Tammikuun tarinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja *Sara*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuli muuten eilen hankittua jo mammafarkut :) ne on niin ihanan joustavat että taidan alkaa heti käyttämään vaikka mahdunkin vielä tavallisiinkin. Tää tavallinen talvinen pukeutumisen ja vaatekerrosten määrä saa kyllä huokaisemaan helpotuksesta että se iso maha on vasta sitten kun tarkenee kevyemmällä vaatetuksella.

lääkärintarkastus oli eilen neuvolassa ja kaikki on hyvin :)
Jopa mun verenpaine joka on ollut vaarallisen koholla ennen raskautta,
alapaine huidellu 103 kun sais olla max 85 :/, mutta nyt alapaine vain 78 :))

Sai myös kuunnella vauvan sydänäänet ja näki itse että kaikki konkreettisesti hyvin..
Taas on todellista tuo raskaus :D

Mulle on jotenkin vaikeaa toi mamma vaatteiden osto.. :/
Pitäis housut ostaa, vanhan farkut vielä menee mutta alkaa ahdistaa niin ettei
niitä pysty pitään kovin kauaa..

Tänään ois täällä vuorossa lääkärin neuvola.. :) 
Toivottavasti kaikki on vielä yhtä hyvin kuin viimeks, voi ku pääsis taas näkee pikkusen<3

Täällä on ostettu jo kahet mammahousut, toiset on vielä hieman suuret vyötäröstä ja resori osuus jää vähä löysäks. Mut ostin nyt vko sitte H&M:sta sellaiset farkun näköiset tricoot, jossa oli n.15cm korkea se resori, ja on heti niin unelmat päällä. 
Ned Flanders:a lainanet; " feels like nothing at all" =D 
Eilen oli niin tukala olla aamuvuorossa kun pidin mun mustia työhousuja/farkkuja jalassa, ja ne puristi joka paikasta.... varsinkin kun maha oli niin turvoksissa ettei mtn rajaa. Jouduin sitten yhdessä vaiheessa aukasemaan housuista napin, onneks oli pitkä toppi ja essu niin sai piilotettua alushousut =D 

Moni puhu täällä asuntoasiaa, meillä on mieheni kanssa tämmönen tilava rivitalokaksio. Mutta puheena oli että parinvuoden päästä pakko muuttaa tai ostaa isompi. Ei me kuitenkaa kauhian kauaa mahuta kolmistaan nukkuun samassa huoneessa. 
Omakotitalo ois kyllä tosi kiva jo! :)

Nyt tämä mamma lähtee pienimuotoiselle aamulenkille, sitten neuvolaan!
Oikein mukavaa pikkupakkaspäivää kaikille! :)

Täällä on myös menty aika oireettomasti viimeiset pari viikkoa.
Tänään sitten kuitenkin pääsin vielä pönttöä halamaan aivan yllättäen.
Mulla olis lääkärinneuvola vasta parin vkon päästä.

Ihanaa kohta maaginen 12vk raja ylitetty!

Onko kukaan miettinyt tuota kotidobbleria? Minä laitoin tilaukseen kun oli raskauskeijun sivuilla alennuksessa :) pääsee kuuntelee pienen ääniä <3 vaikka voi olla mahollista ettei vielä kuulu mut sittenkun kuuluu:)

Miten teillä muilla painonnousu? Mulla alkaa olla kilon tullut kohta ja vkoja huomenna 12. Päälle päin vauva masua ei vielä oo oikiasti yhtää! Vois alkaa pikkuhiljaa jo näkyä :) Turvotusta on kyllä sitte senki eestä vyötäröllä...tuntuu ettei mitkää housut oo hyvät ja maha rellottaa ällösti tyköistuvissa paidoissa :/ 

Dodii, nyt ois lääk.nla takana.
Kassothiin ultralla ja pikkuselle oli tullut viikossa 21mm, nyt 58mm pitkä :)
Taas oli heti niin vekkuli kaveri. Lääkäri tuumaski et on erikoista että tässä vaihessa jo nuin kovasti liikkuu.. normaalisti ois muutama hassu liike. Nyt otti oikein jaloilla vauhtia ja pomppi menehän <3 ai että.
Jäi taas niin hyvä fiilis, ja oli niin mukava lääkäri :)
Luojan kiitos oli nainen...

Heissan. Täälläki mennään aika oireettomasti, oksentelut jääny onneksi. Pientä pahoinvointia aamusin ollu ennen ku aamupalan on syöny, mutta siitä helpottaa sitte. Uutena on nyt tosin tullu päänsärky, iskee aina päikkäreiden jälkeen ja ei helpota sitten millään, maanantaina en meinannu saada illalla unta sen takia ollenkaan. Nytki tuntuis puskevan, toivottavasti menis ohi tällä kertaa nopeesti.
  Sitten jotain uusia himoja on iskeny, muumilimsa on pahin! Onneks sitä ei saa kun niissä pienissä pulloissa, muuten olisin varmaan pulassa :D Tän lisäksi laskiaispullat ja Runebergintortut himottaa ja tänään onneks sain laskiaspullia töistä. Ensi viikolla varmaan Runebergintorttujaki jo, nam :P
 Oottelen niitä liikkeitä koko aika enemmmä ja enemmän ja tänään taas tuntui semmosta kuplimista tuolla kohdun kohdilla kun olin just syöny. Hihii, veikkaisin et pikkunen siellä viskoo menemään. 
 Meillä olis jo kohta taas neuvola, hirmunen kun hurahtaa aika, tosin tää on nyt vähän aikasemmin ku se viimeks tuon pahoinvoinnin takia varasi aikaisemmaksi, millonkohan meillä on lääkärineuvola?! en muista onko ees neuvolatäti maininnu semmosista. Veikkaan että nyt on tullu painooki, oon syöny aikas hyvin nyt ja kun en oo mitään oksentanu sitte viime tiistain. Toivotaan!

Niin ja jotku on niistä levottomista jaloista ja jalkojen puutumisesta puhunu. Mulla ainakin iltasin iskee se levottomuus ja on kyllä niiin rasittavaa! Ja jalat puutuu kyllä tosi herkästi.. ;<

Mutta nyt ruuan tekoon :

Hellurei vaan munkin puolesta!

Nyt onkin hyvää aikaa kirjotella kun eka vekara nukkuu, ukkeli kaupungilla ja itellä maha täynnä, :D toisaalta alkaa jo olemaan iltanen et voipi pikkuhiljaa rueta ounastelemaan turvotusta ja närästystä... :/

Mullakin alkais pikkuhiljaa olemaan aiheellista suunnitella mammavaatteiden ostoa, mut olen siin hieman huono... Aina jokseenkin tulee eksyttyä kattelemaan lastenvaatteita ja kun paikallinen tarjonta ei päätä huimaa niin nettikaupoista pitää hakuammunnalla etsii ja tilailla ja taas palautella jos ei olekkaan mieluinen ni...

Hieman jo alkaa ensiviikko jännittää kun on tiedossa np-ultra. Esikoisen kanssa en syystä tai toisesta siel käyny et tää on mullekkin ihan eka kokemus siitä. Kylläpä se kuiten TOIVOTTAVASTI menee hyvin. Hope so!

Viime viikolla lääkärin kanssa kurkkailtiinkin mitä tuolla vatsan sisällä tapahtuu ja vilkas pikkukakkonen siellä heilutti niin käsiä kuin jalkojakin, no itkuhan siinä meinasi tulla mutta piti se kivikasvona niellä ja tyytyä hymyilemään. muuten kaikki onkin neuvolareissuilla ollut ok mutta meinaa alapaineet huidella korkealla... käski neukkutäti seurailla omalla mittarilla paineita ja kotioloissa ne onkin normaali rajoissa, vissiin sitä aina tiedostamatta jännittää nuita käyntejä neuvolassa. Mähän kun jännitän kaikkea mitä pienintäkin.

Phuuuh, ei tässä kauaa pysty istumaan aloillaan kun alkaa alaselkä/ristiselkä vihoittelee. Joskus pudonnu tikkailta ja kolauttanu häntäluun joten nyt alkaa taas kohtu painamaan jotain hermoa joten se sitten jaksaa muistuttaa itsestään jos liian kauan istuu tai on aloillaan.

Kivat tammikuun jatkot kaikille! :)

NP-ultrassa tuli maanantaina käytyä..meinasi toivo hiipua kun lääkäri sanoi että niskapoimu 2.8 ja nenäluuta ei nähtävissä. Kaksi päivää elin epätoivossa ja pelossa kunnes lääkäri oli tarkistanu verikokeeni ja tulos daun syndroomasta oli riskitön. nyt jos pystyisi nauttimaan raskaudesta kun pahoinvointikin on helpottanu =) onko muilla kokemuksia esim.korkeesta niskapoimusta?

Tänään oli ikävä pvä töissä kun oli niin uupunu olo :/
Tosin nyt töissäkin tiedetään asiasta joten saa puhua ääneen asiasta :D

Mä niin kovasti odottelen niitä liikkeitä alkavaksi, jotakin pientä kuplimista on tuntunu välillä, mutta en sitten tiedä osaanko yhdistää niitä vauvaan..

Välillä tuntuu että haluaisin vauvan syntyvän jo huomenna, niin innoissani
sitä odottelen mutta sitten taas toisena päivänä oon hyvin tyytyväinen että heinäkuuhun on vielä aikaa kun tässä on niin paljon opittavaa ja hankittavaa...

Meillä seuraava normaali neuvola on helmikuussa, tuntuu että siihen on ikuisuus..
Jännä kuinka kaikki "vaivat" tuntuu tulevan heti kun neuvolakäyntiin on aikaa
ja sitten kun sinne menee, niin ei enää muistakkaan mitään  ja mikään ei vaivaa :o
On tämä jännää :D

Heips

Mä näin kans jossain sellasen jutun että turvakaukalossa pitäis olla vain semmoset tunnin verran kerrallaan. Tähän kyllä uskon siinä mielessä että onhan se aina selälle parempi olla suorassa. Ite en oo kertaakaan kaivannut sellasia vaunuja mihin kopan sais kiinnitettyä, vaan oon sit kuskannut yhdistelmiä mukana ja myöhemmin sitten matkarattaita. 

Ja siis tosiaan eipä siitä haittaa oo jos vaikka johkin reissuun lähtee, kait nää tosiaan on sellasia suosituksia ettei jatkuvasti ole siinä kaukalossa pitkiä aikoja.

Maha on pullistunut taas, viikkoja on nyt 15 ja pitäs se valokuva napata... Uutta vuotoa ei oo mutta hematooma tuhruttaa päivittäin. Muutenkin vatsa ollu pari päivää kipeenä ja viime yönä ei löytynyt millään hyvää asentoa kun tuntui että koko vatsa repee tai jotain... Outoa.. No, onneks pääsen sittenkin lääkärille, tosin siihen on melkein kaksi viikkoa aikaa!! Ois kiva tässä vaiheessa jo huokaista helpotuksesta, mutta ei... ei pysty. 

Heippa kaikille

Täällä sairastellaan koko perheen voimin, noh kerkeää ainakin kirjoittelemaan tänne jos ei muuta hyvää asiasta keksi. Mies ja poika kuumeessa, itse kurkkukipua ja päänsärkyä :(
Muistan ekasta raskaudesta kauhulla kun oli kurkku todella kipeä ja mitään muuta helpotusta ei apteekistakaan saanut kun kurkkupastillit. Inhottava vaiva. Toivottavasti menee lämpimällä juomalla ja levolla ohitse.

Itse totesin esikoisen kanssa että ne kaukalo vaunut olis olleet ihan kätevät. Vauva kun aina heräsi uniltaan kun siirsi kaukalosta vaunuihin. Meinataan siis hankkia sellaiset vaunut mihin nimenomaan saa kaukalon myös kiinni, jos on tarvis. Mutta tosiaan olen samaa mieltä että järjen kanssa pitää pientä pitää kaukalossa. En itsekkään lähtisi shoppailemaan vauva kaukalossa, mutta helpottaisi varmasti nopeita kauppakäyntejä.
Samoin esikoisen kanssa kaukalossa ei ollut telakkaa ja se osoittautui ainakin meidän mielestä hieman hankalaksi. Nyt siis ostoslistalla telakallinen turvakaukalo. Kellään kokemusta Gracon logico s turvakaukalosta?

Jossain vaiheessa olisi hienoa järjestää jonkinlainen tapaaminen heinäkuisten kesken, mitä mieltä olette? Esikoista odottaessa järjestettiin moniakin tapaamisia, minusta kiva idea. Löytää ihmisiä jotka ovat samassa elämäntilanteessa :)

Heippa pitkästä aikaa!

Eilen käyty ultrassa ja siitä tuonne np ultra ketjuun kirjoittelinkin..
Katselin tuossa että joillakin näkyy masu jo niin selvästi <3 itsellä ei vielä ollenkaan! Viimeksikin oikeestaan vasta reilu 20 viikolla alkoi raskaus näkymään.. Mutta vielä siis menee ihan samat vaatteet päälle kuin aiemminkin :)

Onkos monella tulossa samoihin aikoihin ystäville / sukulaisille pieniä? Mun on parilla kaverilla aika samoihin aikoihin la, ihan kiva juttu :)

Täällä ei raskaudesta oikeestaan muita oireita kuin tuo närästys :( se on kamalinta! Ja luultavasti kestää taas sinne synnärille asti...

Pikaisesti *tiitiäiselle:

Meillä toi Gracon logico s turvakaukalo+telakka. Omat kokemukset hyvät.  Tilava, näppärä suojalippa (suojaamaan esim. auringolta,tuulelta,sateelta), helppo kiinnittää ja irrottaa telakasta.. mitäs muuta..hyvä hinta-laatusuhde. No yks miinuskin kyl löytyy. On nimittäin aika raskas ja kömpelö kantaa kädessä, kun on kuitenkin suht iso kaukalo esim. verrattuna maxi-cosin cabrio fixiin, joka on paljon sirompi tapaus. 

Mut tyytyväsiä ollaan oltu. Meillä myös gracon matkarattaat, johon kaukalo voidaan tarvittaessa kiinnittää. On ollut kyl suuri syöty esim. pidemmillä kaupunkireissuilla (autolla kaupunkiin, poika nukahtanut, kaukalo rattaisiin, poika jatko unia ja vanhemmat sai shoppailla :) 

Nyt ei ehi enempää.. Väsy painaa :) Hyvää viikonloppua kaikille!!

Jenttu: Meillä ei oo ystäväpiirissä tai sukulaisten keskuudessa tulossa pieniä, todella harmi. 
Esikoista odottaessa sama homma. Yrittää sitä vertaistukea ym saada sitten täältä. Tosi hienoa että teillä on lähipiiriin tulossa pieniä, suuri etu! :)

Maru^: Kiitos paljon kommentistasi! Ihana kuulla että on hyvä kaukalo, pitää siis tosissaan sitä harkita kun sen aika on. 

Tällä kertaa ei enempää... väsy...väsy... Zzzz

Kiitos kaikki ihanat tuesta ja kannustuksesta <3 sillä on oikeasti ollut mulle suuri merkitys! Huomaan päivä päivältä voivan paremmin ja en enää ajattele läheskään yhtä paljon tota keskeytynyttä keskenmenoa, vaikka suru on vielä kova :( Itse kun asialle ei voi vaan mitään, eteenpäin on päästävä!
Tyhjennykset meni hyvin ja vähän ultralla kurkattiinkin, kaikki näytti hyvältä, onneks. Pelkäsin kaavintaan joutumista :(
Kolmen viikon päästä lääkärin jälkitarkastus ja jos kaikki näyttää hyvältä, niin lääkäri varmaan näyttää meille vihreetä valoa uuden yrityksen suhteen :)

Mulla onkin aika hyvä fiilis siitä, että kyllä meillä nopeesti uudestaan tärpää! Toivon todella <3 Ja jos tästä nyt jotain positiivista haluaa löytää, niin lääkäri kertoi naisen olevan tosi herkässä tilassa, hedelmällinen km n jälkeen ja suurimmalla osalla tärppi käy pian! Toivottavasti näin käy :)

Käyn edelleen lukemassa täältä myös teijän kuulumisia, vaikka oonkin siirtynyt uuteen keskusteluun :) Tuntuu vaan, et jäi niin kiinni tänne, et pakko tietää miten teillä muilla menee! Ja onneksi hyvin! Tsemppiä jatkoon :)

Isalbell: Mukava kuulla että voit jo paremmin ja kaikki meni hyvin, eikä tarvinnut kaavintaan mennä! Tuosta uudelleen raskautumisesta, mun ystävä sai keskenmenon reilu vuosi sitten syksyllä ja olikin parin kuukauden kuluttua siitä raskaana ja kaikki sujui hienosti. Toivottavasti teilläkin tärppää nopeasti uudelleen :)<3

Mulla tuli taas vaihteeksi ihan yllättäen aamupalat ylös. Huonovointisuus alko eilen illalla taas, no epäilinki et ei tää ihan pysyvästi vielä oo kadonnu. Maha pömpöttää ja hyvin selälläänkin maatessa tuntuu pikkuinen vauvamasukumpu ihanasti.

Mulla on kahdella kaverilla semmoset alle vuoden ikäiset lapset, tai molemmat kerkee täyttää varmaan just vuoden ennen kun meidän muru syntyy. Sitten mun yks kaveri saa nyt helmi-maaliskuussa vauvan. Ja mun parasystävä on kanssa miehensä kanssa suunnitellu et alkaisivat yrittää vauvaa tässä jossai vaiheessa. Niin ja mun serkullaki on alle yksivuotias, eli onhan noita pikkusia ja vertaistukee löytyy kyllä mukavasti. :)

Isabell olet todella vahva nainen, päivä kerrallaan eteenpäin. En voi kuvitellakaan miltä sinusta tällähetkellä tuntuu ja mitä olet tällähetkellä läpikäymässä. Toivottavasti kaikki menee jatkossa hyvin. Paljon jaksamista ja tsemppia tulevaan! Tulethan tännekin sitten kertomaan, kun tärppi uudestaan käy?;)
Pienokaisia meidän lähettyvillä, ei ainakaan tiedossa ole. Elämää piristää ihana kummipoikamme joka täyttää toukokuussa vuoden. Kaveripiirissä on perheellisiä, joissa lapset ovat ikäjakaumaltaan 1½-6v. Tosin yhdelle syntyi pikkuinen tämän viikon alkupuolella joten siinä on ainut ihan pikkuvauva:)
Turvakaukaloita ja vaunuja olemme katsoneet lähinnä netistä. Tarkoitus olisi sitten ensimmäisen ultran jälkeen käydä ihan liikkeissä katsomassa ja tutustumassa. Puhuttiin, että turvakaukaloon ollaan valmiita satsaamaankin myös enemmän, parasta pikkuiselle:) vaunista yhdistelmät kuulostaa tällähetkellä parhaimmilta. Kulkemisen pitäisi sujua myös haasteellisemmassakin ympäristössä. Kuultiin mieheni vanhemmilta, että heillä olisi mieheni vanha pinnasänky ja hoitopöytä tallessa. Jos ne on hyvässä kunnossa vain maalia vaille ja todella retrot niin ne voisi olla aikas makkeet:D Täytyy vaan tehdä kunnollinen tutustuminen ullakolle niin näkee missä kunnossa ne on.
Onko teillä muilla ollut painon kanssa ongelmia? Mulla alkuun näytti, että tasaisesti nousussa, mutta nyt ollut laskusuhdannetta. Maha kuitenkin somasti pömpöttää, että siitä kohdasta ei ainakaan ole lähtenyt:) Vyötärönympärys  n. 88cm :)
Teillä joilla on jo lapsia, niin onko kaukalot olleet kiinni telakalla autossa vai vyökiinnityksillä?
Ihanaa lumista viikonlopun jatkoa!!!:)

Kiva kuulla Isabellin kuulumisia! Tsemppiä jälkitarkastukseen ja uuteen yritykseen!

Mulla tuli 12 viikkoa eilen täyteen, hassua sinänsä, kun niin moni ystävä ja sukulainen on tiennyt tästä jo jonkun aikaa, ja nyt vasta tuo rajapyykki ylitettiin... hiukan erilailla kun esikoisen kanssa. Down-seulan tuloksetkin tuli jo eilen, ja kaikki ok. Joten nyt hyvillä mielein eteenpäin.

Meillä turvakaukalo oli telakalla kiinni autossa, ja suosittelen sitä kyllä kaikille, jotka usein autolla liikkuvat ja joiden autoon sellainen on mahdollista laittaa. On huomattavasti helpompaa ja nopeampaa irrottaa ja kiinnittää kaukalo telakkaan, kuin vöillä joka kerta säätää. Yleensä kun kaukalo otetaan autosta pois lapsineen päivineen joka tapauksessa.

Kaukaloiden painosta vielä sen verran, kun joku sitä mietti, niin jotkut kaukalot tosiaan ovat kevyempiä kuin toiset, mutta tässäkin pitää muistaa se kaukalon perimmäinen tarkoitus: suojata vauvaa onnettomuustapauksissa. Jos on kovin heppoinen ja avoin kaukalo, se ei tarjoa samanlaista suojaa kuin vähän jytkympi malli. Meidän kaukalo on muistaakseni Britaxin Baby Safe Plus, omasta mielestäni aika painava ja jötkäle, mutta taisi ostohetkellä olla markkinoiden turvallisimpia ja suojaa hyvin myös sivuttaissuunnassa. Suosittelen panostamaan hyvään kaukaloon, vaikka se on käytössä lyhyen aikaa, se voi kuitenkin pelastaa lapsen hengen. Ja ihan sama minkälainen kaukalo, kyllä se siinä vaiheessa alkaa olla aika raskas, kun kyydissä nököttää kahdeksankiloinen tyyppi! :D

Berliinimunkki Meillä on käytössä parhaillaankin hoitopöytä ja pinnasänky sieltä iki-ihanalta kahdeksankymmentäluvulta... :D Ovat ajalta, jolloin itse olin vauva, ja sen jälkeen ainakin siskoni ja veljeni ovat niissä köllötelleet. Hassua, mutta aika kivaa, että porukoilla oli ne säästössä. Pelkällä putsaamisella selvisin, olivat ihan hyvässä kunnossa. Nyt tosin meidän neiti on järsinyt pinnasängyn laitaan omat hampaanjälkensä... että ihan hyvä, etten turhaan maalannut niitä silloin :D Meidän äiti nyt oli muutenkin säästänyt kaikki äitiyspakkausten haalarit ja vaikka mitä vaatetta sieltä kadeksankytluvulta... osa meni suoraan roskiin, kun oli kuminauhat yms. kärsineet, mutta esim. makuupusseja olen käyttänyt muun muassa köllöttelyalustoina.

Meillä on mammakavereiden (paikallisten muiden äitien :D) pikkuisia syntymässä tänä vuonna useampikin, lisäksi omilla ystävilläni on monella alle vuoden ikäiset vauvat. Viimeisin läheinen vauva syntyi viime heinäkuussa. Että kyllä näitä pieniä lähipiiristä löytyy ja lisää vaan pukkaa :D Meidän kohdalla kävi kaveripiirissä niin, että kun meille syntyi tuo ensimmäinen, se käynnisti vauvabuumin, ja nythän niitä sitten riittää :D Kivaa kyllä, kun on kaverit samassa elämäntilanteessa. Kai se on tämä ikäkin, kolmekymppiä tulee useimmille kavereille täynnä tänä vuonna.

Mukavaa lauantaita kaikille :)

Kaukaloista.

Meillä on sellainen toiselta perheeltä saatu vanhempi kaukalo, jossa on "vyökiinnitys" autoon. Esikoinen kasvoi siitä nopeasti ulos. Teimme Ninskulle sitten tällaisen hankinnan: http://cybex-online.com/nl/carseats/pallas.html

Olen ollut erittäin tyytyväinen tähän istuimeen. Sen takia, olen myös miettinyt, jos tälle tulokkaalle hankkisi tällaisen kaukalon http://cybex-online.com/nl/carseats/aton.html
En nimittäin pidä tuota vanhaa kaukaloa kauhean turvallisena, mutta silloisen rahatilanteen vuoksi, parempi kuin ei mitään.

Paino on edelleen laskusuunnassa, ei tosin enää niin rajusti, kuin mitä oli ennen Primperan pahoinvointilääkitystä. Tämä pahoinvointilääke sai jatkuvan vatsahappojen oksentamisen loppumaan kokonaan. Nyt vielä tulee ruoat ulos (mutta esim. jugurtit ym. saattavat pysyä sisällä jopa!), mutta pikkuhiljaa alkaa tuntua siltä, että tämä Primperan tosiaan auttaa myös siihen. Painoni ei olisi saanut muutenkaan lähteä ollenkaan laskusuuntaan, ja nyt ollaan pienestä alkupainosta miinuksella monta kiloa. Pääasia että pikkuinen kasvaa!

Kuun lopussa olisi seuraava neuvola, saapi nähdä, tuleeko moitteita taas. Minulla kun on sellainen vanha, ammattiinsa kalkkiintunut neuvolantäti. Hän ei olisi minulle missään nimessä halunnut Primperania myöntää. Onneksi pääsin toisen neuvolatädin kautta neuvolalääkärille!

Viime raskaudessa en päässyt. Neuvolatäti tähän vain aina tokaisi, että "et sinä siihen kuole. On sitä ennenkin pärjätty ilman." Totta, mutta sillon minä olinkin kokonaisen viikon oksentelematta, niistä 42 viikosta ja 4 päivästä. Aina kun painoni oli laskussa (eli suunnilleen joka kerta), sain moitteita siitä, etten syö tarpeeksi ja että paino ei saa laskea yhtään. Ja kun noita päiviä tuli, että jotain pysyi sisällä, painossa se saattoi näkyä pienenä nousuna, varsinkin, kun käyntejä saattoi olla viikossa muutama. Jos vaikka päivässä oli nousua tullut +100g, alkoi heti kauhea valitus. "Syöt liikaa. Raskauden aikana paino ei saa nousta!" Koskaan ei ollut asiat hyvin.

Että mua ärsyttää jo valmiiksi, kun seuraava käynti on tosiaan kuun lopussa. Viimeksi kävin joulukuun paikkeilla. Saisinpa vaihtaa neuvolatätiä, mutta ei. Jotenkin ilkikurisesti aina vain tuumailee, että "Postinumerosi kuuluu minulle. Muut terveydenhoitajat eivät voi ottaa sinua vastaan." emoticon Eikä kuulemma ole mitään tarpeeksi hyviä perusteita terveydenhoitajan vaihtamiselle...

Mutta, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Nousee tai laskee paino, en aio kuunnella enää th:n moitteita asian tiimoilta.

Paljon voimia sinulle Isabell, olet ajatuksissa. Sulla on ihana asenne ja positiivinen mieli tulevaan. Toivottavasti teillä tärppää pian! Toivon kaikkea hyvää sinulle ja miehellesi.

Tulen vielä myöhemmin kirjoittelemaan ja kommentoimaan. Nyt on ihan pakko taas mennä. emoticon

Takaisin