Heipsan kaikkille tasapuolisesti tosiaan pitkästä aikaa. Eilen kävin pikasesti vähän lukemass juttuja. En ole tullut käyneeksi moneen viikkoon. En tiedä mikä oli ei vain jaksanut/ huvittanut.
Sukey: mä olen huomannu et meilläkin toisten lasten seura auttaa Siinaa vapautumaan ihan erilailla. Jos on vain vieraita aikuisia menee tosi kauan ennenkö niille "lämpiää". Mutta jos on muita lapsia. Ihan oikeastaan minkä ikäisiä tahansa on tyttö niin kiinnostunut niistä, että unohtaa ujostella. Kiappa tämä on joku tietty ikä kun ne muut lapset ovat alkaneet kiinnostaa. Vaikka niiden kanssa ei osata vielä leikkiä niin se, että niitä näkee niin riittää jo innostamaan lasta.
Olen havainnut jopa kaupoissa, että Siina yrittää aina katsoa toisten lasten perään ja hymyilee niille heti.
Mekään emme ole pottailua vielä alotiettu. Potan kyllä ostin mutta kun aina siihen istutettaessa toinen jäykistyy täysin ja alkaa huutamaan niin ei ole sitten tullut jatkettua. Kaippa sitä vaan pitäisi, että tottuisi. Tai sitten ajattelin, että ei ole vielä aika.
Me myös olemme siirtyneet housuvaippoihin pukemisen helpottamiseksi. Se vain mistä en yhtään ole tykännyt on se, että ainakin Bampperssin housuvaipat ihan järkkypaksuja verrattuna bampperssin aktive fittiin mitä aiemmin käytettiin. Ajattelinki ostaa seuraavaksi joitain muita housuvaippoja. Kokemuksia varsinkin tuosta paksuudesta housuvaipoissa.
Mä nyt kirjotin tänne vaikka ei meillä sitä niin sanottua "taaperoa" olekkaan. Siina kävelee yhdestä kädestä taluttaen mutta ei seiso tai kävele ilman mitään tukea. Konttaamaan alkas tässä jokin aika sitten vasta. Vaikka ryömimäänhän tuo lähti jo tasan 6kk ikäsenä. Mä oli ihan varma et ei konttaa ollenkaan ku kerkes jo tulla 10kk täyteen ennenkö alotti.
Mitään selkeitä sanoja ei vielä tule mutta ihmeellistä pulputusta mikä joskus kuulostaa siltä, että se jo puhuiski vaikka kuinka, mitään ei vaan ymmärrä.

Ihan niinku jotain omaa kieltänsä.
Nyt just ollaan molemmat oltu flunssassa ja Siina kuumessa. Mullakin vähän lämpöä oli eilen. Onneks oli sadepäivä. Mut toivottavasti nyt oltas paranemaan päin. Varsinkin tyttönen.