Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa mukaan joukkoon MII86!
No niin,on sitten taas työviikko takana ja saa viettää 3 päivää vapaata [:)]
Minä työskentelen konsulenttina paikalliselle leipomolle.Työhän on omalta osaltaan aika raskasta,ainakin välillä.Seisoma työ ja tällä viikolla on selkä meinannut reistailla,kun työssäni joutuu aika paljon kumartelemaan.Toivottavasti nyt ei oikein rupeaisi vaivaamaan.Töitä kyllä yritän tehdä niin kauan kuin pystyn ehkä helmikuun loppuun asti jos kaikki hyvin menee.

Tämä viikko on mennyt ihan mukavasti.Oon jotenkin ollut onnellisempi ja pirteämpi.Masussakin on tuntunut jotakin säpinää tällä viikolla ja muutenkin on kasvanut viimesen kahden viikon aika jotenkin aika paljon.Ukkokin eilen huomautti asiasta,että ompas masu kasvanut kovastikin.
Pitääkin tästä lähteä saunomaan kun mua tässä hätyytellään jo tulemaan.
Yritetään saada tuo masu kuva nyt sitten tännekin jos vaan onnistun.

En sitten saa tuota kuvaa tänne mitenkään,se on tätä kun on niin onneton näitten koneitten kanssa [:'(]
Pitäs käyttää kuvankäsittelyohjelmaa,mutta niistä en ymmärrä mitään.

Tervetuloa mukaan MII86!

Tuo Nyytin ultrakuva on kyllä hauska, melkoisella mutkalla näyttää kaveri siellä masussa olevan [:D]

Jaahas, yritetäänpä sitten tätä kuvan lisäystä. Mulla oli täällä rauhassa aikaa sählätä näiden kameroiden ja piuhojen kanssa kun mies lähti lätkäpeliin [;)]

Tervetuloa MII86 minunkin puolestani!

Ja aivan ihana ultrakuva, Nyytti! [:D] Jotenkin olen kuvitellut, että masuasukilla olis enempi tilaa vielä tässä vaiheessa, mutta taitaa masu kasvaa aina vaan tarpeen mukaan.

anelse kyseli töistä... minä vastaan kahden laboratorion pyörittämisestä eli uskoisin voivani olla loppuun asti töissä ihan hyvin. Jos ei nyt sitten selkä tms ala hanaamaan vastaan. Mutta työn raskauden puolesta ei pitäisi tulla ongelmia, kun pääasiassa teen toimistotyötä. Ja minun sijainenkin aloittaa jo tammikuun alusta, joten saan alkaa delegoimaan hommiani vain eteenpäin. [:D]

Enää neljä päivää rakenneultraan! Jänskättää jo kovasti. Toivottavasti kaikki on hyvin ja nähdään kumpiko sieltä olis tulossa. Tänään masussa ollaan potkittu siihen malliin, että eiköhän se ainakin hengissä ole. Tai sitten minulla on todella hyvä mielikuvitus.

Niinalla masu kans jo hyvän kokonen ei epäilystä mikä siellä pullottaa[;)]
Mä en ollu kuvitellu sua taas noin tummatukkaseks[:D]
Yks mun lempiväreistä sulla paidassa :)

En tuosta mun masuasukista tiedä et miksi noin kippuralla on, tilanpuutetta vai asennekysymys?[;)] Ei ekassakaa ultrassa halunnu oikein oikasta itteesä kunnolla. Taitaa tykätä olla mutkalla epäilen :)

Nyytti: kiva et joku muukin on kuullut odottavansa poikaa ja kiva että kaikki on hyvin [:)]
Ja tervetuloa MII86!

Ammatista.. mä oon ollu vuoden vaihteesta asti työttömänä, työpaikka oli niin kaukana, että en halunnu jatkaa määräaikaista sopimusta, kun jouduin asumaan muualla. Laborantti oon ammatiltani. Täällä päin ei taas tän alan töitä oikein oo. Mut sit jossain vaiheessa kun vaavin uskaltaa laittaa hoitoon, niin haen töitä tai lähden opiskelemaan muuta alaa.

Mä olen tänään vähän harjotellu tota kestovaippojen ompelua [:)] lähinnä leikannu vanhoista pyyhkeistä ja vaatteista paloja valmiiks, tarvikkeet vaan loppu kesken, eikä viitti valmiiks tehdä ilman sovitusta. Mulla oli eilen illalla aika kovaa alavatsa ja ristiselkä kipua, sitä kesti n. tunnin ja meni sit ohi ja ihan pinkeä maha, onkohan kenties harjotussupistuksia? Tai sit oli ummetuksesta.. [:)] Ja näin painajaisiakin yöllä kun olin yksin kotona. Mä olisin laittanu kans kuvan, mut kun en osaa pienentää sitä Pitää ottaa jo uus kun se on jo parista päivästä kasvanu.

Kettuli, löytyykö sulta mitään kuvankäsittelyohjelmaa, jolla voisit skaalata kuvaa pienemmäksi?
Poikaa ei joo moni taidakkaa odottaa.
Tehdään joku yhteenveto sit ku kaikilla ollu ru ja ne jotka haluavat /pystyivät selvittämään sukupuolen, niin sen tietävät :)

Vitsit on hyvä fiilis, oikein mukava päivä takana: Ensin kävin kirpparilla ja löysin muutaman ihanan potkupuvun, sit vähän muuta shoppailua, äsken juuri söimme illallista suppilovahverokeittoa alkuun ja päälle kunnon pippuripihvit, vielä tulossa hyvä leffa, karkkia ja jalkahieronta kuulemma. Sänky kutsuu, olo seesteinen ja onnellinen. Vauvakin ilmeisesti viettänyt rauhallista oloa, kun on ollut tänään kovin hiljainen.

Joo ja sit tulin siihen tulokseen, etten sittenkään ota äityspakkausta, kun täällä Tampereella on ainakin niin hyviä kirppareita ym. että sillä rahalla saa tavarat moneen kertaan. Ja sit ku siinä pakkauksessa on asioita joita en oo ajatellut käyttää, niin tulee sit vähä turhaa. Aiotaan sijottaa rahat sit turvakaukaloon. Ja saa sit sellasia tavaroita, mitä haluaa. Aion silti käyttää äitiyspakkausta vähä niinku hankintalistana, että tulee kaikki tärkeimmät hommattua. Saatiin pari tosi siistiä toppahaalariakin sukulaisilta, ni ei sitäkään sit tarvi pakkauksesta. Ja must se on ihan hauskaa metästää niitä tavaroita jostain muualta. Toki äitiyspakkaus on varmasti hirmu hyödyllinen, jos ei esim. oo tutuilla paljoa lapsia, mistä sais vanhoja vaatteita tms..

Niina_1 aivan ihana masu sinullakin[:D]

MII86 tervetuloa joukkoon minunkin puolesta!!!

Nyytti toi on kyllä tosi hyvä ultrakuva ja vielä selkeä sellanen. Meillä oli ainakin se eka kuva sitä luokkaa, että ei oikein tiennyt missä pää missä jalat[:D]Joo ja kyllä tuolla jalkovälissä selvästi joku keppi sojottaa[:D]

Ihan galluppina, kuinka moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen?

Löysin muuten meidän pikkusesta ekan ultrakuvan viikoilta 11+5

Ihana kuva Anelse[:)] Asento taitaa olla aika sama kuin tuossa minun ekassa ultrakuvassani :)
Kuulostaapa päiväsi oikein tosissaan ihanalta!

Minä ainakin aion ottaa äitiyspakkauksen, ihan ehdottomasti =)
Mulla se kuuluu henkisellä tasolla tähän äitiyteen valmistautumiseen ja ensimmäiseen lapseen[:)][;)]

MII86, ollos hyvä ja kiva huomata että neuvoista oli apua [:)]

Jee! 20 viikkoa täynnä eli puoliväli selätetty![:)][:)][:D]

Ihania masukuvia, aivan hurmaavia! Tuntuu, että kaikilla muilla on ihanan selvä vauvavatsa, miulla vaan epämääräinen pömppä! [:D]

Mutta sitä piti tulla iloitsemaan, että nyt sitten on viikkoja 20+0! Masukuvia otan siis tänään/huomenna, katsotaan miltä näyttää teitien vatsojen rinnalla. [&:] Piti vain nopeasti tulla kommentoimaan, kun on jo kiire serkun ja kummipojan synttäreille Korsoon. Miksi mie oon aina tällainen hidastelija aamuisin?! [:-]

Hei taas kaikki!  Aivan ihania masukuvia tullut lisää.. josko tässä saisi omankin masukuvan laitettua jossain vaiheessa, kunhan sen edes saisi otettua kamerasta koneelle.

Tosiaan, nyt ois puoli väli täynnä, eli 20+0 [:D] ihanaa!! Ensi perjantaina koittaisi sitten rakenneultra, että sitä odotellessa..

Täällä oli työpaikoista kyselty, niin itse olen kahvilassa töissä, eli astioiden kantelua ym. on hommana. Tosin työkaverit ovat nyt pitäneet minua pääosin kassalla hommissa, jottei tulisi kanneltua liian painavia lasteja [:)]

Onko teillä jo mies päässyt tuntemaan vauvan liikkeet? Meillä ei tämä ole vielä onnistunut, vauva kyllä kovasti potkii ja nyt pari päivää potkinut tuonne ihan alamahaan, mutta mies ei niitä vielä kyllä pysty tuntemaan. No ehkei tässä enää siihenkään kauaa mene.

Kohta taloa katsomaan taasen, tosin tämä talo on hieman yli meidän budjetin, mutta ainahan sitä voi katsomassa kuitenkin käydä [;)]

palaamisiin! ..koitan tosiaan saada sitä masukuvaakin tänne jossain vaiheessa päivää [:)]

ihania vauvamasuja kaikilla, yritin itsekin kuvaa latailla mutta oli kait liian suuri ja ei sitten mitään tietoa kuinka voisin saada sitä pienemmäksi [:)] Täytyypi kysellä nyt kokemuksia millä viikoilla alkanut harjoitussupparit? Itsellä nyt viikonlopun ajan tullut harjoitussupistuksia ja tosi kovaa menkkamaista jomotusta niiden yhteydessä, onkohan normaalia näin aikasessa vaiheessa? Edellisessä raskaudessa alkoi vasta rv30 harjoitussupistukset ilman vatsan poltteita. Huomenna aion kuitenkin vielä varmistaa neuvolasta mitä mieltä siellä ollaan.

Työpaikoista kun kyseltiin, itse olen vielä esikoisen kanssa kotona tarkoitus palata työelämään vasta kun masuasukki on 1-1½v. Tosin onhan tuo pojan kanniskelukin aika raskasta selälle nyt jo että mietityttää mitä se on sitten kun raskaus on pidemällä, mutta eiköhän tuostakin sitten selvitä.

Riida: Meillä mies tunsi ensimmäiset potkut rv17.

MII86: No tuosta supistelusta joku toinenkin kyseli taannoin. Harkkasupparithan ei kuuluisi ns. sattua..:/ Itelläkin on tullut jo..hmm..mitäköhän tähän osaisin sanoo pari-kolme viikkoa niitä, mutta ne ei satu. Kakkosesta alkoi noi supparit joskus viikolla 22-24...? Sehän on kovin yksilöllistä, mut kantsii soittaa sinne nvl:aan jos kerran kipeitä.

Mulla aika saman ikäinen toi pienimmäinen ja tiiän kyllä et se kantelu alkaa jo tuntuu..:/ Samaa oon miettinyt et kauankohan voin häntä kantaa, hormoonihuuruissa käy toista välillä ihan sääliksi kun hän on niin sylilapsi ja sit mamma ei aina jaksa kantaa vaa pakottaa kävelee perässä..:/ Sit kun se tulee sillä katseella anelee itseään syliin niin pakkohan se on ottaa ja kantaa sit mukana..:D
Mut pikkuhiljaa pitää vaa istualtaan sit pidellä sylissä kun hän kuitenki jo 10,5 kiloo ja alkaa välillä supistaa kun kantaa pidempää.

Meillä mies kanssa tunsi tämän masukin liikkeet joskus n. 18 viikon tiennoilla.

MII86: Itse en oikein edes tiedä mitä ns. harjotussupistukset on, mutta aina silloin tällöin on tullut alavatsaan ja alaselkään sellasta kramppimaista ´lievää´jomotusta, joka sit kestää hetken ja menee ohi. Juttelin neuvolassa ja veikkailivat, että on sitä kohdun kasvua, kun menossa kunnon kasvuvaihe. Mulla ei kyllä liittynyt niihin kipuihin mitenkään vatsan kovettumista tai puristavaa/paineen tunnetta. Nyt on taas ollut viikon verran rauhallisempaa. Kipu ei millään laita lopettamaan touhuja, mutta on hetken semmonen olo että pitää pidättää hengitystä tai jotain. En oo huomannu että liittyis rasitukseen. Mulla ainakin auttaa lämmin kaurapussi.

Mä ainakin sain kuvaa pienemmäksi kun vein sen kuvankäsittelyohjelmaan ja ja rajasin kuvasta sen tärkeimmän osan ja sit leikkasin sen irti ja tallensin uuteen pohjaan. Se ainakin pienentää kokoa riittävästi, jos ei oo ihan mahdottoman kokoinen tiedosto.

Riida: Meillä ei oo mies tuntenut vauvan potkuja vaik tänään kuinka yritti tunnustella. Ite kyl tuntee jo selvästi, vauvalla oli kyllä aamusella semmonen jumppa että rupes oikeen ärsyttään. Kuinkahan ´ihanaa´se on sitten kun rusikoidaan kylkiluita[:D]Ja tsemppiä talon etsintään. Mäkin niin unelmoin omasta talosta ja perunamaasta sit joskus, mutta vielä sinnitellään kerrostalossa ja kerätään rahaa. Mutta unelma pysyy ja toteutuu sitten joskus[:)]

Musta tuntuu että toi meitin Vilperi majailee kauheen alhaalla, tuolla ihan häpyluun yläpuolella. Sydänäänetkin kuuluu ihan sieltä alhaalta. No kai siellä on sit mukava olla[:)]

Oon muuten ruvennut jo selvästi saamaan jotain rytmiä pienelle..Meidän vauva on selvästi aamuisin pirtein, tuntuu tosi paljon potkuja kun lähen töihin ja siinä aamupäivän aikana. Sit rauhoittuu ja toinen vauhdikas kausi ajoittuu sinne alkuiltaan. Yöt on tosi rauhallinen ja toivottavasti pysyiskin niin[:D]No toisaalta eihän sitä vielä kaikkea tunne....Ootteko muut päässy vauvan rytmistä kärryille?

ANELSE: Mäkin olen nyt ollut huomaavinani rytmiä meidän masujuulilla..:) Täällä ollaan taas selkeesti tosi virkeitä aamupäivällä, iltapäivällä ja illalla, yöllä hän alkaa myös potkii jos jostain syystä joudun herää...meillä taitaa tulla kunnon virkku tästä eikä olekaan pelkoo et hän nukkuis ekat 3kk niiku kuopus..:D

Ja kun noi pojat on olleet tosi helppoja vauvoja, varsinkin kuopus, ni nyt saadaa sit varmaa sellanen koliikki vauva..se on ainut pelko..mikään muu ei tule mulle shokkina tai uutena, ei yöheräämiset ei mitkään..:D

Onko muilla odotuksia/pelkoja vauvan hoidossa tai muussa vauvoihin liittyvässä?

Embu83: Välillä tulee mieleen kaikki mahdolliset pelot ja kysymykset lapsen kasvattamisesta ja äitinä olemisesta, välillä on taas tosi seesteinen olo että kaikki menee hienosti. Ehkä eniten pelkää just sitä että kun lapsi itkee niin osaako sitä lohduttaa, osaako sen ottaa oikealla tavalla, jaksaako katkonaisia yöunia. Välillä pelkään myös että rakastanko lastani?En tiedä miksi niin ajattelen, vaik nyt jo tuntuu että rakastan yli kaiken. Oon paljon jutellut esim. oman äitini kanssa kaikista peloista ja tullut sit aina rauhallisempi olo, että on ympärillä paljon ihmisiä, jotka auttaa, jos tuntuu ettei jaksa. Toisinaan myös pelottaa synnytyksen jälkeinen masennus, ku siitä puhutaan niin paljon  ja itelläkin kuitenkin ollut paljon kaikenlaista elämässä...Mut sit jotenkin helpottaa huomata, kun lueskelee esim. foorumeita että hei tosi moni ajattelee ihan samalla lailla ja että taitaa suurin osa näistä ajatuksista liittyä äidiksi kasvamiseen.
Embu83 sulla kun on jo lapsia, niin voisit kertoa jotain äitiyden tunteesta kiteytettynä. Osaako sitä edes etukäteen kuvitella mitä äitinä oleminen on kunnes sen kohtaa?Ja tietysti kaikki muutkin mammat olis kiva kuulla kokemuksia äitiydestä? Kaikki aina puhuu että se tunne vie mukanaan <3

Mä oon huomannu potkut varsinkin aina iltaisin kun rauhottuu sohvalle, mut kai se johtuu siitäkin ettei muullon niihin kiinnitä huomiota tai huomaa. Yleensä se tuntuu nukkuvan sillon kun ite touhuaa jotain ja herää silloin kun rauhottuu istumaan tai lepäämään [:)]

Meillä mies yritti kerran kokeilla kädellä tuntuuko potkut mut sit ne jo loppukin, eikä tuntenut mitään. Niitä ei kestä yleensä kovin pitkään. Mulla olis huomenna neuvola, viime kertasesta on jotain 6vk, rokotuksessa ja ultrassa kyllä kävin tässä välissä. Täällä kyseltiin äitiyspakkauksen ottamisesta.. mun piti ensin se ottaa, mut nyt en tiedä et otanko sittenkin sen rahana, kun oon saanu jonkun verran vaatteita ja myös itse tehny jotain ja äiti oli kuulemma Espanjasta ostanut 8kpl pakkauksen vaatteita [:)] Sit tietysti jotain mitä puuttuu vois katella kirpparilta ja laittaa raha vaunuihin. Mut onhan siinä pakkauksessa joitain isompiakin kokoja, enkä oikein tiedä paljon niitä tarvii.

Joo, mullakin on ollu samanlaisia tuntemuksia kun sulla anelse, eli yleensä oon aika onnellinen, mut välillä tulee semmosia masennuskausia, et miettii mitä sitä on tullu tehtyä ja miten sen kanssa pärjätään ja ollaanko esim. miehen kanssa kasvatuksesta samaa mieltä vaikka aikaisemmin kyllä on tuntunut että ollaan, mut ehkä omat arvotkin on tässä vähän muuttunu.. Ja oon muutenkin masentuneisuuteen taipuvainen, et mäkin oon miettiny et jos mulle tulee synnytysmasennusta.

Mä pienensin ton kuvan paintilla, katotaan jos nyt saan sen tänne. Toi on siis tänään otettu, viikkoja 21+6.

Tuo on niin tavallista miettiä raskauden aikana et mitäs tässä nyt onkaan tapahtumassa jne. No, ite en nyt enää oikeestaa ole niitä huomannut miettiväni mut ekan ja tokan kohalla kyllä..

Äitiyden tunteestä kiteytettynä..hmmm..siis se vie tosiaan mukanaan ja siihen tunneskaalaan kuuluu varmaan kaikki tunnetilat jossakin vaiheessa...:D mitä isommaksi lapsi tulee sitä enemmän siitä koko ajan välittää ja rakastaa..:) mutta sitä enemmän käy myös erilaisia tunteita läpi. Minulla kun tuo esikoinen on lähiaikoina todettu keskittymishäiriöiseksi, vielä ei diagnoosia, mutta tod. näköisesti adhd:ta...niin on huolta ja pelkoakin hänen tulevaisuudesta, myös sääliä ja kauhee leijonaäiti viilis hänen puoliaan pitämään joka paikassa..:/ Olen rakastunut ensisilmäyksellä molempiin poikiini niin paljon etten keneenkään ole aikasemmin..ihania ovat ja aivan erilaisia molemmat, siltikin aivan yhtä ihania. Olen myös kuullut että rakkaus omaa lasta kohtaan voi myös tulla pikkuhiljaa eikä ihan heti...mutta ajan mittaan varmasti se oma palloposki on maailman tärkein jonka eteen tekisi mitä vain. Mä olen joskus jtn ohjelmaa esim. kattoessani, missä lapselle käy jtn, miettinyt et mitä tekisin jos oma lapsi vaikka menehtyisi..mä en ainakaan henk. koht. sitä kestäisi..varmaan sekoisin. Mutta en osaa oikeesti kuvailla millasta on olla äiti noin niiku tunteita ajatellen..se on jtn mitä ei voi tajuta ennekui sitä on..maailman ihanin kokemus, sinuun joku luottaa 100 % :sti, olet hänen turva ja tuki.

Lupaan että kun vauva itkee niin äidinvaistot pistää tekemään jtn..jotenki sen vain tajuaa mitä tehä...:) Muutenkin, minun kuopus on kohta 1,6 v. Esikoinen puhua pälpätti jo lauseita tässä vaiheessa, tuo ei sano mtn..mutta pelkkä sormen osoitus riittää mulle sanomaan mitä herra haluaa, vaikka ei osuis kohteeseenkaan..:) kaikki hänen mm, ja öö mölinät kertoo mulle jotakin, ymmärretään täysin toisiamme...se on mahtavaa..kun taas esim. mieheni joka käy päivät töissä, on välillä aivan hukassa kun ei ymmärrä mitä toinen siinä edessä osottelee ja mölisee..ja lopulta itkee kurkkusuorana kun ei se isi tajuu..mut sekin ehkä vaan hyvä...jospa se kannustas poikaa puhumaan pian..

No tulipa juttuu ja tais mennä jo asian vierestäkin..äitinä olo on siis ihanaa kaikkine tunteineen..mutta välillä pitää päästä tuulettuu ja pitää hauskaa ilman lapsiakin..muistakaa se..:)

Takaisin