Tammikuun poksahtelut! <3

Susq87

Näppärä viestien naputtelija
Se ois sitte meidän kuukausi! Wou! Pitkä ja rankka taival takana ja nyt ollaan jo melkein maalissa! Kohta jokaisella on ne pienet kääröt sylissä tuhisemassa! <3 Osa tosin ei malttanut tammikuulle asustella yksiössään ja näki päivän valon jo Joulukuun puolella, onnea niille kovasti! <3 Toivottavasti tuleva vuosi on kaikille hyvä ja saadaan nauttia joka hetkestä pienen ihmisen seurassa! Joten ihanaa uutta vuotta kaikille ja nyt eikun jakautumaan urakalla! ;D
 
Ihanaa, selvittiinhän sitä vuodelle 2012 yhtenä kappaleena! :) Vaikka yhtä rakas olisi varmasti pieni ollut vaikka olisi viime vuoden puolella syntynyt mutta hyvä että pääsin vuoden vaihteen yli kaikesta huolimatta.

Ja tässähän voi mennä vielä melkein kolme viikkoa ennenkuin pienokainen syntyy! Ja mulle ihan sama miten pitkään masussa viihtyy kunhan tulee valmiina maailmaan eikä alku olisi hankala sen puolesta jos liian aikaisin syntyisi. :)

Oikein vauvarikasta kuukautta meille kaikille tammimammoille. :) Osa voi mennä varmaan helmikuun puolelle mut tässä kuussa varmaan suurin osa näkee päivänvalon. :)

Omat synttärit on 28.päivä tätä kuuta, toivottavasti oma pienokainen tulee ennen sitä ulos. Tai jos ei ole tullut, kyllä se sieltä häädetään! :D

Eilisilta oli meillä rauhallinen. Käytiin saunassa ja katottiin ikkunasta ensin kun muut kyläläiset ampui rakettinsa. Itse ammuttiin siinä 19 aikaan niin että poikakin näki lähempää mitä ne on. Oli se kyl ihan ihmeissään. Loppuilta katsottiin elokuvaa sohvalla miehen kanssa vierekkäin. <3
 
Täällä myös selvitty 2012 vuoden puolelle.Uusivuosi vaihtui täälläkin suht rauhallisesti pojalle ammuttiin ensin raketteja sitten käytiin miehen kaverin tupareissa ja sieltä tultiin hiukan ennen puolta yötä poikaa hakemaan hoidosta kun oli hereillä vieä. Ajeltiin sitten pojan nukahtaessa autoon ja katseltiin kun vuosi vaihtui:)Kotona tuli sitten valvottua ja tvtä katseltua vielä jonkun aikaa.

Mielelläni olisin kyllä jo tänään lähtenyt nyyttiä hakemaan mutta eipä niin hirveesti siltä näytä.Veikkaan että ainakin keskiviikon äitipoli käynnin saan käyttää katsotaan sitten mitä ne sielä päättää:) Mutta aikomuksena kyllä on mennä tuonne lumeen rämpimään josko jotan apua olis:D kun sitä lunta ihan kivasti tuli eilisen ja yön aikana:) Jos en synnytystä käyntiin saa niin jos ees jotain tapahtuis et olis vähä suotuisampi tilanne käynnistykseen jos sitä meinaavat.

Vielä pitäis kyl ostoksilla käydä sen verran et hakis rintakumit ja tutteja ees yhden paketin kun ne pitäis sit vielä keittääkkin.Muuten alkaa kaikki olla sairaalalaukku nyt on pakkaamatta mutta vauvan vaatteet sentään oon saanu katottua nyt on sit tytöllle ja pojalle omat vaatteet laitettuna kun ei tosiaan varmaksi tiedä kumpi tulossa:)Ja kaukalokin on vielä edellisellä käyttäjällä mutta eiköhän se sit saada viimestään ku tarvitaan onhan siinä sit pari päivää vauvan synnyttyä ennenku kotiin päästään:)

Mutta nyt vaan jännityksellä mennään meidän kuuta ja katsotaan kuka milloinkin poksahtaa. Onkohan jo ryhmän ekat vauvat tälle vuotta ehtinyt syntyä;)
 
ei täälläkään mitään tapahtunut, tuolla sitä masussa jumitetaan ja riehutaan edelleen :)

meidän uudenvuodenaatto sujui rauhallisesti kotosalla, valettiin tinat ja käytiin puolenyön aikaan kävelemässä pieni mutka ulkona tähtisadetikkujen kanssa ja kateltiin ku muut ampui raketteja. meni suurin osa ajasta sisällä koiraa rauhoitellessa, se oli meinaan ihan paniikissa ja juoksenteli ympäri asuntoa ja rauhoittui viereen sohvaan  muutamaksi kymmeneksi minuutiksi, mut sit oli taas paniikki valloillaan. kissa selvisi vähän paremmin, katteli vaan ikkunasta raketteja.

meidän poika kotiutuu mummolasta varmaan loppiaisen tienoilla, joten saadaan vielä olla kahdelleen kotona ja mä saan kerättyä voimia siiheksi. vähän tietty jännittää, miten tuo mummo suhtautuu meidän tulevaan vauvaan, kyseessähän on nimittäin pojan äidinäiti, ja tää vauvajuttu voi olla herkkä paikka. näinkin jo unta, että poika tuli kotiin ja heti ilmeni, että mua oli taas haukuttu mummolassa (mitä ei oo kylläkään tapahtunut enää moneen vuoteen, kun mummo tajusi, että poika kertoo meille kyllä kaiken, mitä siellä puhutaan). me ei olla kerrottu mummolle vauvasta mitään, poika on varmaan puhunut siellä. pojan äidinisä sai kuulla joulunaikaan tulevasta vauvasta, joten saattaa hänkin puhua äidinäidille, mutta koska ovat eronneet jo kymmeniä vuosia sitten ja kummallakin on uudet puolisot, tieto ei välttämättä kulje heidän välillään. meidän mielestä vauvauutinen ei kuulu noille isovanhemmille eikä myöskään miehen vanhemman pojan äidille, joten eipä olla heille siitä tiedotettukaan, vaan muut ihmiset on hoitaneet sen tiedottamisen.
 
Tosiaan hyvää kuluvaa vuotta! :) Nyt se koitos vasta alkaakin. Itellä tosin ihan kuun lopussa la, joten saa jännittää, että vieläkö on se max 6 viikkoa jäljellä vai vähemmän? Hurjaa meininkiä.

Kerettiin maalaamaan lapsen huone viime vuoden puolella ja eilen laitettiinkin tulevalle junnulle jo kaikki valmiiksi sen omaan huoneeseen ja meidän makuuhuoneeseen, missä se tietysti aluksi meidän kanssa on. Kaikki vaatteet on pesty, silitetty, viikkailtu kaappiin ym. Ja kaikki muutkin varusteet jo pesty ja valmiina odottamassa. Enää pitää koiraa totutella varusteisiin sisällä ja sit ulkona... kun ei ole noihin kaikkiin härveleihin vielä tottunut.

Kävelykepit auttaa sit öisin tuon ex-murtuneen-häntäluun kanssa. :) Ei ole siis ollu ongelmaa päästä vessaan.. mut jos vielä 6 viikkoo pitäs samaa kaavaa jatkaa niin onhan tuo rasittavaa. :D.. Mut sitä se raskaus teettää.. ja on se sen arvosta kuitenkin hieman kärsiäkin!

Oli tosi rauhallinen uus vuos ja ihan miehen kanssa vietettiin ja sit hänen vanhempiensa luona iltaa kun asuvat tässä lähellä. Koiramme reagoi raketteihin haukkumalla sisällä, mutta kun näki raketit, haukkuminen loppui. Ulkona koiramme pelkäsi outoja ääniä ja valoja - oli ihmettelemistä, mutta lähinnä se sai olla sisällä rauhassa ja turvassa. Eli kaikki meni ihan ok.
 
Hyvää uutta vuotta kaikille emoticon

Ei vielä olla poksahdettu eli täälläkin pikkuinen vielä masussa (la 3.1.12 eli ylihuomenna, jolloin myös seuraava neuvolakäynti), mutta kovasti on jo harjoitussuppareita, kivuliaitakin...haarukset ihan tulessa. Mies on ollut nyt lomilla, mutta huomenna menee taas töihin. Kuinkas tässä pärjää ilman apuvoimia, kun ei aina pääse edes sohvalta ylös.

Eilinen oltiin ihan kotosalla ja pidettiin koirat tyytyväisenä (toinen koira sai rauhoittavia, ettei saa sydäriä). Tehtiin pidempi kävelylenkki aamupäivällä, syötiin hyvin, katteltiin telkkaria ja raketteja, yhden aikaa yöllä lämmitettiin vielä sauna emoticon

Kaikki on jo pikkuiselle valmiina, sairaalalaukut pakattuna, mutta nyt on hiukkasen alkanut jännittämään tuleva synnytys tai ne kivut (kun ei osaa yhtään kuvitella mitä tuleman pitää). Sukulaiset on ihan täpinöissä, mummot menettäneet yöunet. Saa nähdä milloin pikkuinen päättää putkahtaa maailmaan, kovasti jo odotellaan emoticon
 
Heidi-81 tuosta kivusta synnytyksessä. Kannattaa valmistautua pahimpaan mahdolliseen kipuun ja tuplata se vielä sadalla. Jos noin asennoituu niin ei tule mitään yllätyksenä ja voi olla vain positiivista kun ei ollutkaan niin kauheaa. Itse valmistauduin ekaan synnytykseen noin ja olinkin sitten yllättynyt kun kivut eivät olleetkaan noin pahat. Kipeetähän se teki, mutta ei mitään NOIN kauheeta. Kannattaa muistaa myös se, että luonto hoitaa asiansa ja mitä ei hoida niin siinä vaiheessa tulee osaava hoitohenkilökunta kuvaan.

Varmasti menee hyvin sinullakin! tsemppiä meille kaikille!!!! on tämä niin jännää aikaa ja ei malttais odottaa, että saa vauvan syliin.
 
Ihan pakko avautua ja purkaa ärtymystä sen verran, että minun korvaan on aina särähtäny pahasti tuo sana poksahtaa. Minusta se kuulostaa inhottavalta ja jotenkin jopa loukkaavalta synnyttämistä kohtaan.

Että semmosta tänä yönä. Toki jokainen sanoo, miten tahtoo, mutta kun minultakin on kysytty, että milloinka pitäis poksahtaa olen töykeästi sanonut että en koskaan.
 
Hannan, monesti miespuolisilla ja varsinkin sellasilla kellä ei ole lapsia, kysyy just tuota poksahtamista. Ja kieltämättä, nyt kun asiaa ajattelee, ei se kuulosta kovin kivalta. :/
 
Hannan + muut: Täällä sitä sitten ihan ollaan vielä "räjähdyspisteessä". :D.. Siis eihän se kivalta kuulosta. Olenkin huumorilla nyt ottanut nämä ja kommentoinut muille itseäni todelliseksi emakoksi tai norsuksi. :) Lähimmäisiltä vielä ymmärrän tollasen vitsailun, mutta kun joku puolituttu kaupassa tai muualla tulee vastaan ja kommentoi: sähän olet nyt tosi iso ja ihan räjähdyspisteessä, nii-in......
 
Mie oon kyllä kuullut kans kaikki versiot valaasta poksahteluun mut eniten ottaa päähän "joko,joko?"...
Ja mie kyl ajattelin poksahtaa tällä viikolla ;)
 
Täällä ei niinkään ärsytä jos joku kysyy koska poksahtaa vaan enemmän se kun kaikki sanoo että "hitto että oot jo iso.." päläpäläpälä.. joo mitä ne odottaa että kun oot raskaana, ei näkys missää ? Ja samoten se kun kaikki inttää että "no kumpi se nyt on" ja joka neuvolan jälkeen kyselee ja kaikki ei ees usko että neuvolassa EI meillä ultrata.. ja sitten vielä kun semmoiset kaverit alkanu inttää asioita joiden kanssa ei kiinnosta olla tekemisissä ja oletttavat heti että "kai sä sitte heti laitat viestin kun on syntyny".. olin vähän nii että jooo..ihan enste pistetää vanhemmille kun keritään ja kavereille sitte aikanaa kun on aikaa, ei mulla heti ekana oo mielessä että ainii nyt kaikille kavereille heti eka viesti.. facebookkiinkin tein sen ettei mun seinälle voi kukaa mennä mitään kirjottaan nyt jos lähtö tuleekin.
 
Heippa kaikille ja hyvää uutta vuotta 2012 !

Jännittävä ja erilainen vuosi tulossa varmasti meille kaikille :)

Meillä uusi vuosi meni rauhallisesti appivanhempien kanssa, jotka tulivat meille ja olivat sitten yötä hotellissa. Kävimme syömässä ravintolassa aattoiltana, jonka jälkeen istuimme iltaa meillä :) Rauhallisesti meni. Raketteja ammuttiin naapurustossa paljon, onneksi koiramme ei välitä raketeista, olisi muuten ollut sillä aika kurjaa... Niin paljon raketteja ihmiset ampuivat.

Kun kello lähenteli puolta yötä, täällä ainakin koettiin pienoista helpotusta :) Nyt sitten vaavi saa tulla koska haluaa ja voin siivoilla ym. paremmin.

Tuosta poksahtelu sanasta, niin onhan se aika roisi, mutta minua ei haittaa... sanon usein itse muille itsestäni usein, koskakohan halkean kahtia :D Ei kyllä sen parempi sekään.. Toki ventovierailta, jos kuulisi nuo kommentit, olisivat vähän outoja ja ei niin mukavia.
 
Mulla meni hermot kans tohon et facebookis nää puoltutut rupes kyselee joko,jokoa ja ilmota sitten jnejne...Laitoin kans seinän sillei et jos joku jotain sinne kirjottaa ni se näkyy vaan mulle ja oonki ollu joulusta asti offlines ku ärsyttää ku porukka ahistelee koko ajan...kännykkäki meinaa lentää välillä seinään mut näillä viikoilla se varmaan ahistaakin enemmän tuo joko joko kysely ku ennen laskettua aikaa tulevat kyselyt ;)
 
Mua hämmästyttää toi joko-joko-kysely. Itselle ei koskaan ole tullut mieleenkään kysellä raskaana olevilta tuollaista mutta tuntuu että etenkin mieheltä kysellään kokoajan ja jotkut epäilee että me ollaan jo suunnilleen kotona uuden vauvan kanssa ihan salaa =D

Mulle on tullut onneksi vain muutamia "noh mites menee mahan kanssa"-kyselyitä jotka ei ole ärsyttäneetkään sitten.

Huomenna on laskettu aika. Mahamörmeli laskeutui alemmaksi viime viikon keskiviikkona mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut muutoksia. Välillä tulee heikko menkkamainen fiilis, muutaman kerran päivässä. Ja tissit ovat ehkä taas vähän kasvaneet. Mutta ei mitään säännöllisiä supistuksia tai maidon pursuilua.

Väsyttää kovasti ja tuntuu että kovin pitkään ei voi olla sohvalla tai makuulla yhdessä asennossa, lonkat on jo niin holjat. Kävely on myös toooodella hidasta vaappumista =D
 
mullekin on kommentoitu mahan koosta, et huomaa kyllä et oon raskaana. mun maha vaan ei mikään suurensuuri ole, joten ei mua oo sanottu valtavaksi tai norsuksi tms. mun mies on leikillisesti kommentoinu, etten mä voi hypellä miten sattuu kun en oo enää mikään metsäpeura. sukupuolta on kyselty multakin enkä oo edes puhunut kaikille 4d-ultrasta, vaan oon selittänyt, ettei me tiedetä. osalle oonki sanonu jo, ettei ultria ole tehty elokuun jälkeen ja vain pieni osa tietää et kävin 4d-ultrassa.

mä oon säästyny jokojoko-kyselyiltä, kerroin vaan, milloin la on ja ettei se kerro mitään, vaan vauva voi tulla hetkenä minä hyvänsä. Palattuani faceen ilmoitin ensi töikseni, etten ala päivittämään mitään rv-juttuja ja laittelee maha- tai ultrakuvia sinne, mut kerron sit ku vauva on syntynyt.

mä en oo ollu henk.koht. millänikään tosta poksahdus-sanasta, käytän sitä toisinaan itsekin, koska mun kielenkäyttö on yleensäkin melko roisia. mun kaveripiirissä on aina ollu enemmän miehiä ja ronskia kieltä käyttäviä naisia, joten olen ottanut vain huumorilla lähes kaiken kommentoinnin.
 
heiluri ootko sinä joulukuisista vai onko sun tickeri väärässä? Ajattelin vaan kun eilen ollu eka päivä ja sun tickeri on jo noin pitkällä? :)

Kyllähän sitä kaikennäköstä kuulee, kyselyjä sun muita.. Mua ne ei oikeestaan oo koskaan haitannu niin et ois hermot menny mut kyllähän se pahana päivänä "ketuttaa" vietävästi.
 
Alunperin olin tammikuisissa mut se eka ultra muutti laskettua aikaa joten siirryin joulukuisiin, mut nyt siis kyllä 41+5 menossa eli tikkeri pitää paikkansa eli sit kuiteski tammikuisiin meni tämä tapaus...et sillä tässä nää joko joko kysymykset ketuttaa kun ei se tosiaan tule just siinä LA-päivänä mut porukka ei vaan tajua...ens kerralla en ilmota laskettua aikaa ni säästyy tältäki mielipahalta mitä nyt on hormonimyrskyissä tullu ;)
 
Hyvää Uutta Vuotta! Ihanaa tammikuu <3

Meidän masulainen on nyt viisi viikkoa arponut, et olisko rt vai pt. Tänään taas ollaan perätilassa. Onneksi enimmäkseen on rt. Maha on kyl iso, et ilmeisesti tilaa veivata. Aikaisemmat lapsukaiset on pysyny rt:ssä jo aikaisesta vaiheesta. Noh,onhan täs vielä aikaa. Torstaina onkin viimeinen neuvolalääkäri ja pääsee näkeen pikkusen ja hänen asentonsa.

Mulle tuli kauhee kutomis vimma ja nyt syntyy sukkia ja tossuja. Netistä löytyy ihania ideoita ja malleja.

Kiva lukea teidän kuulumisia, etenkin syntyneet ja synnytyskertomukset ovat jostakin kumman syystä nyt erityisen mielenkiintoisia ;)  <3 
 
Hei kaikille!

Täälläkin kovasti odotellaan vauvan tuloa :). Meillä siis poikkitilassa - edelleenkin, kääntöyrityksestä huolimatta. Nyt vauva on parkkeerannut tuohon navan kohdalle (pää oikeassa kyljessä). to 5.1. varmaankin viimeinen neuvola ja sitten ti 10.1. viimeinen ultra ja pe 13.1. luultavimmin sektio. Eli onpas aika "jännää", kun on jonkinlaisia päivämääriä. Laskettu aika on siis 18.1.
Viime yö meni ensimmäistä kertaa vähän erilaisemmin. Vauva painaa tuossa keskellä jonkin verran ja se vaikuttaa selkään. Kyljelleenkään ei ole hyvä olla. Mutta, ei tässä viitsi valittaa, kun raskaus on mennyt melko oireettomasti. Nyt sitten valmistaudutaan jollain tavalla ensi viikkoon. Kaikki alkaa olemaan valmiina. Sänky täytyy kasata viikonloppuna. Tänään saimme ihanat Pentikin vauvalakanat odottelemaan uutta (ensimmäistä) tulokasta.

Ihanaa odotusta kaikille tammikuisille!
 
Takaisin
Top