Täällä ollaan..:)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja embu83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei vaan! Minä tässä samalla hierotutan itseäni[;)]sellaisella hierovalla istuimella. Piti hankkia itselle Joululahjaksi, kun ei tuosta miehestä oo hieromaan..jos sen saa hieromaan niin se jaksaa ehkä sen minuutin[:D]. Meinaa tosiaan vähän jo tulla selkä kipeäksi, varsinkin kun nousee istumasta ei meinaa ylös päästä, vaikkei maha vielä iso olekaan. Minäkin kävin tänään kirpparilla ja yritin katella mammavaatteita, erityisesti housuja..mutta miks ne kaikki on niin isoja kokoja jotain 42? Mullakun ois muuten joku 36/38 tuohon masun kohdalle vaan tarvis sellasen pussukan[;)] Eipä paljon muutenkaan löydy noita äitiysvaatteita mistään kaupoista, mutta sillon ku ei ollu raskaana niitä aina tuli vastaan..olis varmaan pitäny hamstrata ennakkoon.

Noh noita vauvan vaatteitahan siellä kirpparilla sitten oli mukavasti. Ostin pari bodya 56cm ja 68cm sekä sellaset söpöt ruutuhousut 68cm..noita ihan pieniä vaatteita on vaikea löytää. Pitää vähän piilotella mieheltä noita vaatteita, kun ne on aika poikamaisia[;)]...ne vaan on niiiin sulosia että tekis mieli ostaa vaikka mitä, mutta vois tulla vähän valitusta jos hirmusesti ennakkoon kampetta hankkisin ja sitten tulee vielä se äitiyspakkauskin + kaikki mitä tutuilta saa.[:D] Ei vaan malttas oottaa millon pääsis pukemaan noita pikkuruisia vaatteita vaaville. Vieläkin on aika hiljaista masussa..potki vauva!potki! niin mammalle tulis hyvä mieli.[&o]

Niin joo nyt vasta tajusin, että enpä ajatellut tuota onko hieronta turvallista raskauden aikana...Netissä oli keskusteluja, joissa osa oli sitä mieltä ettei alaselkää saisi hierotuttaa ja jotkut sanoivat ettei siitä ole haittaa..hmmm, enpä tiedä miten on. Ohjeessa näköjään lukee että raskaana olevan naisen tulee neuvotella lääkärin kanssa ennen laitteen käyttöä.

Ihania masukuvia teiltä on tullut! [:D] Itsestä tuntuu että leviän vaan joka suuntaan ja maha ei juuri kasva mihinkään. noh, kaipa se siitä. Tänään on ollut kaveri kyllä niin touhukkaalla päällä että hyvä kun jalka ei ole tullut mahasta läpi[:)]
Tuosta eteenpäin kumartumisesta, niin itsellä ei oikeastaan satu mutta tulee tosi ahdistava olo. Sama kun sohvalta nousee tai ottaa lattialta jotain.. Selkä on mulla ainakin alkanut junnaamaan ja iltaisin särkee todella paljon. Nukkumisesta ei tahdo tulla juuri mitään, kun pakko nukkua selällään ja se vasta selkään ottaakin.. Onko muilla ollut selkä ongelmia vielä?

Good morning ladies! Onpas tänne tullut taas paljon tekstiä, pitää ihan uudestaan lukaista että pysyy kärryillä [:)]

Ihan alkuun lootukselle onnea pienestä tytöstä, ja kiva kuulla että muutenkin kaikki oli hyvin [:)]

Ja sussukka_: Mä oon kans nimiä miettiny meidän poitsulle, mut tuntuu et päässä ei pyöri kertakaikkiaan mitään! Ennen raskautta mulla oli nimiä useampiakin mitä vuosien varrella mietin, että: "Sit kun saan lapsia niin..." Mut nyt ei yht'äkkiä yhtään. Mihin lie kadonneet päästä [:D] Ja osa mitä aiemmin olin miettinyt, niin nyt tuntuu että ei kuitenkaan halua lastaan loppuikäänsä sillä nimellä kutsua. On tässä onneksi vielä hetki aikaa miettiä.
Kurjaa kun jouduit sairaslomalle, mutta saatpahan joulunajan rentoutua ja nauttia kunnolla [:)]

Kiva kuulla että muillakin ollut nurinapäiviä, niinkin tärkeästä syystä kuin ei mistään [:D] Vissiin omalla kohdalla ainakin helpotti kun päivän verran päästeli höyryjä pihalle, sen jälkeen ollut taas ihan eri fiilis. Ja ukonkin kanssa asiat mallillaan, mikä lie lamakausi oli siinäkin suhteessa menossa.. [;)] Marilyn84: Onpas sulle osunut omituinen hammaslääkäri! Kai nyt luulisi että ne viisaudenhampaat pitäisi poistaa jos kerran muita hampaita painaa vinoon? [:-] Mulla vaan ihan tosi paha hammaslääkäripelko, vaikka järjellä ajateltuna tiedänkin että osaavathan ne hommansa niin silti, ei sille vaan itse voi mitään. Huoh.. Kuten sanoit, mädäntykööt suuhun! [:@]

Jeccu: Kiva kuulla sunkin kuulumisia sieltä kaukaa [:)] Harmi että sun joulu menee noin kurjissa merkeissä, mutta kuten moni sanonutkin, ensi jouluna sulla on siellä oma tonttu-ukko joulua viettämässä [:)]
Vähän mä oon kateellinen kun siellä teillä ultrataan noin usein! Voi kun täälläkin.. Vaikka kyllä sitä nyt potkuistakin tuntee että kaveri ihan hyvissä voimissa tuolla masussa, niin olisi se silti kiva nähdä ihan silmilläkin.

illil: Ihanaa että teidän vauvalla oli kromosomit kunnossa!!!

Täällä ollut puhetta eteenpäin kumartumisesta: Mulla se ei varsinaisesti satu, mutta tosi ahdistava olo siitä tulee. Just esim. kenkien laitto on ihan tuskaa, ja jos lattialta jotain kumartuu nostamaan. Olo on tosiaan kuin muumimammalla kun pitää ähistä ja puhista [&o]

Lootuskalla kauniin pyöreä masu [:)]

Muistinkohan mä nyt kaiken mitä mulla oli asiaa, hmm..

Mipsu: Oi vitsi sulla on sellainen hierova tuoli! Mä oon kateellisena katsonut niitä mainoksia.. Mulla kans alaselkä alkanut vihoitella, varsinkin jos esim. imuroi.. En kyllä tiedä sitten onko hieronnasta haittaa, joskus kyllä muistan kuulleeni itsekin tuosta?

Meidän pikkumies on ruvennut heräämään isin herätyskelloon aamuisin [:D] Tänäkin aamuna alkoi heti jumpat masussa kun kello soi. Mä kun en ole oikein laulu-ihmisiä niin ei ole tullut vaaville laulettua, niin syntymänsä jälkeen ei varmaan tunnista muuta kun sen herätyskellon pirinän [:D]

Mukavaa vkonloppua kaikille!

Unohtuihan multa jotain..

nyytti: Ihana hiirikaveri sulla [:)] Mulla ollut kans noita samanlaisia tuntemuksia kuin sulla, että tuntuu ihan kuin vauva potkis johonkin hermoon kun sitä oikein hytkähtää haluamattaan kun potkuja tulee. Mulle kyllä sanottiin että istukka on etuseinämässä riittävän korkealla, et en usko sen mulla ainakaa siitä johtuvan? Kun ne potkut mitkä säpsäyttää tulee tuonne alavatsaan vasemmalle puolelle. Ja kiva kuulla että neuvolassa kaikki hyvin ja pikkumies oli vilkas [:D] Vaikka vähän törpösti sulla toi painojuttu hoidettiin [>:]

hyvää huomenta. meillä meni taas yö valvoessa ku pimatsu mylttäs puoli yötä nii et välillä tuntu et se tulee mahasta läpi :D mä oon aina illalla soittanu sellasta soittorasiaa tossa mahan päällä että jos se tottuis siihen ja sitte ku syntyy nii asettuis nukkuu tai rauhottuis jos kiukuttaa :D

Huomenta mammat!

Täällä taas tylsälandiassa päivystetään koneella, kun ei juuri muutakaan ole[&:]
Supistukset ja vaivat vähentyneet, huoh, mut sit taas ollut kai noist antibiooteista maha krampeilla ja vessassa saanut ravata, ja sit kun ei aina tiedä että mistä mikäkin mahasärky johtu niin sit on tulla ihan hulluksi. Eilenkin niin masensi kun ei muuta pystynyt huolehtiin. No täytyy nyt yrittää saada muuta ajateltavaa ja ajatella niin että jos jotain on tapahtuakseen, niin sillä on sitten oma tarkoituksensa. Tietääks kukaan että voiko noi paikalliset antibiootit, niinku emättimeen laitettavat ärsyttää mahaa ja tota peräpäätä, vaik ei niitä suun kautta otetakaan? Pah täällä kans hoitaja[:D][:D][:D]

illil: Hei varo vaan siellä koirasi kanssa lenkillä, mä oon tunnettu puskakyttä ja voin ties mistä hyökätä[:D][:D]

Sussukka_: Meille oli vauvan nimet jo aikas alusta selvät, en tiedä mistä ne putkahti, mutta ei ole missään vaiheessa ollut halua muuttaakaan niitä. Tai vauvan isä keksi pojan nimen, se on sen siis aina halunnut pojalleen antaa ja must se oli aivan ihana. Sit kun se alkaa vähän erikoisella kirjaimella, niin mä keksin siihen sit tytön nimen samalla alkavan. Nyt kun saatiin tietää et se on poika, niin laitettiin sairaalan esitietolomakkeeseenkin jo se nimi, ihanaa. Kyl se sit kun se nimi mieleen putkahtaa, niin sit se on semmonen ahaa elämys.

Jessic_aa: Mulla on sellanen iskias tyyppinen kipu vaivannut kausiluonteisesti ja tuo vasemman pakaran seutu ihan juntturassa. Venytellä oon kovasti yrittänyt, mut ei sekää aina auta. Joskus ei pääse edes sängystä ylös, kun sattuu niin perkeleesti. Ilmeisesti tuo kohtu painaa iskiashermoa siellä takana ja näin aiheuttaa oireita.

Hei lootuska isonapa: Kuulostaisi harjoitussupistuksilta ja samanlaisia mullakin ollut. Mulla tosin lisäänty ne yhtäkkiä tulehduksen myötä. Niitä tulee joillain ihan normaalistikin mut kannattaa varmaan aina mainita neuvolassa, kun jokaisen kroppa on niin erilainen. Mulla kans tota valkovuotoo ollut paljon...Kohtu se siellä harjoittelee ja pelottelee välillä meitä äitimamma raukkoja suunniltaan[:D][:D]

menipä tämäki päivä ihan ketuille..neuvolasta soitettiin ja mulla oli todettu se raskauden ajan diabeetes ja epäillään raskausmyrkytystä..mutta kuitenki ton diabeeteksen takia käynti jossain oudossa paikassa jo 30 tätä kuuta ja verenpaineiden takia vasta 7 tammikuuta..miksihän ne venyttää nuin pitkälle ku eikö se raskausmyrkytys ole aika vakava??

Jee! jotain ihmeellistä tapahtui eilen illalla ja mies innostui tästä meijän pojasta oikeen tosissaan. Kaikki kyllä alkoi kovin koomisesti[:D]
Istuimme sohvalla ja koiruus piti päätään masun päällä,noh pikku jätkä ei vissiin tykänny siitä ja monotti mein pikku seropia oikeen kunnolla kuonoon josta sitten alkoikin melkoinen show! Koira raukka hyppäs pystyyn ja rupes pää kellallaan vatsaa tuijottaan ja joka kerta kun pikkunen potkas kunnolla siirty ain hiukan kauemmaks kahteleen.Mies sai sit oivan idean että ja rupes koiralle opettaan et ei se mikään vaarallinen juttu oo ja tuu vaan lähemmäks tutkimaan. Noh viimeinkin koiruus uskalsi ja huomasikin että tämänhän onkin hauska leikki ja aina potkun tullessa läpsäs kevyesti tassulla tai kuonolla vatsaa.Siitä alkoikin oikee potkunyrkkeily vatsassa ja koiruus ja isäntä vaan innostu asiasta enemmän. Minult meinas päästä pissat housuun kun niin paljo nauratti katsella kun koira ja isäntä otti "yhteyttä" poikaan[:D]
 Nyt sitten mies aamulla ennen kun töihin lähti piti kättä vatsalla ja tsekeiks pojalle puheli.Kysyin sitten et mitäs kerroit ja sano että pyysi ettei koiraa ja äitiä liikaa potkis ennen kun pääsee töistä kotiin.Että leikitään sitten yhdessä kun isikin on paikalla[:)] niin sulosta...nyt vaan hymyilyttää ja aattelin jotain hyvää leipoo illaks kun on niin onnellinen olo! Tähän asti kun on ollu vähän sellaine olo että ei miestä kiinnosta yhtään ja pitää vaan minua hupsuna kun pojalle puhelen...tais joku muukin asiasta kirjotella että ei mies väki oikee tajua tätä vauvan tuloa..noh kaipa jokainen vaan tarvii oman aikansa tai sysäyksensä että sen tajuaa.

sit noist muista asioista,

jessica ja Mipsu : Täällä kans kärsitään selkäkivuista Ja täällä kukaan ei suostu hieromaan kun pelkäävät että vauvalle on siitä haittaa,en saanut edes jalkahierontaa thaihieronta paikassa kun sanoivat että eivät suostu kun se tuottaa vauvalle pahaa onnea[&:].
 Oon sit vaan koittanu venytellä ja sain isältäni sellasii jumppa ohjeita mitä hän sai kun selkä leikattiin.Ovat hyvin kevyitä harjoitteita joten en usko että niistä harmiakaan voi olla ja kyllä ovat ainakin hiukan oloa auttaneet.Tuo hieronta tuoli kyllä kuulostaa hyvältä ja ei se varmaan niin kovaa kumminkaan hiero että harmia tekis..noh tiiä nyt sitten kun en mikään lääkäri oo mut luulis nyt et jos äitillä on parempi olo niin vauvakin voisi paremmin[:-]

Marilyn84: Outoo kyl tollanen hammaslääkäriltä.Mulla nappas viimesenki viisarin pois pari viikkoo sit ihan sen takii et eipähän ainakaan tuu suuhun mitään tulehduksii nyt kun on raskaana.Reikiintyvät ja tulehtuvat niin kovin helposti..kiva siinä sit ruveta hampaita oikomaan myöhemmin tuon takia[:@]

illil:tost sylkinäyteestä..mullekkii annettin lähete siihen ja en ymmärrä sitä yhtään.Kävi sit vaan kiltisti antaan näytteen vaikka en tajunnukkaa miks. Ois kyl kiva tietää asiasta enemmän kun täällä en en ainakaan saanu asiaan sen kummempaa selitystä vaikka kysyin.Kuuluu vaan tehdä ja sillä selvä.

niina 1 ja sussukka_: Täällä tuo nimi asia teettä hankaluuksia...mulla oli jo mielessä nimiä mutta nyt mies on tyrmänny kaikki ne kun tarkottaavat täällä jotain tai ei osaa niitä vaan lausua..huoh..onneks sul sussukka on jo valmiina ja jos oot hyvä nimi nikkari niin ehotuksia otetaan vastaan [:)] Meillä kun tosiaan nimen pitää vääntyä niin suomalaisen kun tsekkiläisenkin suussa ja ei sais kummasskaan maassa tarkoittaa jotain omituista...ja sit sukunimikin on hassu(siis suomessa) eli Kyselý [:D]

joo mut nyt leipomaan...taijan tehdä omenapiirakkaa[:)]

Ihanaa, joululoma alkoi.. [:D][:D][:D] On oikeasti niin helpottunut olo, saa pari viikkoa levätä kunnolla.. Eilen ja tänään on ollut vähän paha mieli, kun Hemmo ei ole potkinut entiseen malliin. Käytiin eilen miehen isän luona saunomassa, ja siellä Hemmo pikkaisen potki muutaman kerran. Sitten kotona nukkumaan käydessä meidän riehka koira hyppäsi suoraan vatsan päälle, jolloin Hemmo nyt sit vissiin murjottaa miulle. [&:] Ensin kuuma sauna ja sitten vielä koiran moikkaus päälle, voi toista..

sussukka: No höh, voi kurjuus. [:-] Miusta vähän tuntuu, että voi ehkä itsellänikin tuo diabetes olla, mutta pitää nyt ensin muistaa varata se testiaika ennen meitintöjä. Hupsis, kun on unohtunut tällä laholla päällä! [8|]Mutta tosiaan, raskausmyrkytyksessä tilanne voi muuttua nopeastikin, joten aika outoa että noin pitkälle tarkastus menee. Ehkä heillä on sitten joku juttu, mistä huomaavat ettei se ole niin paha, ettei voisi nämä pari viikkoa odottaa.

Nyytillä on niin suloinen hiiri, voi toista. [:)] On ainakin hieman rauhallisempi tapaus kuin tuo meidän koira-neiti.. [:D]

Siitä hemoglobiinista vielä sen verran, että 100:n alle jos menee niin arvo on huolestuttava. Joten todella outoa on, ettei 105:n arvolla oteta asiaan kantaa!

Nyt ei tullut läheskään kaikkien juttuja kommentoitua, on niin lomaileva mieli, että taidan lähteä lepäilemään. [:D] Sanon vain tähän loppuun vielä, että voi hitto näitä liitoskipuja! Jos samaa tahtiin pahenee, niin mie en kohta enää pääse kävelemään. [:-] Kaipa se on vain ajateltava, että kyllä näitä vaivoja kestää vielä pari kuukautta, se on sen arvoista. [;)]

illil: minusta toi on aivan älytöntä, mitä kaikkea ihmiset alistuvat pöllimään. Oon kuullut, että alusvaatteitakin on narulta viety. No kai siitäkin joku oman tyydytyksen saapi[:@]Ei voi muuta sanoa varastelijasta, kun että sääliks käypi.
Mulla kävi kerran hauska juttu, kun olin vienyt lakanat kuivaushuoneeseen. Olin jotenkin ajattelematta käynyt ne jollain ohikulkumatkalla hakemassa pois enkä sitä sitten mitenkään tiedostanut. No sitten parin päivän päästä kun menin niitä pyykkejä tietoisesti hakemaan, niin eihän siellä ollut kun naapurin pyykit. Kyllä verenpaineet nousi ja kiukusta kiehuin, aloin jo väsäämään tulikivenkatkuista viestiä ilmoitustaululle, et kuka on kehdannut mun pyykit pölliä. No sit jotenkin vaan jossain muuss yhteydessä kävin vaatekaapilla ja siellähän ne lakanat oli ja muistin että ai niin taisinkin ne jossain välissä hakea[:D][:D][:D]Kyllä samaan aikaan sai makeat naurut ja hävetti pirusti[:D]

Sussukka_: Kurjaa kuulla, että sulla on vastoinkäymisiä toisensa perään. Toivotaan kuitenkin että kaikki ongelmat pystytään hoitamaan ja saat nauttia täysillä vielä loppuraskaudestakin. Eikös noita aika hyvin pystytä nykyään kuitenkin hoitamaan, jos ole kovin vakava raskausmyrkytys kyseessä. Ainakin lääkkeillä pystytään verenpainetta tietääkseni kontrolloimaan. Tsemppirutistuksia ja parempia vointeja sinulle!!!

Jeccu
: kuulosti aivan ihanalta toi teidän perheen leikki. Jotenkin niin sulosta, kun kaikki on toisiinsa yhteydesä[:)][:)]Meillä ei vielä kunnolla päälle päin potkut tunnu taikka näy, mutta mahan heittely aikaa kovasti odotellessa[:)]Se onnellinen olo koostuu niistä pienistä ihanista hetkistä ja nillä jaksaa taas huonoimpienkin päivien yli[:)][:)][:)]Nauttikaa toisistanne!

Moikkelis. Sussukka, mullaki on sellanen soittorasia jota oon jo pitkään soittanu iltasin masun päällä. Sama taka-ajatus ku sullakin, jos se vaikka auttais lasta rauhottuu mahan ulkopuolisessakin elämässä[:)] Paitsi että nykyään se melkee alkaa riehuu ku kuulee soiton, toivottavasti vaikutus on sit livenä toinen...

illil, ja muut jotka miettii tota hammaslääkäri/sylkinäytejuttua. Mulle neuvolantäti selitti jotenki, et lapsi voi saada kariestartunnan 2-3-vuotiaasee saakka äidiltä tai isältä, jos suukottelee tai syö samalla lusikalla jne. Jos se ei siihen mennessä tartuntaa saa, sen hampaat ei todennäkösesti reikiinny koskaan! Mä oon aika varma että mulla on se, koska mulla on ollu reikiäki hampaissa. Mun miehellä taas ei oo koskaa ollu reikiä, vaikka meil on ihan samanlaiset hampaanpesutottumukset. Mä toisaalta syön karkkia ja se ei, mut kuitenki...

anelse. Mietin niitä mun mahan tuntemuksia, et ne voi olla jotai sellastaki et vauva vaan sattuu hetken pungaamaa jalkoja ja itseään suoraks, jolloin etken tuntuu sellaselta "venytykseltä" mahassa. Mut voihan ne toki olla niitä supistuksiaki. Ei kyllä oo pelästyttäny yhtää. Eikä niitä vissii tarviikaa pelätä[;)]...

Hyvää viikonloppua kaikille ja ihanaa joululomaa niille joilla se jo alkoi! Mulla ois viel kolme päivää töitä ja sit vasta 4.1. takasin[:)]. Jesh.

mietin sitäki että ku mulla on pissa ollu aina ihan puhas ja eikö siinä piä olla valkuaista että ois raskausmyrkytys..ainuita oireita mulla on se verenpaine ja päänsärky..ja nauraessa ja yskiessä sattuu ylämahaan mutta ku en tiiä kuuluuko se muutenki tähän raskauteen
Lootuska: meilläki pimu alottaa hirveän rallin heti ku kuulee sen soittorasian äänen [:D] ensin mietin että eikö se siitä tykkää mutta kait se on tykättävä [:D]

Väsyneitä ollaan mutta onnellisia [:)] Hyvin tämä viikko on mennyt ja selkäkin on kestänyt töissä ihan hyvin,varmaankin tuon tukivyön ansiosta.
Nimiä ollaan täällä jonkin verran mietitty.Meillä on vaan niin että tytölle olis enempi noita nimivaihtoehtoja kun pojalle ja mullahan on sellanen kutina tässä ollut koko ajan että poitsu meille tulis,mutta eiköhän jos poitsu tulee keksitä hänelle kiva nimi,yks onkin jo mielessä.Viime yönä näinkin unta toisen kerran jo että poika olis tulossa [;)] Seuraava neuvola mulla on vasta 5.1,joten sitä tästä odotellessa.

illil Tosi kiva juttu kuulla että kromosomit näytti näillä näkymin olevan kohillaan [:)]
Ja tosi ärsyttävää kun pitää jonkun pölliä toisen omaisuutta [:@] Itekin oon tällä viikolla taistellut että saisin rahani takaisin,kun mua vähän kusetti partylite myyjä.Pidin tässä aikasemmin kutsut täällä meidän kotona ja ihmettelin kun tavaroita ei ala näkymään niin päätin sitten soittaa partylitin asiakaspalveluun ja kysyä asiasta kun konsulttiin en saannut yhteyttä,niin ne kerto mulle että tää konsultti on saannut potkut niiltä ja ei se mitään meidän tilausta ole laittanut eteenpäin.Etukäteen meidän piti kamat maksaa tälle konsultille,joten se huijas meitä.Tavaraa ei missään ja rahat sen tilillä.Tässä oonkin sitten tämän viikon taistellut asiasta ja nyt hän omien sanojen mukaan on maksanut rahat takasin tililleni.Saa nyt nähdä näkyykö ens viikolla rahat tilillä.Uskon kyllä kun ollaan kovasti sitä painostettu.

sussukka_ Millanen verenpaine sulla on muuten ollut,jos saa kysyä?Mulla kattos oli toi raskausmyrkytys esikoisen kanssa ja oireena oli korkea verenpaine aluksi.Valkuaista mulla ei ollut silloin vielä tässä vaiheessa pissassa vaan sitten vasta viimesellä neuvolakäynnillä ennen kuin jouduin sairaalaan.Justiin tossa katoin tuota esikoisajan neuvolakorttia niin mulla on ollut rv 37+5,verenpaine 146/100 ja valkuaista +3 ja siitä sit saman tien tuli lähtö äityispolille ja siitä sairaalan osastolle ja synnytys käynnistettiin 2 päivää siitä.
On kyllä kurja homma jos ne meinaa että sulla on tuo raskausajan diabeteskin.Mun siskolla oli sokerin kanssa ongelmia kun se odotti sen poikaa 12 vuotta sitten.Viime viikolla sillä sitten todettiin sokeritauti ja sattumoisin ne oli vaan tarkastuksessa kattonut tuota sokeria kun sillä silloin raskauden aikana oli ollut ongelmia.Järkytyshän se oli sille kun joutuu nyt syömään lääkkeitä ja totuttelemaan uuteen ruokarytmiin.
Toisellakin systerillä oli raskauden aikana ongelmia tuon sokerin kanssa.Sen piti mittailla sitä kotona ja sit se joutu käymään ravintoterapeutilla opissa.Toivottavasti nyt sulle ei noita ongelmia tulis kovasti,rasittavaa jos nyt kaks eri vaivaa painais päälle tässä raskaudessa.Pidetään peikut pystyssä!

öö no nyt oli 145/85 mutta ku yläpaine ei sais nousta ku 30 elohopeamillimetriä(tai jotai) siitä mitä ekalla käynnillä on mitattu ja alapaine 15..mulla tuo alapaine oli noussu jotai 20 mutta yläpaine ei ole ku 25..et saas nyt nähä mitä ne sitte sanoo seuraavalla kerralla..kyllä mä jo anopilta hain verenpaine mittarin kotiin lainaan et saan kotona mitata ku sanovat neuvolassa et pitäis joka päivä rampata siellä mittaan..ja oonhan minä kyllä nii laiska lähtee mihinkää että tuskin tulis käytyä..ja näillä pakkasilla ei todellakaan tee mieli lähtä käppäileen ihan mihinkää[:D] mutta tuo diabeetes on kyllä inhottava ja ku ne ei puhelimessa tosiaan kertonu mitään mitä pitäs nyt syödä ennen sitä tohtorilla käyntiä..en tahtois nyt kuitenkaa mässätä hullun lailla kaikkea kiellettyä ennen sitä [:D] kävin jotai netistä katteleen mutta ku tuntu että joka sivulla oli eri jutut niin annoin olla[:D]

Hei sussukka_: toi on ihan hyvä, että saat kotona mittailla verenpaineitasi, sillä joskus saattaa olla myös niinkin, että verenpaineet nousee vaan hetkellisesti esim lääkärissä tai neuvolassa jotenkin tiedotamattomasta jännityksestä. Mulla itellä verenpaineet on aina lääkärissä jotain 140/90, mutta kun itse mittaa kotona niin 110/60. Oon kyllä jännittäjätyyppiä[:D]Itse olisin siis ollut varmaan neuvolan tulosten mukaan monta kertaa sairaalassa. Mut tarkistapa kotona tilanne ja jos siellä sattuiskin asiat oleen paremmin, niin osaisit sanoo siitä neuvolassa. Itse mittaan aina kotona neuvolapäivän aamuna ja sanon lukeman sit neuvolassa, niin ei tarvi siellä turhaan mitata. Mua jo pelottaa valmiiksi sit kun mennään synnyttään ja jännittää, et kuinkahan pilvissä mun verenpaineet silloin on kun ne tosiaan siellä mitataan. Täytyy varmaan kysyä, että voisko sitä itse äkkiä käydä vessassa mittamassa rauhassa[:D][:D][:D][:D]Voimia sinullle!!!!Yritähän nauttia joulunajasta kaikesta huolimatta!Itteekin ressaa tää saikulla olo ja koko ajan kuulostelee kaikkia tuntemuksia, mut yritän kovasti silti ajatella, että jos jotain tapahtuu, niin sillä on tarkoituksensa ja mä olen parhaani tehnyt tulevana äitinä ja odottajana[:)]

anelselle voimia saikulla olemiseen! Kyllähän se niin on, että oma mieli menee tilanteen mukaan hyvin usein, jos on pienikin pelko jostain suuremmasta niin sitten jokainen tuntemus on yhtä tuskaa. [&o] Ja tosiaan, oli silloin mielenkiintoinen se meidän neuvolalääkärin paino-kommentti. Katsottiin syrjäsilmin miehen kanssa molemmat toisiamme, mutta ei sitten alettu siitä puhumaan mitään. Vaikka ihmisellä olisi kuinka paljon ylipainoa, tai vaikka paino olisi normaalikin, niin kyllä siinä ainakin se n. 8-9 kiloa tulee koko raskauden aikana, ellei sitten oma lähtöpaino alene. Mutta jo vauvasta, kohdusta, verestä ja muista tuollaisista tulee se keskimääräinen kahdeksan kilon nousu, jolloin haluaisin kyllä nähdä odottajan joka saisi pidettyä painonsa lähtölukemissa! [:D] Miullahan silloin tuon kommentin jälkeen olikin jonkinmoinen paino-kriisi, kunnes ajattelin ettei se hemmetti mitenkään voi olla, että jotain painoa tulisi grammamitalla tutkia raskauden aikana. Eri asia tosiaan olisi, jos tahallaan söisi kaikkea epäterveellistä eikä liikkuisi. Mutta liikaa tuntuu odotusaikana olevan sellaisia "odotuksia", jotka helposti saavat raskaana olevan tuntemaan huonommuutta itsestään. Vaikea selittää, mutta kaikki tuollaiset paino-asiat ja terveyssuositukset ovat vähän sellaisia, että huonolla itsetunnolla sitä helposti syntyy kriisi. [&:]

Vähän kyllä harmittaa, kun ei saada tuota meidän skanneria toimimaan.. Olisi masukuvien lisäksi kiva laittaa ultrakuvia tänne. [:)] Piti tuossa taas ohimennen ihailla pikkuista, ennen kaikkea noissa ultrakuvissa jostain syystä pidän Hemmon nenästä. [:D]

Iltaa vaan kaikille mammoille!

Täällä kärvistelty eilisestä asti aivan järkyttävän päänsäryn kanssa, tosin vähän jo helpottamaan päin. Vielä mun tuuria kun tää eilen alko että apteekki tietysti jo kiinni eikä kotona yhtään panadolia (niin paljon kuin siitäkin on aina hyötyä..) Ei tullut montaa minuuttia viime yönä nukuttua.

Ihanalta kyllä kuulosti tuo Jecun perheen yhteinen leikki, voi että [:)] Meilläkin mies ilmoitti jo tänään haluavansa poitsun kanssa vauvauintiin.

Onpas nyt alkanut kaikille tulla vaivaa jos jonkin näköistä [&:] Lohdutellaan itseämme sillä että päivät vähenee koko ajan, ja maailman paras palkinto näistä kaikista kivuista ja säryistä on luvassa [:)] Mä en edes siihen sokerirasitustestiin joudu, kun täällä kriteereinä on 25 vuoden ikä ja ylipaino (en muista sitä painoindeksi lukua jonka pitäisi ylittyä) Mulla kun kumpikaan noista ei täyty niin ei tarvitse sinne testiin mennä.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille, ei ole montaa päivää jouluun [:)]

Ihanan jutun kuulin eilen, siskon poika 3vee oli automatkalla keskustellut isovanhempiensa kanssa: "Tiiäkkö mikä Mipsulla on mahassa?" - No mikä siellä on? äitini oli kysynyt. -Siellä on vauva! Se on MINUN serkku! poitsu 3v oli vastannut[:D].

Täällähän alkaa olemaan kaikilla jotain kremppaa kropassa.

anelse: Kyllä sä ehdit vielä töitä tekeen, huilaa nyt vaan rauhassa. Se on sun ja vauvan parhaaksi.

Minä kävin torstaina neuvolassa, ensimmäistä kertaa täällä uudessa kaupungissa. Jännitti kovasti mennä uudelle terkalle, vaikka naapurin täti oli rohkaissut, että mukava täti siellä on. Matkalla vielä kävin viemässä yhden lisäselvityksen työkkäriin, ja siksipä oli varmastikin verenpaineet kohollaan neuvolassa. Täti oli kyllä tosi mukava. Hemoglobiini oli noussut 118:sta 136:een pelkällä ruokavaliolla! Virtsanäyte oli puhdas niin sokerien kun valkuaistenkin osalta. Sf-mitta oli kasvanut jo 26 cm:n, mutta ei kuulemma vielä tarvii olla huolissaan, kun tasaisesti noustaan käyrien yläpuolella... [:D] Vauvan syke oli 156 ja liikkeitähän minä tunnen monta kertaa päivässä, joten kaverilla kaikki hyvin. Paino oli noussut, mutta ei hälyttävästi ja tulokset eivät ole vertauskelpoisia pakkasvaatetuksen ja eri vaakan vuoksi. Sokeritkin oli tädin mielestä hyvin pysyneet aisoissa, joten senkään vuoksi ei ole aihetta paniikkiin. D-vitamiinia käski aloittaa syömään.

Nyt sitten alkaakin 28. päivä jo synnytysvalmennus... hui...ai että synnyttämäänkin sit pitäs lähtee... pikkuisen alkoi hirvittää, mutta ehkä myöhäistä katua, kun pissi on jo housussa. [;)]

Tämmöisiä täältä tällä erää, seuraava kerta on 11.1. sitten aletaan tihentämään käyntejä. Onpahan työttömälläkin jotain ohjelmaa viikolla... [:D]

Takaisin