Syyskuun tuuletukset!

Keskustelun 'Laskettu aika joulukuussa 2009' aloitti SannaKoo, 2 syys 2010.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. maarinen Sukkela juttelija

No se drinksu-ohje, meidän päivänsankarille:

* mansikka-kiivi tiivistettä lasinpohjalle... noin sormenlevysesti....
    * sitruuna jääteetä.... kolmensormen verran
    * spriteä loppuksi ...siihen piri pintaan asti

ja koristeeksi pakkasesta vaikka noita jäisiä mustikoita. tai jotain. 

Tota drinksua meikä tissutteli raskausaikana ja pitkän imetellessäkin. Välillä korvasin jääteen ja spriten sillä alko-kaupan 0% kuoharilla.

ja jos siihen viinaa haluaa, niin ne korvaa ton jääteen kossulla. (yök) Mutta muutenkin on ihan nami lipittely  juoma. Se mansikka-kiivi mehutiiviste on niiiiiin namia! Tikkukaramelli mehua!

ps. hyvä että nauru maistui Halipossulle! Toivottavasti myös ukkos osaa kunnolla ravistella jotain
    maistuvaa.
  2. Halipossu Näppärä viestien naputtelija

Maarinen! Sä olet ollut mun päivän piristys. :D Taas sain hekottaa niin, ettei pojan nukuttamisesta tule mitään. Kohta mies hermostuu, kun mä räkätän täällä keittiössä. Kuulostipas toi hyvältä. Nyt (siis vaikka huomenissa) täytyy mennä kauppaan kurkkimaan tuota mehutiivistettä. Nams! :)' Kivaa saada kokeiltavaksi jotain uusia juttuja.

Ailimelle jaksamista opiskeluun. Kyllähän siihen on varmasti totutteleminen, että perslihakset puutuvat ja niskat jämähtävät. Pistäpä se teidän perheen isompi kaksilahkeinen hieromaan jäykkyydet yläkropasta veks. :) Ja hiphei Benjille, jolle upposi kaupan korvike.

Vuoronvaihto...minäpä pistän tuon pojan unille. Öitä!
  3. hennas Puuhakas puhuja

Perjantaita mammat!

Pinjalle iski nyt flunssa! Eilen illalla ihan ykskaks yllättäen alkoi aivastella ja nukkumaan mennessä olikin jo nenä ihan tukkoinen ja sai pyyhkiä. Yö meni sitten persiilleen, kuten saattoi arvata. Noin 45 min välein tyttö heräsi kitisemään ja nousin antamaan vettä ja silittelemään. Voi ressukkaa! [&o] Limaa kuulosti olevan hengitysteissä, kun korisi ja yskähtely oli sellaista "haukkuvaa". Aamulla oli jo hieman helpottanut, mutta nokka vuotaa enemmän. Mittasin lämmönkin, mutta ei ollut koholla, joten hoitoon vaan. Kaikki muut lapset onkin siellä jo flunssassa.

Saattaa kyllä nuo hampaatkin aiheuttaa kitinöitä, kun näyttäisi tulevan kerralla useampi... [X(] 

Paranemista Sannalle ja Joonalle ja muillekin, jotka ovat flunssan kourissa! [:)] 

Ailime, opiskelutahdin löytyminen vie kyllä oman aikansa. Itselläni alkoi viikko sitten ensimmäinen luentokurssi äippäloman jälkeen ja jokseenkin tuntuu nihkeältä. [&:] Ja tosi hienoa, että Benji hyväksyi heti ensi yrittämällä korvikkeen. Meillä ei Pinjalle uppoa...
  4. Retu Hyväntuulinen höpöttäjä

Huomenta!

Ihan ekaks paranemisia pienille flunssapotilaille! Täällä se alkaa jo helpottamaan, ja JIPII Elli söi aamulla iiison annoksen viiliä! Se ei oo kolmeen päivään syöny kiinteetä edes YHTEENSÄ noin paljoa! Putos kymmenen kiloa kiviä sydämeltä. Eilen meni lähestulkoon pakotettuna muutama lusikallinen puuroa aamulla ku en vaan enää kestäny sen syömättömyyttä, ja iltapäivällä muutama nokare keitettyä porkkanaa raasteena. Tykkäs muuten tosi paljon, pitää jatkossakin antaa! Vaikka ruokaan sekotettuna, tulee karkeempaa. Tai voiskin raastaa kaiken mitä ruokaan pistää, liha sit vaikka jauheena vielä kun ei noilla kahella hampaannysällä saa pureskeltua. :)

Hirveesti tullu uutta tekstiä tänne taas, kaiken oon lueskellu mutta erityisesti en ala tässä vaiheessa enää jokaiseen kommentoimaan. Myötäiloitsen teidän iloista ja harmittelen huolista! Jospa nyt taas jaksais olla aktiivisempi, kun tolkuton univaje vähän helpottaa eikä flunssa saa aivoja enää ihan tahmeiks.
  5. maarinen Sukkela juttelija

Voi flunssaiset ja kaikki vähä-uniset! (olin kirjoitaa että vähä-älyiset) Itse kuulun tällä hetkellä noihin jälkimmäisiin....

Puuroa tää pyytelee: "puuuuvvvvooo.." Sanonu sitä nyt parina päivänä niin useesti, että on pakko uskoa, mitä kuulee! Ja nyt pitäs alkaa jotain maito hommaa miettimään... Parin päivän ajan se on lipittäny mukista äidin maitoa, mutta nyt alkaa tissitkin ehtymään.... vähän, tai no, mitä sitä peittelemään, KAUHEAN surullinen olo minulla. Nyt se on takana!

....äh..täällä tapahtuu taas jotain mihin vain ja ainoastaan liikkeelle lähtevät aktiiviset ysikuiset kykenee.... rgggg... tiskikoneen nappulat ja lattiaharja ja pieni sievä tyttö... haavakin sillä on jo sormessa ja mustelma poskessa.....ÄITIIIIII!!!!!!!!!!

tuun kohta päk.
  6. sinttu83 Näppärä viestien naputtelija

Mä oon nyt ihan varma että mulla on vähintään rintasyöpä tai joku muu... [:(][:(][:(]
    Siis sillon joskus pari-kolme kuukautta sit kerroin että tissi oli pirun kipee pari päivää. noh, se meni ohi.. nyt on sit jo jonkun aikaa ollu sellasta ihmeellistä viiltävää kipua molemmissa kainaloissa ja tisseissä. Ei koko aikaa, mut vähän väliä silleen vihlasee jostain kohtaa. Tässä nyt pari päivää tutkiskellu ja ettiny jotain hirveitä patteja... ja sit kun niitä alkaa kuvittelemaan niin löytyyhän niitä... ja varsinkin kun koko ajan kokeilee niin johan sinne niitä kasvaa... varasin paniikissa Diacoriin ajan ja meen 14.30. Pelottaa!!!!
  7. Retu Hyväntuulinen höpöttäjä

Onpas maarisella taitava tyttö!

sinttu toivottavasti ei olis mitään noin vakavaa kyseessä, kuin syöpä :| Ettei olis rintalihakset jumissa tms? Me pidellään täällä Ellin kanssa sulle peukkuja että mitään kamalaa ei löytyis ja saisit huokasta helpotuksesta!
  8. sinttu83 Näppärä viestien naputtelija

Lääkärissä käyty. JA VITTU!!! Sieltä se sit löyty. Oikeasta tissitä joku PATTI!!!!
    Oon ihan paniikissa!!!
    Maanantaille sain ajan ultraan ja tarvittaessa mammografiaan. Sit jos tarve vaatii niin neulanäytettä tai jotain ottamaan. Tietty pelkään pahinta vaikka ei sais... olis vielä työviikonloppu edessä. miten selviin siellä näiden ajatusten kanssa. oikeesti pelottaa ihan hulluna!

Sit se lääkäri sano että mulla on vissiin jotain masteopatiaa. Mitä H-E-L-V-E-T-T-I-Ä se on???

Anteeks ettei nyt tuu muuta kuin tätä [&o][&o][&o]
  9. Bunni Hyväntuulinen höpöttäjä

Voi Sinttu! Toivotaan että ei oo mitään pahempaa [:o]
    Voimia, jaksamista ja lämpimiä halauksia!
  10. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Ounou Sinttu! Toivottavasti ei tosiaan oo mitään vakavaa!! Onneksi nuita patteja sun muita on paljon ihan harmittomia ja ajankanssa ohi meneviä, mutta onneksi ne asiat tutkitaan huolellisesti!

Paljon paljon paljon voimia sinne! Tuskainen viikonloppu eessä varmasti, koita jollain ihmeellä pitää ajatukset jossain muussa. Tehkää vaikka perheen kanssa jotain kivaa! <3
  11. Pranametri Sanaisen arkkunsa ammentaja

Iltoja!

Sintulle  malttia hermoiluun, googlasin tuon mastopatian (löytyi nimenomaan masto- ei masteopatiana) ja viittaa aina hyvänlaatuiseen rauhasmuutokseen. Tässä yksi linkki aiheesta.
    http://www.solunetti.fi/fi/patologia/mastopatia/

Valon eka saunakäynti oli itkun siivittämä. Ressukka itkasi kaikuvaa suihkutilaa ja outoja ääniä. Löylyn puoli tuntui tutummalta; hämärää, lämmintä, hiljaista =kohtu. Nyt on raukeana unilla, joilta meinaan herättää kohta, ettei mene yö pipariksi.

Tsemppiä nuhatautisille!
    Mies lähti ostamaan vielä paketin stracciatellaa (soijajätskiä suklaahipuilla ja -kastikkeella, kantsii maistaa)

Kylällä on huomenna markkinat ja aion sään salliessa mennä kirppisosastoa tiirailemaan. Leppoisaa viikonloppua!

Ai niin. Aihe, josta on jo useampaan otteeseen pitänyt kysellä muilta, jokuhan laitatti kanssa Mirena-kierukan. Halut kadonneet lähes tyystin ja isoa OOOta näkyy harvoin. Kätevä ehkäisy joo. Väsymystä ja ärtyisyyttä pinnan alla koko ajan, vaikka unta saan mielestäni riittävästi. Alkaa jo mietityttämään koko härveli, olo ei ole oma itseni, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Googlasin ja aiheesta löytyi vanhoja ketjuja ja usealla sama kokemus [>:]
  12. sinttu83 Näppärä viestien naputtelija

Mä oon hulluna nyt googlaillu tota mastopatiaa vai mikä lie, ja se nyt ei periaatteessa niin huoleta kuin se patti. se ei nimittäin ollu sen aiheuttama, eli voi olla jotain ihan muuta "kasvustoa"... se tässä pelottaa..

Tosin olis hyvä saada diagnoosi näihin ihme tissi/kainalokipuihin, ja toi mastopatia siihen sit viittais. Voi kuulemma tulla myöhemmin TODELLA kipeiksi muhkurat. Ja voi jopa joutua poistattamaan koko rinnan tai rinnat. Vaikka mitäs tisseistä kunhan saa olla hengissä. ajatukset menee taas ihan sekasin.

Kiitos kaikille tsempityksistä. Ja anteeks että jauhan... [&o] Nyt neitiä nukuttamaan ja itekin pehkuihin unta hakemaan. kasiks aamulla töihin [:'(][:@]
  13. Halipossu Näppärä viestien naputtelija

Sintulle paljon voimia viikonloppuun. Varmasti ajatukset menevät vuoristorataa. Täällä pidetään sormet ja varpaat ristissä, ettei kyse olisi mistään vakavasta!

Yksi linkki mastopatiasta, jos et vielä tätä Terveyskirjaston sivua tsekannut (ks. otsikon "Oireet" alta). http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00150&p_haku=mastopatia

Pakko sanoa, että vaikka asia varmasti kovasti huolettaakin, niin vielä ei pidä toivoa heittää. Mulla joskus teini-ikäisenä tutkittiin rinnan isoa pattia tuolta kainalon puolelta, joka oli niin kipeä, etten pystynyt pitämään kättä sivulla "kyljenvastaisesti" (siis roikottamaan kättä seisoessani tuossa sivulla, sormet maata kohti). Se ultrattiin ja mulla todettiin lisärintarauhasen liikakasvua. Patti operoitiin, eikä siitä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmaa. Eli kyse saattaa ihan hyvin olla jostain vaarattomasta asiasta...nyt toivotaan kovasti, että asia olisi näin. <3

Miten musta tuntuu, että "paskan määrä" on vakio. Heti kun tuntuu siltä, että jossain perheessä alkavat ongelmat helpottaa ja elämä voittaa, niin sitten jossain toisaalla taas taivas tummuu synkkääkin synkemmistä pilvistä. Meillä jokaisella on tuntunut olevat näitä mustia hetkiä tämän palstailu-uran aikana. Nyt toivotaan meille kultaisia auringonsäteitä ukkoskuurojen keskelle. Välillä olisi muiden vuoro, vai mitä?!

Nyt nukkumaan.
  14. maarinen Sukkela juttelija

Piti niin tulla pian päk, mutta siinähän tuo meni päivä sukkelasti lupaillessa....

Jahaa. Täällä on siis Elegialla uudennäköisesti puettu vauva pihamaalla! Onnet sinne kurarukkasille :) Meidän tyttö sai kanssa "uudet" pihavermeet tänään. Oli oikeen antoisa kirppis-reissu. Hienot ja kauheet ja nostalgiset snoopy-kumisaappat 2€ koko 21! jee. Sadetakki, vaaleanpunainen 2€ koko 80 cm. jee. Haalareita kaksi 10€ ja 4€,jee. toppahanskat 1€, jee...sekä neljät kivat pöksyt ja vissiin viis-kuus puseroa....jee, jee, jee. Satuin vissiin apajille oikeaan aikaan....näillä leveys-asteilla! (mut Sanna, elä pelkää, kyllä me sinnekin tullaan...nyt pantiin noita valtion rahoja haisemaan ....)

Pranametrin sauna juttu kuulosti taas kauniilta! Kyllä sä olet ihme äiti! Vaikka lapsi itkee kaikuvaa suurta outoa suihkutila niin sinä hienosti lämmität mielen rauhoittamalla saunan hämärähyssyä kohtu-ajatukseksi! vautsi vau! Ja kyllä poika varmasti ensi kerralla jo nauttii siellä kylppärissäkin, kun muistaa varmasti ihanan kokemuksen saunan lämmöstä! Varmasti1

Sinttu rassukka! helppo täällä sanoa, että älä pelkää, mutta jos voit olla pelkäämättä, niin hyvä! SEhän voi olla ihan semmosta imetyksen jälkeistä "kokkaretta".... Muistelen, että mulla joskus imetyksen lopetuksesta useampi kuukausi, tuli kanssa tommosta. Sitte ne kipeet vielä alkoi tihkumaan "outoa maitoa".. kävin mammot ja kaikki oil ihan ok. Lämpöäkin oli, että ikäänkuin toooosi myöhäinen rintatulehdus. Senpä takia minä täällä nytte yritän säänöllisesti, harvennellen pumppailla, ettei tulis mitään. Ajattelin, että viikossa tää laantuu. Nyt tänään pumppasin aamulla vaan 20 ml ja illalla lisää 150 ml. Huomenna pumppaan enää illalla ja sitte varmaan päivä väliä jne....

Niin.. eipä sitä laskettua aikaa sitten tarvitse arvuutella. Harmi. Kolme päivää ruskeeta tuhrua, jota luulin kiinnitymis vuodoksi. Eilen illalla sitten "poksahti" ja nyt vois seistä ammeessa. Paska homma.Senkin takia mieli meinasi painua uppeluksiin. Mutta eipä näille voi ite mitään. Uudestaan, sanoi teletappi! ;)

Mutta toisella rintamalla ihme tapahtui! Venla nukahti yö unille ihan pelkkään kuiskailuun.... Kuiskasin sille posken-nukkaan omatekoisen iltasadun pupujussista, joka SAA LAITTAA SILMÄT KIINNI, KEINUA HILJAA JA NUKAHTAA JA TUULI KUISKAA HYS HYS HYS... Sitä supisin muutaman kerran ja silittelin samalla selkää. Siinä se tyttö hiljaa lauloi omaa uni-hyrinää ja nukahti ihanan levollisesti! Meillä kun oli muutama ilta kamalan surullista, kun se tissi ei kelvannut ja muutakaan ei ollut! jospa tää olis nyt näin ja se pitää hyväksyä. Iso tyttö, jolla on tahtoa ja tempperamenttia!

Semmosta!
  15. Pranametri Sanaisen arkkunsa ammentaja

Hyvää huomenta!

Amppu erinomainen tuliainen uuteen kotiin. Ja ylipäänsä toisen kotiin on aina vähän arveluttavaa viedä mitään ns näkyvää, ellei ole varma mausta ja tarpeesta. Olen itse jo monta "kivaa" tuomista laittanut pois tai vahingossa hajottanut. Kuka oikeesti tarvitsee lapintuliaisena mukapuisen saviväkerryksen seinälle, johon maalattu äklö lapinmaisema? Pahoittelen jos joku näistä todella pitää, minä en. Turistikama tuppaa olemaan vähän sellaista.

Valon kanssa kävin kirppiksellä ja hän olisi vain seurustellut tätien kanssa ja lirkutellut heille. Aamun aloitti konttaamalla omaan huoneeseen, laittoi oven kiinni ja melskasi siellä. Eikös ole aika aikaista, vasta teininä, jookos? Kirppikseltä löytyi valtavan hyviä ja halpoja vaatteita, eli tuuletukset Maarisen tapaan, kierrätys kannattaa!

Aika suloinen nukuttaminen Maarinen<3 Noita muistoja toivoisi pikku-Venlan muistavan vielä isonakin, ainakin sydämessään kantaa oloa, vaikkei muistaisikaan mihin se liittyi.

Hei, olen ihan unohtanut laittaa tänne niksipirkasta mainion vinkin, tämä on jo kesällä tullut, mutta tässä: Kaipaatko jännitystä tylsään arkeen? Hyräile jännityselokuvan tunnaria, niin arjen askareista tulee jännittävämpiä. Loistavaa!
    Mies tuli just kaupasta hyräillen Kill Billin vihellystunnaria[:D][:D][:D][:D]

SannaKoolle ja perheelle edelleen tsempitykset asunnon löytymiseen, se oikea on varmaan ihan nurkan takana.
  16. maarinen Sukkela juttelija

Terveiset AURINKOISESTA hämeestä!

Ihmeelinen on valon voima! Se pistää ihmiset rallattelemaan ja ihan vahingossa unohtuu yön valvotut tunnit, vaikka hieman väsyttäisi. (huom. pranis... puhun tuosta auringosta..mutta teidän ikiomalla Valolla lienee samanlainen mahti!) Mies oli ihana, suloinen, kultainen ja vei meidän pienen perheen OIKEAAN KAHVILAAN vauva-uinnin päätteeksi. Ihanaa! Minulle mansikka-savariini ja musta kahvi, miehelle possumunkki sekä kahvi kermalla ja kahdella sokerilla. Venla sai isiltä kokis-hörpyn, joka päätyi päristen rinnuksille. Pakko mainostaa, että Forssassa on semmonen suloinen puutalo alue ja tää Antin konditoria siellä on niin niin niin herkku!

Amppu... saatkin tulla meille joskus.. ihan vaan tuomaan tulisisia!!!! Oliko kaakao vanhouen'ia? Näempä tuonkin silmissäni.... Ja hyvä, se takkahomma, koska mietin yöllä, että ainon ehdottaa sulle aamulla semmoista juttua, että saisitteko te siitä takasta ihan hivenen suurempaa!!!!! Sun täytyy varmaan lähteä opiskelemaan sisustus alaa. Ja voin sanoa, että ei me kaikki sisustajat osata piirtää. Suoria viivoja siinä lähinnä vedellää ja ne "sievät" kuvat on mukavia mausteita. Yleensä kaikki kamppeet läytyy valmiina kuvina ja kollaasejhan sitä asiakkaille esittellään. Mutta suunnittelu vaiheessa on ihan kiva piirtää sohottaa... niin ja eikä ne mitään taideteoksia ole välttis silloinkaan.

joulu <3  Minä toissapäivän jukeboksista kuuntelin Ipanapan talvilevyä. Se kappale, missä Irina Bjökrlund ja Peter (en muista sukunimeä)laulaa sen joululaulun..... niin meikä nyyhkii täällä niinkuin pikkuvauva! Mies tulee tupaan ja kysyy että mitäs nyt? Ja minä siihen, että joulu tulee niis niis...ajattele vähän ..niis niis ...meidä kuusta ja koristeita  ja niis niis....Venlan riemua  ja lahjapaketteja ja sädetikkuja ja tähtitaivasta ja kinkuntuoksua ja glögejä ja ja ja...
    Mies laitta paremmaksi ja sanoo, että kait se Venlalle sitten pukki tulee!!!!! Että SAA täällä mun puolesta silleen kevyesti vihjailla aiheesta..... IHANA VAUVA PALSTA!

heh..ja mulla jäi eilisellä kirppisreissulla kaihertamaan yhet pienet kengät. Vaalenapunaiset konversit koko 21 hinta 2€! Tänään uinnin ja kahvilan jälkeen varovasti miehelle sanoin, että jos voisin hakea ne sieltä pois... Niin, eihän niitä tietenkään siellä enää ollut! Harmi! Tästä siis opikesni jos ottaisin, että kirpputorilla pitää iskeä löytöön kiinnin HETI, koska joku muukin saattaa haluta saman asian... Ja niitä ei siellä olekaan varastossa, niinkuin sohvia sotkassa.

no niin. Lapsemme ulkona päiväunilla ja saa tänään laiskan äidin lämmittämään piltti stroganoffia.....varmaan herääkin juur kohta, koska ajattelin itse hiukan kutimia kilkutella tähän istunnon päätteeksi...
  17. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Iltaa!

Nyt aion pitkästä aikaa kirjoittaa ihan kunnolla! :) (katotaan vaan, niin joku keskeytys tulee kuitenkin :D) On ollu ihan saamaton olo, kun aivot ei toimi ja sellanen puolkuntonen/semikrapulainen olo keskiviikosta asti. Edelleen siis ihan samaa meininkiä, että kurkku vähän karhea ja hetkittäin saa kakoa kivoja limakökköjä nielustaan ja kuume ei vaan suostu nousemaan... Kauhee kylmänhiki nousee heti, jos koittaa jotain tehdä. Joona-rukka joutunut myös olemaan nyt sisällä ja sen puolesta käy sääliks, kun ei saa raitista ilmaa kuin päikkäreidensä verran. Jos tuo osais ite vähän erilailla puuhata tuolla ulkona, niin kyllähän mä sen kanssa oisin ees kotipihaan menny hiekkalaatikolle, mutta nyt tuntuu siltä, että kun päivän leikkii tässä kotona niin ei oo kyllä yhtään energiaa mennä tohon ees törkkimään toista keinussa. Ihan pepusta tää! Kiitos kaikille parantumistoivotuksista, ja siis Joona ei onneks oo ollut vähääkään kipeänä vaan minä täällä ihan yksinäni.

Maarinen, oivoi, siellä Venla on sitten päättänyt olla iso tyttö ja haluu vaan PUUROO! Ihania herttaisia hetkiä oot tytölle saanut tarjota tissitellen, ja nyt neiti on itse päättänyt olevansa riittävän iso. Aattelepa kuinka ihanan rauhan ja turvan oot saanut tarjottua lapsen varhaislapsuuteen! :) Mun mielestä aina kivempi niinpäin, että lapsi lopettaa ite. :)

Meillä on muuten nyt opittu sitten paljon tota liikkumista. Jotain konttaamisentapaistakin täällä jo harrastetaan, vaan parhaiten konttaa pakkipäällä. Venyttelee ja kurottelee, sitten peruuttaa taakse ja pääsee taas peppunsa päälle. Vatsaltaan siis pääsee tahtoessaan nykyään istumaan, selältään ei vielä nouse. Sitäpä tässä pohdinkin, että mites merkkaisin ton "nousee itse istumaan" kohdan mm. neuvolakortissa, että lasketaanko tää vai pitääkö päästä selältään istumaan? Kiipeily on myös lisääntynyt ja polviseisonta on Joonan mielestä ihan superhauskaa. Välillä sillä loppuu usko ja hermostuu täysin omaan osaamattomuuteensa, mutta leikintiimellyksessä on jo vallan kykenevä ja reipas. Jännää kyllä, että tässä nyt viikon ajan ku on tuo liikkuminen niin paljon lisääntynyt, niin meidän iltatoimet ja nukkumaanmeno ja yöt on taas rauhoittuneet!! Eli just päinvastoin, kuin kaikki muut kertoilleet, että öistä tullut levottomia liikkumaanoppimisen myötä... Joona onkin selkeesti oma persoonansa, pieni rapupoika ja Herra Nurinkurin <3 (ilmankos se on pikkuvauvasta asti rakastanut riippua pääalaspäin!)

Ailime, oi ku kateellisena lueskelen, että sulla on aikaa kirjoittaa rauhassa! Mun pitäis kans nyt taas yrittää, mutta iltaisin alkaa olee ne vähätki aivosolut levon tarpeessa ja Joonan vetäessä päikkäreitä tarviin ite eka kans sen lepohetken ja sitten ei enää saakaan paljon aikaseks... Maanantaina oltiin mun mummon luona, se riekutti Joonaa ja mun piti kirjottaa, mutta Joonalla oli tosi huono päivä ja vähän väliä mä jouduin siellä sit käydä apuna, et mummo sai tehtyä ruokaa meille (....) Että eipä ollut siitä niin paljon hyötyä, vaikka kehuinkin mummolle, että tästä oli tosi paljon apua ja sain paljon tehtyä ja oli tosi ihanaa, että pyysi meidät sinne ja antoi mulle mahdollisuuden. En voinut sanoa mummolle, että enpä mä hirveesti saanut tehtyä kun Joona vaati sitä molempien huomiota... Mutta niin tai näin, kyllä täälläkin edistytään ja sielläkin varmasti hienosti! :)

Turvaistuimista vielä piti Maariselle sanoa, että sama kilomäärä on/oli meiänki kaukalossa, mutta tuo nappula siitä kasvoi pituussuunnassa sillon jo keskikesällä vajaa kymppikilosena ulos ;)

Ja Ampun talojutskista mieluusti luen minäkin! Oon niiiiiiiiiiiin sanoinkuvaamattoman iloinen teidän puolesta! Joten kiitos sinulle että saadaan täällä elää teidän haavetta todeksi!

Ja samoin juttelut joulusta! <3<3 Mä oon tainnut kans pari kertaa päästää joulujuttuja "suustani" täällä jo tälle vuodelle, että en taida olla oikeutettu kiviä heittelemään. Ei sillä, että ees tahtoisin ;) Niin se täälläkin on joululahjakaappia alettu täyttää, haaveiltu siitä ja tästä ja tosta... Vielä kun tietäisi, missä sitä joulu vietetään ja pitäisikö sitä myös panostaa ihan siihen joulupukkiin. Tämä on minun poikani ihka ensimmäinen JOULU! (ja joulukuusta tulee muutenkin ihana! Mun valmistujaiset (jos nyt asiat ei mee ihan pepulleen!), joulu, mun neljännesvuosisataa synttärit, Joonan yksvee synttärit ja sitten uuden vuoden pirskeet, kaikki kahden viikon sisään! Kuinka ihanaa!!)

Seuraavaksi pieni välipurnaus, koska en nyt pääse tästä asiasta yli... Nuo "vastaanottajat" tuolla kirppispalstalla ärsyttää. Yksikin sanoi, että hän vastaanottaa mitä vaan, mutta että laittakaa yksäriä kun hän ei niitä jaksa täältä käydä lukemassa... Siis WOOOOT?!?!?! Anteeksi nyt vain, kyllähän mäkin pyytelin niitä bona-koodeja, mutta jos ilmaiseksi jotain ruinaisin, niin kyllä itse aivan varmasti olisin sen verran aktiivinen, että kävisin ihan itse selaamassa sitä palstaa tuolla! Ärsytys!! Itse en kyllä varmasti tuollaiselle edes mitään lahjoittaisi, vaan niille jotka nöyrästi ilmoittaa että apu olisi aivan todella suuresti arvostettua. Teki mieli avautua siihen viestin perään tästä, tai kirjottaa tonne ärsytys-vituts-pinoihin, mutta aattelin nyt olla sytyttämättä mitään maailmansotaa ;) Joten puran teille :D Tietty kyse voi olla vaan heikoista kirjallisen viestinnän lahjoista, mutta ärh ja murh silti. Nuin, kiitos kun sain avautua :)

Halipossu se siellä kirppisintoilee. Hitsivitsi, pitäiskö meiän koittaa ottaa samalle vkolle kirppispöydät? Voidaan yhessä käydä sit viikkailemassa pöydät siisteiks! Ainakaan ei samoista asiakkaista kilpailla ku ollaan kuiteski niin erikokosia :)

Ja Valo se on päässy saunaan! Ymmärrettävästi tuollainen iso suihkutila voi olla vähän jännittävä, mutta onneksi siihenkin pian tottuu! On nuo taloyhtiöiden saunat sitten ihana keksintö, jos ei omassa asunnossa satu sellaista olemaan. Pääseepähän löylyihin!

Sintun tilannetta jo aiemmin vähän kommentoinkin, mutta toistan vielä: koita saada vähän rentouduttua tästä vlopusta. Onneksi pääsit töihin muihin ajatuksiin (??)!

Ampun tuparituliainen kuulostaa tosiaan ihanalta! Ite oon kans tollasten "herkkukorityyppisten" lahjojen kannattaja, eipähän tarvii vastaanottajan tuskailla, että miten kiittää kauniisti ja "vahingossa hajottaa" jos ei jostain pidä. Ja pakko kyllä munkin vähän irvistää tuollaiselle taulunkuvatukselle, mitä Pranametri kuvaili saaneensa. Hyijjyi, ei ois meilläkään päätyny seinälle!

Jaah, tässähän sitä oli. Taidan jatkaa suklaansyöntiä! Oon siis tässä neljättä päivää vaan syöny ja puputtanut lähes koko ajan ja aamulla sattumalta kävin puntarilla (viikkoon en oo tainnu käydä) ja tulos näytti -2kg :D Että kyllä tää suklaadieetti vaan toimii! ;)
  18. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Hihih, nyt en osaa olla täältä pois ;)

Eivaan, tulin kertomaan, että leivon sämpylöitä. Onneksi on tuo monitoimikone, niin taikina vaivautui sillä vaivattomasti. Tosin totesin, että leipäkonehan olis paljon ihanampi! Ja koska Ailime hehkutti sellaista, niin mä päätin kirjottaa Joulupukille, että sellaisen tahdon. Ailime siis, minkä merkkinen sulla on? Tai osaako joku vinkata, että mikä olisi hyvä? Vielä huipuinta olisi, jos joku osaisi sanoa tästä mallista http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/muut-keittion-pienlaitteet/OW200130/tefal-leipakone jotain! :)
  19. SannaKoo Sanavalmis juttuseppä

Elegia no toi sama malli oli Prisman valikoimasta halvempi (siellä tosin 20e kalliimpi), sun duunissa näytti olevan toinen vielä parikybää halvempi malli mutta sillä sai tehtyä vain yhdenkokoista leipää, tolla mallilla sais tehtyä kolmenpainoista (ihanku mä muka tartteisin niitä vaihtoehtoja, mut onhan se sit kiva tietää :D). Ja mä oon kyllä sellanen koekeittiöilijä, että muokkaisin ihan vaan randomina, jos tulee pahaa, ni eiku rodeen :D
    Sit Prismassa näytti olevan vielä joku piirua vajaa satasen superdeluxemalli, mutta sen ominaisuuksia en uskaltanu ees kattoa ;)

Ja ihanaa kun teillä on kaikilla ollut ihana päivä! Aika annoksen Akseli vetäs kyllä :D
  20. maarinen Sukkela juttelija

Iltoja!

Kiitos Sanna kauniista sanoistasi! Minä tyttö liikutuin, on se niin herkkää. Mielen sopukat on niin kummallisia, että tää imetyksen yhtäkkinen loppu tuntuu samalta kuin synnytyksen jälkeen! Itkut ja naurut sekaisin. Hormoonit ne siellä pistää naista järjestykseen..... hyvä niin. Ja totta, kallisarvoisia hetkiä ne ovat olleet kaikki. Nyt sitten valokuvia katselen siitä pienestä 53 cm vastasyntyneestä rinnoilla aina näihin päiviin saakka, kun pituutta on kertynyt jo yli 20cm! Hyvin on tissillä kasvanut! :)

LEIPÄKONE on mainio keksintö. Joku viisas sanoi jossakin radio ohjelmassa, että ihan tosi tavallinen ja yksinkertainen leipäkone on paras. ellei sitten aio vääntää sillä kaikkia kakkutaikinoita jne. jne. Mun koneessa on kait nää ohjelmat:
    - pelkkä taikinan vaivaus + nostatus
    - vaivaus, nostatus + vaalea paisto
    - "-------------"    + medium paisto
    - "-------------"    + tumma paisto
    - kakkutaikina + paisto
    - pikaleipä (jonka tekoon kuluu aikaa 1,5 tuntia)
    ...noilla olen ihan pärjännyt ja käytän yleensä tuota valmiiksi asti ja mediumina kiitos.... jos olen halunnut tavallisen muotoisen pyöreän leivän, niin sitten vaan taikina  + nostatus ohjelma. Ja taikina melkeen aina just tollanen sannaminen random päljäys...mutta rohkeana syöty on! Ja aina on ollu hyvää. Ranteen jännetuppitulehduksessa, kun teki mieli pullaa, eikä voinut käsin vaivata, niin oli ihana tehä taikina koneella.

Mutta nykyään teen aika harvoin kone leipää. Se on meidän taloudessa enemmän kesän juttuja. Silloin ei muutenkaan jaksa seisoa kuumassa keittiössä uunia vahtimassa. Ja viikonlopuks, jos pojat tulee, niin joutuu/saa tehdä sen kymmenen leipää. Sillon on nopeempi vääntää taikinat ämpärissä ja paistaa koko satsi normisti uunissa. Tämä tähän aiheeseen. Tulee nälkä.....

HopLop... meidän hiljaisten metsien maalais-tyttö olisi varmaan viikon sekaisin tuommosesta huvittelukeskuksesta! Samoin vanhempansa! Isi kyllä uhkaa viedä sen Linnanmäelle ensi kesänä, mutta minä varovaisena äitinä ehkä Korkeasaaareen....

Ai, mutta tuosta tulikin mieleen... hitto ja ei niin hitto.. onneks lapsella on kaksi erilaista aikuista vanhempana. Päivällä, kun Venla heräsi, niin iskä meni hakee sitä olohuoneeseen. Minä siis kudoin taas uutta pipoa ja olin niin syventynyt.... noo, meinasi aloitta kauheen rähäkän, kun näen että tää kantaa lasta pää alaspäin silleen nilkoista! Tyttö heiluu siinä unisena tukka pystyssä, pupu kädessä ja kikattaa unista käheää naurua. Mulle tuli oikeesti hiki, mutta osasin olla hiljaa, koska mehän täällä joskus aiheesta keskusteltiin. Isä ja HÄNEn suhde lapseensa... huh huh.

nonniin... oisko tää tässä? Voishan sitä ihan vaikka nukkuakin, kun kellokin näyttää olevan yön puolella...

Hyvää yötä!