Tammikuun höpinät

Onko täällä ketään tee-se-itse tyyppiä linjoilla raskausvaatteiden suhteen? Kokosin tuossa nettitilausta raskausvaatteile, mutta hitto vie, alko 200 e tuntumaan aika kalliilta hinnalta maksaa mahdollisesti vain puoli vuotta käytössä olevista vaatteista. Työvaatteitakaan (siivooja) ei tunnu saavan raskausmallisina ja isojen housujen vyö alkaa painaa ja kiristää yritti housuja sitten pitää ylempänä tai alempana. Neljännellätoista viikolla siis ollaan.
 
Onko täällä ketään tee-se-itse tyyppiä linjoilla raskausvaatteiden suhteen? Kokosin tuossa nettitilausta raskausvaatteile, mutta hitto vie, alko 200 e tuntumaan aika kalliilta hinnalta maksaa mahdollisesti vain puoli vuotta käytössä olevista vaatteista. Työvaatteitakaan (siivooja) ei tunnu saavan raskausmallisina ja isojen housujen vyö alkaa painaa ja kiristää yritti housuja sitten pitää ylempänä tai alempana. Neljännellätoista viikolla siis ollaan.

Noita raskausvaatteita kannattaa katsella myös käytettynä, kun tosiaan käyttöikä kuitenkin aika lyhyt ja voi löytää lähes käyttämättömiä. Ja ainakin itse tullut hyödynnettyä myös omia normivaatteita, monet vähän löysemmät paidat ja mekot mennyt aika pitkään, ettei niitä ole loppujen lopuksi kovin paljon tarvinnut ostaa. Raskaushousut ja -sukkikset/legginsit taas ollut tosi tarpeen. Ja mulla oli siis esikoisesta (ja myös tällä kertaa) tosi nopsaan kasvava ja iso maha :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mietin jos olis ommellu pari imetyspaitaa, mutta jotenki tuntuu turhalta, kun käyttöikä lyhyt. Kankaatkin kuitenkin on aika kalliita niin ei siinä varsinaisesti mitään säästä.
 
Onko täällä ketään tee-se-itse tyyppiä linjoilla raskausvaatteiden suhteen? Kokosin tuossa nettitilausta raskausvaatteile, mutta hitto vie, alko 200 e tuntumaan aika kalliilta hinnalta maksaa mahdollisesti vain puoli vuotta käytössä olevista vaatteista. Työvaatteitakaan (siivooja) ei tunnu saavan raskausmallisina ja isojen housujen vyö alkaa painaa ja kiristää yritti housuja sitten pitää ylempänä tai alempana. Neljännellätoista viikolla siis ollaan.

Mä olen panostanut raskaushousuihin ihan ostoversiona, koska ilman niitä on oikeasti ihan mahdotonta pärjätä. Yläosia yleensä löytyy aina edes jotain, jonka saa päälleen ahdettua. Ne paidat mitä ostan, pyrin yleensä hankkimaan sellaisina, että toimivat sitten myös imetyksen aikana, niin käyttöaika on pidempi.

Jonkin verran olen ommellutkin itselle raskaus/imetysvaatteita. Jälleen kerran olen pyrkinyt siihen, että toimisivat myös raskauden tai imetyksen jälkeen. Olen esim tehnyt useamman imetyspaidan, jossa imetysluukut on jollain tavalla piilotettu, ja niin niitä pystyy käyttämään myös muulloin. Samoin mekkoja olen tehnyt erilaisilla rypytyksillä ja joustavilla kankailla, jolloin mahtuvat päälle mahan kanssa, mutta eivät näytä oudoilta ilmankaan mahaa.

Omiin vaatteisiini (varsinkin sellaisiin, joissa vasta kokeilen jotain kaavaa tai sovellan itse kaavan) ostan yleensä kankaat Eurokankaan palalaarista, niin hintakin on maltillinen :)
 
Takaisin
Top