Syyskuun supinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ninni22
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Etupenkiltä juu saa turvatyynyn pois, mutta on hyvin epävarma juttu, enkä uskaltais kaukaloa laittaa etupenkille ikinä.

Olin koko ajan luullut että mulla ei ole autossa isofixiä ja että tämän takia joudun ostaa turvavyöllä kiinnitettävän telakan. Nyt täytyykin tutustua isofix telakoiden maailmaan :) harmi vaan että ne on kalliimpia kun turvavyöllä kiinnitettävät telakat. :S

Vaikka sen etuturvatyynyn saa Posio päältä, saattaa laueta silti. Ja jos laukeaa, kaukalo lentää vauhdilla irti.
Meillä on takapenkin niskatyynyyn kiinnitetty peili, että näkee pojan kasvot edes vilaukselta. Kauaahan ei peräpeilistä voi takapenkille katsoa.

Nyt tarvisin apua ja neuvoja, kun oon huolissani masuasukin voinnista. Mulla ei oo ollu minkäänlaista vuotoa koko raskausaikana mutta tänään, kun viikkoja on jo 13+2 huomasin ruskeaa vuotoa. Kävin pari päivää sitten ultrassa ja kaikki oli hyvin, istukka ei pitäis olla kohdun suulla ja vauvalla oli kaikki kunnossa. Onko jollain kokemusta voiko vuoto olla ihan vaaratonta vai kannattaisko käydä lääkärissä varmuuden vuoksi?

SannaRiikka, oliko/onko vuotoa paljon? Jos mietityttää niin kannattaa tarkistuttaa. Vuodothan ovat täysin normaaleja ja yleisiä alkuraskauden aikana. Ruskea väri viittaisi vanhaan vereen, joka syystä tai toisesta nyt tuli ulos.

Mulla tuli vuotoa samoihin aikoihin ja menin lääkäriin varoiksi. Ei kannata turhaan itsekseen miettiä vaan rohkeasti vaan lääkäriin. Mullakaan vuodon syy ei selvinnyt, todennäköisesti istukasta.

SannaRiikka, oliko/onko vuotoa paljon? Jos mietityttää niin kannattaa tarkistuttaa. Vuodothan ovat täysin normaaleja ja yleisiä alkuraskauden aikana. Ruskea väri viittaisi vanhaan vereen, joka syystä tai toisesta nyt tuli ulos.
Vuotoa oli kyllä vähemmän kuin normaali kuukautisvuotoa, mutta huolettaa se kun ei olla enää ihan alkuraskaudessa.. Mutta toivotaan että olet oikeassa eikä ole syytä huoleen. :) Soitin varmuudeksi päivystykseen ja odotan nyt, että soittavat takaisin.

SannaRiikka mulla tuli 12+ viikolla kans ruskeaa tuhrua yhden päivän. Tietysti olin huolissani ja pääsin onneks ultraan ja kaikki oli ok :) vuodolle ei löytynyt syytä..

Kiitos kaikille neuvoista. :) Päivystyksestä sanottiin, ettei kannata huolestua jos ei ilmaannu kipua tai vuoto muutu veriseksi. Ja että jos vielä maanantaina huolettaa niin soittoa neuvolaan :) Toivotaan, että jäi vuoto yhteen päivään. Muuten kyllä haluan kans ultraan että saa itselle varmistuksen.

Niin ja kaikenlisäks mulla oli kipuakin! Mutta jos ei tule kirkasta vuotoa nii yleensä kaikki on ok :)

Niin ja kaikenlisäks mulla oli kipuakin! Mutta jos ei tule kirkasta vuotoa nii yleensä kaikki on ok :)
Kiva kuulla, että silti voi olla kaikki hyvin :) Tällasten tilanteiden varalta kotidoppler vois olla aika ihana! Vai lisäisköhän vaan huolta jos ei heti löytäiskään sydämen sykettä.. :)

Oli kamalaa ku ensin menin neuvolaan ja kuunneltiin sydänäänet eikä niitä kuulunut :/ sitte sain ajan toiseen neuvolaan samalle päivälle missä on ultra, siellä sitten ultrasivat ja kaikki ok. :) tänään kuuntelin taas pientä ja sydän laukkas 155 :)

Mut tosiaan en usko että huolta on jos tulee vähä ruskeata tuhrua. :) ja jos vielä tulee toisena päivänä nii käy siellä päivystyksessä, vaikka kaikki todennäköisesti on ok, nii on se kiva käydä kurkkimassa pikkuista ;)

Mä oon saanu vaan kahesti kuunneltua ite kotona sydänääniä, tai siis oon kuunnellu useemmin mut vaan kahesti saanu kuuluu vaimeesti ne. Tänään 16+3 ja koitin kuunnella mut ei mitään tai en oo varma, viikko sit perjantaina neuvolassa kuulu hyvin. Nyt oli yhtenä päivänä kyljet kipeet että kävelyki oli hankalaa, se meni kuitenki levolla ohi. Ressiä on enemmän ku tarpeeks. Koitan olla murehtimatta, mutta luultavasti käyn ennen rakenneultraa vielä neuvolassa varuiks kuuntelemassa että kuuluuko siellä mitään. Pahoinvoinnit jatkuu, ei vuotoja tai kipuja muuten :D

Kuinka moni tuntee jo liikkeet selvästi, mä oon tuntenu vaan välillä hipasuja/kuplintas mut muuten ollu hiljasta

Pakko kysyä, että kuinka siihen facebookin salaiseen ryhmään pääsee? Oon tosi huono yleensäkään kirjoittelemaan ja tykkäisin kuitenkin saada tietoa sekä kuulla muiden kokemuksia. Tabletilla tämä sivusto todella hidas, mutta kännykässä fb sovelluksena ja parempi minun makuun. Kiitokset jo valmiiksi. Terv. Laiska foorumisti. :-)

Ei kai täällä oo Facebookin salaista ryhmää.. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Vau.fi:llä on oma salainen palsta täällä, ohjeet löytyy tuosta pääsivulta.

Kohdunsuulta tai limakalvoilla joskus tulee ruskeaa vuotoa, se on yleensä tullut jo aiemmin ja tulee muutaman päivän päästä ulos. SannaRiikka, ultrattiinko sulla alakautta vai vatsan päältä?

Loppuraskaudessa tulee sitten taas ruskeaa vuotoa kun kohdunsuu alkaa pehmentyä ja avautua. Sydänäänten kuuleminen varmasti helpottaa oloa, mutta itse olen saanut niitä kovin huonosti kuulumaan. Istukka on edessä joten kaipa sekin vaimentaa.

Tosin monella on kirkastakin veristä vuotoa, ja silti kaikki hyvin eikä edes ehkä selviä mistä vuoto johtuu. Koskaan ei voi tietää. Ainakin niitä sydänääniä pääsee yleensä helposti neuvolaan kuuntelemaan.

Kohdunsuulta tai limakalvoilla joskus tulee ruskeaa vuotoa, se on yleensä tullut jo aiemmin ja tulee muutaman päivän päästä ulos. SannaRiikka, ultrattiinko sulla alakautta vai vatsan päältä?

Loppuraskaudessa tulee sitten taas ruskeaa vuotoa kun kohdunsuu alkaa pehmentyä ja avautua. Sydänäänten kuuleminen varmasti helpottaa oloa, mutta itse olen saanut niitä kovin huonosti kuulumaan. Istukka on edessä joten kaipa sekin vaimentaa.

Tosin monella on kirkastakin veristä vuotoa, ja silti kaikki hyvin eikä edes ehkä selviä mistä vuoto johtuu. Koskaan ei voi tietää. Ainakin niitä sydänääniä pääsee yleensä helposti neuvolaan kuuntelemaan.

Ultrattiin alakautta ja vain muutamaa päivää aiemmin. Olisiko se voinut vaikuttaa? Eikä vuoto ole vielä kokonaan loppunut. Ajattelin soittaa vielä huomenna neuvolaan ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Takaisin