Jälleen pitkästä aikaa oon tällä meidän toisella koneella, jolla pääsen kirjautumaan eli pääsen kirjottamaan. Päivittäin käyn kyllä lukemassa ja tekis mieli kirjotella, mut tää kone kun ei oo niin nopee kun toinen, tulee tälle koneelle tultua tosi harvoin.
Oltiin eilen käymässä mun kaverilla, jolla on 2v ja 1kk ikäiset pojat. Pidin pienempää sylissä ja siitäkös meidän oma mustasukkainen poika sai hirveet siepit. Ei keksiny muuta kuin et meni pahoinpitelemään tätä 2v poikaa. Kiva. Et jos tässä itse nyt jossain vaiheessa raskaudun, täytyy kyllä heti alkaa pitelemään muiden lapsia sylissä et vähän ees tottuis ajatukseen ennen toisen tuloa. Mites teillä toista odottavilla, onko ensimmäinen kuinka mustasukkainen ja ootteko aloittanut "siedätyshoitoa"?
Meillä on nyt selkee siirtymisvaihe menossa kaksista unista yksiin. Riippuen aamuheräämisestä joko mennään yksillä tai kaksilla unilla. Tänään mennään vaan yksillä unilla, tosin poika nukahti vähän yli 11 eli jos herääkin jo kohta, sit on varmaan pakko vielä nukuttaa toisille unille. Mut nukkuis nyt reilun 2 tuntia, sit pitäis jotenkin jaksaa yöunille asti. Tää on kyllä aika rasittava vaihe kun ei voi oikein suunnitella mitään ohjelmaa päiviks, ainakaan mitään aikataulutettua. Oon kyllä tykänny niistä päivistä kun poika nukkuu vaan yhdet unet, siinä on sit niin helppo touhuta kaikkee kun varmasti tietää uniajat.
Nyt pojan leikkeihin on selkeesti tullu sellasta.. jopa leikkimistä:) Eli palikoita kootaan päällekkäin, leluja laitetaan laatikoihin ja laatikosta pois, kirjaa luetaan jo ihan eri tavalla kirjasta kiinnostuen kuin ennen. Ihanaa nähdä tätä kehitystä. No, kohta pitäis töihin lähtee ni sit ei tätä ole näkemässä, mut onneks on illat ja viikonloput.
Meillä ei oo hoitopaikasta mitään tietoo vielä, vaikka olisin lähdössä töihin lokakuun alusta. Päiväkotiin ei poikaa saa ja kaikki perhepäivähoitopaikatkin on täynnä. Huoh. Yhden kotihoitajan tiedot saatiin ja sinne sit vissiin pitäis mennä käymään, mut se on niiiin väärässä suunnassa et en tiiä. En viittis viedä poikaa sellaiseen hoitopaikkaan, mihin matkoihin menee ihan älyttömästi aikaa. Pojan päivistä tulee sen takia niin pitkiä. Täytyy vaan nyt yrittää saada paikka jostain järkevämmästä paikasta, siirrän sit töihin menoa jos asia ei ala järjestymään.
Mä oon kans tietyllä tapaa kotihiiri, eli viihdyn kyllä kotona, mut päivittäin meidän pitää josssain päästä käymään. Et ihan pelkästään kotosalla en viihdy, mut tykkään olla pojan kanssa ja touhuta kotihommia.
Mies on ens viikon lomalla (jippii!!) ja ollaan menossa pariks päiväks kylpylään. Mun vanhemmat lähtee mukaan eli meillä on pojalle tarvittaessa lapsenvahti. On kyllä kiva saada päiviin hieman vaihtelua ja nähdä miestä putkeen ihan muutaman päivän ajan:)