Tammikuiset turinat

Tänään 10 viikkoa täynnä ja alkiosta tulee sikiö. :) Vielä kun kaksi viikkoa kuluis niin vähentyis tuo keskenmeno riski. Välillä aina pelottaa, että entäs jos tää menee kesken. Yks ystävä ilmoitti mulle pari viikkoa sitten, että on myös raskaana (n. 4 viikkoa minua jäljessä), kerettiin jo paljon iloita siitä että ollaan yhtä aikaa raskaana jne. Mutta sitten hän ilmoitti tällä viikolla, että on saanut keskenmenon. Ihan kamalaa, varsinkin kun tietää miten paljon hänkin oli lasta toivonut. Pitää nyt vaan toivoa, että itsellä menis kaikki hyvin... Eilen onnistuin tiputtamaan roskapöntön "akkavarpaan" päälle, sillä seurauksella että kynsi on alareunasta mustana ja tosi kipeä. Eilen koko päivän tykytteli ja särki varvasta, eikä oikein voinut kivutta astua. Varmaan joku hiusmurtuma siinä. Illalla oli pakko ottaa yks särkylääke, että sai nukuttua. Oon yrittäny että en käyttäis mitän ylimääräisiä lääkkeitä raskausaikana, mutta nyt oli kyllä päkko ottaa yks paramax. Yöllä kipu jo vähän helpotti, mutta edelleen ei pysty jalalla astumaan ihan normaalisti. Taitaa jäädä huominen kuntosalikäynti väliin. Ihan tarpeek on jo kun pitäs neljänä päivänä kävellä töihin n. 4 km yhteensuuntaan... ja mahdollisesti vielä kotiinkin... taas niitä hetkiä kun harmittaa ettei tullut hankkineeksi ajokorttia. :)
 
Rupesin tekemään ruokaa ja huomasin että semmosessa sweet & sour sauce kanakastikkeessa on natriumsakariinia. Sakariinihan oli siellä kiellettyjen aineiden listalla, mitenkähän tuo Kyllä mä nyt meinasin tuota syödä kun ei oo muutakan ruokaa... mutta toivottavasti siitä ei tuu mitään... emoticon
 
Heippa vain arvon naiset!

Täällä on ollut ihan erilainen viikko kuin edellinen. Edellinen viikko meni väsymyksen kanssa taistellessa, tällä viikolla olen ollut väsynyt ja pahoinvoiva. Mulla näköjään nämä olot ovat hyvinkin vaihtelevia viikosta toiseen. En ole saattanut syödä yhtään lämmintä ruokaa. Tänään aamulla söin luottoruokaani jugurttia kipollisen ja hyvä, että vessaan ehti. Koko jugurttiannos tuli kerralla ylös ja oksensin mahan tyhjäksi. Samoin on käynyt työaamuina porkkanoiden ja leivän kanssa. Mikään ei ole tahtonut pysyä sisällä. Päivällä on aina parempi, kummallista kyllä kahvi auttaa ja kylmät ruuat maistuvat parhaiten. Ostin nyt huomisaamuksi tuc suolakeksejä ja ajattelin vetää muutaman heti sängyssä ennenkuin nousen ylös. Hain myös kaupasta piltin hedelmäsosepurkkeja. Vissyä on myös. Täytyy kokeilla kaikkea erilaisia.

Tänään vihlaisi myös hiukan alavatsaa. Oikein semmoista kohdun venymiskipua. Ei tuntunut yhtään vaaralliselta, mutta erittäin ikävältä. Mies säikähti hulluna, kun älähdin ääneen, kun kipu tuli niin yllättäen sohvalla löhötessä.

Meillä olisi kahden viikon päästä muutto edessä, toivottavasti saan vapaata, että pääsen avuksi. Muuten joutuvat pojat hoitamaan muuton keskenään, mitähän siitäkin tulisi :D. 

Kävin piiiiiitkästä aikaa haistelemassa Oulun yöelämää eilen. Reilun tunnin jaksoin olla, wow :D. Kävin kokiksella kaverini omistamassa kuppilassa ja istumassa hetken paikallisessa räkälässä, jossa voi pelata biljardia. Oli kiva käydä ihmisten ilmoilla ja laittautua, mutta hyvin äkkiä tuli sellainen olo, että pitää päästä kotiin nukkumaan. Oli kuitenkin kiva ilta kaikin puolin ja sain nauraa aivan hirveästi.

Jaa, kohta olisi maaginen 12 viikkoa täynnä. Onneksi tämä aika menee edes jonkunlaista vauhtia.

Mukavia odotuksia muillein!
 
Mä oon ainakin syöny tota kastiketta raskausaikana kcatri. En oo mikään asiantuntija, mut uskoisin ettei tommonen pieni määrä niin haitallista ole. Ku eihän sitä syö tyyliin joka päivä.. En sit tie..

Tsemppiä nialle väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa..

Onko kellään neuvolassa puhuttu tosta influenssarokotuksesta? Tänään luin Turun nettisivuilta, että vielä kannattaisi riskiryhmäläisten ottaa se rokotus. Ja raskaanaolijat ovat riskiryhmää. Meinasitteko ottaa vai olla ottamatta? Mul ei oo mitään puhuttu.. Mä pähkäilin pitkään pojan kanssa ja nyt sit päätin et otetaan se. Onneksi neuvolassa vielä suostuivat antamaan.

Muoks: Toivon, ettei tästä nyt tuu mitään "taistelua" täällä. Usein menee nää rokotejutut siihen..emoticon
 
Idaho: Minulle ei ainakaan kukaan ole puhunut influenssarokotuksesta. Silloin eka neuvolakäynnillä kyseltiin mitä rokotteita olen saanut, mutta influenssa- eikä sikapiikeistä ollut mitään puhetta. En ole tajunnut edes ajatella asiaa, mutta täytynee kysyä siitä neuvolatädiltä.

Tein äsken hullun lailla lumitöitä. Oli koti "hävinnyt" lumen alle työpäivän aikana emoticon  Mutta vihapäissään lumen työntäminen ei selvästikään tehnyt hyvää. Vihlaisi aika ikävästi vatsasta joka kerta, kun heitin täyttä lumilapiota korkean kinoksen päälle. Pitänee olla vähän varovaisempi... Mitenhän sitä oppisi purkamaan energiaansa puolella teholla? :) Aina ei varmaan ole pakko urheilla sata lasissa...
Jotain positiivista: täällä ei ole oksennettu moneen päivään!
Ja muutenkin välillä ihan unohtaa koko raskauden, kun tuntuu ihan normaalilta emoticon 
Huomenna pitää mennä labraan veri- ja virtsakokeisiin. Onneksi nykyään pystyy varaamaan etukäteen ajan netistä, niin ei tarvitse jonottaa tuntikaupalla.

Te kohtalotoverit, jotka taistelette taivaan lumivoimia vastaan lapioin, TSEMPPIÄ emoticon  
 
 
Idaho Mullekaan ei ole puhuttu neuvolassa mitään sikainfluenssarokotteesta. En yhtään tiiä miten sen kanssa pitäis tehdä. Voiko se aiheuttaa keskenmenoja tai vaikuttaa sikiön kehitykseen?! Pitää koettaa ens kerralla kysellä siitä jos eivät itse meinaa kertoa. Toivottavasti ei vaan tule sikatautia, kun se voi olla vaarallinen sikiölle... emoticon
Mursku Mä olen suosiolla jättänyt lumityöt miehen tehtäväksi. Viiime viikolla yritin niitä tehdä niin meni vaan selkä kipeäksi...

Täällä 10+1: väsymystä ja etovaa oloa. Mutta koputan puuta ettei ole oksettanut vielä.
 
Idaho Mullekaan ei ole puhuttu neuvolassa mitään sikainfluenssarokotteesta. En yhtään tiiä miten sen kanssa pitäis tehdä. Voiko se aiheuttaa keskenmenoja tai vaikuttaa sikiön kehitykseen?! Pitää koettaa ens kerralla kysellä siitä jos eivät itse meinaa kertoa. Toivottavasti ei vaan tule sikatautia, kun se voi olla vaarallinen sikiölle... emoticon
Mursku Mä olen suosiolla jättänyt lumityöt miehen tehtäväksi. Viiime viikolla yritin niitä tehdä niin meni vaan selkä kipeäksi...

Täällä 10+1: väsymystä ja etovaa oloa. Mutta koputan puuta ettei ole oksettanut vielä.
 
Niin niistä vaikutuksista ei oikeen ossaa sanoa.. Mä ite ainakin uskoisin, et olis ihan turvallista ottaa, mut eihän sitä ikinä tiiä. Oon sitä mieltä, et jokasen päätös on se oikee.. Eli otti tai ei. Mua vähän harmittaa, ku oisin saanu ennen raskautta töitten kanssa ton rokotuksen. Influenssa-rokotukses on nyt se sikapiikki samassa.. En sit tietenkään ottanu sitä sillo. Nyt ei tarttis sit miettiä, et uskaltaako ottaa vai ei.. Huoooh..

Kiva, että Murskulla on pahoinvointi helpottanut.. Mullakin ihan selvästi jo parempi olo.. Välillä tajuaa, et hei eihän mulla ookkaan ollu vähään aikaa niin etova olo.. Tosin kyllä se huono olo silloin tällöin kurkkaa, mut ei niin useesti ku alkuviikkoina..

Hei miettikää!! Me ollaan kohta jo toisella kolmanneksella!!
 
Mikähän päivä se oli kun kirjotin ummet ja lammet ja teksti hävisi sitten jonnekin...  No yritän muistaa mitä asiaa mulla oli
Sonja09: Joo oon tosi onnellinen että se lapsenvahti järjestyi.  Meillä on sairaala kieltänyt kaikenikäisten lasten läsnäolon ultrassa joten ei olis sit tosiaan ollu mahdollista ottaa toata pikkukundia mukaan.  Mutta nyt on asiat järjestyksessä.
Idaho: Mulla kanssa semmonen olo että ei jaksa eikä kiinnosta mikään.  Jotenkin vaan olla möllöttää kaikki päivät läpeensä.  On kyllä helpottanu sitten kun on ollu jotain "pakollista" että on saanu sitten myös itestään jotain irti.  Muuten varmaan nukkuisin kellon ympäri joka päivä (ja toki ellei tota esikoista olisi)
Kcatri: Hehe, oli tosiaan helpompaan sen puolesta toi esikoisen odotus että ei ollut sitä olemassa olevaa lasta jota pitää hoitaa ja huomioida pahoinvoinneista ja väsymyksistä huolimatta.  Mutta mä taas oon aina ollu sitä mieltä että lapset tehdään lähekkäin.  Sitten niistä on toisilleen kavereiksi ja on sekin faktaa että mä en tästä enää nuorru...  Mutta kukin perhe tekee itselleen sopivimmin.
Sikainfluenssa...  Taas saa joo sitä pohtia.  Mä otin tossa ekassa raskaudessa sen rokotuksen.  Nyt sitä tuskin suoranaisesti edes tarjotaan kun eiköhän se flunssakausi ala olla takana päin sitten kun seuraavan kerran se terkkarikäynti on (huhtikuussa siis).  Musta toi koko tauti rokotteineen on menny ihan hysterian puolelle - tottakai sekä taudissa että rokotuksessa on riskinsä mutta on ne mediassa vedetty aivan överiksi.  Ite olisin piikin valmis ottamaan tälläkin kertaa kun en tahtoisi jossitella.  Esikoisen kanssa olin raskauden puolivälissä sairaalassa ja jouduin miettimään semmosten hoitotoimenpiteiden välillä missä oli iso keskenmenoriski.  Siksi siis mielummin rokottaisin itseni kuin miettisin että tulisiko keskenmeno jos sairastuisin.  Toisaalta edellisen raskauden aikaan jouduin työnpuolestakin olemaan noissa tautipesäkkeissä, joten sillon tartuntariskikin oli vähän toista luokkaa kuin nyt kotona ollessa.  Mutta joo, jos se piikki mulle siis neuvolassa markkinoidaan niin otan mutta tuskin alan sinne soittelemaan piikin perään.
Noista ruokarajoituksista...  Mä en usko että mikään elintarvikkeissa oleva ainesosa on semmonen mikä aiheuttaisi välittömästi haittaa sikiölle.  Mä syön kaikkea kohtuudella - myös niitä ruokalistan kiellettyjä aineita.  En varsinaisesti välttämättä niitä kaupasta ostamalla osta mutta jos on tarjolla niin syön kyllä.  Lääkkeet on sitten asia erikseen ja alkoholi+tupakka ei kävisi pienessä mielessäkään.  Ja täytyy täällä tuulettaakin että liki 2 vuotta olen savuton ollutkin :)
Nojoo, olikohan tässä mun kaikki sekavat kertomukset tällä erää.  Nyt voiskin mennä hetkeksi lojumaan vielä sohvalle kun pikkupoika nukkuu päikkäreitä.
 
Mulla on aina vaan raskauden ajan tulul himo tuohon lakritsiin mut en syö sitä siis joka päivö, mtu kaupassa ku käy ni pakko ostaa joku pikku laku ja sit teksi mieli aina lähtee tonne lähimmälle absille ostaa sitä kouvolan lakua (ne on niin hyviä mm) mutta ku se lakukin aiheuttaa verenpaine ongelmia jen ja mulla niitä ei oo ni silläkin sitä uskallan syyä aina jonkun verran, samoten muidenki ruokien kans, et voin syyä jso on jossain tarjol mtu en nyt iha tolkuttomasti mitään vedä, kokista juon joskus lasin-pari ku mies sitä juo aika usein :)
Nehän onkin lähinnä suosituksia et ei kannata just syyä vaikka sitä vakuumi pakattua kalaa listeria vaaran vuoksi (en kyllä itsekään sitä syö nyt, mutta esim tuo laku ja cokis on sellasia mitä nyt syön sillon tällön)

Mä otin viime raskaudes ton sikapiikin, joskus reilu vuos sit, alkuraskaudes, nyt oon ravannu neurologilla ja mulla epäillään narkolepsiaa :(( toivottavasti ei olis se, jotenkin siitä jäi kammo etten ota enää mitää tollasia rokotteita, ja pojallekki vaan nuo rokotusohjelman rokotteet.

ens to ultra, olipa meillkäi työ saada poika hoitoon siksi aikaa, kumma et ei muka miehen sylis ois siel voinu olla mukana ku kuitenki mies haluais mukaan päästä mut meil ei oo oikee lapsenvahteja, mietittiinki et kun synnytys lähenee ni pitääkö meidän palkata viikoksi joku lastenhoitaja, JEE

Muuten tänne hyvää, nyt oon alottanu syömää vähä terveellisemmin tai kevyemmin nuita välipaloja ja lounaita, esim tuota ehrammin maitorahkaa ja ananaksia (tuossa rahkassa on vaa 0,2%rasvaa) ja välipaloiks raejuustoo/tonnikalaa/ananaksia, sit munakkaita(veteen) ja paljon salaatteja, marjoja ja hedelmiä,nam, ihana ku ei oo ruuan jälkee sellanen olo et on taas syöty iha ähkyyn :D vaan jaksaa jopa touhutaki sen jälkeen. Ja siis syön sit ainaki kerran päiväs kunnon kotiruokaa mis on varmasti kaloreita ja kaikkee et ei mee miksikää "laihdutus ruuaks" ku raskaana on :) nii ja leivät ja tällaset perus jutut myös :P
 
VOi hitto ku on taas kirjotusvirheitä, pyydän anteeksi, hankala keskittyä ku tuo 8kk roikkuu lahkeessa, pitänee mennä leikkimään ennenku hän sammuttaa tietokoneen :D
 
Esmeralda: Tiiän, et on "inhottavaa" ku ei oo mitään oiretta, mutta voihan silti kaikki olla hyvin.. emoticon  Mulla neuvolan laskutavan mukaan ois la ollut 27.7. Varhaisultrasta jo tiesin ton heittävän todella paljon. Yksityisen mukaan laskettu ois 6.8. Np-ultrassa lääkäri merkkasi lasketuksi 3.8, mutta ite pysyn tossa 6.8.. Viime raskaudessa ei muuttanu la:ta vaikka heitti viikolla.


Moon: Mäki kans miettiny, et jos ei ois lasta jo ennestään, ni kui pal helpompaa tää raskaus ois. Varsinki, ku nyt ollu tota huonoa oloa ja väsymystä, mitä ei edellisessä ollut. Ois hiukan ihanaa, ku sais töitten jälkeen ottaa kunnon tirsat ja aamulla nukkua pidempään.. Mutta mitään en vaihtais..

Tänään tuli postia tosta seulonnasta.. Hiukan sydän pomppaili ku avasin kirjettä.. Onneks kaikki oli hyvin. Mulla ei oo kohonnutta riskiä siinä.. Eihän sekään nyt ihan 100 prosentin varmuudella oo, mut ompa kiva tietää..

Väsymys on iso.. Koko ajan tekis mieli nukkua.. Nyt oon sairaslomalla flunssan takia.. Huomenna taas töihin.. HUOOOOH!!!

 
Esmeralda Mulla oli neuvola laskenut ekalla käynnillä, että laskettuaika olisi 10.8.2011, mutta ekassa ultrassa (viikolla 8+2) lääkäri sanoi, että 14.8.2011 on laskettuaika. Koska ei yli 5 päivää muuttunut, niin päivämäärä ei muutu; neuvolan tiedoissa mennään 10.8. mukaan. Itse olin jo alussa laskenut tuon 14.8., jonka sain tulokseksi vau:n laskurista ja "elän" nytkin sen mukaan. :)

idaho Onnittelut hyvistä uutisista! Mulla huomenna veriseula-/ laboratoriokokeet ja np-ultra 1,5 viikon päästä. Vähän jänskättää...

Lapsiryhmässä, jossa olen töissä, on liikkeella mahatautia (ripulia).. oon yrittänyt pestä ja desinfioida usein käsiä ettei vaan tarttuisi, mutta eihän sille voi mitään jos tulee. Inhottaa vaan jos tulee näin raskausaikana. emoticon Kun oon muuten välttynyt pahoinvoinniltakin... Ja huomenna labrakokeetkin. Toivotaan että tauti jättäisi minut välistä. emoticon
 
Mä kävin tänään pojan kans labras verikokeis, itellä oli se trisomnian seula, ja pojalta otetti iallergia kokeet, pelotti et kuin saan pidettyy tuon aisoissa ku ne pistää sen mut hyvinhän se suju.
Mä en hoksannu kysyy tuleeks ne tulosket kotii vai mut viimeks muistaakseni nlas sit katottii ne tulokset.
Itel ei oo vieläkää muita oireita ku väsymys (mikä kyl pistää nii korpee ku ärsyttää ku ei meinaa jaksaa mtu onneks mies "antaa" nukku aina illast yhet päikkärit, mä en kyl tiiä johtuuko tää mun väsymys myös mahdollisesta narkolepsiasta, toivon TODELLA ettei, mun pitäs päästä sairaalaan johonki unipolygrafiaan mis tutkitaan mun unta, mut sinne ku menee ni ei sais olla univelkaa, ja alle vuoden ikästen lasten vanhemmil tuppaa sitä olemaan :D ja ny viel tää raskaus tähä väsyttämää ni saa nähä millon mä sinne pääsen, ku näil näkymni tätä univelkaisuutta jatkuu sit ainaki viel reilu vuosi jos ei kahtakin ;D

Eihän sille mitää voi jos tarttuu taudit, mut ohan ne inhottavia, varsinki joku mahatauti :s mä olin viime raskaudes päiväkodis töis ni oli kyl koko aja pientä nuhaa siel liikkeel mut aika vähän mä silti loppujenlopuks ite sairastin :)
 
Mulle sanottiin, et tohon sikiön kehityshäiriöiden seulontaan täytyy ekana mennä np-ultraan ja sitten 24 tunnin sisällä verikokeisiin. Onko sulla kcatri joku eri seula??
 
Meillä ei oo ainakaa täällä Oulussa ikinä sanottu nuin, vaan et kummankin tuon sikiöseulonnan ja np-ultran pitäs ajottua oliko nyt rv 8-12, ja mulla on tuo np-ultra ens torstaina ja sanovat vaan tänää labrassa että ottaa sen lappusen mukaa mis oli tieto et tänä päivänä otettii labrakokeet. Ompa ihmeellistä jos taas niin paikkakuntakohtasesti eroaa nuo "määräykset".

Mulla tekis jo mieli alkaa ostaa jtn pientä tulevalle vauvalle, mutta jotenki oon vieläkin puhunu siihen malliin esim miehelle että "jos tää lapsi nyt syntyy ja mulla alkaa maha kasvaa ni sit on jne" aina toi "jos", mut ehkä sitä automaattisesti näil alku viikoil ajattelee noin, ettei muka pettys niin paljon jos menis kesken tms, ku edellinen meni itellä just kesken.
Kahelle kaverille syntyy vauvat tos kevääl ni oon sit niilel ostanu jtn pientä ihanaa ku nähny kaupoil :P meijän ei kyl muutenkaa tarvis ostaa mitää, meil on nii paljon vauva vaatteita reilu vuoden ikäseen asti ja on kummallekki sopivia, aika paljon (ainakin luulisin) käyttäväni jos tytön sais, ni jtn vihreetä, ruskeeta, mistä väreist tykkään tosi paljon ja sopii mun mielest kummallekin :)
 
idaho Täällä kans eri systeemi. Neuvola antoi päivämäärät, jolloin voi käydä labrakokeissa ja sitten sairaalasta tuli erikseen kutsu np-ultraan. Labroissa kävin tänään, mutta eipä ne olleetkaan pelkät verikokeet. Olis pitänyt antaa virtsanäyte enkä tiennyt mitään... enkä tietenkään ollut 4 tuntia pissaamatta... emoticon Onneks sain purkin kotiin että voin viedä näytteen huomenna. Olis ollutkin kupla otsassa jos olis joutunut jonottamaan pissamatta.. Ens yönä pitää varmaan laittaa kello soimaan, kun voi käydä vielä vessassa ennen aamua. emoticon

Luin jostain miten odottavan äidin tunteet vaikuttavat sikiöön... Itse oon huomannut, että jos meinaan hermostua ja kiukustua, niin heti alavatsaa rupeaa kipristelemään ja vähän koskemaan, mutta kun rauhoitun niin se menee heti ohi. Ja tätä on ollut jo parina päivinä. Joten koetan ottaa rauhallisesti, olla stressaamatta ja ajatella positiivisia ajatuksia!
 emoticon



 
Fuck mä muistin ny hämärästi et johonki jsoksu pitäs jättää pissanäyte, mut tuskin muistelen mitää nla käyntii ku se on vast helmikuus, hittoku ei pysyn järki pääs ku pitäny juosta labras pojan takia ja sit ton narkolepsia epäilyn takia ja vaik minkä, kai ne ois siel labras sanonu jos ois pitäny jättää näyte :D
Joo mä kans luin viime raskaudes tuon et tunteet  vaikuttaa sikiöön, ja sit rupesin kelaa, et ei hitto ehän mä voi kattoo kauhu tai surullisii leffoi ku sit säikyn ja itken ni sehän menee "pilalle" se lapsi :D ja muutenki olin sellanen stressi erkki viel enemmän mut ihana poikahan tosta näyttäs kehkeytyvän,mitä nyt älyttömän vilkas mut eipähän ole passiivinen ;)
Nyt tänää olin työntämäs kaverin autoo tos ku tääl jotkut idiootit ei osaa aurata(!!!!) ja työnsin konepellist hulluna ja kaaduinki sit ja vihlas tonne haaravälii ja mahaa ja nyt on vihlonu mahaan pari tuntii, o ou.. toivotaa et ei mee kesken.
 
Tulipahan käytyä eilen pitkästä aikaa yöelämässä. Puolilta öin rupesi niin paljon väsyttämään, että ei auttanut kuin lähteä nukkumaan. Ei ole voimat entisellään, ei jaksanut tanssiakaan niin paljon kuin ennen... emoticon Joskus tuli siskon kanssa tanssittua baarissa semmonen viisi tuntia, välillä pidettiin vessatauot ja nesteytystauot. Mutta eilenkin piti jo kahden biisin jälkeen istua huilaamaan. Muutenkin ärsyttää kun muuten vois vaikka käydäkin tanssimassa, mutta kun tanssilattialla pitää olla niin mahdottoman humalaisia ihmisiä, jotka eivät tajua mitään kun kaatuilevat toisten päälle. Yksi mies kaatui minuun päin (selkääni) ja meinasin suuttua sille totisesti (kun säikähdin). Prkl! No, taidan kyllä pysyä kevään kotona poissa humalaisten luota. emoticon Sinänsä oli mukava vielä pyörähtää ihmisten ilmoilla, ottaa pari alkoholitonta drinksua (jotka on tosi halpoja ja hyviäkin). Kun ei varmastikaan tule kauheasti lähdettyä mihinkään kun maha alkaa kasvaa. Ei kyllä tule ikävä baareilua tai juomista. On tullut ihan riittävästi niissä pörrättyä. Ja kyllähän sitä joskus vielä jossain pääsee käymään...

Huomenna taas starttaa uusi viikko ja minun osalta se onkin viimeinen työviikko, jos en löydä uutta työpaikkaa. Määräaikainen sijaisuus päättyy... kovasti koetan etsiä (oman alan) töitä, mutta jos ei tärppää niin koetan olla stressaamatta. Liika stressi ei tee hyvää...

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! emoticon
 
Määki oon kovasti yrittäny yöelämässä piipahdella, mutta jotenki siitä on menny se hohto. Joskus tuossa aiemmin syksyllä olin kova käymään yökerhoissa. Oikeastaan siitä lähtien kun 18v täytin, niin luonnollisesti olen kaikki viikonloput ja joskus viikollakin ollut tanssilattialla humalapäissäni aamu neljään. Tuo baareilu rupes loka-marraskuussa vähenemään ja maistumaan puulta. En enää käynyt tanssipaikoissa ja jos johonkin lähdin niin kaverin luo istumaan tai pystäriin. Nyt olen sitten muutaman kerran lähtemällä lähteny ihmisten ilmoille ja tullut jo parin tunnin päästä ennen puolta yötä kotiin :D. Hyvä näin. Ja varmasti pääsen vauvan synnyttyä baareilemaan, jos siltä tuntuu. Meidän äiti on nimittäin innokas vauvanhoitaja, se on jo nyt suunnitellut minkä syöttötuolin ja matkasängyn ostaa :DDDDD.

Täällä on ollu ihan ok olot, vielä saa joskus käydä oksulla, mutta paaaaaljon parempi. Selkäkipukin on häipynyt mystisesti *
koputtaa puuta* ja pikkuisen energisempi olo muutenkin. Varmaan voi jo huoletta alkaa nauttia raskaudesta.

Miehen kanssa me on riidelty hirveästi viime aikoina. Varmaan johtuu minun hormooneista, että ärsyynnyn hirveän helposti. Toisaalta taas miehellä on varmasti rahasta ja muutosta stressiä. Toivottavasti helpottaa pian. 

Meillä olis lääkäriin meno ylihuomenna, osaako joku kertoa, että mitä siellä ekassa lääkärissä tutkitaan vai onko se joku porina kerta vain?

Vointeja!!
 
Takaisin
Top