Syyskuun tuuletukset!

Heippa!

Myötätuntoa sairasteleviin koteihin.

Onnea taloprojektille Amppu!

Hienoa että Eemelin testit ovat käynnissä, toivotaan että pian olette perillä syömisistä ja juomisista ja pikkupoika saa rauhan[:)]

Voihan Venla, joko se itse lopettaa tissittelyn[:-]? Noinkohan se meilläkin joskus tapahtuu? Vielä maistuu pari kertaa yössä, onneksi se kolmas kerta on jo harvinaisempi, tällä erää ainakin.

Retun blogia kävin minäkin ihailemassa vihdoin viikonloppuna ja kunnioituksella nostan hattua työn jäljelle ja ahkeruudelle. Mistäs olet bodyn kaavat löytänyt?

Ruuan määrä vaihtelee meilläkin päivittäin. Nyt on taas reilu kausi menossa

No ni, Valo heräsi, jatkan illemmalla.
 
Eipä kelpaa Venlalle tissi vieläkään.

 Yö meni ihmetellessä. Ja lopulta minä sitten neljän aikaan jouduin kauhena pakotuksen kanssa keittiöön vanhanaikaisiin pumppailu hommiin! Piti unenpöpperössä tiukasti miettiä, että mihin kummaan olen pumpun piilottanut? (kenkälaatikossa, eteisen lipastossa, alalaatikossa....) siellähän se, muuton jäljiltä. Ja muistin, että ollut käytössä viimeksi pääsiäisenä.

Aamulla yritin seitsämältä taas tissiä tyrkyttää ja herätin miehenkin seuraksi töllistelemään. Noh. tyttö aikansa huitoi ja pötkötteli. Katseli meitä huuli mutrussa, heitti potkuhousu-jalat oikoseksi ja sanoi selvällä suomen kielellä:"PUUROO"! sitä sitten keittämään ja yöllä pumpattu maito mukista päälle. Miten tässä nyt näin kävi? Ihan yllättäen?

Seuraillaan. höh.
___________---
omanapaomanapaomanapaomanap.....
 
Noista turvaistuintesteistä että kyllä tuolla autoliiton sivuilla on testattu penkit molempiin suuntiin eli kasvot ja selkämenosuuntaan jos sellainen on tuolilla mahdollista ainakin nuo testikuvat on tuolla. Vai mitä tarkoitit Hennas sillä että ne kaikki on testattu vaan kasvot menosuuntaan? Nämä asiat kiinnostaa itseäni hirmuisesti kun ollaan Kiiralle ostamassa istuinta ja oon siis niin pihalla että millainen sen tulisi olla...Olin päätyny jo tuohon Kiddyyn mutta oon taas pohtivalla kannalla jos noihin testeihin ei kerta voikkaan luottaa...[:@] Plääh. Tää on vaikeeta...

Mutta palataan taas paremmalla ajalla...

Onnea Ampulle kodin kanssa ja ihani pullia Maarinen[:D]
 
Kai se on Venlaa uskominen, ei siinä muutakaan voi. Päättäväinen tyttö.Minäkin olisin kyllä ihmeissäni noin äkillisestä stopista.

Siis..Ruokailu: Valo syö juuri kuten moni muukin. Aamupuuro heräämisestä riippuen n. 7.00-8.00. Välipalaa reilun parintunnin päästä eli kymmenen jälkeen. Kasvissosetta puolilta päivin ja välipalaa (jugurttia/hedelmäsosetta) unien jälkeen n. klo 15. Iltapuuro kuuden jälkeen ja seitsemältä nukkumaan. Tahti on liikkumisen myötä tihentynyt, eli parin tunnin välein tarvii jotain sapuskaa. Tissiä aina ennen unia ja jos on pitkät unet niin jälkeen myös. Vettä hörppii kun maistuu.

Valo oppi viikonloppuna nousemaan ihan itse seisomaan! Ensin kylvyssä ja sitten omassa sängyssään. Tänään lähti konttaamaan! Ja eilen opetteli syljeskelyä[:D] paljon uutta ja siksipä iltanukahtaminen on haasteellista.

Uusi syöttötuoli tuli eilen ja siitä kiittää koko perhe. Sen verran sottaista touhua syöminen ilman sitä. Posti kuljetti paketin vain kympillä, voitteko kuvitella? Yleensä taksat ovat paljon isommat, suhteessa.

Ailimelle ja muille opiskelijoille erityinen hatunnosto, miten ihmeessä saatte ajatuksenne noin kasaan? Ei onnistu meikäläiseltä edes vähempikään keskittyminen. Aivot ihan vauvavaihteella. Yksi päivä olin ihan itsekseni kotona ja totesin päässäni nousiessani sohvalta: Äiti menee nyt vessaan. Joopa joo[:D]

Nyt minulla on luxusaikaa, Valo unilla ja mies lähti salille. Teekuppia, kutimia ja töllöä kiitos[:)]

Niin ja Riikalle vielä tsempitykset loppusuoralle, tuossa vaiheessa se Valo oli jo meillä syntynyt[:D]
 
Sintulle vielä testistä.

suora lainaus:

ISOFIX- ja turvavyöllä kiinnittäminen – sen mukaan, mikä käytettävissä
- kasvot menosuuntaan asennettavat istuimet: testaus sekä pienimmän että suurimman sallitun koenuken kanssa
- selkä menosuuntaan asennettavat istuimet: aina suurimman sallitun koenuken kanssa (vain siinä tapauksessa, että istuimen selkänojan kulmaa voi/pitää säätää lapsen painon mukaan, testi on tehty myös pienimmän sallitun koenuken kanssa)

Käsittääkseni, jos istuin voidaan asentaa sekä selkä- että kasvot menosuuntaan, testataan se vain kasvot menosuuntaan. Näin sanottiin istuinliikkeestä...

Mutta testissä todetaan lopuksi myös, että mikään istuin ei ole niin huono, etteikö lapsen olisi turvallisempaa matkustaa siinä, kuin ilman istuinta. [:)]
 
.. ja jos olet todennut jonkin mallin jo hyväksi, niin turha sitä on varmaankaan vaihtaa vain tuon testin tulosten perusteella. [;)][:)] 
 
Mä kans nopskaa huikkaan noista turvaistuimista, että ei kannata päättää, ennenku on käyny oikeesti koeistumassa! Ihan täysin ei kannattane silmiään sulkea noiden tutkimustenkaan osalta, mutta ei pelkästään niidenkään mukaan kannata mennä. Meillehän meinas käydä ikävästi, kun olin just noiden turvallisuusasioiden takia ihan TÄYSIN rakastunu siihen Cybex Pallakseenja sit ku käytiin sitä koeistumassa, niin Joona ilmoitti mielipiteensä aika nopean istumisen jälkeen. Eli e-ei, ei turvatyynyllistä istuinta sitten meille... ne varmaan toimii hyvin reilu vuotiaalla, mutta meidän pikkuruinen jättiläisapina oli ihan liian pieni siihen ja ihan liiiiiiiian suuri silloin kaukaloon.

Tsemppiä istuinpähkäilyiden kautta, ei oo yhtään ikävä niitä hetkiä :DD
 
Joo ja Sanna meillä kävi niin, että olin jo päättänyt, että meille tulee Gracon Cosmic S, kunnes sovitettiin autoon ja apukuskia ei olisi mahtunut enää kyytiin ja tytön pää olisi osunut kattoon istuimeen laitettaessa. [8|]
 
Heipulis taas,

Nyt on kivi tippunut sydämeltä eli ostettiin nyt kuitenkin se Kiddy-istuin.Kiira viihtyi koeistunnassa siinä tosi hyvin. Ja korjaan tosiaan vielä tuota edellistä väittämääni noista testeistä sillä kysyin kanssa sieltä liikkeestä eli ne kyllä ilmeisesti testaa ne istuimet selkämenosuuntaankin mutta kun niitä ei käytetä juuri tuolla euroopassa niin ne testaajat ovat kiinnitelleet niitä ihan miten sattuu ja siitä johtuis monien ns.luotettavien merkkien huonot arvosanat. Eli varmaan noihin hyviin arvosanoihin voi luottaa mutta huonoihin ei kannata. Varmasti nuo kaikki tunnetut merkit (esim. Britax, Brio, Akta graco jne.) on ihan luotettavia.

Eemelin unille tuuletukset, jee!

Voi Venla kun tissistoppi on iskenyt, no mutta varmaan noin on lapsen kannalta aika kivutonta, äidin tissit tosin saattaa kärsiä vähän paineen tunteesta[:D]
 
Liedellä porisee. Ryöppäys-kattila, vaihteeksi! Ihan pikkusen piipahdin metään ja sain kaksi litraa suppilovahveroita, kolme litraa rouskuja, puoltoista lampaankääpiä JA MUSTIA TORVISIENIÄ VIISI LITRAA! Huikeeta! ja mutsin sanoin, enempikin olisi ollut jos olisi ollut suuremmat korit ja nyssäkät mukana.. (ja miehellä lämpöisemmät vaatteet..)

TISSI-aiheessa vielä. joopa joo. Kai se on ohi sitten. Nosti mulle vielä kuumenkin ja posautti molemmat rinnat kovaksi ton metsäretken jälkeen. Mies lämmitti saunan ja siellä istuin lauteilla pumppu kourassa kipeitä tissejä tyhjentämässä. Venla rassu leikki ammeessa lattialla ja katteli äitin touhuja kummissaan. 170ml tunnin sisällä... ei ole ihme, että sattuu! Nyt taitaa kyllä vissiin jo helpottaa. Ja lapsikin laulettu päiväunille... haikeaa.

TURVAISTUIN, päivän aihe näemmä! Meillä se cragon kaukalo malli, telakalla ja aurinko-mikälie-kuomulla. kiloja saa olla sen 13kg. Täytyy kyllä sanoa, että tyttö ei hievahtanutkaan, vaikka saatiin siinä hirvikolarissa aika mojovasti. Auto meni ihan littanaksi edestä ja siitä kuljettajan puolelta koko kyljestä sisään. Kattokin putosi alas, mutta turvaistuin suojeli nukkuvaa lasta järkkymättä. Kuomu piti kaikki lasisirutkin pois Venlan päältä, vaikka niitä oli sinkoillu koko muu auto täyteen! Eli, eiköhän me pysytä samassa merkissä, kun tulee aika vaihtaa suurempaan! Ja paraskaan (?) istuin EI suojaa lasta, ellei se ole oikein kiinnitetty ja lapsella vyöt kunnolla kiinni.
 
No hei, kyllä saat Amppu niitä talo-ja vauva-asioita täällä hehkuttaa! Tartuu sun into ja tarmo, ainakin minuun. Piti oikeen "sillä"silmällä mittailla taas tupaa ja miettiä niitä taulunpaikkoja! ? Sehän on niin, että kun joku aloittaa uudistelut, niin joku tulee aina perässä.... Ja kun tulee jonkun vieraisilta omaan pirttiin, niin heti alkaa kattelemaan paikkoja sormet syyhyten. minä tykkään! Ja se sun takkakin on hieno! kyllä sen rinnalle mainiosti mausteeksi passaa talonpoikaista varovasti ripotella! nam.

Pranametrin tuvassa sitten kanssa kiidetään varmaan kädet ojossa mustelmia estämässä... ja tähän väliin sitten minäkin pääsen  hehkuttamaan. Ei siinä tissi-asiassa ollutkaan kaikki mitä Venla tänään keksi. Se tosiaan huuteli sitä puuroa vielä iltasella uudelleen, kun KÄSKETTIIN neitä iltapalalle! Ja lähti sitten hän myös puita pitkin kävelemään ihan vauhdilla! Oisko se muutaman päivän kintut vapisten reenannu ja nyt mennään lujaa huoneesta toiseen. Pari kiito askelta sujahti vahingossa ilman tukea, kun eksyi pöydän alle ja seuraavaan tukeen oli hiukan liian pitkästi! Miehen kanssa tuumattiin, että eipä kai kävelevällä vauvalla ole aikaa tissiä lussuttaa! (ja huom. ei konttaa hän)

ooooo.... mies pisti lammasta illlansuussa uuniin muhimaan ja nyt sen tuoksu valuttaa kuolaa suupielestä.
Taitaa olla tuhtia meidän perheen aikuisten iltapala tänään! Öitä!
 
Hyvää huomenta!

Kyllä vaan muksahduksia tulee meidän kämpässä, vaikka varoenhan tuo vielä kurottelee, eikä vielä noin vaan ylös pääse. Istuakaan ei osaa vielä kaatuilematta. Eilen tuli kontaten luokseni lattialla ja muksautti nenänsä polveeni, auts. Onneksi huomion saa nopeasti jo muihin touhuihin ja harmitukset unohtuu nopeasti.

Amppu intoile ihan rauhassa, eikös me täällä puhuta kaikki elämään ja arkeen kuuluvat[:)] Hyvä konsti tuo hellä sitominen. Me olemme vain yrittäneet omaan sänkyynsä nukuttaa, ellei tissille nukahda, mitä usein sattuu illalla. Ja toimivin tuntuu olevan se, että mies laittaa kätensä pinnasänkyyn, Valo pitää sormesta kiinni ja kun on valmis yksin nukahtelemaan, irrottaa ja mies saa poistua. Valo on niin vähän meidän makkarissa, että taitaisi vain innostua liikaa katselemaan ympärilleen. Lähinnä pääsee meidän sänkyyn vain mylläilemään ja lepäilemään, jos ei uni tule mutta tarvitsee tauon touhuista.

Jokos SannaKoo on katsastanut mahdollisesti tulevan uuden kotinsa? Edelleen peukut pystyssä sinne suuntaan. Kuulostaa vaan niin sopivalta teille, ei kulmakuntakaan muutu.

Venla  on kyllä hauska[:D]

Jaha , vekkari heräsi taas.
 
Pirtsakkaa syyspäivää!

Täällä on elämä palannut uomaansa. Yöt ovat vähän rauhoittuneet poikasen osalta, mutta mamma silti hormonihöyryissä valvoskelee. Mies ahertaa töissä ja iltaisin molemmat vanhemmat ovat niin väsyneitä, että jo yhdeksän aikoihin kurkitaan kelloa, josko sitä kehtaisi mennä nukkumaan. Silmä tarkkana joutuu koko ajan olemaan, kun Aleksi on alkanut innostumaan kiipeilystä. Mahdollisimman korkealle, kun kurottaa niin sieltä maahan pikapikaa kapsahtaa. Vielä ei ole huulessa reikää, mutta sitä tässä kauhulla odotellaan. (Sympatiat sinne Ampun suuntaan!) Nyt alkaa olla viimeinen hetki hankkia portaisiin (tuonne alakerran päähän) portti, kun ensimmäinen askelma on tullut jo vähän liian tutuksi.

Elämä tuntuu vähän tyhjältä, kun tuo naapuri kehtasi alkaa sairastamaan! ;) Jäi eilinen pätkiskakku haaveeksi, kun en sellaista itse saanut väsymykseltäni pyöräytettyä. Onneksi kakusta on kuulemma luvassa jälkitoimitus! :)' Aika hyvää palvelua, sanon minä! Eilen oli mun synttärit. (Onnitteluja ei oteta vastaan...) Vähän laihaksi jäi päivän anti, kun päiväkahviseura jäi puuttumaan. Onneksi mies piti huolen, ettei päivä mennyt ihan pipariksi. Aamulla mut vastaanotti keittiössä Nalle Puh -ilmapallo, joka oli sidottu paperiseen lahjakassiin. Sain lahjuksina kaksi lahjakorttia: toinen intialaiseen päähierontaan tuohon lähikaupunkiin ja toinen kampaamo-kauneushoitolaan, jossa käyn kutrejani laitattamassa. Kyllä nyt kelpaa! Taidan yllättää itseni ja mieheni ennen tulevaa häämatkaa...jos vaikka saisin mustien silmänalusten sijaan kuulakkaan ihon ja raikkaan ilmeen. Aaaaah...hemmottelua!

Ampulle: Mä olen Elegian kanssa samoilla linjoilla tosta sänkyasiasta. En kyllä lähtisi toista pinnasänkyä ostelemaan, vaan hankkisin jonkun laidalla varustetun lastensängyn ja pistäisin tarpeen mukaan "pehmikkeitä" sänkyyn ja lattialle. Meillä tosin on kaksi pinnasänkyä, joista toinen toimitti väliaikaista sivuvaunun virkaa (-> odottaa purkamista ja varastoon siirtoa muutamaksi kuukaudeksi) ja toinen on lastenhuoneessa, jossa Aleksi nukkuu nykyään unensa.

Ja se Riekko-takka on ihana! Jotain samantapaista tulisijaa meillekin kaavailtiin, mutta lopulta todettiin, että tällä hetkellä ei ole tarvetta takalle. (Takan paikalla kasvaa rehottaa tällä hetkellä sellainen iso peikonlehti...) Haaveissa se takka-asia silti vielä vähän kytee, etenkin pakkasten paukkuessa ulkona.

Poikanen heräsi. Moiks.
 
Vihdoin pääsin Valon kanssa MLL:n perhekahvilaan, jossa oli tällä kertaa kolme äitiä ja neljä lasta (11kk, 1v, 2v, 3v) meidän lisäksemme. Valo ilahtui seurasta ja halusi heti lattialle touhuamaan. Välillä poikkesi sylissä ja sitten kun meteli lähti pojan mielestä käsistä, päästi itkun ja kaikki hiljeni[:D] Aikansa sylistä katseltuaan taas menoa, lähti lattialle leikkimään. Menemme toistekin, kivaa ajanvietettä.
Nyt on jäbä pitkän valvomisen jälkeen autuailla unillaan.

Paljon uutta, huomenna meillä on eka saunavuoro! Sauna on hiljattain remontoitu ja iso, sekä siisti. Mitähän Valo siitä tuumaa?

Auts Ampun pojan kommelluksille! Kai noihin vaan tottuu? Ja toivotaan että ensi yö menee rauhallisemmin.
 
Halipossulle sympatiaa yövalvomiselle, sitähän se oli silloin. Joka kyljenkääntämiseen heräsi tai ainakin vessaan oli päästävä, eikä uni iha nheti tule takaisin silmään. Jaksamisia!
 
Katsotaan mitä ehin naputella... Joona on nyt aika tarkkaan 3h nukkunut päikkäreitä ja itsekin kävin vetämässä puolen tunnin tirsat. On jo oikeastaan aika hyvä olo, vaikka aamulla olin ihan varma kuumeen nousemisesta ennen puolta päivää! (Mutta edelleen, nousis nyt, niin pääsis taas kunnolla elävien kirjoihin. Puolkuntosena ei viitti mitään tehä tai ketään nähä, ainakaan vauvakavereita, ettei vaan tartuta! Ja kuten Halipossullekin, niin mulle myös maittais se Pätkiskakku jo! :D Tuolla ne ainekset oottavat kaapissa naapurinrouvan synttärikakuksi taikoutumista!)

Kämppä. Juuei. Ei ollut kiva, ei sitten oikeestaan mitenkään. Ei sopis ruokapöytä mihkään, lattia ja seintä oli ikävännäköiset ja makuuhuoneet tosi pitkulaisia ja kaposia, eli just sellasia, mistä ei tykätä. Eli eiku uutta matoa koukkuun! Siitä ois korttelin päästä kyllä yks toinenkin kämppä vapautumassa, joten katsellaan...

Nyt heräs poitsu.
 
Hei, moi!

Ei nyt sitten onnitella Halipossua :) mutta laitan sulle tohon loppuun tommosen alkoholittoman drinksun....

Praniksen saunahomma! Hui, kuinka te olette pärjänny ilman saunaa, kun muistelin eilen juuri, miten siellä saunottiin vuosi sitten heti aamusta. Kerrankin kirjoitit, miten syksyn lehdet havisee ja mies katselee kynnöspeltojen yli tupakki suussa ja sinä nökötät vieressä pyyheliina päässä taputtelemassa vauvamahaa...ja kuuntelemass potkuja.
Heh, meillähän on yhteisiä muistoja!

MLL kahvila. Hieno keksintö. Tälläkin kylällä olisi ,jos vaan ehdittäisi sängystä ylös siihen aikaan. Tai oltaisiin jotennii pukeissa... 9.30. ehei, mulla mahdoton aika. ehkä sitten kun nää aamut oikeesti alkaa olemaan putkessa ja tämä tissittömyys on normaalia.... hm. vosihan siellä olla kavereita, mistäs sitä tietää. Veikkaan, että samaa lapsimäärää kuin Praniksen suunalla.

..miks
mun hiiri taas repii noita paksuja kirjaimia ihan omia aikojaan?

HAUSKA JUTTU: en muista olenko kertonu aiemmin, mutta: tässä taannoin teimme retken tuohon lähi niitylle, pienen metsän taakse. Venla istui nätisti isin olkapäillä ja äiti hikoili sadetakissa ja saappaissa. Tuuli puhalsi ja aurinko pastoi. Leppoisaa. Ylitimme innoissamme yhden vanhan näköisen piikkilanka aidan ja lömpsyttelimme rauhassa niittyä purolle. Puron jälkeen ryömittiin toisen ruostuneen piikkilanka-aidan ali ja vaellettiin mieli reippaaana ja posket punaisena. NOOOOH: yllätys oli suuri, kun iltapäivällä kotipihalta huomattiin, että saakeli, sehän on naapurin mullihaka! Meidän perhe mullikoiden laidunmaalla patikoimassa....kaupunkilais idiootit (tuli mieleen, kun olivat ne lehmän-näköiset siellä taas tänään..)

jassoo, sitten jatketaan tätä päivää...


 
Tosta maarisen jutusta tuli mieleeni, kun kaupunkilaissiskoni lähti maaseudulle pienenä neitinä.... Näki sitten lehmän laitumella ja totesi äidille, että: kato NORSU! [8|]

Pakko vielä lisätä, että olemme molemmat viettäneet pienen lapsuutemme(ja toki ihan isompanakin) lomat ja vapaa-ajat maaseudulla, joten emme ole ihan täysin kaupunkilaistorveloita! [:D]
 
Sanna: Harmi, jos kämppä oli sopimaton. Parempi kuitenkin odotella sellaista itselle sopivaa ja omaa silmää miellyttävää kotia, kun siinä täytyy kuitenkin tovi viihtyä. Pidän edelleen peukkuja pystyssä, ehkäpä kohta natsaa.

Mä heräsin parin tunnin(!) päikkäreiltä ja Aleksi posotti menemään vielä pidempään, hitusen vajaan kolme tuntia. Onkohan se pöpö rantautumassa tänne meidänkin suunnalle? Yksikseni unenpöppörössä tulin koneelle lukemaan jutut ja nauraa räkätin täällä tuolle Maarisen kommentille "ei nyt sitten onnitella Halipossua". Mä en todellakaan tiedä, mikä hauskuus tuossa oikein piilee, mutta se nyt vaan oli niin hulvatonta. Taidan tarvita lisää unta?! :) Ja voi ihanuus, kuinka ihanalta tuo alkoholiton drinkki näyttääkään. Mausta on paha mennä sanomaan, kun et reseptiä laittanut, mutta hyvää silmänruokaa kuitenkin. :)' Mun mies tykkää sekoitella itselleen erityisesti martineja ja yksi ihan älyttömän hyvä alkoholiton on raparperimartini. Hmmmm...taitaa ukko joutua tänään "ravistelupuuhiin"! (Joo...siis heiluttelemaan shakeria, ei muuta... Ihan vain selvennykseksi kaikille kaksimielisile palstalaisille...) ;) Kylläpä mä olen hilpeä. Olikohan mun teessä jotain vikaa? Ja vielä perään tuli tuo Riikan norsu-tarina. :D Ei mua helpolla päästetä.

Kiitos Prana ja kaikki muutkin, jotka jaksatte tsempittää mua eteenpäin. Ootte ihan parhaita! <3

Mies tuli kotiin ja kohta lähdemme koko perheen voimin ostoksille: Pahvilaatikoita, muovisia säilytyslaatikoita, jätesäkkejä...kaikkea, mitä nyt tarvitaan siihen, että kirpparikamat sais pistettyä pakettiin myyntipaikkaan kuskaamista varten (jos vaikka lokakuussa pääsisin vihdoin laittamaan "tarjoukset" esille) ja huushollin sais järjestykseen. Eipä paljon vaatetta meikäläisen vaatehyllyille jää roikkumaan, kun koitan luopua kaikesta liian pienestä eli melkeinpä kaikki muu saa lähteä paitsi mammavaatteet. :O

Nyt poikaselle murkinaa ja sitten menoksi.
 
No niin, jospa tää nyt onnistuis. Yritin jo aamupäivällä tulla kirjoittelemaan, mutta Benji heräs sillä sekunnilla, kun mä aloin naputtelemaan.

Onpas monessakin kotona nukuttu nyt pitkiä päikkäreitä!! Meillä on täällä unirytmi muuttunut ihan omituiseksi. Tai yöt menee kyllä ihan rytmillään (ONNEKSI!), mutta päikkäreitä täällä vedellään miten sattuu. Aamun päikkärit jäi 23 minuutin pituisiksi, ja sitten kun tuossa puoli kolmen aikaan oli poika ihan kanttuvei, ja yritin laittaa sen sänkyyn, niin ei suostunut! Nyt sitten äsken just nukahti, ja kellohan on siis 16:30. Pakko oli kuitenkin äsken laittaa se sänkyyn, kun toinen tissille nukahti. Mutta mitään parin tunnin päikkäreitä en voi antaa sen nukkua, ettei jää sitten yöunet ihan vajaiksi.

Hohhoi, ja mua väsyttää! Eilen vielä enemmän. Eilen luin 3 lukua tuota yhtä oppikirjaa, ja voi ei, mitä tuskaa! Eka luku meni ihan jees, mutta kolmosen kohdalla olin ihan poikki ja niskat kipeänä.. En mä enää osaa olla opiskelija! Huomenna taas lisää lukemista, kyllä mä vielä varmasti opin taas oppimaan.

Jäin miettimään tuota Venlan tissistoppia.. Vieläkö se jatkuu? Kai sitten tuollaiseenkin pitää varautua, että lapsi saattaakin päättää itse koska se vieroittaminen tapahtuu.

Tisseistä ja maidosta puheenollen: Benji joi tänään korviketta! Whaat? Ostin siis yhden purkin testiin tuota päiväkotia silmälläpitäen, ja sehän nyt sitten maistuikin! Ihanaa! Siis sen takia ihanaa, kun mä en tosiaan enää mitenkään hirmuisia määriä tuota maitoa saa pumpattua, joten on hyvä tietää, että hädän tullen menee sitten tuo korvikekin. Ja ehkä vihdoin jossain vaiheessa voitaisiin viedä Benjiä yökyläänkin...

Ai niin, ja Maarinen, ihanko oikeasti se Venla sanoo, että "puuroa"? Mahtavaa! :D

Auton turvaistuimia oon mäkin täällä tosiaan mietiskellyt. Meille tulee nyt sitten vissiin tuo Maxi Cosin Tobi, kun se on ilmeisesti yksi turvallisimmista kolmipistevöillä kiinnitettävistä istuimista. Meidän pikku Toyotassa kun ei oo mitään fixaussysteemejä, mihin noita istuimia vois kiinnittää. Ja täällä ei myydä noita selkä menosuuntaan olevia istuimia ollenkaan. Prkl. Mutta niin, mahtuukohan tuohon meidän autoon ees mikään tuollainen isompi istuin... Pitääpä testata, jos löydetään sellainen kauppa missä on testausmahdollisuus. Onneks Benjin päälaki ei oo vielä mitenkään lähellä sitä turvakaukalon ylälaitaa (Maxi Cosin kaukalossa saa lapsi istua niin pitkään), joten istuimen vaihto ei oo vielä ihan akuutti homma täällä...

Amppu: Onnea!! Ihanaa, että teidän talosuunnitelmat edistyvät! Onpa muuten todella upea tuo takka! Meillä on täällä tosiaan tuo takan paikka, mutta röörit on tilkitty, ja takan pohjalla on kokolattiamattoa, joten sitä ei vissiin uskalla käyttää.. :D Niin, ja noista hampaista, että Benjillä pukkaa nyt ainakin tuohon alas nyt uutta hammasta. Valkoista kuultaa ikenestä. Samanlaista vauhtia tulee meidän pojilla näköjään hampaat. :)

Jaahas, jos ummistaisin itsekin simmut ihan hetkeksi, jaksais sitten yöllä kukkua hereillä... ;)
 
Takaisin
Top