Syyskuun syksyiset jutut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja samovaari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
se olis vajaa viikko laskettuun..hurjaa..

tänään päivällä kirjoitin tänne pitkän tarinan ja sitten netti tilttas ja kaikki katosi bittitaivaaseen.[:@]

Blinga: toi sun ärripurrimeininki kuulostaa aivan mun normipäivältä [:D] ilman tuota kissaa tosin.
kaikki asiat ärsyttää ja mikään ei ole hyvin...ihme että tuo mies ei ole vielä lähtenyt kävelemään kun sille kiukuttelen..

noh..kai tämä tästä, turhauttaa vaan kun olisi niin paljon kaikkea hommaa ja jajajajajaja...

äsken lähti vieraat kotiin, ihan kiva kun tulivat kylailemään..ja syöminen on aina ihanaa....

huomenna ajattelin aamusta mennä myyrmäkeen kirpputorille pyörähtämään.

tuli eilen mieleen että oletteko miettineet mitään "värssyä" tai vastaavaa minkä lähetätte sauraalasta sukulaisille kun toukka on syntynyt? itse en oikeestaan ole kun jotenkin aina pelkään pahinta mutta tosiaan eilen rupesin googlesta etsimään jos joku kiva löytyisi eksyin johonkin keskustelupalstalle missä joku kyseli samaa ja huh miten negatiivisia ihmiset ovat.joku oli laittanut mitä itse oli lähettänyt niin heti oli litania ihmisiä haukkumassa miten kauhea se oli, tosi kurjaa..nyt tiedän miksi en lue muita keskustelupalstoja, heh..positiivarin sivuillakaan ei oikein ollut kun yksi...

nyt alkaa olla jo aika väsy..pitäisi varmaan pyöriä sänkyyn, jaksaa sitten aamulla taas aikasin heräillä.

ai niin, olipas tänään aivan ihana ilma koko päivän "vielän on kesää jäljellä.."

mutta hyvää yötä kaikille

Minä en mitään ihmeempää värssyä ole ajatellut, miettinyt vaan että en piruuttanikaan laita tarkkaa pituutta enkä painoa. Jos se on poika niin sitten jotain tyyliin: "Ilokaasun vivahteiset terveiset Jorvista, se on alle kymmenen kiloinen ja pippeli löytyy..." [;)]

Lenita, repesin. :D

Piiuska, tuo on totta mitä sanoit. Keskustelupalstat on yleesä ihan kamalia. Oonkin ihmetellyt kuinka kiva palsta tämä on. Ei ketään nauramassa toisille ja pilkkaamassa toisten kommentteja. Olette kivoja ihmiset. :)

Mutta täytyypä tosiaan ruveta suunnittelemaan, millä syntymästä voisi hauskasti ilmoittaa... Tuskin kovin montaa ajatusta päässä heti synnytyksen jälkeen.

Pakko hehkuttaa muuten, että nukuin viime yön TOSI hyvin. Vain muutaman kerran heräsin kääntymään, mutta mitään suurta kipukohtausta ei tullut. Autuus. Jospa tänään taas jaksais sitten jotain tehdäkin.

Lottosinkin... ja 5 oikein!! äh! En ole ihan varma, että olisinko iloinen että voitin 40 euroa, vai harmissani, että jos olisin laittanut numeron 35 enkä 36, olisin saanut tänä aamuna 1300 euroa. Mies lohdutti, että onneksi jäi ne kaksi uupumaan, koska olis muuten pitänyt jakaa voitto. Mitä sitä muutamalla millillä tekee. ;) No joo, ei lotossa voi oikeesti voittaa, mutta kai sitä pitää elämäänsä jostain jännitystä repiä. [:D]

Lenitan värssy oli kyllä omaperäisen hauska[:D][:D]
mä kattelin kans eilen värssyjä,jotain löysinkin voin myöhemmin laittaa vaikka tänne..
Ihana päivä,aurinko paistaa hyviä ystäviä tulossa kylään..
ja tämä palsta on kyllä mukava ja ihmiset huippuja,oikea henkireikä ainakin mulle!

Mukavaa päivää kaikille[8D]

zil Täällä oli myös 5 oikein ja samainen 36 tuli valittua 35 sijaan (ja 22 olisi pitänyt olla 25)! Kyllä se pisti jollain tapaa ärsyttämään, olisi kyllä rahalle varmasti keksinyt käyttöä. Mutta kaipa tälle joku tarkoitus oli, pakko yrittää ajatella niin [:D] Mutta että kuitenkin niin lähellä........ Äääh!

piiuskan ja muiden kanssa myös samoilla linjoilla, monilla palstoilla on todella typerää käytöstä, ihmiset käy laukomassa typeriä kommentteja ja haukkumassa toisten tapoja toimia.. Tämä on ehdottomasti paras palsta, "ylimääräiset" tyypit ei ole tänne eksynyt [:)] Täältä saa tukea, kiitos!

Lenita, aivan mahtava :D Jotain vastaavan epäselvää meinasin itsekin laittaa ("hän on täällä: syö, nukkuu ja kakkaa, niinkuin vastasyntyneet yleensä"), mutta sitten varmaan alkaa tulla miljoona tekstaria, että mitkä on strategiset mitat ja kellonajat ja ja ja... mä varmaan vedän hormonimyrskyherneet sit siinä kohtaa uteluista. 

Meki lotottiin... 4 oikeen [:D] ärsyttää vaan kun se jättipotti meni samalle paikkakunnalle missä asutaan.. Niin lähellä, mutta silti niin kaukana [:@]

Alotin eilen sikiön häätöyritykset siivoamalla koko kämpän katosta lattiaan... Eipä auttanu mitään, ei tullu ees paikat kipeeks. Mut ompahan ainaki puhas koti [:D]

Oli eilen illalla niiiiiin lähellä ettei mies lähteny viemään mua Kokkolaan.
Mulla ei enään lonkka kestä ollenkaan tätä ja eilen vaan huusin ja kirosin ihan taukoamatta. Mies soitti synnärille ja kysy että mitä sille vois tehä ja vastaus oli vaan että jos ei kipua kestä niin sinne kun on jo niin pitkälläkin, että toisaalta synnytykselle ei oo estoa.
Mutta sitten päätin olla vielä urhea ja kestää vielä ainakin vähän [:D] Saas nähä kuinka tulee huutoa tänään.

Värssyjä on täälläkin mietitty mutta ehkä pitäisi mennä ihan vaan tolla Lenitan tyylillä [:D]

Kaksi viikkoa laskettuun! Tai sitten neljä tuskallisen pitkää viikkoa odotusta... Miten tän ajan saa oikeesti kulumaan??

Joo, mullakin tänään kaks vkoa laskettuun!!
Pientä häätöyritystä ilmassa... Laitoin kukkasipulit maahan ja pesin ikkunatkin. En kyl jaksanu alkaa availeen, mut ees sisä- ja ulkopuolelta, ni näkee vähän paremmin läpi [:D][:D]

Vidu, ku heitti pääkivun nyt sit vielä tähän. Oikeelta puolelta jomottelee...jospa ottas kohta Panadolin. Ärsyttävää muutenkin tää flunssa...kaikkee muuta, paitsi ei kuumetta. Menis jo ohi!!

Ompas kyl puhtaan näköset noi ikkunat, nyt ku tästä sohvalta kattelee [;)] Sillon, ku ei aurinko paista....

Kauheesti muka väsyttää, ku tuli nukuttua jotain 7 tuntia... Oon kyl ihan tosissani miettiny, et mitenkähän sitä sit jaksaa, ku vaavi on, ja ei saa nukkua paljoa mitään..?!? Oon varmaan tosi ärsyyntyny koko ajan..hui [:@] Nooo, sen näkee sit. Ja toisaalta, eihän tuo ihan loppuelämää kestä [;)]

Tsempit Ronkulille!!

Mies lähti aamusta heittämään autonrenkaita Etelä-Suomeen. Ohjeeksi tuli että heti pitää ilmottaa jos aavistelen synnytyksen lähtevän käyntiin [:D] Noh, on tainnut keretä kääntyä jo takaisinpäin, joten katastrofilta taidetaan tällä kertaa välttyä.

Oli ihana keli käydä lenkkeilemässä heti heräämisen jälkeen itekseen ja keräsinpä samalla parit syksyiset oksat keittiön pöydälle. Samalla puhdilla tuli sit imuroitua, pyykättyä seuraavan kokoluokan (60cm ->) vauvanvaatteita ja hääräiltyä kaikkea muutakin. Tavoitteena oli saada jotain tuntemuksia aikaseksi, mutta mikä on tämä pirteä olo ja kaikki kivut poissa?! Tätä menoa mennään vielä pitkälle ennenkun mönkiäinen päättää tulla ulos.

Mun tulee laitettua sairaalasta sukulaisille varmaan joku massaviesti, jossa on strategiset mitat. Toivottavasti sukulaiset tajuavat jättää meidät tekstiviestejä lukuunottamatta suht rauhaan sairaala-aikana. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että kaikenmaailman vierailijatkin saisivat odotella rauhassa siihen asti että ollaan kotiuduttu ja tutustuttu pikkuiseen ensin. Toivon, että meille ei tulla höösäämään ja omimaan vauvaa. Inhottavaa olis häätää ihmisiä pois ja raivota että tarvitaan lepoa perhana. Oon muutenkin niin huono sanomaan suoraan muille kun omalle miehelle ja siskolle sillon kun mua jokin ärsyttää.

Samaa mieltä näistä palstoista, mitä on tullut joskus katsottua, pelottavan ilkeitä ja tylyjä kommentteja ihmiset laukoo siellä, en tajua... Onneksi tämä vau.fi on olemassa![:)]

Rauhallisempi olotila taas tänään, eilen illalla oli jo mennyt suurin raivo ohi. Outoja fiiliksiä... Auttoi varmaan asiaa, kun eräs ystävä soitti ja pyysi vähän ulkoilemaan, hänen tyttärensä tuli myös mukaan 4-kk tyttönsä kanssa (mun ystävä siis mua muutaman vuoden vanhempi ja nyt isoäiti..ihan hauska tilanne! [:D]). Oli niin söpö vauva, ja kaveri sitten sanoi että hei ajattele, tuollaista säkin työnnät vaunuissa muutaman kuukauden kuluttua, niin sitä vasta heräsi ajattelemaan, ihan totta joo, vaikka en mä tiedä osaanko mä sitä vielä oikein sisäistää.. [8D] Oltiin tunnin verran raittiissa ilmassa kävelyllä ja kyllä se piristi mieltä kun sai pölpöttää jonkun kanssa. Ihania ihmisiä olivat vielä ja toivat ison kassillisen pieniä vauvanvaatteita, kun on jo jäänyt tälle 4-kuukautiselle pieneksi. Niin se äkkiä aika kuluu....

Suppareita normityyliin illalla ja yöllä, tuntuvat vatsassa ja selässä. Vauva möyri uskomattoman paljon taas.. samoin tänään on vatsa kupruillut kiitettävästi, tulis nyt jo ulos eikä vaan jumppaisi siellä!! [;)]

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Moikka kaikki,

Vai on taalla paljon keskisuomen tyttoja. Makin olen jklsta alkujaan. Ronkuli jos sa oot Aanekoskelta kotoisin niin mun aiti on ehka opettanut sua keskuskoululla, Liisa nimensa, alku- ja erityisope :) Ollut aanekoskella toissa varmaan kakskyt vuotta ellei kauemminkin, vaikka asuvat kylla jklssa nuo vanhukset.

Juu synnarille on varmasti mukava menna kun sen on nahnyt ja siita tykannyt, vaikka kyllahan se synnytys olisi kaynyt varmasti melkein ihan missa vaan :) Tuttava synnytti taksin takapenkille, kuski oli muslimi ja silta meni ihan pasmat sekaisin kun nainen alkoi synnyttaa takapenkilla, oli kuulemma koominen tilanne kaikesta vakavuudestaan huolimatta.

Meilla oli tanaan miehen sukulaisia kylassa. Tai miehen vanhempi melki 18v poika tyttoystavineen, miehen isa ja aiti ja sisko lapsineen seka miehen isan aiti. Mukavaa sakkia koko porukka ja toimii hyvin sijaisperheena kun oma aiti ja isa ja veli ovat niin kaukana. mina leivoin kaksi paivaa ja mies siivosi ja ripusteli viimeisia lamppuja ja verhoja etta on sitten kaikki kivan nakoista. ja olihan :) kaikki tykkasivat asunnosta. miehen mummo joka oli kans messissa on tuosta viereisesta talosta syntyjaan joten taa on kotikenttaa sillakin tavalla. ma leivoin mokkapaloja, mustikkamuffinsseja, rahkakakun, karjalanpiirakoita ja quiche lorraineja kaksi kappaletta :) johan piisasi mussutettavaa ja kaikki maistui hyvalta, vaikka nyt itse kokki paasee kehuskelemaan :) nyt onkin sitten aika poikkinainen olo ja jalat ihan TORKEEN turvoksissa. Sanoinkin miehelle etta voisin helposti naytella koko sormusten herran hobitti kylan castin issekseni nailla makkarajaloilla, no problem. :)

huomenna olis 2 viikkoo laskettuun ja neuvola :) ihanata, josko se vauva tulis jo pian!??! tulis vaan :)

No, mutta hyvaa sunnuntai iltaa ja oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille suomeen ja ruotsiin ja oliko meita muualta? :)
..niin se piti viela sanoa etta on se kylla tosiaan mukava etta taalla on hyva henki, netissa usein porukalta unohtuu kaytostavat kun kaikki on niin anonyymia :) mut hyva me! :)

knús
maaru[:)]

Maaru en ole keskuskoulua ikänään käynyt. Kyläkoulua ja Hiskinmäkeä. Mutta jännä aatella että sitä on voinu tietämättää törmätä joskus täällä olevien sukulaisiin [:)]

Tänään ollu inhottavan tuntusia supistuksia ja repeämisen tunnetta. Tulee vaan epätoivoinen olo kun ei tää vauva nyt tule ulos.[:D]

Ei oo tarvinu piiiiitkään aikaan koneella yöllä kukkua kun oon saanu nukuttua suht hyvin. Pienillä heräilyillä ja harvoilla vessareissuilla menny.

Nyt sitten supistukset ja kivut ja kamala kusihätä. En voi edes sanoa että mua pissattaa kun mua oikeasti kusettaa, ja aivan kamalasti. [:@]

Täytyy kuitenkin yrittää kohta taas painua peiton alle josko ois mahiksia, kun kuitenkin väsy olo.

Täälläkin meni viime yö ekaa kertaa kipuilun puolelle, joskus aamuyöstä alkoi oikeaan kylkeen ja nivuseen pistämään ihan voimalla.. sellaista ikävää vihlontaa ja jomotusta vaikka kuinka yritti asentoa vaihtaa. Hetken oli aina hyvä ja sitten taas samalla tavalla vihloi. Pakko oli nousta ylös, käppäillä kämppää edestakaisin ja käydä haukkaamassa raitista ilmaa partsilla.. Kuuden maissa painuin takaisin sänkyyn ja sitten ei enää vihlonut, mutta alkoi supistella ja oli koko ajan pissahätä.. [>:] Mies heräsi kahdeksan maissa autuaan tietämättömänä mun jutuista.. hyvä tietty niin että pystyy nukkumaan sikeästi vaikka mä myllään sängyssä levottomana.. tai poistun sieltä kokonaan.. Ei sitä muutenkaan mikään muu yleensä herätä kuin armoton ravistelu kun sen puhelimen herätys soi, ei se siihen pelkästään herää. [8|]

Päivää![:)]
Joo useimmalla alkaa oleen h-hetket lähellä kun kattelee noita kivoja laskureita tos kunkin kirjotuksen lopussa,tsemppiä kaikille kipuiluun ja eloon ja oloon,mulla ei oo viä merkkejä mistään kivuista viä ois reilu 3vk LA:han..

noh yö meni valvoes..osin siitä syystä että kuorsaus on mulla lisääntynyt ja mies ei saa nukuttua ja tökkii mua hiljeneen jne..ärsyttävää..meillä mies herää kaikkeen..saa kokoajan hiippailla volymet minimis[:@][:@]vessaan ja muualle ja sit mie herään[:@][&:]noh mut mies aloitti tänään uuden työn eli rahatilanne kohenee.. jes!

Ja vielä keskustelupalstoista,kyllä monella palstalla niin ihmiset haukkuu aivan törkeesti toisiaan ja jos kuvan laittaa niin ai että on kamala sisustus ja niin edelleen...että kyllä on mukava täällä vierailla kun saa tukea ja ei haukuta että kiitos kaikille ihkusta seurasta ja tuesta!!

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!mä yritän väsymyksestä huolimatta tehdä ompelukset loppuun että viimmein sais nostaa ompelukoneet kaappiin ja hoitotason tilalle!
[:)]

Huomenta!

Viikonloppu takana... ja ihanan aurinkoinen ilma ulkona. Aamun olen maksanut laskuja, pitäis varmaan kirjoittaakin jokunen.

Takana aktiivinen viikonloppu, siivousta ja puutarhatöitä, lantio ja selkä kipeytyy, mut supparit pysyvät kohtuudessa. Toisin oli perjantaina... Perjantai-iltana tein jo melkein lähtöä, tunnin supisteli kipeästi kuuden minuutin välein, mut sit menin kuumaan kylpyyn että kivut helpottaisi... ja helpottihan ne: supistukset tuntui kun vatsaa kokeili, mut selästä ja muutenkin katosi kivun tunne kokonaan, ja alkoivat sitten harvetakin. Tunnin päästä nousin kylvystä pois, ja tilanne oli rauhoittunut. Eli eipä mun äiti sit saanut lapsenlasta synttärilahjakseen [:(] Nautin kylvystä muutenkin, taustalla soi mieleinen musiikki, olin sytytellyt kynttilöitä ja pari suitsuketta. Oli rentouttavaa ja ihanaa. Lapset kävi välillä kysymässä miten menee ja yllätyksekseni mies tuli kylppärin lattialle istumaan ja pitämään seuraa, vaikka jotenkin ajattelin, että viettäisi ennemminkin aikaa tyttöjensä kanssa, jotka olivat juuri tulleet meille vkl:n viettoon. Mut vaikka tuli pettymys kun synnytys ei sit edennytkään, niin muuten tuli onnellinen - ja jotenkin tosi seesteinen olo.

Eli vinkiksi: kokeilkaa kuumaa kylpyä tai suihkua jos on kipuja, ainakin mulla kylpy on paras mahdollinen helpotus!

Nyt on taas fiilikset, että aikookohan tämä ipana sitten syntyä ollenkaan??? Eilen piti semmoista riehumista vatsassa, että yritin ehdotella, että täällä ulkopuolella olisi enemmän tilaa, mutta ei se tehonnut. Toisaalta viikkoja on vasta 35+3, että mun pitäis vielä jaksaa odotella... Monella teistä h-hetki on ehkä kuitenkin vielä paljon lähempänä.

Tsemppiä meille kaikille viimeisiin pitkiin odottamisen päiviin tai viikkoihin!

Joo vielä olis h-hetkeen aikaa. Nyt on 35+2. Mut toivon tosissaan että pitävät siitä kiinni että leikkaus olisi noin viikkoa ennen laskettua aikaa. Sit olis enää vajaa neljä viikkoa.[:)]
Mulla kans välillä supistukset ihan säännöllisiä ja kivun kanssa, mutta niitä on jo ollut pitkään eivätkä johda mihinkään. Että varmasti pitää kärvistellä sinne sovittuun leikkausaikaan.
Tänään neuvolaan keskiviikkona soittaa lääkäri kotiin tyksistä ja viikon päästä keskiviikkona ä-polille(siellä toiveissa saada leikkausaika).[:)]
Pihalla olis uus auto(no uusi meille -05 se on) ois kiva käydä vähän kurvailemassa, mut jää kyllä ihan pakollisiin menoihin. Joudun ajaa jo vatsa kiinni ratissa ja varpaillani[:@].
Ihmettelinkin tässä että kelle soitan jos miehellä töissä ens viikolla niin kiire ettei jouda heittää mua polille. Täältä kun pysäkille matkaa noin 2km. Ja viel sit pitäis torilla vaihtaa autoa niin tuntuu kyllä melko raskaalle reisulle. Mutta toivottavasti mies pääsis ja enköhän saa joltain kivalta kaverilta sitten kyytiä.[:)]
Nyt olis kyllä mukavin ilma saada vauva kotiin kuukauden päästä voi jo olla melko kylmät ilmat. Mitäköhän sitä tänään tekisi jotta saisi ajan kulumaan ja jotain hyödyllistäkin tehtyä. Tai sitten vain pihalle hiljaa kävelemään.

Takaisin