Tammikuun höpinät

Täällä kans ihan malttamaton. Huomenna on varhaisultra aamulla. Sit jos kaikki on hyvin niin olis jo kauhee hinku kertoa äitille tästä. Pitää vielä miehen kans jutella. Olis vaan niin kiva fiilistellä jo perheen kesken. Mies taas tuumas et odottas siihen ekaan viralliseen ultraan, kun sais kuvan tyypistä joka näyttää jo vähän vauvalta.
 
Mä luulen, että meillä on kyllä varmaan perhe täydellinen, jos tämä toinen pieni saadaan syliin asti :loudlycrying::Two-hearts:

Olen aina oikeastaan haaveillut kahdesta lapsesta (ja mies samoin). Toki esikoisen saatua oli pitkään sellainen olo, ettei ollut missään nimessä valmis uuteen kierrokseen. Mulla varmaan kroppakin ymmärsi varotoimena käynnistää menkat vasta vuoden jälkeen.:Grimacing Face: Nyt on kyllä sellainen fiilis, että olisi niin valmis toiseen lapseen ja että tuo reilu 2v olisi meille oikein sopiva ikäero.
Mä en kans ollu valmis niin nopeasti. Musta tuntu esikoisen kanssa 1,5v siltä että en missään nimessä olis valmis toiseen lapseen. Musta tuntui että mullahan oli vielä vauva sylissä! :smiling face with heart-eyes: :Two-hearts: ja mulla kans menkat alkoi vasta joku 1v 3kk synnytyksestä ja jotain järkeä niissä alkoi olla joskus yli 1,5v jälkeen vasta.
 
Mulla kesti kans esikoisen jälkeen pitkään ennen kuin olin valmis seuraavaan. Vauvavuosi oli musta silloin tosi raskas, ja toki omat haasteensa sen jälkeenkin toi myös nepsyhommat. Niille kyllä saatiin nimi ja varmistus vasta paljon myöhemmin, mutta kyllähän ne mietitytti ja arkeen vaikutti jo paljon sitä ennen.

Eikä suoraan sanottuna tämä nyt tekeillä oleva alle kahden vuoden ikäero ole minusta ihan ideaali :No Evil Monkey: Saa nähdä kuinka paiseissa vielä tullaan olemaan...
 
Kyselenpä täältä vaikka jo googlaillutkin olen mutta mulla on edessä viisaudenhampaanpoisto, olen ymmärtänyt ettei raskaus sinällään estä toimenpiteen tekoa kun röntgenkuvatkin on jo aiemmin otettu.

onko jollain kokemusta tai tarkempaa tietoa asiasta?
Kaikki tällainen ylimääräinen vähän mietityttää.
No se varmaan tulee huomioida, et todennäköisesti et voi käyttää ibuprofeenia jälkikipuihin, vaan pitää selvitä parasetamolilla. Ainakin mulla oli toisessa viisurinpoistossa tämmöset ohjeet, vaikka olin vasta lapsettomuushoidoissa silloin (alkionsiirto oli tulossa). Tuo kannattaa varmistaa ainakin. Niistä paikallispuudutteista en osaa sanoa.


Multa on poistettu aiemman raskauden alussa ihan ekoilla viikoilla viisaudenhammas leikkauksella. Soitin etukäteen suukirurgille, joka sanoi ettei ole mitään esteitä tehdä sitä toimenpidettä, mutta tosiaan parasetamolilla täytyi pärjätä. Muuten kaikki sujui ihan samalla tavalla kuin ei-raskaana ollessa.
 
Multa on poistettu aiemman raskauden alussa ihan ekoilla viikoilla viisaudenhammas leikkauksella. Soitin etukäteen suukirurgille, joka sanoi ettei ole mitään esteitä tehdä sitä toimenpidettä, mutta tosiaan parasetamolilla täytyi pärjätä. Muuten kaikki sujui ihan samalla tavalla kuin ei-raskaana ollessa.

okei, sen ymmärränkin että parasetamolia toki vain saa kipuihin. kiva kuulla ettei estettä ollut. sen ymmärränkin että parasetamolia toki vain saa kipuihin. kiva kuulla ettei estettä ollut. Tämän ajan saaminen on aina oma prosessinsa eikä sitä mielellään peru ellei aivan pakko ole.
 
Jestas kun aika menee hi-taas-ti. Plussaamisesta on vasta puolitoista viikkoa ja olen jo ihan tympääntynyt tähän odottamiseen. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: En malttaisi odottaa neuvolaa ja varhaisultraa, muille ihmisille kertomista, mahan kasvua, liikkeiden tuntemista... Ihan hirveän malttamaton olo eikä sitä tämä korona-aika helpota, kun kaikki harrastukset ja menot on taas peruttu. Töitä teen kotoa etänä ja ei vois vähempää kiinnostaa nekään, kun mieli on koko ajan muualla. Toivottavasti tämä jossain välissä helpottaa, muuten tulee piiiitkät 9 kuukautta...
Siis niin tämä! :rolling: Mulla sentään on pari koiraharrastusta viikossa, joita ei vielä ole peruttu, mutta muuten on kyllä niin tylsää. Lasken melkein tunteja varhaisultraan, sitten voikin laskea ekaan neuvolaan, sitten np-ultraan jne... :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:
 
Miulla on vaikeuksia hiukan uskoa todeksi tätä raskautta. Varmaan tämä on tiettyä mielen suojaamista ja varautumista. Rohkenin kuitenkin ja varasin vajaan parin viikon päähän varhaisultran.
 
Miulla on vaikeuksia hiukan uskoa todeksi tätä raskautta. Varmaan tämä on tiettyä mielen suojaamista ja varautumista. Rohkenin kuitenkin ja varasin vajaan parin viikon päähän varhaisultran.

Mulla sama juttu. En yhtään usko todeksi tätä raskautta enkä sitä että kaikki menisi hyvin. Oireettomuus ei yhtään auta asiaa. Viikon päästä ultraan :Grimacing Face:
 
Eikös se ole niin, että on ihan turvallista harrastaa sellaista liikuntaa kuin ennen rakkauttakin, oman jaksamisen ja tuntemuksien rajoissa. Poislukien extremelajit ja tiukat dieetit tietysti.

Tein ihan normaalin treenin (toki oli vähän hakemista, kun ei ollut vanha tuttu sali), eikä tuntunut yhtään pahalta vatsassa tai muutenkaan. Aion kyllä jatkaa niin pitkään kuin hyvältä tuntuu. Nautin salitreenistä henkisesti ja fyysisesti siitä on hyötyä työssäjaksamisen kannalta. Ja onhan se ihan kiva, kun huomaa voivansa pistää hiukan hanttiin iän ja painovoiman vaikutuksille. :Grimacing Face:

Juoksemassakin kävin alkuviikolla pienen lenkin. Juostua on tullut viime kuukausina vähemmän, mutta tuntumaa yritän pitää yllä. Katsotaan kuinka pitkään se on mahdollista. :Grinning Face:

joo ehdottomasti oman jaksamisen mukaan. Kävin paljon ryhmäliikuntatunneilla mummojen kanssa Juoksemisen jätin pois, kun alkoi itsestä tuntumaan epämiellyttävältä.
 
Kävin jo raskausviikolla 4+ varhaisultrassa varmistamassa viikot ja oikean paikan, kun kierto oli niin epäsäännöllinen ettei siihen voinut yhtään luottaa. Toisaalta tekisi mieli mennä ennen NT-ultraa vielä yhteen ar ultraan, että näkisi sykkeenkin.. NT ultran varasin helmikuun lopuille n. 12rv. Toisaalta oma olotila vahvistaa koko ajan sitä ajatusta, että taidan hyvin tiiviisti olla raskaana.. Joten josko luottaisin siihen ja odottelen kiltisti NT ultraan että pääsee murusen näkemään :smiling face with heart-eyes:
 
Mua on alkanut ahdistaa radin mahdollisuus ja painonnouseminen. Pääsen liikkumaan huomattavasti vähemmän tämän raskauden aikana kuin ensimmäisessä ja tuolloin sain myös pidettyä melko tiukkaa linjaa syömisten kanssa, että ei tullut herkuteltua tai syötyä typerästi. Nyt syömisetkin mitä sattuu. Paino jo noussut 1,5kg, vaikka vasta 8+ menossa.. Painoin tämän verran edellisessä raskaudessa ehkä rv 16, kun nyt lähtöpainoakin 3kg enemmän. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mua on alkanut ahdistaa radin mahdollisuus ja painonnouseminen. Pääsen liikkumaan huomattavasti vähemmän tämän raskauden aikana kuin ensimmäisessä ja tuolloin sain myös pidettyä melko tiukkaa linjaa syömisten kanssa, että ei tullut herkuteltua tai syötyä typerästi. Nyt syömisetkin mitä sattuu. Paino jo noussut 1,5kg, vaikka vasta 8+ menossa.. Painoin tämän verran edellisessä raskaudessa ehkä rv 16, kun nyt lähtöpainoakin 3kg enemmän. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Aika on eri ja tietty armollisuus ei varmaan ole pahaksi. Oliko sulla edellisessä raskaudessa radi?
Minulla on ollut jokaisessa jo hyvin varhain ja tosi tiukalla ruokavaliolla olen saanut pidettyä lääkityksen poissa.
 
Täällä on tunteet jotenkin niin pinnalla! Tuntuu välillä ihan sekopäiselle suorastaan... itkettää ja samassa naurattaa.
Mieskin totesi mun olevan niin selvästi raskaana...
 
Minä täällä vollotin silmät päästä, kun katselin viimeiset jaksot suomenruotsalaisesta kotimaisesta sarjasta Raskaana. Löytyy Yle Areenasta. Nessut esiin!

Kävin tänään parturissa ja sain söpöt letit sivuille, tuli ihan tyttömäinen olo. Oon viimeiset vuodet kasvattanut hiuksia ja nytkin vain latvat siistittiin. Ei ne kovin pitkät ole vieläkään, vaalentaminen sen verran kuluttaa, että välillä joutui enemmänkin leikkaamaan. Nyt on hyvä syy antaa hiusten kasvaa omaa väriä, jännä nähdä mitä raskaus saa niissä aikaan. :smiling-eyes:

On aamuvuoroviikko ja töissä jaksaa paremmin kuin iltavuorossa, mutta illat onkin sitten ihan töttöröö. Eilen pakotin itseni salille ja altaaseen pulahtamaan, muuten makaan vain sohvalla ja syön. :Pig Face:

Huomenna superjännä päivä, eka ultra!
 
Mulla on ihan järetön väsymys. Vähän jo mietityttää miten jaksaa sitten kun on kaksi ihan pientä. Mutta sitten ei toivottavasti ole tätä alkuraskauden väsymystä :tears:
 
Huhhuh, en oo ehtinyt oikein kirjoittelemaan tänne, kun aika on mennyt panikoimiseen ja googlailuun…

Alkuviikosta tuntui, että kaikki vähätkin oireet hävisivät, ja menin tekemään taas raskaustestejä. Jossain vaiheessa viiva oli jo kontrollia vahvempi, mutta nyt se olikin haaleampi ja toisena päivänä haalennut vielä lisää. Sain nuista testeistä ja oireitten katoamisesta lietsottua itselleni sellaisen ahdistuksen että oli pakko soittaa neuvolaan ja pääsin hcg-mittaukseen kahtena peräkkäisenä päivänä, jotta nähdään onko hormoni laskussa.

Tulokset tuli eilen ja ei ole hcg laskusuunnassa, mutta minusta arvot oli viikkoihin nähden aika isot. Ensimmäinen (6+3) n. 71000 ja toinen (6+4) n. 84000. Oli tietenkin huojentavaa saada tietää, että keskenmenolta ei vaikuta ainakaan tässä vaiheessa, mutta nyt on mietityttänyt nuo korkeat arvot… Onko muilta mittailtu näitä?

Hoitaja ei ollut näistä huolissaan. Arveli ensin, että olisinko mahdollisesti jopa paria viikkoa pidemmällä. Omien laskelmien mukaan kuitenkin vain yhden päivän heitto olisi mahdollista… Kuulemma nuo arvot voivat kuitenkin täsmätä myös 7. viikolle. On tämä kyllä, koko ajan pitää olla jostain huolissaan.
 
Huhhuh, en oo ehtinyt oikein kirjoittelemaan tänne, kun aika on mennyt panikoimiseen ja googlailuun…

Alkuviikosta tuntui, että kaikki vähätkin oireet hävisivät, ja menin tekemään taas raskaustestejä. Jossain vaiheessa viiva oli jo kontrollia vahvempi, mutta nyt se olikin haaleampi ja toisena päivänä haalennut vielä lisää. Sain nuista testeistä ja oireitten katoamisesta lietsottua itselleni sellaisen ahdistuksen että oli pakko soittaa neuvolaan ja pääsin hcg-mittaukseen kahtena peräkkäisenä päivänä, jotta nähdään onko hormoni laskussa.

Tulokset tuli eilen ja ei ole hcg laskusuunnassa, mutta minusta arvot oli viikkoihin nähden aika isot. Ensimmäinen (6+3) n. 71000 ja toinen (6+4) n. 84000. Oli tietenkin huojentavaa saada tietää, että keskenmenolta ei vaikuta ainakaan tässä vaiheessa, mutta nyt on mietityttänyt nuo korkeat arvot… Onko muilta mittailtu näitä?

Hoitaja ei ollut näistä huolissaan. Arveli ensin, että olisinko mahdollisesti jopa paria viikkoa pidemmällä. Omien laskelmien mukaan kuitenkin vain yhden päivän heitto olisi mahdollista… Kuulemma nuo arvot voivat kuitenkin täsmätä myös 7. viikolle. On tämä kyllä, koko ajan pitää olla jostain huolissaan.

Noissa hcg-arvoissahan on tosi isot heitot yksilöittäin. Joillain on jo alkujaan jonkun verran hcg:tä kehossa, jolloin arvotkin nousevat nopeammin. Plus jo tuo mahdollisesti yhden päivän pidemmällä oleva raskaus tekee arvot korkeammaksi, kun arvot aina tuplaantuvat. Ainakin taulukoiden mukaan olet siis ihan viitearvoissa noilla arvoilla.
 
Huhhuh, en oo ehtinyt oikein kirjoittelemaan tänne, kun aika on mennyt panikoimiseen ja googlailuun…

Alkuviikosta tuntui, että kaikki vähätkin oireet hävisivät, ja menin tekemään taas raskaustestejä. Jossain vaiheessa viiva oli jo kontrollia vahvempi, mutta nyt se olikin haaleampi ja toisena päivänä haalennut vielä lisää. Sain nuista testeistä ja oireitten katoamisesta lietsottua itselleni sellaisen ahdistuksen että oli pakko soittaa neuvolaan ja pääsin hcg-mittaukseen kahtena peräkkäisenä päivänä, jotta nähdään onko hormoni laskussa.

Tulokset tuli eilen ja ei ole hcg laskusuunnassa, mutta minusta arvot oli viikkoihin nähden aika isot. Ensimmäinen (6+3) n. 71000 ja toinen (6+4) n. 84000. Oli tietenkin huojentavaa saada tietää, että keskenmenolta ei vaikuta ainakaan tässä vaiheessa, mutta nyt on mietityttänyt nuo korkeat arvot… Onko muilta mittailtu näitä?

Hoitaja ei ollut näistä huolissaan. Arveli ensin, että olisinko mahdollisesti jopa paria viikkoa pidemmällä. Omien laskelmien mukaan kuitenkin vain yhden päivän heitto olisi mahdollista… Kuulemma nuo arvot voivat kuitenkin täsmätä myös 7. viikolle. On tämä kyllä, koko ajan pitää olla jostain huolissaan.

Hyvältä vaikuttaa, kun hcg on nousussa. Ja nuo arvot osuu ihan viitearvoihin kuitenkin niin kuin dimou jo totesi :smiling-eyes:

Nuo raskaustestithän alkaa jossain kohtaa haaleta, kun raskaushormonia on testeihin ”liikaa”. Silloin kannattaa just kokeilla lyhyemmällä pidätyksellä uusiksi, niin viiva voi olla hyvinkin vahvempi.
 
Huomenta, liityn mukaan keskusteluun ja syyskuisiin, vaikka laskettu aika tulleekin olemaan lokakuun puolella, en usko syntyvän lokakuussa. Mulla kaksi omaa lasta entuudestaan ja nyt kolmonen toivon mukaan tulossa. Tosin uusperhe meillä ja olisi sitten ensimmäinen yhteinen ja viides ja viimeinen lapsi meille :smiling-eyes:. Ikää mulla nyt 38 enkä olisi uskonut raskautuvani enää näin helposti. Toki tiedä sitten meneekö kaikki hyvin loppuun asti mutta näin toivotaan :red-heart:.
Mulla vasta 3+6 ja digiin tuli eilen raskaana 2-3 viikkoa. Mulla on ensiviikon lopulla hcg seuranta ja sitten viimeistään seuraavana maanantaina toinen verikoe. Mulla raskaudet näkyneet testissä yleensä dpo8-9 lähtien ja korkea hcg oli viime raskaudessakin, muistaakseni viikon 5+ alkupuolella huiteli jo melkein 9000 jotain. Ja terve tyttö syntyi. Myöskin pahoinvointi on ollut pahimmillaan 6-7 viikoilla, joka voisi liittyä siihen korkeaan hcg arvoon. Myöskin pahoinvointi alkanut helpottamaan nopeasti noiden viikkojen jälkeen eli varmaan lähtenyt sitten nopeasti myös laskemaan. Mulla on alkuraskauden ultra varattuna vasta viikolle 7+3, joka on helmikuun 22.päivä. Siihen saa vielä odotella.
 
Takaisin
Top