Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ääääääh. Tänään on alettu laittaa vaavin huonetta heti aamukahvin jälkeen ja se näkyy huoneessa, mutta ennenkaikkea tuntuu minun kehossani!

Olo oli niin tuskainen tuossa illalla että nauroin miehelle, joko lähettäis sairaalaan synnyttää ku kerran on vaaville jo nukkumapaikka ja kaikki tärkeä kunnossa. [:D]

mulki ollu koko viikko kipuja
ja sellane ihmeellinen ja tuskanen olo
ja usein just ollu vessahätä mut mitää ei tule.

Tänää käytii ukon kaa uimas, noh.. minä suurimmaxi osaxi vain lilluttelin siel mut oli ihanaa kun kaikki kivut ja jatkuvat supistuxet hävisivät vedessä olon aikana kokonaan!!

Ah, se oli ihanaa!!
Hetken helpotus tukalaan oloon taisi saada ainakin hetkeksi hymyn kasvoilleni.

Niin ja onpa tosi kivaa ku oli se hemmetin räkätauti mulla mihin sain lääkekuurin niin sitten tuli tämä iki ihana naistentauti nimeltänsä hiiva...

Nooh kävin sitten tänään ostamassa karkotetta ja innolla odotan että tämä tapletti tekee tehtävänsä.

Nytkin siis makaan sängyssä läppärin kanssa kun en saa unta ja pitää olla maate tän puikon takia niin mies sano että ota kone sänkyy ei se haittaa kyllä uni tulee iha normisti. [;)] Miehet on ihania!!!! Saan aikani kulumaan lukemalla taas päivän uutiset ja vähän muutakin.

mahiiw - tuo kyllä on kurjaa, mutta onneksi ottavat sinut sinne, eivätkä jätä "oman onnensa nojaan..." Koitahan jaksaa!! [:)]

Te joilla suppareita, niin kannattaa koklata lämmintä suihkua ja Panadolia. Mulle annettiin sellainen ohje synnäriltä. Eli 2x500mg Panadolia nassuun ja lämmintä suihkua&lepoa.

Ja suolistovaivat on monesti niin kovia, että moni erehtyy luulemaan niitä suppareiksi ja monestihan kyllä kova kipu provosoi suppareita, ainakin omalla kohdalla.

Lämmin suihku ja/tai sauna on kyllä hyvä lievitys moneen kolotukseen, mutta noi Panadolit...

En nyt tiedä, että onko tämä vain turhaa vauhkoamista, mutta luin pari viikkoa sitten tutkimuksesta, jossa parasetamoli yhdistettiin lasten astmaan ja muihin allergioihin: http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2010/08/parasetamoli_saattaa_aiheuttaa_allergiaoireita_nuorille_1905084.html

Toki tutkijat vielä haluavat tehdä vielä lisäselvityksiä, mutta jokainen arvioikoon kohdallaan, mitä uskaltaa käyttää. Ja pakkohan kipeää lasta on jollain lääkitä. Kaikissa lääkkeissä kun kai on jokin "paha". Ajattelin kuitenkin ottaa tämän puheeksi jossain vaiheessa neuvolassa ja kysyä, onko heille tullut asiasta mitään ohjeistuksia.

Ainahan tulee uusia tutkimuksia joiden mukaan joku hyväksi todettu onkin pahasta.... Jos kaikkea lukee ja ottaa kirjaimellisesti, ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään. Johan pelkkä vauvan kanssa kaupoilla käyminen ja liikenteen seassa kulkeminen aiheuttaa ties mitä.

Ja jos lapsi on kipeä, niin kyllä sen oloa haluaa helpottaa. Uskon, että kivussa oleminen on pahempi kuin se, että lääkitsee lasta.

Näinhän se juurikin on. Mikä onni olisikaan, jos ei koskaan tarvitsisi mitään lääkkeitä käyttää, vaan olisi aina terve.

Olihan (ellei jopa samassa) tutkimuksessa, että panadol aiheuttaa astmaa...öööö...mites sit kun allekirjoittanut ja esikoisemme on astmaatikkoja, jotka eivät voi käyttää muuta kuin panadolia...? Viis tutkimuksista, meillä käytetään kun on tilanne päällä, kun ei muutakaan voida ottaa....

Musta tuntuu että mä hommaan kyllä jonkin katetrin itelleni kun mua pissattaa iha jatkuvasti. Sintti painaa nyt niin tuonne alas että jatkuvasti saa olla menossa vessaan tai olla vessassa tai olla tulossa sieltä.

Ja navan päälle tekis mieli laittaa teippiä kun se pullistelee niin uhkaavana koko ajan [;)]

Mies on kyllä ollu aivan ihana kun välillä puhisen enkä ehi ees valittaa mitään niin se jo tulee ja pistää kädet mahan alle ja sanoo että annas ku mää kannattelen sitä vähän aikaa niin sun on helpompi olla. [:)] Oliskin niin helppoa, mutta ajatushan siinä on se tärkein <3

[:@]

Närästys niin pahana alkuillasta asti et joudun olla ihan suorassa eli nukkumisesta ei tule mitää [&:]

No nyt on munkin masuasukki ilmeisesti alkanut laskeutua... viikonloppuna häpyliitosta ja nivusia on särkenyt ihan uudella tavalla ja kävely on vaappumista. Lisäksi kohdunsuulla on tuntunut tosi teräviä vihlaisuja.
Tajusin juuri, että mähän voin ennustaa omaa oloani teidän alkukuisten vaivojen ilmaantumisen perusteella, eli kun joku puolikuun odottaja kertoi vauvan laskeutumisesta joskus pari viikkoa sitten, niin itsellä se tapahtui nyt (samoilla viikoilla).

Teimme miehen kanssa sen masukipsin lauantaina, oli aika sottaista puuhaa, mutta ihan hauskaa. Alla kuva.

Hei kaikille pitkästä aikaa... Olen muutamaan kertaan käynyt elo- syyskuun aikana käynyt lukemassa teidän toisten juttuja, mutta harvakseltaan. Nyt vihdoinkin olen mamma-lomalla, alkoi viime perjantaina. Moni juttu on jäänyt varmaan lukemattakin joten en aivan ole ajan tasalla montako lokapoikasta on jo syntynyt jne. Ehkä nyt ennätän käydä täällä vähän useammin.
No sitten kuulumisia, meillä on vauva myös laskeutunut n. reilu viikko sitten. Eli siitä voi päätellä että n. kolme viikkoa vielä odotusta edessä jos kaikki menee niin kuin aiemmissakin raskauksissa. Eli poika syntyisi n. viikolla 37 tai 38. Olisin kyllä kauhean mielissäni jos syntyisi noilla viikoilla ettei menisi yli lasketun ajan.
Alkaa jo niin väsyttää tämä vatsan kannattelu, supistelut, liitoskivut ja jatkuva vessassa ramppaaminen. Viimeyönäkin kävin vessassa 1,5-2 tunnin välein. Joten päivällä kyllä sitten kulkee kun puoliunessa.
Työkaverit sanoivat lomalle jäädessäni että koita nyt levätä ja nauttia loppuraskaudesta. No yritetään, mutta väsymys senkun lisääntyy. Pitäisi kuitenkin jotakin yrittää vielä tehdäkin päivisin täällä kotona. VAuvan koppaan pitäisi hommata uusi patja ja pedata peti valmiiksi. Eilen laitoin sairaala kassin osittain valmiiksi vielä sieltä puuttuu, evästä, neuvolakortti, lukeimista ja käsityö. Mutta ne ehtii napata mukaan varmaan sitten kun lähtee sairaalaan, ainakin tuo neuvolakortti olisi tärkeää muistaa.
Tietysti meidän huushollissa olisi loputtomasti tekemistä, mutta täytyy priorisoida hommia, tehdä vain sen mikä on välttämätöntä ja jos jaksaa niin tekee sitten lisää. Ajatteli ommella vielä kestositeitä ja liivinsuojia mutta jos en jaksa niin sitten ostan kaupasta kertakäyttöisiä ja ompelen sitten vauvan kanssa jos ennätän.
Koiralla alkoi juuri eilen juoksuaika. Se on kovin häpeissään kun joutuu pitämään housuja ja vaippaa. En halua että se tahrii jokapaikan verellään. Meidän koiralla juoksuaika kestää n. 3-4vkoa eli koira lopettaa sitten kun emäntä aloittaa tuon vaippojen pidon. Toivottasti itsellä tuo jäkivuoto ei kestä viikko tolkulla. Nuorimmaiselta taisi vuotaa n. 8 vkoa, keskimmäiseltä 3-4 viikkoa ja vanhimmalta en muista kauanko kesti. Muistan vain että nuorimman jälkeen alapään iho oli välillä rikki jatkuvasta siteiden käytöstä, lisäksi kutisi ja hiiva meinasi iskeä. Siksi ajattelin tehdä noita kestositeitä jos vaikka iho voisi paremmin niitä käyttäessä.
Nyt taidan lähteä kasvimaalle hakemaan persilijaa ja pakastamaan sitä. Sitten ajattelin leikata pellava kimppuja kuivumaan sekä tehdä yhdelle ystävlleni kesäkukista kukkakimpun kun menen häntä katsomaan iltapäivällä sairaalaan. Myöhemmin iltapäivällä pitää lähteä nuorimman kanssa SI-terapeutin arviointiin Kokkolaan, onneksi illaksi ei ole mitään muuta ohjelmaa. Huomenna onkin sitten haipakkaa, parturi, kasvohoito, vanhimman lapsen vanhempainilta jne.[:)]

hui, heräsin yöllä siihen kun raavin kämmentäni oikein antaumuksella. Mies herätti mut ottamalla raaputtavasta kädestä kiinni. Että ihan kunnolla olin raapinut, kun toinekin siihen heräsi. Mitään ulkoista selittävää tekijää kutinalle ei ole. Sitten menikin loppuyö kauhistellessa ja tunnustellessa että vieläkö kutiaa. Nyt sitten tunnustelen ja mietin koko ajan että kutiaako. Okei ja varmasti kutiaa kun oikein miettii. Raskaushepataasin oireitahan ne oli vai mitä... onko kenelläkään kokemusta moisesta? Keskiviikkona on neuvola. Ellei kutina lisäänny, niin voin varmaan odotella sinne asti...? Ja sieltä oletettavasti sitten verikokeisiin lähetettä jos kutinaa vielä on ollut...?

Ronkuli: Mulla toisella kolmanneksella kiusasi hiiva usein ja jouduin ottamaan välillä kaksikin kuuria peräkkäin niitä käsikauppalääkkeitä ennen kuin auttoi. Jostain luin, että maitohappobakteerit saattaisivat auttaa tähän. Ostin niitä apteekista purkillisen ja ei ole sen jälkeen ollut kun vissiin kerran hiiva. Eli mulla ainakin tehos. Otan joka päivä yhden tabun. Mulla ei ennen raskautta ole ollut hiivaa kuin kerran aikaisemmin..

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille mammoille!

Joo mun pitäis muutenkin syödä niitä maitohappobakteereja aina välillä, niin minä söin niitä samalla kuin sitä lääkekuuriakin, mutta hiiva tuli kuitenkin. Toivottavasti nyt ainakin paranee kunnolla, kun kutinat ja kaikki on hävinny onneksi.

Maitohappobakteereista sanotaan myös niin, että jos raskausaikana syö niitä, voi lapsi välttyä atooppiselta ihottumalta. Mä alussa niitä popsin, mutta sitten jäi... harmittaa, kun olen atoopikko, jos siinä oliskin ollut jotain perää.

zil - omakohtaista kokemusta ei kyseisestä kutinasta ole, mutta se taitaa olla hurjan polttelevaa ja kipeetä kutinaa kämmenissä ja jalkapohjissa. Otahan asia neuvolassa puheeksi, jos kutina pahenee, niin heti vaan sitten yhteyttä neuvolaan. [:)]

Tiiti - hieno kipsi! [:)]

jihuu - mulla kans närästys alkanut nyt oikein vaivaamaan, olen huomannut, että parhaiten auttaa samarin.

Meillä ei ole edelläänkään vauvalle sänkyä, äitiyspakkauksen laatikkokin lojuu varastossa ja kopan suojahelma. Jospa ne tässä parin viikon sisällä saisi laitettua. [:D] Jos vauva nyt päättää syntyä, niin kaikella todennäköisyydellä joutuu olemaan jonkin aikaa sairaalassa, joten ei tarvitse niitä tavaroita.

Tiiti hiano kipsi! [:)]

huh, meinaa tulla jalkaa mahan läpi.[:D]

Minua ei närästys ole vielä vaivannut. Ruoka pyrkii kyllä ylös aina välillä, mutta ei polttele. Olen vetänyt maitohappobakteereja melkein koko ajan, en tiedä onko niistä ollut hyötyä asian suhteen. Ehkä suurin apu on kun on pitkä, niin kohdulla on tavallaan enemmän tilaa kuin lyhkäisillä ihmisillä (?).

Yöt menee valvoessa, mutta muuten on kyllä ollut todella helppoa tähän asti. Ei suurempia kipuja, kutinoita tai muita. Katsotaan tulevatko liitoskivut sitten rytinällä jossain vaiheessa.

Pannari uunissa, toivottavasti maistuu yhtä hyvälle kun tuoksuu...[8D]

Jep Tiitin kipsi näyttää hienolta,varmasti kiva muisto![:)]
Mulla ei oo ollut närästy viä ainakaan,aika hyvin on mennyt väliin vaan tuntuu et asukki puskee itteensä väkisin ulos,mut kyllä tuon kestää viä[:)]
Ah,pannari maistuis..taitaa alkaa tekemään..lurps[:)]
Kaikille hyvää vointia!

Mulla on oudosti alkanut tuntua alamaha löysältä, mitähän mahtaa tarkoittaa? Ei mitään hajua, neuvolassa kysyivät onko tullu lapsivettä ja tietääkseni ei. En tiiä onko kaveri vaan valahtanu eri asentoon. Huomenna ois valmennus neuvolassa, oli kuulemma täynnä kun ilmoittauduin, mutta en kuuulemma ehdi seuraavaan ennen lapsen syntymää niin saadaan mennä. 

Moro!
Aamulla seittemän aikaa alko vähä helpottaa, ni uskalsin mönkiä sänkyyn..
Ah. Kyl mä olinkin poikki!

Riikka33:

joo, vedin samarinia ja yritin myös saada laantumaan kaurapuurol, kun joskus on auttanut, mut nyt ei auttanut mikää!! [:@][:@][:@] Tämä on varmaan sitä raskauden ihanuutta..

Pitää kai alkaa jättää iltasyömiset väliin..

Tiiti:
Ihana se kipsijuttu! Itekö teitte??

Takaisin