Syyskuun tuuletukset!

Huomenta!

Aika sateinen keli, kiukkuinen pikkupoika, siivouksen tarpeessa oleva koti ja erittäin pahasti suihkun tarpeessa oleva äiti. Joona on jo ulkona vaunuissaan, jotain siellä vielä unilaulelee ja mä odotan sen nukahtamista... Heti kun on hiljaista, käyn kurkkaamassa että on silmät kiinni ja sitten säntään suihkuun.

Raskaushaaveista, niin mäkin kyllä kaadun samaan suuntaan Sintun kanssa. Ihania vauvat on, onneksi niitä nyt tuntuu tässä puolen vuoden sisään tipahtelevan lähipiiriin ihan mahottomia määriä, joten itse voi keskittyä tohon yhteen ja käydä nuuhkimassa muita pieniä sitten kylissä. Jos mulle satavarmasti luvattais samanlainen helppo ja ihana pikkumies kuin Joona on, niin eihän tässä olis ongelmia, mutta mä oon niiiiiiiiin varma, että kakkosesta tulee sitten aikamoinen huutaja, eikä varmasti suostu nukkumaan ja syömään ja kaikkea yhtä nätisti kuin tuo esikko. Eli kyllä vaan, hatunnostot kaikille pienillä aikaväleillä vauvan saaville, mutta itse en uskalla ottaa nyt riskiä. Ja toisaalta, mieli tekee saada opinnot loppuun, parempi asunto (mieluusti se OMA) ja ehkä tehdä töitäkin vähän, ettei tarttee kituuttaa toista äitiyssettiä tuolla minimirahalla, jolla maksaa hädintuskin oman osuuden vuokrasta, omat parit laskut ja ehkä pari kuppia kahvetta sillon tällön, muuthan on tällä hetkellä hankittu miehen pussilla. Musta ei vaan oo tähän, että mies elättää, vaikka se ei miestä haittaakaan... Mut itseä ahdistaa. Eli jep, jos nyt ummistan silmät vauvakuumeelta ja koitan tehdä niinku järki sanoo ;)

Amppu, meillä menee puuroa kyllä yllättävän iso satsi aamuin-illoin (oiskohan valmista puuroa joku 1.5dl?), sitten menee yks pieni purkki tai puolet isosta purkista lihakasvista ja toinen pieni purkki hedelmää/marjaa, tosin tuo hedelmä/marja on kyllä joinain päivinä jäänyt väliinkin... Maitoa menee ehkä joku 8dl, en oo nyt viime aikoina laskenut, mutta jotain sen suuntaista uskoisin. Vettäkään ei saa enää kulutettua kuin sen pikkupullon päivässä, eli 120ml... Ja päivästä riippuen saattaa sitten mennä max. 5 maissinaksua ja sitten se saattaa saada äiskän ruoasta pieniä maistiaisia sormiruokailuun (söis kyllä enempikin näitä herkkuja ja välipaloja :D). Eli mitä oon noita muita seurannut, niin moni syö 2-3x päivässä sen pikkupurkin lihakasvista ja päälle vielä hedelmät ja puurot, ja ne on kuitenkin pienempiä nassikoita kuin Joona - tosin vaikka ovat fyysisesti pienempiä, niin sitten touhuavat enempi, eli varmasti kuluttavatkin enempi!

Ah, nyt ois ollut jo hiljaista pidemmän hetken. Enköhän pääse suihkuun!
 
Terveisiä meidän tämän syksyn EKASTA vauva-uinnista! JEEEEE miten kivaa! Venla suorastaan karjui ilosta! Ja peuhasi kaikki säädetyt vesileikit ja hiukan ylimääräisiäkin. Joku täällä sanoikin, että hirveän iso harppaus noiden kehityksessä on tapahtunu kevään uintien jäljiltä. Ja huh, mitä mies keksi... sileeä on sellanen kova uintipatja, niin mies pisti Venla siihen istumaan ja yllytti tyttöä hyppäämään.... oih, ja tää sukeltaa ite hyppäämällä!!!!!!!!!!!

Oih! AMPUN kiinalaiset sapuskat! Mulle kans maistuis valmiiksi katettu pöytä ja höyryävä kiinalainen annos kultakoukeroiselta lautaselta, suurten hassujen lyhtyjen alla. Oma mies siinä vastapäätä ja taustalla vingvong-musiikki ja keitiöstä leijuvia ihania tuoksuja....Tarjoilijoilla tiukasti suittu tukka ja kahisevaksi silitetyt esiliinat ja askeleet, joita tuskin kuuluu..... härkäpapuja, sieniä, frittikatkarapuja, nautaa hapanimelässä, possupalleroita..erilaisia kastikkeita.riisiä,riisiä ja lisää riisiä..frittibanannia,jäätelöä ja kahvia siinä pikkuriikkkisessä kupissa.....

Hyvää päivää kaikkiin tupiin... me mennään päiväunille haaveilemaan!!!!
 
AAAAAAAAARRGGGHHHHHHHHH [:@][:@][:@][:@][:@][:@]
VUODATUSTA LUVASSA!!!!!!!!!!!!!!!

MÄ EN KESTÄ!!!!!!!!!! täällä on nyt huseerannu mun ja Veeran kiusana KUUS MIESPUOLISTA henkilöä eilisestä klo 13 alkaen. Oon jo imuroinu neljä kertaa, pessy kolme koneellista pyykkiä, ruokkinu neljällä lämpimällä aterialla, tiskannu TUHAT kertaa ja ja ja ja ja ja ja... lista on loputon. SIIS ONNEKS MULLA ON TYTTÖ LAPSI!!!!!!!!! (tää on sit vaan tän hetken mielipide tosta asiata, tietysti kaikki pikkaset on ihania!!! [;)]) ANTEEKS!!!!!!

Nyt ne lähti pelaa fudista ja Veera nukkuu ulkona vaunuissa.. MÄ KORKKAAN!!!! KIPPIS!!!

JA voi jumaluta tota teinipoikien lenkkari hajua. HYI HELVETTI!!!! meijän eteiseen ei oo menoa ilman happinaamiota!!! [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(]


(halipossu: mullekin tuli jo 17pvä rahat... ???? outoo...)
 
Hih, ihan turhaan säntäsin kauheella kiireellä suihkuun sillon puoliltapäivin, nimittäin Joona nukkuu tuolla yhä tyytyväisenä :D Noh, sainpas nautiskella vähän suklaata ja selata rauhassa päivän uutisia verkosta ja päivitellä kuulumisia tuttujen kanssa.

Ja myös sen yhden mahdollisen tulevan kämpän omistajaan otin yhteyttä, selvisi nimittäin, että se on yks mun hallituskaveri vuosien takaa lukiolaisaktiivivuosilta! Hauskaa! :D Pienen pieni maailma :) Josko sitä sais huomenna sitten aikaseks käytyä katsomassakin sitä asuntoa.
 
Lauantai-illan nopeat:

- Mies on kotona, ihanaa!
- Vanhaa ystävää nähty suuressa kaupunkissa ja "hei, heit" vilkutettu, kun toinen lähteepi Portugaliin opiskelijavaihtoon.
- Lelukaupoilla juostu hyvien tarjousten perässä ja rahaa tuhlattu enemmän kuin oli ajateltu. :O
- Kelan rahat ihmetyttää edelleen...hassua, että Sintullekin oli tullut ennakkoa!
- Maarisen ja Venlan uinti sukelluksineen: Wau!
- Amppu: Kyllä noissa päiväkodeissa saattaa paaljon enemmän lapsia kuin tuo 37, joka on mun mielestä aika vähän.

Nyt katsomaan leffa loppuun ja sitten saunaan. Poikanen on unilla....jee!
 
Haukottelee täällä!!!!!!

Päiväunet venähti luvattomasti neljän tunnin mittaisiksi, koko porukalla! Meikä siihen perään unen pöpperössä pisti pullataikinat ja omena piirakat ja isäntä perunat ja hirvenlihat...että syöty on! Ja sen huomaa!

Tästäpä sitten aasinsiltana niihin lasten ruokamääriin. Kovin yksilöllisiä ne on. Läpi elämän! Ja vaihtelee vielä päivästä toiseen! Venlakin syö silleen aika pieniä annoksia, paitsi PUUROA. Puuroa vetäsee semmosen 1,5 -2 dl hyvillä mielin. Jukurtti+riisipuuro yhdistelmää samat määrät, mutta sitten se OIKEA ruoka on on varmaan n.desin lautanen. Elikkä iso kaupan tölkki on liikaa...paitsi toisinaan.

Päiväkoti ryhmät on kyllä aika suuria.. ELi toi 37 lapsen  päiväkoti on pieni... mutta minunkin mielestä iso!
Olen sen yhden työrupeaman tehny lastenohjaajana ja sillon oli meidän yksityisessä kodissa 20 lasta. Se oli hienoa! Mutta sitten jatkoin kunnallisella puolella 60 lapsen päiväkidissa. Tällöin päätinkin, että mun muksut hoidetaan kotona!

...nooh. plä pläp pläp... isännälle tuli yllättäen vapaa ilta, joten suuntaan "seurustelemaan".... Oishan tässä ollu sanottavaa, mutta jätetään mielenkiintoa huomiselle.... MOI!
 
huomenta!!! tänään noi "äijät" lähtee. jeejeejee [:)][:)][:)]

AMPPU: pahin mahdollinen minne Veera olis voinu joutua hoitoon on tossa noin kilmetrin päässä oleva päiväkoti jossa on 170 lasta!!!! järkyttävää!! eli voit kuvitella että oon niiiiiin ikionnellinen tosta 37 lapsen päiväkodista. [:)]

Pihalla odottais viis ISOA säkkiä multaa ja nurmikon siemeniä... olis tarkotus jaivaa vanha elämänsä elänyt "nurmikko" pois ja pistää uutta tulemaan. Elikäs puutarhahommat odottaa. Ja jotain sipuleitakin pitäis pistää penkkiin niin sit heti alkukeväästä kukoistais... hmm... ajatukset ja suunnitelmat on taas suuret. voin kuvitella kuinka syksysateiden tuloksena piha on yhtä velliä.... [&o][:-][:o][:'(] yritetään silti!!

Nyt aamupuuron keittoon!!!
 
Huomenta!

Ja SINTULLE huikkaan, kun eilen jo piti.... TIEDÄN! Voisko se sun ukkos sen verran ryhdistäytyä, että käskis poikien ees pedata ite sänkynsä? Ei helkutissa sun pidä olla siellä koti orjana ja passaajanana. MUN mielestä ne pojat on myös osa sinun/teidän perhettä.

 SInun ei pidä alistua olemaan siellä ulkopuolisena. Uudet sääännöt ja äiti ja tyttö mukaan. Onhan Veera niitten poikien pikkusisko! Ja ajan kanssa nuo vierailut muuttuu siedettävämmäksi, kerta toisensa jälkeen. Pojat pitäisi ja mies  panna ymmärtämään ja kunnioittamaan SINTTUA! Kaikille rätti käteen ja tiskivuorot. Kaipa ne omassakin kodissa joutuu tekee hommia. Ja vaikka ei joutuiskaan, niin olisi jo korkea aika opetella.

..noh.Nyt sinne pihalle, joka iikka. Taitaa olla kaunista tulossa!
 
Päivää!

Tulipa sitten otettua eilen aikas railakas vapaailta kera muutaman pk-mamman <3 Oli ihan huippua, vaikka porukka kutistui neljään hlöön monen ollessa sairaana... ja itseasiassa 2 mukaan lähtenyttäkin oli ihan toipilaina, toisella ab-kuurit päällä, mutta kiltisti se siellä jaksoi mukana :)
Aamulla oon sitten vaan nukkunut, anoppikin haki Joonan ulkoilemaan ja kyläilemään joskus jo ysin jälkeen ja sitten ollaan oltu vaan kaksin miehen kanssa. Niin luksusta! Tuolla pedin puolella torkuttu ja söpöstelty vaan, neljältä vasta nousin ylös. Vieläkin vähän tärisyttelee, että taitaapi jäädä tän päivän Zumbat menemättä...

Sinttu se siellä on saanut kestittää ja kestää! Huh, oot kyllä aika emäntä se sinäkin! Ja maarista komppaisin, että kyllä ne vieraat osaa jotain itsekin jo varmasti tehdä, että ei sun niitä niin tartteis holhota ;) Mutta hienosti oot urakasta suoriutunut!

Oi ihanaa Amppu, toivottavasti löytyy mieleisiä tontteja! Tai ehkä se yks täydellinen siis :))
Ja täällä kyllä sellainen poika myös. Autot on siistejä ja brrrrmmmbrrrmmm samaan malliin kuin Benji päristeli videollaan. Nuo leluautot kyllä vielä tuppaa menemään suuhun, mutta ei se oo ehkä niin justiinsa ;)
(ja toivotaan, että teillä myös kakkonen on rauhallinen! Ite kuullut vaan pelotteluita sitten rauhallisesta esikosta ja ihan hulivilihirmuisesta kakkosesta. Ja näin on itseasiassa käynyt myös mun ja isoveljen suhteen... mutta onneks on taidettu kyllä ihan se sylivauva-aika olla molemmat ihan helppoja, ja mä oon sit ollut vasta taaperoiästä vähän rasittava tapaus ;) Mutta älä sure, hyvin teillä menee! Jos välillä joutuukin puremaan hammasta, niin on sitten niitä onnen hetkiäkin tuplaten! <3)

Nyt menen takas tonne miehen kainaloon köllimään! Just päätin, että laitan siskolle viestin, että ei Zumbaa mulle tänään kiiiiitooooos.
 
Saanko pyytää kierroksen aplodeja ihanalle Elegialle? Hän lähetti pyyteettömästi mulle noita vauvaeineskoodeja ihan vinon pinon ja nyt sain ne naputeltua kaikki tonne sivustolle ja sain tilattua taas uuden jutun! Myös Bunni, Sinttu ja muutama muu palstalainen lähetteli koodeja mulle joten suuria nallekarhunhaleja teillekin ihanat! <3 Ihan uskomatonta miten kilttejä ihmiset onkaan!
 
HUH! tuvassa rauha...
Pakko sanoa että miehen 5v poika, eli Veeran veli on hyvin kasvatettu poika. siivoaa jälkensä, pesee kädet ruokailun päätteeksi, vetää vessan, ja on muutenkin kiltti poika. MUTTA mieheni veli ja hänen 13v poika. huh!!! elävät kuin pellossa, ja haisevat pahalle. nenästä kaivetaan kökköjä ja sneppailaan pitkin kämppää. pelin jälkeen rötkähdetään hikisenä sohvalle ja pyyhkästään otsaa sohvatyynyn kulmaan. Ja illalla kun oli saunottu niin tää 13v kundi vetäs ne samat hikiset verkkarit jalkaan. siis hyi helvetti!!!! ei mitään käytöstapoja eikä vieraskoreutta. hygieniasta puhumattakaan. Ja mun oli PAKKO puuttua siihen. Mutta poika on niin pilalle passattu ja hemmoteltu että ei ole pakko vaihtaa vaatteita jos ei itse halua, eikä varmaan ole kakan jälkeen pakko pyyhkiä takamustakaan jos ei halua. (ja mä todella toivon että toi jälkimmäinen on vaan mun mielikuvituksen tuottama lausahdus) [:'(][:'(]

Sit täällä oli myös miehen siskon kaks poikaa. Molemmat Veeran kummeja. Toinen 21 ja toinen 16. Vanhempi ihan järkevä ja auttavainen, mutta nuorempi perus TEINI... ei kiinosta mikään... ei siis mikään... sohvalla ja pleikkaria. hmph..

Mutta siis nyt ne on onneks kaikki poissa. Koti siivottu, luututtu, hinkattu. Sohvat pesty ja tyynynpääliset vaihdettu. Sängyissä puhtaat lakanat ja tiskit kaapissa puhtaina. Veerankin sain jo unille. Ja nyt tuli taas niin omaa napaa että poistun takavasemmalle.

AINIIN, kaivoin ne vanhat nurmikotkin suutuspäissäni pois.. Huomenna uudet mullat ja siemenet kehiin. SELKÄÄ SÄRKEE!!! 6 kotikkärryllistä liikaa [:(]
 
Heheipä hei.

Ei ollu mitkää päätähuimaavan kummalliset juhlat, oman äidin viiskymppiset mihi nuo leivoin :)
Ei oo menny siis keltää mitää ohi varmaa :D

Ja kakku oli kaakao-kahvikakku.. Pistänpä ohjeen tuonne.. Se on joitaki useempia vuosia vanhasta ruokaohjekansiosta, meillä ainaki paljo juhlissa syöty kuivakakku :)
Empä kerkee tällä erää taas muuta. Juustonachot oottelee uunissa :P
 
Ohhh, juustonachoja! Tai ihan vaan nachoja ranskankermalla ja salsalla.... mmmmmm! Mäki haluan!

Ja kiitos reseptistä Tuiks, eiköhän tuo ole tyypattava :)

Sinttu se on kyllä ollut ahkera! Toivottavasti mies hemmottelee sua nuin ahkerasta puuhaamisesta! :)
 
Maariselta piti kysellä, että vieläkö olit kiinnostunut siitä punaisesta haalarista? Ei tunnu olevan muita kiinnostuneita, niin mietin vaan, että laitanko kirppiskasaan (jos joskus saan pöydän varattua) vai järkätäänkö treffit sun tyttäres kanssa? (tai olitteko ite tulossa koska kirppiskierrokselle....)
 
Huomenta!

Mistä ihmeestä näitä flunssia kerääntyy?? Just kun päästiin edellisestä, niin Elli sai viikonloppureissulla seuraavan. Reppanan pieni nenä on aivan tukossa, lämpöilee ja kiukuttelee. Yöllä lukemattomia kertoja taas heräs huutamaan kurkku suorana niin ettei mikään auta. Kohta kiukuttelen miekin, kun univelka kerääntyy.. Vuodativuodati.

Oltiin tosiaan viikonloppuna reissussa itä-suomessa, ja ajokilometrejä kerty mukavasti! Vielä toistaseks en oo ajanu kolaria enkä ojaan. Ihan mukavaa puuhaa tuo ajaminen, mutta ihan varmasti paljon mukavempaa sit kun sen paremmin osaa. [:)]

Vauvan ekoista sanoista, usein kuulostaa ihan selvästi siltä, ku Elli sanois äi-tän-tyt-tö :D ja eilen hoki tyttö-sanaa kauan. En kyl mitenkään usko että ymmärtäis sen tarkotusta mutta hauskalta kuulostaa :D

Ekat hampaat ilmesty meilläkin perjantaina alaikeneen vihdoin! Aamupuurolla lusikka vaan kilahti, ja siellähän tuntu kaks veitsenterävää ryyniä. :) Millähän aikataululla ois lisähampaita tiedossa?
 
Voi mitä herkkuja teillä on ollut viikonloppuna! [X(]  Ihania kakkuja ja thaimaalaista ja kiinalaista... Maiskis! Kiinalainen olisi herkkua, mutta en voi syödä sitä, kun se rasvan määrä laittaa multa AINA mahan sekaisin. [&o] Thaimaalainen sitruunakana, namnam...

Lasten syömisistä: Pinja syö ihan älyttömästi! Esim. Joonaan verrattuna on noin 10 cm lyhyempi ja yli neljä kiloa kepoisempi, mutta päivässä uppoaa noin kaksi isoa purkkia ruokaa + aamu- ja iltapuuro + purkillinen tai pari hedelmäsosetta. Viime viikolla hoidossa olivat joutuneet antamaan myös välipalan välipalaa, kun tyttö oli kontannut hirveää vauhtia perässä ja karjunut "mam mam mam". [:D] Ihmettelivät ihan miten voi syödä niin paljon. Mutta kai sitä energiaa kuluu, kun koko ajan konttaa tai kävelee ympäriinsä ja kiipeilee joka paikkaan. [8|]

Ja 37 lapsen päiväkoti on varmaan suurempien kaupunkien osalta aika pieni, mutta meillä suuri. Pinjan perhepäivähoidossa on neljä lasta, joista kaksi lähtee ensi kuussa, joten sitten siellä on Pinjan lisäksi vain kaksivuotias Enni-tyttö. Ja viime viikon oli varahoitopaikassa, kun hoitaja oli lomalla, ja siellä on maksimissaan 12 lasta. Mutta tosi hyvältä kuullostaa tuo 37 lapsen päiväkoti verrattuna siihen ISOON. [:)]

Peukkuja Sannalle, toivottavasti asunto on hyvä! Ja toivottavasti Amppukin saa mieleisensä tontin. [:)] 

Me ollaan nyt vähän kahden vaiheilla talon suhteen. Toisaalta olisi mukava saada oma, mutta toisaalta olisi hauskaa käydä myös jonkin aikaa ulkomailla töissä ja sitten hankkia se oma. Miehellä on aika hyvä mahdollisuus saada Sveitsi-Saksa-Itävalta -akselilta töitä - kiinnostavia töitä. Ja todennäköisesti sieltä suunnalta löytyisi minullekin oman alan hommia...

Sormet ja varpaat ristissä, että ei saada flunssaa - eilen käytiin flunssaisen isomummon luona...
 
 
NO huh ja HUH!

Hyppään nyt ihan törkeästi kaikki jutut ja raportoin vaan omaa napaa.

Me käytiin LKS:ssa parin yön mutka. To-pe yö oli yhtä hemmettiä, ntillä oli vaikka millasta ääntä kurkkuperissä ja oksuhomma ei vieläkään ole kunnolla ohitte. NOh, pe aamuna mie kanniskelin tuossa tyttöä sylissä aamulla ja totesin että ei saatana nyt ei oo kaikki kohillaan, tyttö ei alkanu leikkiä ja oli ihan selvästi huono vointinen. Hengitti tosi työläästi. Mie soitin miehen kotia ja sanoin etten ole enää sekuntiakaan kotona yksin tytön kans että nyt ukko kotia ja lekuriaika ja sassiin. (3. kerta ko käytii lekurilla) [:o]

Siitä sitten lähettiin lekuriin, (edellisellä kerralla lekuri oli antanu oman numeronsa!? pikkusen hyvä palvelu!!! johon soitettiin ja järkättiin aika heti) hää kuunteli sitte keuhkot jne ja passitti meät lks:aan jossa otetiin osastolle. Happisaturaatio vai mikä se on, oli semmoset 88, normaali ainaki aikuisella on 96 kieppeillä. Noh, neitille annettiin sitte adrenaliinia ja jossai vaiheessa ventolinea (joka saatiin myös kotiin babyhalerilla hengiteltäväksi). Hengityshomma saatiiin sillä kohilleen mutta tuo oksennushoma ei ole kyllä vieläkään oikeen selvinny, ehkä vois olla kurkkukipuun liittyvä asia tai nenän tukkosuuteen, tosin nokka ei ole ollu tukossa vasta ku torstaista että ite en usko tuohon... ei ollu rs, ei rotaa eikä mtn semmosta, eli ei vieläkää tiietä. [8|]

Tyttö oli urheana kaikki verikokeet ja röntgenit ja maskihommat, eilen kun päästiin kotiin niin nukkuikin sitten 10h yöunet ilman yösyöttöä ja muita ähinöitä ja myös minä sain nukuttua, täytyy myöntää että olin mieki jo aika hemmetin väsyny ja epätoivonen mutta nyt näkyy taas valoa putken päässä. Tänään ei vielä ole oksennettu ja ihan pieni puklu vaan tullut. Tämmöstä täälä, nyt nukkuu neiti tyytyväisenä raikkaassa ulkoilmassa tosi hyvin ja mieki saan pikku tauon... Kyllä säikäytti mutta vielä pitää hengitystä tarkkailla. Sen verran pitää vielä sanoa että tosiaan ei ole tietoa mikä oli, virusperäseksi meinasivat mutta eivät millään meinanneet löytää yhteyttä hengenahistukseen ja oksentamiseen tai itseasiassa sitä suoraa yhteyttä ei kai siis ollenkan löydettykään. Mie palailen tässä taas pätkittäin kun saan lisää voimia arkeen... huh!
 
Hih, onpas Pinja nälkäinen neiti! :) Mutta jos sitä tosiaan tuollain taidokkaasti riekkuukin ympäriinsä, niin onko se ihmekään, kun energiaa kuluu :)

Mua itteäni ei ahistais nuo isot päiväkotiryhmät, jos siellä sitten takuuvarmasti ois se riittävä määrä hoitajia. Vaan niin ei valitettavasti ole, vaan hoitajat saatetaan laskea sairastapausten kohdalla koko päiväkodin seinien sisällä olevien lasten mukaan, eli ei suinkaan sen ryhmän mukaan! Eli kyllä se vaan hirvittää, jos vaikka noiden alle 3 vuotiaiden ryhmässä on kymmenenkin lasta ja siellä onkin jonkun aikaa ehkä vain yksi hoitaja. Iik! En tiedä, kuinka pahoja tilanteita todellisuudessa voi olla, mutta etenkin tuon oman paikallaan pönöttävän rääpäleen takia vähän hirvittäisi... Ite oon perhepäivähoitajien kannalla, vaikka niistä usein pahaa ja kauhutarinoita kuuleekin. Suositusten kautta nääs sit vaan :) Mutta paikkoja on vähän ja lapsia paljon, joten joskus saattaa käydä hullusti ja lapsi joutua siihen vanhempien mielestä viimeiseen vaihtoehtoon... :(

Retu se on päässyt sit heti pitkää matkaa ajamaan! Hyvä hyvä! :)
Ja paljon paranemisia sinne!
 
Oi voi, mitä huolta ja murhetta siellä Rinkun perheessä on. :'( Toivottavasti tuo asia pian selviää ja lapsukainen palaa jälleen iloisena leikkien pariin. Kylläpä te olette saaneet hyvää palvelua, jos lääkäri ihan oman numeronsa teille antoi. Voi kunpa jokaisella lääkärin vastaanotolla saisi kokea itsensä yhtä arvokkaaksi. Kaipa ne siellä sairaalassa tsekkasivat pikkuiset sydämenkin?! Paljon jaksamista teille kaikille! Käythän taas jossain vaiheessa päivittelemässä teidän tilannetta...

Täällä ei mitään ihmeellistä. Väsyttää vietävästi, kun yö meni jostain syystä ihan pipariksi. Monta kertaa jouduin käymään Aleksia rauhottelemasa takaisin unille. Liekö liian rankkaa jälleen tuo uusien taitojen opettelu? Aivot on ihan kohmeessa, eikä juttu luista. Vielä on monen monta tuntia jaksettava ennen kuin pääsee kunnolla unille. Nyt kun poikanen nukkuu, mä en vaan kyennyt menemään pötkölle. Huoltomiehet saattavat paukata minä hetkenä hyvänsä ovesta, kun tänään on taloyhtiössä joku "ulko-ovientarkastus". Mä en vaan pysty vaipumaan unille, kun ajattelen vieraiden ukkojen tulevan rytinällä ovesta sisään, jos en avaa ovikellon soidessa heti ovea...

Painun takaisin taustalle koomailemaan. Mukavaa alkanutta viikkoa!
 
Ounou Rinkku! Hurjaa menoa siellä! Onneksi saitte apua, voisko sanoa, että ajoissa. Kovasti nyt vaan tsemppejä pienelle ja niille perheen isommillekin, että saatte lepoa ja kaikki palaa taas normaaleihin uomiinsa! Onks oksentelu yhtään helpottunut?
 
Takaisin
Top