Tammikuun tarinat <3

Jospa äkkinäiset kuulumiset tänne kirjoittelisi.
Mulla on mennyt todella hyvin ja mitään oireita ei ole.Kaikki ruoka menee paitsi se kinkku.
Appelsiineja vedän ihan hulluna jälleen ja olen himoinnut tuoreita mansikoita koko viikon ja tänään sain niitä kaverini tyttären yksi vee synttäreillä kakun mukana.Lisänä tietty banaania,kinuskia,kermavaahtoa ja niitä mansikoita, nam :P
Perjantaina tuli vieteltyä omat 29 v. synttärit ja huh huomasin ettei musta enää ole baariin :D
Tanssiminen alkaa vetää masua ja tulee kumma kiristys alavatsalle.Otin sitten rauhassa ja olinkin kotona jo puoli kaksi yöllä :D Heheheh.Mammautumassa siis kovaa vauhtia.
Ensi viikolla olisi se NP ultrakin edessä.Jospa vihdoin kuulisi sydänäänetkin kun en niitä ole kertaakaan saanut kuulla vaikka jo neuvola ja eka ultrakin takana.

Pakkasen purevaa alkuviikkoa kaikille mammalaisille <3
 
No hei vain kaikille ja mukavat uudet vuodet...En oo käyny näillä sivuilla aikoihin ku ei jostakin syystä kone ole aukaissut :( mutta jeijjjj pääsin lukeen kuulumiset ja ite kertomaan myös...
Suurimmalla osalla kuulostas olevan kaikki kunnossa ja kovasti voimia heille kellä ei ole...
Täällä alkaa väsymys siirtymään tieltä ja elämä olemaan muutenkin normaalia, mutta lääkäri käski alkaa ottaan töissä rauhassa ku alamahaa juilinu samotenku alaselkä välillä tulessa...tulehuksia ei onneksi ole ja pissa puhdasta...liitoskipuja kuulemma ja mulla työ raskasta nii nyt alkaa rauhoittuminen :)
mulla ois kolmas neuvola 26 päivä ja ens kuun puolesa välin ois sitte rakenne :)

mutta nyt unille ja tunnusteleen josko totaki alkais tuntumaan :)
p.s.Huomenna pärähtäis sitte 17 viikko käyntiin <3
 
Täällä ollaan sitten saatu kärsiä vkl jo ensimmäiset supistukset... pakko ottaa rennosti jatkossa. Esikoisesta jäin sairauslomalle vk 25 ja nyt näyttäisi että iisisti on otettava tai sama toistuu. Ei ole mukavaa kun isollahädällä käyntikin aiheuttaa supistuksia... no pitänee seurailla ja varata aikaa lääkäriin jos pahalta näyttää...
 
Heippa kaikille :)

Täällä on ollu vähän hiljaiseloa, johtuen siitä, että mulle tosi läheinen täti kuoli viikko sitten :( On menny sitä suriessa, mutta kyllä tää tästä.

 Np-ultra oli ja meni, kirjottelinkin siitä tonne ultrakuulumisten puolelle, mutta masussa siis voidaan hyvin <3 Kovasti ootellaan rakenneultraa, joka on 6.3. Mulla oli ennen tota np-ultraa ihan tyttö olo, mutta ultran jälkeen tuli ihan poika olo, enkä malttas oottaa et pääsen  kurkkimaan, ett kumpi sieltä nyt oikeesti on tulossa. Miehen kanssa oltiin eilen kaupungilla ja tietysti piti käydä katsomassa niitä pienenpieniä vauvanvaatteita ja ois tehny niin mieli ostaa jotain! Onneks toi mies palautti maan pinnalle ja kielsi ettet todellakaan osta mitään ennen kun tiedetään kumpi tulee :D

Viimeks kirjottelinkin siitä yllättävästä pahoinvoinnista, alko siis tasan 12+0 viikolla ja nyt viikon sisään oon oksentanu 5 kertaa, vaikka alkuraskaudessa en kertaakaan! Ihmeellistä, väsymyskin on tullu taas takasin, eli tuntuu ku ois ihan noi ekat viikot menossa :D

Meillä ei oo lähipiiriin tulossa lapsia, mikä on tosi harmi. Yhdellä kaverilla on Micoa muutaman kuukauden vanhempi lapsi, mutta hekin asuu eri paikkakunnalla eli harvoin nähään. Muuten oonkin ainut kaveripiiristä, jolla on lapsia. Ollaan vielä sen verran nuoria, että voi olla että montakin vuotta joutuu oottamaan ennen kuin kaverit innostuu lapsia tekemään.

Isabell: Onneksi et kaavintaan joutunut, toivotaan että saatte nopeasti luvan yrittää uudestaan. Oot kyllä hurjan reipas, kun jaksat olla noin positiivinen :) Hurjasti teille onnea yritykseen, toivotaan, että tärppäis nopeasti <3!

Nyt täytyy taas mennä, toi esikoinen on alkanu hoksaa konttaamisen jalon taidon ja on nyt kaikkialla missä ei pitäisi :D Johtoja ois erikoisen kiva pureskella.. Vielä on toi meno aika hidasta, kohta kun se kunnolla hoksaa ton menemisen, niin sitten saakin olla silmät selässä koko ajan!

Kivaa viikkoa kaikille <3
 
Saralle voimia surun keskellä <3 Ja mulle tuli kyllä itku kun luin tuon Janen jutun vaikka arvasinkin että itku tulee kun alan lukemaan, tosi surullista ja ei kyllä halua edes ajatella miten kamalaa olis jo oman parhaan ystävän menettäisi, varmasti pitkä suru olisi. :(

Nonii, täällä lähti tänää rv 17 ihan hurjaa miten tuntuu että jo ollaan pitkällä, kohta puolivälissä. Mulla on liitoskipuja varmasti kanssa ja aamulla töihin kävellessä alko tosi inhottavasti vihlomaan vasemmalle puolelle lantioon ja nivusiin, mahaa nippailee kanssa ja oon  jo töissä aika rauhallisesti ottanu, mitään painavia en kotonakaan uskalla nostella pahemmin. Pitää neuvolassa kysyy perjantaina vielä noista jutuista. Mies on kyllä tosi tarkka kaikista raskaista hommista ja nostoista, kerran erehdyin vähä lumia putsaa pihalta niiin oli kyllä tosi vihanen mies sen jälkeen :D

Tänään kävi kavereita ja kahdella oli ihanat puolivuotiaat muksut mukana, niin suloisia ilopillereitä että <3 kissatki oli yllättävän kiinnostuneita ja ihana oli katella sitä menoa ja vilskettä <3 Piristi kummasti päivää kun kaikki kaverit asuu muualla.

Mutta nyt syömään kun mieskin kotiutui töistä! :P
 
voimia saralle suruun ja ikävä juttu toi janen kertoma :( rattijuopot kyll pistää vihaksi, miten voi olla niin tyhmä että menee humalassa autoa ajaan ja tietty niille itelle harvemmi mitää käy mutt toisille käy.

Mulle ei ystäväpiirissä ole ketään joka nyt olis raskaana tai pienen vauvan kanssa mutta onneks on muutama kenellä on lapsia. ja onhan itelläki nuo 2- ja 4-vuotiaat ennestään niin juttua riittää kyll aina "lapsellisten" kanssa. Ei mulla kyll nykyään taida ollakaan nbiistä kavereista ketä useammin näkea ku yksi ainoa kenellä ei lapsia ole. Jostai syystä lapsettomat tahtoo unohtaa ja jotenki kuvittelevat ettei osaa enää lasten saannin jälkeen muusta puhua eikä kaipais aikuista seuraa :( monen kanssa meni siihen etteivät itse ottaneet yhteyttä enää enkä mä jaksa aina olla se joka ehdottaa tapaamista, turha se onki jos vuosi menee eikä silti niin annoin olla. Onneksi löysin uusia kavereita lasten kautta, just tämmösiltä foorumeilta ainaki yksi on, sitte leikkipuistossa kanssa tutustunut ja seurakunnan avoin päiväkerho ja mll perhekahvila hyviä paikkoja, niissä voi olla pienenki vauvan kanssa. me on nyt tällä paikkakunnalla asuttu lähes vuosi ja joitain tuttuja on mutt ikävä kyllä ihan sellasia ystäviä kenen kanssa kyläilläkki en ole onnistunut saamaan, pitäs kai jotenki vielä yrittää. Ei muutkaa kaverit kaukana ole mutt ois kiva olla lähellä niin näkis useammi ja lapset kaipais leikkikavereita. Käyn kyllä yleensä perhekahvilassa ku se kätevästi esikoisen kerhon aikana niin nuoremman kanssa sinne menen nii ei oo tarttenu edestakas kotio ajella.

Pahoinvointi mulla helpottanut mutta vielä saataan aamusta ja aamupäivällä silti oksentaa, mtuta onneksi nyt ei muuten enää. tuntuis että nukkua voisin kokoajan vaikk kyll silti ihan hyvin jaksanu normaalit hommat. ei ole tullu vielä keskiraskauden energia latausta, sitä varten ois kyll hommia. mutt nyt teen sen mitä jaksan, yritän ottaa vaan rauhallisesti. vaikka kotiäiti on nii kyll siinä hommaa riittää tarpeeks muutenki.
 
Voimia saralle.


Tänään poksahti 16 viikko käyntiin.. :)
On vähän tälläinen hiljaiselo käynnissä raskauden kanssa,
lukuunottamatta vessassa ravaamista, oireita ei juuri ole,
seuraavaan neuvola aikaan on ainakin kolme viikkoa vielä,
rakenne ultraan vähän vajaa kuukausi.. Ja nyt kun lähes
kaikki sukulaiset ja muut läheiset tietää vauvasta, ei se oo
ihan joka minuutti puhenaihe.. Töissäkin kun kaikki tietää
niin sielläkin saa olla rauhassa asialta..

Toisaalta on mukava ettei kokoajan joku kysele jotakin mihin
näin esikoisen kohdalla välttämättä osaa vastata, mutta toisaalta
taas harmittaa kun asiasta ei juuri mitään puhetta oo tai itellä mitään
sen ihmeempiä oireita jne.. Sen takia odotan niin kovasti että tuo
taapero masussa alkais jo ilmoitteleen ittestään liikkeillä..

Tätä se hormoonien heittely kai on, hetkessä on ihanaa ja toisessa
hetkessä taas niin kovin kauheaa.. Voi mun mies parkaa :D


 
Nonii, mä oon nyt ihan varma että en enää kuvittele. Eilen ja tänään tuntunu pientä kuplimista sillon tällön. Eli eiköhän nuo nyt vihdoin ihan oikeesti oo niitä kauan kaivattuja liikkeitä <3 Mulla kyllä olevinaan tullu jo 12 viikolta asti sillee kerran viikossa tuommosta, mutta ehkä ne sillo ollu jotain muuta. Nyt kuiteski useamman kerran päivässä tuntuu. Ihanaa <3
  Repeen aina hirmuseen hymyyn kun tuntuu liikkeet, mieski jo arvaa ilmeestä et nyt tuntu jotai. <3

Mutta nyt päikkärit ku työpäivä veti voimat ihan kokonaan nollille.
 
Jee, täälläkin tuntuu jo liikkeet. Niistä ei ole enää epäilystäkään, et mitä ne on :) Hassua, et näin ajoissa, mutta KYLLÄ, niitä ne on. Muutaman viikon oon jo tuntenut iltaisin muljahdukset kun oon menny nukkumaan, mutta eilen liikkeet oli vahvempia ja iltasella kun istuin sohvalla puolittain kyljelläni niin tunsin kunnon rummutus sarjan :)

Viimeksi liikkeet alkoi tuntua vasta joskus 18 raskausviikolla, mut nyt tosiaan jo näin aikaisin. En tiiä johtuisko se siitä että se istukka on siellä kohdusuulla vai siitä että on toinen raskaus menossa vai siitä että mun kohtu pääsee laskeutumaan (viime synnytyksen tekosia).

p.s en oo kahteen päivään oksentanut. ou joy! :)
 
Moikka.. tyyni =) Mulla on nyt samat viikot 13+3 ja tunnen liikkeitä,iltaisin varsinkin kun meen iltapalan jälkeen sänkyyn ja varsinkin vasemmalle kyljelle mentäessä <3 ihanaaa =) Olokin rupee olemaan siedettävä,paitsi jos kunnolla alkaa nälkä yltyyn niin sitte ei oikeen pystyis mitään syömään. ensin piimää lasillinen ja sit hetkenkuluttua voi jo yrittää syömistä =( Huomenna taas jänskää kun on neuvola/lääkäri,toivottavasti junior antaa kunnon sydänäänet että isikin kuulee =)
 
Mä tunsin kanssa tuossa pari kertaa "kuplimista" ja "kutittelua" mutta tänään ultrassa totesi (lääkäri) että ei voi millään tuntea vielä liikkeitä koska jalat ovat muutaman kymmenen millin pituiset. Ja ei sekään että pyörisi silleen että esim selkä osuisi ja aiheuttaisi "oireita" vasta viikoilta 16 alkaen EHKÄ voi tuntea liikeet.Mulla ei ole ensimmäinen raskaus (aiemmat keskeytetty ja yksi keskenmeno vkolle 11) niin olen mukamas tuntenut liikeet mutta ei ne vauvan liikkeitä vielä ole näillä viikoilla.Tietty poikkeuksiakin löytyy sitä ei pidä kieltämän. Mulla kans kyllä kuplii ja tökkii, mut ne on mun suolet kun ne liikkuu tuolla kohdun lähellä :D
 
Noista liikkeistä vielä senverran,että eiks näillä viikoilla sikiöt ole kutakuinkin n.7cm ? luulis sen kokosen liikkeet jo tuntuvan tai siis jotenkin kuplivan ? Mulla itelläni viimeisemmässä raskaudessa 08 vuonna tuntui 14 viikolla ja lääkäri sanoi että hyvinkin voi tuntua kun ei ole ensimmäistä vartoova äiti..mutta tämäkin asia on sellanen mistä on montaa eri tietoa,mutta eiköhän se ole äiti joka tietää parhaiten =)


 
Nii,no onahn se näinkin. Mulla ne kuplinnat on ihan mun mahan kuplintaa ja iltasin varsinkin turvotuksesta johtuvaa :)
 
Mä oon jotakin kuplimisia tuntenut välillä, mutta tuntuu itestä että ne
on vaan jotakin mahapuruja mitkä jylisee.. :D
 
Hei Kaikille! Minäkin liityn joukkoon mukaan. Eli esikoista odottelen ja rv 13+3 menossa. edellinen raskaus oli tuulimuna raskaus joka lääkkeellisesti tyhjennettiin rv11+2 muistaakseni. Mutta onneksi tärppäsi heti uudestaan. Ja ekaan ultraan päästiin rv6+3 ja pieni sydän siellä sykki. np-ultrassa käytiin viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Pikkunen siellä kovasti liikku :) Nyt pystyy jo vähän iloitsemaan tästä raskaudesta kun ei ole oikein uskaltanut edellisen raskauden takia iloita. Onnittelut kaikille jotka odottavat kesävauvaa ja tietenkin kaikille muillekkin :)
 
Moi pitkästä aikaa! np-ultra takana ja ihanaa, siellä se pikkuinen niin rauhallisena katteli meitä <3 nyt ehkä uskaltaa jo huokasta helpotuksesta ja alkaa nauttia tästä raskaudesta.
Liikkeitakin kovasti odottelen alkavaksi. Tulinkin kysyneeksi joko tässä vaiheessa niitä on mahdollista tuntea, niin lääkäri sanoi että tutkitusti rv11+ alkaen VOI alkaa niitä jo tuntemaan. Esikoiselta tunsin rv14+ alkaen..niin ei oo enää kauaa, tai no eihän sitä tiijä jos tämä toveri onki rauhallisempaa sorttia ;) (toivoahan aina saa).

Pääkipua on ollu melkeen joka päivä, muitapa oireita ei olekkaan onneksi enää. no ehkä väsymys, mutta seki voi mennä esikoisen hampaidentulon piikkiin, ehkä..

Ja voi miten mää himoitsenkaan JÄÄTELÖÄ! voi miksi se ei vois olla vaikka, öö, omena, vaan ei. Pakko hillitä etten kaupasta osta ku yhen paketin viikoksi. :P

Tervetuloa laura88 ja olikohan muitakin uusia vielä, no enivei, tervetuloa kaikille :)

 
Heipsis. Pikaisesti tulin vaan kertoo nevolakuulumiset. Meidän oma kone hajos, eli en pääse konelle kovinkaan usein nyt ennen ku uusi kone saadaan hankittuu.
Kaikki oli taas hyvin, neuvolassa jo kysy et onko tullu liikkeitä :P ja onhan noita tänäänki aamusta tuntunu. Sydänääniä sai taas ettii ja meinas huoli iskee itelle kun viimesen viikon jotenkin taas ollu huolissani kaikesta. Terkkari pyysi sitten vielä toisen siihen kokeilee ku ei ite millää löytäny. Onneks tää toinen löysi sitten heti <3 pikkunen vaan majailee niin alhaalla kohdussa vielä vaikka kohdun yläreuna menee jo navan yli ;o  ja yli 150 se sydän siellä paukutti. Huokasin kyllä helpotuksesta ku olin vielä yksin siellä kun mies ei päässy mukaan. Vaihtui tunnin varoitusajalla eilisen aika tälle päivälle nimittäin.

Ja painoki kyllä palautunu normaaliksi, tais jo olla yliki sen mitä eka neuvolassa, tosin eipä ihme ku ruokahalutki on tullu takasin. Sitte seuraava neuvola onki jo muutama päivä ennen rakenneultraa, ihana kun on jotain mitä oottaa koko aika niin tuntuu et aika vaan juoksee :P ja ku aatteleee et 23 viikkoo jäljellä enää nii ei tunnu kesäkään niin kaukaiselta. Mutta nyt vois ruokaa mennä ettii ku alkaa maha taas olee tyhjä.

Tervetuloa uusille!! :)
 
no hei:)
Neuvolakuulumisia sen verran että kaikki oli ONNEKSI KUNNOSSA :)
yli puoliska tunnin neukkatäti etti sydänääniä ja paniikki meinas jo vallata pään.....mutta onneksi kävin vessassa ja toinen neukkatäti kokeili ja HETI KUULU komiat äänet <3 140-157 oli äänet koko ajan...huh huh,,,kamala tunne oli...Mulla kohtu tosiaan ihan taaksepäin kallistunu ja pissarakko kun täyttyy tulee se kohdun eteen ja työntää kohtua ennestään vielä taaksepäin,,,näin ei ääniä heti kuulunu...
ONNEKSI LÖYTY SELITYS HETI KU EI KUULUNU ÄÄNET <3
verenpaineet oli ok ja hemppa oli pikkasen laskenu,,mutta kaikki tosiaan painoa myöten kunnossa :)
rv 16+3 :)
 
Täällä kans välillä tuntuu kuplintaa ja pient pistelyä mahassa.
Kuplinta saattaa varmasti johtua myös suolistosta, mutta kyllähän moni sitä heti ajattelee/toivoo et se ois pikkunen :) 
Mut tuo pistely on ollu ihan erinlaista kuin mitä normaalisti mulla ois jos mahasta vääntäis yms. se tulee tuolta sisempää... Tai jotain :) 
Muuten täällä voidaan ihan normaalisti. Eipä mulla ole ollutkaan tässä raskauden aikana onneksi mitään suurempia pahoinvointeja ja kipuja. 
Kai ne mahdollliset kivut säästelevät itseään tuonne loppumetreille? =D

Huomenna olisi tarkoituksena (mahdollisesti) mennä kyselemään työpaikkaa viimeisille metreille. Ukkoni eno&hänen vaimonsa saavat toukokuun puolessa välissä pienokaisen, ja kun he jäävät yrityksestä pois molemmat, niin sitten ukkoni Eno nro2. jäisi yksin liikkeeseen. Joten ajattelin että kun minulla on siinä kuitenkin kaksi kuukautta aikaa, (omat hommat loppuu huhtikuun viimeinen pv.) jos hän tarvitsisi auttavaa kättäni :) 
Peukut pystöön! 

btw, Tilasin eilen ittelleni suomalaisesta kirjakaupasta odotusajan päiväkirjan, tosin omassa kirjakaupassa olisi ollut yks aivan ihana kirja, mutta oli niin kovin tyyris hinta että ajattelin että löydän varmasti netistä halvemmalla :) pitäisi tulla huomenna, tai sitten se menee ens vko alkuun. 
Ajattelin että haluan tehdä tuollaisen päiväkirjan, jotta voin sen säilyttää muiden vauva-juttujen kanssa ja antaa mahdollisesti pikkuiselle joskus kun hän on iso ja ymmärtää mistä vauvat tulee =)


 
Takaisin
Top