Syyskuun supinat

emillanaatulia, voi olla supistusta, muuttuuko sen jälkeen kohtu aivan kovaksi? sikäli jos tunnet kohdun jo hyvin ulkopuolelta, en tiedä millä viikolla oot :D Mulla supparit niin voimakkaita, etten pysty kävelemään sen tullessa, ja joutuu menemään kumaraan, mieluiten niin että saa tukea vaikka pöydästä. Ei aina niinkään satu, mutta tuntuu tosi epämukavalta, vähän kuin jonkun käsi nappaisi kiinni sisäpuolelta. Supistelut kuuluu joissain määrin asiaan, mutta kannattaa kuulostella niitä, jos ovat oikein voimakkaita että sattuu, kannattaa käydä lääkärillä tarkistuttamassa tulehdusten ja kohdunkaulan lyhenemisen varalta heti, ettei mene pahaksi tilanne! :)

Pahoinvointi on edelleen päällä, joskin lievempänä kuin aiemmin. Oon kuitenkin viime päivinä oksennellut kerran päivään suunnilleen :/ viikkoja 17+2 nyt, eikä loppua näy..joten kärsivällisyyttä vaaditaan, toivottavasti ei koko raskautta tarvitse kärsiä :D
 
Maha on muuten kasvanut jo hurjasti, vieraat ihmiset huomaa jo :) Ei toivoakaan peitellä enää edes hupparilla :grin
 
Mulla on vasta 14+4 jos oikein muistan. Semmonen inhottava paineen tunne tuonne vatsaan tulee. Eilenkin kun kyykistelin siivotessa, niin äityi oikein kunnolla. Vieläkin vähän epämukava olo välillä. Oon yrittänyt lepäillä töiden jälkeen, mutta on hermot niin kireellä ettei taida olla paljon hyötyä.

Onko kellään mitään poppaskonsteja rauhalliseen ja seesteiseen oloon? :-D
 
emillanaatulia, kävely! Nimenomaan sellainen leppoinen kävely, 15min riittää. Ja sauna voisi auttaa, tai lämmin kylpy. Sohvannurkka, pehmoinen viltti, villasukat ja tee? Tai sitten hermostut kunnolla ja purat sen kaiken :grin Itsellä kävi vähän vahingossa niin, että sain elämäni pahimmat itkupotkuraivarit ja sen jälkeen on voinut hengittää hieman vapaammin.
 
Eilen työkaveri sanoi, että kyllä se maha alkaa jo näkymään. Huomasin sen toki itsekin, kun löysän paidan alta näkyi kumpua eikä sitä saanut vedettyä sisäänkään. Vajaan kahden viikon päästä on toinen neuvola ja haluaisin ainakin siihen asti odottaa ennen kuin teen asiasta julkista.

Ja tänään! Työkaveri taputti mahaa ja kysyi, että joko potkii. Jäädyin.
 
jeilei, eikä!!! Taputtiko se SUN mahaa? Ens kerralla taputat takasin ja kysyt, mites sun massu voi??!! Mulla menee hermot, kun jotku intoutuu masua taputtelemaan, varsinkin vieraampien kohdalla tosi ärsyttävää. Tapanani on todellakin taputtaa takaisin henkilön omaa vatsaa ja heittää jotain nokkelaa. Hoksaavat vähän siinä nolostuessaan, että mun keho ei ole raskaanakaan ollessa koko kansan omaisuutta. Kaikkiahan ei taputtelut haittaa, mut minulle se on punainen vaate.
 
Mä oon iteki miettiny tota. Varsinkin ku oon asiakaspalvelussa, et mitä siihe sanoa jos joku asiakas tulee taputtelee mahaa?!
 
Jos on täysin tuntematon, niin oon taputellu kyllä takasin. Tosin en oo ollu vakavalla naamalla, vaikka kuin ottais kaaliin, vaan koittanu puristaa jonkun vitsin päälle, että ei jättisi asioimasta jatkossa. Ei ole kertaakaan tullut valituspalautetta siitä, että; "työntekijä käyttäytyi törkeästi, kun taputtelin hänen vatsaansa.." :D
 
Niitä taputtelijoita kummasti vaan riittää! Odotan sitä, että mennään anoppilaan, jos tällä kertaa osaisi varautua. Ekan kohdalla jäädyin. Sen jälkeen opin taputtelemaan takaisin ja aion kyllä puristella anopinkin vatsamakkaroita, jos alkaa koskettelemaan. Anoppi ei käsittääkseni tiedä vielä, että meille tulossa toinen..ei olla pimitetty, mut en aio itse erikseen ilmoittaa ja mies ei tuommosia asioita juuri muille jutustele. Toki miehen sisaruksista osa tietää, niin on voinut kertoa..
 
Oih, tuommonen ei kuulosta yhtään pahalta ja ilkeeltä :D Lapsilta kyllä varmaan ois helpompi ottaa tuollainen huomio, kun ovat varmasti vilpittömästi onnellisia, eikä johdu mistään ajattelemattomasta "rajanylitys" toiminnasta. Noin pienen ei tarvii kyllä ees lupaa kysyä saako koskee. Ei oo vaan omalle kohdalle vielä pieniä "taputtelijoita" osunut :)
 
Mun mahaa ei kyllä taputtele kuin oma puoliso, muuten voi tulla vaikka avokämmenellä :D Mulla on aika tarkka oma reviiri, eipä sitä juuri kukaan yleensä ylitä, mutta onhan tämä raskaus vähän normaalista poikkeava tilanne
 
Soiccu, minun mahaa taputteli joo. Minä en ole ikinä perustanut siitä, että tutut tulevat liian lähelle enkä hirveästi huutele omista asioistani. Hämmentää, että yhtäkkiä tuollainen olisi muka ok. Täytynee taputella tosiaan takaisin.
 
Joo, meillä anoppi teki ensimmäiset taputukset mahaan viime viikolla. En kyllä kans oikein tykkää jos muut kun puoliso tai esikoinen vatsaa koskettelee.

No, en kumminkaan sanonu mitään, kun ollaan ihan läheisiä ja hyvissä väleissä, niin en halunnut sen mieltä pahoittaa. Mut jos vähänkään vieraampi tulis lääppimään tai kommentoimaan vatsaa niin annan kyllä kuulla kunniansa.
 
Jess, muitakin on taputeltu! :grin mua on nyt kahdesti yks työkaveri ja ei kyllä oo mun juttu! Pitää opetella toi takaisin taputtelu :grin
 
Odotan sitä, että joku uskaltaa kysyä paljonko on paino noussut. Ihan varmasti kysyn, että paljonko itselläsi. Ihmiset unohtaa kaikki rajat ja yksityisyyden raskauden myötä. Ennenkään ole aamua aloitettu taputtelemalla vatsaa ja kysymällä painonnoususta. Vaikka olisihan se erilainen aamutervehdys.
 
Multa taidettiin kysyä, enkä pitänyt sitä pahana, kun ei tarvinnut paljastaa lähtöpainoa tai nykyistä painoa. Eikä kukaan kysynyt, jäikö raskauskiloja.
Toisaalta mulle huomautettiin (olin jo äitiyslomalla mutta ennen synnytystä), että tissit on kasvaneet. Kiitti, en olis tiennytkään. Mies kyseessä. Tiedän, ettei se tarkoita mitään näillä kommenteillaan (kunhan huomioi), mut vähän taisin nostella kulmiani. En mäkään sen sepaluksen seutua tai pakaroita seuraa. Tai mahdollisia man-boobseja.
 
Multa työkaveri kysyi jossain vaiheessa onko paino noussut paljon ja kun vastasin että n.3kiloa naureskeli hän itse että hänelle tuli kesälomallakin enempi painoa :D
 
Tuo mahan taputtelu on varmaan ihan kamalaa , mäkin pidän mielellään sen oman rajan niin varmaan kans jäädyn jos joku tulee koskettelemaan ! :D
Työkaverin ensimmäinen tervehdys oli eilen että moii , Noniin näytä maha! Olin vaan että mitä ? Sanoin ihan suoraan että tässä ei kyllä nyt oo mitään näyttämistä, omaa läskiä vain, ja yritin vielä enemmän piilottaa hupparin alle . Ahdistavaa!

Asiasta kolmanteen , ehkä turhan aikaista mutta kun esikoista ootan niin , tuli jo tilattua Vauva - lehti ! Oli niin hyvä tarjous , 6 lehteä ja kiva hoitolaukku kaupanpäälle vähän alle 30e.
Voin jo kuvitella miehen ilmeen kun se postiluukusta tipahtaa , että mitä sä taas oot tilannut :D :dance008
 
Takaisin
Top