Taaperoarkea :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Madie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuohon selkä menosuuntaan -keskusteluun, tottakai olisi hyvä tehdä niin kuin suositukset sanovat, mutta oman mutu-tuntuman mukaan liikkeissä on aika vähän myynnissä turvaistuimia, jotka saa asennettua selkä menosuuntaan.. Tietysti Suomessa on melko pienet markkinat, ja valmistajat ovat ulkomaisia, joten ulkomailla ei taida moisia suosituksia olla?

Ja loppujen lopuksi, eipä taida sellaista turvaistuinta olla, joka täysin suojaisi lasta joka suunnasta tulevilta törmäyksiltä. Hienoa olisi, jos oma turvallinen ajotapa riittäisi, mutta kun kaiken maailman kaahareita, rattijuoppoja ja väsyneitä kuskeja löytyy..

Meidän neiti matkustaa autossa vielä turvakaukalossa selkä menosuuntaan, kun kerran mahtuu kaukaloon vielä hyvin. Ei hän siitä tykkää, tylsäähän siellä on möllöttää ja katsella penkin selkänojaa. Kun hän kasvaa kaukalosta ulos, siirtyy hän istumaan kasvot menosuuntaan, koska meidän istuinta ei saa asennettua selkä menosuuntaan.

Muoks:
Tuohon riiviöasiaan, meilläkin taitaa olla aika kiltti tyttö. Hänen suurimmat paheensa taitavat olla dvd-hyllyn tyhjentäminen, keräyspapereiden levittely (mikä on vähän ärsyttävämpää kuin tuo hyllyn tyhjentäminen) ja kengänpohjien nuoleskelu. Onneksi aika harvoin keksii mennä kenkien kimppuun, se kun on mielestäni aika ällö tapa. Useimmiten uskoo kun kieltää, tai ainakin huomion saa muualle tarjoamalla lelua tms. kielletyn asian tilalle. Suosikkikotihommat meidän tytöllä on kissojen ruokkiminen (seuraa tarkkaan kissojen ruokailun edistymistä, ja kun kisut lopettavat syömisen, tyttö ampaisee ruokakuppien luokse ja ojentaa ne äidille tai isille <3) ja kissanhiekkalaatikkojen putsaus (haluaa aina istua eteisen matolla seuraamassa ko. toimitusta :-D)

Ohan se tietty turvallisin tapa matkustaa lapselle selkä meno suuntaan. Mutta mullakin on vain istuin minkä saa vain kasvot meno suuntaan. Oli jo Eemillä käytössä ja nyt sitten Siinalla.

Riiviöihin . Meillä on kukat lattialla ja samoin jokunen jalkalamppu (paperinen kuomu) Ym ym. kaket on olkkarin pöydällä olevassa isossa kynttilävaasissa. Kyllä Siinakin niitä kukkia ja lamppua ym käy aina välillä koittamassa, eikä usko ei sanaa. Mutta tässä varmaan se oppi mitä toitotan tuolle isoveljelle lähes päivittäin on se, että jos se laps ei kerta sanomalla usko se on mentävä ottamaan pois sieltä. Ei auta huutaa ja karjua. Eemi nimittäin hutaa ja karjuu Siinalle päivittäin ku on tekemässä jotain kiellettyä. Se on itellekki erittäin hyvä muistutus ja opetus joka päivä et näyttää tolle isommalle mallia omalla toiminnallaan. Huuto ei auta vaan aina pitää mennä kädestä pitäen opastamaan jos sana ei mene perille. Aina ei tietenkään voi olla silmät selässä ja meilläkin ihan varmasti ehtii kiellettyihin paikkoihin pahojaan tekemään.

Meilläkin on keittiössä kaksi laatikkoa mitä luvan kanssa tyhjätä. Tiskikonetta meillä ei voi täyttää Siinan ollessa "vapaana" mutta tyhjätä voi. Se kans ens alkuun heitteli niitä lusikoita ym pitkin lattiaa. Mut nyt on hokannu et niitä on kiva antaa sieltä kopasta äitille. eli mä tyhjään aina välillä jotain muuta ku se keskittyneesti ottaa sieltä kopasta jotain. Sit se muka jotain aina sanoo, ei siis mitään selkeetä, ja mä olen aina sanonu mitä se antaa, eli lusikka tai haarukka ym. Ja sit kiitos. Jos kuulee tiskien kolinaa koneelta ku on jossain muussa huoneessa tulee hihkuen keittiöön. Ja hirvee huuto jos olenki laittamassa sinne likasia, eikä niitä saa ottaa sieltä pois.

Kiitos kommenteista turvaistuimen suhteen. Pidän kyllä selkä menosuuntaan muksun. Istuimen ohjeissakin varoitellaan vaikka mitä ja noudatan kyllä niitä ohjeita. Minuu vaan ärsyttää ja on hankalaa könytä coupeen takapenkille. Meillä siis Brio Zento, alunperin halusin sen juuri siksi että voi käyttää pitkään selkä menosuuntaan. Enpä vaan silloin tiennyt miten nämä autokuviot meidän perheessä menee :D Noo sitä odotellessa että isäntä on ollut 5kk samassa työpaikassa että saadaan autolaina ja päästään ostamaan farkku.

Hih, Siina pikku apulainen :) Sama juttu täällä tiskikoneen kanssa.

Hah, arvasin että joku kuitenkin takertuu tuohon asiaan kun sanoin ettei meillä paljon liikuta autolla! Niinkuin louvre nätisti valisti asiaa jonka me jo kylläkin tiedämme ja aina se on mielessä.
Tuli jotenkin huono äiti-fiilis tuosta valistuksesta kun kerroin että meillä matkustetaan kasvot menosuuntaan. Eipä muuta.

Hemppa ei ei ei ei EI! Ei mitään huono-äiti-fiiliksiä tuollaisesta. Sitten olis eri asia, jos kuljettaisitte lasta irti autossa... (tätä tapahtuu paljon, eikä pelkästään kauppareissulla sillä pikku hiekkatiellä missä koskaan ei ketään tule vastaan ja nopeudet on hiljaiset, vaan myös esim motarilla). Enkä kyllä omasta mielestäni millään lailla takertunut tuohon sinun kirjoitukseesi, ihan yleisesti sanoin, että valitettavasti nuo onnettomuudet ei aina ole vain itsestä kiinni, monet kun tuntuu tuudittautuvan siihen ajatukseen, että ei me mitään turvaistuimia tarvita, kun vauva liikkuu autolla meidän kanssa niin harvoin ja ajellaan alhaisilla nopeuksilla, eihän silloin voi mitään sattua.

Ja hei, vaikka mä en mitenkään hysteerinen kaikkien vaarojen suhteen ole, niin kyllä silti käytän turvavyötä itse autolla ajaessani, vaikka ajaisin vain neljääkymppiä :)

Meillä kans kaikki matkustaa naama menosuuntaan. Istuin jäi siihen asentoon kun se saatiin, enkä sit oo sitä viittiny kääntää plus en ees itseasiassa tiedä voiko sitä kääntää. Ostettiin istuin mun veljeltä, Recaron (vai g:lläkö se nyt kirjoitetaan??) istuin, jonka pitäis olla tosi hyvä.

Mittasin pojalta äsken lämmön, 37,4 oli mittauksen tulos. Ei siis hirveesti, mut saas nähdä yltyykö lämmön nouseminen vai onko ohimenevää. Olis vähän synttärijuhlia viikonloppuna tiedossa, toivottavasti on vaan joku ohimenevä juttu! Suuhun äsken kurkkasin, mut en mitään syytä sieltä ainakaan löytäny. Ei kyllä poika oireile millään muulla tapaa, paitsi perus "en kyllä syö mitään muuta ku puuroo ja maitoo".

Olittepa kirjoitellut jotenkin epätavallisen paljon :D ei siinä siis mitään, hyvä vaan!

Tuosta istuin-jutusta. Mäkin haluaisin laittaa meidän istuimen jo naama menosuuntaan, mutta se kun on joku 5 vanha  enkä tiedä yhtään sen turvallisuusarvosanoista niin en kyllä uskalla. Mä kyllä niin vihaan tuota istuinta, kun etupenkki on oltava niin edessä kun sen saa eikä siinä kukaan voi istua. Niklaskaan ei täydellisia unia voi siinä nukkua vaan herää aina tunnin jälkeen kun väsyy varmaan päänkanniskeluun. Mutta ei mulla oo varaa ostaa uusinta uutta, kun ei tuossa oikeasti mitään muuta vikaa ole, kun vie vaan tilaa ihan älyttömän paljon. Voi kyllä johtua autonkin mallista. Tuossa on suosituksena viedä selkä menosuuntaan 2,5 vuotiaaks asti. Saa nähdä ostanko uuden ennen sitä kun menee hermot. Miten me kahden lapsen kanssa tuonne autoon mahdutaan, jos etupenkillä ei voi istua? :D
Mutta siis en minä ainakaan huonoksi äidiksi ketään väittäis vaikka lapsi naama menosuuntaan päin matkustaisikin, kun istuimesta se on ihan kiinni :) ja paaaljon turvallisemmin ne lapset silti matkustaa, kun monessa muussa maassa ja Suomessakin oon tosiaan nähnyt turvaistuimettomia lapsia..

Toivottavasti Dessan poika selviää ilman suurempaa tautia!

Jos joku on huono äiti, koska lapsi istuu turvaistuimessa naama menosuuntaan, niin minut voi sitten varmaan kivittää kuoliaaksi, koska me mennään mopolla kolmepäällä, eikä meillä mitään kypäriäkään ole. Kaikki tavallaan.

Omasta lapsuudesta muistan, kun minä ja kaksi pikkuveljeäni heiluttiin kolmistaan takapenkillä ihan irrallaan, ei tainnut olla edes turvavöitä, tai jos oli niin, ei vissiin aina käytetty. Se oli paljon vapaampaa silloin 80-luvulla. Hyi kun olen vanha.

Tässä kuva googlettamalla, miten täällä mennään, mutta me vaan yhdellä lapsella :)

Madie, onnistuin sohaisemaan muurahaispesää oikeasta paikasta niin turvaistuin-keskustelu virkosi.. ;D Ihania kyllä kuulla miten muillakin on riiviöitä! Onnilla uusin riiviöjuttu on telkkarin sammuttaminen ja päälle laittaminen. Arvatkaa vaan kuuluuko meillä iltaisin "Aaaarghh Onni älä koske, laita telkkari päälle, äitillä on Suurin pudottaja kesken, murrrr joudut tätä tahtia kasvatuslaitokseen, arrrgh...!"

Niin joo, Hemppa pois huono äiti-ajatukset! Kukin tavallaan, enkä usko että tahallanne ottaisitte oikeaa turvallisuusriskiä :) Nykyäänhän on noita jakkaroita mihin voi laittaa jo 9kg eteenpäin kasvot menosuuntaan. Louvre, näinpä, sydäntä kylmää kun näkee muksuja hyppimässä autossa ilman vöitä :( Kamalaa miten vastuuttomia vanhempia. Ite pysäyttäisin auton eikä matka jatkuisi ennenkuin kaikki olisivat vöissä. Toivottavasti vanhemmat muistavat myös omat vyönsä! Nimim. näen painajaisia autokoulun kolarivideoista. Isännällä meinaa usein unohtua, mutta onneksi uudessa autossa on automaattiset turvavyötkin edessä! Huisaa, eikö :D Mielessä kävi että hemmetti, ipana painaa melkein 14kg ja laitan sen kasvot menosuuntaan. Järki kuitenkin voitti, kuvittelin miltä tuntuisi JOS jotain kuitenkin sattuisi ja lapseni kuolisi tai vammautuisi laiskuuteni takia.

Hihii meidän muksu tanssii nykyään pitkiä aikoja! Tai siis ketkuttaa ylös alas tukea vasten, ihanan näköistä puuhaa :) Lattialla istuessaan läpsyttää mahaansa musiikkia kuullessaan. Voi minun rokki-Onnia :) Tuumasin että olis sittenkin pitänyt antaa nimeksi Onni Elvis Tapio, tai Onni Aaron Tapio kun niin rokettirollista tykkää :D Mut Onni Tapio on ihan hyvä <3

Onko täällä joku muukin suurin pudottaja -fani? oon ihan koukuttunut siihen, pakko nähdä joka ilta ko. ohjelma. Harmillista vaan, kun meidän neiti keksii yleensä siihen aikaan, että hän haluaa haahuilla talutettavan ympäri kämppää..

Ja meidän perheellä oli mun lapsuudessani useampikin auto, missä ei ollut turvavöitä takapenkillä. Muistan vieläkin, kun yks kaunis kerta vanhemmat sanoi, et nyt pitää pitää turvavöitä joka kerta kun mennään lyhyitäkin matkoja, olisko silloin joku laki säädetty asiaa koskien tmv. Tosin siinä autossa oli sit jo vyöt takapenkilläkin.

Se laskee autoliiton arvosanoja noissa selkämenosuuntaa asennettavis istuimis että ne voidaan yleensä kiinnittää myös kasvotmenosuuntaan ja käyttää istuimen vöillä ja sitten niitä voidaan usein käyttää myös turvavyö istuimina.. Niissä on niin monta kiinnitys tapaa että ne herkästi kattoo et se väärin asennuksen riski kasvaa... mulle ainakin riittä et turvaistuin oikein asennettuna on turvallinen. Käyttöohjeista kun kuitenkin hyvin selvii miten kuuluu asentaa.

Sukey, Juhuu, meikä katsoo suurinta pudottajaa ja yrittää äheltää kyykkyjä tai vatsarutistuksia samaan aikaan :D Pidän yhtenä elämäni suurimmista saavutuksista sitä, että sain aikanaan yhdellä kertaa 25kg pois. Osasyy siihen miksi tuo ohjelma on sydäntäni lähellä, vaikkakin oma painonpudotus on melko pieni kilpailijoihin verrattuna. Tosin mulla ei ollutkaan lähtöpaino 130kg.. Pelottaa muuten millon ipana saa vedettyä telkkarin alas tasolta :S Onhan se melko painava, mutta ikinä ei voi tietää...

Haha, kuulinpa muuten isännän suusta melkoisen älynväläyksen kun urputin miten on välillä rankkaa olla kotiäiti.. "Te olette vaan neljän seinän sisässä, käykää vaikka vaunulenkillä niin on vaihtelua". Öööö joo ja miten se helpottaa minun taakkaa olla 24/7 vastuussa toisesta ihmisestä? Arrrrgh. Toisaalta olen niiiiiiiin onnellinen, että koulu alkaa pian ja saan keskittyä päivisin johonkin ihan muuhun kuin ipanaan muutaman tunnin ajan. Toisaalta ärsyttää, toisaalta pelottaa ja on haikea olo. Vaikeaa :(

Hmmm taisi olla isoisoisän Taunus missä ei ollut turvavöitä takapenkillä.. Muuten olen saanut matkata köytettynä pienestä pitäen :) Vitsi te olette vanhoja!! (No ei vais, vitsi vitsi :DD)

Mekin mennään naama menosuuntaan. Aamu, näyttää kyl hurjalta meiningiltä, mut niinhän sitä sanotaan, että maassa maan tavalla. Ja kun Louvre sanoi, et valitettavasti niitä onnettomuuksia sattuu vaikka ajettais hiljaa ja vähän, niin saattuuhan niitä jokatapauksessa, oli lapsen naama mihen suuntaan tahansa, tarvii vaan toivoa ettei omalle kohdalle!

Noita teidän juttuja lukiessa tulee kyl itelle sellanen "oho" -reaktio. Riia osoittautu aika kiltiksi tyypiksi, ainakin jos teihin vertaa. Tottakai on asioita joita joudun päivittäin huushollissa kieltämään, mut mä uskon myös siihen et jos riittävän monta kertaa toistaa kieltoa ja Eemin tavoin hakee lopulta tilanteesta pois. Kyllä lapsi oppii etei sinne yksinkertasesti kosketa, mitään en oo lähtenyt nostamaan pois Riian tavoiteltavista, kärsivällisyyttä vaan terotellut... Juur istuttiin miehen kans tossa ruokapöydässä ja nalkutin siitä kun miehen kärsivällisyys on edelleenkin, siis vuoden jälkeenkin aivan nollassa. Se on musta jotenkin niin ylitsepääsemätöntä, etei sillä ole edelleenkään pinna parantunut. Mitäköhän sit tapahtuu kun Riia ihan oikeesti tulee siihen pahimpaan uhmaikään, isi on ainaki pulassa!!

No Riialla alko se hoito nyt maanantaina ja kaikkien yllätykseksi siel onki menny tosi hienosti. Ja äiti on ylpee (ja helpottunut) <3

Minnikristiina, mulla sama "probleema" ton miehen kärsivällisyyden kanssa. Tai en mä tiedä onko se kärsivällisyys- vai kulttuuriasioita, mutta ääni kyllä on mun mielestä ihan liian kovalla.
Sanon monta kertaa päivässä miehelle, että älä huuda. Hemmetti. Sen äidin puolen suku on kyllä semmosta papupataa, että ei omaa ääntänsä kuule, en tiedä sitten onko sieltä, vai mitä, mutta kamala mökä, kun komentaa poikaa. Ja poika sitten huutaa melkein samalla mitalla takaisin, ja sitten mun täytyy tulla omista hommista huutaan peli poikki, että nyt hiljaa!
Mä olen kyllä ihmeen kärsivällinen, vaikkei mitään lapsikokemuksia ennen tätä olekaan ollut.

Mua ärsyttää kauheesti mennä neuvomaan, muka paremmin tietävänä, miestä, että miten sen pitäis pojan kanssa olla, ja sitten mies ottaa siitä nokkiinsa, kun menen jotain kommentoimaan. Mutta oikeesti, ei sillä ole mitään kokemusta, ja mä sentään olen jotain lukenut (buahhahah) netistä, mutta se ei senkään vertaa, eikä tiedä lapsenkasvatuksesta mitään. Mulla olis perusteluita omille "naputuksille" vaan kielimuuri, eikä aina osaa sanoa mitä haluais. *Jurp.*

Mää oon täällä yhen kuplanenän kanssa kotona, jo kolmatta päivää. MPR-rokotuksen myötä nousi viikonloppuna kuume, eilen vietettiin jo kuumeetonta päivää, mut se sit eilisen aikana kehkeyty flunssaksi. En raaski toista viedä hoitoon, kun niin pärskii kokoajan. Eikä mua tää kotona oleminen todellakaan haittaa! :P

Vielä Aamu tosta aiemmasta keskustelusta. Meillä toi miehen kärsivällisyys ei tuu tollasissa tilanteissa esiin, Riia kun tosiaan on aika kiltti, niin ei kauheesti tarvi edes komentaa. Mut jotenkin vielä turhauttavampaa on se, että se ilmenee sellasissa tilanteissa kun Riia esim. itkee, eli toisinsanoen sillon on joku hätä, sekunnissa nollasta sataan menee miehen hermo ja tulee tuuppaamaan lapsen mulle "emmä tajuu mikä sil nyt on" -sanoo poistuessaan, tosi kiukkusena. Tuntuu et mies jotenkin turhautuu siihen ettei pysty auttamaan. Luulen että se juontaa suoraan juurensa edelleenkin tonne yli puolen vuoden taakse kun minä vielä imetin, oli niin helppoa sanoa kun "hänellä ei ole tissiä millä rauhottaa". ARGH! Oon sit yrittänyt selittää, että se et hänkin pärähtää siin tilanteessa, ei auta Riia yhtään, päinvastoin! Mut ei se tajuu! Kuittaa vaan et sori, sellanen mä oon, mies. MITÄ?? Ja voih, siitäpä se vasta innostu kun uutisissakin siit kirjotettiin: "kato nyt hei"

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkimus+Lapsen+kitin%C3%A4+on+%C3%A4rsytt%C3%A4vin+%C3%A4%C3%A4ni/1135267116245

Voi huh huh, sanon minä! :D

Meillä onneksi miehellä on aika pitkä piuha. Välillä pitee ku mulla. Siina osaa nykyisin olla niin rasittava. Ku sen pitää aina huutaa. Mä en useinkaan tiiä ollenkaan et mikä sil on. Ja must tuntuu et ei se itekkää tiiä. Mut sen vaan pitää huutaa. Sen elämä on varmaan tosi hirveetä. . Oikee äitin kullanmuru .

No tuota kullanmurua kävin tänään näyttämässä uudelle hoitotätille. Ja siis itekkin hänet samalla katsastamassa. Mennään ensi viikolla uudestaan vielä. Ihan mukavalle vaikutti. Asui omakotitalossa tässä suht lähellä. Siististi hoidettu piha ja talo ja lapsille paljon puuhaa.

Jotenki se vaan tuntuu niin vaikeelle ny "luopua" tuosta ihanasta lapsestaan työpäivien ajaksi. Jotenkin se alkaa todellistumaan tää tilanne. Ja nyt ajattelee et ihanaa et sitä ei kestä kun sen 4kk ja sitten saa taas tuon ihanan kitisevän kullanmurun ihan vaan itelleen.

Mä ny muuten kirjotan tänne vaikka meillä ei edelleenkään sitä kunnon taaperoa olekkaan. Ei kävele ilman tukea vieläkään yhtään enempää kuin sen pari askelta. Välillä saa seisomaan ilman tukea. Silloin aina itse hihkuu ja nauraa sille seisomiselle. Mut aika pian yleensä laittaa kädet lattiaan. Ja kävelis siis tosi hyvin ilman tukeakin. Ei vaan uskalla. Kävelee pihallakin tosi pitkiä matkoja yhdestä sormesta kiinni pitäen. Ja musta ainakin tuntuu et ei siitä oikeesti ota edes tukee mut pitää vaan olla se henkinen tuki koko ajan.

Eikä tule sanojakaan. Ja kukas se oli Niklas vai Hugo? jolla oli 20 sanaa !!! Ihan hurja määrä 1- vuotiaalle! Tai sanoohan se aina ku sanoo et "sano isi" niin se sanoo "äiti". ;Mut ku sanoo et "sano äiti" nii ei varmaan sano .
Nii tuo meidän Eemikin puhui tosi aikasin. Mut se puhuminen onkin ihan sen juttu. Kuuluu jo perusluonteeseen. Siis se puhuu ja puhuu ja puhuu ja puhuu. Hih, voi kun olis joskus hiljaa. On tää elämä jotenkin niin huvittavaa ku eka odotellaan kovasti et lapsi oppis puhumaan ja kävelemään ja sit ku ne ne osaavat niin sit kielletään et ole välillä hiljaa, äläkä juokse ja hypi..... . niin no ehkä se meneekin niin ton liikkumisen kanssa et kuhan oppisivatki käveleen. Ku ne pirulaiset oppivat juoksemaan, mut eivät kävelemään. Niin tuo melkein 8v osaa ihan selvästi paremmin juosta ku kävellä. Ku ei sisälläkään vois mennä kävelyvauhtia.

Nii ja Riialle paranemisia.

Meijän pojasta on nyt kehkeytynyt kans kunnon kitinä-kalle. Kiti-kiti-kiti. Ja kielletyistä puuhista, kun menen ottamaan pois, tai kun ulko-oven laittaa kiinni (!) niin huuto. Selkä kaarella mieluiten, itkupotkuraivari. Onneks ei kestä pitkään, paitsi joskus koko päivä on huono päivä, ja sit kitistään joka asiasta.
On myös keksinyt tekoitkun! Ovela.

Vajaa kolme viikkoa sitten alkoi kävelemään, mutta silti konttaa enemmään edelleen, kävellen menee hitaasti, mutta jos ei ole kiire, niin sitten tepastellaan ihan rauhassa. Pikku töpöttelijä :)

Täälläkin on nyt tuota kitinää kaiken aikaa. Eilinen synttäripäivä oli tosi kiva, kun ei muuta kun kiukutellut. No se johtu niistä edellispäivän rokotteista niin jospa suurin osa kiukutteluista olis ohimenevää. Ei se söiskään muuta kun keksiä. Eilen synttäreiden kunniaks sai muutaman Marie-keksin ja nyt olis vaan niitä kinuamassa.

Eemi, ei tuo meidän Niklas niin ihmeellinen oli sen 20 sanan kanssa. Suurin osa niistä unohtu sillon, kun oppi kävelemään ja nyt on hiljalleen palailemassa osa sanoista päivittäiseen käyttöön. Ja ei se niitä sanoja oikeastaan edes tarvii, kun on niin ihanaa, kun nykyään osaa kommunikoida tuon lapsen kanssa ilman puhettakin. Tietää mitä mitkäkin ilmeet ja eleet tarkoittaa. Paitsi sillon kun se kiukkuaa, niin en mä tajua mikä mättää! Tosin on ne sanatkin kivoja, kun mikäs sen ihanampaa, kun aamulla lapsi huutaa äitiä sängyssään ja toteaa äidin laittamasta ruuasta, että "hyvää!" :)

En tiedä johtuuko siitä, kun on lueskellu teidän töihin paluista ja opiskelemaan lähdöistä niin mullekin on nyt tullut sellanen olo, että olis ihanaa päästä pariks kuukaudeks tekemään jotain muuta ennen toisen vauvan syntymää. Mutta se olis kyllä täysin järjetöntä mun tapauksessa, kun ei mulla ole työpaikkaa odottamassa eikä ammattiakaan. Mitä järkeä mun olis laittaa lapsi hoitoon sen takia, että pääsisin toteuttamaan itseäni johonkin McDonaldsin keittiöön... Kyllä se on vaan pärjättävä. Ehkä aloitan jonkun oman harrastuksen niin saan edes sen pari tuntia omaa aikaa viikossa. Ja onhan se Niklakselle kiva, kun saa olla äitin kanssa kotona. Katotaan sitten onko mulla mielenterveyttä jäljellä enää elokuussa 2013, jolloin olis tarkoitus aloittaa opiskelut..

Kivat mainokset tullu muuten Aamun ja minnikristiinan tickerien tilalle ;)

Ne päivitti sitä koko sivustoa. Niinhän siinä mainoksessa luki, entistä ehompana vaan takasin :)

Takaisin