Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ALKUPERÄINEN: kissuliini83

Huh,kyllä oon värkännyt ton lilypie hommelin kanssa mut en meinaa millään saada sitä näkyviin,mitähän mä mahdan tehdä väärin?!

Tuol oli jossain yleisellä osastolla ihan ohjeita ton lilypien käyttöä varten.. [:)]

Täällä on ollut tänää ihan hirveä olo. Töissä oli yhtä tuskaa, ei onneks tarvinnut sämpylöitä vääntää keittiön puolella vaan sain olla kassalla [:)] Pelkkkä ajatuskin niistä sämpylöistä rupes yököttää.. (oon siis kahvilassa töissä ) Saas nähdä mitä tulevista työpäivistä tulee! Nyt onneksi parin päivän vapaat edessä, ja keskiviikkona olisi vihdoin se ensimmäinen neuvolakin.. Johan sitä on ootettukin [:D] Vieläki hieman etoo, mutta oon sentään saanut jotain jo suusta alaskin.. Viime viikolla kun tuntui välillä ettei ole mitään oloja, niin tänään ne sitten tuli moninkertaisina takaisin.

Miekii oon todella väsyny koko ajan, ja tähän asti oon yötkin nukkunut todella hyvin. Tosin viime yö sitten menikin pyöriessä.

Työpaikalla on jo muutamat kyselleet että olenko raskaana, toinen turvottavan mahani takia, ja toinen huonovointisuuteni.. Olen vielä koittanut kiistää asian, tai ainakin jotenkin kiertää aihetta. Jos nyt kertoisi kuitenkin ensin lähimmäisille ja sitten vasta työkavereille. Tosin ensi lauantaina olisi tarkoitus lähteä työporukan kanssa ulos syömään ja sitten paikalliseen jatkoille, enkä ole vielä keksinyt mikä olisi tarpeeksi pitävä selitys juomattomuuteeni [:)] Ei olisi mitään hyviä ideoita??

Heips!

Täällä myös yksi nuppioireilija[:D]!!  Aika hyvin hermot pysyneet muuten kasassa, mutta itkettää helposti ja yöllä on semmosia unia, että hyvä jos kehtaa edes itselleen myöntää nähneensä! Järkyttävä, siis aivan KAMALA pahoinvointi (paljon pahempi kuin aikaisemmin) on ollut koko viimesen viikon ja nälkä koko ajan, vaikkei mitään tee mieli.  

Eka neuvola oli viime torstaina. Meillä mukava neuvolatäti. Punnittiin paino ja mitattiin verenpaine. Muut testit tehdään vasta ekan ultran yhteydessä n. 4 viikon päästä. Tosin meillä ei ollutkaan kauaa kun viime testejä oli otettu. Me neuvolatädin kanssa ei edes harkittu sydänäänten kuuuntelua. Hyvä vaan - tuskin olisivat vielä edes kuuluneet ja olisin vaan alkanut murehtia liikaa. Viime kuuntelukerrasta kun jäi jo ihan trapeeksi traumoja. Mukaan saatiin kaikennäköstä lippulappua ja kirjasta.

Kissuliini83:
Tervetuloa joukkoon! Ymmärrän että jännität sitä 8 viikkoa. Meille tuli myös keskenmeno kesäkuussa, tosin oltiin jo toisella raskauskolmanneksella. Yllätys oli sillon suuri. Tosin nyt oaa varautua pahimpaan, mikä tuo kyllä lisästressiä odotteluun. Välillä mietin että oisko pitäny jättää enemmän väliä km:sta selviämiseen, noin niin kun henkisesti ajattelen kun välillä se keskenmeno edelleen itkettää. Mutta ilolla toki tätä uutta odotellaan [:)]!

Mä taidan tietää, mikä sull mättää tuossa sun Lillypien laskurissa. Näyttäisi siltä että sulla on se koodi väärässä HTML-muodossa. Käyppä tekee se laskuri uudelleen Lillypien sivuilla ja kun lopussa se kertoo sulle sen koodin, niin et otakaan sitä mikä laatikkoon tulee ekana vaan paina PseudoHTML... (hiukan ylempänä laatikon päällä) ja se antaa sulle koodin laatikkoon oikeassa muodossa. Kopsaat sen vaan sitten omiin tietoihisi. Toivottavasti alkaa toimia!      

Kaikille hyvää odotusta ja onnea neuvola- ja ultrakäynteihin! 

Tulin tännekin kertomaan varhaisultra-kuulumiset. Kaikki hyvin! [:D] Mittaa oli 12 mm ja vastasi oikein hyvin ikäänsä. Joillakin kädentapaisilla se sieltä vilkutteli ja sydän löi vahvasti.

Voin kyllä erittäin lämpimästi suositella kaikille varhaisultraa. Lääkäri sanoi, että viikoilla 6-7 olis paras aika ensimmäiselle ultralle. Hänen mukaansa se pitäisi olla pakollinen kaikille. Mutta niin suuri huoli nostettiin minun hartioilta, että enköhän vihdoin uskalla alkaa nauttia tästä raskaudesta. Tähän asti en oikein tahtonut uskoa tätä todeksi, mutta nyt siitä on video todisteena. [:D] Voi siltä aina asian tarkistaa, kun alkaa epäilyttää.

Oli kyllä sanoin kuvaamattoman ihana tunne nähdä pikkuinen! Suosittelen!

Nyytti: Täällä ainakin toinen, jolla ei (ainakaan toistaiseksi) minkäänlaista pahoinvointia. Enkä jotenkin usko että tässä kohtaa enää alkaisikaan. Äitini sanoi, ettei hänelläkään ole odottaessaan (kolme lasta) ollut koskaan pahoinvointia.
Mulla on pari kertaa tullut töissä ennen ruokatuntia sellanen olo, että jos en nyt lähde syömään niin varmasti tulee huono olo. Mutta kun oon mennyt syömään, on kaikki taas ok. ELi kait se on vaan ollut kova nälkä. [:)]
Joka muuten tuntuu olevan ihan jatkuvasti. Kahden tunnin välein saa melkein olla syömässä. Mutta mikäs sen mukavampaa, syöminenhän on kivaa!! Tosin täytyy vähän pyrkiä tarkkailemaan mitä syö ja kuinka paljon ettei ihan vielä ainakaan lähde paino käsistä...
Taidankin tästä mennä syömään iltapalaa.[;)]

Hyviä vointeja ja öitä kaikille!

Hemuliina, mä kans epäilen ettei se pahoinvoint välttämättä tulekkaan.
Mun äidillä ei myöskään ollut pahoinvointeja kolmessa raskaudessaan, joten perinnöllistä I hope :)

Hyviä öitä kaikille ja toivottavasti tänä yönä sais nukuttua ilman vammasia unia![:D]

Moikka kaikille tuleville paksukaisille! (ellette ole jo, niin kuin minä..)

Nukkumisesta  joku tuolla aikaisemmin mainitsikin- tää on ihan järkytävää, miten kevyttä ja huonolaatuista unta sitä nykyään nukkuu, eikä sekään helpota, että joutuu vessassa rampaamaan väh. kolme krtaa yössä.
Lisäksi mulle on tullut nyt parina päivänä voimakkaampaa kuvotusta, joka alkaa näin aamusta ja kestää tonne myöhään iltaan asti. Ei kiva [:'(] Mieluummin sellainen aamuinen parin tunnin kuvotus, että tietäisi olevansa raskaana...

Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!

paprika: kiva kuulla että kaikki on hyvin. Mäkin käyn silloin tällöin kattelemassa sitä valokuvaa minkä sai ultrasta mukaan, niin johan alkaa taas hymyilyttään [:)]

Mulla kans hormonit kai jyllää, kun koko ajan miettii ihme asioita ja joitain ihme unia on tullu kans nähtyä, oon ollut myös vähän masentunut, vaikken mä sitä mieti että meneekö kaikki hyvin, mut joku silti masentaa vaikka pitäis olla onnellinen.. Onko muilla ollu masennusta?

Mustakin näyttää että maha olis vähän kasvanut, ainakin housut kiristää, mutta painoa ei ole tullut, joten voi olla turvotustakin..

Hyvää odotusta kaikille, mä en tahdo jaksaa oottaa [:D]

Kettuli, kuten tuolla jo kirjoittelinkin niin mieliala on ollu allapäin myös täällä.
Mua ei kanssa masenna eikä ahdista tää raskaus missään nimessä, mutta joku vaan meinaa alakulosuutta välillä tehä. Tyhmältä tuntuu kun onnellinenhan tässä pitäisi tosiaan olla niin miks just nyt alkaa kaikkee tyhmää pyörimään päässä ja ahdistukset vaivaamaan. Kai nää tunnemyllerrykset kuuluu asiaan ja helpottaa myöhemmin :)
Mulla oli aamulla niin supervetelä saamaton olo etten jaksanu ees töihin lähteä..
No, huomenna neuvolaan aamulla ja jospa sit sais vähän piristyttyä taas :)

Kaika, mulla kans aika paksukaisolo..housut auki oon joutunu töissäkii kulkemaan kun painaa ja tuntuu kurjalta. Housujen kiinnityskohan ympärille tuli myös pienet reiät kun välillä väkisin pistin kiinni [:D]

Hei vaan,

Kävin tänää varhaisultrassa (9+0) kaikki näytti olevan hyvin. Siellä se pienokainen heilutteli käsiään ja mies oli varma että näki vaavelin hymyilevän [:D] Lääkäri sanoi, että kun raskaus on jo näin pitkällä niin ei tarvitse enää huolehtia keskenmenosta, mutta itseni tuntien niin muutaman päivän kuluttua rupean taas jo miettimää onko siellä kaikki hyvin. Tarvis ostaa tollanen ultra kotii [;)] nii vois aina tarkastaa tilanteen.

JUU KANNATETAAN!

Kaikille odottaville äideille oma ultralaite kotiin [:D] ja henkilökohtainen treineri raskauskiloista eroon pääsemiseksi! Ja sellanen 24/7 päivystävä lastenhoitaja saa myös paikan!   

Ensimmäinen neuvolakäynti on nyt takana. Mitään ei tutkittu (paitsi paino ja verenpaine). Mukaan saimme lirpake -nivaskan. LA siirtyi tästä vau:n laskurista vähän eteenpäin, eli nyt se olisi mahdollisesti 29.4.
Olimme osanneet varautuakin siihen että synnytyssairaala jo kysyttiin. Tällä PK seudulla kun valinnan varaa riittää. Alustavasti oltiin ajateltu kätilöopistoa ja sen sitten sanoimme. Sieltä lähettävät sitten kutsun ultraan....

Aiemmin oli puhetta päänsisäisistä vaivoista. Itse koen aika-ajoin taantuvani teini-ikäisen tasolle tunnepuolella. Tasainen mielenlaatuni on muuttunut helposti ärsyyntyväksi. Eilen kuljin kaupungilla niin harmistuneen ärtyisänä, etten milloinkaan sitten teini vuosien! Hyvä ettei mennyt mummoja nurin :)! Eikä mikään vielä päällepäin näy, joten läsnäolijat eivät saa mitään selitystä kiukkuiluille. Pitäisi laittaa kyltti selkään: Varokaa raskaana olevaa naista!
Imurointiin pieni lisäkiukku tuo toivottua puhtia.

Kärsimättömästi odotellen!

Helou kaikille!

Sain tänään aikaistettua ensimmäisen neuvola käyntini jo ensi viikon tiistaille. Olen silloin rv 8+4. Muuten olis pitänyt odottaa tuosta vielä puolitoista viikkoa! Ehkä ensimäinen ultra aika tulee sit jo aikaisemmin.
Paprika, ihana kuulla että kävit jo varhaisultrassa. Olisipa ihana nähdä jo oma pikkuinen...

Mä olen voinut suhteellisen hyvin muuten. Pientä pahoinvointia tulee välillä aaltoina, mutta syöminen, juominen ja liikkuminen on auttanut. Hermotkin on pysynyt ainakin toistaiseksi hallinnassa.
Mulla on töissä todella paljon tekemistä ja tarkoitus olisi saada opinnot työn ohella valmiiksi. (Erikoisammattitutkinto näyttösuorituksineen) Eipä ole töissä paljon aikaa jäädä haaveilemaan vauva asioita liikaa. On aika hyvä motivaatio saada työt ja opinnot alta pois että pääsis mammalomalla viettämään vain ja ainoastaan perhe elämää. Mmm.. [;)]

T; Ellen

heipä hei kaikille! taidan ehkä siirtyä tuolta maalismammoista tänne huhtikuun puolelle, jos passaa?  la 26.3 mutta veikkaan huhtikuun puolelle menevän.. [:)] mitäs tänne kuuluu?

Meille tuli valitettavasti surullisia uutisia varhaisultrassa. Kyseessä näyttää olleen pelkäämäni tuulimuna. Viikkoja olisi tänään tasan 9, eikä ultrassa löytynyt sikiötä vaan pelkkä sikiöpussi. Aavistelin jo viikonloppuna pahinta (pientä vuotoa) ja siksi varasin ultran yksityiselle. Tänään olen menossa sairaalaan lääkkeelliseen tyhjennykseen.

Suuri pettymyshän tämä oli. Kivaa kuitenkin, että monilla täällä on ollut iloisia uutisia. Se auttaa uskomaan siihen, että kyllä meitäkin vielä onnistaa, vaikka tämä jo kolmas keskenmeno olikin.

Oikein hyvää jatkoa teille muille huhtikuun odottajille!

KITANO- Otan osaa tapahtuneeseen.
Ja hienoa, että jaksat olla positiivien tulevia raskauksia ajatellen! Itselläni se ainakin kannatti- minulla meni 4 kesken viikoilla 6-8 ennen ensimmäistä täysiaikaista raskautta..ja senkin jälkeen on tullut keskenmenoja kaksi. Kaksi lasta kuitenkin on ja kolmatta odotetaan nyt- mutta olen myös suhtautunut asiaan varautuen mahdolliseen keskeytymiseen historiani vuoksi.

Toivoa on aina! Oikein paljon jaksamista ja voimia täältä!

Kitano -osanottoni myös minulta [:(] Ja kuten Kaika sanoi, toivoa on aina. Tsemppiä seuraavaan yritykseen!

Tunteenpurkauksia on täälläkin. En meinaa kohta tuntea itseäni! Eilen kävin jumpassa, koitan ahkerasti pahoinvoinnista huolimatta liikkua, ja olin tosi ylpeä itsestäni että sain mentyä. Töissä kun ei vielä voi paljastaa raskautta, oon pitänyt löysiä tunika -paitoja. Jumppaan laitoin kireän paidan, tykkään jo ihastella vatsaani! Ja jotenkin ihana näyttää tuntemattomille ihmisille, että oon raskaana. Menin siis hyvillä fiiliksillä.

No mitäs sitten kävi, lopputunnista ope tuli korjaamaan liikettäni ja kehotti vetämään vatsaa sisään. Seisoi siinä vieressä ja sanoi pariin otteeseen, että '"meneekö se vatsa/napa sisään" tms. No eihän se mene! Teki mieli huutaa, että no ei se mene, olen raskaana, vatsa pömpöttää, etkö idiootti muka huomaa??? Mutta en kuitenkaan sanonut mitään. En tajua miksi? Olin vaan hölmönä hiljaa ja ärsytti niin helkkaristi. [:@]  Hämäännyin koko hommasta ja olin jotenkin tosi loukkaantunut, että luuliko se mun olevan läski, eikö muka ollut huomannut millanen vatsa (mun mielestä tietty selkeesti 'raskausmaha', ei vielä lanteilla vaan vain eteenpäin pömpistynyt kiinteä kumpu).

Kotiin tullessa purin kiukkua varmaan puolisen tuntia miehelleni ja itkeä tirautin siihen perään! Mies kommentoi, että olen ihan omituinen ja vähän naurahti ihmeissään minulle -sekös itketti lisää. Pikkujuttu joo, miksi edes ajatella asiaa? Kyllähän mä tiedostan, että ei oo normaalia suuttua moisesta, mutta pelottavaa huomata, että olin asiasta niin käärmeissäni. No, onneksi ei tullut sanottua sille jumppaopelle pahasti sentään...mutta olisin nyt vaan kertonut syyn ihan rohkeasti!! Täytyy yrittää oppia tästä ja muistaa että mun raskaus ei oo muille niin näkyvää/tärkeää.

Tänään koitan olla vaan hyvällä tuulella [:)] Tsemppiä kaikille!

Tänään koittaa eka neuvola.. paljon on kaikkea kysyttävää, etenkin kun on eka raskaus kyseessä. Onneksi on kuitenkin ollut tämä keskustelupalsta minne on voinut ja voi jatkossakin kirjoittaa tuntemuksiaan ja lukea muiden kokemuksia. [:)] Kai tässä siihen asti, että ultrassa sen pienen joskus näkee, niin aina on pieni pelon ja jännityksen sekainen tunne päällä. Vielä en ole varhaisultraan ajatellut mennä, koitan malttaa odottaa vielä nuo muutamat viikot..

Mielialan vaihteluita en itse niinkään huomaa, kun olen muutenkin todella äkkipikainen luonne, mies tosin on kuulemma huomannut että käyttäydyn omituisesti, ja hänen mielestään se on vain hassua kun kiukustun mitä pienimmistä asioista ja tv-ohjelmia katsoessa itken todella herkästi. [:)]

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Kitano, olipas kurjaa. Osaanottoni sinulle! Ihanan reipas asenne sulla kuitenkin on. Kaika on hyvä esimerkki siitä että hyvää kannattaa odottaa. Kunnioitettavaa! [:)]

Mukavaa päivänjatkoa kaikille.

Tervetuloa vaan kaikki uudet! [:)]

Eilinen neuvola käynti meni hyvin, ja neuvolantätikin oli todella mukava ja ystävällinen! pikkasen mietitytti että millainen täti siellä nyt sit on, mutta tämä oli positiivinen yllätys [:)] N. 3 viikon kuluttua pitäisi sitten olla ultran, että sitä odotellessa ja toivoessa että kaikki on hyvin tuolla massussa!

Me ei miehen kanssa olla kerrottu raskaudesta vielä kenellekään, mutta viikonloppuna meinattiin äideille (tuleville mummoille) kertoa [:D], ja ultran jälkeen sitten vasta muille tutuille ja läheisille..

Mukavaa illan jatkoa kaikille odottajille!

Takaisin