Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh!

Minne kaikki mun energia on mennyt?
Olen ihan rättiväsypoikkiloppu. Ja sitten on tämä etova olo tullu kaveriksi näin iltaisin.[:'(]
Ei siis todellakaan uni ole ollut mitenkään hyvälaatuista...

Onneksi on viikonloppu ihan kohta!

Ja neuvola olisi tiistaina- tuskin maltan odottaa!!

Hyvää jatkoa kaikille!

Pääsinpä minäkin nyt sitten eilen oksentamaan ekaa kertaa. Saas nähdä, jatkuuko se. Aamusta asti oli taas etova olo, eikä aamupala olisi millään maistunut.[:'(] Lähdin töihin ja olo vain paheni. Sanoin työkaverille, etten tiedä oksennanko vai pyörrynkö. Lähdin sitten vilkkaan vessaan ja oksuhan se oli. Koko päivän oli sitten tosi voimaton olo. Ääh... mä kun jo olin luullut, että mun ei tarvii oksentaa, kun tähän asti ei ollut ollut sitä ongelmaa. Oma äitini oli minulta aloittanut kanssa vasta tässä vaiheessa oksentamaan, ja jatkanut 8. kuukaudelle asti. Apua!

Jopas oli viesti, no, ens kerralla jotain positiivisempaa.[8D]

Eilen havaitsin pientä ruskeaa vuotoa. En ajatellut sitä sen kummemmin. Tänään vuoto oli veristä ja siinä oli hyytymiä... Säikähdin niin paljon että oli pakko lähteä töistä työterveyshuollon kautta kotiin. Tilasin varhaisultran maanantai aamulle.

Koen vähän alavatsa kipuja, toisaalta niitä on ollut koko raskauden ajan aina silloin tälllöin. Apua. Mieli surullinen ja pelokas. Koko viikonlppun pitää nyt vaan seurata tilannetta ja odottaa... Voihan kaikki vielä olla hyvin? Vai voiko...

illil: jopas on outoa, mulla kesti neuvolakäynti 1h 30min ja sain kyllä neuvoja ja vastauksia mun kysymyksiin. Meillä myös varattiin sieltä kautta seuraava neuvola- ja lääkärikäynti, mutta ultran jouduin itse tilaamaan. Joka kyllä pyydettiin tilaamaan jo seuraavalle eli viikolle 10.

Ellen80: en ole varma, mutta mitä olen lukenut joistain artikkeleista, niin vuodon pitäis olla runsaampaa kun kuukautisvuodon, mutta olisin minäkin varmaan huolissani pienistä tipoistakin. Toivotaan että kaikki on hyvin, jaksamista!

Mulla olis vielä reilu viikko siihen 13. viikkoon, sit osaa ehkä enemmän iloita.. En tosin aina edes muista enää olevani raskaana, mutta tuntuu että maha jo ihan pikkasen näkyy [:)] Ei olla vielä kerrottu kenellekkään, paitsi pari sukulaista tietää kun ne kyseli, enkä osaa valehdella.. Ajateltiin että ootettais nyt toi viikko ainakin, mut mun mies ei haluais sittenkään vielä kertoo. Vaikka ultrassakin oli viime viikolla kaikki hyvin.

Moikka! Eilen oli eka lääkäri neuvolassa, ja saatiin vihdoin todisteita vauvan olemassaolosta:) Elossa ollaan, sydän sykki ja liikkumaan harmaalta möykyltä näyttänyt sikiö saatiin pienen aamuherättelyn jälkeen. ISO kivi putosi pois sydämeltä.
Seulontaultra mulla on vasta 13. viikolla eli 30.9.

No heippa kaikki samikset!!
Nyt vasta löysin itseni tähän joukkoon mukaan meillä on laskettu aika 11.4.
Ja minulle on kymmenen vuotta sanottu että en tule normaalisti raskaaks vaan tarvitsen piiiitkän hoidon--- joten tämä raskaus on  aivan taivaallinen lahja!!! toivon vaan että kaikki menee hyvin ja jaksaisin olla töissä mahd. pitkälle....

Heippa kaikille!

Kitanon tapaisia huonoja uutisia täältäkin. [:(]

Tiistaina alkoi tulla vähän vuotoa ja ajattelin huojentaa mieltäni lopultakin käymällä yksityisellä ultrassa...ettei sitten tarvitsisi koko ajan huolehtia. Tuulimunaraskaus todettiin ja tyhjennettiin lääkkeillä rv 8+2. Elämä jatkuu, vaikka uutta yritystä ei olekaan tiedossa tällä yksinelävän elämäntilanteella. Ehkä tämä ei sitten ollut oikea aika lapselle, toivottavasti joskus elämässä sekin hetki vielä tulee.... Vaikkei sikiötä ollutkaan, suru on kyllä suuri, niinkuin oli lapsen menettänyt.

Onnea ja iloa raskauksiinne, nauttikaa siitä ainutlaatuisesta lahjasta!! [:)]

Hemuliina ja Nyytti: Mulla ei myöskään oo ollu pahoinvointia ollenkaan, ainoastaa nälän ja kakkoshädän etiäinen on joskus saattanu tuntua vähän etovalta, mutta menny syömällä tai tyhjennyksellä ohi.

Onpas illil:llä osunu harmittavan tympeet ihmiset neuvolassa ym. vastaan. Kaikki kenen kanssa mä oon asioinu neuvolassa, on ollu tosi ihania ihmisiä. Lääkäri-naista ensin vähän "oudoksuin" ku puhui ihan venäjän aksentilla suomea, aattelin että onkohan sillä ihan vieraat otteetki, mutta se oli tosi pätevä ja antoi vastaukset kaikkiin kysymyksiin ja löysi sydänäänet ja sai vauvelin liikehtimään vaikka ensin ei meinannu onnistua.

Tervetuloa miss huhtimammojen vertaiseen seuraan[;)]. Mulla on laskettu aika 10.4. eli ihan samoilla viivoilla mennään!
Ja onnittelut onnistuneesta raskaudesta.

Mä alotin nyt työn ohella iltaopinnot LAMK:issa sosionomiksi, joten toivottavasti olo pysyy vähintää yhtä energisenä kuin tähänki asti. Ja tarkotus olis töitä ja koulua painaa tuonne maaliskuulle asti. Pakko varmaa pitää vähän breikkiä ennen vauvan syntymää, ettei ihan suoraa hyppää "urarattaista" vauvanrattaisiin.. Lääkärin jälkeen muuten kerroin töissä raskaudestani, ja sain iloisen vastaanoton. Meitä on 6 henkeä töissä, eli pieni työyhteisö. Pomo tietty alkoi heti stressaamaa sijaista mulle, mutta onneks sillä on vielä vähän armonaikaa[:)].

Navajo, otan osaa! Tosi surullista... niinkuin sanoit, mä uskon siihen että kaikella ikävällä on joku korkeampi tarkotus. Uskon myös että keskenmeno on tietynlaista kehon puolustusmekanismia tilanteessa, jossa lapsella ei olisi ollut kaikki hyvin.

Voimia ja energiaa ihanaan, alkaneeseen syksyyn!

Navajo osanotot täältäkin! Jaksamista ja voimia!

Pikkasen taas rupeaa itseäänkin mietityttämään, etenkin kun ultraankin on vielä ainakin kolmisen viikkoa aikaa.. Neuvolatäti yritti kovasti olla rohkaiseva, mutta kuitenkin epäilys on koko ajan päällä ja varmaan pysyykin ainakin siihen asti kunnes ultrassa sen pienen oikeasti näen.

Toivotaan kuitenkin että kaikki olisi hyvin[:)] Mukavaa viikonloppua kaikille!

Heissan vaan kaikille!

Mitens on voitu?
Täällä on ylihuomenna eka neuvola ja ajatukset on ollut aika hurjia!
Ihan kaikesta. Mä teen kaikkeni, että saan varmistuksen sydänäänistä, raa'asti vetoan vaikka mun keskenmenohistoriaan.. En kyllä malta odottaa tiistaita millään.

Ja ei nämä tunnekuohut ota loppuakseen. Nyt kyllä sais alkaa mieli tasaantua jo..

Rauhaisaa sunnuntaita kaikille!

Heipat kaikille!!

Viime kerrasta onkin jo jonkun verran aikaa... Ihanaa nähdä, että paljon uusia huhtimammoja on liittynyt joukkoon! Ja voimia kaikille teille, jotka ootte saaneet huonoja uutisia [:(]

Me käytiin viikko sitte varhaisultrassa! Meillehän kävi huonosti viime kerralla, tuulimunaraskaus todettiin rv 11, ja siks nyt päästiin ilmaseks varhaisultraan "erikoistarjouksena" niinku lääkäri vitsikkäästi asian ilmasi....
Joo, eli viime viikolla oltiin. Ja siellähän meiän toukka köllötteli.!! Viikkoja oli sillon vasta 6+5, joten ei hänestä paljon vielä piirteitä erottanu [:D] Mutta pääasia, että toukka OLI siellä, ja sydämen lyönnitkin nähtiin!! Eli kaikki hyvin siis!! Oli kyllä suuren suuri helpotus nähdä toukka siellä! Onnen tippa tuli linssiin, sekä äipällä että iskällä...

Viikon päästä meillä olis sitte eka neuvola. Ois kai sinne aiemminki voinu mennä, mut lykkäsin työvuorojen takia sitä, ettei tarvii töissä ihan vielä paljastaa... Ovelaa, eikös totta? [;)] Innolla odotellaan jo 12 viikon ultraa. Sillon toukka alkaa jo näyttää joltain muulta kun toukalta. Heh! Ja sitte aletaan olla jo niin pitkällä et varmaan vois ja täytyis töissäkin paljastaa, elleivät jo siihen mennessä arvaa[:D]

Heippa Kaikille!

Kamalaa lukea tuulimunista ja keskenmenoista, on kyllä epäreilua miten toisille onni suodaan niin helposti ja toisille ei sitten taas millään.. Mutta tosi hyvä jos jaksaa olla positiivinen siltikin.

Mulla on ollut nyt 5viikkoa pahoinvointia, oksentelua ja muutenkin reilusti oireita, joten ei ole tarvinnut miettiä onko sitä raskaana vai ei. Lähinnä laskee päiviä siihen että pahoinvoinnin pitäisi loppua. Nyt viimeisen viikon aikana on ehkä vähän helpottanut. Tällä viikolla tuli vain 3kertaa oksennuskin, kun taas viime viikolla 10kertaa.
Toinen neuvola oli torstaina jolloin olin 9+5, ja ihmetyksekseni sydänäänet kuuluivat jo hyvin mahan päältä kuunneltuna, siis ilman ultraa.. En tiennyt että niitä edes koitetaan näin aikaisin kuunnella. Miten muilla? Onko jo kuunneltu?
Nyt sitten odotellaan 12viikon ultraa johon on enään vähän yli viikko :).

Niin, noista oireista vielä... Kun näitä juttuja oon lueskellu, ni huomaan, että aika vähällä oon päässy, tähän asti ainakin. Pientä kuvotusta ja yökkäilyy on ollu, mut ainoastaan kerran on hissi tullu ylös asti! Oon muutenkin sen verran kova yökkäilijä, et olen kai karaissu itteäni niin paljon, ettei kovin helpolla oksu tuu, onneks!

Kärsiikö joku muu turvotuksesta? Ite oon huomannu olevani aivan turvoksissa on koko ajan! Vaikka viime kerralla ekassa neukkulassa neuvolan täti mulle sanokin että turvotus ei kuulu alkuraskauden oireisiin... Hiukan ihmettelen, ku oon kyl selvästi huomannu et tällästä "oiretta" ilmoilla on. Ite toukka on kuitenkin vielä niin pieni ettei varmaan hirveesti masua oo kasvattanu, mut maha on ku jalkapallo, vois helposti luulla et LA on vaikka jouluna eikä suinkaan huhtikuussa.... Kääk!! Mitä tästä vielä tuleekaan.... Ei vaan, odotan innolla, et maha oikeesti ON iso ja sen saa näyttää kaikille!! Kyllä nytkin jo omat housut puristaa ja kiristää epämiellyttävästi. Tarveis varmaan mennä kohta äippävaateostoksille, mut onko vielä liian aikasta?! Mistä sen sitte tietää että kuin isoks sitä loppupeleissä oikeen tuleekaan....

Aurinkoista odotusta kaikille huhtimammoille!! [:)]

Moikka,

Mahtihumma- Mulla on myös ihan järjetön turvotus mahan kohdalla. Ja tää on mun 3. raskaus- mones sinulla?

Olen uudeltamaalta ja lopetan tupakoinnin pikkuhiljaa kokonaan- tällä viikolla polttanut 2 tupakkia, ja se loppuu siihen kun näen ja varmistun, että mahassa on joku. Niin tein aikaisemminkin.

Voi tätä kuvotusta mitä on ollut,mut sitä saa mitä tilaa.Itepähän sitä toivoin että olis huono olo,rinnat kipeet jne.Kai sitä on vähän pöhlö[:D]Tosiaan on oksettanut aika lailla viime päivinä ja väsynyt oon ollut.Leipää ei pysty syömään enää ollenkaan.Aamulla leivän sijaan syön nyt puuroa kun saan sen jotenkin alas.Väsymys kohtauksia tulee milloin vaan ja muutenkin tuntuu että oon koko ajan pienessä tokkurassa.Tuntuu et vaikka kuinka yrittää nukkua ja huilia niin ei mikään riitä.Mitään ei myöskään paljon huvita tehdä kun on koko ajan väsyksissä.Kotityöt kärsii vähän mut onhan tuossa toi ukkokin,sille voi vähän teetellä niitä [;)]

Tää gallup jutska niin asustelen täällä Pohjanmaalla Pietarsaaressa
Jokunen lapsi löytyy mun kaveriporukassa ja yks odottaa myös tällä hetkellä.Hänellä helmikuussa laskettu aika ja hän onkin ainut kaveri joka tietää tästä mun raskaudesta.
Tupakkaa en polta joten onneks polttamisen lopettamista ei tarvi miettiä [:)]

Heips kaikille Huhtimammoille ja tervetuloa uusille :)
Eka neuvola oli 9pvä ja meni ihan ok. 1h20min kesti ja täti oli mukava, mutta harmikseni ei suostunut edes yrittämään sydänäänten kuuntelua. Sanoi ettei niiden edes kuulu kuulua tässä vaiheessa joten ihan turhaa..pöh..Ois voinu edes koittaa!!
Hemppa ja verenpaine mitattii ja pissanäyte otettiin myös. Verenpaine oli alhanen n.90/61 mut muuten kaikki ok. Nauroi täti ettei mun ainakaan tarvi vältellä salmiakin syömistä[:D] 
Kättärin valitsin sairaalaks ihan sijainnin takia eli vähän lähempänä kun naistenklinikka ym. Kokemusta kun ei ole niin näillä mennään :)
Ultra-aikaa odottelen postista..toivottavasti olis pian niin sais jonkinlaisen varmuuden pikkuisen hyvinvoinnista ja olemassaolosta, siis vaikka sen uskookin niin tahtois nähdä[:D]
Ens perjantaina on eka neuvolalääkäri, en sit tiedä suostuisko se kuuntelemaan sydänääniä..hope so!

Galluppiin vastatakseni niin me asutaan Vantaalla.
Tupakoin 15v ja lopetin kokonaan kun sain tietää olevani raskaana rv4+2. Muutamalla kaverilla on lapsia mutta ei ihan pieniä enää, ja yksikään ei asu täälläpäin.

Pia, mua meinasi naurattaa ja suututtaa sun puolesta kun luin juttuasi :) Oisit vaan täräyttäny että tietääkö opettaja hyviäkin vinkkejä millä vauvamasun saa käskystä katoamaan[:D]
illil, tosi harmi että sait tuollaisen tumpelon vastaasi ekalla neuvola käynnillä[:'(]
Navajo ja Kitano, mitä suurimmat pahoittelut menetyksestä [:(]

Mulla on ollu parinä päivänä vähän huonovointisuutta, joka tuli ihan yllätyksenä.Toisena yllärinä jatkuva vollottaminen [:D]
Itken vuolaasti ja suuria kyyneleitä melkein aiheesta kun aiheesta! Jä mä en tod.ole mikään itkijä! Jää-viileäkaappi yhdistelmä kuvaa toisinaan ihan hyvin kun tarpeeksi suutun, ei auta muitten itkut ja tunteenpurkaukset[:D] Meillä mies on herkempi ja yleisempää ollu et se itkee kun minä ja nyt se sitten nauraa ja huumorilla naljailee kun mä vollotan oikein urakalla, mahtaa olla hämmentävää :D

Onnet teille, jotka olette varhaisultrasta jo pikkuisenne nähneet[:)]
Mä yritän sinnitellä sinne ns. normaaliin ekaan ja toivon vaan että kaikki on hyvin :)

Heippa vaan,

Tänään on ollut vaikein päivä koko raskausaikana.
Ei pääse sängystä, väsyttää, kuvottaa, nälkä (ainut ruoka, joka putos oli keitetty riisi..)
Jouduin jättämään luennot väliin ja yritän sitten yöllä lukea, mitä menetin..
Niin ja päänsärkykin on aikamoinen ja minulla ei ole ikinä pää kipeenä.
Eilen herkuttelin pizzalla ja muilla herkuilla, joten jos se aikaansaa seuraavana päivänä tämmöisen olon, eipä ole mitään vaikeuksia lopettaa suola-, sokeri- ja rasvapommit. [:D] 
Ja tuolla olisi niin ihana ilma lähtee piitkälle kävelylle.., mutta taidan mennä takas sänkyyn koneen ja karviaismarjamehun kanssa. Plääh!

Galluppiin vastaan:
et missä päin te asutte? Helsingissä
Ootteko kaveripiirin ekoja äitejä? Ei ollenkaan, esikon aikana oli joka toinen kaveri jo raskaana ja kuopuksen aikana melkein kaikki..:) lapsia ja äiti kavereita siis riittää..:) Mutta, nyt tän kolmannen kohalla olenkin aika yksin..ainut odottaja. Tän vuoden lopulla syntyy nyt paljon vauvoja mut ei taida sitten ensivuonna syntyäkkään.
Ootteko polttanu tupakkaa? Jos, ootteko lopettanu nyt, aiotteko vai ette? Poltin n. 7 vuotta, vielä esikon aikana poltin raskauden puoleen väliin asti, sitten lopetin. Siitä on nyt siis melkeen 7 vuotta..:) En tiedä vaikuttiko tupakka vai ei mutta esikolla onkin sitten keskittymishäiriö, kuopus on kuin toista maata ja sen aika en siis polttanut..todella rauhallinen ja harkitseva...mutta en siis voi tietää että vaikuttiko lapsiin tupakoimattomuus/tupakointi vai ei...

Moikka!

Jee- eka neuvola takana.
Ja ylihuomenna saan jo varata ensimmäisen ultran!![:D]
Mutta jotain uutta oli tullut näiden vuosien aikana- verikoeseulonta- sitä ei ollut aikaisemmin ja nyt se otetaan halutessaan ensimmäisen ultran yhteydessä.. Onko tää se sama, johon aikaisemmin piti itse varata aika, jos halusi verikoeseulonnan?
Ja semmoinen asia pitää ottaa esiin, ku niin järkytyin neuvolassa, ku paino. Siis kyllähän mä söin kesällä oikein kiltisti aina lautasen tyhjäksi ja tuli istuttua viinin ja ystävien kanssa omalla terassilla iltaa, mutta kuitenkin paino on noussut tosta normista n. 6 kg kesän ja tän raskauden aikana!!! huh- melkein saan aloittaa raskauden uudella kymmenluvulla!!?? Ihan tajutonta! Ja joo, en edes muista koska viimeksi olen saanut vihkisormuksen pois helposti- että semmoista turvotusta [&:]
Mutta nyt on oiva aika mennä asteen pidemmälle terveellisten elämäntapojen noudattamisessa, ts. jättää kovat rasvat, sokeri ja suola pois.

Tämmöistä tänään..
Ainiin, päänsärky lähti pois juomalla kahvia pari kuppia--> tais olla vieroitusoire..

Takaisin