Tammikuun poksahtelut! <3

Heidh: Ei oo ollut mut kyllä tuo on nyt supistuksia tai jotain synntyksen mahdollista alkamista:) Mutta varmaan vasta ku alkaa olla tosissaan tukala olo kannattaa soitella synnärille:)Joillaki siis supistukset tuntuu vaan selässä ja muistaakseni ekan aikana itelläki se pahin kipu oli just seläs:) 
 
Yöllä meni ohitte mutta oli kyllä ilkeetä olla kun selkä oli ihan tulessa ja mikään asento ei hyvä. Tänään välillä tullut taas selän polttelua ja menkkamaista kipua mutta mennyt sitten ohitte. Toivotaan että pian tulisi, ei malta enää odottaa!
 
Mulla ollu tota polttelua ja säännöllisiä supituksia jo joulusta asti ja saanu kärsiä niistä ja tää ei vaan silti tule... 
 
Mulla jotenki semmoi fiilis tullu että ei tää kyllä tuolta tuu vasta ku reippaasti la:n jälkeen:o en tiiä mistä tommonen oli kummunnut mutta jotenkin ei osaa ajatella että tulisi ensi viikon aikana.. ei mulla mitää tuntemuksiakaa ihmeemmin oo ollu kun tuo paineent tunne ja alaselän polttelu sillon yks pv. sekä tietty ne hemmetinmoiset vihlonnat alhana mutta.. :/ saas nähdä.
 
Mulla juilinu tämän illan lonkassa ja selän puolella eka kertaa ja sellanen "menkkamainen kipu", mut edelleenkin vahva usko, että aikasintaan laskettuun aikaan syntyy... eli pari viikkoa vielä...
 
Mulla eilen oli vissiin ihan kunnon supistus! tai voisin kuvitella että oli, oli niin tuskasta mutta meni kyllä sitten ohi, ja sen jälkeen vasen jalka oliki ihan muussia, vihlo ja poltti pitkin reittä ja oikeen jomotti kunnolla, oli pakko kävellä ja vähä pompsahdella jos ois auttanut.. Mutta joo helpompi ajatella että menee yli ja viim. 3 viikon päästä tulee kun että joka ilta ajattelee josko nyt ja aamulla herää pettyneenä ettei vieläkään.. :/ 
 
mulla iski oikein perinteinen tammiflunssa tähän odottelun päälle, prkl :/ mistä lie tullut, en oo liiemmin ihmisiä tapaillut. kuumetta ei sentään ole, mut viime yönä kurkku oli kipeä ja piti hakee panadolia et saa nukuttua loppuyön. vauva ei asiaa parantanut, vaan riehui ja potki mahassa melkei koko yön ja aamulla aloitti jo kuudelta uusintakierroksen.

mulla puutui eilen kumpikin jalka vuorotellen, varmaan vauva köllöttelee jonkun hermon päällä ja on muutenkin jo niin alhaalla, että välillä tuntuu kuin joku pistelisi alakertaa veitsillä. joku puolitoista viikkoa se ois mullaki siihen et menee oikeasti yliaikaiseksi, joten ei auta muu kuin odotella ja miettiä muita juttuja.
 
Sympatiat sulle della_79, toivottavasti ei tuu paha flunssa. Ystäväni synnytti kovassa räkätaudissa ja se ei kuulemma ollut kovin hauskaa. Paranemista!

Mun suurin huolenaihe on tällä hetkellä se, että jos vauva syntyy torstain jälkeen niin siitä ei tulekaan kaurista. Uskon horoskooppimerkkien perusluonne-kuvauksiin (en lue viikkohoroskooppeja tms.) ja kauris olis ollut meidän kannalta niin hyvä. Vesimiehen kanssa ei kumpikaan, mies tai minä, olla samalla aaltopituudella. Voivoi.. Mitähän sitä vielä keksis vauvan vauhdittamiseksi..? Saunomiset, siivoukset ja seksi on jo kokeiltu. Tilasin illaksi hierojan, ehkä se voisi auttaa - toivottavasti selkäkipuihin ainakin!

 
Täälläkin viikko oltu hirveässä flunssassa ja nyt pikkuhiljaa helpotttaa. Yskiminen oli kyllä niin tuskaa ja kävi jo vasempaan kylkeenki pistää! ja öisin ei saaanut nukutta. della_79 toivottavasti selviät ihan pikku nuhasella, ei oo herkkua olla kipeenä, varsinkaan raskaana. 
 
Heippa,

täällä kyllä joka aamu herätään pettyneenä vaikka kuinka yrittää asennoitua eri tavalla :/

Nyt sitten lauantain alkoi armoton kipu häpyluussa.. liikkuminen sattuu ihan sairaasti.. kivuista huolimatta, hampaat irvessä olen lenkkeillyt mitä hissukseen pääsen... ja sitten vielä nyt ensimmäistä kertaa raskauden aikana, kärsin ummetuksesta.. huh :/ Olo ei todellakaan enää ole mukava...

Nautiskelija: Saunat, siivoilut, tarpominen umpihangessa ja seksiä kolmena peräkkäisenä iltana koitettu myös.. ei tule, niin ei tule... :/
Minä mietin akupunktiota... auttaisiko ?? en ole koskaan käynyt..

Della79: Paranemisia ! c-vitaminiia paljon ja lepoa...
 
Täällä myös vähän sama et joka aamu herää pettyneenä vaikka kuinka yrittäis ajatella et tulee kun on tullakseen. Mut edelleen musta tuntuu et tää ei tuu ku käynnistämällä jos silläkää varsinki ku just joka ilta aattelee et josko ens yönä.

Meillä tuo seksi on nyt jääny kokeilematta mut kaikkee muuta kyl kokeiltu.esim.omatoimisesti vyöhyketerapiaa en tiedä olisko siitä vähä apua mut ei silti tarpeeksi :/ Eilen myös laskin pojan kanssa rattikelkalla mäestä mut ei apua siitäkään tuntuu et tulee vaan paikat kipeeksi. Niinpä tänään on jotenki sellanen olo et en halua liikkua mihinnkää pihalla voin sen verran pistäytyä et laitan pojan nukkumaan(nukkuu vielä pihalla vaunuissa)mutta muuten kyl huvittais vaan lötkötellä sisällä.

Huomenna olis sit äippäpolin aika ja nyt oon sitä mieltä et tosiaan toivoisin käynnistystä koska luulen et ei se tilanne oo ens viikolla sen kummempi niin mielummin nyt ku yli viikon päästä.Kivutkin alkaa selässä ja alapäässä olla sitä luokkaa et kaikki  voimat mene enkä jaksakkaa sit synnyttää ku se aika tulee:/

Mut tsemppiä muillekkin koitetaan sinnitellä viimeiset viikot!
 
Täällä nautiskellaan kodin laittamisesta, järjestelystä. Eilen sain laitettua vauvalle sänkyn, maalaisromantiikkaa <3  Tietysti myös fiilistellään, että kohta hän on täällä, viimeistään ystävänpäivän tienoilla emoticon

Yöt on ollut tosi hikisiä ja maitoa valuu niin, että sänky kastuu, joka aamu on mentävä ensimmäisenä suihkuun. Täytys jaksaa pitää yöllä liivejä niin olisi kuivempi sänky.
Mites muilla vielä odottavilla, tuleeko jo maitoa?

 
mulla ei oo tullu maitoa (vielä) ollenkaan, mut yöt on muuten vain vaikeita. vauva on RT ja vauvan selkä on ilmeisemmin vasemmalla puolella ja jaloilla potkitaan sitten oikeaa kylkeä ja ylöspäin. saan nukuttua paremmin vasemmalla kyljellä, mut siinäkin on asennossa muokkaamista, koska tuntuu, että vauva jotenkin valuu ihan kiinni kylkeen ja sitten painaa jo vasenta lonkkaa. oon mä kuitenkin jossai kohtaa nukahtanu, mut haastavaa siitä on tehty.
 
della_79: Mullakin ilmeisesti flunssa meinaa nostaa päätään: eilisen ja tämän päivän niistelly nenää, vaikkei ole onneks vielä tukossa, mut sit on tää pään jomotus, joka alko viime yönä.. mein neuvolatäti sano, että voin ottaa jopa 6x500mg paramaxia päivän aikaan tarvittaessa.. no kolme oonkin jo tänään sit ottanu. :/ Kunpa tää nyt ei olis mitään flunssaa vaan pelkkä päänsärky väärästä nukkuma-asennosta. :S

Itelläkin hirmu horror-mielikuva siitä, et just tulis kipeeks näin lopuksi ja sit synnyttämään kovassa kuumeessa etc. Eaw! :(
 
Paljon voimia teille kaikille odottamiseen! Mulla alkoi lapsivedet tihkumaan kun kävin lenkille, tein niin monta kyykkyhyppyä kuin pystyin ja harrastettiin seksiä. No tosin mistä noista tietää et auttaako mikään vai tuleeko sitku on sen aika. 
 
Moikka!!

Täällä sama juttu joka aamu herään pettyneenä vaik kuinka yritän ajatella sen niin, että tulee kun on tullakseen.. =/ Ja täällä kokeiltu kans kaikki mahdolliset keinot no ehkä se joskus.. Ei vaa enää yhtää huvittais käydä neuvolassa tosin en oo missää vaihees erityisemmin tykännykkää käydä siel tai siis voisin käydä vaa nopsaa tsekkaas et kaikki on kunnossa, mut ne ylimääräset läpätykset vois jättää välii.. Muuten onneks ei oo mitää vaivaa *koputtaa puuta* mut sängys liikkuminen on tuskaa kun tuntuu et häpyluuhun isketään puukko joka kerta ku liikun.
 
jotenki Snorbe jaan sun kans nuo tunteet. neuvolassa ei paljoo kiinnostaisi käydä, siellä ei tapahdu mitään uutta ja ainoa positiivinen juttu on et kuunnellaan sydänääniä. mä joudun vielä kerran käymään neuvolassa, koska konsultoitu lääkäri oli kuulemma sitä mieltä, että verenpainetta seurataan vielä neuvolassa 2 krt viikossa. eli seuraava neuvola pe. mun mies ja terkkari oli positiivisia, ettei ehkä aikaa tarviis käyttää, mut mä oon negatiivinen ja pessimistinen (eli siis realisti) ja sanoin, et eiköhän me tulla sit taas pe.

mulla "tulee puukkoa" alakertaan sillon ku yritän kävellä, välillä ei onnistu kauppareissukaan eikä kotona sohvasta muualle siirtyminen. yö on tuskaa, kun oon tän flunssan takia niin tukossa, että joudun pitää tyynyn seinää vasten ja unet on sit 1-2 tuntia kerrallaan.
 
Juuh, eihän siellä neuvolassa mitään kyllä tapahdu, mulla ensi maanantaina seuraava vasta... Toivo elää... jos ei tarvitsisi mennä sinne.

Mulla nää litoskivut jotka alkoi pari päivää sitten, ovat aika jäätäviä...

Sinnikkäästi olin kuitenkin kaupungilla tänään ostoksilla melkein 4 tuntia. Tulee vaan kalliiksi tää odottaminen.. tulee osteltua vauvallekin koko ajan lisää vaatetta :D Polarn o pyretilläkin oli ale vielä, niin olihan sieltä pakko ostaa vielä taas vauvalle raitaa... Olen täysin hurahtanut heidän raitamallistoon...

Tsemppiä kaikille jotka vielä odottavat... vaikka todella pitkäpiimäisiä nämä viimeiset päivät ovat !
 
Moimoi taas!

Voipi mennä yksinkeskusteluks täällä lopulta, kun oon ihan vikapäivillä tammikuuta synnyttämässä.. mut laittakaahan viestiä jo lapsenne saaneetkin tänne muiden synnyttämättömien ohella? Ois se mukava jatkossakin yhteyttä pidellä tätä kautta ja saa paljon apua kokeneemmilta jne tiedon jakoa.

Koiran kohtuleikkauksesta nyt viikko takana ja koiramme hieman taantunut kun on ollut kipuja ja aggressiivisuutta ollut ilmassa. Niinpä olen rauhotellut ja rajaillut koiramme tiloja, jottei olisi äristävää paljoa ja lepäisi. Liikuntaa tässä aletaan hiljalleen lisäämään, kuria kanssa ja sitten vasta tuota hellyyttä .. paapottua tuli melkeinpä liikaa leikkauksen jälkeen ja tuli kyllä huomattua, ettei suoraan ilman liikuntaa+kuria paapominen tee koiralle hyvää. Lellitty koira = ongelmia luvassa. Mut kyllä ajan kanssa alkaa varmana tokenemaan.

Ihanat kelit muutes ollu lähipäivinä! Pakkasta sopevasti, ei liikaa.. eilen käytiin mieheni ja koiramme kanssa lenkillä puol tuntia ja piristi kummasti! Vois tulla kyl yhteinen harrastus miehen kanssa tosta lenkkeilystä.. :) Eka kertaa kävästiin koskaan yhdessä lenkillä. ^^
 
Takaisin
Top