuimeen. Sen takia, olen myös miettinyt, jos tälle tulokkaalle hankkisi tällaisen kaukalon
http://cybex-online.com/nl/carseats/aton.html
En nimittäin pidä tuota vanhaa kaukaloa kauhean turvallisena, mutta silloisen rahatilanteen vuoksi, parempi kuin ei mitään.
Paino on edelleen laskusuunnassa, ei tosin enää niin rajusti, kuin mitä oli ennen
Primperan pahoinvointilääkitystä. Tämä pahoinvointilääke sai jatkuvan vatsahappojen oksentamisen loppumaan kokonaan. Nyt vielä tulee ruoat ulos (mutta esim. jugurtit ym. saattavat pysyä sisällä jopa!), mutta pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että tämä Primperan tosiaan auttaa myös siihen. Painoni ei olisi saanut muutenkaan lähteä ollenkaan laskusuuntaan, ja nyt ollaan pienestä alkupainosta miinuksella monta kiloa. Pääasia että pikkuinen kasvaa!
Kuun lopussa olisi
seuraava neuvola, saapi nähdä, tuleeko moitteita taas. Minulla kun on sellainen vanha, ammattiinsa kalkkiintunut neuvolantäti. Hän ei olisi minulle missään nimessä halunnut Primperania myöntää. Onneksi pääsin toisen neuvolatädin kautta neuvolalääkärille!
Viime raskaudessa en päässyt. Neuvolatäti tähän vain aina tokaisi, että "et sinä siihen kuole. On sitä ennenkin pärjätty ilman." Totta, mutta sillon minä olinkin kokonaisen viikon oksentelematta, niistä 42 viikosta ja 4 päivästä. Aina kun painoni oli laskussa (eli suunnilleen joka kerta), sain moitteita siitä, etten syö tarpeeksi ja että paino ei saa laskea yhtään. Ja kun noita päiviä tuli, että jotain pysyi sisällä, painossa se saattoi näkyä pienenä nousuna, varsinkin, kun käyntejä saattoi olla viikossa muutama. Jos vaikka päivässä oli nousua tullut +100g, alkoi heti kauhea valitus. "Syöt liikaa. Raskauden aikana paino ei saa nousta!" Koskaan ei ollut asiat hyvin.
Että mua ärsyttää jo valmiiksi, kun seuraava käynti on tosiaan kuun lopussa. Viimeksi kävin joulukuun paikkeilla. Saisinpa vaihtaa neuvolatätiä, mutta ei. Jotenkin ilkikurisesti aina vain tuumailee, että "Postinumerosi kuuluu minulle. Muut terveydenhoitajat eivät voi ottaa sinua vastaan."

Eikä kuulemma ole mitään tarpeeksi hyviä perusteita terveydenhoitajan vaihtamiselle...
Mutta, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Nousee tai laskee paino, en aio kuunnella enää th:n moitteita asian tiimoilta.
Paljon voimia sinulle
Isabell, olet ajatuksissa.

Sulla on ihana asenne ja positiivinen mieli tulevaan. Toivottavasti teillä tärppää pian! Toivon kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi.
Tulen vielä myöhemmin kirjoittelemaan ja kommentoimaan. Nyt on ihan pakko taas mennä.