Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin tänään äidin luona ja lueskelin siellä hänen neuvolakorttiaan mun odotusajaltani, olipas hauska vertailla omaa odotustani siihen [:)] Äidillä ei ollut paino noussut kuin 6kg koko raskauden aikana, ja kaikki jäivät laitokselle. Sieltä lähtiessä painoi siis saman verran kuin ennen kuin minä olin edes tulossa.. Näinköhän tämä olisi perinnöllistä? [:D] Heheh, toivoa sopii. Silloin (-87) oli neuvolakäyntejäkin kahden viikon välein, kerran taisi olla kuukauden väli.

Kyselkääpä muut äideiltänne mikäli mahdollista, jos heillä olisi vielä tallella äitiyskortti teidän odotusajaltanne [:)] Otin myös mukaan sieltä oman neuvolakorttini, saa sitten katsella ja vertailla kun tämä meidän vauva syntyy.

niina_1 mä kans oon yrittänyt pyytää äitiltä sen neuvolakorttia, mutta se ei oo vielä ainakaan sitä löytänyt. Oman neuvolakorttini löysinkin isältä ja on ollut hauskaa luettavaa. `potra tyttö, syö hyvin´. Jospa meidänkin vauvasta tulis yhtä helppohoitoinen kun äitestään[:D]

niina_1, mie pääsin kans tutkailemaan äitini äitiyskorttia tossa kuukausi sitten suurinpiirtein. Oli sen laatikoita siivotessaan jostain löytänyt :) Oli kyl kiva katsella miten sillä miun odotus oli edennyt. Ois pitäny vaikka se ottaa itselleen lainaan, niin olisi voinut seurata nytkin, että miten äidin ja miun odotukset eroavat. Ainakin pahoinvoinnin kanssa on odotukset menneet samalla tavalla, eli ei oksentelua ym. todella pahaa oloa.

Ylihuomenna olisi tosiaan rakenneultra! Onhan tätä odotettu[:D] ja viikon kuluttua olisi seuraava neuvolakin..

Kohta nukkumaan, huomenna mennään äidin kanssa katsastamaan tänne avattu äitiys- ja lastentarvikeliike [:)], josko sieltä löytyisi joitain kivaa!! [;)] Ylihuomennahan tulee palautuksetkin..

Kiva lukea kaikkien kuulumisia taas. Täällä on alkanut vatsa kasvaa ihan hurjaa vauhtia yhtäkkiä, ja kilojakin on kertynyt nopeasti muutama lisää, yhteensä niitä on nyt tullut n. 4. Liikkeet tuntuvat selkeästi, eniten iltaisin mutta todennäköisesti siksi että silloin olen eniten paikoillani ja huomaan ne parhaiten [:)] Mieheni tunsi liikkeet jo seuraavana päivänä siitä kun itse tunsin ne, eli parisen viikkoa ollaan nyt ihasteltu meidän masuriehujan touhuja. Ollaan tehty niin että kun vauva alkaa liikkua, mies laittaa käden masulle ja sitten vain odotellaan [:)] Joskus onnistuu, ja joskus hänen kärsivällisyytensä ei riitä. Mutta onpa ihanaa kun voidaan yhdessä iloita liikkeistä!

Mulla on ihan kamala kiire töissä vuodenvaihteeseen asti, täytyy yrittää jaksaa vain ja pyrkiä olemaan stressaamatta.. Olen toimistotyössä mutta matkustelen paljon, ja puolet joulukuusta olen tien päällä. Juttelin kuitenkin jo pomon kanssa tilanteesta ja sovittiin että tammikuun alun jälkeen en matkustele enää minnekään vain hoidan kaiken konttorilta käsin. Eli kuukauden kun jaksaisi vielä tätä reissaamista niin sitten helpottaa.

Hyvä vinkki tuo äidin äitiyskortin ja oman neuvolakortin lukeminen, täytyykin pyytää äitiä etsimään niitä!
[:)]

Ihania masuja jo kaikilla[:)] mulla ei oo tullu viel ollenkaan otettua kuvia mahasta, nyt ku se on kunnolla alkanu kasvaan nii pitää alkaa ottamaan. meil oli taas tänää neuvola ja saatiin kelan paperit et pääsee rahaa ruinaamaan ja saa äitiyspakkauksen![:)] ihanaa, en jaksas oottaa et sitä pääsee hiplaileen! sf-mittaki multa otettiin eka kerran ja aivan oli keskikäyrän mukaan kasvanu[:D], tais olla 19,5cm. mulla on tullu nyt kauhee hinku alkaa kaikki tavarat vauvalle hankkimaan!!vielä ei oo tullukkaan ku yks body ja lakki hommattua.
Marilyn84, harjotussuppareilta nuo kuulostaa, jonku verran päivässä on kuulemma ihan normaalia ku kohtu harjoittelee, mut kipeetä ei saa käydä ja jos niitä jatkuvasti tulee nii kannattaa ottaa rauhallisemmin ja vaik neuvolaan soitella[:)] mulla tuli töissä ollessa niit koko ajan, ja nyt ku huomenna pitis mennä saikun jälkeen taas töihin nii neuvolatäti käski seurailla et jos tulee samaan tahtiin ni pitää hakee lisää saikkuu että vauva jaksas viel viihtyä viimisetki kuukaudet.
   Meille tuli tänne pohjoseen viimeinki pikkupakkanen (-6) ja oikea lumi maahan! nyt alkaa tuntuu jo joululta, musta tuntuu etten pysy housuissani tänä vuonna ku ootan joulua jotenki nyt niin kauheesti[:D]

Testailen toimiiko tuo toinen tickeri kanssa.. Ja samalla vastailen tuohon vanhaan äitiyskortti-asiaan. Miulla ei ole mahdollisuutta sitä nähdä, ollaan aikoinaan muutettu niin usein että jonnekin se on hävinnyt. [:(] Olisi ollut kiva lueskella oman äidin odotuksesta kertovia tietoja.. Mutta mitä ollaan puhuttu, niin aika samalla tavalla on kulkenut odotusaika, ainoa ero on ollut paino. Äiti on aina ollut pienikokoinen, ja sitten odotusaikana hän olikin saanut 30 lisäkiloa. [:)] Miulla taas on vähän liiankin tarkkaa tuo painon seuraaminen, ja nyt on alkanut huolestuttaa onko vatsa kehittynyt tarpeeksi. [&o]

Ja juu, täällä vielä kukutaan, vaikka pitäisi jo nukkumaan mennä! Huomenna espanjan koe, niin se jännittää sen verran ettei uni tule. [:D]

Hei taas

Kiitos anelse, jaksamista tuohon kouluun tosiaan tarvitaan. Keväällä tiedossa opinnäytetyön tekoa, joten ei taida helpottaa silloinkaan. Pyrin kyllä saamaan kaiken valmiiksi maaliskuun loppuun mennessä. Toivottavasti olen siinä kunnossa, että pystyn kaikki suunnitelmat toteuttamaan. Tällä viikolla olen ollut ihmeen hyväntuulinen, vaikka iso koulutyö täytyy palauttaa huomenne ja taitaa sen kanssa mennä yömyöhään..

Tiistaina tosiaan oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Sf- mitta oli 16 ja syke 140, kuulemma molemmat hyviä.[:)] Nyt tällä viikolla on nuo liikkeetkin voimistuneet. Varsinkin aamupäivisin ja iltaisin tuntuvat. Eilen illalla miehenikin ensimmäisen kerran tunsi liikkeet, taisi olla aika iloinen.[:)] Ja olikin oikein kunnon jumppa menossa. Kääntyilee kuin mikä, tuntuu semmoisina muljahduksina ja potkii paljon, eniten johonkin häpyluun suuntaan. (se tuntuu voimakkaiten) Tanssitunnillakin tuntui tälläviikolla, että mahassa kääntyiltiin. Tanssi ehkä mukana![:D] Huomenna olisi esiintyminen, jännittää vähän mennä kun maha jo niin selvästi näkyy, mutta nätiltä se kai näyttää. (ja hauskalta näyttää jotkin tanssiliikkeet kun on tuo maha-asukki mukana) Taitaa kyllä jäädä viimeiseksi ensiintymiseksi vähään aikaan.

Pitääkin joulunaikaan etsiä äitini äitiyskortti, olisi todella mukava vertailla. Niin ja luultavasti otan kyllä äitiyspakkauksen.

Jaksamista kaikille kiireisille, muistakaa rentoutua.[:)]

Täytyy nyt tulla tännekin iloitsemaan, kun meidän vaavilla on nyt uudet vaunut! [:D] Aattelin, ettei niillä nyt kiirettä ole ja olin ajatellut käytettynä ostaa, mutta tänään kun oltiin äitini kanssa ostoksilla niin löytyi aivan ihanat vaunut tarjouksessa, ja äitihän halusi sitten ostaa meille ne! En kyl tienny oikein, että mitä sanoa, mutta eipä siinä muuta sitten voinut kuin pakata vaunut autoon ja nyt ne sitten odottelee tuolla varastossa! [:)]

Tulihan sitä muutakin ostettua, kuten tukivyö ja mustat suorat mammahousut (tänne avatusta uudesta äitiystarvikeliikkeestä!) Eipä tarvitse enää pelkän h&m:n tarjontaan tyytyä, kun ennen se oli täällä ainoa mammavaatteita myyvä liike..

Nooh, huomenna sitten rakenneultra, ja toivotaan että kaikki on hyvin. Kovasti tuo asukki eilen illallakin potki mahaa, ja selkeästi pystyin ne kädelläkin tuntemaan. Tietenkin mies taas vaan kuorsasi vieressä siinä vaiheessa, että missasi ne taas! [;)] Ehkä parempi onni olisi tänä iltana, kunhan reissustaan kotiutuu.. [:)]

Eipä tässä kait sen kummempia, oon vaan niin innoissani noista vaunuista ettei tosikaan!! [:D] Niin ja äidin äitiyskortin otin lainaan tänään ja selasin myös omaa neuvolakorttiani vauva-ajalta.. mutta nyt syömään.. Palataan taas!

Onnea Riida vaunuista! [:D] Se taitaakin olla eniten päänvaivaa aiheuttava hankinta, kun ei ihan mitä tahansa haluaisi hankkia.

Hei, miten viesteihin saadaan pienet sydämet..? Eli samoja mitä esimerkiksi on tammivaavien puolella otsikossa "Syntyneet tammivauvat" tjs.. Ajattelin, että jos sen tekee tällä perinteisellä <3-menetelmällä se näyttää hassulta. [:)]

Mun piti nopeasti tulla tänne jänskäilemään ennen ultraan lähtöä.. Ensimmäistä kertaa myös mies kuulee/näkee vauvan, kumpaakohan meistä jännittää enemmän? [:D]

Mukavaa muuten että näinkin monilla on ollut mahdollisuus tutkailla oman äidin äitiysneuvolakorttia. Ja onnea Riidalle vaunuista [:)] Mä oon netistä hirveesti tutkaillu erilaisia, mutta en oo oikein osannu vielä päättää minkälaiset haluaisin. Säädettävä työntöaisa meillä ainakin on pakko olla, kun mä olen niin hirveän pieni ja mies taas iso [:D]

Nyt valmistautumaan ultraan, tulen sitten kertomaan kuulumiset!

Kiva kuulla, että muillakin on miehiä jotka ei niin osoita huomioo ja hemmottele. Tiedän että munkin mies odottaa kyllä vauvan tuloa paljon, mutta on vaan sen tyylinen ettei niin osoita sitä mitenkään. Juteltiinkin siitä aamulla ja sano kyllä odottavansa sitä silti paljon. 

Mäkin näin toissa päivänä ekan kerran vaavin potkut masun päältä [:)] Eilen näky monta kertaa. Hauskan näköistä [:)]

anelse: mulla on ihan samanlaisia ajatuksia ollu kun sulla.. mäkään en oo mitään lässyn lässyn tyyppiä enkä ikinä oo pitäny itteeni minään äitityyppinä varsinaisesti. Mäkin näin muutama viikko sitten mun kaverin lapsen, mut mun ei tehny mieli ottaa sitä syliin. Oon mun miehellekin sanonu etten osaa/tykkää muitten lapsien kanssa touhuta mut oma lapsi on varmaan eri asia. Ja mulla on kuitenkin vauvakuumettakin ollu jo monta vuotta [:)] Ootan jo kovasti kun saan oman lapsen ottaa syliin ja hoitaa sitä [:)] Välillä silti tuntuu oudolta, kun ollaan kohta 8v oltu miehen kanssa kaksistaan.

Nyt on ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin, ultratäti sanoi että niin vilkas kaveri ettei meinaa perässä pysyä [:D] Melko tiukasti yritti pitää haarat yhdessä, mutta sen verran sieltä vilahti että pieni poika meille olisi tulossa, kuten arveltiinkin alusta asti [:)] Jos mä yhtään ymmärrän näitä ultrakuvien tekstejä, niin poju painaa 346g ja on 14,8cm pitkä. Tuntuu ihan erilaiselta koko odotus, kun tietää että pieni poika potkii mahassa. Voi että, on tää ihanaa.. [:)]

Täälläkin on nyt ultrassa käyty.Siellä se pieni pojan pallukka istuskeli ku intiaanipäällikkö sormi suussaan :) Kaiken pitäisi olla hyvin ainakin ultraajan mukaan. Pituutta oli noin 20 cm ja painoa 380 g.

[:D]  Heeeeiiii!!!!

Ihania kuvia ootte laittanu masuistanne! Täällä alkaa kans olemaan aika moinen maha, on jotenkin räjähtäny käsiin tässä viikkojen vieriessä! Ollaan viikonlopun yli mun veljellä vahtimassa niiden lapsia ja eilen ekaa kertaa tunsin itteni kieltämättä aika tankkeriks kun en oikeen meinannu taipua lattialle istumaan ja kyykkimään lasten leluja keräillessäni....huoh!! Voin vaan kuvitella millanen olotila esim. 3 kk päästä on... Tarttis kanssa ottaa kuvia masusta, että voi sitte jälkikäteen ihastella/kauhistella [:D]

On ollu kivaa ja jännää lueskella kaikkien ultrakuulumisia! Vihdoin viimein päästiin itekkin kurkistelemaan masuasukkia tänään [:)][:)][:)] Tuntu hyvältä taas nähdä pikkunen siellä ja kuulla, että kaikki on hänellä siellä hyvin, vaikka tosin ollaankin dopplerilla kotona häntä kuunneltukkin! Oltiin silti vähän huolissaan, kun isukin sydän on pienenä leikattu, että onko tällä sydän kunnossa, mut kaikki näytti olevan ok eikä syytä lisätutkimuksiin löytyny! Huh! Nyt voi taas hyvillä mielin jatkaa odottelua, kun tietää että hän on normaalisti kasvanu, ultrasedän mukaan "perinteiseen varsinais-suomalaiseen tyyliin vähän pullukka" [:D]!! Huumorimiehiä! Ultrasetä kyllä kysy myös että jos värkit näkyy selvästi niin saako hän kertoo vai ei, mut me ei haluttu tietää.... Meillä on molemmilla ollu poika-olo, toisaalta ois ollu kiva kuulla, että onko poika-olo ollu ihan omasta päästä keksittyä vai voisko sen oikeesti "vaistota"... Mut eipä kuitenkaan haluttu tietää, eihän joululahjojakaan voi kurkistaa etukäteen [;)] heh! Joo, meiän pikku "pullukalla" oli painoa kertyny huikeet 324g, setä arveli että saattaa mennä vähän yli lasketun ajan, viikkoihin nähden siis vähän pieni "pullukka", mut laskettuu aikaa ei kuitenkaan siirretty muutaman päivän takia. Hyvä niin! Muuten vähän ehkä harmitti, kun hän oli lähes koko ajan taas selkäpäin, ettei kunnolla nähny piirteitä eikä liikkeitä, kova hän oli kuitenkin liikkumaan. Mut ois ollu kiva jos hän ois vähän esitelly itteensä.. Mut eihän niitä joululahjojakaan saanu kurkkia, vai miten se oli....

Rentouttavaa viikonloppua!!

Meilläkin oli rakenneultra pari päivää sitten. Tänne on tulossa poika, niin kuin melko monelle muullekin huhtikuun odottajalle. Jos joku osaa tehdä tänne huhtikuun odottajiin sellaisen gallupin sukupuolesta, niin olisi kiva tietää huhtikuussa syntyvien jakaumaa.

Ultrassa kaikki oli hyvin ja vastasi hyvin viikkoja. Saatiin jopa pari 3D-kuvaa kuvaa. Niistä toinen on oikein söpö profiilikuva. Mies on sitä tiiraillut, että kummanko piirteitä pojasta löytyy. [:D] 

Minulla on mennyt nämä pari päivää uutista sulatellessa. Kyllä jotenkin olin toivonut saavani ostaa prinsessamekkoja. Ja mieleen tulvii jo ihan ihme kysymysiä pojista, kuten käytetäänkö pojilla sukkahousuja!!! [:D] Onneksi lähimmällä työkaverillani on kaksi poikaa, niin se vastailee minun kysymyksiin hymyillen... ilmeisesti itsekin aikoinaan käynyt hieman samoja kysymyksiä mielessään läpi.

Katsotaan, osaanko laittaa masukuvan tänne. Minulla on mammapaita päällä, joten hieman todellista suuremmalta masu näyttää. Nyt ihan viimeisen viikon aikana masu on alkanut nousta ylemmäs eli minun masu ei ole tuollainen nätti-ala-pömppis niinkuin täällä monella muulla.

Kuvasta tuli jättisuuri... yritämpäs uudelleen...

Ihana kuulla lisää hyviä ultrauutisia!!! Tänään on selvästikin ollut poikavauvojen päivä[:)] Yksi kaverikin oli saanut tänään tietää odottavansa poikaa! Onneksi illil ei mitään isompaa ongelmaa ole, jos kerran terveydenhoitaja sanoi kaiken olevan normaalia. Mikähän se sellainen kirkastuma sitten oikein on? No onneksi lääkäri tutkii aina tarkemmin epäselvyydet. Voihan se olla, että siellä ei edes ollut mitään poikkeavaa tai kirkastumaa. Ultrauksissa saattaa välillä tulla vääriä tulkintoja ja varsinkin, jos on vähän amatöörimpi tapaus suorittamassa ultrausta.

Jännittää koko ajan enemmän maanantain ultra. Tuntuu, että täällä on kohta jo kaikilla muilla paitsi mulla ollut ultra. Kunpa meidänkin pikkuisella olisi yhtä hyvin asiat... En jaksa odottaa kahta päivää[&:]  Tilasin tänään sen Carriwellin tukivaatteen. Toivon mukaan se on sopivankokoinen ja miellyttävä päällä... Pitäisi varmaan henkselitkin hankkia, kun äitiyshousujen varsinainen housuosan yläosa on niin alhaalla, että vyön käyttö on täyttä tuskaa. Kurjaa tämä nykyajan muoti... Tiimarista kävin ostamassa vinon pinon askartelutarvikkeita ja askartelin joulukortteja. En ole mikään käsityö/askarteluihminen, mutta jotenkin yhtäkkiä vain innostuin suunnattomasti pienestä näpertelystä. Hormonit varmaan ihan sekaisin[:D] Toissa päivänä oli todella energinen olo, eilen taas meni koko päivä sängyn pohjalla ja tänään taas olen puhkunut intoa. No pääasia, että masentuneet ja tosi ahdistuneet olotilat pysyisivät poissa. Kiitoksia muuten saamistani aiemmista lohduttavista kommenteista:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

Hieno masukuva paprika! Ja mukava kuulla, että kaikki oli ultrassa hyvin. Taas yksi poika lisää[:)] Uskomaton päivä - tänään kaikki saavat kuulla poikauutisia! Itsekin kovasti vielä toivon, että pääsisin kaikkea söpöä pinkkiä osteleen ja somia hello kitty-juttuja, mutta saa nähdä. Jos ei, niin sitten vain spidermanasuja ja Hulk-juttuja osteleen[:D]

Onnea tiia77, illil ja paprika poikauutisista! Onpa tosiaan poikavoittoinen päivä ollut [:)] Aikaisemmin taas tuntui että enemmän tyttöjä tulossa, kun ensimmäiset onnelliset ultraan päässeet kertoilivat kuulumisiaan. Jokin gallup olisi tosiaan kiva, mistä jakauman näkisi selvemmin.

Taitaa olla toi mun pituudeksi mainitsema 14,8cm kuitenkin se pää-perämitta, ja koko pituus n. 20cm. Noin sen kuuluisi ollakin myös ton vau:n "raskaus viikko viikoilta" jutun mukaan.

Marilyn84: Mä kävin kans tänään ostamassa joulukortti-askartelutarvikkeita, askartelusta olen kyllä tykännyt muutenkin, mutta tuntuu että nyt raskaana kaiken maailman näpertely on mukavaa [:D] Mua oikein rupes naurattamaan sun kommentti siitä että odottelet tyttöä että pääsisit ostelemaan kaikkea pinkkiä ja hello kitty tavaraa. Tänään just "harmittelin" kun meille ei nyt mitään sellaista tule, olen koko ikäni vihannut pinkkiä ja en myöskään tykkää yhtään niistä hello kitty tuotteista. Tässä sen näkee että makuja on monia [:)] Yks mun kaveri tykkää tosi paljon noista hello kitty jutuista ja oli jo meillekin niitä piruillessaan tuomassa jos tyttö tulee, sain huokaista helpotuksesta kun poikaa ultrassa veikkasivat [:D]

Mulle myös kiinalainen testi näytti tyttöä.

Takaisin