Tammikuiset turinat

Nia: Mulla on semmonen muistikuva ekasta neuvolalääkäristä että tehtiin sisätutkimus ja kuunneltiin sydänäänet.  Sisätutkimuksessa lähinnä tsekattiin kohdunkaulan tilanne ja kohdun koko.  Ei kai muuta.  Mutta jos on jotain lääkehommia tms. niin se neuvolalääkäri voi niitä kirjotella.  Mulla on 1.2. lääkäri ja ajattelin kirjotuttaa sillä refluksi-, sappi- ja nukahtamislääkettä kun niitä kuitenkin tarttee tässä raskauden mittaan (ainaki noita kahta ensimmäistä, olen siis refluksipotilas)
Mulla tää olo senkun pahenee.  Mitään ei huvittais suuhun laittaa ja pönttöä saa halailla.  Yök.  Väsymys sentään on vähän löysänny, kunpa tää pahoinvointikin joskus...
Me oltiin miehen kanssa vapaalla pe-la.  Ensimmäistä kertaa esikoisen syntymän jälkeen!  Tai no mieshän on säännöllisesti huolehtinu omasta vapaa-ajastaan...  Mutta kahestaan ei olla tehty mitään liki vuoteen.  Aika luksusta.  Ja kiva oli tulla lauantaina kotiin kun oli muksulla menny isovanhempien kanssa tosi hienosti.
Eipä tänne varmaan muuta kuulukaan, normioloa odotellessa ja ennen kaikkea sitä keskiviikkoista ultraa odotellessa :)
 
Joo eikai siel nlalääkril muuta "erikoista" tehä ku toi sisätutkimus, eka meil piti käyä neuvolatädil ni se otti kaikki mitat(verenpaine,pissa jne) ja sit mentii lääkärille.
Mul ois ens viikol toi nla lääkäri aika, ja tänä torstaina toi np-ultra. :--))

Eikös ne pahoinvoinnit ala pikku hiljaa hellittää varmaa ainaki täs 3viikon aikana viimeistään ;)

Mä nykysin aamul juon sellasen alpro soya- suklaa juoman samal ku pojalle syötän puuron, ku ei maistu heti aamust mikää mut tulee huono olo jos ei mitään syä kuiteskaa.
 
miiuski: Meikänki luottoevästä on nuo soijajuomat, oon ihan koukussa. Ensin join niitä nutrilett valmispirtelöitä, mutta sitten tajusin, että nuo alpro soyat on huomattavasti huokeamman hintaisia. En tykkää vaniljasta, mutta light suklaa on ihan parasta!

Moon: Mullekki vois jotain nukahtamislääkettä laittaa, varmana tulee unettomuutta jossaki vaiheessa. Oon tähän asti käyttänyt ihan vaan melatoniinia ja se on mulla toiminut tosi hyvin. Jos pyytäis sitä nytteki. Lääkeasioita meillä varmaan ainaki käydään läpi, kun oon kilpirauhaspotilas ja mulla on lääkitys, eli sitä varmaan pitää nostaa, että vauvalle riittää kilpparihormoonia kasvuun.

Olo koko ajan paranee :>. Energinen ja vauhdikas olo suorastaan. Muuttohommia ja perjantaina päästään uuteen kotiin! <3
 

Tänään oli ulta ja tuulimunaraskaus sieltä todettiin :( Sikiöpussi sielä oli, mutta asukas puuttui. Jotain tämmöistähän olin pelännyt, kun kaikki oireet sen verran laimeita ovat olleet. Olo todella surkea ja sekava. Lääkkeet laitettiin alakautta ja nyt on odoteltu vuodon alkamista.
 
Osanottoni, esmeralda. Todella kamala tilanne. Jaksamisia sinne.

Täällä jännittää huimasti tuo huominen ultra, saa nähdä kuinka hyvin uni tulee. Vatsan tuntemukset ovat hieman vähentyneet,tosin turvotus on lisääntynyt ja muuttunut jatkuvaluonteiseksi.

Tunnen suurta sympatiaa terhituulia ja muita kohtaan, jotka kärsivät vielä jatkuvasta pahoinvoinnista. Itsellä se on muuttunut jo ajoittaiseksi, iltapainotteiseksi. Vielä on kuitenkin joutunut ördäämään. Eilen huvitti kun maistoin pienen siivun porkkanaa tehdessäni ruokaa, ja samoin tein sain juosta pöntölle... Ihan kiva. Ongelmana on se, että himoitsen kaikkia hedelmiä ja vihanneksia ja ne maistuvat ihanalle, mutta vatsani ei tunnu olevan samaa mieltä...

Mukavaa viikkoa taas kaikille!



 
osanotot esmeraldalle! :( kurja juttu, jaksamisia sinne!

Mulla oli eilen lääkäriaika, hyvin kuului sydänäänet :) ja tänään oli ultra, pikkuisella oli kaikki hyvin. siellä se ensin oli kiltisti paikallaan että saatiin mitat otettua, ja sitten vähän sätki ja työnsi kättä suuhun! :) oli ihana kokemus, nyt on äiti ja iskä molemmat ihan haltioissaan emoticon saatiin monta kuvaa mukaan ja kävin siinä samalla antamassa verinäytteen. LA siirtyi vähän eteenpäin, 15.8 ja 2 päivää ennen poikaystävän synttäreitä! :)
Heh, tajusinpa tossa että mä fiksuna kirjotin yhteen paperiin päivämääräksi 25.1.2010... hyvä minä! emoticon
Nyt sitten taidankin mennä sänkyyn makoilemaan, täällä on vatsatautia liikkeellä, enkä mäkään huonolta ololta oo säästyny...
 
Osanotot Esmeralda! :(

Leluponi: Kiva kuulla sinunkin kuulumisia? Miten sulla on muuten alkuraskaus mennyt? Mukavaa, että teillä on ollut noin kiva ultrakokemus!

Me käytiin tänään kans lääkärissä. Olin laihtunut kilon verran, verenpaineet oli ok ja kilpirauhaslääkitystä nyt lisätään. Pitää vaan muistaa hakea sitä uuden kokoista pilleriä apteekista. Sydänääniä meillä ei saatu kuulumaan ollenkaan. Tuli todella paha mieli, kun olin hulluna oottanut. Järjellä tiedän, että ei ne välttämättä tässä vaiheessa edes kuulu, että monilla alkaa kuulua vasta viikoilla 13+. Mutta silti pettymys oli suuri. Nyt sitten hiukan pelko nostaa päätään, että jos on jotain sattunut. No, on me lapsonen nähty ja sydän sykkimässä, että varmasti kaikki kunnossa. Kohtu mulla on taaksepäin kallellaan, niin sekin osaltaan vaikeuttaa. Lääkärin mukaan ei ole kuitenkaan mitään syytä huoleen, että aivan normaalia. Kohtu tuntui kuitenkin reilusti suurentuneelta ja kohdunkaula oli kiinteä, kiinni ja muutenkin normaali. Positiivisella mielellä yritetään olla. Viikon päästä NP-ultra.

Nyt tarvis tsemppiä...
 
Kiitos tsempityksistä! Onnea kaikille odotukseen, toivottavasti kaikilla menee odotusaika hyvin!

Eilinen oli ihan kamala päivä. Vuoto alkoi noin kahdeksan tunnin päästä lääkkeen ottamisen jälkeen ja sitä vuotoahan sitten tuli paljon. Ennen sitä oli kamalat kivut ja supistukset, ei tiennyt miten päin olisi ollut eikä pystyssä meinannut pysyä. Pari tuntia tuli kylppärin lattialla kierittyä. Nyt on todella epäonnistunut ja surkea olo. Tässä on juuri tullut koettua elämässä muitakin pienempiä ja suurempia takaiskuja ja nyt tuli tämä...ei voi olla ajattelemassa kuinka epäonnen tähtien alle sitä on syntynyt.

Uutta vauvaa ei olla yrittämässä ihan heti. Tämäkin oli yllätys koko raskaus, vaikkakin alku järkytyksen jälkeen iloinen asia. Tämän raskauden LA oli vielä minun oma syntymäpäiväni...olisi ollut ihana synttärilahja itselle, mutta en tule sitä lahjaa sitten saamaan :(
 
Osanottoni ja voimia esmeralda!! :(

Nia: Kyllä siellä kaikki on hyvin! Ei niitä ääniä vielä joka kerta löydy, jotkut neuvolatädit eivät tämän takia kuuntelekaan dobblerilla heti ettei vaan vanhemmat huolestu jos äänet ei kuulukkaan, mikä on kuulemma kohtuullisen yleistä. 
 
Kiva kun Nia kyselit kuulumisia, kiitos siitä! :))
Mulla on siis mennyt oikein hyvin, pahin huonovointisuus ja väsymys on jo oikeastaan mennyt ohi.. Jos nyt ei lasketa tätä vatsatautia. Ja mä toivon tosiaan että tää on sitä ja loppuu parin päivän sisällä! :D En ole kuitenkaan oksentanut kertaakaan, vaikka pari kertaa on tehnyt tosi tiukkaa. Mä kuitenkin jätän mielummin oksentamatta, ja oikeastaan se menee siihen että mä makaan sängyssä niin kauan kunnes on myöhästä enää lähteä pöntölle, kun en ehtisi sinne asti. :D Mutta muuten on mennyt hyvin, viikot tuntuu kuluvan hurjan nopeasti, vaikka kaiket päivät kotona olenkin.
Tossa pari viikkoa sitten kuulin, että myös siskoni on raskaana! :) Hän tulee sitten pari kuukautta mun jälkeen, jos kaikki menee hyvin :)
Hirveä hinku olisi päästä ratsastamaan, mutta ehkä mä nyt kuitenkin ensin parantelen kunnolla...
Hyvää pikkulauantaita ja voimia kaikille! :)
 
Enpäs olekaan vähän aikaan taas kirjottanut.. johtuu ehkä siitä kun nukun vaan kaiken mahdollisen ajan.
Mulla oli viikko sitten eka neuvola ja kätilö oli ihan huippukiva. :) Ensi viikolla olisi np-ultra ja pääsee taas näkemään pikku öttiäisen uudestaan. emoticon

Mulla on onneksi paha olo jo vähän helpottanut *koputtaa puuta*. Väsyttää vaan koko ajan enemmän ja enemmän.. sitten on semmoinen vähän erikoinen "oire". Olen alkanut näkemään seksiunia mun miehestä emoticon
Kyllä me seksiä harrastetaan monta kertaa viikossa, mutta ilmeisesti se ei kuitenkaan riitä kun pitää uniakin nähdä siitä.


 
Voimia Esmeraldalle :(

Täälläkin olis ensi tiistaina np-ultra! Ei jaksaisi millään odottaa, kun tietää että pikkuinen on kasvanut ja kehittynyt kuitenkin kolmessa viikossa paljon! Nyt pääsee mieskin sitten mukaan, ihmettelemään pientä aikaansaannostaan ;)

Kovin innoissaan ollaan muutenkin. Odotellaan verolappuja, jotta pääsis selvittelee kuinka paljon saa rahaa! Siitä riippuukin sitten, pääsenkö pikkusen kanssa asusteleen omakotitaloon vaiko vietämmekö ensimmäisen vuoden tässä pienessä kaksiossa :/

Mulla on kovasti nippaillu taas pari päivää, ei välillä tiedä mitenpäin nukahtais ku ei missään ole hyvä. Pissalla saa taas juosta koko ajan,  illasta ja heti aamuyöstä. Unia näkee kovasti ja välillä niin todentuntusia, että aamusin niin pahalla päällä niiden takia!

Joku näki seksiunia miehestään.. toisinkuin minä! Jos en minä petä miestäni mun unissa niin se mua. Usein vielä on se vauva sylissä ja sitten miettii että mitäs nyt.. hyiij, ikäviä tollaset :< Pitää varmaan iltasin kyhnätä rakkauden kiemuroissa ni jos näkis sitten mukavampia unia ;)

Ensi tiistain jälkeen voisi uskaltaa jo kertoa tutuillekin tästä odotuksesta =) Sitä on odotettu!
 
MOI! 
VIHDOIN PÄÄSIN TÄNNE TAAS KIRJOITTAMAAN, TOSIN NÄYTTÄÄ SILTÄ, ETTÄ NÄÄ NOKIAN LAITTEET LAITTAA TÄNNE VÄKISIN KAPITAALIT. NOH, VOI ETTÄ ON IHANA LUKEA TEIDÄN ULTRAKUULUMISIA, MEINAAN JÄNNITTÄÄ MELKOISESTI JO OMA YLIHUOMINEN! OLEN YHTÄKKIÄ ALKANUT TAAS STRESSATA SIITÄ KOKO TÄN VIIKON. 
OLLEN TOSI PAHOILLANI, ESMERALDA, ETTÄ OLET JOUTUNUT KOKEMAAN SEN MITÄ ME KAIKKI PELÄTÄÄN. :( VOIMIA TOIPUMISEEN!
MUN OLO ON JO AAAVISTUKSEN PAREMPI. AAMUPÄIVÄLLÄ EI JUURI EDES OKSETA, VASTA ILTAA KOHTI PAHENEE. JA SYÖMINEN AUTTAA :) OLEN PIILOTELLUT TÄÄLLÄ TÖISSÄ ERINÄISIÄ VVOILEIPIÄ ERI JÄÄKAAPPEIHIN, JOTTEIVÄT MUUT HUOMAA ETTÄ TANKKAAN HUOLELLLA 2H VÄLEIN. IHANAA ETTÄ ENSI VIIKOLLA TÄSTÄ VOI JO ALKAA KERTOA, JOS KAIKKI ON PERJANTAINA HYVIN!

 
 

Voimia Esmeraldalle!

Ja hei pitkästä aikaa muille! emoticon

Kuukauden poissaolo foorumilta on todellakin pudottanut kärryiltä kaikkien kuulumisista (!), mutta yritän ottaa kiinni nyt näin tulevista ainakin.

Lyhyesti omista kuulumisista:

Palasimme mieheni kanssa Suomeen lähes kolmen viikon häämatkalta viime viikon alussa. Töissä jouduin pieneen turbulenssiin kun palatessani meillä irtisanottiin usempia ihmisiä ja omatkin hommat menivät vähän uusiksi (on pitänyt paikkailla poislähteneitä ja työpäivät ovat venyneet luvattoman pitkiksi). En ole siksi ehtinyt edes tänne vaun foorumille ennen tätä!

Mutta sitten hyviin uutisiin: meidän pieni masuasukki ei ole tästä moksiskaan vaan voi oikein hyvin! Meillä oli np-ultra heti viime viikolla kun tulimme Suomeen ja siellä hän heilutteli käsiään ja jalkojaan ja näytti ihan mini-ihmiseltä. emoticon Saatiin myöskin nuo np-tulokset jo ja kasvanutta riskiä ei ollut eli hyvillä mielillä siitä myös!

Närästys jatkuu edelleen ja renniet & gavisconet ovat kovassa käytössä. Myös kohdun "kasvukivut" ovat jokapäiväisiä. Päivärytmiä säätelee pitkälti kolme asiaa: nälkä, väsymys ja pissahätä. Näiden mukaan olen sitten iloinen tai hermona. Mieskin naureskeli (niin reissussa kun nyt Suomessakin), että miten mä oon päätynyt näin "korkealle" Maslowin tarvehierarkiassa?
emoticon

Viikkoja on tänään kasassa jo 14+0 (tai ultran mukaan 14+3)!

Tajusin tässä juurikin, että äitiyslomaan on enää maksimissaan 5 kuukautta. Miten se voi olla mahdollista jo?! Ootteko muut ehtineet tätä huomata?! Mulla alkaa olla kiire siirtää tiettyjä työtehtäviä eteenpäin (miettiä sijaisen palkkaamista jne) ja varautua varmaan siihenkin, ettei ihan viimeisillään pysty enää edes matkustamaan...
Hassua. Muutoin kun tuntuu, että elokuuhun on vielä todella pitkä aika!!emoticon

Ihanaa viikkoa teille kaikille!

 
En oo oikeen jaksanu mitään tänne kirjotella vähään aikaan.. Jotenkaan ei vaan oo taaskaan mikään innostanu..emoticon

Kiva juttu kcatri että oot jaksanu mennä viihteelleekki välillä.. Mä en jaksa mihinkään ylimääräseen.. En ymmärrä mikä nyt oikeen mättää.. Ihanku ois jotain masennusta..

Mäkin ärsyynnyn tosi pienistä ja monet riidat täälläkin, niinkuin teilläkin nia.. ja niinkuin joku jo totesi, että ei niitä sydänääniä välttämättä vielä löydy dobblerilla, vaikka kaikki olisikin hyvin..

Tervetuloa maa takaisin suomeen ja hyvä että kaikki ultrassa hyvin.. toivottavasti töissä ei ihan hirveetä kiirettä koko ajan ole..

Mullakin huonoa oloa nyt enempi iltasin, niinkuin sonjalla!! Todella ällöä.. Tsemppiä kaikille pahoinvoiville!

tänään ostin ekat mammahousut.. Kaikki muut housut puristaa ja en voi pitää niitä kiinni.. Onneksi löysin henkalta alennuksella 10 euroo kipale.. ostin kahet samanlaiset.. pienemmät ja isommat.. pienemmät nyt ja isommat varmuudeksi jos/kun lihoo..

varasin rakenneultrankin.. 23.3.. Sitä odotellessa..
 
Osanottoja esmeralda ja Miikka!

Täällä ultra takana.  Kaikki niin kuin pitikin.  Ultran mukaan la 12.8. joten tuossa neuvolan 13.8. pysyttiin.  Samaan syssyyn kävin verikokeissa eli 5 putkea verta sai vuodattaa.  Rakenneultra on sitten 25.3.  Jotenkin pönttöä että seuraava hoitajaneuvola on vasta rakenneultran jälkeen :/
 
Jaksamista Esmeraldalle!

Täällä on vähän samanlaiset fiilikset kuin idaholla. Mikää ei oikein nappaa.
Kaikkein eniten ärsyttää se, kun olo on ihan läski! Vatsa näyttää lähinnä turvonneelta ilmapallolta...
Varsinkin iltaisin vatsa kasvaa kamaliin mittoihin. Tuntuu tosi pöhköltä ruveta käyttämään mammahousuja, kun en ole vauva-asiaa vielä julkistanut töissä...
Nälkä vaivaa jatkuvasti... Onneksi appelsiinit ovat tähän vuodenaikaan tosi ihanan makuisia! Niitä voisi syödä vaikka kuinka paljon.
Minun piti jo käydä rintsikkaostoksillakin, kun vanhat eivät enää mitenkään istu turvonneeseen kroppaan.
Tosi kiva lukea teidän ultrakuulumisia emoticon  Meillä np on edessä ensi viikolla. Toivottavasti saamme hyviä uutisia.

Vielä pari työpäivää tällä viikolla, koetetaan jaksaa!
 

Melkein tuntuu pahalta kirjoittaa tanne ja todeta etta olen voinut koko raskauden ajan loistavasti, kun monella pahonvointia tms.  :)
Mahakin pompottaa (anteeksi aakkoset ei ole koneella..); vaikka en tieda johtuuko turvotuksesta vai kaverin kasvusta!?
Viikkoja ekan ultran jalkeen 14+1 (ultran mukaan raskaus 6 paivaa edella, mita ensinmaisten laskujen mukaan.)

Taytyy kylla myontaa etta olen hyvin positiivisesti yllattynyt Italialaisesta julkisenpuolen neuvola kaytannosta. Tai ainakin meilla taalla Toscanan maakunnassa. Laakirin ja katilon vastaanotot joka 5-6 viikko joilloin myos ultra. Verikokeet, laakkeet raskauden aikana ilmaisia.  Suomessa en tieda miten on? kertokaa! :)   Kaveri tais kerran sanoa etta sille tehtiin raskauden aikana vain kaksi vai kolme ultraa?!   Tosin Suomessa on normaalia (tai luulen ainakin) etta sairaanhoito toimii. Taalla en uskonut palvelun pelaavan nain hyvin, kun on aina tottunut kaikesta maksaa ja varsinkin tuo laakkari kayntien runsaus yllatti,positiivisesti.  Parempi nain!

Kavin apteekista ostaa mateli oljya jota nyt masuun ja rintohin hieron, Tai oikeastaan miesystavani joka on ottanut asian omakseen, ettei tulisi raskausarpia.  Vinkki; loistava lammittelyleikki! ;)
MIta Suomessa suosittelevat raskausarpien "ehkaisyyn"? 

Mutta loistavaa tammikuun jatkoa kaikille!

 
 
Takaisin
Top