Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenia! Huh, en ikinä oo tähän aikaan hereillä... Mut nyt pitää tankata aamupala, ettei tapahdu sairaalassa pyörtymisiä [:D] Ja joo, onhan se hyvä tottua nyt aikaisiin heräämisiin ja vähiin yöuniin.... Mutta kun väsyttää [:D] Taidan vielä painua pehkuihin, kun nyt vihdoin oon saanut jotain alas. Ei nimittäin ihan hirveesti tähän aikaan maistu ruoka...

Tänään olisi siis se käännösyritys edessä. Alkaa ehkä jo vähän jännittää..... [&:] Pitää vaan luottaa siihen, että hyvin se menee.. Pitäkääs muut peukkuja [:)]

Nyt vielä hetkeksi untenmaille...

Unenpöppöröinen Lintunen 36+1

Nukkumisasennosta, selällään nukkuessa kuulemma kohtu painaa jotain laskimoa.. Näin sanoo ainakin vau.fi sivusto: Raskaana olevia neuvotaan totuttelemaan kyljellään nukkumiseen. Kylkiasennossa kohtu ei pääse painamaan alaonttolaskimoa (vena cava), jota pitkin veri virtaa alaraajoista takaisin sydämeen. Liikaa nukkumisasennosta ei kuitenkaan kannata huolestua, jotta ei vain käy niin, että alkaa pelätä selälleen kellahtamista niin paljon, että ei huoleltaan saa unta ollenkaan. Jos vaikka selinmakuulleen unissaan sattuukin pyörähtämään, sitä mahdollisesti seuraava epämukava olo herättää kyllä.

Itse kyllä nukun yleensä oikealla kyljellä, vanha tapa.. Ja viime aikoina kyllä nukahtanut usein selälleenkin, mutta siitä tosiaan havahtunut sitten jonkin ajan kuluttua.

[/align]

tsempit lintuselle, toivottavasti kaikki menee mainiosti! Itellä sama opereissön tiistaina [&:]

Niin ja onnittelut tätä kautta Mirzukalle, Odottaja8:lle ja tinztinzille

Kiitoksia puhelin numeroista. On pakko ottaa ne matkalle mukaan kun ei toi autossa istuminen tunnu enää kovin hyvälle pidemmän päälle. Pistää supistelee...
Mulle sopis kyllä mielummin juur tänä vuonna tollanen ennätyskiree pakkanen. Nyt olis kotona ja pystyy silloin enemmän lämmitää torppaa puilla niin olisi sitten mahdollisuus säästää siinä sähkössä.
Voimia kaikille sairaalassa olijoille se on raskasta pidemmän päälle.[8|]
Mun sokerit on sekaisin edelleen. Koetan syödä aamupäivisin paljon proteiinia ja vähän hiilareita. Niin sillä sitten saa niitä arvoja korjattua.[:@] Pahaolo on vaan tullut kaveriksi. Ei kiva. Nyt syön tabletteja aamuin illoin ja piikitän lyhyt kestoista ja pitkä kestoista insuliinia. Näitten pr****len sokereitten takia toivoisin että tää lapsi päättäis tulla ulos jo. Mut neiti on poikkitilassa niin ei supparitkaan avaa paikkoja.... Eli pitää viel jaksaa sinnitellä neljä viikkoa.[:)] Onneks sit pitäisi olla leikkaus edessä.
Tsemppiä kaikille jotka jo ovat menneet tai menevät lähipäivinä synnärille.[:)]
Tarttis varmaan ruveta laittaa ruokaa ja siivoomaan. Ruoan laitto viel menee mut siivominen ei oo mun juttu tylsää[&:].

Bambino Mio -kestovaippapaketti tuli tänään. Kiitos Kirkkonummelle!

Huomasin että mies intoilee facebookissa Princen konsertista (ehkä tulossa Suomeen), Lp-levymyyjäisistä ja ties vaikka mistä. On myös ostanut lippuja HJK:n jalkapallopeleihin loka- ja marraskuulle. Meinasin laittaa aika kipakkaa kommenttia, mutta sain viimehetkellä vaihdettua viestin sävyä.

Heippa kaikille!

Olipas melkoisesti luettavaa kun oli parin päivän reissun takia jäänyt väliin. Tsemmpiä kaikille synnyttäville, pian varmaan kuulemme Riikalta ja Zenjalta uutisia...

Mulla Jyväskylän reissu meni paremmin kuin osasin odottaa (=pelätä), ja vaikka fyysiseti oli tietysti kaikenlaista kivistystä, niin henkisesti teki kyllä oikein hyvää. Pienen flunssan poikasen sain mukaani, mutta ei ainakaan vielä ole nuhaa ja pientä palelua pahempi. Mulla alkoi äitiysloma virallisesti tänään, mut vähän tässä miettii, että muuttuuko jokin oikeasti -asiakkaat saattaa soitellla ihan samalla tavalla ja toimisto on edelleen tuossa olohuoneen vieressä... eli ehkä se muutos sitten oikeasti tulee vauvan myötä vasta.

Tänään laitoimme 4-vuotiaan kanssa vauvan hoitopaikkaa kuntoon, ja pikkuneiti halusi silitellä vauvan vaatteita. Silittikin ison pinon ja oli kovin ylpeä saavutuksestaan, kuin myös äiti [:)].

Nyt on odotus jo niin pitkällä, että molempien tyttöjen syntymähetket ovat takana, eli tämä raskaus menee ainakin toiseksi pisimmälle. Melkoinen yllätys itselle, kun on kuitenkin sen varran hankalaa ollut. Mutta nyt olo on kyllä helpompi kuin pari-kolme viikkoa sitten. Pitäisiköhän sitä alkaa jo häätöyrityksiin vai odotella vain rauhassa, kun olo on kuitenkin ihan siedettvä tällä hetkellä???

Ihanaa kun on viikonloppu edessä, onkin vilskettä tiedossa (kaikki 5 lasta) ja lauantaiksi vielä vieraita ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tokavika neuvola-käynti takanapäin.. Kait sekin on jonkinlainen etappi tällä vauvamatkalla [:)]
Kaikki oli hyvin,paitsi että HB oli tipahtanut 126 => 111. Se selittääkin miksi on ollut niin höntti olo viime aikoina.
Kävin sitten ostamassa Maltoferiä, kallista oli mutta kun inhoan tablettejen nielemistä..Varsinkin jotain Obsidania kun on niin helkutin iso.

Surffailin netissä etsien eri sivuja josta löytyisi keinoja saada synnytys käynnistymään..löysin sitten ruotsalaisen sivun jossa kerrottiin mm että miehen sperma toimisi tehokkaammin nieltynä kuin paikallisesti "asetettuna" .. Enpä ole moista ennen kuullut [:D] Olen aina luullut että myös se mekaaninen ärsytys olisi niinku se juju. Löytyy täältä jos joku haluaa lukea : http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/naturalbringonlabour/

Itse en ole selällä pystynyt nukkumaan enää aikoihin, tulee nopsaa tosi tukala olo.Kyljet kovassa käytössä täällä. Mulla järkyt liitoskivut estävät liikkumisen. Vaikka ei kauheesti satu juuri silloin kun liikun, niin pari tuntia myöhemmin alkaa niin hirveät kivut. Tylsää. Uimassa olen käynyt ahkeraasti, paitsi nyt viime aikoina. Olen ehkä turhan herkkä mutta en jaksa sitä kun ihmiset suoranaisesti tuijottavat valtavaa vauvamahaa ja muutenkin raskaana olevaa kroppaa. Ehkei kukaan edes katso - ehkä siltä vaan tuntuu.

Eikä tässä nyt ole enää kuin 11 kokonaista päivää. Max. Saa tulla vaikka tänään mun puolesta [:)]

Hurmaavaa viikonloppua kaikille !

Hoppfull 38+3

Ulpukka77. hyvä että sait paketin..oli kyllä hieno paketointi [;)]
tulin suoraan kirppikseltä eikä postissa ollut enää paketointipahvia kuten ennen..
kirkkonummen sanoma ajoi hyvin saman aseman..heh

onpas tylsää...miekkonenkin on töissä..tein äsken vispipuuroa ja tietty kun en ollut aikoihin syönyt niin pitihän sitä sitten ahtaa lärviin aivan liikaa..hyvää kyllä oli[:)]

huomiseksi kutsuin kavereita syömään...saa nähdä tuleeko..onpahan päivällä jotain tekemistä..suunnitella menua, kun mies on huomisenkin päivän töissä, onneksi huomenna pääsee jo 19.00.. tänään menee varmaan yhteentoista..eli makaan koko illan ite sohvalla konesylissä, ja tuijotain samalla töllöä.

veljen vaimo lähetti juuri viestin että ovat perheineen päässeet turvallisesti mallorcalle ja lämmintä on.
kummipoikani olivat jo olleet uimassa altailla ja nyt olivat menossa poreammeeseen huoneiston kattoterassille varmasti ihanaa tuollasille 3 ja puol vuotialle sälleille.. just näin..no pääsenhän minäkin matkalle...huone jorvin sairaalassa...oikein maakunta matkailua[:D] ja onhan jorvissakin amme....onhan se sama?! onhan..taidan ruveta pahimpaan matkakuumeeseen katsomaan homeawaysta ensikesälle asuntoa italiasta toscanasta <3 <3

jospa mä lopettaisin tän turhapäiväisen lässytyksen ja menen keittämään itselleni teetä..

jaksamisia kaikille

Ollu melko tönkkö olo koko päivän ja siinä sitten rauhassa sain kuitenkin siivottua. Otin illalla pikku unet ja äske kävin saunassa niin tuli tunne että ei satu mihkää, oih ihanaa. Nyt sitte istahin tähän niin yhtäkkiä alkaa kamala vihlonta alapäähän ja alaselkään.[:@]

Kivuttomat hetket käy näköjää vähii [;)]

Ronkuli, näimpä. Mulla alkaa olla tuo nukkuminen aika tuskallista. Jo nukkumaanmennessä ahdistaa valmiiksi. Kauheet kivut aina kääntymisissä ja pahenee vaan. Viime yönä heräsin siihen, kun yritän kääntyä niin tuntui että vauvan pää jää "sinne" jumiin. Tuntui kuin olisi luihin sattunut. Mieskin heräsi, kun siinä ähelsin. Sitten olikin taas kamala pissahätä. Sen jälkeen ehkä oli supistelujakin... Heräsin useamman kerran kipuun alavatsalla. Ne tuli, kesti hetken ja sitten taas sain nukahtaa, kunnes heräsin taas uuteen.

Toisaalta tuskallista, mutta toisaalta tää kaikki alkaa viestimään sitä, että raskauden loppu häämöttää jo! :)

Tuo tarra tuossa alhaalla jo ilmoittelekin, että 10 päivää laskettuun... Kuulostaapa se vähältä!!

Nukkuminen tuntuu varsin vieraalta sanalta nyt muutamina päivinä[:@] Kovasti väsyttää, mut sänkyyn kun pääsee niin alkaa supistella, poltella masua ja alaselkää, lonkkia särkeä, närästää, kääntyminen työn ja tuskan takana...Päikkäreitä sain ennen nukuttua, mut eipä oikein tunnu nekään onnistuvan..Kurjaa kun on kokoajan niin totaallisen väsyny, ettei jaksa esikoisen kanssa puuhata niin täysillä[:o][:o][:o]...

Vali,vali, tänään taas tämmönen pvä, sorry!!![:(]

Mamma+Masuasukki rv 37

Kiitos samoin Tuulienkeli,hyvää lauantaipäivää sinulle ja perheellesi![:)]
-ihana runo-
[:)]

[:@][:@][:@] Hirveän äkkipikaisella ja äkäisellä tuulella ollut eilen ja tänään!!! ARGH!!! Pikku jutut saa näkemään punaista, melkein kaikki ärsyttää, suorastaan v*tuttaa, tällaista olotilaa ei ole pitkäääään aikaan ollut. Ihan säästä alkaen ärsyttää, olis kunnon syksysää sateineen, mitä tää tällainen oikein on??? [:'(] Kissa ärsyttää kun ei tottele. (Ihan kuin olis koskaan totellut...) Menee hermot kun on muka niin likaista, vaikka just siivosin. Mies ärsyttää kun ei "ymmärrä". (Ei ole mitään ihmeellistä tapahtunut, ja hänen nyt pitäisi olla yhtäkkiä ilmeisesti ajatustenlukija...) [&:] Ei tee mieli lähteä ihmisten ilmoille, kun ei ole mitään kivaa vaatetta.
Ei siis mitään erikoista vaivaa eikä ongelmaa, vaan jostain syystä todella räjähdysherkkä koko ajan. En tykkää, mutta vaikka yritän ottaa iisisti, niin minkäs teet..

Tultiin tossa vähä aikaa sit Hirvaskankaan ABC:ltä syömästä. Voihan röyh, ku piti taas ahtaa [:D] Ihan sillä mentiin, ku eihän sitä koskaan tiiä, millon on vimppa "vapaa" vkonloppu...

Yöllä muuten tuli toista kertaa oikeen kunnon KIPEÄ suppari"kohtaus". Menin joskus kolmen aikoihin (!) nukkuun, ni ku pääsin vasemmalle kyljelle, ni sillon alko...aivan älyttömän kipeästi otti alamahaan, alaselkään ja kumpaankin jalkaan säteillen nilkkohin asti!! Kaks kertaa veti noilla kivuilla kivikovaks kestäen ehkä lähemmäs min kerrallaan. Aloin jo miettiin, että nytkö...mut loppuvat sit [&o]

On se kyl varmaan tooosi kamalaa sit, ku ne oikeesti alkaa ne kunnon supistukset. Varmaan tosi väsyttävää!! Muutenki jo nuo kaks veti voimattomaks, ku muutenki ihana flunssa päällä.

Onpa samea keli ulkona [;)]

Oih Hirvaskankaan ABC...  Siellä tuli vietettyä ennen paljon aikaa kun Äänekoskelta olen kotoisin. [:)]

Tänään tuli taas paljon lisää vauvan vaatteita ja tuntuu niin vaikealta ajatukselta että alkaisin lajittelemaan niitä [&o] Nooh jos saisin inspiksen tai sitten on vain alotettava väkisin ja toivottava että homma vie mukanaan [:D]

Jep hirvaskankaan abc:llä tullut käytyä ihanat ruuat,mähän asustelin tikkakoskella 10w ennenku tänne treen suuntaan muutin..
me saatiin kans kauhea kasa vauvan vaatteita lisää,3pyykkikoneellista pesin,siinä se meni kokolajittelukin samalla kun sitä mukaan ku kuivu niin oli laitettava kaappiin et sai uusii kuivuun tilalle..ja huh huh poika hukkuu vaatteisiin!

Mä jäin henkiin(en siis alkanut synyttää) Hyvinkään matkasta. Matkaa taittui yli 300km ja autossa istuminen saa aikaan suppareita kymmen kertaa enemmän kuin normaalisti ja sattuukin enemmän.
Oltiin siis auton osto reisulla ja tulihan kaupat tehtyä. Yritin kyllä vääntää kauppoja viikolla Turussa mut täältä kannattaa kyllä edelleen lähteä kaupoille muualle paremman saa tai halvemmalla.[:)] Nyt on tilava farmari saa kyytiin kaikki lapset, rattaat ja vielä jää tilaa koirahäkille.[:)][:D]
Huomenna olisi taas pitkä päivä kentän laidalla. Pojalla on viimeinen turnaus. No, se on mukavaa vaikkakin tässä tilassa raskasta. Äiti tykkää jalkapallosta![:D]
Viimeisiä viikkoja tässä nyt viedään ja toisilla jopa viimeisiä päiviä. Sitten on kivut nopeasti poissa ja suuren suuri palkkio sylissä tuhisemassa.
Ihanaa vauva perheen arkean mammoille ja odottajille voimia!!

Mies lähti leffaan ja huikkasi että pistä viestiä jos synnytät.... turha toivo, ei yhtään kipeää supistusta ole ollut kertaakaan, eikä mitään kiinnittymiskipujakaan vielä.

Kiukku nostaa päätään täälläkin, pelottaa vähän että tulee räjähdettyä esim. anopille joka meinaa välillä tupata meidän reviirille erinäisin hyväntahtoisin elein, ja jos niistä kieltäytyy niin herne menee nenukkiin.

Vahvatahtoinen läheisrippuvainen ihminen voi olla joskus hankala, mutta onneksi miekkonen osaa myös pistää hanttiin, enpä olisi muuten enää maisemissa. Tuntuu vaan, että on ikuinen pieni reviiritaistelu päällä ja minä olen se pääpahis. Noh alan olla siihen jo tottunut.

Takaisin