Tammikuun tarinat <3

Mä en kyllä yhtään ymmärrä tota sääntöä että ei sais kertoa sukupuolta ultrassa! Siis eikös sen nyt rakenneultrassa ainakin vois kertoa, raskaushan on silloin jo niin pitkällä ettei aborttia saa enää tehdä ilman painavaa lääketieteellistä syytä ja erityislupaa. Ihan turha siis sillä perustella tota. Mä luulen että siinä on enemmänkin takana se et terveydenhuollossa pelätään et kun ihmisille kerrotaan sukupuoli, ja sit kun joskus se onkin sanottu erehdyksessä väärin nii sitte ihmiset tulis vihasena ja vaatis korvausta kun ne on ostanu kaikki vaunuista lähtien vaaleenpunasta/sinistä.

Mua ainakin jännittää synnytys niin paljon että en haluais enää siinä samalla jännittää sitä sukupuoltakin. Ja olishan se hyvä tietää että vois asennoitua jo raskausaikana tyttären tai pojan vanhemmuuteen.

 
Heippa,

täällä ollaan vähän kurjissa fiiliksissa. Mulle nimittäin iski vkonloppuna ilmeisesti lääkeallergia poskiontelotulehdukseen saamastani antibioottikuurista. Oon kauttaaltaan naamasta varpaisiin täynnä punaista , helkkarin kutiavaa näppyä ja läiskää, naamaa kuumottaa tällä hetkellä niin kovin, että kylmiä pyyhkeitä pitelen. Kävin eilen lääkärissä ja määräs antihistamiinia ja kortisonia. Vielä ei tunnu mitään tehoa, pahenee vaan... :( Ja hirveesti mietityttää tietty sikiön vointi ja lääkkeiden vaikutus siihen, mut ei tässä oikein muu auta, kun jotain ottaa. Tää on ihan käsittämätöntä, koska en ole ikinä ollut millekään lääkkeelle tai aineelle allerginen! Huomenna on pakko mennä uudelleen lääkäriin, jos ei tilanteessa tapahdu parantumista. Voinette kuvitella, miten viime yö meni tän kutinan kanssa... emoticon

Aika erikoista on munkin mielestä toi, ettei sukupuolta sais ultrata. Kuitenkin eletään nykyaikaa, enkä todellakaan usko, että Suomessa kukaan haluis raskautta keskeyttää sen takia, että on "väärää" laatua. Ihme touhua! Ite en oo asiaa hirveesti miettiny, mut todennäköisesti me miehen kanssa halutaan sukupuoli tietää, jos kaveri sen vaan suostuu rakenneultrassa näyttämään :) 

Jaksuja kaikille!
 
Miekää en ymmärrä tuota sääntöä ja vissiinki Joensuussa riippuu hirmusesti sitten kätilöstä suostuuko kertoo, toivotaan et olis joku kiva. Mulla vippaa hormoonit niin kivasti et mielialat vaihtelee yhtenään... Et saas nähdä miten käy. Haluttais kyllä tietää ja meille kumpi vaan on tervetullut, on tästä pienestä niin kauan haaveiltu <3 Mutta jos ei saada tietää niin tuskin 4D ultraan sen takia kuiteskaan mennään, ei muuteskaan oltu aateltu sitä.

Mulla on taaaaas paino pudonnu :( en ymmärrä tätä yhtää kun oon syöny kun hevonen. Tuun kyllä edelleen tosi pienestä täyteen, ja viikolla syön nykysin aina kaksi lämmintäruokaa kun mies tulee kotiin lounaalle ja ite oon kerenny siihen jo töistä kotiin. Noh saas nähdä mitä sitten neuvolassa tuumaavat parin viikon päästä. Kaikki on käytännössä lähteny vyötäröltä ja moni paita on ihan hirmusia säkkejä siksi just, maha kyllä kasvaa sitten senkin eestä. Kaipa se sitte on tää mun ylimääränen mitä vauva käyttää pois tai jotain, tiedä tuota sitten.

iines* Täällä kannassa ahdistaa ja pelottaa, varsinki kun se rakenneultra on nyt reilun parin viikon päästä. Kaikki on tähän mennessä menny niin hyvin, että pelottaa jos siellä sitte jotain paljastuu.. Yritän kyllä kovasti lohduttautuu sillä, että viime ultrassa kätilö katto tosi tarkkaa rakennetta ja sillo kyllä kuulemma kaikki juuri niiku pitääki.  Mutta välillä meinaan silti alkaa ajatella kaikkee ikävää.. Vaikka ei pitäis!

Mutta nyt tää lähtee repii olkkarista tapetteja, tällä viikolla meinattii laittaa toinenkii seinä vihdoin niin pääsee sitte laittelee vauvan huonetta tuon ultran jälkeen <3 hirmusesti syyhyttää jo, siinä on aika paljon hommaa ku seinät pitäis maalata/tapetoida ja sitten meinasin et haluun katonkin maalata valkoiseksi (tosin sen varmaan mies saa tehä, oon ite niin onneton pätkä)  ja uudesta lattiastaki haaveilen kun siellä on niin ruma muovimatto 23 vuoden takaa. :)

Jaksamisia kaikille!

 
Minulla oli tänään neuvola ja terkka sanoi, että "ensi kerralla menetkin sitten ultraan ja jos haluat saat selville kumpi sieltä on tulossa". Eli ainakin täällä Helsingissä näköjään ihan mielellään kertovat kumpi sieltä tulee :)
 
Mä todella toivon että täälläpäin kerrotaan että kumpi on tulossa.. :s
Odottanu kuin kuuta nousevaa senkin takia tuota rakenneultraa, jota vielä
tasan kaks viikkoa pitää jaksaa odotella.. :(

Viimepäivät on menny kauheassa päänsäryssä, töissä juuri ja juuri pystynyt
olemaan.. En tiedä johtuuko selästä joka on jumissa vai huonosta ilmasta
töissä vai mistä..
 
Moi!
Tämä päivä meneekin sitten lepäillessä. Aamusta käytiin lapsivasipunktiossa, ja nyt pitäis ottaa rauhallisesti. Onneksi on mummo huolehtimassa esikoisesta, äiti ei kelpaa mihinkään. Sellainen mummon pikku kulta täällä tänään... :D  Joutuivat yrittämään kahdesti punktiota, kun istukka on edessä vähän tiellä. Ei ollut kauhean mukavaa, vaan nyt se on ohi. Vatsa vähän hellänä. Toivottavasti pienellä kaikki hyvin. Tossa sohvalla makoillessa taisi myllätä ensimmäisen kerran, niin että äiti tunsi liikkeet. Ei tainnut tykätä, kun "uima-allasta" tyhjennettiin.
Meiltä viimeksi kysyttiin halutaanko tietää sukupuoli, kun esikoisesta tehtiin myös kromosomitutkimus. Ei haluttu tietää, lääkäri vaan myhäili, että hämpäs tietää varmasti. Tälläkin kertaa luultavasti odotetaan syntymään asti. Kun olis vaan terve lapsi tulossa. Vaikka vähän mietin lasten huoneen sisustuksessa, että mitä  väriä/kuvia seinille laittais. Jos sitten joskus ovat tässä huoneessa molemmat. Ihan pinkkiä ei viittis laittaa, jos toinen onkin poika. Ja esikoinen on kiinnostunut kovasti kaikista ajopeleistä ja työkoneista, vaikka tyttö onkin, joten senkään puolesta ei mitään liian neitimäistä. Eläimiä tms ajattelin. Ollaan reivitty listat ja boordit irti ja ikkunoiden listat. Kohta saapi huone uutta maalia pintaan. :D
No, mutta taidan käydä makuuasentoon sohvalle, pitämään "päivälepoa" mummon seuraksi. Neiti nukahti päiväunille. Ja sitten keitellä kahvit....
 
Täällä meni pari päivää sitten ensinmäinen kolmas rikki. :)
Maha on kyllä kasvanu sen verran että aika varmasti ois poika tulossa.. ns. poika maha =)
Varmuus asiaanhan selviää sitten maaliskuun 14päivä kun rakenne-ultra.
Nyt on ruennu tuntuhan mahassa enemmän kuplintaa. :) 

Täällä ollut nyt reilu viikon lähemmäs 20astetta pakkasta, ja välillä väh enemmänki.
Nyt sitte ollaanki ainaki pari päivää sairaslomalla flunssan, yskän ja kuumeen takia.
Tätä sitä vähä ollaan "pelättykki" et sairastunko vaiko en. Ei uskalla hirveästi syödä mtn lääkkeitä.. pitää vaan koittaa juoda paljon vitamiineja ja pysyä vällyjen välissä.
Olo ei ole mikään mahtava, voin kertoa. 

Ollaan tässä  mietitty ukon kans jos lähtisimmä käymään ulkomailla lomalla vielä kun voi =) 
Täytyy keskustella ensi viikolla vain neuvolassa asiasta että pystyn varmasti lentämään. 
Ettei tulisi sitten mitään komplikaatioita. Luin ainakin netistä että lento kannattaa suunnitella keskiraskauden paikkeille ( eli 14-28vko:lle ). Olisi tässä sitten onneksi viellä aikaa lähteäkki käyhä jossain, jos vain pikkunen päästää äipän lentoon :)

Mutta koittakaahan nyt pukeuhutua vain lämpimästä, etenkin massun kohilta!
Voimia kaikille! =)
 
Heippa kaikille :D

Täällä vietellään sairaslomaa kovien kipujen takia. Oon ravannu lääkärissä viikon verran, neuvola lääkärilläkin, ja syytä ei ole löytynyt. Nyt sitten päädyttiin siihen että kyseessä voi olla kolme eri vaihtoehtoa. Joko mulla on "kohdun kannattimet" liian löysällä ja ne aiheuttavat kovaa kipua nostaessa tavaroita ja välillä liikkuessakin. Toinen vaihtoehto on suonikohjut jossain syvällä sisällä mitkä voivat aiheuttaa kivun. Tai sitten kyseessä voi vielä olla kypsymiskivut. Nyt sitten ollaan ihan varovaisia ja lepäillään vain. Poika hoidossa mummillaan ja mun pitäis jotenkin osata vaan relata kotona. En tiedä mitä se sellainen enää on :D 
Tajusin etten oo ollut yksin kotona sen jälkeen kun poika on syntynyt. Tää on ihan kummallista. Yrittänyt vain tappaa aikaa ja odottanut että mies tulee kotiin pojan kanssa. Äidillä niin kova ikävä :(

Jenska9: ai sielläkin saikkua, ei kiva :(

lissu82: oon niin kateellinen kun joltain löytyy noin paljon kärsivällisyyttä tuon sukupuoli asian kanssa. Onhan se tottakai niin että kunhan on terve niin se on pääasia. Mutta olen itse niin malttamaton etten jaksa syntymään saakka odotella :D 

klik: täällä odotellaan myös rakenneultraa niin kovasti!! 


 
Me ei esikoisesta tiedetty ennen kuin syntyi, että oliko tyttö vai poika. Tyttöaavistus oli, kun ultrassa kätilö sanoi, että voisi olla tyttö, mutta koska ei varmaksi sanonut, niin me mentiin loppuun saakka "tietämättöminä". Tyttö siis tuli. Nytkään ei sen kummmemmin ajateltu lähteä selvittelemään, että kumpi tulee, jos rakenneultrassa selviää, niin ok, mutta jos ei, niin sitten voidaan kyllä odottaa kesään :) Meille on todellakin ihan sama, kumpi siellä on; tytöstä olis meidän esikoisneidille enemmän "iloa" kun pojasta, mutta toisaalta meillä on jo yksi tyttö, joten poikakin olisi tervetullut. Eli siis lopputuloksena, ihan sama. Vaatteitakaan tuskin tulee osettua kamalasti ennakkoon, kun on ennestään jo paljon molemmille sopivia pieniä kokoja. joskin esikoinen meni ensimmäiset kuukautensa melkein vain vaipassa ja jossain bodyssa, kun oli niin kuuma...!! Huonettakaan ei tarvitse laittaa, tulokas kun kuitenkin nukkuu meidän huoneessa ja sieltä sitten aikanaan siirtyy isosiskon huoneeseen.

Mä en oo vielä tuntenu liikkeitä, ainakaan varmasti. Esikoisesta tunsin vasta siinä rakenneultran aikoihin, saa nähdä tuntuuko tästä tyypistä jo aiemmin.

Tsemppiä kaikille sairaslomalaisille! Mä painelen nyt sänkyyn, väsyttää iltasin niin hirveesti.
 
Tärkeintähän on tietty, että lapsi on terve.
Tai niin kun äitini tapaa aina sanoa, että kunhan kymmenen varvasta
ja kymmenen sormea on :D
Mutta kyllä mä niiiiiiin mielelläni kuulen kumpi sieltä on tulossa,
onko se tyttö vai poika, on mulle yhdentekevä mutta tietää
haluaisin kuitenkin.

Tänään olis sitten aika hierojalle elämäni ensimmäistä kertaa :o
Pakko koittaa jos siitä olis apua selkään ja sitä kautta noihin
pääkipuihin..

On muuten ilmennyt uusi himo, Kaalilaatikko, näkkileipä ja jaffa!
Ja kaikkia näitä sekasin, pakkopakkopakkopakko saada jokapvä.. :S
Mies alkaa hieman kyllästyä kun haluan aina syödä kaalilaatikkoa :D

Onko muilla ilmenny uudenlaisia himoja?

ja täällä ei vieläkään niitä liikkeitä tunnu.. :(
 
MAMMAT HOI!

Nyt mä tarvin teijän apua/mielipidettä. 
Itse olen kahen vaiheilla kerronko raskaudestani työpaikalla vaiko en?
Työnantajani eivät ole mtn maailman lapsirakkaimpia ihmisiä. ( jo se että jäin nyt 2pv:ks kotiin sairastamaan oli nii kauhia paikka heille).

Mutta, kun miettii että työsopimukseni kestää ks. paikassa huhtikuun loppuun saakka. Jolloin laskettuun aikaan  olisi aikaa vielä 2,5kk. 
Joten siinä mielessä heidän ei tarvitsisi tietää. mutta taas toisaalta kun työni on hieman raskaamman oloista välillä. Tarjoilijana lounasravintolassa, jossa työni on iltavuoropainoitteinen. Kun siellä saa ravata ees taas ja kun ei ne kalja-/yms korit ole mtn kevyitä kuitenkaan. 

Toisaalta olen miettinyt että ehkä helpompi minunki olisi olla töissä ( EHKÄ) jos he tietäisivät, olisi helpompi sopia kaiken maailman neuvolakäynneistä yms yms. 
mutta mutta.... 

PS. Olin lauantaina ilta/yövuorossa, eräs vanha tuttuni kysyi minulta että olenko paksuna..... tuumas että mun mahassa on sellainen pieni kumpu josta hän ajatteli asian.... 
Olin vain syönyt hyvin =)
(ks. oli hlö josta en juurikaan koskaan ole välittänyt/on kauhia juorukello)
 
jenska9: Hankala tilanne varmasti, ite varmaan kertoisin. Koska ei sitä halua turhaa itteään ja vauvaa rasittaa, varsinkin jos on raskaita nostelemisia yms. Pystyy sitten surutta sopimaan muiden kanssa ettei hoida semmosia juttuja. Mulle nimittäin jo neuvolassa sanottii että ei mielellään enää sais kannella painavia. Mutta kuulostaa ikäviltä nuo työnantajat :(

Mua itteeki jänskätti kertoo, onneks tuo pomo sattuu olee tosi lapsirakas ja ymmärtäväinen.

Mulla alkaa jo nyt olee maha tiellä töissä..
  Saas nähdä miten kevään aikana. Onneksi se mun äitiysloman sijainen tulee harjottelemaan jo huhtikuussa niin ei tartte tehä 12 tuntisii päiviä pääsiäisen ja äitienpäivän aikaan.

Mun pitäis järkätä mun yhdelle kohta synnyttävälle kaverille vauvajuhlat tässä helmikuussa :P
Meinasitteko ite jotain semmosia ? Mie ainaki haluun ite jotku järkätä jos ei kaverit meinannu :)

Sairaslomalaisille pikaisia paranemisia! Mä toivottavasti välttyisin taudeilta, tähän mennessä ainaki pysyny poissa. :)
 
Kyllä mä suosittelisin jenska9 kertomaan töissä, kuitenkin vaikka sun
työsuhde loppuu ennen kun äitiysloma alkaa..
Ja varsinkin jos sun tarvii nostella raskaita asioita jne..

Ja kyllähän se sitten alkaa näkyä ennen pitkää se raskaus ja
varmasti arvaavat..
 
Tänään sai paljolti mielenrauhaa kun oli neuvola käynti. Vaikka vauvaa en
nähnyt, niin sain kuulla pienen sydämen sykkivän <3 Tietty silti jaksaa aina
mietityttää miksei mitää liikkeitä oo vielä tuntunu mutta tuo nyt lohdutti
että siellä hyvin jaksellaan.. Tosin neuvolantätikin sanoi että nyt niitä liikkeitä
normaalisti saa alkaa oikeesti odottelemaa.. :)

Ja verenpaine on pysyny alhaalla, kiitos siitä kuuluu kyllä tupakin lopettamiselle..
(lopettanut siis heti jo raskauden alussa).. Ennen raskautta oli verenpaine
vaarallisen koholla ja peloiteltiin jo lääkkeillä jne..

Vielä piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkä viikko pitäis jaksaa rakenneultraa odotella, mutta
viikko menee nopiaa.. Toivottavasti.. :)


Kuinkas muiden mammojen helmikuu on pyörähtänyt käyntiin?

Mukavaa viikkoa kaikille.
 
Takaisin
Top