Syyskuun supinat!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan, täällähän on jo paljon porukkaa!

mietintämyssy: Matkaan vaan! Mekin ollaan just varailemassa matkaa, kun ei sitä sit loppuraskaudessa voi ja vauvan kanssa ehdi.

martzu33 ja hömppis: Tsemppiä molemmille!

Tääl on edelleen etovaa oloa ja väsymystä. Yhtenä iltana tuli hirveä maissilastujen ja creme fraicen himo, vedin puoli pussia yhdeltä seisomalta...emoticon 

Raskaudesta oon kertonut kahdelle läheiselle ystävälle ja omille vanhemmille on varmaan pakko kertoa hieman ennen ultraa, kun pitää saada hoitaja esikoiselle. Esikoisen kanssa kerroin esimiehelle ja työkaverille viikolla 9 ja loput saivat tietää vasta nt-ultran jälkeen. Täytyy nyt katsoa miten tää maha pysyy piilossa, viimeksi alkoi näkyä selkeämmin vasta viikon 20 aikoihin eli sen takia ei tarvinnut paljastella.emoticon
 
Oi sua onnekasta, siis tuon suhteen milloin alkoi näkyä maha :D mulla tuli esikon kanssa maha esiin viikolla 20, mutta kuopuksen kanssa jo viikolla 8. Tai no, oli enimmäkseen turvotusta mutta tulipahan esiin kuitenkin. Nyt tämä raskaus on joko viikolla 6 + 1 tai 7+ 1 ja maha on nyt jo tullut esiin.. Kyllähän sitä sanotaan että mitä useampi raskaus sitä nopeammin kohtu kasvaa, mutta silti en voi käsittää.. Mutta pakko sen on olla taas turvotusta. Kauhulla odotan muten iso mahastani tulee tässä matkan kuluessa.. Kuopuksen kanssa mahan ympärys oli loppu vaiheessa 119cm :D ja tällä hetkellä maha näyttää kuin olisin jo viikolla 20.. Oi voi :-D
 
Näkyisikin masu vasta puolessa välissä. Täällä myöskin tuo edellinen, kolmas, näkyi varmaan viimeistään 10. viikolla. Nytkin jännitän pääsenkö edes siihen asti ennenkuin ihmiset kiinnittävät huomiota. Nyt on kyllä kilojakin itsellä vähän enemmän, eikä mahakaan ole se mikä se oli ennen, joten ehkä sen varjolla tätä pystyykin piilotteleen.

Viikonlopun on minullakin ollut hieman lisääntynyttä huonovointisuutta. Pitäisi muistaa ja ehtiä syömään kolmen tunnin välein, ettei huonovointisuus iske. Piti vielä yksi liuskakin pissata päivällä että sai tumman viivan ilmestymään...
Huolet ovat kuitenkin olleet raskautta enemmän tuossa keskimmäisessä lapsessa, 2-vuotias on ollut jo parisen viikkoa kovin väsynyt ja syönyt huonosti. Luulin ensin että on samaa flunssaa tulossa mistä minä kärsin, mutta eipä hänelle mitään ole tullut. Nyt sanoi mieskin viikonlopun aikana että tyttö täytyy viedä lääkäriin kun on niin väsynyt. Nyt sitten soittelen oman neuvolan sijasta lastenneuvolaan ja pyydän lähetettä kokeisiin. Ja huomaa että jotain hormonimyllerrystä tässä tosiaan on kun koko lauantai illan ja alkuyön vollotin, kauhukuvat silmissä mihin kaikkeen sitä lapsetkin voivat sairastuvat. Vaikka ilmeisesti olen vain liikaa katsonut dokumentteja sairaista lapsista.

Tälläistä vuodatusta tällä kertaa...
 
Heippa kaikille!

Marzu33: Suuret pahoittelut ja jaksamista sinulle.

OloveA: Onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoon !

Tapsu: juu uusi viikko lähti täälläkin tänään liikkeelle. Ihmeellistä aikaa :) Tsemppiä huonoon oloon ja kyllä - minäkin olen huomannut että pitää syödä tarpeeksi usein välipaloja, muuten tulee huono olo.

May: Tsemppiä sinullekin huonoon oloon ! Kuule, siitä ruokahimosta! Minä en ole varmaan kahteen kk syönyt juuri mitään makeaa - ei ole tehnyt mieli. (muuta kun pari kakkupalaa pari viikkoa sitten juhlissa). Mutta eilen - voi veljet! Söin varmaan kolmasosan sellaisesta pullakranssisysteemistä (siis isokokoinen kranssi) missä oli vadelmaa ja mustikkaa sisällä. Ja vielä senkin jälkeen olisi tehnyt mieli, mutta sitten se olikin loppu. Ensimmäinen kerta kun tuli hirveän voimakkaana himo syödä.

Hömppis: voi veljet ! Toisaalta itse tietyllä tavalla odotan vatsan kasvamista. Minulla on kyllä vatsa selkeästi turvoksissa, varsinkin iltaisin.

Noko: tsemppiä tutkimuksiin - varmasti on todella huolestuttava tilanne. Toivon ettei ole mitään pahempaa. Pidäthän lipun korkealla - sehän voi olla myös ihan joku pieni asia. Tsemppiä !

Minulla kaikki normaalisti. Ei vieläkään pahempaa pahaa oloa, kunhan syön välipaloja ja vatsa on jonkin verran turvoksissa, varsinkin iltaisin. Muuten ihan tällaista normaalia. Tuntuu että aika voisi mennä vähän nopeammin......odottelen sitä aikaa siihen np ultraan. Mutta kai sitä vielä saa jonkin verran odotella



 
Pahoittelut Marzu. Ikäviä uutisia.

Mä olen jo kertonut lähimmille (äiti,isä, sisko) +harrastuspuolen ystäville, kun varmasti ihmetystä herättää miksi en osallistu treeneihin enkä otteluihin. Toivottavasti kaikki menee hyvin, nyt kun verrattain moni kuitenkin tietää.

Mua vaivaa ihan hirvee turvotus ja todellakin musta tuntuu, että maha pömpöttää. Esikoisen kanssa ensimerkkejä rupes myös sillon joskus viikolla 20 näkymään, mutta nyt tosiaan heti. Tai voihan se olla, että ite huomaa sen turvotuksen niin paljon paremmin ja tuntuu, että maha on valtava vaikkei se muiden silmiin olekaan. Mutta kyllä vanhat housut jo kiristää.   

Noko, toivottavasti pääsette pian tutkimuksiin ja kyseessä olisi vaan jotain kasvuväsymystä tai muuta harmitonta. Tsemppiä!
 
Huomenta :-) Minä todennäköisesti joudun jättäytyy.. eilen koko päivän ollut alaselkä kipeä ja yöllä tuli verta.. lähden tästä päivystykseen tarkistamaan tilanteen mutta jotenki tuntuu että kesken meni :'( palaan asiaan myöhemmin kun tulen sairaalasta. Terv. Onnellinen mutta myös surullinen mamseli.
 
Huomenta :-) Minä todennäköisesti joudun jättäytyy.. eilen koko päivän ollut alaselkä kipeä ja yöllä tuli verta.. lähden tästä päivystykseen tarkistamaan tilanteen mutta jotenki tuntuu että kesken meni :'( palaan asiaan myöhemmin kun tulen sairaalasta. Terv. Onnellinen mutta myös surullinen mamseli.
 
Ihan kun ei olisi tarpeeksi huolta tästä tulevasta pienestä, että onko siellä masussa oikeasti ketään, kun ei lievän huonon olon lisäksi muita oireita ole.
Nyt miehen lääkäri tuttava pisti kamalan huolen päälle, nähtyään yhden kuvan meidän nuorimmaisesta.
Valokuvassa kun toinen pupilli on aivan valkoinen ja toinen punainen, niinkun välillä kuvissa on.
Kehotti käymään lääkärissä.
Heti muistin, että joskus jonkun artikkelin nähnytkin, missä valokuva paljasti syövän, ja tottakai piti sitten netistä etsiä se artikkeli ja siinä olevan pojan silmä oli aivan samanlainen!
Tietenkin soitin tänään neuvolaan, niin saatiin aika lääkärille heti huomiseksi.

Kamala huoli nyt päällä, mutta kuitenkin uskon että huoli on turha.
Kyllähän ne kamerat tekee tepposia, mutta on se hyvä mennä tarkistamaan.
 
Varailin nyt alkuraskaudenultran.. Hui! Aika on ensi viikon perjantaina. Tuolloin on hedelmöittymisen mukaan viikot 6+6. Pitäisi siis jo näkyä syke jos kaikki ok... Meillä tuo peiton alla puuhailu jäi kahteen kertaan viime kierrossa niin aika tarkkaan on tiedossa hedelmöittymis-ajankohta... JOs ei miehellä jotain supersiittiöitä jotka on elänyt kauan odottolemassa. Tunsin kyllä samaan aikaan ovis oireita ja kiertoni on ollut todella säännöllinen, 22-23 päivää... Melkein kaksi viikkoa pitää sinnitellä ja sitten näkee onko kaikki ok!

Tsemppiä ja jaksamista huonoja uutisia saaneille!
 
Hei kaikki!

Löysin tämän palstan vahingossa, onpas ihanaa kun täällä on näin paljon ihmisiä. Itse olen 7+2 (näinkö sanotaan 7 viikkoa ja 2 päivää) ja kovin uusi ja tuore ensikertalainen Tampereelta. En ole kovin perinteinen odottaja: lasta ei yritetty eikä juuri toivottukaan ja olen panostanut viimeiset vuodet lähinnä uraani (asuin 5 vuotta komennuksella jenkeissä) enkä ole koskaan haaveillut saatika pitänyt lapsista. Mutta pieni ihme on nyt tulossa ja aika jännittävää minulle ihan kaikki siihen liittyvä. Suurin osa ystävistäni on jo saanut ajat sitten lapset ja asuvat kaukana joten vähän yksin olen koko asian kanssa - netistä siis olen ahminut valtavasti tietoa. Oireet ei kyllä voisi olla selvemmät: mahani on niin ilmapallo 24/7, piti jos ostaa mammahousuja kun mitkään ei enää mahdu päälle ja voin tosi huonosti joka päivä. Rinnat on joka päivä niin arat ettei niihin uskalla edes koskea. Joka päivä on selviytymistarina ja kauhulla odotan aina seuraavaa aamua. Ensimmäinen neuvola on 24.9 ja toivottavasti pian myös ultra, se lienee varataan sitten neuvolan jälkeen? Kaiiken shokin, pelon ja uuden ihmetyksen jälkeen olen kuitenkin oikein hyvillä mielin ja olisi tosi kiva kuulla/tavata muitakin!
 
Heippa!

Kirjoittelin jo tuonne Vauva toiveissa vuodelle 2013-ketjuun, mutta pitää tännekkin kirjoitella kun en kehtaa kavereille tai miehelle avautua kun olen niin vauvakuumeinen ja malttamaton
Onnittelut kaikille plussan saaneille, onpas teitä ihanan monta!

Meillä on siis ihana pikku prinsessa 6kk ja 3vk, ja toiveissa pikku kakkonen pienellä ikäerolla. Itse olin ainut lapsi 13-vuotiaaksi asti ja toivon että meidän tytöllä olisi aina leikkikaveri.. Imetys on täällä vielä käynnissä ja ensimmäinen ovis bongattu 7.-8.9., nyt olisi 3 päivää siihen kun raskaustesti voi näyttää plussaa ja en millään jaksaisi odottaa.. Tähän asti testit näyttäneet negatiivista, niin kuin pitääkin (heh, vähän malttamaton olen..).

Kyselisinkin teiltä oletteko tehneet raskaustesteinä ovulaatiotestejä tai mitä ovulaatiotestit on näyttäneet teille kun raskaus on alkanut? Itse tein eilen ovulaatiotestin ja se näytti kirkuvan selkeätä plussaa, vaikka ei ole mitään ovulaation oireita vaan pikemminkin raskausoireita! Siksi olenkin ahkeraan tehnyt jo raskaustestejä, vaikka onkin liian aikaista vielä

Firstlove: Onneksi olkoon plussasta ja olin itse samanlainen ennen esikoisen syntymää, en oikein toivonut vauvaa tai pitänyt niistä mitenkään erikoisen paljon, mutta kun oma vauva syntyi niin mielestäni ei mitään ihanampaa olekaan!
 
Firstlove: Asun myös Tampereella ja täällähän saa ilmaiseksi nt-ultran (niskaturvotus) n. viikolla 12 ja sitten rakenneultran puolessa välissä  raskautta.Normaalisti eka ultra varataan sitten neuvolakäynnillä. Minä tosin varasin sen nyt jo samalla kun ekan neuvolankin, koska  olemme matkalla siinä 12. raskausviikon tienoilla ja halusin varmistua että saan varmasti ajan oikeaan aikaan. :) Lisäksi varasin itselleni yksityiselle alkuraskaudenultran. Minulla kun ei juuri ole noita oireita, kuten ei ekastakaan... Olen vainoharhainen ja haluan nähdä että kaikki on ok. :)

Jaksamista huonoon vointiin ja tunteiden selvitykseen! Varmasti outoa olla tässä tilanteessa suunnittelematta.
 
Minä tein plussauspäivänä aamulla ovistestin joutessani (en edes kuvitellut olevani raskaana) huvikseni. Siihen ilmestyi heti kaksi tummaa viivaa. Minä sitten innoissani/paniikissa soitin miehelle että kun ajaa töistä kotiin niin hankkii raskaustestejä. No en malttanut odottaa iltaan ja kotiin asti vaan hain ja tein testin kesken työpäivän ja sekin positiivista näytti... :)
 
ONNEA kaikille uusille plussanneille!  =)

Marzu: toivottavasti oli vuotoa muuten vaan,eikä mennyt kesken. Ja hömppis, toivottavasti sinulla on masussa matkustaja ja siellä kaikki hyvin. :)

Täällä ei ole vieläkään alkanut minkäänlainen vuoto, eikä ollut mitään kipuja. Tänään keskustelin neuvolan tätin kanssa ja pitäisi varata aika terveyskeskukseen, jotta voivat siellä tarkistaa verestä hcg-hormonin tason. Sen jälkeen katsotaan ultrataanko vai mitä tehdään. En suoraan sanottuna tiedä mitä ajatella. Olisi tietysti aivan mahtavaa, jos matkassa olisi kuitenkin salamatkustaja, mutta toisaalta pelottaa kauheasti että niin ei ole. Ja toisaalta jos ei ole ja olisikin tuulimuna, niin ajatus tyhjennyksestä pelottaa todella. Ja sen jälkeen olisi taas valtavan pitkä aika ennenkö voisi edes yrittää uudelleen. Sitä jätti pillerit kesällä innoissaan pois ja nyt tuntuu,että kokoajan tulee lisää aiheita pelkoon ja huoliin. Pakko oli hieman tänne purkaa pelkojaan, kun täällä on näköjään muitakin jotka jännittävät sitä mikä asioiden todellinen laita loppupelissä on.
 
Lotte, luulen että pystyn hyvin samaistua sun tunteisiin ja ajatuksiin! Mulla mielialat vaihtelee jatkuvasti, milloin olen varma että masussa on matkustaja, ja milloin vaivun masennukseen ja itkuun että ei siellä kuitenkaan mitään ole. Tämä epävarmuus on kaikista inhottavinta 

nyt mulla on alkanut esiintyä enemmän oireilua, joka sinänsä on tietenkin hyvä asia, mutta toisaalta taas ei voi olla ajattelematta että oireista huolimatta kyseessä voi olla tuulimuna. Iltapahoinvointi ja väsymys on tulleet kuvioihin. Lisäksi nuo kaksi poikaa, joita rakastan enemmän kuin mitään muuta, ei voisi tällä hetkellä vähempää kiinnostaa :(( kuulostaa varmaan ihan kauhealta tuo, hankalaa taas muotoilla fiksulta kuulostava lause.. tarkoitan siis, että kun tulen koulusta kotiin haluaisin vain käpertyä sänkyyn pieton alle katsomaan tv:tä ja nukahtaa, mutta valitettavasti se ei onnistu kun on nuo pojat. No, toivottavasti tämä vaihe ei kestä kauaa ja san pian voimat takas :) mies on nimittäin lähdössä Kroatiaan 16.-22.10 ja sen ajan pitäisi äidin jaksaa olla hyvä sekä pirteä äiti.. Hätätilanteessa, onneksi vanhemmat asuu melkein naapurissa :D 

Itsehän kävin muuten mittaamassa tuos hcg:n viime perjantaina, ja se oli melkein 10 000. Olin toki iloinen tuosta, koska ainakin siellä hormoonia kehittyy, mutta sitten taas muistin sen kummittelevan tuulimunan, jossa voi myös hormoonin taso kasvaa ensin korkealle, kunnes alkaa pikkuhiljaa laskea. Pitäisi kai vaan yrittää pitää mieli positiivisena, mutta on se jotenkin hankalaa.. Sain tänään ajan torstaille ultraan, mutta uskon että siirrän sen ensi viikkoon niin on sitten ihan varmaa että pitäisi jo näkyä (ensi viikon keskiviikkona esim olisin vähintään viikolla 7+4). Ärsyttää sitten jos tälläkään viikolla ei näy mitään, ja sitten laitetaan taas uusi aika ensi viikolle.. joten vaihan tuon ajan, ja käyn hermoja lepuuttaakseni perjantaina taas mittaamassa tuon hcg:n ja tarkistamassa miten on hormoonit nousseet viikossa :D

Lisäksi (paljastan nyt kaikille) kamppailen tupakoinnin lopettamisen kanssa (ja joo, ei kiitos mitään vinkkejä tai syyllistämis viestejä, tiedän ihan kaiken mitä se aiheuttaa sun muuta ). Todella hyvin olen onnistunut vähentämään (15:sta tupakasta 3-5 kpleeseen/päivä) mutta pitäisi saada kokonaan lopetettua.. aiemmissa raskauksissa sain heti lopetettua, nyt on ollut niin niin hankalaa :/ ja vielä, kun ei edes 100% varmasti tiedä onko siellä ketään ketä suojella tupakalta, niin tuntuu että se motivaatio lopettamiseen ei ole sama kuin aiemmin.. huh. vaikka ainhan ase on hyvä lopettaa, oli raskaana tai ei, mutta silit... jossain hukassa se motivaatio nyt piileksii, ja toivon että se tulee esiin viimeistään jos käy niin onnellisesti että meillä onkin matkalainen :) 

Niin ja ihan kamalasti onnea kaikille plussanneille, ja ihania vointeja <3 Varsinkin te jotka ensimmäistä odotatte, se on niin jännittävää aikaa :) vaikka ainahan se on jännittävää olla raskaana... on se vauvan kehitys viikko viikolta vaan niin uskomaton asia. Niin uskomaton, että vauvan kun on saanut punnattua ulos, tulee melko äkkiä ikävä sitä palloa jota olet kantanut ja niitä liikkeitä joita olet tuntenut <3

 
Kiitos kaikille tuesta!
Niin onnellinen olen teille plussanneille ja toivon kaikkea hyvää teille.
Ikäviä uutisia ei koskaan haluaisi, eikä tässä voi kun lähettä voimia teille!

Lotte: Mulla ei ole ollut minkäänlaista vuotoa vieläkään, kivut hävisivät eilen, mitä nyt pientä nipistelyä alavatsassa... Huomenna naistenklinikalle ultraan, tänään luovutin taas verta ja käsivarret on kohta jo reikäjuustoa.

Mä oon välillä luovuttanut kokonaan, välillä kans mietin että mitä jos sittenkin... Mielialat vaihtelee itkusta, hysteeriseen nauruun sekä ahdistukseen.
Huominen jännittää ihan sairaasti, en tiedä edes enään mitä toivoa...
 
Heippa! Minäki taas liityn joukkoon, olo parempi joskin väsyttää hirmuisesti mutta pahoinvoinnissa ollaan voiton puolella..

Ultrassa oltiin tänään ja siellä saatiin hienot sykkeet kuulumaan <3
olisi ollut hällä kaverikin kyytissä mutta oli  luovuttanut alkumetreillä, pelkkä tyhjä pussi jäljellä, mutta en osaa olla edes surullinen, lähinnä hölmistynyt vain (mahdollisuudesta että  olisikin voinut ollut kaksi) ja äärettömän onnellinen tästä pienestä ihmisen alusta joka jatkaa matkaansa <3

minä ollut malttamattomana ja kertonut jo monelle, ihan tuon pahoinvoinnin vuoksi, töissä olisivat muuten ihmetelleet. mutta ovat niin läheisiä että tiedän että jos kaikki ei menisikään hyvin voin tukeutua heihin, eli ne surullisekin olisi helpompi jakaa..
 
Tein tänään tosi haalean plussan!!

Heti tuli niiin onnellinen olo ja meinasin jo soittaa miehelle töihin, mutta sitten järkiinnyin että ei yksi haamu vielä ole ihan varmaa,niin tilasin sitten clearbluen digitaalisen testin ja teen sen ylihuomenna.. Muutama päivä piinailua

pirpana5: näköjään se ovulaatiotesti tosiaan jotain näyttää, kun haamukin tuli

pimatsu: Satuhäissä oli muuten sellainen jakso, jossa se naimisiin menevä pari oli saanut kaksoset, joista oli ensimmäisessä ultrassa sanottu että on vain yksi vauva ja tyhjä pussi
 
hömppis: Täällä myös kaksi pienintä aiheuttaa päänvaivaa. Olen ollut nyt kokoajan todella väsynyt. Eilenkin nukuin päiväunet, ja silti olin menossa nukkumaan klo21 illalla. No eipä siitä nukkumisesta sitten mitään tullut kun kaikista pienin tuli kipeäksi ja valvotti yötä myöden. On todellakin sellainen olo että ei jaksaisi muuta tehdä kuin nukkua. Ruokavälitkin saattavat jäädä itsellä liian pitkiksi ja väsymyksen lisäksi pitää sitten kärvistellä oksettavan olon kanssa. Ei siis mitään herkkua nyt tämä odotus. Ja meillä mies tekee säännöllistä yötyötä ja lähtee jo viideltä iltapäivällä, eli minä olen lasten kanssa yksin joka ilta ja yö... Odotan vain että tämä järkyttävä väsymys loppuu.
 
Takaisin
Top