Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
moikka tytot,

hieno kipsi Tiitilla :) naytin ukollekin etta pitaskos meidankin sotkea kipsin kanssa :) sitten mietin etta mihinkas sen sitten laittaa? taidettahan se olisi, mutta mitenkahan sen ripustaisi. mites sa olet sen kipsin ajatellut laittaa esille vai oletko? :)

Mahiiw, tsemppia huomiselle! toivottavasti selkenee hommat.

Ma ajattelin kanssa tehda pannarin, mutta luulen etta mulla lahtee nyt kintaasta ja teen ihanan herkkukakun jonka ohjeen loysin aikaa sitten netista:
http://www.mtv3.fi/makuja/leivonta/reseptit.shtml?482529
ihan mun lemppari kakkuja, taytyykin laittaa tuo ohje tonne leivonta puolelle kans ;) mina taytan kakun marjoilla ja kermarahkalla :)

Mies raahasi toista (islannin ylelta) vanhan kasettinauhurivehkeen ja nyt se kuuntelee vanhan bandinsa vanhoja aanityksia (20 vuoden takaa). nostalgiaa, ihanaa varmaan palata sinne teini-ian intoon ja kaikkivoipaisuuteen, muistoissa ainakin :) aikoi menna vanhan bandikaverinsa kanssa siirtamaan kasettiaanitykset mp3siksi :)

ma ostin suomessa ollessani lindexilta yhdet imetysliivit jotka muutaman kayton (sisaanajoa :) jalkeen rivahtivat rikki. reklamoin ja tanaan postissa tuli kahdet liivit (olivat alennuksessa) korvaukseksi. eri mallia, mika sinansa oli hyva kun nama mitka ostin oli typerasti ommeltu, niin ettei ne voi kestaa kaytossa (avattavan kupin hakanen ommeltu kiinni ainoastaan pitsin lapi, ei ollenkaan paksuun kuppikankaaseen. no, ajattelin vaan mainita etta sain hyvaa palvelua loppupeleista vaikka aluksi myyja jonka kanssa keskustelin puhelimessa oli sita mielta etteivat he voi korvata liiveja ellen paase liikkeeseen niiden kanssa reklamoimaan.

Muita hankintojakin on tullut tehtya ja nyt olis kaikki kasassa, uskon. ostin viikonloppuna kaytettyna hyvan korkeareunaisen hoitoalustan, joka kaupassa olisi ollut 7500kr (50e) 1000krlla(7e), paalisen laiton koneeseen, vaikka se olikin kylla tosi siisti :) sen lisaksi ostin vaippakassin kaytettyna, tai siis sellasen olkakassin minka saa karryihin kanssa, skiphopin kassi, hyva hyva :) ikeasta hain ammeen ja alennusmyynnista lastentarvikeliikkeesta ammeelle jalat.

tanaan alkaa 36. viikko eli 35 viikkoa on tays ja mua huvittais jo jaada tyystin lomille :) josko ma viela kaks viikkoa jaksaisin tehda hommia :)

vaikka raskaana olo on valilla tosi raskasta, mulla on jo hieman haikea olo, etta kohta tata mahaa ei enaa ole eika kaikkia naita outoja uuden ihania tuntemuksia. ma jo mietin etta haluan het lisaa lapsia kunhan tama on pihalla.. haha. .saaattaa mieli muuttua kun on parit ekat viikot valvottu. :)

meidan vauva oli pitkaan paallaan ja nyt on taas muutaman paivan makoillut poikittain, maha ihan pingottuneena kun se vie niin rutosti tilaa poikittain. hassu vauva.

no, nyt kakun tekoon ja sitten iltaruoka kunahan kakku on tullut uunista ja taytetty :) mmm...

ainiin siita hepatoosista piti sanoa etta mun kutinat (todella ikavaa kutinaa jalkapohjissa ja kammenissa ja masussa) oli varmaankin vaan turvotus liitannaisia kun ei verikokeista loytynyt mitaan vikaa, sappineste arvot olivat ihan normaalit :) kutina voi siis olla hyvin monesta johtuvaa, ei kannata panikoida, mutta kannattaa mainita neuvolassa. jokatapauksessa, jos se on se hepatoosi, niin kun ei sita voi hoitaa mitenkaan niin ei se parista paivasta ole kiinni, etta millon sita testataan :)

hyvia vointeja kaikille,

Maaru [:)]

zil..... Mullahan ilmeni sitä kutinaa....ihan koko kroppaankin tuli/ tulee... kävin verikokeissa ja sappihappo-arvot olivatkin pyllylleen, sitten lähetteellä Tyksiin ja uutta verikoetta ja tarkasteluja....verikokeet Ok...ei näkynyt mitään. Nyt on sitten viime viikon aikana välillä kutissut kovaa ja välillä hellittänyt..huomenna taasen kontrolliin...eli mulla ei nyt toistaiseksi muuta kuin seurataan. mutta kannattaa siitä sanoa, pääsee ainakin oman pään aiheuttamasta stressistä eroon kun käy verikokeissa.

Kiitos tiedoista, odottelen keskiviikkoon neuvolakäyntiin ja kerron kutinasta. Luulis, että verikokeilla tarkistetaan että kaikki ok. Toivottavasti on vaan turvotuksista ja ihon kiristymisestä. Mutta just ku tuntuu kämmenissä ja jalkapohjissa nipistelee, niin tietty sitä huolestuu. Muutenkin tuntuu, että loppua kohden oon alkanut enemmän pohtimaan että onko vauvalla kaikki hyvin. Jos on liian pitkää potkimatta, niin tulee tarve jo ruveta herätteleen ja tökkimään että onko kaikki hyvin. Vauva-parka. :)

Hienosti TuuliEnkelin Tuukka on kasvanut. :)

Kirjottelin äsken tonne syyskuisiin ja kyselin, et kauanko niillä on oikeen kestäny noi kipuilut... Tuntuu kaikki siel olevan jo tulisilla hiilillä, ku ei meinaa valmista tulla [;)]

Itsellä on nyt viikon verran ollut mm. alamahakipua..menkkamaista, kipeitäkin supisteluja, paineentunnetta, vihlaisuja ja  ihan tuolla "huulilla" tuntuu liikettä. Lisäksi huonoa oloa, pääkipua, mutta ei ummetusta.

Se mun laivareissu oli välillä aika hankala, etten sanoisi... Mut pääpiirteissään meni ihan hyvin. Linkkimatkat jalottelin aina välillä käytävällä, ja hytissä välillä huilasin kaverin kaa...varsinki eilen, ku se krapulaansa paranteli...hah!!
Tallinnassa käveltiin lähimarkettiin, ni siel tuntu, et pyörryn ihan kohta. Tuli kylmä hiki ja olin kuulema ihan valkonen. Ehkä johtu siitä, ku nukuin niiiin huonosti yön, varmaan nelisen tuntia. Menin kyl discosta jo yhdeltä hyttiin, mut ei saanu nukuttua. Oikealla kyljellä ei kauaa pystyny oleen, ku oli ihme kipee kohta mahassa ja vasemmalla kyljellä meni nenä tukkoon...mahtavaa...heh. Muuten oli sit "vaan" yleistä supistelua, kipujen kaa välillä.

Tänään ottanu aika kipeetä aina, ku nousee sohvalta ylös. Johki tonne navan alle ottaa melkeen koko matkalle vaakaan, ennenkö rauhottuu, ku on vähä aikaa yläällä.

ALKUPERÄINEN: annnie74

Kirjottelin äsken tonne syyskuisiin ja kyselin, et kauanko niillä on oikeen kestäny noi kipuilut... Tuntuu kaikki siel olevan jo tulisilla hiilillä, ku ei meinaa valmista tulla [;)]

Itsellä on nyt viikon verran ollut mm. alamahakipua..menkkamaista, kipeitäkin supisteluja, paineentunnetta, vihlaisuja ja  ihan tuolla "huulilla" tuntuu liikettä. Lisäksi huonoa oloa, pääkipua, mutta ei ummetusta.

Se mun laivareissu oli välillä aika hankala, etten sanoisi... Mut pääpiirteissään meni ihan hyvin. Linkkimatkat jalottelin aina välillä käytävällä, ja hytissä välillä huilasin kaverin kaa...varsinki eilen, ku se krapulaansa paranteli...hah!!
Tallinnassa käveltiin lähimarkettiin, ni siel tuntu, et pyörryn ihan kohta. Tuli kylmä hiki ja olin kuulema ihan valkonen. Ehkä johtu siitä, ku nukuin niiiin huonosti yön, varmaan nelisen tuntia. Menin kyl discosta jo yhdeltä hyttiin, mut ei saanu nukuttua. Oikealla kyljellä ei kauaa pystyny oleen, ku oli ihme kipee kohta mahassa ja vasemmalla kyljellä meni nenä tukkoon...mahtavaa...heh. Muuten oli sit "vaan" yleistä supistelua, kipujen kaa välillä.

Tänään ottanu aika kipeetä aina, ku nousee sohvalta ylös. Johki tonne navan alle ottaa melkeen koko matkalle vaakaan, ennenkö rauhottuu, ku on vähä aikaa yläällä.

Mullakin noita samoja oireita jo pidemmän aikaa ja tosiaan tuota ummetusta mulla on kanssa. Se on jotain ihan järkkyä, vähemmästäkin ahdistaa ku ei tuu mitään ulos.

Että siis just kävin neuvolassa.

Kuten jo olen sanonukki että tuntuu vaavi olevan alhaalla  ja vois olla valmis vaikka synnyttämäänkin, kun välillä on niin raskas olo.

Siinä sitten makoilin kun neukku täti paineli massua, tunnusteli vauvaa ja mittasi. Vaavi  on kasvanu kauheasti mutta ihmetteli miten ei sf mitta oo, niin se nyt on sitten laskeutunu vaavi tuonne alas valmiina tulemaan ulos.

Leikilläni miehelle sanonu välillä että joko lähetää synnyttää kun ollu niin ahdistava tunne alapäässä, niin nytpä sitten se vaikuttaakin ihan mahdolliselta asialta.
Vaikka saattaa se sitten viihtyäkkin pidempään, mutta pitää nyt ottaa rauhallisesti että pääsen viikkoon 37 asti.

Jännää että kohta se vaavi tosiaan onkin jo sylissä ^^

ronkuli, huh, toivottavasti ei toukka nyt ihan vielä tule [:)]
itse olen myös alkanut miettimään että tosiaan eihän sitä ikinä tiedä millon tulee lähtö, kun kolme viikkoa on enää laskettuun..

tänään alkaa viikonloppu vasta hellittämään. sinulla annie74 varmaan myös kestänyt toipua laivareissusta. laivalla kun ei todellakaan pysty lepäämään välillä vaikka yrittäisikin.
lauantaina oli kolmen ystäväni 30wee juhlat, oli pojat hienot bileet pistäneet pystyyn, hiukan harmitti kun täysillä ei pystynyt mukana olla..olisi kyllä viini maistunut minullekin [;)]

sunnuntaina olimme kutsuneet tulevat kummiehdokkaat syömään, eli aloitin sitten aamusta tekemään omenapiirakan, blinit mäteineen jne. ruoka oli todella onnistunut ja kaikki suostuivat poikamme kummiksi <3
oli kyllä ihana pitkästä aikaa tejdä kunnon ruokaa..siis tarkoitan juhlaruokaa. ruoanlaitto on minun intohimo.kokki olen ammatiltani, mutta työksi en sitä tahdo tehdä(iltavuorot ei ole mun juttu, heh)

eilen veljeni vaimo oli sitten järjännyt minulle "vauvakutsut" tuli kyllä niin puuntakaa että huh.
tarkoitus oli käydä vaan teellä ja mentiin paikalliseen ravintolaan jossa oli ystäviäni. jos edes hiukan olisin arvannut niin olisi hiukan edes meikannut ja laittanut jotain järkevämpää päälle..nyt näytän kuvissa kyllä aivan kauhealta. kivaa kyllä oli, ruoka hyvää ja yllätys todella onnistui[:D]

kyllä on liikkuminen aikamoista vaappumista ja nukkuminen lähes mahdotonta..selvästi alkaa väsymään..mutta olihan tämä odotettavissa, onneksi on tähän asti ollut "hyvässä kunnossa"
vasrmasti raskasta teille jotka ovat jo pitkään "kärsineet" vaivoista.

minulle on moni sanonut että kannattaa tehdä ruokaa pakkaseen valmiiksi..on sitten helppo kun toukka syntyy..olettekos te tehnyt??
hyvä idea kylläkin, en oiken tiedä mitä tekisin..heh.

ihana ilma tänään..pihalle olisi kiva ollut mennä, mutta katsonkin vain lasinläpi..käyhän tämä näinkin [:D]

jaksamisia ja mukavaa päivää kaikille

cassandra; itse inhoan myös kaikkea keskipisteenä olemista ym.
siksi ystäväni olivat tehnyt juhlat minulle, ei niinkun yleeensä nuo juhlat ovat. ei mitään kauheita leikkejä ym. hössötystä, olimme siis ravintolassa missä oli kabinetti varattu ja söimme aivan upean 3 ruokalaijin illallisen olenhan kulinaristi [:D] shampanja, etanoita piffiä ja juustoja <3 oli kyllä ihana saada ystävät saman pöydän ääreen, tuskin toista samanlaista päivää tulee..

olisin ollut hyvin järkyttynyt jos olisin joutunut jenkki tyylisiin juhliin [:-] karkuun olisin juossut..heh

Vauvakutsuja en itselleni odota, enkä usko että tuleekaan, mutta järjestetään itse pizza-iltamat kavereille viikonloppuna ja juhlistetaan "viimeisiä hetkiä ennen suurta pamausta". [:D]

Kävin mammajumpassa, ja pistän nyt muistiin itselleni että ei hyvä idea enää näillä viikoilla. Siihen bonuksena tuli pyöräiltyä vielä 13km ja nyt maha on vähän väliä pinkeänä, taidan ottaa pienet päikkärit...zzz...

Mutta viime yönä en valvonut, oli ihmeellistä herätä vasta kello kuusi, jee![:)]

ruoanlaitto ...juu ei...en tee valmiiksi...ihan sillä ettei meillä ole käytössä kuin jenkkikaappi...eli siis pakkastilaa erittäin rajoitetusti ja toisekseen en voi sietää ruokaa mikä on kerran lämmityksen jälkeen käynyt pakasteessa[:D] asennevammainen taidan olla.

syysluntsa ... ihme kyllä siltäkin säästynyt toistaiseksi....ihmettelin viime viikolla kun kaikki on kipeänä, siis oikeasti lähes kaikki valitti että ovat kuumeessa ja ties missä nuhassa. hyvä näin

vauvakutsut ... mulla ei noita kavereita ole täällä Turussa jotka niitä ylipäänsä järkkäilis...ja en voi minäkään sietää sitä keskipisteenä olemista. mutta tuollaiset syömingit kuulostais ihan mahtavan hyvältä:)

Heipsan!!
En tiedä oonko oikeessa paikassa kirjottelemas mut kovasti etin lokakuisten keskustelua, mut en löytäny?! Täällä siis laskeetu aika 16.10, toinen lapsukainen syntymässä <3. Viimeisen viikon oon nyt ollut selän ja lonkkasärkyjen vuoks sairaslomalla töistä ja mammaloma alkaa virallisesti sit ens ma:na [:)]. Kaikki on pienokaiselle melkein valmista, ainoastaan vaatteiden pesun ja pienet hankinnat oon säästäny mammaloman puuhiksi. Kävely ollu aika vaikeeta kun supistelee ja selkä niin kipeä, et jalat puutuu, välillä pakko istahtaa et voi jatkaa matkaa.. Kovasti masuasukki välillä vaihtaa asentoa ja painaa rintojen alle, on siis nyt jotenki tosi korkeella, toivottavasti pian laskeutuis. Vessassa saa juosta pitkin yötä ja yöunet tosi katkonaisia särkyjen takia, hyvää treeniä tulevaisuutta ajatellen[:)] Esikoinen kovasti odottaa, et vauveli syntyisi <3

Nyt jatkamaan muumien katselua!!

Jaksamisia kaikille eri vaivojen kanssa painiskeleville, pian on kääryleet sylissä ja odotus palkitaan <3

Mamma+Masuasukki 34+3

Aamuisin ei reipas kävely tunnu missään, mutta töistä kotiinpäin mennään nyt joka päivä ikävästi. Iltapäivisin tuntuu kuin olisi jatkuva pissahätä ja kävellessä tuntuu paine sellaisena, että joka kerta mietin ehdinkö kotiin asti ajoissa. Huomasin viime viikolla, että yöllinen vessakäyntikin alkaa nykyään niin, että punnerran itseni käsillä sivuttain ylös. Enää ei vatsalihakset saa mitään harjoitusta. [:o]

Kokonaisuudessaan olo on kuitenkin hyvä ja välillä tuntuu kuin ei odottaisi ollenkaan. Tulee sellaisia hyvänmielen aaltoja. [:)] Paitsi iltaisin kun masu pingottaa räjähdyspisteessä. Silti olen edelleenkin välillä huolissani kasvaako tarpeeksi kun paino ei juurikaan nouse ja viimeksi 2,5 vkoa sitten neuvolassa täti sanoi vauvaa ihmeen pieneksi. Taitaa tuo mieli mennä vuoristorataa nyt kun katsoo mitä päivän aikana päässä oikein tapahtuu...

Masuasukki taitaa edelleen enimmäkseen majailla poikkiteloin, siltä yhtäaikaiset töytäisyt molempiin suuntiin vaikuttavat. En kylläkään oikein osaa arvoida. Moni on täällä kommentoinut jalkoja tms. masusta ulostyöntyvää. Itse en kyllä tiedä mikä on jalka ja mikä jotain muuta.

Äitiyspakkaus saapui maanantaina ja tänään olen ensi kertaa pessyt vauvanvaatteita. Kyllä ne sitten ovat pieniä! Sain työkaverilta myös läjän harsoja ja aktiviteettimaton. Ihanaa, kun on ihmisiä jotka osaavat ilahduttaa!

Heips!
Vielä kirjotan kun kerkiän. Meidän pieni mies kotiutuu perjantaina. Kovasti koitan laittaa paikkoja kuntoon, kun eilen saatiin kotiintulosta tieto. Onneksi sairaalassa oon käyttäny omia vaatteita, niin niitä on puhtaina. Sänky on edelleen osissa varastossa, mutta ehtiihän tuon...

Nyt pitää jatkaa hommia. Äänestä päätellen Pikku Kakkonen loppu, niin saan apurin [8|]

Pirkkis ja Urho 1kk16pv

Voi miten ihanaa, Pirkkis! Täällä vielä odotellaan äitiysloman alkua. Tänään aamukampa näytti TJ9.

paljon onnea tuulienkeli ja pirkkis varmasti ihana saada vihdoin käärö kotiin <3

[:)]

itse täällä tylsistyn kun mies on nyt kokoajan töissä, siis iloinen olen kun hänellä on paljon töitä mutta
seura olisi myös kiva.
 poika möngertää masussa minkä ehtii[:D] huomenna aamulla olisi neuvolalääkäri, mitäköhän siellä sanotaan.
milloinkohan me saamme pojan vaunut kotia, mieheni soitti tänään ja kyseli kun vaunut ovat myöhässä.
ei kuulemma ole vieläkään tullut.pari viikkoa menee vielä, huh.. jos poika syntyy jostain syystä aiemmin niin saamme toiset vaunut kunnes saamme omat..
rupesin kutomaan tässä sohvalla istuessa vilttiä pojalle, en kyllä ole mikään käsityö ihminen niin saa nähdä kuinka pitkälle kärsivällisyys riittää[8|] yleesä aina alotan kaikkea ja jätän kesken, olen mestari siinä..toivottavsti jaksan tehdä tuon loppuun.heh..

Ottaa päähän kun uni ei tule vaikka on kauhean väsynyt ja kipeetä tekee selkään ja vatsaan ja vähän  supistellukki...

Olis voinut jättää ne aamukaakaot ja sokeriset murot väliin. Aamuneuvolassa sokerit koholla ja ensi viikolla rasitukseen, jee jee. Mahdollisesti johtui juuri aamiaisen laadusta, mutta rasitukseen on mentävä. Mikäs siinä, raskaana ollessa pääsee niin helposti tutkimuksiin, kun yleensä saa olla pää kainalossa, sydän pysähdyksissä ja jalka poikki, eikä silti meinaa päästä hoitoon. Otetaan nyt kaikki testit mitä irti saadaan [:D]

Lääkärikintarkastuskin oli ja vähän jänskätti kun oli mieslääkäri, mutta onneksi oli jotenkin tosi symppis ja herttanen ettei sitä voinut pelätä. Katsottiin vaan että onko paikat kiinni ja sikiön syke, jotenkin odotin perusteellisempaa tutkimusta.

Voihan väsymys, jos vaikka menis päikkäreille.

Ihanaa kun noita pikkusia pääsee kotiutumaan [:)]

Onnea Pirkkiksellekin pojan kotituttamisuutisesta, mahtavaa! [:)]

TuuliEnkeli
ja Tuukka onkin jo muistettu! [;)]

Lenita - samoilla linjoilla: hienoa, kun pääsee tutkimuksiin! [:)]

piiuska - elä sie vaunuista huoli, kyllä ne tulee sieltä. [:)]

Nyytti*, tervetuloa keskusteluun mukaan. [:)]

Onnea Tuulienkeli ja Pirkkis poikien kotiutumisesta!

Mä olin eilen synnytysvalmennus/tutustumisillassa sairalaassa. Olipa helpottavaa! Oli kiva kätilö, pieni kiva sairaala, rauhallinen ja kiva ympäristö. Helpotti omia ajatuksia synnytyksen suhteen PALJON! Tuli semmoinen tunne, että nyt voiskin sitten jo puskee tämän poikasen ulos. <3
Koko yön sitten synnytynkin kovasti unissani! Kauheen helppoo oli. [:D] Sitten heräsin useemman kerran yöllä, että miksi mulla on vielä iso maha vaikka just synnytin. [:D]

Täytyy kyllä sanoa, että synnytysvalmennusten karsiminen on todella surkeeta. Esim. tays:n valmennusvideo netissä ei paljon lämmitä. Ei ainakaan mulle ollut mitään apua. Paikanpäällä käyminen auttoi kummasti ajattelemaan tulevaa. Ja on se eri asia keskustella vapaasti kätilön kanssa, kuin kuunnella powerpoint-esitystä. Lisäksi saatiin kokeilla synnytysjakkaraa yms yms. Se jakkara tuntui muuten yllättävän hyvältä, kun mies istui takana tukemassa. Näyttää aika heppoiselta, mutta siinähän istui oikein mukavasti. Saattaapi olla, että toivon jakkarasynnytystä. Mutta toisaalta kyllä en kauheesti luo valmiita suunnitelmia. Voi olla että kivut sitten laittaa ajattelemaan ihan uudella tavalla...
Ajattelin, että niin pitkälle mennään luomuna ilokaasun ja lämpöpussien ja veden avulla, kun pärjään. Jos en pärjää, niin sitten puudutuksia. Osa kavereista on sitä mieltä, että eivät olisi pärjänneet ilman puudutuksia. Osa taas ei kaivannut lainkaan. Joten ei kai sitä auta mennä kuin katsomaan, että miten itselle käy. En kauheesti aseta ittelleni vaatimuksia,

Mahtavaa Tuulienkelille ja Pirkkis!onnea teille ja pojille,ihanaa päästä kotiin!voimaa,iloa ja onnea[:)][:)][:)]
Nyytille tervetuloa keskustelemaan[:)]

Joo-o jäähän nuo unet aika vähiin,alan oleen aika katki jo..muuten voin hyvin..mitä nyt miehen kanssa tapeltiin taas niin että tanner tömisi[;)]

Zil,kävitkö tayssis tutustumassa,itsekkin synnytän siellä,kiva kuulla että oli ok paikka!

Jaksellaan kaikki[:)]

Takaisin