Syyskuun syksyiset jutut

Niin se tytöntyllerö syntyi perjantaina viikolla 37+3, sairaalassa jouduttiin olemaan tähän päivään asti, kun viikkoja oli kuitenkin aika vähän ja alkoi olla merkkejä keltaisuudesta. Mutta kaikki hyvin ja nyt omassa kodissa. Vaikka oli kyllä aika hienoa, kun ruoka tuli tosta noin vaan, eikä tarvinnut mitään tehdä. [;)]
 
Riikalle onnea tytöstä [:)]

Kuka muu inhoaa käydä miehen kanssa kirppiksillä? Minä haluaisin rauhassa kierrellä, tutkia ja hypistellä, mutta mies tuhisee, ähisee ja huokailee koko ajan! Miten siinä muka löydät mitään.. Lupas kummiski että voidaan perjantaina kierrellä niin kauan kuin jaksan ilman miehen kärsiviä katseita [:D]

Saatiin viikonloppuna toinen autoista myytyä ja käytiin tänään ostaan uus sohva ja kamera :) Kyllä tuli sohva tarpeeseen kun edellinen on niin räjähtäny ja epämukava.

Meillä mies on neljättä viikkoa yövuorossa, joten eipä ole ongelmaa että herättäisin aina kylkeä kääntäessäni :)
 
onnea Riikka33:lle!!

kyllä toukkia on alkanut syntyä, ihanaa <3
vois tääkin toukka pikkuhiljaa syntyä [:D] vaikka onhan tässä vieä 5 päivää laskettuun.eikä mitään hätää ole.

ihana ilma ollut tänään ja taas on tullut kirppiksillä pyörittyä, eilen olin myyrmäen kirpputorilla ja tänään kävin taas mankkaalla akselissa. se on kyllä aivan loisto kirppis..me like, jäi tänäänkin yks hupparitakki ja yhet lappuhaalarit kouraan vaikka olenkin päättänyt etten enää vaatteita osta.heh..mutta ei millään raski olla ostamatta kun on niin edullisia ja ihania.[:)]

onkohan vielä jotain mitä pitäisi ostaa?! hmm..ei kai..ei mulla ole kyllä yhtään tuttia tai tuttipulloja, mutta eiköhän niitä saa kun on tarvis, passitan sitten miekkoson hakemaa.

en vieläkään ole oikein saanut sairaalakassia pakattua, en tiedä mitä sinne laittaisin..jotenkin kaikki tuntuu niin kaukaiselta, enkä osaa edes tajuta että oikeesti toukka on todella kohta täällä, ja kaikki muuttuu...niin epätodellinen olo...onkohan jorvissa langaton netti, jos sinne raahais koneen [8|]

taas hölötän täällä tyhmiä..tylsää?!?! huomenna täytyy hakea terkkarista sellasen sokeriarvo testauskone, mikä nyt onkaan jotenkin hassua tässävaiheessa, mutta koska jorvissa näin sanottiin, niin neuvolatäti soitti tänään että kun oli tiedon saanut..itse en olisi kertonut [:D]

carinat: mun mies ei suostu enää lähtemään mukaan, heh inhoaa todella niitä paikkoja. lähtee kyllä mukaan jos en saa ketään muuta mukaan..mutta siitä kyllä näkee miten kypsä se on ..

taidanpa lähteä saunaan. mukavaa maanantaita mammat ja masut
 
Nämä viimeisimmät olotilat ja tuntemukset voi kuvailla nykyään kahdella sanalla.

Ahdistavaa ja tuskaa
 
Meilä minä olen isäntää tuskastuneempi kaupoilla. [:D] Jaksan ekan tunnin, sen jälkeen hyydyn. En ole koskaan ollut mikään shoppailija. Haen nopeasti tarvitsemani ja poispois. Lapsena jo aina vinguin kaupoissa, että mennään jo.

Alkaa olla kyllä sellaiset ajatukset, että saisi kohta tulla. Tiistaina tulee rv39+0... Oon tosi turvonnut. Mummoni ihanasti sanoi sen tarkoittavan, että vauva voi tulla koska vaan. Toivottavasti siinä on jotain perinneviisautta. :)

Menkkamaisia aaltoilevia kipujakin alavatsalla. mutta ei kai se näillä viikoilla mikään ihme ole. Kroppa alkaa valmistella vauvan häätöä... tarkoittaako se sitten, että huomenna vai kahden viikon päästä... Who knows. Tää odottaminen alkaa olla jo tylsää ja päivät alkaa kypsyttää.
 
Juu ei meilläkään kirppis ja mies sovi yhteen, eikä oikein mikään vaate- tms. kauppakaan. Paitsi silloin innostuu jos hänelle ollaan ostamassa jotakin. Ja itse olenkin mielelläni makutuomarina. Alkuaikoina pahoitin mieleni, kun hän ei vastaavasti innostunut tulemaan mulle makutuomariksi (tai tuli mutta olemuksesta näki että ei yhtään viihdy). Nykyisin onkin onneksi ihan mukavaa käydä jo tyttären (15 v) kanssa, saa mies sitten kierrellä 4-vuotiaan kanssa.

Odottavan päivät on tosiaan pitkiä... mä tein taas eilen sen virheen että istuin aamupäivällä liikaa koneella, niin sitten illalla olikin taas tuskainen olo. Miehellä on vaan taas niin kiireinen työviikko, että on huono hetki lähteä synnärille. Tänäänkin lähti työreissulle Turun suuntaan ja torstaina on vuorossa Helsinki. Eli huominen tai perjantai sopisi hänen kalenteriinsa parhaiten [;)].

Mut kovasti jaksamista teille, joiden la on oikeasti lähellä! Itse en osaa edes kuvitella miten hyppisin seinille kärsimättömyydestä, jos tämä raskaus niin pitkälle etenisi - mullahan tyttöjen syntymäajat on jo takana, mut poika syntyi 38+0 eli siihen on vielä aikaa... Tänään 35+4.

Voimia!
 
[:)]HUOMENTA[:)]
Joo no eipä meilläkään miestä kirpparille tai vaatekauppaan saa ja toisaalta nautin kun saankin käydä ihan rauhassa!mutta tosissaan jos hälle jotain ostetaan niin lähden mukaan,tosin hälle on tosi helppo ostaa,dresmannille vaan ja sieltä löytyy ja miehen vaatevarasto on jo aikamoinen joten eipä hän kovin usein mitään osta[:)]
Tsemppiä kaikkien päivään ja jaksamista kipuilujen kanssa,mä lähden nyt kuskini kanssa kauppaan[:D]ihan ruokaostoksille ja vaaville viä jotain pientä...
 
piiuska - ihan hyvä on olla varuilta tutti ja tuttipullo+korviketta kaapissa. [:)] Sairaalassa neiti oli vain rinnalla, mutta kotona saanut pari kertaa korviketta. Meillä tietty tuo vuodenikäinen poika sanelee hieman sen puolesta, että täysimetykseen tuskin pystynkään. [:)] Huomenna jään jo lasten kanssa itekseni, voi olla hulabaloota.... 
 
Ihanan kipakka ilma oli aamulla, kun neuvolaan kävelin.. Matkaa lyhet puoltoista kilsaa, ja mennessä vielä aika paljon alamäkeen. Takasin tullessa saakin sitten puhkua mäkeä ylös... [:D]

Mäkin olen käynyt kirppareilla ihan omin nokin tai äidin kanssa, miestä en moiseen paikkaan saisi. Parempi mennä omassa rauhassa, niin ei tartte kuunnella "hurry, hurry" hoputusta koko ajan! [8|] Itse en tykkää muuten shoppailusta oikeastaan lainkaan, ostarit ahdistaa ja saa ärtyneeksi. Mieluummin nettikauppaan..

Toissayönä nukuin huonosti ja kärsin kovista kivuista, niin viime yö menikin sitten lähes tajuttomuuden tilassa ilmeisesti, menin nukkumaan vähän ennen yhtä ja heräsin vasta aamulla kun puhelin herätti. Ei mitään hajua milloin mies on sänkyyn tullut. Sitten olikin armoton pissahätä kun ei ollut normitapaan yöllä ravannut vessassa.. [:D]

Vatsa ollut vähän sekaisin, sisko nauroi että hänelläkin ripulille meni just ennen synnytystä.. No, voihan sitä toivoa niin! Neuvolassa sanoi terkkari että voi ne hormonit pistää vatsan vähän kuralle. Mutta ei kuulemma mitään varmaa tietoa liittyykö synnytyksen alkamiseen vai ei..
 
Laitan viä tännekkin Fb lisäks jos jollain olisi sellanen aarre kuin Jari Tervon Kallellaan kirja niin ostaisin..on jo vanha painos eli ei kirjakaupasta saa,olisi oiva lisä isyyspakkaukseen!
[:)]
 
Paineet alkaa olla kohollaan ja turvotusta vaikka muille jakais. Kipuja ah.

Nyt vaan toivotaan että vauva tulisi ulos mahdollisimman pian.
 
Eli joo, neuvolassa taas käyty, 38+2. Kaikki ihan jees, paitsi sattu ihan törkeesti mahaan, ku tunnusteli päätä. Tuonne vaavin pään tietämille, oikealle alas. Ei nivuseen, vaan vähä ylemmäs. Epäili, et jos se ois tyrä. Siiis...?! Kohta katottava netistä. Onks muilla ollut sellasta tai ois nyt??!?!

Sit sano, et vaavi on kiinnittynyt ja tunsi pään, ku teki alapäätutkimuksen. Silti vielä sentin verran jotain "tiellä" [:(] Onks muilla jo kiinnittynyt, ja milloin, jos on??
 
[font="microsoft sans serif"]Oikein paljon onnea kaikille jo vauvautuneille!![:)]
[font="microsoft sans serif"]Pian meillä kaikilla on pienoiset, hyvälle tuoksuvat kääryleet sylissä <3. Täällä alkaa päivittäin supistella ja masua poltella, yöt menee menee melkein valvoessa ja vointi on varsin "norsumainen", eikä enään tosissaan keveä[;)]. Jaksamisia vielä kaikille, nautitaan syksystä ja vielä kun on kaks kättä vapaana niillä joilla ei ennesträän lapsukaisia ole. Ne joilla ennestään lapsia niin nautitaan vielä laatuajasta isompien lapisen kanssa ennen vauvelin syntymää...

Mamma+ Masuasukki 37+3
 
annnie74, mulla vaavi todettiin kiinnittyneeksi jo neuvolassa 38+1.

Tänään on siivottu ahkerasti ja käyty kuumassa saunassa. Liekö noista mitään apua taaskaan :)
 
Mä voin nyt kuvitella teidän muiden malttamattomuuden vauvan syntymiseen, mutta niin ärsyttävältä kuin se kuulostaa: tulevat kun ovat siihen valmiita. [:)]  Jaksamisia ja koittakaa ottaa positiivisella mielellä nämä loppumetrit.

Täällä on ekat päivät mennyt hyvin, neiti tankkas ekana yönä lähes koko ajan maitoa ja toinen yö menikin yhdellä syötöllä. Kun ei vaan kostautuis punnituksessa, kun neidillä tippu hurjasti paino sairaalassa, ei syönyt ekan vuorokauden aikana yhtään. Oli niellyt lapsivettä aika rutkasti, niin sitä kako ekan vuorokauden pihalle ja oli huonovointinen.

Saa nähdä miten meillä sujuu tämä päivä, kun mies lähtee illaksi töihin.... kääks! [8D]
 
Olisi kiva jos te vauvautuneet kirjoittelisitte myös synnytyskertomuksia jossain vaiheessa [:)]

Neuvolatäti sanoi, että ei se synnytys aina mitään ennakkovaroituksia anna, noh, toivossa on hyvä elää. Tuntuu vaan niin epätodennäiköiselle kun ei ole kipuja missään. Neuvoi pitämään froteepyyhettä sängynvieressä jos synnytys alkaa lapsivesien menolla. Siis edelleen mietin että, synnytän?? ai minäkö? niin varmaan....

Otin pienen viraabelin homman, kun tuntuu että kuolen tähän tylsyyteen. Toivottavasti saan valmiiksi ennen räjähdystä. Miehellä on auto töissä, enkä pyöräile enää pitkiä matkoja, joten sitä ollaan vähän niinkuin motissa täällä kotosalla. Pisimmät retket kohdistuvat lähikauppaan, hurrrrjaaaa! [:D]
 
Heipsan!!

Tullu testattua muutamana aamuna, kun pikkumies masussa tosi rauhassa ni laittanu lempimusat päälle ja johan on alkanu kauhee jammaus heti masus. Taitaa pikkuherra jo ymmärtää hyvän musiikin päälle[:D][;)]. Ilkee äiti kun herättele toista kesken unien!! Huomen olis taas neuvola ja saa nähdä joko poitsu kiinnittyny (toivonkipinä olis!! [:)])... Jospa sitä viel viimeiset valmistelut tekis ennen pojan syntymää ja kävis ostelemassa varuiks rintakumit, tuttipullon, tutin ja liivinsuojuksia+ niitä terveyssiteitä. Esikoisen kanssa tiputteli runsaasti verta 2. vko:a syntymän jälkeen[:@]No, onneks on saanu pitää pitkän tauon menkoista...

Mamma+ Pikkupoitsu 37+4
 
Moikka!!!

Tuli täs mieleen, et missä päin asustelette kaikki pääkaupunkiseudulla synnyttävät. Loppusuora kuitenkin pian kaikilla häämöttää ja ois kiva tehdä yhdessä vaunulenkkejä, jos joku asuis tässä lähel. Me asustellaan VUOSAARESSA...

Nyt takas kotitöiden pariin!![:)]
 
Moikka!

Käyn vähän väliä tsekkaamassa olisiko joku kirjoittanut jotain päiväni piristykseksi... mutta kirjoitukset ovat vähentyneet -tai siltä ainakin tuntuu. Tosin enpä itsekään ole aktiivinen asiassa, kun tuntuu että ei oikein ole tapahtunut mitään mistä kirjoittaisi. On vaan tylsää ja pitkästyttävää tämä odottaminen, huh! Ehkä muilla on yhtä tylsää -paitsi niillä onnellisilla, jotka ovat jo oman nyyttinsä syliin saaneet. Mä olen ihan kypsä olotilaani, vaikka ei edes kipuja ihan kauheasti ole (paitsi jos tekee jotakin ja oikea kylki ja vasen nivunen ovat kyllä melkoisen kipeät ja krampissa koko ajan).

Kauheasti olen odotellut synnytyskertomuksia, mutta varmaan se ei ole ekäan mielessä kun pikkuisen syliinsä saa.

No, onneksi tunnin päästä on neuvola, ja illalla teatteri. Ennen sitä käymme vielä syömässä ja ehkä jaksan pyörähtää hetken kaupoilla...
 
Takaisin
Top