Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heips! Nyt on rakenneultra takana. Helpottavaa!!!!!!!! [:)][:)][:)] Kaikki näytti ihan hyvältä, eikä mitään epänormaalia ainakaan ultrassa näkynyt. Aivot, sydän, mahalaukku, reisiluu ym. käytiin läpi ja mittailtiin, mutta mittoja en saanu tietooni/muista. Painoa oli 440 g ja tarkempi laskettu aika 15.4, mutta ei sitä muuteta äitiyskorttiin eli sama 19.4 edelleen. Istukka sijaitsee takaseinässä (siis selkärangan puolella). Kätilö oli sama kuin viimeksi, mutta onneksi oli tällä kertaa mukavammalla tuulella. Ultraus tapahtui tavallisella ultralla, mutta lopuksi katteli myös 4D:llä. Puolisen tuntia siinä meni. Oli tosi vaikea saada mistään mitään selvää, mutta onneksi kätilö selitti aina välillä missä mennään. Saatiin pari kuvaa kasvoista 4D:llä otettuna. Näytti ihan mun isältä! Kätilö veikkasi poikaa, muttei ollut varma oliko kyseessä kuitenkin napanuora. Välillä jalkojen välissä ei näkynyt mitään ja yhtäkkiä siihen ilmestyi ihan kuin kivekset. Vähän jäi sellaiset poikafiilikset kuitenkin. Ihan sekavat tunteet... Jännitti niin hemmetisti ja valvoin koko yön miettien, että onko kaikki hyvin. Onneksi esiin ei pistänyt mitään poikkeavaa ja muutenkin hyvänkokoinen vauveli. Olen sanoinkuvaamattoman helpottunut[:)] Ois tietenkin ollu ihana saada täysi varmuus sukupuolen suhteen, mutta kaipa sinne synnytykseen asti malttaa odottaa. Nyt jää vaan pinkit hello kittyt kaupan hyllylle-ainakin toistaiseksi. Olen kyllä niiin turhamainen... hävettää[&o] Ehkä tämä pää tästä selviää, kun sais edes vähä nukuttua ja jännitys laukeaa. Tällaista tänne. Nyt jään innolla odottamaan muiden uutisia[:)]

Kysymyksiä vielä äitiyskortin merkintöihin liittyen...B-mitta on vissiin pään halkaisija milleissä ja FM-mitta reisiluun pituus milleissä? Mutta mikä on HC ja AC? Mulla oli HC 195 ja AC 166? En tyhmänä ja yön valvoneena tajua mitä ne on...[&:]

Heissan kaikille!

Täällä on kans vihdoin ja viimein rakenneultra takana. Kaikki niinkuin pitääkin[:)]

Hei Marilyn84 mahtavaa kuulla että teilläkin oli kaikki hienosti!Muakin jännitti ihan sikana, tai oikeestaan vasta aamulla tuli semmoset tutinat. Vauvakin tais tietää mihin mennään, kun alkoi niin kovasti jo valmiiksi jumppaamaan.

Kaikki rakenteet oli siis normaalit ja mitat vastasivat viikkoja hyvin (20+5). Viime ultrassa tuli muutama päivä taaksepäin. Painoarvio n. 345g, pituutta en tarkasti tosta kortista ymmärrä, mutta kätilö sanoi että pitkä kaveri tulossa. Reisiluun pituus n. 3,2 cm, ihanan pieni. Pään läpimitta n. 4,8 cm. Muakin kiinostais noi samat merkinnät kun Marilynia, eli onks toi nyt HC= 175 ja AC=150. Mitähän noi tarkottaa...Ovat niinku tossa istumapituus ja niskaturvotus lokeroissa kortissa...

Sikiö siis liikkui hyvin, potki pienillä jaloillaan ja näytti sormiaan..noi sormet oli niin suloset ettö mua rupes itkettään ja kätilö katto että onks kaikki ihan hyvin[:D]Meillä oli kans sama kätilö kun viimeksi ja oli tosi mukava ja selitti kaikki rauhallisesti ja selkokielellä[:)]Perätarjonnassa oli, siks tuntuukin noi liikkeet hyvin tuolla alamasulla. Istukka takaseinässä.

On se kyllä jännä tunne, kun koko ajan pidättää henkeä, kun jotain kohtaa tarkastellaan, että onko kaikki hyvin. Mulla on myös huono tapa seurata kätilön ilmeitä[:D]

Mä en aluks uskaltanut kysyäkään sukupuolta, ku aattelin et katotaan nyt ensin että kaikki on kunnossa. No sit kysyin ja kätilö sano että katsotaas ja siellähän ne killuttimet näkyivät. Tappi pystyssä, revettiin molemmat nauramaan[:D] Eli meille varmasti poika tulossa. Auliisti vehkeitään esitteli ja sanoinkin et ei oo ainakaan isäänsä tullut[:D][:D][:D]
Mieskin oli pitkään penkissään hiljaa istunut, mutta kun kuuli että poika tulee, niin hymy levis korviin saakka ja paha tuuli oli tipotiessään. Iskän silmät oikeen loistivat...On se niin ihana noista raavaista miehistäkin huomata, kun ne joskus liikuttuu [:)][:)] vaikkakin sen pienen hetken ajan vain...

Saatiin vehkeistä hyvä kuvakin ja laitan sen heti kun saadaan skannattua kuvat koneelle. Muuten ei kovin hyviä kuvia saatu, lähinnä vartalosta, kasvot oli aika hyvin piilossa istukan takana. Toisaalta ihan hauskaa, että kaveri haluaa pysyä piilossa ja näyttää sitten vasta syntyessään miltä näyttää[:D]

Kyllä toi pieni poika viimestään nyt vei mun sydämen lopullisesti[:)][:)]

Oon kuunnellut tänään tota kirkossa- nimistä laulua, se on niin liikuttava ja mulla tulee oma lapsuus mieleen[:)]

Ihanaa, että anelse teillä meni ultra hyvin!!! [:)] Olen tässä koko päivän odotellut, että saan käydä täällä lukemassa teidän käynnistä. Eikös olekin nyt aivan ihanan huojentunut olo?!? Me taidetaan lähteä hyvien uutisten kunniaksi pizzeriaan syömään miehen kanssa[:)] Mä en tosiaan mistään netistäkään löytäny selitystä noille AC ja HC-termeille... ehkä joku täällä osaa kertoa mitä ne on.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!!

Marilyn84 joo on kyllä tosi huojentunut olo, vaikka aina yrittänyt ajatella, että eiköhän luonto hoida tehtävänsä ja lapsi kasvaa normaalisti. Silti aina välillä mietti pienen vointia väkisinkin... Mulla on tänään kyllä itku herkässä, kun on niin onnellinen olo[:)]

Hei yritän laittaa sukukalleuksista kuvan, toivottavasti herra ei ole isona äidille vihainen tästä[:D]

Eli siis kuvan alhaalla näkyy selvästi vehkeet, suoraan alhaaltapäin. Sori kaverit en saa kuvaa pienemmäks[:D][:D][:D]No saipahan kaveri ainakin kokoa lisää tuonne alas, hih

Onpa täällä ihania ultrakuulumisia! Mie oon ollut jotenkin todella lahopäinen tänään, kävin tuolla tavallisessa Raskaus-ketjussa kirjoittelemassa, että eikös tänään ollut muutamalla ultrat kun miulla oli sitten viimeisten joukossa eli huomenna. Kyllä hävetti kun tajusin mokan! [&:] Ja kävin tekstin sitten muokkaamassa, etten hämmennä ihmisiä lahopäisyydelläni. [;)]
Tännehän miu siis piti siitä tulla kirjoittamaan, että muistin joillakin olleen se rakenneultra tänään, koska jossain vaiheessa ärsytti olla viimeisten joukossa ultran suhteen. Ja kas, se on jo huomenna! [:)] Eli nopeasti menee aika..

Ihana tuo anelsen ultrakuva! Miuta ei vielä osaa se rakenneultra jännittää, paitsi yhdeltä osin.. Miulla ei ruokahalu ole ollut samanlaista nyt raskauden aikaan, ja syöminen on välillä vähän mitä on (ei siis välttämättä niitä kasviksia ja hedelmiä niin paljoa kuin suositellaan), jolloin pelottaa pystyykö sikiö kehittymään hyvään malliin. Joten huomiseen asti saadaan jännittää, elossa tuo pikkuinen tuolla kuitenkin on ettei siitä tarvitse huolestua. [:)]

Hei, oli muuten hyvä idea se huhtikuisten lista! En tiennytkään, että meitä on jopa noinkin paljon.. [:D]

Paljon onnea Marilynille ja Anelselle onnistuneista ultrakäynneistä![:)]
Vitsit meille huhtimammoille on tosiaan tulossa paljon poikia!![:D]

Selkeästi tuosta kuvasta on tappi näkyvissä joo[;)]

Mun poju alotti just jumpan masussa[:)]
Niina, juuri noin tarkoitinkin että ihan oma ketju tehtäis lasketuille ajoille :)

Mä oon niin raatona tääl duunis etten jaksa enää vissii mitää tehä..odotan vaan et kello menis eteenpäin ja pääsis joskus kotio..Mies onneks lupas käydä kaupassa hakemassa iltapala-ainekset, ni saa mennä suoraan kotio :)
Ei ole enää kunto kohdillaan et jaksais yhdellä vapaalla/vko mennä. En ihan heti uudelleen koita[;)] Kohta on onneks joulu ja saa 4vapaata putkeen, jei!![:)]

Arwenille tsemppiä huomiselle! :)  Sittenkö on kaikilla jo ru takana?

Ihania ultrauutisia taas, onnea![:)] Ja tsemppiä Arwenille. Minä joudun odottamaan ultraa vielä yli viikon, ääääääää. 16. päivä se siis on.

Joku kyseli noita mittoja, tässä muutamalle selitys...

HC= pään ympärysmitta
BPD= lakimitta
AC= vartalon ympärysmitta
FL= reisimitta
HC/AC= pään ympärys/vartalonympärysmitta.

Tiia77 kiitos noista selityksistä, avasivat hyvin hahmottamaan kuinka pieni kaveri on kyseessä[:D]On niin hassua ajatella, että vauva on niin pieni ja hentoinen, mutta silti sillä on jo lähes kaikki rakenteet valmiina. Nyt vaan kasvamaan kovasti <3

Kiitoksia onnitteluista[:)]  Tiia77, oli tosiaan mukava saada jokin selitys noille luvuille...tack! Englanninkielestä nuo käsitteet varmaan onkin tempaistu. Onnea Arwen huomiseen ultraan!!! Ja Lootukselle myös 16.päivälle!!! Onneksi ne päivät kuluu näin joulun alla nopeammin...tai sitten ei, jos odottaa tosi kovasti:)

Ihana tunne vieläkin aamun jälkeen, kun kaikki oli hyvin[:)] *onnellinen ja häntä heiluu*  [:)]

Illil: varmasti on raskasta elää epävarmuudessa ja mietiskellä, että mitäköhän jatkotutkimukset tuo tullessaan. Voin vain kuvitella, mitä itse ajattelisin sun tilanteessa, kun saan hermoromahduksen jo pienimmistäkin asioista. Toisaalta olen itse ajatellut niin, että ne on asioita, joille ei voi itse mitään. Tietenkin on hyvä olla käyttämättä päihteitä ym. ja syödä terveellisesti ym ym., mutta muuten emme voi tehdä asioiden eteen mitään muuta kuin elää ja odottaa. Kannattaa yrittää unohtaa turhat murheet, sillä aivan hyvin voi myös selvitä ettei mitään suurempaa häikkää olekaan. Joskus rakenneultran ollessa normaali saattaa selvitä syntymän yhteydessä kuitenkin jokin ongelma, kun taas joskus ultrassa löytyvä häikkä ei olekaan mitään vakavaa. Ultratutkimukset ei koskaan kuitenkaan anna 100 % vastauksia suuntaan eikä toiseen. Sitäpaitsi sun pikkuinen on kuitenkin vahva kaveri, kun ultrassa oli muuten kaikki hyvin ja näin pitkälle on päästy. Toivotaan kovasti ja pidetään peukkuja, että kaikki on pikkuisella hyvin. Ja kaikki mikä ei tapa, niin vahvistaa! Toivottavasti asunto-ongelmakin ratkeaisi, niin olisi yksi huolenaihe vähemmän. No, aina voi yltiöpositiivisesti ajatella, että asiat voisi olla vielä huonommin. Tärkeintä on, että on lämmintä, ruokaa, läheisiä ja katto pään päällä. Kyllä se aurinko varmasti alkaa paistaa!

Meilläkin on sama juttu sukunimen suhteen, että lapsi saa mun sukunimen. Ihan hyvin päästiin yhteisymmärrykseen. Sen sijaan etunimistä vielä vähän kinastellaan. Miehen sukunimi on sen verran yleinen ja omaani on vain reilu 100 kpl (jos sitäkään) Suomessa, että jotenkin koen velvollisuutena "elvyttää" nimeä. Erottuupa sitten nimellään varmasti muusta joukosta[:D]

Arwen ja Lootus, tsemppiä tuleviin rakenneultriin!!!Sit tais olla enää enää junnumasulla jälellä, ainaki aatelin lasketun mukaan....Teillä se ihanuus on vielä edessä, itekin voisi sitä pikkuista katsella aina uudestaan ja uudestaan[:)]

illil jaksamista ja tsemppiä sinne tutkimuksiin ja varmasti kaikki onkin ihan kunnossa. Asioilla on aina tapana järjestyä[:)]Hei voidaan muuten olla puskemassa näitä pojankoltiaisia samaan aikaan TAYSIssa pihalle[:D]on niin lähekkäin lasketut ajat...

Sukunimestä: Ollaan avoliitossa, miehen sukunimi ollaan ajateltu antaa, en sen enempää oo kyl miettinytkään. Se rimmaa jotenkin hyvin. Meillä on kyl molemmilla hieman harvinaisemmat sukunimet...

Kirjotellaanpas tänne taas kuulumisia kun en ole vähään aikaan mitään raportoinnut.
Tänään oli mullakin toi ultra ja eikä se nyt huippu häävi kokemus ollut mutta ei huonokaan siinä mielessä että vauvalla näytti olevan kaikki kunnossa.Huono se oli siinä mielessä,että ruotsinkielellä mentiin,mutta onneksi ymmärsin kaikki suurinpiirtein.Hoitaja olisi tullut kyllä mukaan tulkitsi meille,mutta kieltäydyin kun ajattelin että me pärjätään kyllä ja sovittiin niin että ukko lähtee hakemaan hoitsua jos jotain erityistä tarvetta tulisi.Mitat meni vähän ohi,paino oli yli 200g,sen muistan.Pituudesta ei sitten puhunut mitään.Mitään kuvaa en saannut mukaan,en sitten yhtäkään.Kuulin ennakkoon että kuulemma tää meidän äityispoli ei ole mikään valokuvaamo,näin oli kuulemma vastatta ainakin yhdelle äidille.En sitten viitsinyt ruveta marisemaan kuvaa vaikka olisi kyllä pitänyt.Lääkäri ei muutenkaan puhunut paljon mitään,sen vaan mikä oli pakko sanoa.Ei kysynyt multa mitään ja sanoi sit lopuksi että normaaleilla kontroolikäynneillä jatkan sitten.Nämä meidän ulkolaiset naistenlääkärit on tunnetusti vähäsanasta porukkaa.Että tämmöstä täällä,eikös ookkin arvon leidit mahtamaan?!Jostain kumman syystä on alkanut tämä meidän kaupungin homma ottamaan päähän,joten taidan lähteä naapurikaupunkiin synnyttämään.Pitää soittaa sinne niitten äitiyspolille tässä ja tiedustella asiasta.
Viikot mulla oli 19+0,mutta mitään muutoksia ei tehty sitten mihinkään,kun ei pahasti heittänyt.

Huomenna mulla olisi sitten neuvola.Pitää kysästä että näkiskö terkkari koneelta tuosta ultrasta,niin voisin kysyä siltä noista mitoista tarkemmin.Sukupuolta ei onnistuttu näkemään,mutta poika olo mulla on,kattoo nyt.Ainakin on vähän jännittämistä synnyttämiseen asti,että kumpi sieltä nyt tulekaan.
Käytiin sitten ultran päätteeksi naapurikaupungissa eli Kokkolassa vähän shoppailemassa ja löysinhän mä sitten vauvallekin vähän vaatteita,on ne vaan niin ihania nuo pikkuvaatteet[:D]

Selkä on alkanut vaivaamaan mua jonkin verran.Töissä se reistaillut parin viikon ajan ja viime viikko oli pahempikin kun edellinen.Mulla on seisomatyö ja joutuu kumarteleen,joten on ollut vähän hankalaa töissä.Tauoilla on sitten helpottanut kun on saannut istua jonkun aikaa.Pitää huomenna jutella asiasta neuvolassa.

Jaa,täällä on sitten kaks muutakin minimammaa mun lisäksi illil ja niina_1.Minäkin oon vaan 154cm [;)]
Täällähän muistaakseni oli Tamperelaisia mammoja niin olisko teillä jotain vinkkejä minne liikkeisiin voisin mennä kattomaan kaikkia ihania vauva&mammajuttuja?Meinaan suunnata Tampereelle 21.12 jouluostoksille päiväksi,joten pienet vinkit olis tervetulleita.Pakko päästä täältä välillä pois,vaikka tänään tulikin käytyä tuolla Kokkolassa.

Tuohon sukunimi asiaan.. Meillä vauva saa isänsä sukunimen. Minulla on ollut ajatuksena sukunimeni vaihtaminen äitini sukunimeen, ja jos olisin sen ehtinyt tekemään, niin lapsi olisi varmaankin saanut minun sukunimeni, koska se on hyvin harvinainen. En kuitenkaan halua lapselleni tätä omaa tämän hetkistä sukunimeäni syystä ja toisesta.. [:)] ja jos sitä vaikka tuon miehen kanssa joskus vihille pääsis, niin pääsen itsenkin tästä omasta sukunimestä eroon ja ollaan kaikki saman nimisiä [:D]

Täälläkin riehutaan välillä aikalailla :) odotetaan toisiaan vaan sitä, että potkut vielä tuosta voimistuvat, huih [;)] Nytkin potkuja satelee tuonne alamahaan suht tasaisesti.. [:)]

kissuliini83: ihme touhua kyllä tuo teidän polin toiminta.. Meillä niitä kuvia melkeinpä jaettiin kasoittain.. Saatiin vähän joka kulmasta kuvaa mukaan, joka oli kyllä tosi kiva.. Todella harmi jos ei joka paikassa näin ole[:-] Onneksi sitten syntymän jälkeen, niitä kuvia saa itsekin otella kasoittain! [;)]

Kissuliini83 ja muutkin Tampereelle matkustavat: Tavarataloista ja vaateliikkeistä uusia vaatteita saa pilvin pimein keskustassa, mutta jos oot kirpputori ihmisiä, niin ehdottomasti suosittelen kokeilemaan Lastentarvikekirpputori Pikkukirppua. http://www.pikkukirppu.fi. Sijaitsee aivan keskustan tuntumassa ja kävellen pääsee hyvin. Tossa linkki sivuille. On oikeesti odottavan äidin taivas. Itse ostin sieltä melkein koko äitiyspakkauksen jollain 30 eurolla. Vaatteet tosi hyvä kuntoisia ja aivan älyttömän halpoja. Esim sain äitiyspakkauksen käyttämättömän haalarin tumppuineen hattuineen päivineen hintaan 5 euroa. On myös hyviä äitiysvaatteita ja palvelu ihanaa, rauhassa saa katsella. Paljon keskustassa myös muita hyviä kirppareita, että pyydä vaan linkkejä jos kiinnostaa. Ittee ei paljoa huvita uutena ostaa, kun kaikkee nättiä ja siistiä saa niin halvalla käytettynä. Ja niitä on musta niin kiva penkoa kirpparilla, saattaa löytää ylläreitä[:D]

Kisuliini. Onnet siitä että vaavilla oli kaikki ok, mutta harmi että ultra oli muuten ei niin tyydyttävä kokemus[&:]
Illil, mä kanssa menossa jatkotukimuksiin mutta siis istukan enkä varsinaisesti vauvan takia. Eli ei  oikee verrattavissa. Pidän kyl kovasti peukkuja et sun pikkusella ei mitään hätää olis!!

Me ei olla mistään nimistä keskusteltu, mutta olen päättäny et vauva saa mun sukunimen, eikä siihen ole oikein sanomista. Näinhän se automaattisesti menis kun ei naimisissa olla, ellei erikseen pyydä isän nimä laittamaan eikö?
Etunimistä ei ole ollut mitään puhetta ja vähän vaikeaahan se oliski kun mä tiiän sukupuolen ja mies ei. Tyttöjen nimiä mulla vaan mieles pyörii et pitääkin haudutella noita nimiä vielä vähän aikaa jos jotain kivaa mielee tulis :)

Mä en kuulu kirkkoon mut perheen toiveiden ja "yleisen" tavan mukaan taidetaan lapsi kyllä kastaa. Valitkoon sitten isompana haluaako kirkoon kuulua vai ei. Niin mäkin tein.
Mulle ripari ym. seurakunnan nuorisoleirit oli ihan huippuhauskaa aikaa ,et mahdollisuutta sellaseen en omalta ipanalta taho viedä heti alkunylkyynsä et valitkoon tosiaan ihan ite  :)

Omaa napaa..Kamala ummetus vaivaa taas[&:]
Ennen raskautta harvemmin tällasta ongelmaa oli. Kahtena päivänä unohin ottaa levolakkia ja nyt ollu koko päivän taas ihan pinkeenä pallona ja tosi tukala ja epämukava olo.. Sattuukin välillä kun oikein kiertää..
Otin uuden kuvankin tänään kun masu taas ihan eri tuntuinen ainakin kun eilen..

Huom! Mun housujen possut sanoo MJAU ja lampaat Muuu[:D]

Käytiin tänään rakenneultrassa ja jännää oli. Kaikki oli kunnossa, vauva siellä venytteli ja imi peukaloa.[;)]
Sukupuolta ei haluttu tietää, vaikka se olis selvästi siellä näkynyt...tai mies ei halunnut tietää. Voipi olla että itse vielä kysäisen jälkeenpäin sen sukupuolen, kun lääkärikin niin kovasti mainosti, että sitä voi sitten myöhemmin kysellä jos haluaakin tietää.
Selvästi näkyi vauvan profiili ja "lihakset", paino 448g. Tälläkertaa en liikuttunut niin kuin ensimmäisessä ultrassa, mutta tuntuuhan se ihmeelliseltä kun ihan selkeä "tyyppi" siellä masussa on. Pitäisköhän kohta käydä ostamassa jotain pientä ihanaa vaatetta tms..harmi vaan kun ei tiedä mitä väriä. Haluttais jo jotakin kivaa saada valmiiksi odottamaan niin asia konkretisoituisi tavallaan. Laskettu aika täsmäsi hyvin vauvan kokoon ja istukka kuulemma myös hyvän kokoinen jne. Joulupukkihan vois jo oikeastaan tuoda jotakin tälle pikku tulokkaalle.[:D]

mäkin halusin laittaa meijän tylleröstä uä kuvan vaikka onki oltu sielä jo marraskuussa..:) Olin sielä 20+3 muistaakseni ja vauvan mitat oli 380g ja 22cm.

Niin ja sukunimistä, meillä on pojat mun sukunimellä, niin tämä masujuuli tulee siis olemaan myös. Asumme avoliitossa mieheni kanssa.

Takaisin