Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Ulpukka! :D
Eikös tämä loppuraskaus jo mene ihan työstä ilman moisia projekteja (graduista puhumattakaan)? Laita tuo lista nyt tärkeysjärjestykseen ja teet rauhassa sen, minkä ehdit ja mikä jää tekemättä, niin se sitten jää.

Aamulla oli taas mainiot menkkakivut alavatsassa, mutta siihen ne taas sit hyyty, kun lähdin sängystä liikkeelle. Musta tuntuu, että mun kroppa ihan tahallaan kiusaa mua tasaisin väliajoin luulemaan, että pian ne oikeat poltot ja lähtö synnärille on käsillä.

Hoppfull
Asuixäki pk-seudul? Ookko kokeillu uintia? Itellä kans oli kipujen takia turhautumista ja vidutusta ku ei voinu tehä mitää.. Sitä mieli sitten helposti takertu vaa siihe ja että kuinka tylsää ja turhaa elämäni on.

Jossai vaihees sain kuitenki käännettyä asennettani vähän positiivisemmaksi ja yritin iloita pienist asioist, esim ei tartte olla kipujen kanssa töissä ja pyysin et ukko hommaa herkkuja niin niistä tuli kans hyvä mieli.

Nyt kotona tulee oltua edelleen tosi paljon ja väsymys on tullut takaisin.. josta poden välil huonoa omaa tuntoa ku en tee mitää muuta ku lepään ja nukun vaan. Noh, käynhän mä tääl ja faces ;)
Naapurissa tulee välil käytyä ja yritän nyt et joka päivä kävisin ulkona edes 10min ajan. Uinti on ollu kyl iha supaihana juttu. Tulee niin vapaa, kevyt ja nuori olo! Kaikki kivut häviää ja pystyn vedessä liikkuu miltei normaalilla tavalla!! Ja jos hotsittaa niin teretuloo messii :P

Anyway, älä ole itsellesi liian ankara, anna itsellesi lupa olla raskaana, kipuilevana ja pahaoloisena. Oireet voisivat olla pahemmatkin ja loppu jo häämöttää[:D]  Loppuhuipennusta odotellessa.. Ite nautin täst loppuraskaudesta nyt kaikkien kiputilojen ja närästyxien kanssa, koska tiedän et tää on kohta ohi ja tulen varmasti ikävöimään tätä aikaa.

Ja tekisin tämän kaiken uudestaan, koska olen niiiin pitkään halunnut tätä.
Ja vaikka keskenmeno ei ole koskaan kiva juttu ja siitä jää arvet mieleen niin oli siinä se hyvä puoli että tajusimme mieheni kanssa että, perhana, haluamme lasta molemmat tosi paljon. Sit oli kuukausien turha tikuttelu ja sitä jo luovutti.. ja kappas!! Tässä sitä ollaan!![:D][:D][:D]
Ja olen niin onnellinen siitä, vaikkakin jossain takana on aina et mitä jos.
Mut en voi elää niin et pelkäisin ihan koko ajan. Elämäs ollu niiin paljon paskaa et välil kuuluu saada kuppi täyteen myös jotain hyvääkin [:)] 
Ja eikö ole ihanaa ku jos näkee tai kuulee jonkun raskaudesta ei tarvitse olla  katkera tai vihainen siitä ku toiset saa ja ite ei, vaan voi olla onnellinen heidän puolestaan?

Tämä on ollut ehdottomasti paras vuosi elämässäni ja vaikka seuraavassa hetkessä menettäisin kaiken, olisin kuitenkin onnellinen kaikesta hyvästä mitä on tapahtunut.

Minua itseäni todella ottaa kaaliin kun vanhempani ovat alkoholisteja. He eivät osaa olla iloisia enää mistään. Ovat vain huolissaan ja surullisia, ja juovat vain lisää.. Häistäkin kun saivat tietää niin isä ei tykänny yhtää ja häissä olivat umpitunnelissa ja ainaku soittavat niin ovat kännissä ja odottavat et asiat ovat mahdollisimman huonosti. Missään vaiheessa eivät ole tajunneet et olen saatana oikeasti onnellinen[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
Valitettavasti en jaxa heitä enää ja he imevät vain energiaa enkä halua että lapseni joutuu näkee kännisiä ihmisiä..

Öm.. nyt tuli ajatuskatkos... mikäköhä täs oli pointtina[;)][&:] höh, no oli mikä oli, ni nyt lopetan tän ihme tilittämisen[:D][:D][:D] Sooriiii..

Onpa tullu uutta tekstiä kovasti. Lueskelen niitä sitten paremmalla ajalla...ehkä ensi yönä :)

Kysyisin pikaisesti, että onko muille tehty sisätutkimusta raskauden aikana? Nyt on alkanut vaan ihmetyttämään asia, kun mulle ei ole sitä tehty. En tiedä onko jätetty ihan kokonaan pois vai liekö paikkakuntakohtasta. Esim. mulla ei ole mitään tietoa, mikä tilanne tuolla alakerrassa on, onko edistystä ym.
Entäs painoarvion tekeminen? Sekin tuntuu olevan kiven alla...äärrgghh.

Täällä keskisessä suomessa, pikkukaupungissa, mun eka ja vika lääkäri oli vkolla 33. Sillon tehtiin ekaa kertaa vasta sisätutkimus. Nyt eilen neuvolassa katto sit kans, rv 37+2. Sano, et yrittävät välttää turhaa kopelointia, ettei paikat ärry. Nyt viikkoja sen verran, ettei sit haittais [;)]
Olihan siellä tosiaan edistystä tapahtunu...3cm -> 1cm, mutta vielä kiinni.

Painoarvion neuvolatäti on tehny, ku oon pyytämällä pyytäny. Sekin vaan käsikopelolla, ja painotti, et se on ihan vaan arvio. Että kokeneetkaan lääkärit ei sitä pysty varmaks tietämään.

Itellä arvioi, et nyt painais 3,4 kg, ja olis "valmiina" 3,8 kg. Ite oon ollu 3850g, ku synnyin.

Jyväskylässä, missä synnytänkin, on tietty sit kunnon vehkeet, millä varmaan näkis aika tarkkaan painot ja muut. Mut sinne pitäs saada lähete, et pääsis.

Maaru
Kuulostaapa niin ihanalta synnytyssairaalalt et mäki haluun sinne!![:)][:)]
Mulki tuli tutustumisen jälkee sellane into et voiku pääsis jo synnyttää [:D]

Ulpukka!! Sähä olet kyl supermamma!!
Mä tos mietin et jos joku päivä haluut ni voisin tulla visiitille ja hoitaa sen sun tukan :) Jos vain jaxan/pystyn..

Minsu
Mulki on ollu menkkakipuja. Mix niit tulee ja mitä ne o? mul on edellee neuvolakäynnit 2,5vk välein joten en ole iha kartal kaikest.

Annelse ja Jemppi, ainakin Jyväskylässä on se käytäntö että mies/ tukihenkilö ei pääse mukaan synnytykseen, jos on flunssainen. Tämä siis kerrottiin meille, kun käytiin tutustumiskäynnillä sairaalalla. Mukaan ei pääse myöskään humalassa tai krapulaisena, mutta siihen voi sentään itse vaikuttaa[:)]. Onneks mies oli vähän aikaa sitten flunssassa, niin joskos selviäis nyt ainakin kuukauden terveenä...

Hei tytöt, ajttein kysyä, Taysin numeroa. Me mennää nyt pe-su välisex ajax kylpylää ja ajattelin varmuuden vuox hommaa sinne numeron ni mikä se on?

Jihuu, noi menkkakivut kuuluu asiaan eli synnytykseen ja siihen valmistautumiseen. Voi kun alkaisi vaan tapahtumaan jotain kunnolla!!!

JIHUU:
(03) 311 65213 tayssin synnäriosasto..
mihin kylpylään tuutte?
Hauskaa viikonloppua varmaan mukava lojua kylpylässä[:D]

Tervetuloa Hoppfull!

Kiitos vain minunkin puolesta tapaamisesta: kiva oli rupatella ja syödä hyvin.

Jihuu: pidä hauskaa matkalla. Minusta sinulla on ihan hyvä periaate vanhempiasi kohtaan. 

Täällä äitiysloma menee varmasti sisustamiseen (rakas harrastukseni), ompelemiseen (lapselle petivaatteita, kehtoon reunukset ja vaatteita), leipomiseen, kavereiden tapaamiseen ja jatko-opintoihin. Ja josko mieskin saisi aina ruokaa iltaisin, että ei tarvitse syödä mikroruokaa.

Täällä on ruvennut tulemaan myös kivuliaita supistuksia, mutta onneksi vielä melko lieviä. Perjantaina neuvola, jossa tulee varmasti sanomista painonnoususta.

Enna79: Siis täh!? Oot päässy tutustumaan Jykylän synnäriin?!? Meille sanottiin tääl kevään valmennuksissa, ettei sinne oteta vierailijoita [X(]

Täällä on kyllä niiin mukava käydä lueskelemassa teidän juttuja!!! Ite oon kyllä liian laiska tänne raportoimaan. [:@] Mutta vihdoin alko äippäloma! Jeeee!

Mut käpytaiminöttönen: ( ihana nimi [:)] ) : täällä meillä ei oloe ollus edes perus lääkärin tarkastusta kertaakaan... mutta hyvin kai siellä kaikki on. [:D]

Ulpukka: Tsemppiä touhuiluun!!! [:D] Muistathan sit levätäkin! Täällä yritetään vielä jotakin jaksaa väkerrellä.

Nii ja tervetulloo Hoppfull ja kaikki uudet pienokaiset! Melkein rupee jo jänskättää!

Annnie74, ei siis päästy varsinaisesti osastolle, mutta kätilö luennoi joka lauantai sairaalan auditoriossa synnytyksestä. Siellä tuli ihan kivasti infoo ja sai kysellä mitä mielellä oli. Se on siis lauantasin klo 12-14. Raskausviikko suositus 33+ kokoontuminen infon luona. Meille kerrottiin tästä "tutustumis mahdollisuudesta" perhevalmennuksessa.

Maarun kuvailema sairaala kuullosti kyllä ihanalta. No, onhan ne Naistenklinikallakin maalannut niihin vihreisiin seinäkaakeleihin haikaran kuvia ;) Ja joku sen ainokaisen ammeenkin saa...

Jihuu,
Kiitos tarjouksesta. Mä ehdin jo eilen vierailla siskon luona kylässä ja siellä hoitui väri ja raidat. Kulmat nypin mielelläni itse, kun sitten saa vapaasti itkeä. On vähän herkät silmät (vai huono tekniikka?).
Mulla on samanlaisia kokemuksia äitini kanssa. Ihmiset kyselevät odottaako mummo innoissaan. Sanon totuudenmukaisesti, että hänellä liikaa miettimistä omissa asioissaan. Yleensä menee puhelut hänen huoliaan kuunnellessa, joten ei jutella enää usein. En jaksa tollasta, kun olen tätä onnea niin kauan odotellut.

Harsojen värjäykset uhkasivat mennä vähän mönkään. Ekasta metsänvihreästä tulikin vauvan kakan värinen. No, taitaa olla sille sitten käyttötarkoitus jo valmiina. Kuparinpunainen värjäys onnistui sitten paremmin. Ei jää onneksi vaunut suojaharsotta.
Toi gradu on tossa toisella koneella auki, mutta... ääh... ihan kohta.

Tänään on ollut taas kipuja alakerrassa. Koitan olla niinkuin niitä ei olisikaan. En ole vielä lähdössä minnekkään... enhän? :)
(Sisätutkimuksessa viikko sitten kohdunkaula pehmeä, alle 2cm ja sormen päälle auki. Hmm.)

Jee, tänään ollu parempi päivä. Viime yö meni itkua vääntäessä sängyssä, kun uni ei vaan tullu. Mut nyt on jo parempi fiilis...

Kaupunki tosiaan oli periny liikaa rahaa, palauttavat mahdollisimman pian. Tylsää et joutuu odottelee, ku jotain hankintoja pitäis vielä tehdä, mut pääasia et saan omani takas.

Lisäks mun painonnousu on pysähtyny, tai oikeestaan paino on laskusuunnassa. Hyvä niin, mulla häilyy sadan kilon raja puolentoist kilon päässä, pullukka kun oon muutenki :)

Mulla käy kyllä aika pitkäks nyt lomaillessa, ku tosiaan oon ollu lomalla kesäkuun alust asti. Ensi kesälomal, sit saikul ja nyt äitiyslomal. Tylsyys iskee :)

Ne Hormonihirviöt.......

mulla on tänään tainnu vähän nousta pintaan, tai ehkä osaks myös väsymystä, mutta siis ihan hurjasti vi****aa kaikkien hössötys...mun pitäs perhana nyt jo tietää suurinpiirtein että missä järjestetään ristiäiset ja montako perkeleen pullaa siellä pitäis sit olla tarjolla....ja siis olenhan edelleen sairaalassa. huoooh...musta alkaa tuntua että se kotielämä muksun kanssa tulee nyt ainakin alkuun olemaan yhtä tuskaa noita höösääjiä kuunnellessa...
Äitee kyselee miten imetys lähteny käyntiin ja muuta vaihtoehtoahan ei ole kuin se että poikahan on varmasti jo ollut tissin päällä..no ei ole, kun ei jaksa vielä imeä. Meinas ihan itku tänään tulla kun otti niin paljon päähän.

mutta siis vali valia.....musta on oikeesti tällä hetkellä niin kivaa ja rauhottavaa lukea vielä teidän odottavien juttuja, en ehkä sitten ole vielä ihan sisäistäny tätä synnytystä ja sitä etten ole enää raskaana.

Yksi positiivinen asia tälle päivälle...
Musta oli tosi hassua huomata että onneks tuo mies on ihan yhtä tumpelo tuon pojan kanssa kuin minäkin:D...laitoin iskän hoitamaan iltasyötöt ja vaipan vaihdot yhdessä iltahoitajan kanssa ja seurasin vain vierestä:D..

Aaah. Nyt on jollain muotoa erittäin kipeä olla mutta kuitenkin niiiiiiin ihana olo.
Herätessä puhkuin energiaa ja vähän siinä syötyäni halusin lähteä lenkille.
Käveltiin reippaasti yli tunti mehtäautotiellä miehen kanssa että koira sai olla vapaana.
Sitten kun siinä muuta touhusin ja oleskelin ja söin niin tuli taas olo että ei jaksa olla paikoillaan vaan piti päästä ulos.
Leikkasin nurmikon joka kohasta mistä vain voin ja siivosin pihaa muutenkin, siinä toki samalla yritettiin miehen kanssa leikittää koiraa.[:D]
Nyt oon sitten saunonu oikein kuumassa saunassakin vielä.

Olen siis väsynyt ja olisi se vain ihanaa kun saisi vielä yön nukuttua hyvin.[:)]

Tuulienkeli: Salossa asustelen :) Eli siis reilu 50km turusta helsinkiin jollei muuten sano mitään :)

Onkos Ronkulilla jonkinlaiset häätöyritykset kenties mielessä, ku oot noin touhunnu..?!? [:D][:D][:D]

Takaisin