Tammikuun höpinät

Joo tolkuton turvotus päällä...

Ootteko varusteita jo katselleet/hankkineet? Minä tulin ostaneeksi vaunut kun sattui tutulla olemaan mieleisen myynnissä. Muuten olisin vielä siirtänyt hankintaa. Kaukalo tuottaa pään vaivaa kun edellisillä oli Graco mut nyt haluaisin pienemmän. Telakalla tietenkin.
 
Tääl kärsitään kans hirveestä turvotuksesta. Eilen peilatessa huomasin kuinka alavatsa näyttää jotenki erilaiselle. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Piti ihan jo pomolta pyytää kokoa isommat työhousut, koska nykyset alkaa kiristää.:Grimacing Face::Face With Tears Of Joy:
 
Joo tolkuton turvotus päällä...

Ootteko varusteita jo katselleet/hankkineet? Minä tulin ostaneeksi vaunut kun sattui tutulla olemaan mieleisen myynnissä. Muuten olisin vielä siirtänyt hankintaa. Kaukalo tuottaa pään vaivaa kun edellisillä oli Graco mut nyt haluaisin pienemmän. Telakalla tietenkin.

Meillä on esikoiselta kaikki vielä tallessa ja viimeksi tehtiin hankinnat vasta rakenneultran jälkeen. Toki olin sitä ennen jo katsellut tarvikkeita ja kirjattu ylös kaikki, mitä tullaan tarvitsemaan.

Toi telakka on kyllä turvakaukalossa ehdoton, harkitsen tällä kertaa, että ostettaisiin se toiseenkin autoon, kun viimeksi oli vaan toisessa ja joskus joutui virittelemään vöillä. En tajua, miten joku jaksaa tehdä sitä joka kerta :No Evil Monkey: tietty meillä tulee autoilua paljon, kun asutaan vähän syrjemmässä. Meillä on Britaxin baby-safe 2, vauvan asento oli siinä hyvä ja viihtyi tosi hyvin, muttei ole mikään pieni kaukalo tuokaan. :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Mä kävin silloin maanantaina hcg kokeissa ja arvo oli 1164, torstain arvo olikin sitten jo 4900 jotain :smiling-eyes:. Silti esimerkiksi eilen tuli taas vähän ruskeaa vuotoa. En ole jaksanut stressata enää. Menee miten menee. Aamulla ylösnoustessa on tosi kuvottava olo. Mutta vielä ei ole pahoinvointi yltynyt. Viikon päästä on varmaan jo 24/7 kuvotus päällä.
 
Turvotusta myös täällä, hieman mietityttää kuinka selkeästi näkyy ulospäin, itsellä ainakin sellainen olo että ihan pallona ja kaikki kiristää... Tarkoitus ei kuitenkaan olisi kertoa raskaudesta kenellekään vielä muutamaan viikkoon, joten toivottavasti pysyy salassa.

Kuvotus on myös aika usein läsnä, toivotaan ettei mene pahemmaksi/oksenteluksi. Yhtään jos menee pahemmaksi niin voi olla melko mahdotonta pitää salassa sellaisilta ihmisiltä keiden kanssa viettää paljon aikaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Normaalisti kun tulee vielä aika paljon liikuttua jne, niin herättää kyllä epäilyksiä jos jääkin sohvalle makaamaan... Toistaiseksi on kaikki liikkuminen vielä onnistunut melko normaaliin tapaan, vähän on ehkä osa tehoista pois.
 
Mulla alkaa väsymys onneksi väistymään! Osa varmasti johtui koronasta, mutta oli tosi paha. Pahoinvointi ei väisty. Todella kokonaisvaltaista ja sitä vaan odottaa, että tää krapula olo loppuisi jo. Viime yönä heräsin pahaan oloon. Ruoka ei oikein auta, eikä maistu. Ei oo kunnolla kyllä makuaistiakaan koronan jäljiltä.. Aina kun yökötys helpottaa, alkaa närästää. Koskaan ei oo hyvä :D Huomenna työpäivä ja töissä ei vielä tiedetä raskaudesta. Jos huomenna ei mene hyvin, ni haen kyllä maanantaina saikkua ja ihan hyvällä omallatunnolla.
 
Mulla alkaa väsymys onneksi väistymään! Osa varmasti johtui koronasta, mutta oli tosi paha. Pahoinvointi ei väisty. Todella kokonaisvaltaista ja sitä vaan odottaa, että tää krapula olo loppuisi jo. Viime yönä heräsin pahaan oloon. Ruoka ei oikein auta, eikä maistu. Ei oo kunnolla kyllä makuaistiakaan koronan jäljiltä.. Aina kun yökötys helpottaa, alkaa närästää. Koskaan ei oo hyvä :D Huomenna työpäivä ja töissä ei vielä tiedetä raskaudesta. Jos huomenna ei mene hyvin, ni haen kyllä maanantaina saikkua ja ihan hyvällä omallatunnolla.

Tuliko sulle hepariinipiikit koronan vuoksi? Jostain luin että raskaana oleville koronaan sairastuneille se olisi kuukauden rutiini määräys?
 
Ei tullut piikkejä, kun raskaus on niin alussa ja pääsen kävelemään. Kaikissa kunnissa ei enää edes sitä määrätä, tai määrätään tarvittaessa (esim niin paha tauti, että joutuu vuoteessa olemaan tai perinnöllisyys tai aiemmat suonitukokset). En ois pystynyt niitä kyllä pistämään, huh!
 
5+2 ja huono olo vaivaa aamuisin ja iltaisin. Joka päivä mennään tän asian kanssa huonompaan suuntaan. Illalla myöskin turvotusta, ilmavaivat, ihanaa. Mutta siis noi rinnat: ne vasta kipeät onkin. Ja jo nyt on tullut niihin kasvua lisää. Ei mene varmaan montaa kuukautta kun joutuu lähteä ostamaan uusia rintsikoita. Mistähän löytyisi semmoiset hyvin tukevat. Mulla on silikonit ja tuntuu jo nyt että tarvis löytää enemmän tukea. Pelottaa miten imetys sujuu silikoneilla. Implantit olen hankkinut vuosi sitten kun lapsia ei pitänyt enää lisää tulla.
 
Tuntuu, että nyt 9. vkolla alkaa pahoinvointi väistymään. Se ei onneksi minulla ihan pahaksi yltänyt missään vaiheessa, mutta toivottavasti tämä olisi nyt pysyvä suunta. Itselleni on ollut vähän vaikeaa jotenkin hyväksyä näitä tuntemuksia ja oireita, vaikka tasan tarkkaan tietää mistä ne johtuu. Turhauttaa hirveästi ettei enää voi treenata entisellä teholla, harmittaa kieltäytyä puolison kokkaamasta ruoasta jne. Ulkoisesti minulla ei ole vielä mitään muutoksia (esim. turvotusta), mutta epäilen ettei niidenkään hyväksyminen tule välttämättä olemaan ihan läpihuutojuttu jonkin asteisella syömishäiriötaustallani. Toivottavasti kuitenkin järki voittaa tunteet näissä pohdinnoissa :smiling-eyes:
 
Minä vaihdoin töissä housut isompaan kokoon viime viikolla. Mulla on koko maha turvonnut ja karmea närästys seurana. Toi koko mahan turvotus on siitä hyvä, että menee helpommin lihomisen piikkiin. :blowing:

Lauantaina käytiin Ideaparkissa ostoksilla ja ostin viidet !!! äippähousut. Oli hyvät alet... henkkamaukalta kahdet farkut ja collarit yhteensä 18 e. Stadiumista löytyi kahdet trikoot urheiluun, toiset jo otin käyttöön salille, ihanan mukavat. :tears:

Omia tavisfarkkuja en ole pystynyt pitämään enää jokuseen aikaan.
 
Housuja ❤️ siis ihan älytöntä miten esim perus trikoot kuminauhoineen kiristää vatsaa! Mun on pakko hakea kans äitiystrikoot. Tänään oli hyvä päivä töissä, olo tuntui jopa liian hyvältä. Heti tuli huoli, että onhan kaikki hyvin vatsassa. Nyt närästää vähän, mutta pahoinvointia ei ollut kuin aamulla vähän! Ei tietenkään vielä enteile mitään paremmasta suunnasta näiden olojen kanssa, mutta lohdullista ja oli oikeasti kiva päivä pitkästä aikaa. Lisäksi mun ihana äiti tarjoutui maksamaan puolet varhaisultrasta, kun yksityiselle nyt kerran pitää mennä. Olisikohan se nyt sitten tällä viikolla tai ensi viikolla paras aika, kun tänään 7+3? Huomenna olis ollut kunnallisella aika, mutta peruttiin lääkärin poissaolon takia ja en saa uutta aikaa.
 
Housuja ❤️ siis ihan älytöntä miten esim perus trikoot kuminauhoineen kiristää vatsaa! Mun on pakko hakea kans äitiystrikoot. Tänään oli hyvä päivä töissä, olo tuntui jopa liian hyvältä. Heti tuli huoli, että onhan kaikki hyvin vatsassa. Nyt närästää vähän, mutta pahoinvointia ei ollut kuin aamulla vähän! Ei tietenkään vielä enteile mitään paremmasta suunnasta näiden olojen kanssa, mutta lohdullista ja oli oikeasti kiva päivä pitkästä aikaa. Lisäksi mun ihana äiti tarjoutui maksamaan puolet varhaisultrasta, kun yksityiselle nyt kerran pitää mennä. Olisikohan se nyt sitten tällä viikolla tai ensi viikolla paras aika, kun tänään 7+3? Huomenna olis ollut kunnallisella aika, mutta peruttiin lääkärin poissaolon takia ja en saa uutta aikaa.
Ei sillä noilla viikolla ole enää kai merkitystä vaan milloin vaan on hyvä :smiling-eyes:

Mä oon normaalistikin tosi herkkä ettei mikään kiristä vyötäröä. Oon kulkenut verkkareissa ja tänään kun piti laittaa siistimmät housut niin en edes jaksanut yrittää tavallisia housuja jalkaan vaan vedin vaan suoraan esikoisen raskaudesta jääneet äitiyshousut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: 7+3 tänään.
 
Tännehän on tullut mahtavasti lisää väkeä:smiling face with heart-eyes:
Itsellä kirjoittelut ollut jäissä. Viime viikolla olin älyttömän kipeä ja lähes makoilin kaiken esikoisen hoidolta liikenevän ajan. Nyt alkaa jo onneksi helpottaa, mutta tukkoisuus tuntuu jatkuvan.
Meillä oli viime perjantaina alkuraskauden ultra. Siellä sydän hienosti sykki ja mittojen mukaan 6+2. Menkoista laskettuna 6+6... Kätilön mukaan koko menee normaalin vaihtelun sisälle. Huoltahan tuo herätti, kun meidän enkelivauva oli kokoajan ultrissa turhan pieni viikkoihin.
 
Housuja ❤️ siis ihan älytöntä miten esim perus trikoot kuminauhoineen kiristää vatsaa! Mun on pakko hakea kans äitiystrikoot. Tänään oli hyvä päivä töissä, olo tuntui jopa liian hyvältä. Heti tuli huoli, että onhan kaikki hyvin vatsassa. Nyt närästää vähän, mutta pahoinvointia ei ollut kuin aamulla vähän! Ei tietenkään vielä enteile mitään paremmasta suunnasta näiden olojen kanssa, mutta lohdullista ja oli oikeasti kiva päivä pitkästä aikaa. Lisäksi mun ihana äiti tarjoutui maksamaan puolet varhaisultrasta, kun yksityiselle nyt kerran pitää mennä. Olisikohan se nyt sitten tällä viikolla tai ensi viikolla paras aika, kun tänään 7+3? Huomenna olis ollut kunnallisella aika, mutta peruttiin lääkärin poissaolon takia ja en saa uutta aikaa.

Tosiaan noilla viikoilla on ok mennä vaikka heti ultraan :smiling-eyes:

Mulla menee vielä omat rennommat housut jalkaan, mutta tiukimmille farkuille saanut heittää jo hyvästit pitkäksi aikaa:No Evil Monkey:
 
Onko kellään migreeni kiusana? Mulla aurallinen migreeni ja kohtauksia normaalisti pari kertaa vuodessa. Raskausaikanakin kohtauksia ollut yksi, mutta tämä raskaus näyttääkin olevan poikkeus. Mulla oli lauantaina kohtaus ja eilen illalla taas :loudlycrying:. Edelleen päähän koskee ja silti pitäisi jaksaa pyörittää arkea ja käydä töissä. Tulen varmasti hulluksi jos migreeni muuttuu krooniseksi raskauden myötä. Varasin ajan työterveyslääkärille etävastaanottoon, lääkitys mietityttää jos kohtaukset toistuu. Mitä sitä sitten uskaltaa ottaa? Nyt jouduin ottamaan Buranaa. Parasetamoli ei vie kipua pois ollenkaan. Buranaakaan en mielelläni söisi, mutta ilmeisesti sitä voi ottaa yksittäisiä kertoja viikkoon 28 asti. Toki jos tänä migreeni kroonistuu, niin joku muu lääke olisi löydyttävä.
 
Mä kans pengoin jo kahdet jemmassa olleet äippähousut käyttöön. Maha ei kestä yhtään kiristystäviä housuja. Vkl oli 2 peräkkäistä päivää, kun en oksentanut kertaakaan. Eilen sitten treffailin pönttöä viikonlopunkin edestä :disappointed-face: tänään myös pari kertaa. Vieläkään siis ei helpota. (11+0).

Viikon päästä olis jo NT-uä! Ei malttaisi millään odottaa. Kurjaa vaan, kun joudun yksin menemään, kun miehellä pakollinen työjuttu. Mutta, jos kaikki on hyvin, niin vihdoin päästään kertomaan lapsille ja isovanhemmille:Smiling Face With Heart Shaped Eyes:

Toivottavasti Hildurin pienellä on kaikki hyvin, vaikka huolestuttaakin varmasti kovaa.:Heavy Black Heart:
 
Onko kellään migreeni kiusana? Mulla aurallinen migreeni ja kohtauksia normaalisti pari kertaa vuodessa. Raskausaikanakin kohtauksia ollut yksi, mutta tämä raskaus näyttääkin olevan poikkeus. Mulla oli lauantaina kohtaus ja eilen illalla taas :loudlycrying:. Edelleen päähän koskee ja silti pitäisi jaksaa pyörittää arkea ja käydä töissä. Tulen varmasti hulluksi jos migreeni muuttuu krooniseksi raskauden myötä. Varasin ajan työterveyslääkärille etävastaanottoon, lääkitys mietityttää jos kohtaukset toistuu. Mitä sitä sitten uskaltaa ottaa? Nyt jouduin ottamaan Buranaa. Parasetamoli ei vie kipua pois ollenkaan. Buranaakaan en mielelläni söisi, mutta ilmeisesti sitä voi ottaa yksittäisiä kertoja viikkoon 28 asti. Toki jos tänä migreeni kroonistuu, niin joku muu lääke olisi löydyttävä.

Mulla parasetamolin kanssa ihan sama, ettei auta särkyyn oikein yhtään. Mulla on kanssa lievää migreenitaipumusta, tosin pääsääntöisesti mulla tulee niitä auroja, joita saattaa seurata lievä päänsärky/ei päänsärkyä ollenkaan. Mutta ne auratkin on kyllä inhottavia, kun ei uskalla oikein autoa ajaa ja esim. työnteko käy tosi hankalaksi, kun ei näe kunnolla. Huomaan, että sekä esikoisen raskausaikana, että tässä raskaudessa niitä auroja tulee paljon useammin kuin muuten.

Toivottavasti saat työterveyden kautta jotkut vähän tehokkaammat särkylääkkeet:folded:
 
Takaisin
Top