Tammikuun höpinät

Onko kellään käynyt niin, että alkuviikoilla alavatsa on selvästi turvonnut ja raskauden edetessä vatsan turvotus on laskenut? Ihmettelen, että näin päin menee, kun nyt ei kauheemmin mitään. Ja kyllä siellä pikku-tyyppi ultrassa silti näkyi.
 
Mulla on vaihdellut vatsan turvotus koko alkuraskauden ajan. Välillä ei huomaa mitään, välillä on pallo kuin 7llä kuulla.

Onko kellään käynyt niin, että alkuviikoilla alavatsa on selvästi turvonnut ja raskauden edetessä vatsan turvotus on laskenut? Ihmettelen, että näin päin menee, kun nyt ei kauheemmin mitään. Ja kyllä siellä pikku-tyyppi ultrassa silti näkyi.
 
Onko kellään migreeni kiusana? Mulla aurallinen migreeni ja kohtauksia normaalisti pari kertaa vuodessa. Raskausaikanakin kohtauksia ollut yksi, mutta tämä raskaus näyttääkin olevan poikkeus. Mulla oli lauantaina kohtaus ja eilen illalla taas :loudlycrying:. Edelleen päähän koskee ja silti pitäisi jaksaa pyörittää arkea ja käydä töissä. Tulen varmasti hulluksi jos migreeni muuttuu krooniseksi raskauden myötä. Varasin ajan työterveyslääkärille etävastaanottoon, lääkitys mietityttää jos kohtaukset toistuu. Mitä sitä sitten uskaltaa ottaa? Nyt jouduin ottamaan Buranaa. Parasetamoli ei vie kipua pois ollenkaan. Buranaakaan en mielelläni söisi, mutta ilmeisesti sitä voi ottaa yksittäisiä kertoja viikkoon 28 asti. Toki jos tänä migreeni kroonistuu, niin joku muu lääke olisi löydyttävä.

Mulla oli viime viikolla migreenikohtaus kolmena päivänä, normaalisti niitä tulee suht harvakseltaan, muutaman kerran vuodessa. Ekssa raskaudessa ei ollut migreeniä kertaakaan! Mulla ei myöskään burana auta yhtään. Ilmeisesti jotkin ”burana luvat” olisi mahdollista neuvolalääkäriltä saada, mutta en tiedä uskallanko niitä sitten syödä joka kohtaukseen, jos niitä tulee useampi viikossa. On vaan aika kökköä maata puolet viikosta pimeässä huoneessa :Smirking Face: Onneksi tällä viikolla ei migreeniä ole ollut.
 
Onko kellään käynyt niin, että alkuviikoilla alavatsa on selvästi turvonnut ja raskauden edetessä vatsan turvotus on laskenut? Ihmettelen, että näin päin menee, kun nyt ei kauheemmin mitään. Ja kyllä siellä pikku-tyyppi ultrassa silti näkyi.

Vaihtelee tosi paljon vuorokauden aikana. Ja ekan kanssa muistan, että pahemman turvotuksen helpotettua maha oli jopa pienempi kuin alussa.
 
Kiva ketju! Mäkin liityn mukaan :smiling-eyes:

Täällä esikoisen odottaja rv 9+3, oireita vain hyvin vähän ja joka päivä ei ollenkaan. Pahoinvointia ei esim ole ollut kertaakaan. Se herätti tietysti kovasti huolta, mutta ultrassa kaikki ollut hyvin, ilmeisesti siis vain olen säästynyt siltä jostain syystä. Lääkäri sanoi kyllä, että jollain selkeät oireet, jollain lievät ja jollain ei melkein mitään - alkuraskaudessa siis.

Äitiyshousut tai parit tekisi kyllä munkin jo mieli hankkia, ehkä sitä on jo oikeasti turvotusta tai sitten se on kuvitelmaa, mutta omat housut tuntuvat vähän kireiltä ja toimistolle töihin mennessä vaatteita miettiessä esim. farkut jo ajatuksena ihan kamalilta (tosin syynä voi olla myös tämä korona-ajan etätyötottumus ja päivittäinen hengailu yöhousuissa ja verkkareissa…). Lisäksi olen katsellut netistä vauvakirjoja, siis sellaisia itse täytettäviä raskaus- ja vauva-ajan muistokirjoja ja jonkun ajattelin pian tilata. Muut ostokset jää kyllä paljon myöhemmäksi.

Jännityksellä ja innolla odotan neuvolalabroja, joihin nyt lähete sekä maaliskuun alkupuolella tapahtuvaa NT-ultraa jne. Pitää vain toivoa ja uskoa, että kaikki menisi hyvin…
 
Lainasin tänään kaverilta kotidopplerin. Syke löytyi heti :smiling face with heart-eyes: Siellä sitä laukkailtiin menemään reilu 160 sykkeellä. Olipa ihanaa kuulla elonmerkkejä, kun vielä en ole sellaisessa ultrassa käynyt, että olisin sykettä nähnyt. Ja tietysti juuri sairastettu koronakin varjosti, ettei ole vaikuttanut tyyppiin.. Tällä hetkellä olen siis n. rv12. Huomenna labraan ja 25.päivä NT-ultra.
 
Uä käyty. Jestas mikä ninja siellä vipelsi! Vastasi 12+5, nyt viikot 12+1. Esitteli itseään ja touhusi koko ajan. Kätilö tuumasin että ihme jollei oo tuolla menolla 10 krt napanuora kaulan ympäri kun syntyy. Olin just juonu pillimehua ja smoothien edeltävästä kun jouduin käymään vessassa tunti ennen uä
 
Itselläni laskettuaika tosiaan neuvolan mukaan 30.9 ja ultran mukaan 2.10. Kovasti yritän saada täyteen viestejä että pääsisin salaiseen ryhmään.

Aikaisemmat lapset syntyneet osa ennen laskettua aikaa.
 
On nämä keskustelut täällä tosiaan hiljentyneet alusta sen verran, että suurin osa on varmaan siirtyneet sinne salaiseen ryhmään!? Itsellä on sinne vielä muutaman viestin verran matkaa, että koitan sitten varmaan kerätä ne tänne aavistuksen turhemmillakin viesteillä..
 
Joo onhan tämä turhauttavaa kerätä viestejä ns turhilla viesteillä,mutta ei auta jos meinaa haluta salaiseen ryhmään :)
 
Joo onhan tämä turhauttavaa kerätä viestejä ns turhilla viesteillä,mutta ei auta jos meinaa haluta salaiseen ryhmään :)

Vähän sama homma täälläkin. Kun ihan ”turhia” en ole viitsinyt kirjoitella vaan ottaa osaa niihin keskusteluihin, joissa olen kokenut omaavani jotain kommentoitavaa, niin hitaasti etenee. Mutta tässä odottamisessa tottuu pikkuhiljaa kaikenlaiseen odottamiseen, myös tähän. Joku päivä vielä pääsylippu salaiseen ryhmään. :rolling:
 
Nt-ultra takana. Viikot siis 12+6 niin kuin olin laskeskellut, mutta kierto oli niin epäsäännöllinen ettei ihan täyttä varmuutta ollut. Kaikki oli hyvin pienellä ja seulassa tuli todella hyvät tulokset.:smiling face with heart-eyes: Sitten vaan odotellaan ja toivottavasti kohta pystyy olostaan edes vähän nauttimaan, kun pahin pahoinvointi on (toivottavasti) ohi! Muutama viesti vielä niin pääsen salatulle puolelle nyt kun sain nimen tuonne odottajien listaankin.
 
Nt-ultra takana. Viikot siis 12+6 niin kuin olin laskeskellut, mutta kierto oli niin epäsäännöllinen ettei ihan täyttä varmuutta ollut. Kaikki oli hyvin pienellä ja seulassa tuli todella hyvät tulokset.:smiling face with heart-eyes: Sitten vaan odotellaan ja toivottavasti kohta pystyy olostaan edes vähän nauttimaan, kun pahin pahoinvointi on (toivottavasti) ohi! Muutama viesti vielä niin pääsen salatulle puolelle nyt kun sain nimen tuonne odottajien listaankin.

Ihania uutisia! :red-heart:
 
Onko kellään käynyt niin, että alkuviikoilla alavatsa on selvästi turvonnut ja raskauden edetessä vatsan turvotus on laskenut? Ihmettelen, että näin päin menee, kun nyt ei kauheemmin mitään. Ja kyllä siellä pikku-tyyppi ultrassa silti näkyi.

Mulla vaihtelee tämä päivittäin ja riippuu myös syömisistä. Välillä jo selkeä pieni vatsa/vatsan turvotus ja välillä näytän hoikemmalta kun ennen raskautta. Ihmetyttää, mutta näin kai se monilla menee.

Nyt siis menossa rv11.
 
Nt-ultra takana. Viikot siis 12+6 niin kuin olin laskeskellut, mutta kierto oli niin epäsäännöllinen ettei ihan täyttä varmuutta ollut. Kaikki oli hyvin pienellä ja seulassa tuli todella hyvät tulokset.:smiling face with heart-eyes: Sitten vaan odotellaan ja toivottavasti kohta pystyy olostaan edes vähän nauttimaan, kun pahin pahoinvointi on (toivottavasti) ohi! Muutama viesti vielä niin pääsen salatulle puolelle nyt kun sain nimen tuonne odottajien listaankin.

Ihanaa, paljon onnea :Two-hearts:
 
Onko kellään käynyt niin, että alkuviikoilla alavatsa on selvästi turvonnut ja raskauden edetessä vatsan turvotus on laskenut? -
Itsellä vaihtelevasti turvotusta, yllätyin että kaikki lihakset tuntui venähtäneen tai rentoutuneen, niin että alimpien kylkiluiden alta jo alkaa vatsa näkyä, eikä vaan alavatsa kasva. Välillä turvotus on selvästi suolistoperäistä ja kipeää, varmaan kun ainakin maito sopii vähän huonosti nyt. Nimim. Leija-kuningatar
 
Takaisin
Top