Syyssuhinat

Täälläkin jatkuvia päänsärkyjä. Pitää kai ulkoilla vaan paljon. Jos raitis ilma edes auttais, kun nuo panadolit on yhtä tyhjän kanssa. Myöskin korvaongelmat on taas palannut. Toinen korva menee koko ajan lukkoon ja öisin on älyttömiä korvasärkyjä, kun on maannut liian kauan samalla kyljellä. Jokohan ne mua tällä kertaa uskoo neuvolassa, kun kummassakin raskaudessa sama ärsyttävä vaiva...

Kiitos tosiaan talvitakki-vinkistä karijobe! Yllättävän leveän näköinen takki oli kyseessä, joten vois hyvin mennä mahan kanssa eikä varmaan edes näyttäis pahalle. Täytyy vielä käydä joku päivä katsomassa muiden kauppojen tarjontaa ja jos ei muita varteenotettavia vaihtoehtoja löydy niin pitää tuo käydä ostamassa.

Ostinpa vauvallekin ensimmäisen hankinnan :) En kehdannu taas aloittaa uutta topicia noista hankinnoista, niin kerron täällä. Kirpparilta löysin tosi ihanan luonnonvalkoisen lämpöpussin. Siis sellaisen, joka on ihan kun toppahaalari, mutta ilman lahkeita. 0-3 kk oli koko eli aika pieni, mutta just hyvä varmaan maalisvauvalle, kun ei enää pitkään ole kylmää kuitenkaan :) Ja esikoinenkin on aina ollut melko pienikokoinen. Tämä oli oikeastaan ainut pakollinen vaatehankinta vauvalle niin nyt saa olla pitkän aikaa ostelematta. Katsotaan sitten lokakuun lopulla, jos selviää, että tyttö on tulossa niin sitten voi käydä vähän tyttömäisiä vaatteita ostamassa.

Menis jo tämä väsymys ohi. Jouduin laittaa miehen esikoisen kanssa ensimmäiseen muskariin, kun nuo shoppailut vei kaikki  voimat. Harmittaa niin vietävästi, kun sen piti olla mun ja pojan yhteinen harrastus. No ens viikolla paremmalla onnella.
 
Minä kävin tänään nt-ultrassa ja kaikki hyvin :) niskaturvotus 1,3mm. Pikkuinen oli 55mm pitkä ja kovasti potkutteli ja räpiköin! Hänellä taisi olla myös hikka, kun siellä nikotteli :´)
 
Täälläkin on jonkin verran päänsärkyä. Ja pahoinvointia ollut enemmän juuri 12 vkon jälkeen, tai ei oikeastaan mitään jatkuvaa mutta sitten kun tulee niin oksennan. Alkuraskaudessa ei ollut mitään oksentelua.

Muuten kaikki on ihanaa! Vuoto on toistaiseksi ainakin loppunut. Ja posti toi pari päivää sitten doppler-laitteen, josta kuuluu maailman ihanin pieni sydän <3. Tänään viikot 14+0.
 
Löysin tällaisen tutkimuksen, jonka mukaan olisi lentäjiä tulossa :)
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2033796/Give-birth-March-pilot-August-bricklayer-December-dentist-.html

Mä siirryin mammavaatteisiin jo elokuun alkupuolella. Kesälomilta palatessa tuntui aivan ylivoimaiselta laittaa farkkuja tai muita tiukkoja housuja jalkaan. Ostin aikamoisen kasan mammavaatteita h&m:n alennusmyynneistä. Housut ei kiristä ja on kasvuvaraa :)
Maha mulla on jo ihan näkyvä. Jopa siinä määrin, että tällä viikolla multa on suoraan kysytty olenko raskaana/käydään vatsaan kiinni. Ei muuten ole kovin kivan tuntuista, kun ilman lupaa kosketaan. Pakko varmaan totutella asiaan.

Mua on vaivannut koko raskauden huimaus.
Joka johtuu kuulemma siitä, että normaalisti verenpaineeni on alhainen ja hemoglobiini korkea. Matala verenpaine aiheuttaa jo yksinään huimausta, mutta lisänä vielä hemoglobiinin aleneminen. Hemoglobiini on siis edelleen korkea, jonka vuoksi en oikein osannut epäillä sen huimaukseen liittyvän, mutta verraten mun normaaliin lukemaan se on alhainen (vaikka syön lisärautaa) - yhdessä nämä ovat huimaava yhdistelmä.
Lääke on tosin löytynyt - laku! :) mahtavaa! olo on parantunut aikalailla, kun lopetin lakun välttelyn. En mä sitä saa pussitolkulla vieläkään syödä, mutta eipä tartte vältellä. Laku on meinaa mun lempparia.
 
Heissan pitkästä aikaa!

Melkoisen rankkaa on ollut tämä koulun aloitus, kun kaikki päivät yhtä touhua ja tohinaa. Ensin neiti tarhaan, sitten itse kouluun 1h päähän ja sitten koulupäivän jälkeen kaikki toisin päin ja ruoanlaitot ja muut arkiset askareet päälle. Onneksi päivässä tulee hyötyliikuttua sellainen 6km, niin ei tarvitsee mitään liikuntoja enää miettiä. Pahoinvointi alkaa ehkä jo pikkuisen helpottaan, viime raskaudessa se loppui vasta rakenneultran aikoihin kokonaan, mutta toivottavasti nyt loppuisi jo aikaisemmin.

Talvitakki: en voi kyllä vielä ostaa mitään mihin ajattelen tulevan mahan piilottaa. Viimeksikin paisuin kuin ilmapallo viimeisellä kolmanneksella, niin ostan vasta alkuvuoden alennusmyynnistä jonkun teltan, missä voi viettää ne viimeiset raskausviikot. Luulen, että pärjään vanhoilla takeilla siihen saakka.

Maha: täälläkin on ihan selvä ja näkyvä raskausmaha. Yksi opiskelukaveri kysyi jo ensimmäisenä koulupäivänä, että oonko raskaana. En nyt ihan silloin olisi vielä halunnut kertoa, mutta en ole sitten sen jälkeen sitä pahemmin peitellytkään.

Ensimmäiset hankinnat: nyt on tulevalle toukalle hankittu ensimmäinen oma lelu. Ja ostin sellaisen myssyn, missä on karhun korvat. Jotenkin yritän konkretisoida tätä raskautta noilla ostoksilla, kun jotenkin en vielä ollenkaan usko, että kohta sieltä mahasta joku tulla tupsahtaa..

Jahas, josko sitä palaisi koulutehtäviin..
Ihanaa syksyistä viikonloppua!
 
Heips!
Täällä odotellaan kuumeisesti ensi tiistain ultraa. En millään jaksaisi odottaa. Alotin opiskelujen ohella osa-aikatyöt vanhassa tutussa paikassa ja sain kuulla, että yksi työkaveri on raskaana. 1.1. on la :) ja paljon tuli kahvitauolla puhetta hänen raskaudestaan, niin vaikea oli olla sanomatta mitään. :D Ensi viikolla sitten, kunhan ultra vaan menee hyvin.

Huomasin muuten hassun jutun, tickerin mukaan mun raskaus on pidempi kuin melkein kaikkien muiden. :D Esimerkiksi Kaikalla lukee tänään "11 weeks & 3 days pregnant. About 200 days to go." ja mulla taas "11 weeks & 1 days pregnant. About 210 days to go." Mun pitkällä matikalla tää ei ihan täsmää. Jos oon kaksi päivää jäljessä, niin miten mulla voi olla 8 päivää enemmän jäljellä? :D Huomasin tän saman kun vertasin muidenkin tickereihin.

Niin ja Nellalle mun piti sanoa, että jos susta tuntuu kurjalta, kun ihmiset lääppii sun mahaa, niin voihan sen yrittää ystävällisesti sanoa, kun ei ne varmaan tajua, että se ei tunnu susta kivalta. Jos sen muotoilee jotenkin niin, että susta tuntuu oudolta, kun ihmiset koskee sun mahaa yllättäen ja toivoisit, ettei niin tehdä, niin luulisi, että ei siitä kukaan loukkaannu. Mulla on vasta pari läheistä ystävää taputtanut mun mahaa, ja sillon se on tuntunut kivalta. Ja mies nyt on siinä kiinni koko ajan, mikä on musta ihanaa, kun se on muutenkin niin innoissaan tästä. :) Mutta tietty se, kuka koskee ja missä tilanteessa, vaikuttaa siihen tunteeseen tosi paljon. En mä tiedä, miltä musta sitten tuntuisi, jos joku vieraampi tulisi yhtäkkiä koskemaan. Ei siihen mun mielestä tarvii yrittää tottua, jos ei se tunnu hyvältä, se on kuitenkin edelleen meidän maha, vaikka siellä onkin sisällä toinen ihminen. :)
 
karijobe: Kiitos loistavasta vinkistä!! Sinne takkiin mahtuu kyllä varppina sisälle vaikka minkälainen rantapallo!!

Kävin äsken hakemassa sen harmaan... Mustan olisin kyllä ottanu, mutta se pintamateriaali tuntui olevan sitä laatua, että kerää nuo kaikki koiran karvat, vaikka ei olisi niihin ees koskenut! Oli sitten pakko tyytyä kompromissiin... Ei kait siihen kuole, jos 20 mustan takin joukossa yks harmaakin majailee??
 
Moikka!

tickereistä: Jos ne tosiaan on about niin ja niin monta päivää, että arpoo siitä haarukasta jonkun pvä tiedon :D

Thilduska: Miltäs ne opinnot näin ensi metrillä tuntuvat?

Omaa: Tämä aamu onkin tekemistä täynnä, kuten kaikki: pojille aamupalaa, toisen kanssa pieni yhteenotto, kouluun patistin ja pienelle tietty aamupalaa siinä samalla ja pikaisesti yksi kouluhomma pois alta ennen perhekerhoa, sieltä köpöteltiin kotio ja pienokainen uinumaan ja koulutehtäviä koko aika, kauppa, pojat kotiin ja sitten ihan perushommat ja parhautta tänään mulla on oma meno, omien kavereiden kanssa ulos-  ihanaa, vaikkakin kiireistä.
Meillä on sattumalta 3 kaveria samaan aikaan paksuna, joten mukavaa, että on mehulinjalaisia muitakin.
Hyvää viikonloppua itse kullekkin!

 
Ehkä tuo Lilypie ennustaa Inkiväärille 8 päivän ylimenoa ;) no ei vaan, toivottavasti ei ainakaan!

Mun mahaani ei ole koskaan taputeltu. Viimeksi taputti tasan yksi ihminen, josta en hirveästi pidä niin se ei tuntunut mukavalta. Mutta kannattaa tosiaan ystävällisesti sanoa, jos tuntuu epämukavalta :) En mä ainakaan tykkää, että muhun kosketaan ilman lupaa niin varmaan sanon. Tuolla kerralla ei kyllä tullut sanottua, kun menin vaan niin shokkiin.

Vielä viikko pitäis odotella, kun päästään reissuun ja saa kerrottua sille viimeisellekin isovanhemmalle. Sitten ei tarvii salailla enää kellekään muullekaan, ihanaa :)
 
Laskin ihan huvikseni, mihin asti menisi, ennen kuin lapsi on maailmassa, jos tickeriä uskottaisi. Tolla 210 päivällä la osuisi 16.4 tienoille, oikea oli siis 29.3. :D Voisi tulla käynnistäminen jo pikkuhiljaa kyseeseen, jos tonne asti joutuisin odottamaan. Taidan tehdä uuden tickerin, jos se osaisi laskea vähän paremmin. :)

Muoks. Kahdeksalla päivällä lyheni odotus, kun tein uuden. Mutta menisi se silti aika pitkälle huhtikuulle, vaikka nyt syötin mun oikean lasketun ajan tonne Lilypiehen. No ei voi liikaa vaatia, hauska toi tickeri on joka tapauksessa, vaikka faktat nyt ei ihan viimeisen päälle oliskaan kunnossa. Päivä ja viikko oikein kuitenkin. :)
 
En ole aikaisemmin tullu ajatelleeksikaan, mutta miulla näköjään toi ticker näyttää päiviä yhen liian vähän. Vaikka laskettu on syötetty oikein. Tänään on 14+5 ja sen mukaan vaan 14+4... Ei kai se nyt niin justiinsa oo!! =D
 
Heippa taas täästäkin.. Viimein päättyi taas hetkellin nettipimento muuton vuoksi...
kaikki on vähän rempallaan kun väsymys on niin julmettua vieläkin, mutta oonkin sanonnu että kuhan jouluun mennessä kaikki on paikoillaan niin olen tyytyväinen.. =)
ja ehkä nuo tavarat olis helpompi järjestellä jos vaatehuoneessa ja varastossa olis hyllyt.. No ehkäpä me jostain lähiaikoina taiotaan niihin rahat niin saa kaiken järjestykseen.. =D
Meillä on eka ultra vasta 14.9.. tuntuu että siihen olis hirmu pitkä aika.. muut tuntuu jo käyneen.. =/
Niin ja älkää välittäkä jos tickeri antaa hulluja päiviä... mä en osaa ees sitä laittaa.. en ymmärrä mikä mulla aina menee siinä pieleen.. Ei onnistunnu ekassa raskaudessa eikä näytä onnistuvan tässäkään..
 
Täällä voidaan hyvin, mutta nukkua vois koko ajan. Tänään kävin mammavaate ostoksilla, ihanaa saada päälle housut mitkä ei purista mistään. :) Ainut huono puoli shoppailussa oli että sain kaupan päälle flunssan. :(
Seuraava neuvolakäynti 22.9 ja toinen ultra 26.10, niitä odotellessa! :)
 
No nyt se sitte myrkyn lykkäs...
Meiän kaks viikkoa sitten valmistuneessa keittiössä on vesivahinko!
EIIII!!!!
Voiko kellään olla näin paskaa säkää.. astianpesukoneen liitos on vuotanut suoraan kaappien takaa laminaatin alle ja lattiaa kun kävelee niin kuuluu samanlainen ääni kun suossa kävelisi...
Ja tietysti tänään on lauantai.. mikäs muukaan päivä, eli maanantaihin on aika pirun pitkä aika.. Mies yrittää justiinsa soitella vakuutusyhtiön päivystykseen että mitäs nyt.. Uskaltaakohan lattioita alkaa repimään ennen kun joku ammattimies on tarkastanut.. =(
Miten me voidaan asua yksivuotiaan kanssa talossa jossa ei ole keittiötä käytössä kun sitä kuivataan!!?
Onneksi on laajaturvavakuutus, että luulisi korvaavan, mutta onhan siinä kuitenkin 300 euron omavastuu ja aiheuttaa muutenkin ongelmia asumisen suhteen...
Oli vaan pakko tulla johonkin avautumaan kun suututtaa niin paljon!
 
Essi83: Eii, tosi harmillista tollanen! :( Oliko se astianpesukone jonkun ammattilaisen asentama? Jos oli, niin kannattaa heihin olla kyllä heti kanssa yhteydessä, onhan heilläkin oltava joku vastuu siitä, että tollasta ei pitäisi käydä. Voimia joka tapauksessa ja toivottavasti löydätte jonkun toimivan tilapäisratkaisun!
 
Pöh, tosi kurja tilanne Essillä. Toivottavasti tilanne ratkee nopeasti ja pääsette taas asustamaan uutta kotianne :)

Täällä vaikuttaa siltä, ettei taaskaan ole helpoin raskaus menossa. Keskiviikkoillasta alkaen on vaivannut ihan järkyttävät ylävatsakivut. Kaikille tulee varmaan ensimmäisenä mieleen närästys, mutta ei. Mulla on tosi vahvat närästyslääkkeet ja tää kipu on jotain kummallista. Mahatautia epäilin itse ensin, mutta ei okseta ja vatsa ei ole sekaisin. Sitten mietin, että ehkä nuo samat lääkkeet ei sovikaan mulle tässä raskaudessa ja kivut on haittavaikutuksia, mutta lääkkeiden lopetuksesta ei ollut mitään hyötyä. Paitsi närästys tuli kivun lisäksi. Öisin kivut on ihan hirveitä niin unet on jäänyt vähän vähiin viime öinä. Huomenna ajattelin lääkärin tilata vaikka tuntuu, ettei kuitenkaan löydy mitään syytä. Tai sitten tää on kuitenkin lääkärin mielestä kytköksissä närästykseen. No toivottavasti ei tarvis enää kauhean kauaa näistä kivuista kärsiä.

Jotain positiivistakin, muutamat ensimmäiset liikkeet havaittu jo :) Yllätyin, että näin nopeasti, kun viimeksi kesti toosi kauan, mutta uskottava se on, kun viime yönä ainakin joku tuuppas tuolla mahassa ihan selkeästi.
 
Voi Essi, tosi harmi!! Voimia teille! Meillä reissu kotiseudulle takana ja äideille ja siskoille kerrottu. Kaikki superiloisia, ihana fiilis! :) Meil on nyt vihkimispvämääräkin varattu tän kuun loppuun, kaikki tuntuu menevän niin hyvin! :) Tuo ultra oli mulle ihan älytön helpotus kun mulle iski kauheet pelot viikkoa ennen ja vaikka normaalisti oon super optimistinen ihminen niin valmistaudun jo johonkin tuulimunaan tms. ja jopa kuvittelin että kätilö sanoo että "eihän täällä näy mitään".. Kun sitten istuin soihen ultraukseen totesin että jännittää kauheesti että onko siellä mittään johon kätilö sitten laittoi laitteen päälle ja sanoi "np tässä on ultrakuvaa..." Olin pakahtua onnesta! Nyt enää verikoetulokset saamatta. Muuten kaikki hyvin. Ehkä tommonen huolehtiminen on normaalia, mutta itellä se alko olee ihan sairaalloista.. Jotenkin kun mulle tää vuosi on ollut kauheen vaikee uudesta työpaikasta irtosanomisen, isän itsemurhan ymsyms. suhteen niin tuntui siltä että voiko mikään mennä hyvin? Lisäksi mun isosisko yrittänyy jo muutaman vuodrn saada lasta tuloksetta.. Nyt vaikka hänelle olo vaikea kertoa niin oli tietysti iloinen ja juteltiin ihan vakavissaan adoptiosta mikä olis ihana juttu.... :) Kauheet avautumiset, nyt on vaan ihan älyttömän hyvä fiilis! :) Oliks täällä muuten muita koiranomistajia? Meillä 1,5v energispakkaus - pitbull - narttu, vähän jänskättää miten tulee toimeen vauvvan kans ku on tähön asti ollu se "ainoo lapsi " ;) Hyviä vointeja kaikille! <3>
 
Heissan kaikki  =)

Ensin onnittelut Pachamamalle tulevasta hääpäivästä :) Meilläkin on tulossa, heti ens kuun alussa...jännittää jo, vaikka ihan vaan kävästään maistraatissa. Sormukset käytiin tilaamassa ja saatiin ne alkuviikosta haettua :)

Koira-asiasta. Meillä kävi niin, että varattiin pentu 2vk ennenku tiedettiin raskaudesta viime kierroksella... Eli meillä on nyt 2,5v labbis-sekotus uros, joka todella on sellanen energia-pakkaus että onkohan sillä pattereita takapuolessa Se on kyllä ottanu Laurin alusta asti hyvin vastaan ja antaa nutjuta mennen tullen. Heittää vaan ittesä selälleen kun Lauri temuaa sen kanssa. Niillä on oma leikkikin, jonka koira tajuaa heti kun poika pyytää sitä leikkiin Ensin mennään niinpäin, että poika edellä ja koira seuraa ja takaspäin niin että koira edellä ja poika perässä. En tiedä onko asiaan vaikuttanut se, että koira oli itekin pentu, kun poika sillon syntyi vai onko se vaan niin ekstra hyväluontonen ja fiksu emoticon
En siis odottele ongelmia uuden vauvankaan kanssa.

Itellä olot ei tunnu paranevan, ihan sama syötkö vai oletko syömättä tai teet mitä vaan, niin kokoajan olo et pitää yrjötä. Alan olla väsynyt niin henkisesti kuin fyysisesti tähän oloon  :( Meillä tosiaan pitäis muuttoa tehdä ja kun minusta ei ole juuri mihinkään, sitten se stressaa ja ei varmasti ainakaan auta yhtään. Parempia päiviä odotellessa...

lisäksi onnea kaikille hyvistä ultra-uutisista ja jotkut oli jo liikkeitäkin tunteneet, se onkin sitten seuraava etappi meillä kaikilla emoticon   Itse ole pientä muljuamista tuntenut, lähinnä silloin kun olen ollut kyljelläni...np-ultrassa lääkäri sanoi että istukka on edessä ja vaimentaa liikkeitä.
 
Hei

Onko teillä kellään muulla ollut sellasta oloa että alkaa heikottaa, ja kohta jo näkee tähtiä, ja sitten menee kuulo hetkeksi huonommaksi, sain kokea tälläisen eilen töissä. Ihan kesken töitten vaan iski tuo olo, työkaverit oli sit ihmeissään ja huolissaan. No mittasin verenpaineen ja se oli 112/ 75 ja nyt mietin että olisiko mulla sitten liian alhainen verenpaine. Nyt vaan pelkään että uudestaan tuo olo tulee.

Essi83: todella kurjaa kuulla vesivahingosta :(

Madie: Oii kiva kuulla että joku on jo liikkeet tuntenut, eikös se mene niin että ensisynnyttäjät tuntee sen paljon myöhemmin, harmi kun joutuu odotteleen :S Miten se voi sit tietää että se liike on sen vauvan liike ? :D
 
saike: Mulla on joskus ollut tuollaisia sun kuvaamia "kohtauksia", ensimmäiset jo yläasteella ennen minkäänlaista tietoa ensimmäisestä raskaudesta, ja tosiaan nyt tässä kolmannessa raskaudessa enemmän kuin aiemmissa kahdessa ainakin viikkoihin nähden (12+4 on viikot, kohtauksia ollut neljä tai viis?). Oletan, että johtuvat hetkellisesti alentuneesta verenpaineesta tai sitten verenpaineen nopeasta vaihtelusta - tässä raskaudessa mulla on vähän väliä ollut ja jatkossakin tulee olemaan stressaavia tilanteita, joissa verenpaine nousee, ja kun tilanne menee ohi, se laskeekin nopeasti, ja kohtaukset tulee tällaisten tilanteiden jälkeen. Ite en oo neuvolassa näistä puhunut sitten ensimmäisen raskauden, koska silloin vaan kehotettiin "rauhoittumaan ja välttämään stressiä", mutta mitenkäs sen sitten käytännössä tekisi, kun kukaan ei tule hoitamaan niitä kahta lasta, kymmentä odottavaa työpalaveria ja -tapaamista, kotitöitä eikä omista töistään kiukuttelevaa miestä :D Tulee vaan entistä enemmän stressiä, kun kaiken tän päälle alkaa huolehtia siitä, että "nyt mä en saa stressata, älä stressaa, älä stressaa..."

Mä olen kaiketi uusin tulokas täällä. Eka ultra oli perjantaina, ja sitä ennen en uskaltanut mihinkään suuntaan tätä raskausuutista julistaa, mutta kun se 12+2-viikkoinen "tyyppi", kuten ultran tehnyt kätilö häntä kutsui, oli hyvässä kunnossa ja pyöriskeli melkoista vauhtia, uskallan mäkin jo ruveta pohtimaan muun muassa isommille lapsille raskausuutisen kertomista :) Tarkempiin esittelyihin ja maalismammojen listalle kävinkin jo ilmoittautumassa.
 
Takaisin
Top