Syyskuun supinat!

Ihania uutisia pimatsu, että sykkeet kuului  ja vielä hyvin!  =) Olisi varmasti ollut aikamoinen yllätys, jos matkassa olisikin ollut 2 matkustajaa, mutta hyvä että edes toinen on elossa ja voi hyvin!  =)

Armiliisa , onnea plussasta!  =)

marzu33 , toivottavasti mahassa nyt olisikin kuitenkin kaikki hyvin! Pidän peukkuja sille! Uskon,että vaikka tunteet nyt heitteleekin, niin positiiviset uutiset olisivat silti niitä ihanimpia. Vaikka ymmärrän kyllä hyvin tuon tunteiden heittelyn, sama tilanne täälläkin. Ja kuten hömppiskin sanoi, epävarmuus on kyllä aivan kauheaa. Minusta on suorastaan tullut kunnon itkupilli ja pessimistikin, kun ei vain uskalla yhtään toivoa että jos kuitenkin... Pettymys tuntuu niin kauhealta. ;(  Pidän silti peukkuja teille molemmille, että asiat vahvistuisivat parhain päin. Itse olen pelkuri. En uskaltanut aamulla soittaa ja varata aikaa verikokeeseen. Huomenna on ryhdistäydyttävä ja varattava se aika, sittenhän se selviää. Ja jos asiat on huonoimmalla mahdollisella tolalla, niin eipä se tyhjennyksen lykkääminen ainakaan edistä tätä koko "projektia". Mutta se vain on niin pelottava ajatus.
 

Voi kuinka ihanaa! <3 taitaa meikäläisellä hieman hormoonit hyrrätä, kun aivan liikutuin :D

Itsellä olis torstaina aika ultraan, silloin joko viikot 7 + 5 tai 6+5.. Nyt pähkäilen menisinjö kumminkin, vai vasta ensi viikolla.. Pelkään jos ei vielä näy mitään jos viikot 6 + 5, vaikka periaatteessa pitäisi jo näkyä.. Haluaisin mennä jo torstaina, malttamaton kun olen, mutta ehkä otan varman päälle ja odottelen vielä ensi viikkoon niin on vähintään se 7+. Apua!

 
Meillä ultra huomenna ja pitäisi vissiin olla 7+4... Hirveä jännitys että kuinka siellä mahassa menee. Hirveästi pelkään sitä että jos tulee huonoja uutisia niin kuinka saan itseni sieltä ajettua kotiin ja selviän vklopun miehen kaverin häistä, töistä sun muista. Oireet eivät ole muuttuneet oikeen muualle kun kaikkien entisten oireiden rinnalle on löytänyt yksi uusi; tajuton nälkä vähän väliä...

Eipä auta kun odotella huomiseen kello 14 asti... 
 
Heippatirallaa :)
Onpas mukavaa kun toukokuisille on myös oma ryhmä :)
Alkukuusta testi näytti meillekin plussaa, kolmas raskaus meneillään :) "Uusioperheen" arjessa lapsiluku kuitenkin nousee tämän myötä neljään, ja uskoisinpa että siihen se saa jäädäkin. Ikää muksuilla on 13, 5 ja 1 1/2 vuotta.
Oireita on tullut, armoton väsymys, rintojen arkuus ja huono olo. Oksentanut en onneksi ole mutta se vellova tunne on tasaisesti koko päivän..
Neuvolaan soittelin eilen ja ensi viikolle sain jo ajan. Laskettu aika on 11.5 laskujen mukaan. Ihanaa, kesä vauva :)
 
OloveA: Kovasti jaksamista sinulle...

Akidi: hyvä että menette tutkimaan. Todennäköisesti varmasti kyse vain kameran sekoilusta - yritä pitää mieli iloisena. Pidetään peukkuja hurjan ikävään tilanteeseen.

Iippi: tiedän tasan tarkkaan että kuinka piiiiitkä on aika kun odottaa varhaisultraa - mutta se päivä tulee kyllä :)

Firstlove: tervetuloa mukaan ! Meillä ainakin mennään ensin neuvolaan ja sitten kutsu ultraan tulee postissa. Tsemppiä pahoinvointiin !

Armiliisa: tervetuloa ja onneksi olkoon !

Mimsu: onnea hienoista ultra uutisista !

Lotte: yritä pitää hermot kurissa, vaikka varmasti ikävää odotella tietoja. Tsemppiä !

Hömppis: olen aivan varma, että kun olet jo noin hienosti saanut tupakointia vähennettyä, niin varmasti kun saat viimeisen varmuuden että raskaana olet - niin saat ne viimeisetkin tupakat laitettua pois. Tosin, olet jo erittäin hienosti vähentänyt - eli älä stressaa itseäsi liikaa. Kyllä se onnistuu ! Ps. itselläni näkyi jo sydämen syke 6 + 2, joten itse en varmaan nahoissani pysyisi jos pitäisi odottaa pidempään. Järkevää varmasti odottaa, että varmasti on riittävän pitkällä, ettei tule turhaa ikävää huolta, varsinkin jos ei ole aivan täyttä varmuutta että kuinka pitkällä on....

Pimatsu: tervetuloa joukkoon ja onnea hienoista ultratuloksista ja mielestäni on erittäin hyvä että osaat asennoitua noin hienosti siihen, että toinen kaveri ei alkua pidemmälle jaksanut. Pahoittelut siitä kuitenkin.

NoKo: olen ymmärtänyt että voi olla todella raskasta kun jo on lapsi / lapsia. Yritä tsempata itseäsi sillä, että varmasti olo piakkoin vähän rupeaa rauhoittumaan. Tsemppiä !

Pirpana5: onnea ultraan !

Anu-Ii: onneksi olkoon ja tervetuloa mukaan !

Itselläni olo on aika pitkälti samanlainen kuin aiemminkin... eli kummallisen vähän oireita. Eilen tuli jo kutsu kahteen kaupungin järjestämään ultraan. Huono juttu oli se, että ensimmäinen ultra oli laitettu 19.10, jolloin olen siellä reissussa. Soitin aamulla siirtääkseni aikaa, ja tulikin ilmi että se ei ollutkaan aivan yksinkertaista. Lähden nimittäin 3 viikoksi reissuun ja mikäli ultraa ei katsota ennen reissuani, niin reissun jälkeen olen jo liian pitkällä... Nyt siis sain ultra ajan 16.10 (päivää ennen kuín lähden reissuun), mutta ongelmana on se, että silloin olen vasta rv. 11 + 1. Täti puhelimessa sanoi, että mikäli todella olen silloin 11 + 1, niin ultra onnistuu kaikilta osin, mutta mikäli olen parikin päivää väärässä ajan suhteen, niin ei saada kaikkea katsottua..... No, varasin kuitenkin tuon ajan - ja pidän peukkuja että homma onnistuu. Muuten pitää jotenkin saada järjestettyä vastaavanlainen ultra ulkomailla... voi veljet.... Tosin kyllä olen aika varma päivistä, ja kävinhän myös varhaisultrassa ja koko vastasi päiviä täysin. 

Tsemppiä syksyiseen päivään kaikille !



 
Morjens,

toivottavasti ehdit mietintämyssy tuohon ultraan, tai toivottavasti siis silloin kaikki näkyy mitä pitääkin! Kivempihan se on käydä Suomessa niin ainakin ymmärtää varmasti kaiken mitä lääkäri kertoo :)

Pirpanalle stemppiä ultraan. Tuo odottelu on niiin inhottavaa!

Hömppis, eikö seitsemännellä viikolla pitäisi jo näkyä ihan hienosti, eli siis 6+ viikolla? Tosin varman päälle ottaessa kannattaa odotella(jos maltat). Sitten ei enää jää ainakaan mitään kysymysmerkkejä, mutta ymmärrän hyvin, että haluaisi heti tietää.

**Vuodatusvaroitus**
Itselläni on ollut niin pahaolo, että hyvä kun pystyn tänne edes kirjoittamaan. Eilen oksentelin lähes kymmenen kertaa. Aamupäivisin ei pysy mikään sisällä ja iltapäivällä on niin karsea olo, ettei halua edes syödä mitään. Lisäksi mies on työmatkalla ja olen itekseni kotona 2,5 vuotiaan viikarin kanssa. Onneksi tuon saa päiväksi tarhaan, mutta illat ovat pitkiä kun itse ei jaksa muuta kuin maata sängyssä ja kamppailla oksennusta vastaan samalla kun natiainen kinuaa leikkiseuraa ja kirjan lukemista ymsyms. Töissä olen yrittänyt olla parhaani mukaan, mutta eipä niistäkään meinaa tulla mitään. Pakko varmaan kertoa mikä mua vaivaa, kun istun(=röhnötän kyyryssä) naama harmaana päätteen takana, en puhu mitään, enkä käy enää kahvilla. Ainoa paikka missä käyn on vessa ja siellä käynkin sitten hyvin usein.
No ei voi syyttää kuin itseään. Tiesinhän mä jo esikoisen odotuksen kokemuksella, että tätä tää tulee todennäköisesti olemaan. Unohdin vain kuinka karseeta kymmenien oksennuskertojen kanssa eläminen sit oikeesti olikaan. Aika kultaa muistot :)
**Vuodatus loppuu**

Sain varattua myös ekan neuvola-ajan! Aika myöhäseksi meni, oon sillon jo viikolla 10+0, mut ei kai se oo niin justiinsa. Onko muuten kakkosta odottaessa eri meininki neuvolassa, tietääkö kukaan? Kai niitä neuvolakäyntejä on vähän vähempi vai?
 
Hei kaikki, Kovasti on tätä päivää odotettu, eka ultra takana. Ja siellä se pieni sydän jumputti <3><3><3 (6+1) saan vielä videot sähköpostiin niin voi kotona ihmetellä lisää. nyt alkaa lääkärin ja sairaalan etsintä.>
 
Iik, ensi viikon ti olisi lääkäri ja toivon mukaan siellä voisi vähän vilkaista ultralla masuun, asustaako siellä joku ja vastaako viikkoja. Silloin on rv 8+4 jo, tuntuu et aika menee melko nopeasti, johtuu varmaan siitä että pitää vahtia tuota pikkumiestä, joka kiipeilee joka paikkaan. Lääkärin jälkeen voisi varailla aikaa verikokeisiin ja np-ultraan, jännää. Ei millään malttaisi odottaa tuota np-ultraa. :) 

Täällä on jatkuva nälkä, mutta mikään ei maistu. Koitan syödä ahkerasti jotain pientä, koska muuten pahaolo tulee. Päänsärky onneksi vähentynyt huomattavasti, hyvä niin. Vielä kun tämä etova olo katoaisi. 
 

Oi ihanaa, paljon onnea sinne onnistuneesta ultrasta :) vitsit, mussäpäin suomea saa ultrasta videon sähköpostiin? Olispa kiva saada itsekin :D

Tänään nyt päätin, että meen kuitenkin huomenna siihen ultraan :) voin kertoa että jännittää uhan hirveästi, ei varmaan koskaan ole näin jännittänyt. Mutta huomenna selviää, onneksi on heti aamusta aika nuin ei tarvitse koko päivää jännittää :D

 
Tuik: Meillä ainakin nyt tällä kertaa kun uudelleensynnyttäjä on, niin sanoivat että seuraava neuvola vasta viikolla 22, mutta meidän neuvolatäti kuulemma ottaa yhden ylimääräisen siinä välissä, eli rv16 on meillä seuraava.

Tätä edellistä odottaessa vissiin luokiteltiin siis ensisynnyttäjäksi, kun oli neuvolat useammin, olihan siinä kuitenkin välissä lähes 9 vuotta edelliseen synnytykseen :)
 
Ensimmäisessa raskaudessa olin ensimmäisen kerran neuvolassa 10+4 ja nyt toista odottaessa jo 6+6. Lääkäri oli ensimmäisessä 11+6 ja nyt se on jo 8+4. Seuraava käynti neuvolaan oli sitten 15+2 ja nyt th sanoi, että pitää soitella ultran jälkeen että joskus viikolle 15 koitetaan saada seuraava käynti. Kai tuo on paikkakunta kohtaista kuinka noita neuvoloita on. 
 
IIHANAAA!! Ultra oli tänään ja sydän siellä sykki <3 Ultra kuvissa koneen mukaan vastasi kuulemma viikkoja 7+5 (itse ajattelin 7+4) ja kätilön tietokoneen mukaan pituus vastasi viikkoja 8+0 että tiedä nyt mitä sitten uskoa. Meillä korjattiin lasketuksiajaksi 1.5 että tällä hetkellä vappuvauvaa odotellaan :)

Kyllä stressitaso putosi suuresti kun kuuli että sydän sykkii oikein ja pituuskin vastaa viikkoja :)

Onko kellään muulla tuttuja/sukulaisia samaan aikaan raskaana? Minulle kuulemma syntyy serkku maaliskuussa että on aika samanikäistä vauvakansaa suvussa sitten :)
 
Kiitos, en asu Suomessa. En tiedä missä siellä voisi saada videoita heti ensimmäisestä kerrasta. Satuin valitsemaan hyvän klinikan tähän dating scaniin koska heillä oli laitteet ihan vimpan päälle. Onnea huomiseen!!! En nukkunut minäkään hirveästi viime yönä ja ihan täpinöissäni sinne klinikalle menin :D
 
Heippa kaikille tasapuolisesti!
Ilmottaudun mukaan tännekin, näköjään ihan loppupäähän jouduttiin kun lasketuksi ajaksi sain 26.05.! (viimeks oltiin alkupäässä mun edellisen lapsen kanssa vuoden 2011 huhtikuisissa :) .. Nyt siis tullaan jäljessä joka asiassa ja synnytän varmaan sit ryhmän viimeisenä.. :D

Tämä ketju on niin pitkä etten ole ehtinyt lukemaan, toivon että tulette kaikki tutuiksi ajan kanssa..

Minä olen 27v. sairaanhoitaja, yhden palleroisen (1v5kk) äiti, kihloissa, vielä hoitovapaalla (keikkailen sairaalalla viikonloppuisin et saa ees jotain rahaa, mut en tässä välissä aio mennä töihin)..

Tein plussatestin eilen, luki et raskaana 1-2 viikkoa <3 Tänään kun kerroin sen leikkipuistoäitikavereille, purskahdin itkuun... Aah, eli tästä tämä herkistely siis lähtee taas! Viime raskaus oli melko vähä oireinen, tosin oli 6kk kestävä poskiontelotulehduskierre mikä oli aika v-mäinen. Tässä raskaudessa jos sama tulee, käännyn vyöhyketerapeutin ja homeopaatin puoleen, viime raskaudes sain vaan ab-kuureja ja epäilen et ne on osasyy mun esikoisen laajoihin allergioihin.

No, pitemmittä puheitta, ihanaa odotusta kaikille!
Mulla ei oo vielä muuta oiretta kun tajuton nälkä aamusin/aamupäivisin ja sellanen heikotus jos menee liian kauan syömättä. Mahassa nippailee ja juilii välillä kivasti, mut siis oikeesti, tykkään siitä tunteesta kun se kertoo et siel tapahtuu jotain. :)
 
Noista neuvolakäynneistä, ne on ihan täysin paikkakuntakohtasia, esim. pääkaupunkiseudulla ajatellaan että se on hyvä kohde säästää, joten siellä ei ensisynnyttäjillekään kovin usein niitä käyntejä ole. Tämä tieto perustuu siis vuoteen 2010, jolloin odotin esikoista ja juteltiin aiheesta silloisen foorumiporukan kanssa.

Meillä taas ei katsota synnytysten tai raskauksien lukumäärää, vaan samat sävelet kaikille. Eli aluksi kerran kuussa, sitten jossain rv30+ tienoilla (en nyt tarkkaan muista) kahdesti kuussa ja sitten lähempänä synnytystä joka viikko ja la:n jälkeen useamman kerran viikossa.

Mun mielestä on hyvä, että seurataan näinkin tiheästi. Havaitaan herkemmin, jos on jotain erikoista (terkat vieläpä on usein ainakin meillä vähän ylivarovaisia). Vaikka olisi ennestään viisi lasta, niin silti kuudennessa raskaudessa voi tapahtua jotain epäilyttävää ilman että sitä itse edes tajuaisi ajoissa. Ja sitten ihan vaan sekin, että on kiva päästä juttelemaan jonkun kanssa näistä asioista, huolista jne. Itselle on sattunut ihan hirveän kiva neuvolantäti ja olin iloinen, ettei uuden aluejaon seurauksena meidän täti ollut vaihtunut. Samaten lastenneuvolan puolella on tosi kiva täti myös.
 
Lastenlääkäriasema Pikkujätissä tuli nyt käytyä ja lääkäri sanoi, ettei mitään huolta, kaikki hyvin ja heijasteet näkyy hyvin.
Johan helpotti :)
Kunnes reilu tunnin päästä käynnistä ilmoitti, ettei sittenkään ole varma, ja oli konsultoinut simäspesialistia, ja tulivat tulokseen että parempi mennä jatkotutkimuksiin.

Todella kiva että sanotaan kaiken olevan kunnossa ja tyrkätään iso lasku käteen jonka saa maksaa lähtiessään, ja sitten ilmoitetaan hetken päästä, ettei tiedetäkkään mistään mitään ja mitään ei möyskään nähtävästi osata ja saa sitten lähteä seuraavalle kalliille lääkärille!!

Pistää NIIN vihaksi tämä "hyvinvointi"yhteiskunnan terveydenhuolto!!!

Nyt joutuu siltikin perjantaihin asti odottamaan, kun mistään ei aikasempaa aikaa saanut, että saadaan selko asioihin.

Entistä enemmän alkaa vielä pelottamaan, että onko täällä mahassakaan ketään, kun ei oikein oireile :(

Tulisi vaan pian perjantai ja saisi tietää että pikkuneidillä kaikki hyvin ja sitten saisi pian tulla ensimmäinen ultra.

Kaikesta huolimatta positiivisellä mielellä täällä yritetään mennä :)
 
akidi: Toivottavasti asiat todellakin selviävät parhain päin, vaikka nyt täysin ymmärrettävästi kiukuttaakin, kun joutuu maksamaan itsensä kipeäksi ja saa rampata lääkäriltä lääkärille. Kai teillä on tytölle vakuutus, että isot laskut eivät jää teidän kontollenne? Ja onhan kuitenkin hyvä, että asia tutkitaan, niin jos jotain on pielessä, niin siihen voidaan puuttua jo nyt varhaisessa vaiheessa. Toivottavasti kuitenkin kaikki on niinkuin pitää ja tyttö on täysin terve!
 
Juu kyllä löytyy hoitokuluvakuutus myös, niin ei siinä mielessä mitään väliä.. Ei siinä että väliä muutenkaan, pääasia että neiti on terve :)
Mutta kyllä se niin ketuttaa rampata ympäri kyliä, kun ei kukaan tunnu tietävän mistään mitään :/
 
Heippa! uusi käyttäjä täällä..

Mulla onkin kaamee tilitys teille kaikille heti..

Erosin exästä tuossa viime kuun alussa.. ta hän jätti minut.. ei toki kauaa keritty edes olemaan yhdessä vain noin 3kk..

Äitini kuoli 18.8 syöpään.. läheisten lästä ollessa.. Samana iltana konoonnuimme pikkusiskon luo juttelemaan asiasta... tukemaan perheessä toisiamme.. Minulla on siis Isosisko, pikkusisko ja pikkuveli.. itse olen 38 vuotias..
niin.. samana iltana sitten ryöpsähti menkat ilmoille..

exän kanssa tapailtiin kuitenkin.. ja harrastimme myös seksiä kun se kuitenkin sujui.. ja toivoin että hän voisi minuun rakastua.. hän on 33 vuotias.. itse asiassa täytti tän kuun alussa..

nyt aloin ihmetella miksei menkkoja tuu.. vaikka kipuja on ja rinnat tosi arat.. olin siis luopunut jo toivosta saada ikinä omaa lasta.. ja tottunutkin asiaan..
No.. tänään aamulla huomasin että mulla oli jäänyt clear blue testi kaapin pohjalle ja ajattelin et teen sen pois ettei jää enää tonne roikkumaan..

pissailin kuppiin ja tein ohjeiden mukaisesti.. laitoin 3 min.. ajastimeen ja aloin paremmin tutkailemaan ohje kirjasta...

huh.. kun sitten vilkaisin testiä.. se näytti 2-3.. olen raskaana...
(ei oikeasti voi uskoa)

exälleni ilmoitin asiasta ja hän  tahtoo ehdottomasti että teen abortin... minä vain olen kyllä eri mieltä.. asioihin vaikuttaa toki vielä sekin.. kun Äitini kuoli.. satoi vettä ja aurinko paistoi tänään kun ajelin siskoni luo oli ilma ihan samanlainen.. lisäksi jos tää nyt pitää paikkaansa.. olisi laskettu aika n.25.5.. äidilläni syntymä päivä oli 16.5..

En tiedä mitä sanotte mut sanokaa jotain..?!?
 
Suvi-Tuuli: Otan osaa äitisi vuoksi. Ompa kurja tilanne..  Minä en ainakaan osaa muuta neuvoa kuin että mietit itse haluatko pitää lapsen. Vain toisen painostuksesta ei kannata aborttia tehdä. 
 
Takaisin
Top