Tammikuun tarinat <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja *Sara*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ei Tyyni, peukut pystyyn, että istukka siirtyy ja kiinnittyy paremmin. Omalla kohdallani en pystyisi edes kuvitella mitään vastaavaa tilannetta, kun on jo tuo vajaa 12 kiloinen 1 vee 7 kk jo tuossa, ja todellakin syliin on nosteltava usein! Puhumattakaan kaikista muista ihan arkisista ponnisteluista, joista on vaan suoriuduttava. Hui. Joinain pimeinä hetkinä on käynyt mielessä, että entä jos kaikki menee tosi huonosti ja joutuisin vaikkapa puolivälistä tai vaikka lopustakin ihan vuodelepoon, miten tämä huusholli pyörisi? Tsemppiä!

Mä kanssa palelen aika tavalla, mutta yleensä lähinnä iltasin. Liittyy ehkä väsymykseen, iltaisin kun aina väsyttää. Tänään on ollut siltä osin parempi, ei ole väsyttänyt enkä ole myöskään palellut. Toisaalta taas lenkillä meinaan aina paahtua, kuuma tulee vaikka kuinka tavalliseen tahtiin kävelisi.

Oon huomannu myös, että oma kuntoni ei todellakaan ole sellainen, kuin se oli ensimmäisen raskauden aikana. Jotenkin päässyt rapistumaan. Viimeksi selvisin melko vähäisin vaivoin, selkä kipeytyi lähinnä jos istuin paljon koneella, mutta fyysinen työ ei tuntunut missään. Nyt luulen, että saan kärvistellä erilaisten vaivojen kanssa paljon enemmän, kun jo nyt pidemmät lenkit pistävät puuskuttamaan. Huoh. Toivottavasti olen väärässä.

Vaunuista Meillä on käytössä Teutonian Spirit S - kolmipyöräiset yhdistelmävaunut kääntyvällä (lukittavalla) etupyörällä. Meillä on ilmakennopyörät, joita ei siis tarvii mitenkään huoltaa. Ei oo ollu mitenkään möykkystä menoa, vaikka ei ookaan ilmakumipyörät, on sen verran hyvät jousitukset. Olleet tosi näppärät liikkumaan, kääntyvät akselinsa ympäri pienessäkin tilassa. Kalliit, mutta kannatti panostaa. Ainoa miinuspuoli on tavarakori, jonne ei mitään isoa saa tungettua ainakaan sillon, kun istuin on selkä menosuuntaan. Nyt oon ajatellu alkuun pärjätä pelkän seisomalaudan hankkimisella, kun tuo neiti on heinäkuussa sitten 2 vee 2 kk. Lisäks mulla on Manduca, jossa voi sitten tarvittaessa toista kantaa. Ja jos ei niillä pärjätä, ni sitten mietitään jotain tuplia, mutta toivottavasti pärjätään. Lähinnä oon miettiny sitä, et kun meidän isompi neiti nukkuu ainakin toistaiseks kaikki päikkärinsä ulkona rattaissa, et pitäskö olla kahet rattaat, et vois molempia tarvittaessa nukuttaa samaan aikaan ulkona. En tiedä, nukkuuko tuo enää kesällä päikkäreitä ulkona. Tai päikkäreitä ollenkaan... no, on meillä matkarattaat sitten lisäks, et ehkä niissä voi tuo isompi nukkua, jos suostuu... lenkkeilen päivittäin koiran kanssa, että sitten vaan pitäis ajottaa lenkki aina niin, ettei tuo isompi ainakaan nuku. Niin ehkä se seisomalauta riittää. Jää nähtäväksi.

Toisaalta en oo kyllä yhtään varma onko noihin olemassa sopivaa seisomalautaa... pitänee selvittää. Muuten pitää isomman vaan oppia kävelemään mukana :D

Mutta jeps. Taidan painua nukkumaan. Tsemppiä kaikille vielä pahoinvoinnista kärsiville! Toivottavasti pian helpottaa!

Moi. Uutena porukkaan voisin tulla la 9.7 ja viikkoja tällähetkellä 13+3. Nt-ultra oli viime kuun puolella ja vauvalla kaikki kunnossa, asia joka oli ihana kuulla kun riskiraskaudeksi luokittelivat veritulppa riskin takia. Nyt tästä johtuen onkin klexanee napapiikkinä pistetty jo 8+0 viikosta asti. Mahanahka alkaa olla jo kipiä mutta kaiken korvaa terve vauva. Ei vielä oikeen tiiä mitä kirjoitella mutta jospa sitä kohta pääsis juttuun mukaan.

Tyyne: Toivon kovasti että kaikki sujuu lopulta hyvin! Toivottavasti se pahoinvointikin pian helpottaisi!

Pitäis kohta laittaa koko talo sekasin kun meinasin siivota tänään ja laittaa joulukuusenkin pois, vaikka ei raaskis :D tuo ei oo vielä pahemmin edes karistanu neulasia, mutta kai se olis aika pistää poikkeen. Surettaa aina koristeita kerätä pois, jännä kuiteski ajatella että ensi vuonna sitte onki semmonen ihana pieni kattelemassa ku koristellaan kuusi <3

Mutta joo, näyttäis ainaki toistaiseksi et säästyn tänään pahoinvoinneilta ku ei vielä oo iskeny ja aamupalaki jo mahassa ollu jonkin aikaa. Jei, eilen oli taas semmonen olo etten saanu aikaseksi oikeen mitään. Saas nähdä iskeekö tänäänki sitte vasta iltapäivästä. Mutta nyt pikasesti siivoomaan niin saan senki alta pois, kissalapset pitää varmaan laittaa pihalle kun raasut ei yhtään tykkää imurista :D heips. Ja uusille tervetuloa mukaan :)

Hui Tyyni, kuulostaapa hurjalta! Nyt sitten tosi varovasti, toivotaan että istukka siirtyisi parempaan paikkaan! Varmaasti pelästyttänyt toi vuoto, mutta onneksi pikkunen oli sitkee ja on pysyny matkassa <3

Mua palelee kanssa tosi helposti iltasin ja aamusin. Ja siihen horkkaan ei kyllä peitot tai vaatteet auta, lämmin suihku on ainoo mikä sitä palelua vie pois. Otanki nykysin aina iltasin varmaa puolen tunnin kuuman suihkun.
Esikoisesta mulla oli sllon kauheita hikoilukohtauksia, naurettiin vielä kavereiden kanssa ennen kun tajusin, että oon raskaana, et onks mulla 20-vuotiaana jo iskeny vaihdevuodet ku sellanen mummokuume tuli aina yhenäkin :D

Kidi tervetuloa mukaan! Käy lisäilemässä sun tiedot tonne Heinämasut2012-listaan :)

Se palelu ilmeisesti ihan yleistä ku täälläki palellaan kokoajan ja vois vain olla saunassa lämmittelemässä. Itellä onneksi ei oo ollu sen pahempia pahoinvointeja enää pitkään aikaan.

Täälläkin on tainnu pahoinvointi alkaa jo helpottaa. Tosin uudenvuodenpäivänä kun oltiin kavereilla kylässä, oksensin heidän tekemät aamupalat vaikka hyvää olikin.

Uusia oireita: nenän tukkoisuus ja levottomat jalat vaivaavat nukkumaan mennessä. Pieniä vaivoja mutta tosi ärsyttävää kun yrittää saada unta. Lisäksi tänä aamuna taisivat alkaa jonkunlaiset mielialanvaihtelut kun kesken aamupalan alkoi itkettämään :D siis ilman hyvää syytä

Heippa!

Poistun täältä heinämasuista, tänään kävin np ultrassa ja löydöksenä olikin sitten eloton sikiö. Kehitys oli pysähtynyt. Yllätyksenähän tämä tuli, kun on ollut noita oireitakin vielä, mutta ne voivat kuulemma jatkua pitkäänkin, vaikka masussa ei elonmerkkejä enää olisikaan.
Pohjaton suru, mutta ei auta muu kuin sopeutua tähän ja katse tulevaisuuteen.
Lääkkeellinen tyhjennys aloitettiin heti, sain ensimmäisen tabletin jo vastaanotolla, seuraavat sitten ylihuomenna.. toivon vaan, et se vuoto alkais ja kaikki tulis ulos, ei tarvis ryhtyä sitten kaavintaan.
Lääkäri sanoikin, että tämä on valitettavasti hyvinkin yleistä, että sikiö syystä tai toisesta ei tule normaalisti ulos vaan jää kohtuun. Kohtalotovereita tuntuikin löytyvän tosi paljon.

Toivon teille kaikille voimia ja että kaikki menisi hyvin!
Mulle nyt kävi näin, mutta yritys jatkuu, kunhan tästä ensin selvitään.

Isabell: Voi ei! Sydäntä ihan vihlaisi kun luin tuon alun. Varmasti tosi musertavaa , voin vaan kuvitella! Hurjan paljon voimia ja onnea sitten uudelle yritykselle kun sen aika koittaa! <3 Ei tuollaista toivo kenellekkään, eikä kyllä ole itselläkään käyny mielessä esim. ennen omaa np-ultraa että olisi voinu noinkin käydä.

Hurjan paljon tarrasukkia kaikille! <3

isabell: kamala yllätys, voimia teille :( onnea sitten myöhemmin seuraavan yritykseen.

Tyyni: varmasti pelästytti tuollainen verenvuoto, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa ja istukka nousee kohdun kasvaessa. Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa etinen istukka osaksi kohdunsuun päällä, se vuoti ensimmäisen kerran verta rv 23 ja sitten myöhemmin jatkuvasti loppuraskauden. aina kyllä kaikki oli vauvalla kunnossa mutta tietty piti sairaalaan lähteä tarkistukseen, henkisesti oli rankkaa. Sitten tehtiin suunniteltu sektio rv 37 ku istukka ei tosiaan koskaan noussut, esti alatiesynnytyksen ja verenvuotoja oli jo turhan usein. vauva oli kyllä onneksi terve :) sillä pidetään peukkuja että sinulla istukka nousee kohdun kasvaessa, käsittääkseni yleensä niin käy. Itsellä myös nyt pieni pelko ettei vaan jäisi istukka alas ennenku rakenneultrassa varmasti selviää se. toisessa raskaudessa oli onneksi ylhäällä.

levottomiin jalkoihin, suonenvetoihin yms kannattaa kokeilla magnesiumia ja juoda paljon, itsellä ainakin auttanut. jalkasärkyä mulla ei vielä ole ollut mutta edellisissä raskauksissa kyllä tuli jossai vaiheessa ja siihen auttoi ku piti tukisukkia tai ns lentosukat jalassa koko päivän ja jalkoja ylhäällä usein.

No niin...ultrassa käyty tänään ekaa kertaa ja viikot ovatkin 11+4 :) Eli olin viikon pidemmällä mitä neuvolassa arvioi. Ja LA aikaistu viikolla :)
Siellä se pikkuinen Heikki-Anneli nukkui ja sydän pompotti hurjaa vauhtia.Mittaa oli huimat 46 mm. :)

Ensiksikin Isabell, Voimia!!! <3 Ja onnea uuteen yritykseen!!!

Oli pakko tulla vielä kirjoittamaan, vaikka silmät ovat jo ihan ristissä väsymysestä.. Viime yö meni kukkuessa kun ei vaan väsyttänyt. Taisin sit nukahtaa joskus puol 4 aikoihin ja aamulla 9 jo virkeänä pystyssä.. masc kyseli niistä Ora-vaunuista tuolla aiemmin ja eilen me sitte innostuttiin netistä tutkailemaan kaiken maailman vauvuja. Ja tykästyttiin näihin:
http://www.orasel.fi/www/popupcard.php?id=32&img=690
Laitettiin sitten eilen lisätiedusteluja kyseisestä mallista ja väristä vielä orasel:lle ja nyt on sitten vaunut tilattu!!! :) Aika aikaisessa vaiheessa juu, mutta nuo vaikuttivat niin hyville ja mielestämme melko edullisillekin vielä! Ja mikä myös meille tärkeää, ovat suomalaiset! Olen ihan intona noista.. :D Kunhan tulevat toimitettuna perille, niin näpertelen ja testailen ja kerron sitten miltä vaikuttavat  :D

Pahoinvoinnista en viitsi sanoa paljoakaan.. sairasloma vaan jatkuu jatkumistaan ja ensi torstaina päättyy mun määräaikainen työsuhde.. viimeiset työviikot meni sitten hieman inhottavasti, mutta tärkeintä, että masussa kaikki hyvin! <3 Pahoinvoinnin loppumisen suhteen olen tavallaan "luovuttanut".. En jaksa enää odottaa ensi viikkoa, että silloin tän on helpotuttava. Iloitsen sitten mieluummin ylläristä, jos jossain vaiheessa todella helpottaa :) Primperan on kyllä aikamoinen pelastus..sitä voi psyykkisesti NIIIIN paljon paremmin kun on myös hyviä päiviä :) Vaikken todellisuudessa tiedä auttaako lääke silloin vai onko tosissaan vaan olemassa hyvin huonoja sekä hyvin hyviä päiviä.. Sama se! Ihan hyvillä mielin täällä mennään :)

Käytiin Helsingissä neuvolassa tällä viikolla vielä viimeistä kertaa jutustelemassa terveydenhoitajamme kanssa, kun ensi viikolla muutetaan takaisin Kotkaan. Kuunneltiin sitten dopplerilla sydänääniä ja oli se kyllä ihanaa <3 mutta taasen myös niin hassua :D Paavo-Marialla oli taas niin hurja vauhti päällä, että ei kauaakaan äänet kuuluneet kun ei malttanut pysyä paikallaan vaan lähti aina "karkuun", mutta voimakkaasti ne siellä aina välillä kuuluivat, kuten myös potkut ym.kin liikkeet :) Kerroin terveydenhoitajallemme hassuista kuplimismaisista ja elohiirimaisista hipasu-tuntemuksistani masussani ja hän oli melko varma, että vauvan liikkeitähän ne :) <3 Ihanaa ihanaa ihanaa!!! <3

..Nyt unille kun vielä jaksan sänkyyn raahautua :D Oikein mukavaa loppiaista ja viikonloppua kaikille! Ja hirmuisesti tarrasukkia!!! <3

Heipat taas kaikille.

Kyyneleitä täällä valutan kaikkien teidän vuoksi jotka ovat pienensä menettäneet. Voimia suruun!

Täällä meni joulu ja uusi vuosi mukavasti ja esikoinen nautti lahjoista. Ja tietysti vanhemmatkin :D 

Voin hyvin, pahoinvointi tiessään ja tilalla masu jota ei saa enää vedettyä sisään. Mulle pamahti 5 kiloa lisää kun imetys loppui tähän uuteen raskauteen... tai maidon tulo hiipui niin etttä oli pakko luovuttaa kahden viikon jälkeen. Ja nyt tietty joulun aikana tullut lisää ja turvotusta myös joten päätin nappaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa "kuntokuurin" :D

Mulla myös istukka kohdunsuulla, mutta mitään oireita ei onneksi ole ollut.

Varasin ajan 4-d ultraan. Haluan selvittää sukupuolen ja tietenkin sen että kaikki on oikeasti hyvin. Tässä kun ei enää olla niin nuoria :D

Ja vielä vaunuihin, ajattelin hommata joko tuplina Easywalkerit, TFK:t tai nuo Carenat riippuen mitä koeajo tuo tullessaan. Ehdottomasti oltava kapeat että pääsee liikkumaan yleisillä ja toinen ehdoton ominaisuus on erilliset istuimet, niin että esikoinen saa olla nenu menosuuntaan ja vauva työntäjään päin.

Vointeja kaikille!

Tyyni onko sulla jo vuoto loppunut? Toivottavasti kaikki menee hyvin.. Mitä sulle sanottiin tuosta istukasta, voiko se siis vielä uudelleen kiinnittyä kokonaan vai miten? Ja eikös istukalla yleensä ole tapana siirtyä ylemmäs.

Mulla on varmaan jotakuinkin samantyyppinen tilanne, mutta kukaan ei siis ole suoraan sanonut että istukka olisi yhtään irti tai mitään, mutta kun täälä ei pääse kunnon ultraan!!!

Tänään oon taas vuotanut tosi paljon ja lähdin jo sairaalaan päivystykseen kun ei neuvolassa ollut ketään paikalla. No, sielä vaan kyseltiin paljonko vuotaa ja todettiin että joo odottele maanantaille ja mene sitten omaan neuvolalääkäriin, täälä sairaalassa kun ei ollut gynekologia paikalla!!!! Eli ei siis ultrattu, ei kuunneltu sydänääniä, ei mitään!!!! Törkeetä!! Onneks mulla on se doppleri kotona niin sain tiedon edes siitä että pikkunen on hengissä. En vaan käsitä että kuinka helvetisti sitä tarvii vuotaa ja olla kipee ennenkun pääsee tutkittavaks!! No, ei auta muu kun odotella maanantaita.

Tervetuloa uudet odottajat mukaan!  

Hienoa kuulla että täällä on emmaljungan edge duo combit:lla lykkääviä mammoja:) 
Ite oon saamassa ks. vaunut mieheni ystävältä, kiva kuulla et vaunut ovat olleet ainakin teidän suosiossa! :)

Oletteko ajatelleet missä vaiheessa kertoa työpaikalla raskaudesta?
Mä oon nyt tässä koko ajan kahen vaiheilla et aukasenko suuni.
mutta eilen juttelin työkaverini kanssa ja aiheemme siirtyi lapsiin. Hän kertoi minulle että kun yksi naikkonen ( jota tuuraan) jäi sairaslomalle, ja siitä äippälomalle, olivat pomoot ollleet sitä melkeinpä sitä mielt ettei sais tehä lapsia, että pitää vaan tehdä töitä... 
( he ovat kyllä työnarkomaaneja ).
Kun taas miettii että sijaisuuteni kuitenkin päättyy hieman ennenkuin alkaisi mammaloma, et onko sit järkeä kertoa? Mut kyllähän sen jo siinä vaiheesssa huomaakin.

Sitten olen tässä pohtinut että miten teen tuon mammalomani suhteen, työsuhteeni tosiaan loppuu huhtikuun viimeinen pv. Ja mammaloma aloittaisi kesäkuus puolessa välissä. Et siin ois se 1,5kk aikaa. Pitäisikö vain jäädä kelan päivärahalla kotio vai sairaslomalle? Kun miettii että mammaloman päiväraha katsotaan 6kk:n tuloista... eli mun kohdalla ne tulojen kahtomiset jäis 4,5kk:n.  Kun eipä mua kukaa töihin ota enää siinä vaiheessa mihinkään =D
Ellen vain sitten nätisti pyydä että saisin jäädä nyk. työpaikkaani mammalomaan saakka. 

Mammaloman päivärahat katotaan vuonna 2012 alkavalle mammalomalle vuoden 2010 tulojen mukaan eli niiden mukaan, jotka verotuksessa on viimeks vahvistettu, mut jos haluaa (eli jos on nykyiset tulot paremmat ku vuonna 2010), ni päivärahaa voi hakea mammalomaa edeltävän 6 kk:n mukaan. Tai jos on töissä vaan siitä ajasta lyhyemmän pätkän, niin sen mukaan.

Omalla kohdallani tulevan mammaloman päivärahat määräytyy edellisen mammaloman perusteella, koska tulevan lapsen LA on ennen kun edellinen täyttää kolme. Kätevää, koska sain viimeksi todella hyvät päivärahat, vaikka sen hetkiset tuloni olivat huonot, mutta olin aiemmin ollut parempipalkkaisessa työssä, ja ajoitus oli täydellinen edellisen lapsen syntymäajaksi. Tässä siis vaan odottelen että puolen vuoden kuluttua pääsen taas "tienaamaan" mammalomalla :D Tällä hetkellä käteen tulee kotihoidon tukea kuntalisineen vähän päälle 370 euroa kuussa, sillä ei kamalan leveesti elellä, kun on omakotitalon kustannukset ja lainat maksettavana. Onneksi mies on sentään töissä ja saa kunnon palkkaa.

Vaunuista vielä sen verran, että suosittelen kaikille käymään liikkeissä kokeilemassa eri malleja ja merkkejä ihan paikan päällä. Itse olin nettisurffailun perusteella päätymässä pari vuotta sitten ihan toisenlaisiin vaunuihin, kunnes koeajelin erilaisia vaunuja ja totesin, että netin perusteella parhaimmiksi osoittautuneet vaunut olis ollut huomattavasti huonommat meille monilta osin kuin nää mihin sitten päädyttiin. Ja paras on, jos mieskin on mukana testailemassa, jos hänen on yhtään tarkoitus vaunuja lykkiä. Meillä esim. mies on jotakuinkin 190 cm ja itse 165, joten on tärkeää, että työntoaisan saa helposti säädettyä ja että miehen jalat ei kävellessä potki vaunuja. Vaunujen liikkuvuuden ja ketteryydenkin voi tuntea vain niitä työntämällä. Ja yksi juttu on myös se, että kannattaa varmistaa, että vaunut mahtuvat autoon ja ovat näppärät kasata... me ei varmistettu, mutta onneksi ne mahtuivat juuri ja juuri... tosin takaluukkuun ei silloisessa autossa sitten muuta mennytkään! Nyt on vähän tilavampi luukku.

Isabellille piti vielä sanoa, että voimia suuren suuri kasa! :(

No luojan kiitos niitä voi hakea noilta edeltäviltä 6kk:lta. 
Koska olihan tuolloin -10 opiskeluaikanani tulonikin päätähuimaavat :D

Tervehdys ja hyvää alkanutta vuotta kaikille =) itselläni nyt tasan rv.12 ja maanantaina np-ultra jännittää ihan hirveesti onko kaikki hyvin.Itselläni on huonoja kokemuksia raskauksista tämä on nyt 8 raskaus ja 2 tervettä poikaa  8v. ja 3v. =) PS. olen uusi jäsen täällä ja yritän opiskella tätä sivustoa,kun atk taitoni ei ole parhaimmistoo :)

Heissan.. Mulla on taas semmosia pieniä toiveita et se aamupahoinvointi olis jäämässä poikkeen. Voihan sen olla että sillon tällön iskee mutta tällä viikolla vaan kerran ollu niin ehkä ei ihan joka päivä enää :) Ihan kiva olis ku maanantaina taas töihin.. Eksyin sitten tänään vauvanvaate kauppaan... :D enkä mitenkään raaskinu olla ostamatta muutamaa alennuksessa ollutta ihanaa ihan vastasyntyneelle tarkoitettua vaatetta. Vaikka meinasin kyllä et sitte rakanneultran jälkeen vasta aloitan sitten suuremmat hankinnat kun kysytään sukupuoli silloin. :)
 Varsin hankalaa on ostaa neutraaleja, enemmän on ihan pienille just sitten sitä vaalenapunaista ja vaaleansinistä. Kävin myös miehen kanssa nyt liikkeessä kattomassa    Ora Saaga merkin vaunuja joihin oon ihastunu ihan kunnolla.
 Netistä luettiiin toissailtana et jos haluaa niin ilman lisäkustannuksia saa sen kopan sisäpuolen verhoilukankaan ite lähettää sinne joku parinmetrin pala ja 140 cm tais olla se minimi leveyteen. Olis aika ihana kun sais sitte semmoset vähän persoonallisemmat :P Tilataan sitte varmaan ne suoraan netistä, kun mieski sai tänään testata liikkeessä, molemmat tykättiin.  Mutta nuo vaunut varmaan hankitaan sitte joskus myöhemmin keväällä :)

Pitäis varmaan kohta alkaa vauvahuonettaki laittaa kun tapetoida ja maalata ainaki pitää :P mutta onneks on tuo mies nii saapi hoitaa ne jutut sitte.

Mutta nyt taidan vaan levätä kun koko päivä juostu kaupoilla anopin ja miehen kanssa :)

Lauantai iltaa mammoille :)

Mies se otti ja läks baariin ja me vietetään koti-iltaa pikkupojan kanssa. Tuntuupa oudolta, kun mies ei oo kotona, se ei oo sen jälkee ku Mico synty niin käyny kertaakaan missään ilman mua. Ihan rentouttavaa kyllä, saa kattoo telkkarista mitä tahtoo ja mussuttaa poppareita.

Masuun ei kuulu ihmeempiä, ultra olis tiistaina ja sitä jännitetään nyt niin hurjasti. Kauhee pelko taas, että mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin :/ No onneks enää muutama päivä ja pääsee tarkastamaan mitä sinne masuun oikeesti kuuluu :)

Eilen olin pumpissa ja kun tein kulmasoutuja, niin alko tuntuu tosi ikävältä mahassa. Lopetin sitten tietenkin, mutta koko loppu illan repi mahasta. Oon kyllä pienentäny painoja aika paljo, mutta pitää ens kerralla varmaan tehdä vielä kevyemmin. No, tänään on taas ollut ihan hyvä olo, eikä mitään kipuilua oo ollu.

Siinäpä taas tältä erää, nyt sohvalle ja Frendit pyörimään ja nauttimaan omasta ajasta kun pikkuherrakin jo nukahti!

Isabell: Osanotot ja voimia suuren surun kanssa <3 Ja onnea kovasti seuraavaan yritykseen, kun sen aika tulee.

iines*: No kyllä on suakin taas koiteltu, tosi törkeetä kyllä ettei yhtään tarkastettu, vaan laitetaan vaan huolesta sekaisin oleva äiti kotiin! Onneksi sulla on se doppleri!

jennie84: Tervetuloa mukaan! Huh, 8 raskaus jo, varmasti ollut rankkaa, mutta onneksi oot saanu 2 palkintoa :) Toivottavasti tämäkin raskaus sujuisi hyvin!

Heippa!

Terveisiä vaasan reissulta. Kävin tapaamassa ystävää, ja tulipa sitten vähän shoppailtuakin.

Täytyy kyllä mainita, että on olo helpottanut huomattavasti, kun ei tarvitse enää vatsahappoja oksentaa. Sain pahoinvointiin Primperan nimisiä pahoinvointilääkkeitä. Ruoan oksentamista se ei ole estänyt, mutta vatsahappoja en enää oksentele. Jee! Edistystä sekin. Sain myös pidettyä kurkut ja porkkanat sisällä, saas nähdä kauanko. Kaikki muu tulee edelleen ulos - vettä myöten. Eli varmaan nämä kurkut ja porkkanatkin.

Meillä alkaa nyt leffailta. Olen varannut lisää kurkkuja ja porkkanoita dipin kera... nams :)

Takaisin