Syyskuun supinat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eleanora
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä käytiin tänään verikokeissa antamassa sen 3 putkiloa täyttä punasta ja mä selvisin siitä!!! Wuhuuu!! Mulla oli kuopus mukana niin katselin ja höpöttelin sille koko ajan ettei tarvinu aatella mitä täti vieressä teki.
 
Multa otettiin 4 putkee :o Vai etkö osallistu seulaan? :) Aika monta ne silti ottaa. Hiv hyppykuppaa, rh testi ja joku?
 
Multa otettiin kolme isoa putkiloa ja kolme pienempää. Mielenkiintoista.. Multa kysyttiin neuvolassa että onko ulkomailla opettua tatuointia. Onhan mulla, ilmeisesti siksi testataan joku hepatiitti ja yks putki ylimääräistä. Mutta en kyllä tiiä mitä varten multa otettiin noin paljon enemmän..

Eilen töissä alkoi migreeni, paheni iltaa myöten. Otin gramman panadolia, mutta eihän se juurikaan auttanut. Sain vaivoin ehkä viis tuntia ja risat nukuttua.. Nyt suihkuun ja kymmeneksi pitäis kyetä töihin. Saa nähdä miten tää olo tästä kehittyy.. Unofdin neuvolassa kysyä saanko syödä migreenilääkkeitä, purkissa lukee että keskustele lääkärin kanssa ennen kuin otat raskaana ollessa. Ärsyttää..
 
Oho musamama :o Mitähän kaikkea sulla sit otettu? Luin just et hiv/syfilis/hepatiitti on 1putki, hepatiitti 1putki ja seulaan menis 2putkea. Pissanäyte kans kaks putkea kemseul ja bakteeriviljely. Mulla näky siel kannassakin 3lähetettä vereen eli noi just mitkä luettelin ja sit oli toi pissa kans.
 
En noista migreenilääkkeistä tiiä muuta Ku et Buranaa joku on syöny pahimpaan kohtaukseen mut ei mun mielestä niitä oikeita lääkkeitä :/ En tiiä, toivottavasti saat apua pian!
 
Musamama, täällä kans välillä kärvistellään migreenin kourissa. Kerran olen buranan joutunut ottamaan kun ei mikään muu auttanut. Migreenilääkkeitä ei ole enää nykyisin kun ei ole moneen vuoteen niin pahaa migreeniä ollut mistä ei esim. nukkumalla selviäisi...

Joskus auttaa miulla migreeniin oksentaminen, sen jälkeen kummasti päänsärky helpottaa ja saakin sitten paremmin nukuttua. Nuorempana aina tarkoituksella join jotain niin että alkoi oksettamaan, tiesi että se auttoi niin oli valmis kärsimään vähän enemmän :joyful:
 
Huomenta päivää!

Maanantaiaamuna menin naistentaudeille ultrattavaksi keskenmenon jälkeisen HCG nousun takia. Kaavintaan piti varautua ja yön yli jäämään osastolle.

Ihme oli suuri kun ultrassa löytyikin 2 cm kokoinen 8+6 ikäinen vauveli heiluttelemassa käsiään!

Lääkärin mukaan oletettavasti sikiöitä on ollut kaksi ja toinen heistä on tullut pois tuolloin rv6 keskenmenossa. Tuolloinen lääkäri ei ollut edes älynnyt etsiä toista vauvelia. Toinen sittiäinen sinnittelee kuitenkin vielä mukana ja alkuperäisen lasketun ajan mukaan mennään, eli nyt 9+1 ja LA 19.4.

Kriittiset viikot vielä menossa, mutta ultraajan mukaan kaikki oli pienellä kunnossa ja sydän jumputti kovasti :) oi tätä onnea <3
 
Noista verinäytteistä ainakin HUSin alueella kaksi putkea menee HIV/syfilis/hepatiitti tutkimuksiin (toinen putki menee säilöön THL:lle jos siihen on annettu lupa), yksi putki veriryhmä- ja vasta-ainetutkimuksiin ja yksi sikiön kehityshäiriöiden seulontaan. :) Nämä kuuluvat siihen peruspakettiin.
 
Jee Kresikät! Ihmeitä tapahtuu! :) Mä tuolla oon välillä kuikuillut sun kuulumisia, tosi ihanaa et kävikin noin onnekkaasti toisen vaavin kanssa! Kyllä oli ihmettelyä ettei sun hcg laskenut, mutta siihen oli syynsä :) On varmasti lujasti matkassa pieni sissi!
 
Kresikät toi sun uutinen on niin ihana ja uskomaton... Siis "Oho, Olen raskaana"-ohjelmassa oli kanssa tollainen tapaus jossa hedelmöityshoidoilla oli siirretty useempi alkio ja sit ei tiedetty että yksi kasvoi vaikka toinen meni kesken ja selvis vasta lähellä synnytystä... Mutta siis että muuallakin tapahtuu tollaista kuin tv sarjassa!!!! Ihanaa
 
Takaisin
Top