Töihin vai hoitovapaalle?

Tänään on vanhempainvapaan viimeinen päivä ja huomenna alkaa sitten hoitovapaa (tällä erä 30.4.16 asti), paitsi että oon töistä lomalla loppu kuun niin saan siitä onneksi palkan.
 
Omilla tunnuksilla kun kirjautuu niin näkee, jos käsittelyssä. Soittaisin kyllä jo, ois kait sen päätöksen pitäny tulla, jos kerran elokuun alussa jo hait. Meillä puuttu hoitolisään liittyen yrittäjälomaketta yms. niin olivat silti ratkaisseet hoitorahan ja siitä päätös tuli aika pikaisesti. Nyt sen lisän käsittelyssä menny aika kauan, vaikka liitteet skannasin ajat sitte ja laitoin viestiäki perään. Tuskin me sitä saadaan, mut pitihän se koittaa hakea sitä. :)
 
Muokattu viimeksi:
Hain tukea 22.9. ja päätös oli tullut 5.10. Nopeasti siis minusta.
 
Ohhoh, no joo. Täytyy soittaa sinne ja kysyy. Mulla loppuu vanhempainvapaa 13.10., mutta minä myös pidän vuosilomat sen perään ja sitten vasta hoitovapaalle. Eli hoitovapaa alkamassa 25.11. Mut olis se päätös silti kiva saada.
 
Ja Indie sähän saat hoitorahaa 13.10. jälkeen vaikka oletkin lomalla :)
Tietysti jos haluaa kerralla enemmän, niin kannattaa hakea takautuvasti :grin (eipä sillä rikastu, mutta tuntuu vähän isommalta)
 
Aijaa, KoBe, enpä tiennytkään. Kiitti! Vaikuttaakohan siihen, kun mun loman ajan mies pitää isyysvapaat? Noh, täytyy varmaan kysyy sekin Kelasta. Soitin sinne, ystävällinen täti kertoi, että ovat jääneet odottamaan miehen palkkatietoja, kun hain hoitolisää myös. Ja sen takia eivät ole hoitorahankaan osalta vielä päätöstä tehneet, kun olen hakenut sitä vasta siitä 24.11. alkaen. Mut joo, täytyy vielä kysyy siis toi vuosiloman aikainen hoitorahakin. :cat:
 
Joo muistakaa kaikki hakee kotihoidontuki myös lomanne ajalta jos lapsi ei päivähoidossa oo. Mut sillon kun isä pitää isyysvapaat ja saa isyysrahan, ei voi saada samaan aikaa äiti kotihoidontukee. Eli isyysraha ja kotihoidontuki ei voi olla päälekkäin maksettavana, mut vuosilomalla ja töissä ollessa taas saa kotihoidontuen.
 
Ja mie luulin että mie en tajua näistä jutuista mitää :grin
 
Meidän kunnassa työnteko vaikuttaa kuntalisään, vaikkei lapsi hoidossa olisikaan. Ei mee kyllä mun järkeen tämä asia, mutta minkäs teet. Mulle päätös kotihoidontuesta kolahti postilootaan hakupäivästä noin viikon päästä vaikka vähintään kuukautta aikaisemminhan se pitäisi hakea jos katkot tuloissa eivät nappaa. Hain reipasta kuukautta ennen.
 
Mistäköhän saa tietää vaikuttaako työn teko kuntalisään? En oo tienny että vois vaikuttaa ja oon ollu siinä uskossa että kuntalisän saa sillon kun hoitorahan saa. Kuntalisän mukaan ollaan isyysvapaatkii sovittu, otetaan kaikki maholliset kuntalisät pois ennen kun loppuu ja sit vasta isyysvapaat mut nyt menee suunnittelut ihan pieleen jos en kuitenkaan sais kuntalisää jos satun jotai satunnaisia vuoroja tekee jo vuoden vaihteessa :/
 
Aikuiskoulutustukea ja kotihoidontukea voi saada samaan aikaan, mutta aikuiskoulutustuki maksetaan siltä ajalta soviteltuna.
 
IceQueen, usein kunnan omilta sivuilta löytyy tietoa kuntalisästä. Itse pääsen suoraan oman kunnan tietoihin kun laitan Googleen kuntalisä ja oman kunnan nimen. Ehdot kuntalisän saamiseen pitäisi olla siellä.

En mäkään tiennyt, että kuntalisää saatetaan antaa jossain vain siinä tapauksessa, että vanhemmat on töissä. Mitä jos esimerkiksi tekee sijaisuuksia, jotka kestää vaikka muutamasta päivästä muutamaan kuukauteen, ja välissä esim. viikon työttömyysjaksoja? Koska tällöinhän on kotona... Tai jos tekee puolipäiväistä, vaikka niin että vuorottelee kotivuoroja miehen kanssa 50:50. Tällöin toinen on aina kotona, eli käytännössä sama kuij toinen jäisi kotiin ja toinen menisi töihin.
 
Kuulostaa kyllä tosi oudolta jos ei kuntalisää saa jos saa kotihoidontukeakii. Täällä onneks taitaa saada kuntalisää töistä riippumatta niinku oletinkii. Ei löytyny muuta tietoo kun että miun kunnassa kuntalisän saa kun on oikeutettu kotihoidon tukeen. Ei tietenkään saa sillon jos saa vanheimpainrahaa tai on kunnan päivähoidossa.
 
No eipä meilläkää kovin kummonen kuntalisä oo, ja loppuu muutaman kuukauden päästä... :sad001
 
Meidän kuntalisä oli 120€ mutta myönnetty vaan tämän vuoden loppuun. Olisiko sekin jäämässä sitten pois.
 
Takaisin
Top