Taaperoarkea :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Madie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
OI, miten ihania juttuja täällä on. Harmi, kun en ehdi lukea juurikaan. Tai lukemassa käyn, mutta en kehtaa paljon kirjoitella täällä reissussa. Ja kännykässäkään tää foorumi ei toimi, perkules!

Ei kyllä meilläkään istuta telkkarin ääressä :D Paikallaan ei pysy hetkeäkään. Nyt ollaan reissussa pohjoisessa mun äidin luona ja Niklaksella on koko ajan hirvee show täällä päällä. Eilen istui sylissä ja taputti varmaan puol tuntia ja keräs huomiota... On oppinut etsimään tavaroita sohvan alta (se on niin hassun näköistä :D) ja nyt näyttää kaikille kieltä niin, että työntää koko kielen pitkälle ulos, kun ennen näytti vaan kielenkärkeä. Päivä päivältä muistuttaa enemmän riiviöö :D

Ei Siinakaan kato mitään muuta lastenohjelmaa ku niitä teletappeja. Pikkukakkosen tunnari on hyvin mielenkiintonen mut niin lyhyt.

Onko kukaan menossa asuntomessuille kun nyt alkavat?
Me aateltiin pakata viikonloppuna perhe autoon ja suunnataan Kokkolaan. Ihan vaan huvikseen.

Kunhan aikani kuluksi turinoin täällä kun ei ole nyt muutakaan. :) Taitaa kaikki olla kesälaitumilla kun hiljasta on.

Ollaan kovasti menossa asuntomessuille :) Voi olla, että mekin suunnataan Kokkolaan jo tulevana vkl, sillä sitten onkin ohjelmaa muina päivinä. Varmaan päiväseltään tehdään reissu - muutamasta lehdestä ollaan jo miehen kanssa tutkailtu sisustusratkaisuja. Tulee meille hyvään saumaan messut sisustuksen osalta. On vielä vähän vaihtoehdot auki :) 

Munkin tekis mieli sinne asuntomessuille mennä. Mut pitää ny kattoa kui sitä jaksaa ja pystyy. Ja luulen et ukkoa ei sinne saa ku se vaan tahtoo rakentaa.

MÄKIN HALUUN! Tuun Lidia teidän kyydissä :D Musta tuntuu, ettei mun mies oo kovin innoissaan sinne lähdössä. Tosin kesän viikonloputkin alkaa olla täynnä ja viikolla mies on töissä. Eli ehkä mä joudun taas vaan haaveilla sinne pääsystä ja toivoa, että jonakin vuonna ne tulee tarpeeksi lähelle Tamperetta niin pääsen itekin.

Jee perjantaina pääsee kotiin<3 hirveä ikävä miestä, kun ollaan oltu jo 8 päivää reissussa. En oikein osaa sanoa ikävöikö Niklas. Kovasti tykkää touhuta täällä, kun mun pikkusisko 6v. rakastaa leikkiä pikkusen kanssa. On oppinutkin hirveästi siskolta. Oonkin miettinyt, että varmaan lapset, joilla on isompia sisaruksia, kehittyy nopeammin, kun näkee niin paljon mallia. Hauska seurata miten välillä nuo kaks ovat kunnon kauhukaksikko :D
Yks vastoinkäyminen täällä reissussa on käynyt. Niklas sai viime yönä hirveen ihottuman käsiin ja jalkoihin. Ne on täynnä punaisia paukamia. Varmaan johtuu mansikoista, joita söi eilen. Uskalsin niitä antaa, kun viimeksi ei tullut mitään. Kummallista.

Oho, onpa sulla Madie nuori pikkusisko

Mä oon kans ajatellut, että jos vauvalla olis isompia sisaruksia, lähtis se vauva todennäköisesti liikkeelle tosi aikasin/aiemmin. Pakko vaan kato päästä isompien mukaan! =)

Nyt ois ihana kun oiski meijän vauvalla joku josta seuraa, koska toinen tykkää niin kovasti toisista lapsista emoticon  Kaikille hymyillään ja kun ohi mennään täytyy vielä kääntyä katsomaan niin kauaksi aikaa kuin vaan näkee, ja joitain kohti poika jopa kurottelee, että "tahtoo tahtoo". Harmi kun ei ole kaveripiirissä kellään lapsia, näitä lähimpiä kavereita siis. Miehen paras kaveri on kyllä tulossa tänä vuonna isäksi, vaan en tiiä millon.

Meijän jäbästä on sitten tullutkin ihan isinpoika. Joka kerta nyt viime päivinä, kun mies on lähtenyt kauppaan tai töihin, on pojan pitänyt vääntää itkut lähdön takia. Unohtuu kyllä paha mieli nopeasti -onneksi.

Mä söin tänään kanaa ja riisiä, ei mitään mausteita näissä itessään, mutta sitten laitoin muutaman tipan sellaista tosi tulista kastiketta ja sekoitin. Söin kanat, mulla aina jää tuota riisiä, kun en siitä niin välitä, niin pikkumies meni kourat ojossa mun lautaselle ja oikein kauho suuhunsa tätä riisiä, meni monta kourallista, eikä haitannut yhtään vaikka oli mausteista :D Mä annoin vaan sen syödä, onhan se jo kohta 1 vee, ja on muutenkin jo maistellut aika paljon mun lautaselta ihan kaikkea.

Meillähän ei sormiruokailla, eli harvinaista hommaa tämä itte syöminen vielä. Kummastuttaa :)

Madie: Jos menis aikataulut ja suunnitelmat yksiin niin mikä ettei :) 

Tosin tänään käytiin päivystyksessä Hugon kanssa (puhelimessa sanoivat että kauhea ruuhka, jouduin odottamaan 20 min :)) ja korvatulehdushan siellä. Kuume nousi vasta nyt myöhemmin, mutta pari yötä ollu tosi rauhattomia kun Hugo on yskinyt ja rohissut nenä tukossa. Säälittää niin poika parka, tänään ollut tosi kipeän oloinen loppupäivän. Annoin jo ekan annoksen antibiottia ja oon antanu panadolia, mutta nukkuminen ei oikein onnistu pojalta.

Itselläkin vähän nuha, toivottavasti ei mitään tautia.. Eli saa nähdä kuinka meidän reissun käy tällä erää. Ei viitsi kipeää lähteä raahaamaan. Johan Hugo oli kaksi kuukautta ilman funssaa...

Pikaista paranemista Hugolle!

Meillä meni tänään päivärytmi sekaisin.. Käytiin tänään mökillä, ja menomatkalla tyttö nukkui lyhyet (n. 1 h päikkärit). Kotimatkalla neljän jälkeen nukkui toiset samanmoiset. No, tavallisesti neiti valvoo ennen yöunia palttiarallaa 7 - 8 tuntia, joten uni ei ole vieläkään tullut. Saapa nähdä, koska päästään nukkumaan.

Vihdoin pääsen kirjottamaan tänne! Oli kirjautumisongelmia ja sen lisäks täällä käymistä ajan kanssa vaikeuttaa se, että poika nukkuu aina vain lyhyitä päikkäreitä ja miehen huomautteluista johtuen oon lopettanu täällä iltaisin käymisen... Mut nyt mies on reissutöissä, joten täällä taas:) Meillä poika on taas siirtyny kaksiin päiväuniin. Ne yhdet unet ei riittäny millään, kun nukku vaan aina noin 1,5 tuntia. No, nyt onki sit ongelmia saada poika nukahtamaan aamun ekoille unille, vaikka on jo tosi väsyneen oloinen. En millään biittis joka aamu lähtee ennen ysiä käy,ään pojan kans jossain, jotta jaksais valvoa edes kymmeneen. Mur. Yöt poika onneks nukkuu edelleen tosi hyvin, noin 11 tuntia ääneti joka yö. Saas nähdä millon taas tulee hampaita ja tämäkin autuus loppuu. Lyhyistä päikkäreistä toki on se ilo, että poika menee nykyään jo ennen kasia yöunille eli omaa aikaa on iltaisin enemmän;) Tai oikeastaan aikaa miehen kanssa. Superhymyt:):)

Täällä itkeskellään ja kiukutellaan hampaan takia ja räkä valuu!!!
Viime yönä herättiin kahdesti suoraan huutoon...  Tuntuu, että hammas hampaalta vaan pahemmat oireet, kun ekat oli ihan helpot (nyt viides).
emoticon

Meidän pikku-ukko on alkanut naureskelemaan pieruille!
emoticon

Toivottavasti Hugo ja Aamun poika voivat jo paremmin!
Niklaksella on vieläkin vaan se yks hammas, niin ei oo paljon kokemuksia noista hammaskiukutteluista. Voi kumpa ne ei tulis kaikki kerralla, koska sitten on varmaan ihan kamalia öitä edessä...

Täällä on kaikki niin hienosti, kun voi olla :) Niklas alkoi loppuviikosta seistä vahingossa ilman tukea ja eilen otti 11-kuukautispäivänsä kunniaksi 5 askelta putkeen ilman tukea. Kohta se lähtee kunnolla, oon ihan varma. Hirveästi on taas kehittynyt vähässä ajassa. Nyt seisoo välillä jo pitkiäkin aikoja ilman tukea.
Tultiin perjantaina reissusta ja ei ollut kyllä mitään herkkua matkustaa ensin 2 tuntia autossa ja sitten 5,5 tuntia junassa tuollaisen naperon kanssa. Onneksi mun sisko oli mukana niin ei ihan yksin tarvinnut pitää huolta pojasta. No Niklas kyllä tykkäs matkustaa vaikka äiti ei. Ja nyt eilen vihdoin tultiin kotiin asti ja on niin ihanaa vaan olla ja nauttia pelkästään oman perheen seurasta. Pahoinvointi alkaa jo aamuisin vähän vaivata niin täytyy nyt vielä nauttia, kun jaksaa.

Mä muuten rakastan mun miehen kesätyöpaikkaa... Hän siis lajittelee jätteitä :D mutta siis sellaista jätettä mitä esim. liikkeet tuottaa. Monena päivänä esim. eräs nimeltämainitsematon urheiluliikeketju tuo sinne kuormia, missä on uusia luistimia, kenkiä, laskettelusuksia ym ym.  jotka on vaan jääny myymättä ja nää työntekijät "saa" tuoda kamaa kotiin niin paljon kun haluaa. Just sain sellaisen RYN-kengät, missä on kaarevat pohjat. Eli siis ne kengät, mitkä kiinteyttää, parantaa ryhtiä, lisää kalorikulutusta ja aktivoi lihaksia. OVH 199e. Ihana mies, kun melkein päivittäin tällaisia yllätyksiä tänä kesänä ;)

Madie, mää en kestä :DDD Mun miehelle kans tommonen työpaikka sitten kun muutetaan Suomeen xD Siis onko niissä tuotteissa joku vika, vai onko ne ihan käypää tavaraa, kukaan vaan ei ole ostanut? Kauheeta tuhlausta jos jätteisiin laitetaan, Suomessakin paljon köyhiä ja kodittomia ym, joille sais sieltä kengät tai jotain muuta =)

Tuosta matkustamisesta vielä, me ollaan kans kerran menty junalla 5 tuntia... Nää thaimaan junat on suoraan helvetistä, siis se kolmas luokka missä me matkustettiin. Koska thaikut pääsee siinä luokassa ilmaseks, ja niitä thaikkuja nyt oli kuitenki 3 ja minä, niin mentiin sitte sillä ilmasella kyydillä kolmannessa luokassa... Menomatka istuttiin lattialla, käytävällä... "jee", onneks anoppi kanniskeli vauvelia silloin (toukokuussa), ei mun tarvinu, oli sen verran hermoja koetteleva matka... Takas tullessa sentään päästiin omaan penkkiin, mutta sekin oli sellainen kova, 90 asteen kulmassa oleva rämiskä. Hyis... ei enää ikinä. Bussilla seuraavan kerran.
Ai niin ja täällä on vielä junan ikkunat auki. Tai ne on silleen vedetty alas, eli ei ikkunaa ollenkaan, koska muuten tulis liian kuuma. Kaikkee paskaa sieltäki välillä lentää naamalle jos ikkunan vieressä istut :DD

Ja tähän päivään... tuo pojan räkä valui sen kaks päivää, kunnes se tuli sitten mulle sata kertaa pahempana. Mulla oli vissiin poskiontelontulehdus, tai siltä se ainakin tuntui, korvatkin oli kipeet, en menny lääkäriin. Nyt vielä täällä yksin ja niistelen sata kertaa päivässä. Köh.

Voi vau! Hyvä Hugo! Ihanaa ku nämä pienet oppii kävelemään. Must vaan tuntuu et Meitin Siinalla ei ole mitään aikomustakaan. Ei kyllä suostu pitämään ku yhestä kädestä kiinni ku taluttaa mut jos sen päästää irti nii heti vetää maihin. Eikä yhtään edes yritä seistä ilman tukea. Menee varmaan niinku veljensäkki. 1v ja 1kk piti tulla täyteen ennenkö uskalsi lähtee kävelemään.

Voi Aamu!! Mä en tajuu miten sä kestät kaikkee tollasta??? Mä olisin maksanu siitä et olisin päässy hyville paikoille junassa. Mä en pystyis tollaseen matkustamiseen. Liian mukavuuden halunen. Mut koitahan parannella ittes. onneks flunssa ei kestä ku kaks viikkoo...

Aamu, ei siis yhtään mitään vikaa noissa tuotteissa. Varmaan vaan jotain "viimevuoden mallistoa", jotka jäänyt myymättä. Oikein kyllä pistää vihaksi tämä suomalaisten ja muidenkin länsimaiden kierrättämättömyys. Miksi pitää heittää uudet ehjät tavarat roskiin eikä niitä voi lahjottaa jonnekin? Olin kerran töissä yhdessä kirjavarastossa ja sinne tuotiin viereisestä kirjapainosta pari TUHATTA kirjaa, johon oli tullut joku pieni virhe, oliskohan ollut kannet väärinpäin tai joku vielä pienempi ja ne piti kaikki heittää roskiin eikä niitä voinu lahjottaa vaikka kouluihin ym. laitoksiin, mitkä olis varmaan mielellään ottanut ilmaiset kirjat vastaan. Siis ihan naurettavaa touhua. Mutta vaikkei luonto hyödy, niin hyödynpähän minä kun saa kenkä- ja muita varastoja vähän uudistettua ;)

Okei oli ehkä meidän junassa matkustus oikein luksusmatka tuohon teidän matkaan verrattuna :D Ei sitä oikein osaa ajatella, kun on epämukava olo, että joillain on luultavasti aina paljon epämukavampaa..

Niklas on nyt kummalla päällä. Syö kun hevonen ja nukkuis koko ajan. Taitaa tuo kävelemään oppiminen viedä paljon energiaa. No en valita. Onpahan mulla helpompaa :)

Ai flunssa kestää vaan kaks viikkoo... jee, vielä toinen viikko jäljellä. Mun mieskin sai monet lääkkeet tänään, sillä on kans joku tulehdus kurkussa ja röhii. Pojalla onneks valuu vaan tuo räkä, ei muuta =)

Meillä pikku-ukko on ihan tosissaan alkanut nyt seisoskelemaan. Luulin, että sais ootella pitempäänkin, kun oli niin arka päästään irti, mut nyt melekein aina jos seisoo, päästää irti, muttei ota askelia. Paitsi jos teen sillain että istun itte lattialla ja laitan pojan metrin päähän ja sanon, että tuu tänne niin sitten lähtee tulemaan erittäin horjuvin askelin. Kolme askelta on ollut ennätys  :D

Ja tänään ilokseni huomasin, että poika ymmärtää sekä thaita että suomea. Esim "anna pusu":n ymmmärtää molemmilla kielillä :D ja "istu" ja onkait niitä muitakin, vaan mun vähän vaikea sanoa, kun en oikein osaa tuota thaita, ja en tiedä mitä hän ymmärtää, äiti ei ymmärrä =)

Ja kun näkee koiran, poika alkaa haukkumaan matalalla äänellä "hyy-hyy". (siis täällähän on nuita kulkukoiria ihan helvetisti joka paikassa).

Muoks. Nyt vasta näin Madien vastauksen, lähetettyäni oman... Voi olla, että Niklas kasvattaa senttejään, kun nukkuu paljon :)

Mä olen kyllä kanssa niin kermaperse, etten suostuisi junanlattialle =D

Ei Elsakaan vielä kävele, seisoskelee kyllä tukevasti jo ja aika pitkiäkin aikoja.

Mä olin valmistautunut, että Elsalla puheenkehitys on varmaan keskivertoa hitaampaa kun ollaan kaksikielinen perhe (suomi ja englanti), mutta ainakin ekat sanat tuli ajallaan. Äiti ja mum, mitä sitä muuta tarviikaan osata sanoa <3 Koko ajan osoittelee kaikkea, ja sitten kun kertoo sen olevan kello/ikkuna/pöytä tms typy pölpöttää perässä. Ihana oma kieli, nuotti on ihan oikean puheen kuuloinen, mutta sanat vaan ei tarkoita mitään.

Meillä on Onni&Ilonan katselukortteja, ja niistä on treenattu mitä ääntä mikäkin eläin pitää, ja Elsa sitten osoittaa oikean eläimen. Hiekkalaatikko on yhä ällö, parasta on nurmikolla ruohon ja omenapuiden kuoren repiminen.

Mä olen koittanut kerätä mustikoita pakkaseen talven varalle, että ois puuromarjat omasta takaa, se on sitten vastenmielistä puuhaa. Hidasta ja tylsää. Mulla oli meidän podenco koira mukana tänään ja se makasi kyljellään varvikossa ja ULVOI kun sillä oli muka niin tylsää. Onneksi ei ollut muita, hiukan noloa olisi selitellä että ei sillä mikään hätä ole, kunhan osoittaa mieltään.

Pitäisi käydä otattamassa Elsasta kuvat passia varten, meidän eka ulkomaanmatka lähenee uhkaavan nopeasti.

Suloinen kuva Aamun pojasta. :)

Asiasta toiseen: Onko teistä ihan älytöntä että pidettäisiin pojan 1v-synttärit 21.päivä sunnuntaina kun synttärit on vasta 23.päivä tiistaina?? Kaks päivää aiemmin.. Seuraava viikonloppu ei meille käy kun on muuta niin olis vähän pakko pitää tuona päivänä... Onko siis ihan hölmöä että ne pidettäs aiemmin?

Ihan hyvin voit pitää :) parempi tuo mun mielestä on, kun myöhäistää sitten enemmän. Ja se on vaan kaks päivää! Niin pieni aika :)
Mä mietin kanssa aluksi, että pidetäänkö 13. vai 20. päivä, kun Niklas on syntynyt 17. eikä kukaan viikolla pääse. No tuli kaverin polttarit siihen 13.päivään niin asia ratkes sillä. Ei mun mielestä oo mitään väliä pitääkö pari päivää ennen vai jälkeen.

Takaisin