Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nauru tuli täälläkin Ronkulin jutusta - tosin taisin aluksi ajatella samaa kuin miehesikin [:D]

Tsemppiä, mahiiiw! Ei ole varmasti helppoa kun asiat ovat auki, eikä oikein tiedä missä mennään. Mutta jospa se lääkäripalaveri toisi selvyyden asioihin.

Mahiiiw; paljon jaksamisia sinne  ja kärsivällisyyttä <3 toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

kylläpäs meillä on tänään kurja ilma ulkona..tässä just mietiskelen mitä ihmettä sitä puuhais..olishan tuota siivoamista, mutta millään ei jaksais.

huomenna olisi kolmen ystäväni 30 juhjat, pojille olisi tietysti kortit tehtävä..noooh...jos hiukan myöhemmin.. ongelma mitä ihmettä laitan päälle, en haluaisi näyttää perunasäkiltä [:-]
juhliin on kutsuttu kuitenkin puoli kylää..
voisihan sitä ruveta ihmettelemään vaatteita mitä sitä löytäisi..
sunnuntaiksi olen kutsunut ystäviä syömään, tekisi "gurmee" aterian..ja jos kyselisi olisko he kiinnostuneita poikamme kummeiksi..[:)]

kai se on revittävä nyt itsensä sohvalta ylös ja heittää kone pois. kupin teetä vois vielä hörpätä enne  kun alottaa riehumisen [:D]

enää kuukaus aikaa laskettuun [&:] hurjaa, 15.9 olis tutustuminen jorvin sairaalaan..

mukavaa päivää muille

Täällä ollaan sitä mieltä, että lähtö laitokselle tulee piakkoin. Mullahan oli jo kolme viikkoo sitten kohdunkaula pehmennyt ja 2cm pitkä. Suppareita ollut nyt muutamana iltana ihan mielettömästi, melkein oon jo meinannu lähtee, mutta ovat sitten menneet ohi. Pitänee neuvolassa ens viikolla mainita, ehkäpä taas kurkkaavat äippäpolilla sitten mikä on tilanne. Niin ja tietysti, supistuksia estävä (tai tässä tapauksessa hillitsevä) lääkitys loppuu huomenna, jännitys on siis kova... Onneks on se rajapyykki ohitettu, et pitäis lähtee Tyksiin synnyttämään, nyt on viikkoja niin paljon että saa ihan salossa synnytellä.

Dodiin...täällä sitten ollaan neuvolaa ja Tyksiä myöten ihmetelty että mikä se minun käsissä mahtaa olla...soitin aamulla neuvolaan että mun on pakko tulla näyttämään onko musta tulossa hullu...... siis käsissä sellasia ruosteen värisiä kohtia ja läikkiä ja semmottista...no selvisi sitten neuvolassa että ei se ainakaan likaa ole:D:...Tyksissä ei kellään mitään hajua mitä vois olla ja käskivät terveyskeskukseen mennä näyttämään sitä...illalla sitten aika sinne...
kahtotaan selviääkö mitään. kun mulla alkuviikosta oli vasemman kädrn etusormessa tuota samanlaista mutta mun mielestä se hävis päivän aikana enkä siihen oikeestaan kiinnittänyt huomiota...mutta tänään aamulla sitä oli niin paljon että väkisinkin huomasin sen....
mun tuurilla se katoaa taas ennen lekurikäyntiä ja sit se sanoo että susta on vaan hullu tulossa:D:D:D

Mahiiwille paljon jaksamista ja voimaa ollaan kaikki täällä hengessä mukana!
Tsemppiä ja jaksamista myös sormustimelle!
Toivotaan että Tinztinzin ruostuminen selviää jaksamista myös sulle!
Kaikille hyvää vointia ja viikonloppua,yritetään jaksaa kohti ihanaa päämäärää[:)]

Mahiiwille täältäkin tsempitykset, epätietoisuus on kyllä kurjaa. [&:]

Sormustin -  koitahan sinäkin vielä hetki sinnitellä jalat ristissä. [:)]

tinztinz - jos vain olet hieman ruosteessa... [;)] ei vaan, toivotaan että selviää mikä on ja ettei ole syytä huoleen.

Mä olen tehnyt täytekakun, voileipäkakun ja nuorimmaiselle hirmu satsin ruokaa pakkaseen. Vielä kun ainakin saisi poikien synttärit juhlittua, niin sitten voin lähteä synnärille. [:)]

Sateista perjantaita vaan kaikille, voikaahan hyvin! [:)]

Riikka33 .... niin mäkin ajattelin että jos mä vaan alan ruostumaan[:D]
ja tulee niin tympeetä vastausta terkkarista niin tuntui vaan siltä että täähän on ihan turha juttu:D
mua kyllä jo alkaa naurattaa kaikki nää hommat, mut tosissaan kyl se selvitetään että miksi nainen alkaa sisältä ruostumaan....eikös mun pitäny olla ruostumatonta terästä??[:D][:D][:D][:D][:D]

Voi paskaaaa... Edelleen ottaa alamahaan, nipistelee, sattuu, painon tunnetta, ilmapallo mahassa(?) ja vadda pinkeenä oikeestaan koko ajan [:'(]

Piti ihan terkkarille soittaa äsken, et voikohan ne kalaöljykapselit sitä aiheuttaa, mut ei uskonu. JA JA...huomenna ois se mun laivareissu!!! Ja se sano, et sinuna miettisin vielä, ku linkissä kuiteski joutuu istuun monta tuntia..höh [:@] [:(]

Mitähän toi nyt sit vois olla...normaali kasvua vai ennakkotunnelmia??
Muutenki ollu aika huono olo, päätä juilinu. Kakki kyl tulee, et ei ummetusta, vaik ilman tunne mahassa välillä kova ja pikku pierukin joskus livahtaa [:D][:D]

Nooo...katon aamulla, lähenkö vai en. Puol 11 lähtee aamulla linkki.....

Sanokaa nyt joo, et kaikilla on samanlaista...että kuuluu asiaan... [:)]

Annie74: olisiko sinun mahdollista päästä käymään synnytyssairaan päivystyksessä? Siis voi olla vain että lapsi laskeutunut ja kiinnittynyt paikalleen (aiheuttaa varmasti silloin painetta ja voi kait aiheuttaa tuota nipistelyä ainakin häpyluussa). Kokeneemmat synnyttäjät osaavat kertoa paremmin.

Siis jos supistuksia ja ovat yhtään kipeitä, niin ei varmasti kannata lähteä. Toisaalta kaikki voi olla ihan hyvinkin, ja voit hyvin lähteä matkalle. Näin ilman alan koulutusta ja etäapuna vaikea sanoa, kannattaako vai ei lähteä.

Jos mahdollista päästä jonkun ammattilaisen luokse tutkituttamaan tilanne, niin asia varmasti selkeytyisi.

annnie - mulla on ollut(käynyt synnärilläkin sen takia) hirmu paineen tunne alavatsassa, selässä, ponnistusvaiheen lähestyessä tulee sellainen hillitön paskahädän tunne. Sori nyt vaan sanavalintani, mutta kakkahätä se ei ole. [:D] Ei ollut vauva edes laskeutnut sinne lähtökuoppiin, joten eipä tietoa mistä johtuu...

Suolihan on ihan mutkalla tuolla, niin sekin voi aiheuttaa mitä kummallisempia tuntemuksia. Noi sun tuntemukset siis kuulostaa ihan normikasvulta, mutta voi olla muutakin. Sepä se, kun ei voi tietää. Kyllähän siellä laivalla saa nopsaan avun, jos synnyttämään alat, helikopteri kulkee. [;)]

Itse en uskaltaisi lähteä, mutta se johtuu puhtaasti siitä, että takana yksi ennenaikainen synnytys, mikä lisää riskiä tehdä se toistamiseen, mutta ei kuitenkaan kerro juuri mitään. Eli mun sepustuksesta ei apua ole, mutta mieti rauhassa lähdetkö vai et, jos yhtään empivä fiilis, jättäisin väliin. [:)]

Ronkuli
Se sun haarajuttu oli toosi hauska[:D][:)][:D] Taitaa ukkosikin olla raskaana

Annie74
Mul on ollut kans tänää tosi sellane tuskane olo, päätä vähä särkeny, vähä huono olo ja vatsa ollu pinkeenä.
Oltii menos viel synnärivalmistuxee ja otti kaalii ku oli vähä niiku kipeine olo ja suppaili ja oli pieniä aavatsakipuja, mut
ajattelin vain et tää on taas jotain näit juttuja, mitkä kuuluu asiaan enkä jaksanut huolestua asiasta.
Tuli otettuuparin tunnin päikkärit tos niin helpotti, paitsi närästys joka on ollutaas iha hirvee!! [:@]

Yx työkaveri suositteli et ottais kalanmaksakapselit just enne nukkumaanmenoa niin jeesaa.

Olin ymmärtänyt ettei avitamiinia saisi ottaa raskauden aikana, six ite hommasin sellasii omegakapseleit mis ei sitä oo ja ne ei röyhtyytäkkää mikä o ihanaa. [:D]

eipä tuota "ruostumista" kukaan sitten oikein tutkinut...juoksutettiin vaan paikasta toiseen...
soitto arvauskeskuksesta tuli sitten tuossa vartti sitten ja sanoi että ei kai se ole yhtään mitään. mutta mene sitten tyksiin jos kutisee paljon tai olo muuten pahenee. meinasin hieman revetä. nyt menen nukkumaan kun päätä rupes tämän päivän johdosta särkemään oikein huolella.

Mullakin ollu sellasta tunnetta että maha on ku ilmapallo. On ollu myös ihan sellainen tunne kuin olis aivan kamalaa ummetusta, mutta kuitenkin olen saanut tänäänkin käydä kahdesti isommalla asialla vessassa että kuitenkin luistaa hyvin läpi syömiset.

Ja alavatsassa on kipuja ja sattuu ihan pimppiinkin.
Tänään olin illalla miehen kanssa lenkillä niin yhtäkkiä pysähdyin ja vetäsin jalat ristiin kun tuli vain sellainen tunne että nyt vauva löi nyrkin ulos reijästä. Mutta varsinaista kipua se ei aiheuttanut ja meni muutenkin heti ohi ja kävely jatkui iha normisti. Tosin vain mies nauro mulle aika tunteella. [:D]

No, "onneks" muillakin on ollu samoja kipuiluja [:)]
Kyl mä tästä nyt sit lähen sinne laivalle. Aaag...alle tunti aikaa valmistautua... Puuro äkkiä naamaan ja meikkaan [:D]

Ja joo, matkustellaan sit eka kertaa helikopterilla, jos niikseen tulee, että syntymään alkaa. Mutta, katotaan vaan, ni vielä vkoilla 41+ täällä kärvistellään...

Hauskaa vkonloppua kaikille [:D][:D]

Tää raskaana oleminen on erittäin mielenkiintoista juuri sen takia, että koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua. Hyvä esimerkki on siskoni, joka heinäkuussa sai rv 40+1 pojan....kesäkuussa kävi rv 36 neuvolassa ja silloin sanottiin, että syntyy ihan koska vaan, kun paikat oli pehmenneet ja 2 cm auki ja kuinka kävikään, 4 viikkoa supisteluja jotka loppui seinään siinä vaiheessa kun miettivät sairaalaan lähtöä [:D][:D][:D]

Että nauti Annie74 reissusta ja jos helikopteriin joutuu turvautumaan niin onpahan jotain kerrottavaa lapselle [:D][:D][:D][:D]

surusydän - noinhan se yleensä menee... sanotaan, että koska vaan voi syntyä ja meneekin yliaikaiseksi. Mutta kun ne lääkäritkään ei voi sitä syntymäajankohtaa tietää, niin parempia sanoa vaan, että voi syntyä koska tahansa. [:D] Kun sekään ei vielä mitään kerro vaikka olis paikat pehmennyt ja pari senttiä auki.

Kuten olen itsekin monesti todennut, näistä kipeistä suppareista huolimatta, todennnäkösesti kärvistelen vielä viikolla 41+ [;)] joten annnien seurana ollaan...

Sekin on ihan hyvä, että ei ihan joka vihlaisua ja kolotusta ota niin, että tää on nyt jotain enteilevää... Kun niitä mitä ihmeellisempiä tuntemuksia tulee ja menee, kuuluu asiaan. Kuitenkin suurinosa synnytyksistä menee yli LA:n. Jos alkaa verta tulemaan tai tuntuu, että pissaa(mahdollisesti lapsivettä) lorahtaa vähän väliä, niin silloin tietenkin heti yhteyttä synnärille. [:)] Sori ärsyttävyyteni...

Moikka kaikki,

Jaahas taas olis viikonloppu :) mukavaa.
Pikaiset paivitykset tanne enennku alan kaurapuuron keittoon. joo kalaöljy ja kalanmaksaöljy, taalla islannissa kun syovat kalanmaksa oljya koko konkkaronkka niin en edes ajatellut etta kyseessa olisi muunlainen kalaoljy. Me syodaan kalaa pari kertaa viikossa, joten ei ole ollut tarpeita lisata oljyja ravintoon. omega3sta saa vissiin myos joistain ruuanlaittooljyistakin? :) Mutta etta ei sita A vitamiinia kannata liikoja syya :)

Taallakin kaikki oli neuvolassa hyvin taas, ei mitaan kummallista, sama setti kuin aina ennenkin, ei sokeria eika proteiineja pissassa, kohdun korkeus taisi olla noin 32 cm ja sykkeet siella 150 tienoilla, oma verenpaine hienosti 120/70 :) hyva homma :) vauva on ollut paallaan ja kovasti laskeutumassa jo useita viikkoja ja neuvolan tati kehoitti pakkaamaan sairaalakassin, no, melkein pakattu, mutta ei ihan, eli valitsin vauvalle vaatteet, mutten oikein muuta ole saanut pakattua. Me aiotaan kestovaippailla mutta sairaalaan taytyy ottaa mukaan kertisvaippoja, kun jos jotain niin ei voi olettaa etta henkilokunta haluaisi vaihtaa kestovaippoja. joo. ne on siis ostettu nyt. ja ja.. mahan nain unta joitain viikkoja sitten etta vauva syntyisi tanaan. eihan se varmaankaan synny, mutta vahan jannaa oli viime yona kun nauroin niin kovasti (Date night elokuvalle) etta alkas juilimaan niin mahassa etta piti panna elokuva paussille ja nousta seisomaan hengittelemaan rauhassa. haha. mies oli ihan etta, no mika nyt supistaako noin kovaa?? ..luulen etta oli vaan kova kramppi alavattan lihaksissa se :)

Varasin aidille ja isalle lennot islantiin eilen kun oli elisen tarjouksessa reykjavik- helsinki :) hienoo. sitten taytyy vaan ponnistaa vauva ulos ennekuin saapuvat :) 20. lokakuuta olisi lento tanne, eikohan se sita enne tule. mun vanhemmat on molemmat opettajia niin niilla on syysloma siina ja siksi juuri tuolle viikolle koitettiin saada visiitti. mukavaa kun tulevat, heidan eka lapsenlapsi, vaikka mulla on kylla pian 32 vuotias isovelikin, muttei se ole paassyt viela lasten tekoon. en tiia haluaako ne puolisonsa kanssa edes lapsia..?

Mahiiwille isosti tsemppia ja voi kun ma taalla niin kovasti toivon etta kaikki on hyvin. ei ne laakaritkaan aina kaiken tietavia ole, muttei se silti valttamatta tarkoita etta mikaan olisi vialla loppupeleista. toivottavasti pian selviaa jotain!! halit!

ma taidan nyt alkaa herattamaan miesta unilta ja sitten viimeistellaan tama koti ja viimeisetkin laatikot oikeille paikoilleen!! :)

Hyvia vointeja kaikille!

Maaru[:)]

Niin no siskon kohdalla olisi oikeasti voinu syntyäkin koska vaan, koska esikoisen kanssa kävi niin, että rv 40 tarkastukseen mennessä äippäpolille siskoni oli 4cm auki ja siitä n. 4h vauva maailmassa kivunlievityksenä pelkkä ilokaasu, kun muuta ei ehditty antaa. Siskolla korkea kipukynnys eikä kokenut supistuksia kipeinä ennen sairaalaan menoa...

Huoh, en mä ole yhtään viisaampi tänäänkään [&o]
Tiistaina takaisin....
Ärsyttää oikein tää edestakas ravaaminen [:@]

Voikohan vauva vielä näillä viikoilla makoilla poikittain. [:D]

Eilen saunassa katsottiin miehen kanssa järkyttyneenä, kun mun maha venyi ja kumpuili. Ihan niin kuin olis ollut alieni mahassa. [:D] Nyt tänään on sitten ollut koko maha ihan pinkeenä ylhältä ja sillai leveesti eli molemmilta puolilta kyljistä vatsa todella kova. Nyt kiinnostais tietää miten päin se sinne kääntyi. Ja muutamia mojovia iskuja on antanut tuonne virtsarakkoon. Oli oikein kivaa ruokapöydässä (kun appiukko oli kylässä) ja yhtäkkiä sai iskun sinne, niin että tuntui että lorahtaa alle. Siinä sitten irvistelin, kun vauva kiusasi äitiään. Odotus on ihanaa aikaan.  [;)]

Takaisin