Tammikuun poksahtelut! <3

Täälläkin vahvaa turhautumista... Joulukuun puolesta välistä on lääkärissä varoteltu et lähtö voi tulla koska vaan, joopa, ens vkolla on laskettuaika ja varmasti mennään sen yli...  Kipeitä supistuksia on tullu vaikka kuinka kauan, mut epäsäännöllisinä lähinnä tai jos on ollu säännöllisiä, nii aina kun ollaan alettu suunnittelemaan synnärille lähtöö nii ne on loppunu ku seinään. Ja juu tosiaan pari vkoa sitten lääkärissä paikat oli auki sen n.3cm, no jospa se nyt edes sitä meinais et synnytys sujuu nopeesti, jotain lohtua. :D esikoisen kanssa ku meni se n.18h...
No nyt mennään sillä ajatuksella et kyssille mennään ens perjantaina lasketullaajalla äippäpolin kontrolliin, se tuntuu nyt todennäkösemmältä kun se et tulee sitä ennen synnärille lähtö.
 
Haaaaaaukotuuuus ja tervehdys siihen perään :)
Meillä täällä juhlitaan tänään kolmeviikkos-synttäreitä. Itse oon melkeempä heti synnytyksen jälkeen ollut fyysisesti ihan sama vanha itseni, lukuunottamatta niitä muutamaa itsesulavaa tikkiä :) 

Pari viime yötä mennyt pikkukääröä kaksiota ympäriinsä kuljetellessa, en tiiä johtuuko D-vitamiinista vai mistä mutta maha nyt tosi pahana. Itse en oo mitään normaalista poikkeavaa syönyt, no nuo masujutut on yks iso kysymysmerkki ja ikävä kyllä melkosen vauva-arkeen kuuluva juttu.

Mä olen äiti, ihan hullua <3 Rankkaa itselle ja parisuhteelle mutta kuitenkin samalla niin ihanaa ja antavaa.

Ja hei nyt kaikki lumen peräänkuuluttajat, NYT SIT TULEE :) Ainakin täällä Helsingissä ja vielä ihan meren äärellä kun asutaan.

Odottajille lähetän tsemmpihalit ja muistutan että nää on niitä viimehetkiä mitä saatte kumppanin kanssa viettää kahden, nauttikaa niistä!! Pian teillekin muuttaa pieni muukalainen <3
 
tappuraa: Tsemiä sinullekin.. se on just noin, että jos kaikki totee et syntyy etukäteen, niin varmana syntyy johonkin käynnistykseen ja sit taas jos aattelee et no se syntyy sit vasta käynnistykseen, niin se syntyy etuajassa? Emt.. mulle sanottu just et syntys viimestään LA, niin ei muuten varmana synny, vaan käynnistykseen.... :D

Peikko-12: Mulla muutes D-vitamiini itelläni - kun joskus söin kuuria - kovetti mahan tosi helposti. En tiiä sit miten lapsi reagoi niihin.. hm.. mut mitäs mitäs.. miten toi puklautus ym jutut toimii? Pitää varmaan aina puklauttaa ruuan päälle ym, että helpottaa oloja? (huomaa et ekaa ootan)

Peikko-12: Aattelin itekin, et jos täs vielä tekis jotain hemmottelujuttuja kotosalla kun on aikaa olla ihan vaan kahden miehen kanssa ja muutenkin.. vois vaikka jotain pientä lomailua aatella ym lähiympäristössä... ^^ Et ei aina vaan aattelis sitä tulevaa synnytystä. Heh...
 
Me ostettiin D-vitamiinitipoiksi Gefilusta, eli siinä maitohappobakteeri samassa, pitäs auttaa masuvaivoihin ja ehkästä niitä D-vitamiinista mahdollisesti tulevia. Poika on tosi hanakka syömään ja mä röyhtäyttelen välillä kesken ruokailun kun oikeen kuulee miten ahnehtiessaan haukkoo toisinaan ilmaa. Myös masu- ja selkähierontaa ja jalkajumppaa joka päivä. Itse vältän ruokia joista itellä maha sanois sanottavansa ja mausteita oon hiukka vähentäny. Meillä ei tuu puklua juuri yhtään, oisko kaksi kertaa puklannu. Taitaa mennä melkosen hyvin rakennusmateriaaliksi ja loput tulla toisesta päästä :D

Tuomitkaa mut huonoksi äidiksi tai itsekkääksi mutta mä oon kyllä hemmotellu jo itseäni vaikka vauva vasta 3 viikkoa. Joka torstai käyn mammavartin saunassa ennen miestä kun meillä on saunavuoro ja silloin tällöin lenkitän koiran illalla, tarvitsee hänkin äiti & poika - aikaa :) Ja tänään olin aivan kamala, olin 1,5h pois kotoota kun laitatin ripsipidennyksen. Turhamaisuutta sanoo joku mutta mulle se oli pieni oma hetki joka ei tee minusta huonoa äitä OMASTA mielestäni :) On kauheeta lukea netistä kun tuomitaan ettei ois pitänyt edes saada vauvaa jos sen kanssa ei ole valmis olemaan 24/7, mä en itse henkilökohtaisesti ole sitä mieltä että äiti ei voisi silloin tällöin olla poissa vauvan luota tuntia tai paria. Isä on ihan yhtä lailla vauvan vanhempi eikä vauva ole hoidossa kun on isänsä kanssa. En haluais olla kiinnostunut siitä mitä muut mustä äitinä ajattelee mutta kyllähän se aina kaivertaa jos joku kovin sanoin niinkin sydämen asiaa kuin äitiyttä arvostelee.

Tulipa vähän vuodatusta :D
 
Peikko-12: mä sain aikanaan hirveän ryöpytyksen yhdeltä "kaverilta", kun menin kertomaan hänelle, että pyysin siskoni kanssa ravintolassa pöytää mahdollisimman kaukaa lapsiperheistä ja leikkialueesta. "kaverin" mielestä olin huono äiti, koska mun mieleen edes tuli sellasta. puolustin itseäni ja siskoni säesti asiassa, ettei ole mitenkään väärin haluta joskus omaa aikaa ja myöntää itselleen ja muille, että haluaa olla joskus välillä muutakin kuin äiti. mun mielestä lapsen saaminen ei vie pois sitä ihmistä, mikä on ollut ennen äidiksi tuloa ja toisekseen, voihan vauva välillä viettää laatuaikaa isänsä/isovanhempiensa/jonkun muun tärkeän aikuisen seurassa.

mun mielestä oman ajan käyttö silloin tällöin ei ole lapselta pois, vaan enemmänkin plussaa, kun äiti/isä jaksaa taas oman lyhyen ajan jälkeen paremmin panostaa vanhemmuuteen ja lapsenhoitoon.
 
Peikko-12: kyllä täälläkin oon jo miettinyt että heti kun mahdollista haluan lähteä kampaajalle, ja käydä pitkästä aikaa koiran kanssa köpsöttelemässä rannassa ihan vaan kahden :D siinähän sitten olen jonkun mielestä pinnallinen mutta kyllä äitikin saa ottaa omaa aikaa yhtälailla kun isäkin! Akupunktiotakin olen suunnitellut kun mulla niskat aivan helkutin jumissa ja ainut mikä auttanut on tuo akupunktio ja siellä en nyt ole päässyt käymään ;s antaa muitten puhua mitä lystää ja tehdää itte niiku parhaalta tuntuu ! :)

Ainiin! Täällä ehkä tunti sitten jos nyt ehkä kaiketi ensisynnyttäjänä tunnistanut oikein meni lapsivesiä!! soitin synnärille ja kuuteen mennessä pitää käyä tarkistuttaan tilanne ellei supistukset ala. hitsi että kävi jännittään, kädet tärisee ! 
 
ja täällä taas valvotaan. eka oli hirveät alamaha-/liitoskivut ehkä jopa supistuksia, joita tuli kohtuutiiviisti ja sit ne meni pois. aattelin jo, että seurailen tilannetta pari tuntia ja kellottelen, mutta sitten ne meni pois ja jäljelle jäi unettomuus, vessassa ravaaminen ja nälkä. en vaan viitsisi nyt alkaa syömään, vaan kokeilen kohta nukkumista.

meillä poika alkoi oksentamaan tossa yhden aikaan ja on oksentanut viimeiset kaksi tuntia lakanat ja yökkärit, toivon mukaan saa nyt nukuttua. aattelin tässä aikani kuluksi laittaa opettajalle viestiä netin kautta, ettei poika mene kouluun tänään. tässä tilanteessa en nyt sit toivokaan, että vauva vielä syntyisi tai jos syntyy, toivon, että mut pidettäis viikonlopun yli sairaalassa. kämppä haisee oksennukselle ja mä taas haistan kaiken, vähän niinkuin silloin alkuraskaudesta.

kohta pitää herätä, tarkalleen ottaen puoli kasilta, koska ysiltä on neuvola, sit mennään viemään verokortti kelaan, postit laatikkoon ja kauppaan. ja päivän h-hetki on et pääsen varaamaan ajan yliaikakontrolliin. kaipa ne haluaa aikaa varatessa kuulla tän kaiken, mitä vaivoja on (kutina on nyt sit taas jatkunut yhtä ärhäkkänä kuin viikko, pari sitten. en uskaltanut syödä allergialääkkeitä, koska tuoteselosteessa ne selkeästi kiellettiin raskaanaolevilta; vauva painaa nyt tosi paljon alakertaa, välillä tekee ihan tosi kipeää, kun se riehuu ja mätkii nyrkeillä alamahaa ja potkii jaloilla ylämahaa) ja sit tää unettomuus.

kaipa mä taas nukun tänään päikkärit, vaikkei siitäkään oo mitään hyötyä. nukuin mä eilen/tänäänkin aamupäivällä ja sit vielä meinasin nukahtaa emmerdalen aikaan, mutta pakottauduin pysymään hereillä. eipä niistäkään ollu hyötyä, enhän mä oo vielä edes nukkunu tälle yölle minuuttiakaan.

ehkä mä sittenkin toivontoivontoivon, että tää ois kohta ohi.
 
Lapsivedethän ne oli mitkä meni. Käyrillä oltiin sairaalassa melkein tunti ja tultiiin kotiin odottaa supistuksia kun niitä oli niin harvakseltaan sairaalalla eikä kyllä tuntuneetkaan missään. Nyt sitten odotellaan :) jospa nyytin saisi jo tänään tai huomenna tälle puolelle :)
 
Peikko-12: Musta tollaset hemmottelut tekee susta edelleen yhtä arvokkaan äidin kun kuka tahansa muukaan! Miksi? Koska jokaisen ihmisen pitää olla itsekäs ja jokaisella ihmisellä pitää olla myös omaa aikaa, jotta jaksaa päivästä toiseen - lapsen hoito on raskasta ja sen vastapainoksi jokainen tarvitsee pientä hemmottelua. Eli ei tossa ole musta ainakaan mitään väärää. :) Ite ihan kanssa aattelin välistä olla itsekäs joitakin hetkiä ja se on oikein! Sillä ajatuksella, kunhan muutkin perheessä saavat olla välistä itsekkäitä ja heillä on yhtä lailla omaa aikaa. Tyhmiä/kokemattomia? tollaset ihmiset.. musta tuntuu, että monesti jos lukee jotain keskustelupalstoja, niin sinne osallistuu sellaset kaverit, joilla ei edes tosiasiassa ole kokemusta elämäntilanteista.. tai jos ovat äitejä, niin ovat ehkä liikaakin sitten kiinni omassa lapsessaan? Emt..

della_79: Veit sanat suustani.

Itekin oikein odotan sitä hetkeä, kun alkaa synnytyksen jälkeen taas jaksaa juosta/lenkkeillä koiran kanssa välistä ihan kaksistaankin!

heidh: Paljon tsemppiä jos(KUN) tulee synnytykseen lähtö ;)..

Pariin yöhön ei ole ollu mitään.. en jaksa ees miettiä millon syntyy. Mut se oli niiiiiiiiiiiiiiiiin rasittava tunne kun supistukset loppu kun seinään ja sit se nälkä tuli.. ja siis siinä oli niistä supistuksista niin innossaan, et jos synnytys oliskin ihan jo ekoista kipeistä ohi. :D :) No ei tietenkään.

Ihana kyl pakko sanoa, että on saanut unen päästä parina viime yönä kiinni ihan kunnolla. :/ Tosi rasittavaa jos nukkuu huonosti yön, niin koko päivä on pilalla.. varsinkin kun koko ajan haluis kaikenlaista kotiaskaretta aherrella... :&

Eikun hyviä vointeja kaikille loppuraskauteen ja jo mammoille.. mä lähdenkin tästä kaupoille. :)
 
Meillä on ainakin jo isännän kanssa sovittu että päästää mut kerran päivässä itsekseni happihyppelylle pihalle.Vaikka vaan postilaatikolle kävelisi rauhassa.Mä oon ainakin sitä mieltä että paremmin sen pienen kanssa jaksaa kun saa vähän tuuletella aivojaan yksinään :) Onneks on tuommonen mies joka oikeesti tuntuu ymmärtävän sen.Ikävä kyllä jotkut ei..kaverillani kaksi  pientä ja saa melkee itku kurkussa olla ennenkun mies ymmärtää auttaa :(
Täällä ei tapahdu yhtään mitään!Niinhän se tosiaan näyttää menevän että kun siellä synnytysarviossakin sanottiin että varmasti tulee ajoissa niin täällä sitä nyt sitten vielä ollaan ja odotellaan että edes yks supistus tuntuis jossain!Tällä viikolla oon siivonnu,tehny lumitöitä,eilen äiteellä saunomassa oikeen olan takaa eikä pienintä vihlaisuakaan.Vaavi näyttää viihtyvän vielä paremmin masussa vaan :) No kasvakoon sitten.Jännittää vaan että jos meinaa viihtyä masussa vielä viikkokaupalla niin minkä kokosta sitä sitten saa punkea maailmaan...Vaavin isi painoi syntyessään reippasti yli 5 kiloa..puhhuh..Anopille täydet ihailut :)
 
Peikko-12: Et sie oo yhtään itsekäs! Eli täältäkään ei tuomiota tule! :D Kyllä täälläkin on omaa aikaa otettu. Tosin ihan esikonkin takia täytyy välillä jättää vauva isin hoitoon, ja käydä esikon kanssa hetki kahden keskistäkin aikaa viettämässä. Ja mies mielellään vauvaa hoitaa itsekin. Juuri äsken sanoi, että ensi viikolle voisin kampaajalle varailla aikaa, kun oon pitkään puhunu, et pitäis käydä. Hän ois sit sen aikaa lasten kanssa.. :)

Jaksamista teille vielä odottaville! Täälläkin la koittais ensi viikolla! :O Hurja ajatella että tässä voisi vielä olla yhdessä kasassa. Poikakin täytti eilen jo 3 viikkoa! ;)
 
Jaksamisia kaikille vielä yhdessä kasassa oleville. :) Odotus palkitaan varmasti jokaisella jossakin vaiheessa. Tsemppiä loppurutistukseen!

Mä en kyllä kanssa tuomitse äitiä joka haluaa omaa aikaa.. Toiset ihmiset on erilaisia ja "tarvitsevat" sen pienen hengähdystauon arjen keskellä.. Itse en muuten ollut poissa kotoa esikoisen syntymän jälkeen muuta kuin kävin kampaajalla kerran kahdessa kuukaudessa. Tietty kauppareissuja tein yksin jotka nekin tunsin itselleni virkistäväksi tekemiseksi. Mutta itse en niinkään kaipaa sitä omaa aikaa vaan haluan että ollaan koko perhe yhdessä ja käydään vaikka lenkillä, niin tää mamma rentoutuu :D Mut jokaisella oma tyylinsä, ketään en tuomitse!
 
Sunnuntai huomenia! :) Rv 40 alkoi sitten tänään ja edelleen kasassa ollaan = lääkärien ja neuvolan veikkaukset, että syntyy viimestään laskettuun aikaan eivät kyllä taida pitää kutinsa.. olen jo henkisesti nyt tässä varautunut vielä kolmeen odotteluviikkoon. Uskon, et on se sen arvosta, että jaksaa vielä tuon 3 viikkoa.. :)

Ainut vaan, en tajua, miten naapureista lähtien ihmiset käsittää, että olisin jo synnyttänyt? Olen kaikille sanonu ja tarkotuksella oikeestaan puhunu enemmän helmikuun alusta, koska kaikkien mukaan ensisynnyttäjä synnyttää vasta lasketun ajan jälkeen. Ottaa sit päähän, kun ihmiset olettaa jo että meikäläisellä on nyytti matkassa ja hei haloo: en ole ees ilmottanu heille mitään sellasta... pimeetä porukkaa. Mut antaapa olla.. siinä sen näkee, että on paljon ihmisiä, jotka tietää enempi mun elämästä kun minä ite. Mut jees.

Elieli.. eikun odottelemaan.. pitäs kotona laitella paikkoja ja tekeminen ei varmaan tule loppumaan ainakaan tällä vuosikymmenellä...

Hyvää kuluvan viikonloppua kaikille! :)
 
aargh, nyt myös mun mies oksensi aamuyöllä :( sovittiin, että nukkuu sohvalla, josko minä varjeltuisin tolta oksutaudilta, mut saapa nähdä. oon kyllä vakaasti päättänyt mennä huomenna siihen yliaikakontrolliin ja kuulemaan tuomion, sit sen jälkeen voin vaikka oksentaa, mut sitä ennen en kyllä haluaisi. poika onneksi parani kahdessa päivässä ja pääsee leikkimään pihallekin (= laitetaan pihalle, koska toi jatkuva "ei-oo-tekemistä"-mankuminen käy sekin hermoille). onneksi tossa naapurissa asuu samanikäinen poika, joka on ilmeisesti meidän pojan paras kaveri, niin ulkoilu ei oo niin vastenmielistä :)
 
Jahas,eräpäivä
Ja sen kyllä huomaa...puhelin pirissy aamusta asti.Ihan outoa toimintaa.Heti kysellään että mikä on vointi ja tuntuuko mitään oireita.No ei niitä olllut eilenkään eikä oo nyt yhtäkkiä tänäänkään vaikka se LA onkin.. Miten toi mun toinen mummukin saa aina jotenkin päänsärkyä aikaseks kun soittaa.Se on näitä "Minä tiiän,olen kolme synnyttäny ja muutenkin olen aina oikeessa kaikessa.."-ihmisiä.Nyt kun tämä on kerran ilmesti poika niin tämä tulee sitten kolme päivää LA:n jälkeen.Ettäs tiiätte sitten. emoticon
Meijän tyttökoira on ollut muutaman päivän tosi omituinen.On se muutenkin mun perään tosi paljon mutta nyt vielä enemmän.Se on pakko olla kokoajan mun vieressä.Pihallakaan ei suostu aitauksessa olemaan vaan itkee siellä sisälle kokoajan ja yölläkin voi pari kertaa itkustella kunnes huudan sille että kaikki on hyvin mee nukkumaan vaan.Kai se on ruvennut jotain aistimaan.Voi kun aistis että ihan lähipäivinä tuolta on tulossa kaveri :) Toiveajattelua ehkä...?
 
della_79 sympatiat sulle sinne oksutaudin keskelle! Alkaa kuulostaa samalta kuin oman synnytyksen edeltävä viikko! Mies oksensi alkuviikon, poika torstaina ja perjantaina ripuloi hirveästi ja vaikka kuinka pesin käsiä ja laitoin käsidesiä, itsekin perjantaina sain sen taudin ja siitäpä sitä sitten lähdettiinkin synnyttämään, KIPEÄNÄ! Mutta kaikki meni onneksi hyvin loppujen lopuksi.. Toivottavasti sä et saa tautia, mikään ei ole niin inhottavaa kun viimesillään olla oksennustaudissa!!!

Tsemppiä muillekin viimesille päiville/viikoille!
 
Sitä on sitten "poksahdettu" ja saatu poika kotiin :D.
Kirjoittelen synnytyskertomuksen pian mutta sen verran sanon että pirun kipeetä teki, en ehtinyt saada epiduraalia, PCB puudute ei puuduttanut oikeaa puolta lainkaan ja pikkuinen tuli avotarjonnassa. Kasvot on täynnä verenpurkaumia (siis mulla) sen järjettömän ponnistamisen ja huutamisen vuoksi... (kätilö parka).

Pikkuisen kanssa päästiin tänään jo kotiin sillä toivoin nopeaa kotiutumista. Oltiin lääkärin tarkastuksessa ja siellä oli kaikki ok joten saatiin lupa lähteä kotiin. Keskiviikkona mennään sairaalaan häntä vielä näyttämään.
 
Jihuu.Jotkut kun on kiroilleet että vau-sivusto väittää vauvan jo syntyneen niin kyllä mä ainakin sain sivuston tajuumaan että yhdessä kasassa ollaan vielä.Siirsin vaan rastin sieltä omista tiedoista minulla on lapsi-kohdasta takaisin olen raskaana-kohtaan niin heti tuli eri tekstit.Ooh...
 
mulla ei toimi tuo rastin siirto, tai siis kyllä tää sen muka tallentaa jne. mutta muutos ei ookaan pysyvä, vaan seuraavassa hetkessä mulla on taas 1 viikko ja x päivää ikäinen lapsi. joku bugi varmaan täällä, joten helpompaa on, etten käy omilla sivuilla tekee mitään, ainakaan ennen ku vauva on saatu ulos.
 
Takaisin
Top