Heipähei taas kaikille mammoille ja masuille!
Kyllä on tullut syötyä kahden, ellei jopa kolmen edestä [:D] Niin paljon saatiin suklaatakin lahjaksi että oikein hirvittää seuraava neuvola 22.1, paino noussut varmaan 10kg. Kivoja lahjoja saatiin, kaikkea hyödyllistä koti-tavaraa (pyyhkeitä,lakanoita yms..).
Riida: Toi lapsi-horoskooppi oli kyllä mielenkiintoinen, saa nähdä kuinka hyvin pitää sitten paikkansa [:)] Meille varmaan tulossa härkä-poitsu, uskoisin ainakin. Härkään vaihtuu 21.4 ja meillä la 18.4, uskoisin että yli tämä menee kun molemmissa ultrissakin ollut muutaman päivän pienempi. Sitten mulla olisi 2 härkää täällä, mies on myös. Oikein miniversio mun ukkokullastani, mikäs sen ihampaa [;)]
Mulla muuten kans ollut pohkeet tosi jumissa öisin, pari kertaa tullut ihan kunnon kramppejakin. Mieskin oikein säikähti pari yötä sitten kun rupesin huutamaan kun molemmat pohkeet veti ihan jumiin, luuli raukka että jotain vakavampaakin tapahtui.
Mä muuten neuvolasta kysäisin tota synnytysvalmennus-asiaa, ja täällä se kuulemma järjestetään ihan perinteiseen tapaan+tutustumiskäynnit sairaalaan. Muutenkin oli neuvolassa kaikki ok (22.12), naureskeli täti taas meidän vilkkaalle poitsulle kun ei perässä meinaa kestää, vähän aikaa piti odotellakin että saatiin joku järkevä syke-lukema korttiin kun pojulla pulssi huiteli ihan taivaissa ja hirveä meno oli mahassa, mitä lie touhusi [:D] Painoa tullut ekasta neuvolasta 3,8kg, eli ihan raskauden alusta varmaan 4-5kg.
Kettulilla söpö pyöreä maha [:)] Pitää itsekin yrittää huomenissa laitella uutta kuvaa, ainakin on pyöreä näin joulun jälkeen [:D]
embu83: Täytyykin huomenna käydä äidin luona tuo mahanympärys mittaamassa, meilläkään ei ole kotona muuta kuin tuo remppamitta, se ei taida siihen hommaan sopia [;)] Mullakin oli silloin rv 19 sf-mitta jo 20cm, nyt rv 23 oli 21cm, eli kasvu selvästi tasaantunut. Täti sanoikin neuvolassa sen usein menevän noin jos aikaisilla viikoilla jo suurissa lukemissa mennään. Sulla jo kolmas tulossa, niin sahan sitä masua ollakin [:)]
anelse: Kurjaa kun sua ne supistelut kiusaavat, ja muutkin kolotukset. Mä oon ihmetelly noita omia supistuksia, kun mulla ei niitä ole tullut kertaakaan mistään rasituksesta johtuen, vaan aina levossa, useimmiten yöllä. Ei niitä usein siis tule, välillä ei yli viikkoon mitään, sitten taas parina päivänä saattaa tulla. Ei mitenkään kipeitä kuitenkaan, onneksi.
jessic_aa: Mulla kans rinnat vuotaa jos niitä puristelee, itsestään ei vielä vuoda. Varmaan joskus kuukausi sitten huomasin jo ekan kerran. En kyllä itsekään ollut ajatellut että ihan näin aikaisin alkaa..
TÄMÄ MAMMA OLI NIIIIN REIPAS JA VARASI ITSELLEEN SEN HAMMASLÄÄKÄRIN!! Huomiseksi sain päivystyksestä ajan. Tää on mulle tosi iso juttu, koska pelko on aivan valtava ja kynnys hammaslääkäriin meno on todella suuri. Nyt oli jo pakko, tää särky mennyt niin pahaksi etten pariin viikkoon ole saanut edes nukuttua, koko ajan koskee. Mielummin menen ja kärsin nyt sen lääkärin että saan taas elää kivuttomasti. Oletteko muut muuten käynteet jo tarkastuksessa? Mulle valitti se täti puhelimessa kun aikaa varasin, että miksi olen näin viime tippaan jättänyt kun puoli vuotta ennen laskettua aikaa pitäisi kuulemma siinä tarkistuksessa käydä, jos ei mitään kummempaa vaivaa ole. Ei mulle neuvolassa puolesta vuodesta puhuttu mitään, sanoi silloin ekalla käynnillä vaan että osotusaikana pitäisi käydä! Kiva kun muutenkin hirveä paniikki sinne menosta, niin vielä urputetaan vaikka yritin selitellä että pelkojeni takia tätä olen siirtänyt ja siirtänyt.. Noh huomenna se on ohi, jos sieltä hengissä selviän takaisin.. [;)]
Tulipahan juttua kun ei moneen päivään ole kirjoitellut, toivottavasti jaksoitte lukea [:)]