Syyskuun syksyiset jutut

samovaari

Vauhtiin päässyt keskustelija
Niin se aika vierii..meillä onkin jo useammalla jännät ajat edessä kun h-hetki lähenee...[:)]
Jatkellaan huomenna juttua sitten täällä[:)]
 
Okidogi :D

Meikkis söi pitkästä aikaa pitsaa ja oli niin hyvää et söin sen kokonaa. Arvatkaa onko vähän täys olo..
[;)] hih
 
Jatkan täällä, ku Jihuukin oli jo kirjottanu tänne [:D]

Syöttekö te mitä "lisiä"??
Kävin nimittäin just ostamassa kalaöljykapseleita...Lysin Omega-3 forteja. Ku jostain kattelin, et ne ois hyväksi vauvan kehitykselle raskauden ja imetyksen aikana, ja itsellekin. Lisäksi syön Raskaus Multivitaa. Raudat jätin jo pois, ku nousi yli 130 hb...terkkari suositteli niin.
 
Öh....no nuo "lisät" .....en syö mitään, tai siis rautaa pitäis yrittää ottaa joka aamu...mut ei aina voi muistaa.
muuten en nyt oo menny millään muulla kun tolla ruoalla ...jota sitäkään ei saa syödä niinkuin haluais...hemmetti.ja hyvin ollaan pärjätty.
 
Ehkäpä sitä voi päivän verran ottaa varaslähtöä ja aloittaa täällä jo :)

Minä oon melkein alusta asti syönyt multitabsin raskausmonivitaamiinia ja vähän myöhemmin otin myös rautalisän käyttöön, kun hemppa putosi. Eli Obsidania oon sitten syönyt lisäksi joka toinen päivä.
 
Mä oon syöny koko raskauden ajan sitä multivita raskaus ja imetys. Sit toki oon tuota rautaa syöny jo keväästä asti.

Tänään sain sitten sen toisen kortisonipiikin. Kyselin kanssa kätilöltä, että kuinka nopeasti auttaa, niin kuulemma keuhkot ois kunnossa jos syntyis nyt [:)] Oikeesti luulinkin, että alan synnyttää meinaa supisteli tosi tiuhaan ja oli menkkamaisia kipuja pitkän aikaa. Nyt onneksi rauhoittuneet. Tuntuu vaan että silti kaikki ajatukset vauvassa ja syntymässä. Ei jaksa/pysty keskittymään muuhun. Kauhuissani mietinkin, etten ole edes pakannut synnärille laukkua. Pitää antaa miehelle lista niin pääsee paikkailemaan[:)]
 
Pitkästä aikaa kirjottelen[:)]
Meidän pieni mies kasvaa. Painoa on 1575g. Suunnilleen puolet aterioista syö itse. Pulssin alentumia tulee muutama vuorokaudessa.
Eilen muutti kotiin lähtevien huoneeseen, tosin siitä ei oo vielä mitään tietoa. Saa nyt vielä ihan rauhassa kasvaa sairaalassa.

Koittakaahan jaksaa tämä loppu aika mahojen kanssa. Jotenkin outoa, kun olin valmistautunu taas kamalaan turvotukseen viimesillä viikoilla. Tämä raskaus loppu ihan kesken. Kun mitään ennakkovarotuksia ongelmista ei ollu, niin ei osannu semmoseen mahdollisuuteen edes varautua.

Nyt nukkumaan, niin jaksa aamulla nousta.
 
Mulla on alkanu olee semmonen olo että odotan oikein sitä hetkeä jolloin synnytys alkaa. Vaikka ongelmia minulla ei ole. Ja kivutkin on sellaisia joiden kanssa on suht helppo olla eikä ne vaikeuta päivittäisiä tekoja. Niin siitä huolimatta tämä raskaus riittäisi minulle. En pelkää synnytystä enkä etenkää kipua enkä mitään. Tietysti sitä on vähän varpaillaan kun ei kaikki järjestelyt ole valmiina, mutta ei vauva sitä tajua jos sen huone ei ole täydessä järjestyksessään.

Mutta on se kuitenkin ihanaa silitellä ratkeilevaa mahanahkaa kun pikkuisella on kamalan kova hikka. <3
 
Mä syön rautaa(siis syön sitä aina perussairauteni takia)ja koska oon 97%kasvissyöjä neuvolan täti suositteli raskaus multivitaa,siinäpä mun lisät[:)]
Niin joo Huomenta[:)]
tuli taas heräiltyy siinä 6maissa aamulla kun mies lähti töihin,eilen illalla käytiin kyläilemässä,ihan mukavaa mutta kyllä sitä on jo illalla kankea kuin rautakanki,meillä oli vähän kiire kyläpaikkaan ja kun käytiin pikana ostamassa tuliaiset..mä yritin kans kävellä nopeeta (lue etanavauhtia) niin mies oli että tuoko on sun maksiminopeus[;)]ettäs näin..
noh jos lähtis peseen vaavin huoneen ikkunoita ja laittaan pinnistä kuntoon..mukavaa syyskuun ekaa päivää mammoille[:)]
 
Syyskuista huomenta kaikille...eipä ole tullut kirjoteltua hetkeen tänne kun tuo aika menee niin joutuin tässä rakennuspuuhissa...perjantaina tulisi 35 vkoa täyteen ja synnytys lähestyy...hassua kun ei oikeastaan ole edes kerinnyt mokomaa ajatella...en edes sairaalakassia ole valmistellut...kaikki on mennyt ihan hyvin...mutta yöt rupeavat olemaan tuskaa...jatkuvaa heräilemistä ja lonkkakipuja...lisäks nyt ollaan koko porukka sairaana ja yöt on menny yskiessä ja köhiessä...pitäisi varmaan ruveta valmistautumaan h-hetkeen pikkuhiljaa kun eihän sitä tiedä koska se lähtö tulee[:D]Oikeen mukavaa ja syksyistä viikonalkua kaikille[:)]
 
huomenta kaikille!!
huh, se on tosiaan jo syyskuu. kyllä aika kulkee..mitä toi sivu sano..sinulla on 4 viikkoa ja 3 päivää laskettuun..aikas vähän kun rupeaa miettimään..
 
mies sai vidoinkin kunnon järkevän työpaikan ja kohta lähdössä ensimmäistä päivää hommiin. mahtavaa, helpottaa todella omaa ressiä rahatilanteeseen.ainoo että epäilen ettei hän pysty jäämään heti pojan syntymän jälkeen isyyslomalle.se hiukan harmittaa mutta kai sitä selviää[8|]
äitini sanoi että voisi ottaa lomaa töistä ja tulla seurakseni auttamaan, mutta en ollut ajatuksesta niin innoissani.
 
Annie74 kun kyselit noita lisiä niin tajusin että en ole syönyt kalaa aikoihin, hitsi, pitäisi varmaan itsekin miettiä. Rautaa olen syönyt kun muistan, mutta silti on HB todella alhainen, neuvolassa käski ruveta lisäksi juomaan rauta juomia..en kuulemma jaksa muuten synnytyksen jälkeen..
pitää varmaan ostaa taas sitä ladyvitan mammaa kun on loppunut ja eihän noita vitamiinejä liikaa voi kuitenkaan syödä [:D]
 
ihana kun tänään on kaunis ilma ikkunanläpi ainakin..varmasti kylmä, mutta ei haittaa.
taidan lähteä käymään muutamalla ystävälläni hiukan kauempana teellä. ei taas tiedä milloinehtii nähdä kun heilläkin on pienet toukat[:)][:)]
 
mutta nyt ensiksi aamupalaa, mieheni laittoikin jo teen valmiiksi, eli mentävä <3
 
ihanaa päivää kaikille[:)][:)]
 
 
 
Jaahas mulla pikku tauko puuhastelussa..Piiuska,kiva kun mies sai hyvän työpaikan,kyllä se tressiä lievittää kun on säännölliset tulot,mun mies on nyt tuuraamaas sairaslomaa ja aloittaa kans uuden vakityön 13.9 ja ollaan kanssa mietitty että eikai sitä heti kehtaa jäädä isyyslomalle..[&:]

Ite aattelin että josko joulun aikaan mies uskaltais pitää tota lomaa,jos firmas muutkin lomailee,siinä osuu aika monta pyhää lauantaille mikä lisäis isyysloman määrää kun siihen lasketaan kait arkilauantaitkin..mutta katsotaan..

Tsemppiä kovasti chaos74,rakentaminen on rankkaa puuhaa ja jos viä sairastelette niin kyllä siinä voimia tarvitaan,ite olin ainakin viimmesyksyn raksahommien jälkeen koko lailla katki ja poikki!

Ihanaa päivän jatkoa kaikille,jaksellaan ja ollaan kuulolla[:)][8D]
 
samovaari;tuota joulunaikaa mekin mietimme kun paikka on silloin kiinni. vuorotyötähän tuo on että saa nähdä miten vuorot menee..ravintolatyö on aina mitä on mutta onneksi paikka menee kahdeltatoista aina kiinni..ihana kun pääsee eroon noista Baaritöistä.olin jo niiiiin kypsä niihin.
 
hitsi soitti äsken neuvolasta.kun kävin eilen sokerirasitusessa, jota pidin kyllä täysi turhana niin kahden tunnin arvo oli hiukan liian korkea, ei ollut laskenut tarpeeksi [>:] noh. onneksi ei mitään hälyttävää, pitää hiukan vaan katsoa mitä syö...olenkohan syönyt enemän karkkia kun ennen..ööööö...olen.. [:D] eilenkin söin suklaata vaikka en edes ole mikään makean ystävä..heh..
 
no joo..jos nyt rupeis liikkumaan, ettei päivä mene ihan pelastusarmeijalle..
 
Huomenta vain täältäkin,
Aika tuntuu menevän niin nopeasti. Tosin minulla on tässä vielä tovi odotettavaakin kun laskettuaika vasta kuun lopussa.
 
Hienoja kuvia olit Stardust laittanut. Kiva kuulla että kaikilla jo syntyneillä menee hienosti.

Mirzukalle ja  Mahiwille kaikkea hyvää.
 
Toivottavasti Mahiwille selviää tilanne, ja lääkärit tietävät miten jatketaan. Parasta vain luottaa ammattilaisiin, mutta varmasti epätietoisuus on pahinta.
 
Jihuulle kiitos viime viikon kahvittelusta. Oli kiva rupatella. Kivan haalarinkin löysin pienokaiselle, lähetin mieheni ostamaan sen, kun kotona vielä mietin, että olipa se ihana.
 
Muuten täällä mennään mahaa kasvatellessa ja lomaa odotellessa. Siis olisi niin paljon tehtävää, että en oikein töissä kerkeäisi käymään [;)] Toisaalta minulle on tullut hengitysvaikeuksia kun istun pitkään. Tuntuu että keuhkoilla on vähemmän tilaa, ja silloin hengitys kulkee huonommin. Sitten rupean voimaan pahoin. Makuulla ei ole tätä ongelmaa.
 
Synnytyskin on alkanut olemaan mielessä enemmän.  Ja synnytystapa-arvioon kovasti haluaisin, mutta saa nähdä laittavatko lähetettä neuvolasta. Siis neuvolalääkärin arvioon en oikein luota ellei uusi lääkäri nyt jotenkin vakuuta minua (aikaisemmat eivät ole).
 
Mutta nyt töihin. Hauskaa päivää ja jaksamista kaikille.
 
Mirzukalle ja Mahiiwille paljon tsemppiä täältäkin! Kyllä asioilla on tapana järjestyä, vai miten se sanonta nyt menikään [:)]

Itse olen ollut sairaslomalla pari viikkoa, kun en istumaan oikein pysty pitkiä aikoja ja istumatyötä teen kuitenkin. Lääkäri kirjoitti sairasloman suoraan äitiysloman alkuun. Meilläkin rupee kaikki olemaan valmista kotona vauvaa varten, enää vain vauva puuttuu [:D]

Neuvolassa täti kysyi viimeksi, että kuinka paljon synnytys jännittää. Oli musta ihan kivaa, että kysyvät sellaisia ja varmistavat mahdolliset synnytykseen liittyvät pelkotilat.
 
Tänään piti taas lähteä päivystykseen, kun supisti ja selkään sattui. Tutkivat uudestaan ja tilanne onneksi sama kuin kaksi päivää sitten. Tällaisia tuloksia sain.

- raivotarjonta
- painoarvio 1667g
- kohdunsuu pehmeä auki 1cm
- pituus 1-2cm
- sydämensyke ktg
- liikkeet ++

Nyt en saa muuta tehdä kuin lepäillä en saa käydä edes kaupassa :( No kaksi viikkoa vielä kestettävä ja sit saa palata normaaliin.
 
Tsemppiä Mirzukka! Tiedän että ei ole ihan helppoa vain olla ja lepäillä, mut yritä ottaa se siltä kannalta, että nautit siitä (kohta elämässä on enemmän hulinaa), varaa monta hyvää kirjaa ja leffaa ja vain nauti.
 
Tervehdys! [:)]

Piiuskalla oli hyviä uutisia, kun mies oli saanut töitä, onnea! [:)]

Pirkkiksen poika voi ja kasvaa hyvin, varmasti mahtavaa! [:)]

Mirzukka nyt sitten lepäilee jalat ristissä. [;)]

Suapi nähdä kuka milloinkin synnyttää.... meneekö se niin, että ne joilla on viitteitä synnyttää ennen laskettua aikaa, menevät yli ja ne joilla ei mitään ennakoivaan viittavaa, niin synnyttävätkin ajoissa. [:)] Nämä kun on niitä asioita joihin ei kukaan vastausta tiedä.

Tässä sitä itsekin vielä yhtenä kappaleena, vaikka olin ihan varma, että synnytän tossa viikon 30 tienoilla, hyvä näin.

Mulla oli neuvolassa kaikki kuten pitikin ja painokin oli tippunut. Eilen kävinkin sitten hampurilaisella ja tänään syönyt karkkia, jotenkin vaan karkki ei ollut niin hyvää, vaikka himoitsin sitä koko päivän. Kunpa tän nyt muistaisi seuraavalla kerralla ja jättäis syömättä! [8|]

Mulla olis neuvolalekuri 15.pvä. Viimeksi en siihen viimeiseen lekuriin mennyt, kun olin jo synnyttänyt, katsotaan josko nyt pääsisin. Synnärille tutustuminenkin hoidettiin ihan tositoimissa. [:D]
 
Moikka pitkästä aikaa!

Aika on alkanu menemään hurjaa vauhtia [&:] Ajatukset ollu aika sekaisin koko tämän raskausajan ja nyt loppusuoralla pelot vaan palaa voimakkaampana, niinkun varmaan monella muullakin, vaikka ei "huonoja" kokemuksia olisikaan... Esikoisella oli kontrolli n. viikko sitten ja ei tullut niin kovin hyviä uutisia sieltä.. ja sen mukana tuli hirveä pelko, että mitä jos tämä tuleva ei synnykkään terveenä, on edelleenkin niin vaikea uskoa ja toivoa että kaikki olisi kunnossa [:(] No joo.. ei auta kuin odottaa ja toivoa parasta, sitä oon yrittäny toitottaa koko pitkän odotusajan...

Neuvola oli muutama päivä sitten ja edelleen tulokas on poikittain masussa, parin viikon päästä tarkistetaan tilanne ja mietitään mitä sit tehään tai selkeesti huomaa että kääntyy pää ylöspäin, niin heti yhteyttä neuvolaan... kun vaan kääntyisi oikeinpäin nyt itsestään.. Tällä meidän neuvola tädillä ei ole tarpeeksi kokemusta tekemään mitään painoarviota, eikä ultraakaan ole, niin ei mitään tietoa minkä kokoinen rakkauspakkaus täällä on [:)] Tuntuu niin hurjalta, että mahtuuko se kohta edes kääntymäänkään enää... Koko alkuraskauden oli jo kovasti tulossa ja lääkärit varoittelikin, että hän on todella alhaalla lähtökuopissa ja nyt sitten loppusuoralla, päättääkin heittää kuperkeikan, hih, [:D]

Lantoikivut on IHAN hirveät, on todella vaikea kuvitella että jos tämä vielä 7 viikon aikana pahenee, niin miten pääsee sängystä ylös, kun nyt jo menee n.5 min, kun on saanut pari ensimäistä askelta otettua.. ja mulla kipukynnys on todella korkea, että nämä kivut on todella kipeitä [:(] Niin ja siis onneks nämä kivut tulevat vaan levossa ja sen jälkeen, että kun lähtee liikkumaan, niin kipu helpottaa, mutta yöt on hankalia, kun esikoisen luona saa käydä ainakin 5 kertaa yössä ja aina se sängystä nouseminen on niin kipeätä...

Tulipa tilitettyä [:D]
 
kohta nukkumaan, ja aamulla kutsuu Taysin 4A osasto, taas vaihteeksi [&:] Ja nukkumisesta tulee varmaan taas niin paljon [:@] No kyllähän tässä on jo päälle viikko selvitty muutamalla tunnilla unta, niin miksei vielä muutamaa päivää jaksaisi. [:D]

Vähän pelottaa mennä sinne osastolle huomenna, kun poju on todella vähän liikkunut tänään, melkein oli jo ettei tullut sitä 10krt/h liikkeitä. [&o]
No aamulla olen taas (EHKÄ) fiksumpi.

Nyt nukkuu [:)]

Öitä mammat! [:)]
 
Takaisin
Top